2023.09.13. 01:34
Jöjjenek tőlem is a szombati képek - kezdtük a reggelt Amszterdamhoz hasonlóan az
Amerikai Érkezőkkel(c) by Topi A kocsi P5 parkolóházban való leparkolása után elhelyezkedtünk a Benji által már említett szpotra.
C-GEGC
Air Canada
Airbus A330-343
A United 200-as tripláját mondhatni kivégeztük ezen a túrán - a pénteki új festésű után ezúttal egy-egy régi festésű és Star Alliance került a zsákba
(utóbbiból mint kiderült létezik olyan változat is, amin fekete a United logó, és hogy az is megvan már nekünk - Londonból és Amszterdamból egyaránt):
N799UA | N794UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-222(ER)
D-AIXB
Lufthansa
Airbus A350-941
Hiába voltunk Amszterdamban 3 hónapja, ha már előttünk gurult el, rálőttünk erre is:
PH-EXM
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Rizsavi után szabadon - több "expó(lajstrom)"ból:
D-AIHU | D-AIHT
Lufthansa
Airbus A340-642
A bálna elment egészen a pálya végéig
(másnap érdekes módon viszont lejött ugyanazon a gurulón, mint a többi):
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
"égiorrú új festések" kategória - 1. versenyző
(már pénteken is ő jött, de a jobb fények miatt inkább ezt a sorozatot szerkesztettem meg):
N14019
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Ezután rohanás kezdődött vissza a kocsihoz - no nem azért, mert épp valami extra érkezett a déli pályára - perceink voltak hátra a 4. óra megkezdéséig, amiért már nem szerettünk volna újabb 7€-t kiadni - 2:59 lett a parkolás vége.
A déli pályához visszaérve elfoglaltuk szokásos lövészállásunkat és mivel a Nap szinte végig telibe sütött, jöhetett 4 óra tömény exponálás - egész nyáron alig szedtem magamra valami színt, most ezalatt a néhány óra alatt bepótoltam, avagy sikerült briketté égetnem a tarkómat, arcomat és kezeimet-lábaimat
Következzen egy bővebb eresztés
(a 38749237429847287462874628764287. Lufthansa gép megszerkesztésétől ezúttal eltekintettem), kezdve mindjárt egy "régen látott" vassal - örömmel konstatáltam, hogy visszakapta a saját orrkúpját, a sima kékkel elég bután nézett ki amszterdami ottlétünkkor:
PH-BXO
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 737-9K2
"égiorrú új festések" kategória - 2. versenyző:
SX-NEJ
Aegean Airlines
Airbus A320-271N
SP-ENR
Enter Air
Boeing 737-8Q8
EC-OBO
Air Europa Express (operating for Air Europa)
Boeing 737-8K5
A festett Turkish-ekkel egyelőre továbbra is folyamatosan elkerüljük egymást:
TC-JIR
Turkish Airlines
Airbus A330-223
Egyik célpontom volt a 400-as típusváltozat is - magamat nem meghazudtolva érkezőben sikerült elmulasztanom
(a legurulót videóztam azt gondolván majd úgy is fordul felénk, mint a többi - hát nem, a T1 felé gurult tovább a pálya elhagyása után... ) - szerencsére indulóban elég sok az USÁba tartó járat a déli pályát használta, így bár nem a legjobb fényben, de legalább valami értékelhetőt sikerült alkotnom róla:
N831MH
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER)
EI-HID
CityJet (operating for Lufthansa)
Bombardier CRJ-1000EL (CL-600-2E25)
Neki is örültem, bár februárban szebb volt rajta a fény:
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
JA877A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
SX-IOG
Sky Express
Airbus A320-251N
A6-BLF
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A februári túra egyik csalódása volt, hogy a full fehér, "Cleantechflyer" festésű 350-est nem tudtuk fényben behúzni.
Gondoltam na majd most
Aha...
