2023.06.09. 21:24
Tavaly Brigi álmát valósítottuk meg New Yorkkal, idén én következtem Japánnal.
Autórajongóként kiskorom óta kapom nagy dózisban a japán ingereket, hiszen az autós kultúrájuk az egész világra hatással volt – és most már tudom, hogy van is, de, hogy lesz-e, abban nem vagyok biztos. Illetve rá kellett jönnöm, hogy nagyon közel áll hozzám a feszes, ám elképesztően intelligens kultúrájuk, a felfogásuk, az élethez való hozzáállásuk. Úgyhogy, ha bárki megkérdezte, hogy melyik az az egy ország, ahová még mindenképp szeretnék eljutni, akkor mindig rávágtam: JAPÁN!
Teljesen mindegy, hogy mi az érdeklődésünk, Japánban kihozhatjuk belőle a legtöbbet. Nincs ez másképp a repüléssel sem. Ázsia legszínesebb forgalmát bonyolítja le Japán napról-napra, brutális méretű légikikőtőkkel, légibázisokkal, heliportokkal, és még sorolhatnánk. Miközben kulturált, kiépített, pados, szuper tiszta mosdókkal és néha hobbiboltokkal, éttermekkel ellátott, teljesen nyitott kilátókról lehet művelni a repülőspotterkedést. Teljesen spotterbarát még a legaktívabb légibázis is, ami a világ ezen részéről nézve különlegesség, pláne, hogy itt tényleg minden megfordul, amit csak el tudsz képzelni.
Helsinkin keresztül, Finnair Embraer 190, majd Airbus A350-esekkel tettük meg a 19 órás utazást Hanedáig.
Hivatalosan is átrepültünk az Északi-sarkon.
Életem első parallel approach élménye.
Haneda mesterséges szigete
De vajon mit keres egy Blackhawk a tokiói horizonton?
Tokyo Haneda AirportAhogy New Yorkba, úgy ide sem spotterkedni mentünk elsősorban, ugyanakkor igyekeztünk belecsempészni a túránkba. Például, amikor Kyotoból visszaértünk Tokyoba a bérautónkért, akkor eltöltöttünk egy gyors ebédszünetet a Haneda 2-es termináljának elképesztő tetőteraszán. Vannak repülős vending machine-ek a gyerekeknek, fedett ülőhelyek, és mindössze néhány kifeszített, vékony drót választ el a reptértől. Innen készülnek a híres, óceán hátteres képek a különböző Pokemon, Hello Kitty és egyéb logojetekről, amikből mi sajnos nem kaptunk el túl sokat.
HL7554
Korean Air Lines
Airbus A330-323
JA76AN
All Nippon Airways
Boeing 737-881(WL)
JA15AN
Hokkaido International Airlines - Air Do
Boeing 737-781(WL)
HND egy igazi monstrum műsziget, négy kaotikusan használt pályával, ráadásul a forgalom nagy részét az ANA és Japan Airlines járatok teszik ki. Viszont Tokyo környékén csak itt lehet legyártani az olyan helyi légitársaságokat, mint az Air Do, a Solaseed, a Starflyer vagy a Skymark, és logojetekből is nagyon erős.
JA808X
Solaseed Air
Boeing 737-81D(WL)
JA745A
All Nippon Airways
Boeing 777-281ER
JA612A
Hokkaido International Airlines - Air Do
Boeing 767-381ER