2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
Tartózkodási hely: AMS

2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: czejczej » 2017.02.10. 18:20

Beindult az idei év :) A katonai cuccoknak megint egy ilyen éves topic lesz tőlem, amíg nem készülök el a saját guide-al addig ez lesz ide a mérvadó: http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/spotting/lakenheath.php

2017.02.09. A képek főleg az M ponttól készültek, pár darab lett lőve az L felé gyalogolva meg a B ponton :)

Ő pl a B pontnál a kerítésen keresztül készült :)

Kép

Kép

Az időjárás cseppet sem volt spotter barát, sokan ilyenkor már csak a kimozdulás tényétől elszörnyedne. De nekem ez nem gond, kellenek a vacak idős képek :) 1 fok, 15-20km/h szél 100% felhőtakaró egy kis hószállingózással meghintve :)

Ők az M ponttól vannak :)

Kép

Kép

Gyorsan jött a sasmadár :) Ritkán láttam eddig ilyet, hogy F-15 nyitott féklappal jön final approachon mert gyors.

Kép

Kép

A sas fészek :) általában 6 gép volt folyamatosan a levegőben :)

Kép

Kép

Ez amiről Lakenheath szól, F-15, utánégető és pezsgő levegő :)

Kép

A nap érdekessége ez a Kalitta B744F volt amely a héten a 3. volt már. Hivatalosan nem volt kiadva miért jön,de hogy egy HuAf-os ismerősöm szavaival éljek "Ti spotterek jobbak vagytok mint a hírszerzés" sikerült kideríteni, hogy 12 gép holnap reggel 6-kor elvileg elindul Nellis AB felé ahol valószínűleg a következő Red Flag-en vesznek majd részt és ennek a logisztikai részéhez kell a Jumbo járat :) Egész nap 06-os pályairány volt, de ő mégis azt mondta, hogy 24, nem tudjuk miért, max az erdő a 06 másik végén ami gond lehet mert elég magasak a fák, de szerintem ez így jobb volt :D

Kép

55 milibe nem fért bele amikor átjött a kerítés felett, de szerencsére hamar felefért utána :)

Kép

Tiszta időben ez még egy jó kép is lehetett volna :D

Kép

A Spotter élet :D

Kép

Szerencsére van itt pár darab Blackhawk is amiből 2 volt most csak a bázison a többiek valahova elvannak távozva ideiglenesen. Én beértem egy 1/160sex-es expova a srácok azzal szórakoztak kitud lemenni minél kisebb zársebességre, van aki 1/10-el próbálkozott :D gondolhatjátok mi lett a végeredmény :D

Kép

Aztán a sok helyi F-15 mellett egyszer csak a rádióban jön egy hívójel ami nem ide való..RCH284 heavy...néztünk mint a hülye gyerek, hogy mivan, biztos nem Mildenhallra szóltak be? (Ott van a 2 bázis egymás mellett így mind a 2 tornyot hallgattuk, hogy valami olyan jönne ami nagyon kell akkor átviharzunk) Aztán a következő bejelentkezésnél megint ideszól be, egyből jöttek radarok meg a telefon hívások hogy mi is ez. Nem mondott be típust csak annyit, hogy heavy, a RCH hívójel meg lehet KC-135, C-17, C-5, C-130, ebből az utolsó nem heavy az biztos :D a radarokon nem látszódott semmi a kezdetekben így lettek hívva az otthon ülő szakik, hogy mi is ez. Hamar megtudtuk, hogy egy C-17 jön. Elsőre jól összekavarodtunk mert a tegnapi nap fénypontjait vártuk és azoknak elkezdték kifeszíteni az kábelt és elsőre úgy jött át a beszélgetés (egyedüli nem angol voltam így ha nekik sem volt tiszta akkor nem az én vacak angolommal volt a gond :D ) hogy a C-17-esnek feszítik ki a kábelt...vicces lett volna látni ahogy egy C-17 elkapja a fék kábelt :) De a 3. hívásnál tisztázták vele, hogy egy kicsivel később érjen földet mert a kábel ki van feszítve és nem kéne megrongálni.

