2023.09.26. FCO short visit
1 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
2023.09.26. FCO short visit
Valamikor nyár közepén szörfölgettem a Wizzair oldalán, nézegettem, hogy ősszel hová lehetne repülni kicsit, és találtam egy meglepően jó kombót. Szeptember 26. kedd délután kifelé, és még aznap este vissza a másik járattal, és mindez 7.000,- Ft-ért. (Miközben a környezetvédelmi adó elvileg 4000,- Ft...) Mivel a fiam szerencsére nagyon szereti a repülés, ezért vettem gyorsan két jegyet. Akkor még az volt a terv, hogy 16:05-kor leszáll a gép, kicsit körbejárjuk a repteret, a tranzit ablakából elnézegetjük a kék repcsiket, és eszünk egy pizzát vagy pasztát valamelyik étteremben, majd a 20:30-as géppel haza is jövünk. Aztán mivel az időjárás még egész jó volt (30 fok délután, a tenger még 24 fokos, kék ég napsütés északi széllel), ezért persze elkezdtem kombinálni, és bepréselni valami jobb programot ebbe a szűk 4.5 órába. A tengerpart nagyjából a reptér szélén van, ezért adta magát az ötlet, hogy strandoljunk egyet, és utána még akár egy minispotting is összejöhet. Szerencsére a gép nem késett, így valamivel 4 előtt már az állóhelyre gurultunk be. Szedtük a lábunkat és gyorsan taxiba pattantunk, ezért 16:45-kor már a homokos tengerparton voltunk. Nagyjából másfél órás "nyaralás" után átsétáltunk az onnan 10 percre lévő spotter helyre, hogy kb. fél óra alatt meglőjünk 3-4 érdekesebb vasat.
FCO-n két észak-déli pálya és egy keresztpálya van. Az esetek 98%-ban a keleti pályára jönnek a schengeni gépek, a nyugatira a non-schengeniek, a keresztpályán pedig indulnak, orral a tenger felé. 1-2 non-schengen heavy szokta bekérni indulásra a nyugati pályát, mert az hosszabb a keresztpályánál. Illetve néha érthetetlen okból lehoznak 1-2 tengeren túli gépet a keleti betonra.
A kerítés sűrű, vastag drótos, és elég magas. Mivel az olasz kollégák nem vagdosnak lukat a kerítésre, és ki sem járták maguknak, hogy hivatalos nyílások legyenek rajta, ezért a kerítés mellett az egész reptéren nagyjából 2 hely van, ahol be lehet fotózni a kerítésen keresztül. Mindkét hely egy-egy crashgate nyílószárnyainál picit nagyobb rést jelent, ahol befér az obi. A keleti pálya délutáni oldalán kb. féltávnál van egy benzinkút, ami mellett van egy kis büfé. WWG Café vagy Vintage Café néven fut. Ennek a tetején van egy terasz. Innen egész jó rálátás nyílik a pályára. Csak egy bibi van, hogy nagyon sok lámpa- és egyéb oszlop van, így kevés az olyan szög, ahol tiszta képet lehet csinálni. Lent a kerítés mellett van egy bicikliút, a mellett egy vizesárok, majd a főút. A vizesárok felett van egy híd. Ennek a teteje picit jobb választás, mert itt már nem zavarnak be az oszlopok, cserébe viszont a kép aljába lóg bele a kerítés...
Strandolás után 18:10-re értünk ki ide. A naplemente 19:00-kor volt, és ahhoz, hogy a gépet az utolsó pillanatban el tudjuk még érni, ahhoz is legkésőbb 18:50-kor el kellett innen menni, ezért itt egy szűk 40 percre volt csak időnk megállni, ami pont elég volt arra, hogy a teraszon kényelmes elpizzázgatás közben meglőjük az ebben az időben érkező 3 db non-schengen gépet, illetve elnézegessük a keresztpályáról felszállókat. Az indulók sajnos nagyon szemből érkeznek, túlságosan tengelyben van a hely, ezért inkább csak retinaspottingra jó a felszálló forgalom.
Szerencsére mindhárom érkező gép kellett, ráadásul ebből kettő heavy, így azt kell mondjam, hogy örültem ennek a villámspottingnak.
Szia Uram! Villanyoszlop érdekel?
Airline: Asiana Airlines
Type: Boeing B777-200ER
Reg.: HL7700
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ez sajnos a legelső gurulón lejött, ezért nagyon messze volt.
Airline: Cyprus Airways
Type: Airbus A320Ceo
Reg.: 5B-DDQ
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ez 17:15-kor jött meg Madagaszkárról, de nem kellett, így inkább fürödtünk, ahelyett, hogy érkezőben meglőjük. Itt épp érkezés után egy órával jön ki a non-schengen terminálról, és gurul a keresztpályára, hogy átugorjon Veronába.
Airline: Neos
Type: Boeing B787-9
Reg.: EI-XIN
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
A rövid fotózás zárásaként pedig megjött ez a kínai gyönyörű arany fényekben. Pont előtte való nap váltott 350-re. Korábban évekig 330-cal repült, ami a pesti paxgépes cargo járatok miatt nekem nem kellett volna.
Airline: China Eastern
Type: Airbus A350-900
Reg.: B-324X
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ezzel be is fejeztük a fotózás, mert igyekezni kellett, hogy elérjük a fél kilences induló Wizzair pesti járatát.
FCO-n két észak-déli pálya és egy keresztpálya van. Az esetek 98%-ban a keleti pályára jönnek a schengeni gépek, a nyugatira a non-schengeniek, a keresztpályán pedig indulnak, orral a tenger felé. 1-2 non-schengen heavy szokta bekérni indulásra a nyugati pályát, mert az hosszabb a keresztpályánál. Illetve néha érthetetlen okból lehoznak 1-2 tengeren túli gépet a keleti betonra.
A kerítés sűrű, vastag drótos, és elég magas. Mivel az olasz kollégák nem vagdosnak lukat a kerítésre, és ki sem járták maguknak, hogy hivatalos nyílások legyenek rajta, ezért a kerítés mellett az egész reptéren nagyjából 2 hely van, ahol be lehet fotózni a kerítésen keresztül. Mindkét hely egy-egy crashgate nyílószárnyainál picit nagyobb rést jelent, ahol befér az obi. A keleti pálya délutáni oldalán kb. féltávnál van egy benzinkút, ami mellett van egy kis büfé. WWG Café vagy Vintage Café néven fut. Ennek a tetején van egy terasz. Innen egész jó rálátás nyílik a pályára. Csak egy bibi van, hogy nagyon sok lámpa- és egyéb oszlop van, így kevés az olyan szög, ahol tiszta képet lehet csinálni. Lent a kerítés mellett van egy bicikliút, a mellett egy vizesárok, majd a főút. A vizesárok felett van egy híd. Ennek a teteje picit jobb választás, mert itt már nem zavarnak be az oszlopok, cserébe viszont a kép aljába lóg bele a kerítés...
Strandolás után 18:10-re értünk ki ide. A naplemente 19:00-kor volt, és ahhoz, hogy a gépet az utolsó pillanatban el tudjuk még érni, ahhoz is legkésőbb 18:50-kor el kellett innen menni, ezért itt egy szűk 40 percre volt csak időnk megállni, ami pont elég volt arra, hogy a teraszon kényelmes elpizzázgatás közben meglőjük az ebben az időben érkező 3 db non-schengen gépet, illetve elnézegessük a keresztpályáról felszállókat. Az indulók sajnos nagyon szemből érkeznek, túlságosan tengelyben van a hely, ezért inkább csak retinaspottingra jó a felszálló forgalom.
Szerencsére mindhárom érkező gép kellett, ráadásul ebből kettő heavy, így azt kell mondjam, hogy örültem ennek a villámspottingnak.
Szia Uram! Villanyoszlop érdekel?
Airline: Asiana Airlines
Type: Boeing B777-200ER
Reg.: HL7700
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ez sajnos a legelső gurulón lejött, ezért nagyon messze volt.
Airline: Cyprus Airways
Type: Airbus A320Ceo
Reg.: 5B-DDQ
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ez 17:15-kor jött meg Madagaszkárról, de nem kellett, így inkább fürödtünk, ahelyett, hogy érkezőben meglőjük. Itt épp érkezés után egy órával jön ki a non-schengen terminálról, és gurul a keresztpályára, hogy átugorjon Veronába.
Airline: Neos
Type: Boeing B787-9
Reg.: EI-XIN
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
A rövid fotózás zárásaként pedig megjött ez a kínai gyönyörű arany fényekben. Pont előtte való nap váltott 350-re. Korábban évekig 330-cal repült, ami a pesti paxgépes cargo járatok miatt nekem nem kellett volna.
Airline: China Eastern
Type: Airbus A350-900
Reg.: B-324X
Date: 26. of September, 2023
Airport: FCO/LIRF - Leonardo da Vinci Fiumicino Airport, Rome, Italy
Spot: rwy34L - WWG Fuel station
Photographer: Balázs Mészáros
Ezzel be is fejeztük a fotózás, mert igyekezni kellett, hogy elérjük a fél kilences induló Wizzair pesti járatát.
1 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 16 vendég