2017.02.10. 18:20
Beindult az idei év
A katonai cuccoknak megint egy ilyen éves topic lesz tőlem, amíg nem készülök el a saját guide-al addig ez lesz ide a mérvadó:
http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/spotting/lakenheath.php 2017.02.09. A képek főleg az M ponttól készültek, pár darab lett lőve az L felé gyalogolva meg a B ponton
Ő pl a B pontnál a kerítésen keresztül készült
Az időjárás cseppet sem volt spotter barát, sokan ilyenkor már csak a kimozdulás tényétől elszörnyedne. De nekem ez nem gond, kellenek a vacak idős képek
1 fok, 15-20km/h szél 100% felhőtakaró egy kis hószállingózással meghintve
Ők az M ponttól vannak
Gyorsan jött a sasmadár
Ritkán láttam eddig ilyet, hogy F-15 nyitott féklappal jön final approachon mert gyors.
A sas fészek
általában 6 gép volt folyamatosan a levegőben
Ez amiről Lakenheath szól, F-15, utánégető és pezsgő levegő
A nap érdekessége ez a Kalitta B744F volt amely a héten a 3. volt már. Hivatalosan nem volt kiadva miért jön,de hogy egy HuAf-os ismerősöm szavaival éljek "Ti spotterek jobbak vagytok mint a hírszerzés" sikerült kideríteni, hogy 12 gép holnap reggel 6-kor elvileg elindul Nellis AB felé ahol valószínűleg a következő Red Flag-en vesznek majd részt és ennek a logisztikai részéhez kell a Jumbo járat
Egész nap 06-os pályairány volt, de ő mégis azt mondta, hogy 24, nem tudjuk miért, max az erdő a 06 másik végén ami gond lehet mert elég magasak a fák, de szerintem ez így jobb volt
55 milibe nem fért bele amikor átjött a kerítés felett, de szerencsére hamar felefért utána
Tiszta időben ez még egy jó kép is lehetett volna
A Spotter élet
Szerencsére van itt pár darab Blackhawk is amiből 2 volt most csak a bázison a többiek valahova elvannak távozva ideiglenesen. Én beértem egy 1/160sex-es expova a srácok azzal szórakoztak kitud lemenni minél kisebb zársebességre, van aki 1/10-el próbálkozott
gondolhatjátok mi lett a végeredmény
Aztán a sok helyi F-15 mellett egyszer csak a rádióban jön egy hívójel ami nem ide való..RCH284 heavy...néztünk mint a hülye gyerek, hogy mivan, biztos nem Mildenhallra szóltak be? (Ott van a 2 bázis egymás mellett így mind a 2 tornyot hallgattuk, hogy valami olyan jönne ami nagyon kell akkor átviharzunk) Aztán a következő bejelentkezésnél megint ideszól be, egyből jöttek radarok meg a telefon hívások hogy mi is ez. Nem mondott be típust csak annyit, hogy heavy, a RCH hívójel meg lehet KC-135, C-17, C-5, C-130, ebből az utolsó nem heavy az biztos
a radarokon nem látszódott semmi a kezdetekben így lettek hívva az otthon ülő szakik, hogy mi is ez. Hamar megtudtuk, hogy egy C-17 jön. Elsőre jól összekavarodtunk mert a tegnapi nap fénypontjait vártuk és azoknak elkezdték kifeszíteni az kábelt és elsőre úgy jött át a beszélgetés (egyedüli nem angol voltam így ha nekik sem volt tiszta akkor nem az én vacak angolommal volt a gond
) hogy a C-17-esnek feszítik ki a kábelt...vicces lett volna látni ahogy egy C-17 elkapja a fék kábelt
De a 3. hívásnál tisztázták vele, hogy egy kicsivel később érjen földet mert a kábel ki van feszítve és nem kéne megrongálni.
Kezdett már erősen sötét lenni mire beesett finalra
Nálam ezek a mázlis shot-ok
villanjanak csak azok a helyzetjelzők
Aztán jöttek a nap "fénypontjai" eredetileg 6 kellett volna, hogy legyen aztán 4 indult csak el amiből 1 műszakis lett és nem sokkal felszállás után ment is vissza a bázisra, így csak 3 ért át a pocsoján
A Saudi légierőnek frissen szállított F-15SA:
Retro31
Retro33
Retro35
Plusz Balnak dedikálva
nem olyan jó minőségileg mind amit a facebookomon láttál de ebbe legalább nem dumál bele az egyik haverom
https://youtu.be/-fuUiF7sAMA