Kezdett már erősen sötét lenni mire beesett finalra :)

Kép


Nálam ezek a mázlis shot-ok :D villanjanak csak azok a helyzetjelzők :)

Kép

Aztán jöttek a nap "fénypontjai" eredetileg 6 kellett volna, hogy legyen aztán 4 indult csak el amiből 1 műszakis lett és nem sokkal felszállás után ment is vissza a bázisra, így csak 3 ért át a pocsoján :) A Saudi légierőnek frissen szállított F-15SA:

Retro31
Kép

Retro33
Kép

Retro35
Kép

Plusz Balnak dedikálva :D nem olyan jó minőségileg mind amit a facebookomon láttál de ebbe legalább nem dumál bele az egyik haverom :D

https://youtu.be/-fuUiF7sAMA

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
Tartózkodási hely: Budapest XVII.

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: bem13 » 2017.02.10. 23:22

Uhhh az a hang és persze a látvány... Megjött a kedvem ellátogatni ide :D

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 882
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: Bal » 2017.02.11. 08:03

Söröskorsó!

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
Tartózkodási hely: AMS

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: czejczej » 2017.02.11. 21:09

bem13 írta:Uhhh az a hang és persze a látvány... Megjött a kedvem ellátogatni ide :D


Gyere, gyere! :D várnak a gépek szeretettel :) Csak ne hétvégén akarj jönni mert ez a bázis hétvégén csak rendkívüli esetben üzemel (mint pl a tavalyi Raptorok érkezése vagy holnap a Saudi F-15SA deliveryje)

Bal írta:Söröskorsó!


Köszi! :)

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
Tartózkodási hely: AMS

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: czejczej » 2017.04.08. 12:00

2017.04.07. Kellett egy kis pihenő a cégtől így irány volt Lakenheath/Mildenhall páros :D

Elég aktívra sikeredett a nap, az egyik század éppen elrepülőben van 18 géppel valamint 18 gép tranziton van meg kaptunk egy kényszerleszállást is :)

A képek a B pont környékéről készültek :)

USAF F-15E #91-0315

Kép

USAF F-15E #91-0316

Kép

USAF F-15E #96-0205

Kép

Egy kis színkód magyarázat :D mint többen is tudjátok Lakenheath-en 3 század van (492. 493. 494.) Hogy melyik századhoz tartozik a gép azt a függőleges vezérsík tetején lévő színes csíkból lehet a legegyszerűbben megmondani :D 492=kék csík 493=sárga csík (igen, róluk még nem lőttem képet azért nincs példa még a fórumon) 494=piros csík. A 3 század a 48. vadász ezredbe van egybe foglalva amelynek a parancsnoka maga is repül az ő gépén mindig a 3 színkód benne van a csíkban, így a "főnök" a legkönnyebben beazonosítható.

Szokás szerint amíg vártunk a felszállásokra ment a dumálás össze-vissza :) most egy srácot fogtam ki aki éppen egy fix 400mm f/2,8 obival durrogtatott, kérdeztem tőle, hogy nem zavar be a kerítés ennél a méretnél? Mondta, hogy egyáltalán nem aztán kért egy pillanatot, mondom jó gondolom vissza megy vízért vagy létráért erre visszajött egy 100-400 mkii obival felcsapta a gépére erre odatolja a 400mm-t a kezembe, hogy tessék próbáld ki! :shock: itt elsőre néztem hogy ez most komoly azt mondta, hogy mivel 2 obival jár így nem zavarja őt ha éppen a nem használtat valaki kölcsön kéri :D

A földön a kis 55-250 amivel általában a képeimet lövöm mellette meg a légvédelmi ágyú :D
Kép

Az első kép vele :o
USAF F-15 #91-0315

Kép

A fáklya begyújtva :)

Kép

folyt. köv. :)

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 88
Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
Tartózkodási hely: Budapest XVII.

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: bem13 » 2017.04.09. 08:48

Nagyon jók! :sör: :thumbsup: :D

Basszus, először amikor ránéztem a képre nem vettem észre az objektívet. Azt hittem, az valami oszlop :mrgreen:

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
Tartózkodási hely: AMS

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: czejczej » 2017.04.09. 18:05

bem13 írta:Nagyon jók! :sör: :thumbsup: :D

Basszus, először amikor ránéztem a képre nem vettem észre az objektívet. Azt hittem, az valami oszlop :mrgreen:


köszi :) igen az obinak vannak méretei :D nézték már tűzcsapnak is :D volt aki azt mondta az az a méret már amire visszalőnek az FBÖ-k :D

USAF F-15E #91-0316

Kép

USAF F-15E #96-0205

Kép

Oké, hogy jó a segge de azért ez már túl meleg :D

Kép

És itt az első példa a 493. század gépeiből :) F-15C #84-0001

Kép

Ő csak egy gyors kört ment a közelbe és már jött is vissza :)

Kép

Spotter munkában :) ő az akitől kölcsön kaptam a 400mm-t meg utána a 100-400mm kipróbálásra :)

Kép

folyt. köv. :)

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 882
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: Bal » 2017.04.09. 23:03

Vannak C-k is LN-ben? Azt hittem, hogy csak Strike Eagle-ök vannak Európában, ez nekem új.

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 114
Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
Tartózkodási hely: AMS

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: czejczej » 2017.04.10. 22:25

Bal írta:Vannak C-k is LN-ben? Azt hittem, hogy csak Strike Eagle-ök vannak Európában, ez nekem új.


Van bizony, a 493.-sek C/D változatokkal repülnek még :) talán ők az utolsó aktívan európába telepített nem Strike Eagle csapat. De ahogy jelenleg az infók állnak LH-nek hamarosan ez lesz a felállása: 2 század F-15E ls 1 század F-35. szóval aki a régi C/D változatokat akarja annak sietnie kell egy kicsit :)

Jöjjön a nap érdekessége...legalábbis nekem új és érdekes dolog volt :) a 494.-sek éppen mozgósítás alatt vannak és kitelepülnek oda ahol eddig a Mountain Home AFB gépei voltak. Így a nap azzal indult, hogy 11 darab az ő gépükből rakéta módjaként húztak felefelé és rátapadtak a 2 tankerra ami Mildenhall-ról indult. Általában egy ilyen úgy néz ki, hogy a kiküldendő gépekkel felmegy 2 tartalék gép is azaz ebben az esetben 9 gép ment a célirány felé és 2 tartalék volt a 11-ből, jelen esetben kellett is mert az egyik gép úgy gondolta, hogy poén, hogy több rendszere is meghibásodik, már bőven anglia déli partjainál jártak a tankerral amikor jött a rádión, hogy a 2 tartalék nem szállhat le hanem irány a kötelék után mert onnan az egyik gép meghibásodás miatt egy másik kíséretében jön vissza a bázisra. Elsőre nem számítottam semmire ahogy a többiek se igazán, akkor vált furcsáva a dolog amikor bázis fölé érve nem azonnal lejöttek hanem kb 6000 láb magason elkezdtek körözni majd hirtelen egy fehér csík jelent meg mind a 2 gép mögött...na itt mindenki teleobival lesi, hogy mi az, hamar kiderült hogy dobják a kerót igen nem az óceán felett hanem telibe a bázis felett mind a kettő egyszerre.

Kép

Gondolom kidobtak mindent ami nem kell több mint pár go-around átvészeléséhez, ezután egy alacsony áthúzás jött párosan, majd a jó gép gyors kötelékbontással azonnal leszálló ágra fordult és már lent is volt

Kép

A második gép viszont jóval magasabban és finomabban fordult a pálya felé, nem is jött lejjebb 150-200 lábnál, futók kint, fékszárnyak leszálló konfigban, plusz az extra amit nem sokan tudnak, hogy egyáltalán van ezeken! Fékhorog...anno én is abban a hitben voltam, hogy csak az anyahajó bázisú gépeken van, aztán itt e bázis maitt tanultam meg, hogy az amcsik majdnem az összes taktikai gépükre felrakták. Ezért van az összes F-15, F/A-18-n fékhorog legyen az bármelyik szekcióé.

Kép

Ez az áthúzás gondolom arra szolgált, hogy a földi egységek meggyőződjenek, hogy minden megfelelően kinyílt ami kell a leszálláshoz.

Kép

Az itteni pilóták között szokás, hogy amikor lefordulnak a pályavonalról akkor eléggé megtolják a gázkart, hogy minél nagyobb morajlás legyen a környéken, ő viszont olyan csöndesen fordult hogy azt se vettük észre, hogy eltűnt a fák mögött :) Aztán szép lassan újra beállt pályavonalra, sőt elég laposan is jött be a szokásoshoz képest

Kép

A kocsi ami belelóg az a egy biztonsági autó ami vészhelyzet esetén lezárja a kifutók közelében húzódó utakat bármilyen reptéren belüli gépjármű forgalom előtt, mert ugye az ördög nem alszik

Kép

Fékhorog általában jó mélyre le van engedve és mindig a gép előtt eléri a kifutót. Nem tudom miért van így mert részemről felmerülne egy kérdés, hogy egy-egy kifutó érintés a horoggal nem tudja kibillenteni a gépet az egyensúlyból ha esetleg rosszul éri el a talajt?

Kép

Amikor a horog földet ért kis füstpamacsok voltak minden érintésnél (2x ért le csak a horog a futók előtt), de amikor már a földön van a gép is akkor viszont hatalmas szikra felhőket hány a horog (gondolom valahogy összefügg a horog formájával, de erről nem tudok még sokat, de majd amikor megyek bentre fotózni akkor valahogy kiderítem :) )

A KÖVETKEZŐ KÉP AZ ÉV LEGHOSSZABBJA TŐLEM ÉS REMÉLHETŐLEG ILYEN FOST NEM LÖVÖK TÖBBET IDÉN! De akkor is első alkalom, hogy ilyet láttam így lett amilyen lett :D

A fekete csík a főfutó magasságában a kábel amit el kell kapni, 2 darab van mind a két oldalon de csak vészhelyzet esetén vannak kifeszítve addig szét vannak szerelve.

Kép

Folyt. köv. :)

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 882
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL

HozzászólásSzerző: Bal » 2017.04.11. 09:14

talán ők az utolsó aktívan európába telepített nem Strike Eagle csapat

Miért tudsz még más európai (USAFE) F-15-ről? ;-)
USA-n kívül Japánban, Dél-Koreában és itt vannak csak állandó bázison F-15-ösök, azt meg te írtad, hogy LN-ben csak az egyik század C/D.

felmerülne egy kérdés, hogy egy-egy kifutó érintés a horoggal nem tudja kibillenteni a gépet az egyensúlyból ha esetleg rosszul éri el a talajt

Ezt hogy érted? A horog súlya olyan kicsi a géphez képest, hogy egy ilyen leszálláskor, nem számít, hogy mikor ér le. (Súlyponti helyzetre vonatkoztatva.)
(Amúgy: kifutó a Blikkben van, szakmai nyelvben ez futó vagy futópálya!)

amikor már a földön van a gép is akkor viszont hatalmas szikra felhőket hány a horog (gondolom valahogy összefügg a horog formájával

A horog vége valamilyen kemény fémötvözet, így amikor az csúszik a betonon, akkor szikrázik.

Következő

Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 4 vendég