Cessna O-2A Légifotózás
3 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Cessna O-2A Légifotózás
Hosszú kihagyás után újra itt koptatom a tollamat
Többen is valószínűleg már láttátok Facebookon, hogy tegnap egy légifotózáson sikerült részt vennem. Mivel többen is kérdezték, hogy mit merre és hogyan lett összehozva a dolog így gondoltam, hogy megosztom az élményt egy kicsit hosszasabban itt.
Igazából az egész dolog kb 3-4 órába tellet 3 hét alatt így egy posztba szerintem be fogom sűríteni a lényeget aztán ha valami kimarad akkor lehet kérdezősködni
Ötlet:
Az ötlet nem új keletű csak nem volt rá keret mert általában egy ilyen fotózás 1000 euró alatt nincsen így csak a nyálamat csorgattam amíg angol földön voltam. Egyszer 2017-ben megpróbálkoztam eggyel még Budaörsön a Li-2-vel csak a kis C152-nek esélye nem volt a tempót tartani vele, valamint az időjárás is pocsék volt így egy hatalmas bukta lett az a kísérlet.
Az évek alatt volt pár alkalom, hogy írtam üzenetet hogy van e lehetőség egy-egy légifotózásra de általában vagy nem volt a válasz vagy rajtam akartak meggazdagodni így folyamatosan csak csúsztatva lett.
Mióta Hollandiában vagyok csak nézelődtem a földről, viszont az elmúlt 1,5 hónapban a Rich Cooper (remélem őt nem kell itt senkinek bemutatni) által működtetett COAP újra belendült és elég sokat beszélgettem vele és mondhatni eléggé motivált, hogy ha látok valamit amivel meglehetne alkotni az első rendes fotózást csak írjak egy emailt nekik és ő a háttérben segít, hogy mit merre ajánlatos egy ilyen fotózásnál.
Ötletből lehetőség
Júli elején jött szembe egy régi képem a 2019-es Luchtmachtdagenről a Postbellum Foundation Oscar Deuce-ről és elsőre úgy voltam vele, hogy ahh, esély nincs arra, hogy ez összejönne. Júli 14-én volt egy debrief live a COAP legfrissebb A2A repüléséről ami eléggé megragadott és akkor elhatároztam, hogy lesz ami lesz megpróbálom. Így 2 napra rá írtam egy emailt a Postbellumnak, hogy van e lehetőség rá és ha igen akkor mit merre hogyan.
Szerencsére nagyon pozitívak voltak a kéréssel kapcsolatban így pár napig ment a levelezés oda vissza majd szépen abban maradt, hogy majd valamikor Aug vége Szept elején visszatérünk a dologra amikor mindenki szabadabb lesz. Végül Júli 5-én jött egy mail, hogy mit szólnék egy találkozóhoz ahol kilehetne beszélni a dolgokat, hogy mit merre és hogyan lehet összehozni. Az elsőre általam ajánlott múlt szombati dátum nem volt jó így ők ajánlottak egy csütörtök délutánt amire nem sokkal rá kiderült, hogy az összes szükséges pilóta is ott lesz így ha megvagyok elégedve amiket a beszélgetésen hallok akkor mehet is a móka.
A nagy nap
Fogalmam nem volt, hogy mit merre és hogyan lesz mert kb annyira izgultam viszont egy teljesen barátságos társulat fogadott Teuge-n egy kb 20 perces beszélgetés után, hogy én mit szeretnék, ők mit tudnak nyújtani valamint a szabályok lefektetése után jött a banzáj. Mivel 2019 Dec óta nem ültem gépen így már ideje volt igaz a feljebb említett C152 repülés után már tudtam, hogy ez azért lehet megfogja csapni a gyomromat (szerencsére nem )
A gépek
A fotó alany egy Cessna O-2A volt ami eredetileg a 23rd Tactical Air Support Squadron csapatában kezdte meg a szolgálatot Vietnámban. A gép 337-0006 széria számmal jött le a sorról, ez volt az első széria gép a típusból az 5 prototípus után. Vietnámban viszont már a 67-21300 lajstrommal kezdett repülni aminek a festését a mai napig viseli, mindössze időközben kapott egy civil lajstromot N590D formályában.
Én a seggem alá meg egy Aviat Husky-t kaptam PH-DOG lajstrommal. Szép és kényelmes kis gép, faszán repül és jó a kilátás belőle. 1 hátránya volt, ha a nyutott ablakon akars kifotózni akkor jól előre kell hajolnod vagy vigyál valamit amivel az üvegen való fotózás közben ne legyen túl sok tükröződés.
A fotómasina
A fotózáshoz egy Canon EOS 80D-t használtam egy 24-105 L IS USM obival.
Jöjjenek a képek néhány részlettel
Az útvonal, FR24-en a Husky jobban fent volt így itt egy screenshot a hullámhasútról. FR24 szerint éppen, hogy csak 6000 lábig mentünk fel igaz e közben a pilótám azt modnta, hogy 7000 volt a plafonunk.
Amint látjátok főleg hurkokat gyártottunk így a gép minden irányból kapott fényt.
A képeken a vágás elég minimális, főleg csak vízszintezés volt meg agyon csúszkázás.
1/125 sec, 105mm @ISO100
1/125 sec, 55mm @ISO100
1/125 sec, 60mm @ISO100
1/80sec, 58mm @ISO100
1/80 sec, 55mm @ISO100
1/125 sec, 28mm @ISO100
1/200 sec 47mm @ISO100
Egy kis háttér történet a gépről. Vietnámban a gépet egy Ausztrál pilóta repülte 50 bevetésen át és nagy véletlenek folytán pár éve a pilóta és a gép egymásra találtak így emiatt felkerült a gépre az akkori Ausztrál jelzés valamint a veterán aláírta a gépet.
Összesen félórát voltunk a levegőben, én folyamatosan tudtam beszélni a pilótához hogy ha akartam valamit, hogy merre mozduljon a gép ő meg rádiózta tovább a O-2A-nak. Én már leszállás előtt megmondtam nekik, hogy ez nem volt az utolsó alkalom. Mindenkinek ajánlom, hogy aki teheti az menjen el egy ilyenre, legyen az akár saját szervezés akár profik által szervezett. Gondolom többetekben megfogalmazodótt egy kérdés már....mégis mennyi az annyi? 415 ejró volt ez. . Hogy nektek mennyibe lenne egy? Sok mindentől függ, de a 90-95%-a az árnak mindig a gépek üzemeltetési költségéből fog kijönni a többi meg, hogy ha nyerészkedni akarnak rajtatok. Remélem elég részletes volt és tartalmas, de azért ha van valami kérdés írjátok és már mondom is a választ
Pacsi gyerekek
Többen is valószínűleg már láttátok Facebookon, hogy tegnap egy légifotózáson sikerült részt vennem. Mivel többen is kérdezték, hogy mit merre és hogyan lett összehozva a dolog így gondoltam, hogy megosztom az élményt egy kicsit hosszasabban itt.
Igazából az egész dolog kb 3-4 órába tellet 3 hét alatt így egy posztba szerintem be fogom sűríteni a lényeget aztán ha valami kimarad akkor lehet kérdezősködni
Ötlet:
Az ötlet nem új keletű csak nem volt rá keret mert általában egy ilyen fotózás 1000 euró alatt nincsen így csak a nyálamat csorgattam amíg angol földön voltam. Egyszer 2017-ben megpróbálkoztam eggyel még Budaörsön a Li-2-vel csak a kis C152-nek esélye nem volt a tempót tartani vele, valamint az időjárás is pocsék volt így egy hatalmas bukta lett az a kísérlet.
Az évek alatt volt pár alkalom, hogy írtam üzenetet hogy van e lehetőség egy-egy légifotózásra de általában vagy nem volt a válasz vagy rajtam akartak meggazdagodni így folyamatosan csak csúsztatva lett.
Mióta Hollandiában vagyok csak nézelődtem a földről, viszont az elmúlt 1,5 hónapban a Rich Cooper (remélem őt nem kell itt senkinek bemutatni) által működtetett COAP újra belendült és elég sokat beszélgettem vele és mondhatni eléggé motivált, hogy ha látok valamit amivel meglehetne alkotni az első rendes fotózást csak írjak egy emailt nekik és ő a háttérben segít, hogy mit merre ajánlatos egy ilyen fotózásnál.
Ötletből lehetőség
Júli elején jött szembe egy régi képem a 2019-es Luchtmachtdagenről a Postbellum Foundation Oscar Deuce-ről és elsőre úgy voltam vele, hogy ahh, esély nincs arra, hogy ez összejönne. Júli 14-én volt egy debrief live a COAP legfrissebb A2A repüléséről ami eléggé megragadott és akkor elhatároztam, hogy lesz ami lesz megpróbálom. Így 2 napra rá írtam egy emailt a Postbellumnak, hogy van e lehetőség rá és ha igen akkor mit merre hogyan.
Szerencsére nagyon pozitívak voltak a kéréssel kapcsolatban így pár napig ment a levelezés oda vissza majd szépen abban maradt, hogy majd valamikor Aug vége Szept elején visszatérünk a dologra amikor mindenki szabadabb lesz. Végül Júli 5-én jött egy mail, hogy mit szólnék egy találkozóhoz ahol kilehetne beszélni a dolgokat, hogy mit merre és hogyan lehet összehozni. Az elsőre általam ajánlott múlt szombati dátum nem volt jó így ők ajánlottak egy csütörtök délutánt amire nem sokkal rá kiderült, hogy az összes szükséges pilóta is ott lesz így ha megvagyok elégedve amiket a beszélgetésen hallok akkor mehet is a móka.
A nagy nap
Fogalmam nem volt, hogy mit merre és hogyan lesz mert kb annyira izgultam viszont egy teljesen barátságos társulat fogadott Teuge-n egy kb 20 perces beszélgetés után, hogy én mit szeretnék, ők mit tudnak nyújtani valamint a szabályok lefektetése után jött a banzáj. Mivel 2019 Dec óta nem ültem gépen így már ideje volt igaz a feljebb említett C152 repülés után már tudtam, hogy ez azért lehet megfogja csapni a gyomromat (szerencsére nem )
A gépek
A fotó alany egy Cessna O-2A volt ami eredetileg a 23rd Tactical Air Support Squadron csapatában kezdte meg a szolgálatot Vietnámban. A gép 337-0006 széria számmal jött le a sorról, ez volt az első széria gép a típusból az 5 prototípus után. Vietnámban viszont már a 67-21300 lajstrommal kezdett repülni aminek a festését a mai napig viseli, mindössze időközben kapott egy civil lajstromot N590D formályában.
Én a seggem alá meg egy Aviat Husky-t kaptam PH-DOG lajstrommal. Szép és kényelmes kis gép, faszán repül és jó a kilátás belőle. 1 hátránya volt, ha a nyutott ablakon akars kifotózni akkor jól előre kell hajolnod vagy vigyál valamit amivel az üvegen való fotózás közben ne legyen túl sok tükröződés.
A fotómasina
A fotózáshoz egy Canon EOS 80D-t használtam egy 24-105 L IS USM obival.
Jöjjenek a képek néhány részlettel
Az útvonal, FR24-en a Husky jobban fent volt így itt egy screenshot a hullámhasútról. FR24 szerint éppen, hogy csak 6000 lábig mentünk fel igaz e közben a pilótám azt modnta, hogy 7000 volt a plafonunk.
Amint látjátok főleg hurkokat gyártottunk így a gép minden irányból kapott fényt.
A képeken a vágás elég minimális, főleg csak vízszintezés volt meg agyon csúszkázás.
1/125 sec, 105mm @ISO100
1/125 sec, 55mm @ISO100
1/125 sec, 60mm @ISO100
1/80sec, 58mm @ISO100
1/80 sec, 55mm @ISO100
1/125 sec, 28mm @ISO100
1/200 sec 47mm @ISO100
Egy kis háttér történet a gépről. Vietnámban a gépet egy Ausztrál pilóta repülte 50 bevetésen át és nagy véletlenek folytán pár éve a pilóta és a gép egymásra találtak így emiatt felkerült a gépre az akkori Ausztrál jelzés valamint a veterán aláírta a gépet.
Összesen félórát voltunk a levegőben, én folyamatosan tudtam beszélni a pilótához hogy ha akartam valamit, hogy merre mozduljon a gép ő meg rádiózta tovább a O-2A-nak. Én már leszállás előtt megmondtam nekik, hogy ez nem volt az utolsó alkalom. Mindenkinek ajánlom, hogy aki teheti az menjen el egy ilyenre, legyen az akár saját szervezés akár profik által szervezett. Gondolom többetekben megfogalmazodótt egy kérdés már....mégis mennyi az annyi? 415 ejró volt ez. . Hogy nektek mennyibe lenne egy? Sok mindentől függ, de a 90-95%-a az árnak mindig a gépek üzemeltetési költségéből fog kijönni a többi meg, hogy ha nyerészkedni akarnak rajtatok. Remélem elég részletes volt és tartalmas, de azért ha van valami kérdés írjátok és már mondom is a választ
Pacsi gyerekek
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 813
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Cessna O-2A Légifotózás
Szuper forók és történet!
3 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég