2025.01.30-31. KFLL PIC
6 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1034
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
2025.01.30-31. KFLL PIC
Noha régóta nem töltöttem kontentet a fórumra, az idei amerikai túra jó alkalomnak ígérkezik a nagy visszatérésre.
Fort Lauderdale kb. 1-1.5 órányi autóútra van Miamitól napszaktól (és sofőrtől) függően, de még soha nem jártam a repülőtéren, pedig régóta figyeltem, hiszen a Miami forgalom egy idő után viszonylag unalmas tud lenni, mivel az American már a COVID hisztéria óta elengedte a 757-eseket és 767-eseket, így gyakorlatilag ma már Airbus és Boeing keskenytörzsű flottája adja a forgalom 75 százalékát.
Ehhez képest FLL-ben nem nagyon van American, inkább a másik helyi óriás, a Delta adja a forgalom nagy részét. Mellette pedig olyan low-cost légitársaságok bázisolnak itt, mint a JetBlue, Frontier, Spirit és Allegiant.
A fotózás Amerikában le van egyszerűsítve, és nem igényel sok kommandót. Minden lokációhoz autóút vezet, ami általában egy parkolóban végződik.
Ahova mentünk, az a 10L pálya végében található hivatalos spotting lokáció, ahol a parkolóban egy napelemmel működtetett hangszórót tettek ki, ahol az FLL tower ATC van kihangosítva, így lehet hallgatni a movementek rádiózását.
Egy fontos, sajnos a helyhez ajánlott egy létra, mivel elég közel van a gurulóúthoz, így a kerítés elég zavaró tud lenni sok esetben, és sokszor a leszálló gépek fényképezésében is akadályoz. Én ezt az alábbi módon próbáltam kiküszöbölni, habár a guruló gépek fényképezésén nem segített, a leszállók viszonylag elviselhetőek lettek.

Na, de lassuk, hogy miket sikerult elcsipni:

Air Canada
Airbus A320
C-FGJI

Jetblue
Airbus A320
N656JB

Western Air
Embraer E-145
C6-MAM

Air Canada Rouge
A321
C-GFKA

Allegiant
Airbus A320
N204NV
Delta Szekcio:

Delta Airlines
Boeing 757-200
N553NW

Delta Airlines
Boeing 757-200
N676DL

Delta Airlines
Boeing 757-200
N673DL

Delta Airlines
Boeing 757-300
N588NW
Fort Lauderdale kb. 1-1.5 órányi autóútra van Miamitól napszaktól (és sofőrtől) függően, de még soha nem jártam a repülőtéren, pedig régóta figyeltem, hiszen a Miami forgalom egy idő után viszonylag unalmas tud lenni, mivel az American már a COVID hisztéria óta elengedte a 757-eseket és 767-eseket, így gyakorlatilag ma már Airbus és Boeing keskenytörzsű flottája adja a forgalom 75 százalékát.
Ehhez képest FLL-ben nem nagyon van American, inkább a másik helyi óriás, a Delta adja a forgalom nagy részét. Mellette pedig olyan low-cost légitársaságok bázisolnak itt, mint a JetBlue, Frontier, Spirit és Allegiant.
A fotózás Amerikában le van egyszerűsítve, és nem igényel sok kommandót. Minden lokációhoz autóút vezet, ami általában egy parkolóban végződik.
Ahova mentünk, az a 10L pálya végében található hivatalos spotting lokáció, ahol a parkolóban egy napelemmel működtetett hangszórót tettek ki, ahol az FLL tower ATC van kihangosítva, így lehet hallgatni a movementek rádiózását.
Egy fontos, sajnos a helyhez ajánlott egy létra, mivel elég közel van a gurulóúthoz, így a kerítés elég zavaró tud lenni sok esetben, és sokszor a leszálló gépek fényképezésében is akadályoz. Én ezt az alábbi módon próbáltam kiküszöbölni, habár a guruló gépek fényképezésén nem segített, a leszállók viszonylag elviselhetőek lettek.

Na, de lassuk, hogy miket sikerult elcsipni:

Air Canada
Airbus A320
C-FGJI

Jetblue
Airbus A320
N656JB

Western Air
Embraer E-145
C6-MAM

Air Canada Rouge
A321
C-GFKA

Allegiant
Airbus A320
N204NV
Delta Szekcio:

Delta Airlines
Boeing 757-200
N553NW

Delta Airlines
Boeing 757-200
N676DL

Delta Airlines
Boeing 757-200
N673DL

Delta Airlines
Boeing 757-300
N588NW
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1029
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2025.01.30-31. KFLL PIC
Jók lettek! Valahogy az AA DL UA keskenytörzsűek engem sosem hoztak lázba.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1034
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.01.30-31. KFLL PIC
Na majd gyere vissza hetfon!!
Lesz meg egy adag..
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1034
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.01.30-31. KFLL PIC
Na jo, szerda van de ettol fuggetlenul kovetkezzen a folytatas. Ezek a kepek a deli palyanal keszultek ahol egy nagyon szep park van kialakitva padokkal, sok arnyekkal. Sajnos ennek a palyanak a forgalma csupan toredeke az eszakinak. Ide-innen inkabb csak private jetek erkezenek es indulnak valamint a fotokon is lathato fapadosok hasznaljak neha. (Nem sok rendszer van benne.)

Allegiant Air
Airbus A320
N208NV
Nagyon nehez dolgom volt eltalalni az egyeneseket a sok epulet miatt, ez majd az alabbi kepeken latszik is, de "jooovanezigy".

Allegiant Air
Airbus A320
N198NV

Spirit Airways
Airbus A321
N669NK

Spirit Airways
Airbus A320neo
N960NK
Noha nem nagyon szeretem - illetve inkabb uncsinak tartom a mindenfajta kis cessnak-es hasonlo kavedaralok fotozasat, azert ennek orultem:

Tropic Ocean Airways
Cessna 208B Grand Caravan EX
N339TA
Ez pedig kifejezetten "highlight" volt. 1960-as gyartmanyu Beech.

Aztec AirwaysN9690R
Beech G18
Ezutan eszrevettem, hogy az eddig a terminal elott allo Zero G 727-es bizony megindult a 10L palyahoz (az elozo posztban emlitett es bemutatott poziciohoz).
Oke, gyors kalkulacio:
-A gep kb 3 perc alatt er oda.
-En, ha azonnal indulok akkor is 7 percre vagyok a gps szerint, a baratnom pedig persze ilyenkor ment el setalgatni a parkban.
--> Arra jutottam, hogy ez siman meglehet!!
Kocsiba be, ablakot le. Baratno begyujtve (szerencsere pont abba az iranyba ment, hogy csak be tudott pattani es huztunk tovabb.) Hamarosan megerkeztunk a pozicioba, ahol konstataltam, hogy a repulo nem ert el a palyaig, hanem csak egy masik pozicioba gurult. Erdekes, hogy nem huztak, hanem a sajat laban gurult el odaig. Hamarosan egy tartalykocsi, es tobb auto vette korul, valamint a gep hatuljaban talalhato ikonikus lepcso is leereszkedett, igy ebbol gondoltam, hogy nem sokat kell varni az igazi indulasra...
Varakozas kozben tovabbi erdekessegek erkeztek a 10L-hez.

Porter Airlines
Embraer E195-E2
C-GZQK

American Airlines
Airbus A321
N580UW

Hatzolah Air
Gulfstream G550
N1916W

Azul
Airbus A330-200
PR-AIN
Kozben ki-kitekintgettem baratnom arcara, hogy mennyire elvezi az egesz napos aszalodast a napon, de hosiesen turte, igy meg adtunk 1 orat a 727-esnek ami csak azert sem akart indulni, sot a jarmuvek eltuntek, az ajtok becsukodtak es kikerult a fenyvisszavero folia is a cockpit ablakaba.
Utnak indultunk, de a terkep tanulmanyozasa utan meg volt egy otletem. Ugy gondoltam, elkanyarodtunk egy masik szervizutra, ahol ugy lattam, hogy valoszinu a "NO TRESPASSING" tabla az nem nekunk van odarakva, hanem a rossz es gonosz embereknek! Igy tovabbhaladtunk a repter keritese fele.
Tervem bevalt, es egy gyors kommandoval odaszaladtam a keriteshez es elkezdtem a kattintgatast. Egeszen 4 fotoig jutottam, amikor is eltunt az osszes feny es a nap pedig bebujt egy hatalmas felho moge, ami aznapra ellehetetlenitette a fotozast. Igy ezen a fel percen mult, de meglett a Fort Lauderdale-i, es talan 2025-os highlight, ime:

Zero-G
Boeing 727
N794AJ
A gep egyebkent masnap reggel ment tovabb Texasba, es azota nem is kerult vissza FLL-be, ugyhogy igy utolag belegondolva iszonyat mazlink volt ezzel a geppel.
A folytatas hamarosan erkezik a jo oreg KMIA-rol!