D-AIVD
Lufthansa
Airbus A350-941
Classic 737-esnek mindig örülünk, még akkor is, ha csak egy ólfehér bulgár pénzmosó:
LZ-BVT
Bul Air
Boeing 737-3H4
Ő félig-meddig meglepetés volt - Madridból jött:
HA-SCU
Jetstream Charter
Cessna 650 Citation VII
SX-DNA
Aegean Airlines
Airbus A320-232
B-17881
EVA Air
Boeing 787-9 Dreamliner
N654UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
CS-TNQ
TAP - Air Portugal
Airbus A320-214
9K-AOJ
Kuwait Airways
Boeing 777-369(ER)
A Smartwings logósok után örültem, hogy egy teljes festésűt is sikerült behúzni, raádásul ezúttal az a légitársaság is új, akinek a járatán repült:
LY-CCK
Heston Airlines (operating for Marabu)
Airbus A320-232
A7-ALB
Qatar Airways
Airbus A350-941
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
TC-RBC
Pegasus
Airbus A321-251NX
A reggeli érkező után megkaptuk a bálnát indulóban is:
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
D-AICG
Condor
Airbus A320-212
Még egy új légitársaság a gyűjteményben:
LY-NFK
Marabu (operated by Heston Airlines)
Airbus A321-211
Miután hozzánk szinte kizárólag 737-800-zal járnak, örültem a változatosságnak, még ha fogok is elég ilyet látni az elkövetkezendő 20 évben:
TC-LTU
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Airbus A321-271NX
9V-SMO
Singapore Airlines
Airbus A350-941
Épp hogy csak túl voltunk az első találkozáson a társasággal, de egy (A320ceo) kivétellel a teljes flottát ki is végeztük:
ES-MBC
Marabu
Airbus A320-271N
A régi után az új festés is a zsákban - el vagyunk kényeztetve:
D-AIHI
Lufthansa
Airbus A340-642
"Variációk egy témára" - Tuitopinak edísün:
D-AMAZ | D-ABKI
TUIfly
Boeing 737-8 MAX | 737-86J
EI-IMG
ITA Airways
Airbus A319-112
9H-CLG
Air X Charter
Bombardier Challenger 850 (CL-600-2B19)
15 óra felé járt az idő, ekkor kezdtek el megjelenni az első nagyobb felhők a Nap körül - természetesen annak rendje és módja szerint az érdekesebb forgalmat (Thai A359) árnyékolták be, miközben a gép mögött a terminált telibe sütötte a Nap. Talán a többiek majd megmutatják, nekem nem volt ingerenciám megszerkeszteni, főleg, hogy ilyen fényviszonyok közt a péntekinél is rosszabbul nézett ki.
SU-GFM
EgyptAir
Airbus A320-251N
HZ-ASE
Saudia
Airbus A320-214
A Kuwai-tripla induló (amit fentebb láthattok) után úgy döntöttünk, hogy mivel még várt ránk 3db A346 és 1db A380 induló, a déli pálya reményében áthelyezkedtünk a 08-as véghez esetleges rotálóra.
Sajnos mind a 4 gép az északi pályát kapta, de azért így is volt mit fotózni:
A6-EED
Emirates
Airbus A380-861
Volt még egy induló 350-es lufi Szöulba, gondoltuk azt még megvárjuk, hiszen biztos jól meg van pakolva - rá is készültünk, hogy milyen szépen előttünk fog emelni - hát ez lett belőle
Pusztán a fotóból gondolná valaki, hogy kb. 2x messzebb ment, mint a kecskés
D-AIXJ | A7-ALB
Lufthansa | Qatar Airways
Airbus A350-941
Láttuk a radaron, hogy ferry flight-ként átjönni készült egy új festésű 380-as lufi.
Mivel szinte biztos volt, hogy az északi pályára jön, és a fények se voltak már az igaziak, valamint az északi pálya szpotja is messzebb van gyalog a "parkolótól", elengedtük.
Következő kiszemeltünk a tadzsik induló... lett volna.
Nem tudjuk mi lehetett a gond, már villogott, amikor visszaazegész-jeligére megint ajtót nyitottak.
Végül szolid másfél órás késéssel ment el, ráadásul a legtávolabbi (B15) gurulóról állt fel a pályára, így rendes fotóra esélyünk nem maradt:
VQ-BHF
Somon Air
Boeing 737-8GP
Elég lett volna 1 gurulóval közelebbről indulnia, máris sokkal jobb lehetett volna:
D-AEWW
Eurowings
Airbus A320-214
Ennyi a különbség a két guruló közt:
SX-NEO | D-ABOI
Aegean Airlines | Condor
Airbus A320-271N | Boeing 757-330
A Condorral való balszerencsénk tovább folytatódott - pénteken amikor az északi pályánál voltunk, a déli pályára jött le, szombaton pedig pont fordítva...
Na mindegy, ennek ellenére ahogy láthattátok elég tartalmasra sikerült a nap, úgyhogy összességében nem panaszkodhatunk!
Folyt.köv. a vasárnappal, amint végeztem azokkal a képekkel.