Allegiant Air
Airbus A320
N208NV
Nagyon nehez dolgom volt eltalalni az egyeneseket a sok epulet miatt, ez majd az alabbi kepeken latszik is, de "jooovanezigy".

Allegiant Air
Airbus A320
N198NV

Spirit Airways
Airbus A321
N669NK

Spirit Airways
Airbus A320neo
N960NK
Noha nem nagyon szeretem - illetve inkabb uncsinak tartom a mindenfajta kis cessnak-es hasonlo kavedaralok fotozasat, azert ennek orultem:

Tropic Ocean Airways
Cessna 208B Grand Caravan EX
N339TA
Ez pedig kifejezetten "highlight" volt. 1960-as gyartmanyu Beech.

Aztec AirwaysN9690R
Beech G18
Ezutan eszrevettem, hogy az eddig a terminal elott allo Zero G 727-es bizony megindult a 10L palyahoz (az elozo posztban emlitett es bemutatott poziciohoz).
Oke, gyors kalkulacio:
-A gep kb 3 perc alatt er oda.
-En, ha azonnal indulok akkor is 7 percre vagyok a gps szerint, a baratnom pedig persze ilyenkor ment el setalgatni a parkban.
--> Arra jutottam, hogy ez siman meglehet!!
Kocsiba be, ablakot le. Baratno begyujtve (szerencsere pont abba az iranyba ment, hogy csak be tudott pattani es huztunk tovabb.) Hamarosan megerkeztunk a pozicioba, ahol konstataltam, hogy a repulo nem ert el a palyaig, hanem csak egy masik pozicioba gurult. Erdekes, hogy nem huztak, hanem a sajat laban gurult el odaig. Hamarosan egy tartalykocsi, es tobb auto vette korul, valamint a gep hatuljaban talalhato ikonikus lepcso is leereszkedett, igy ebbol gondoltam, hogy nem sokat kell varni az igazi indulasra...
Varakozas kozben tovabbi erdekessegek erkeztek a 10L-hez.

Porter Airlines
Embraer E195-E2
C-GZQK

American Airlines
Airbus A321
N580UW

Hatzolah Air
Gulfstream G550
N1916W

Azul
Airbus A330-200
PR-AIN
Kozben ki-kitekintgettem baratnom arcara, hogy mennyire elvezi az egesz napos aszalodast a napon, de hosiesen turte, igy meg adtunk 1 orat a 727-esnek ami csak azert sem akart indulni, sot a jarmuvek eltuntek, az ajtok becsukodtak es kikerult a fenyvisszavero folia is a cockpit ablakaba.
Utnak indultunk, de a terkep tanulmanyozasa utan meg volt egy otletem. Ugy gondoltam, elkanyarodtunk egy masik szervizutra, ahol ugy lattam, hogy valoszinu a "NO TRESPASSING" tabla az nem nekunk van odarakva, hanem a rossz es gonosz embereknek! Igy tovabbhaladtunk a repter keritese fele.
Tervem bevalt, es egy gyors kommandoval odaszaladtam a keriteshez es elkezdtem a kattintgatast. Egeszen 4 fotoig jutottam, amikor is eltunt az osszes feny es a nap pedig bebujt egy hatalmas felho moge, ami aznapra ellehetetlenitette a fotozast. Igy ezen a fel percen mult, de meglett a Fort Lauderdale-i, es talan 2025-os highlight, ime:

Zero-G
Boeing 727
N794AJ
A gep egyebkent masnap reggel ment tovabb Texasba, es azota nem is kerult vissza FLL-be, ugyhogy igy utolag belegondolva iszonyat mazlink volt ezzel a geppel.
A folytatas hamarosan erkezik a jo oreg KMIA-rol!
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1023
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.01.30-31. KFLL PIC
Szívgyógyszeresztés, főleg az a Beech G18 és B727 
6 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég
