2019 szeptember - LHR/EGLL
36 hozzászólás
• Oldal: 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
2019 szeptember - LHR/EGLL
Ahogyan azt már Roli beharangozta, néhányan célba vettük a ,,nagybritán" fővárost némi izgalmas vas begyűjtése céljából. Úgy gondoltam nyitok egy külön topicot, ahova ki-ki onthatja a saját képeit, jómagam igyekszem időrendi sorrendben.
Az ötlet még tavasszal fogalmazódott meg bennem, a retro BA Jumbok színre lépése után. Aztán kiderült, hogy Molnár Geri(ék) is hasonló terveket szövögetnek, úgyhogy szeptemberre összeállt minden. Ekkor köpött (volna) a levesbe a British Airways, (egész pontosan a BALpa ) mégpedig az indulás előtt épp 2 héttel bejelentett nagyszabású sztrájkjával. Szeptember 9, 10 és 27 voltak a biztos dátumok. Mit ad Isten, a csapat nagy része a 10-i utolsó budapesti járattal szeretett volna hazajönni. Természetesen ez meghiúsult, úgyhogy elég gyorsan új megoldás kellett. Én Danival és Czégény professzorral a szeptember 6-10 közötti dátumra voksoltam, BAW helyett Wizzel, egy kicsit beljebb lévő szállodában. Utólagosan elmondhatom, 1 percét sem bántam meg, annak ellenére, hogy volt szar idő is bőven. De hát London már csak ilyen...
A túra alapvető célkitűzése tehát a 4 retro levadászása, illetve számomra a Virgin néhány héten belül kivonásra kerülő A346-os flottájának begyűjtése, tekintve, hogy nem volt még normális fotóm magáról a típusról sem. Ezek mellett én örültem a jelentős Aer Lingus forgalomnak is, köztudottan kedvenceim közé tartozik a zöld festés.
Maga a reptér spotter szempontból kifejezetten egyszerű, aki már járt itt az érti miért, aki meg még nem, annak kívánom, hogy egyszer jusson el ide. 09/27-es pályákat használnak, az év 70%-ában utóbbit, ottlétünkkor egyszer sem volt 09. A zajterhelés kiegyensúlyozása érdekében minden nap pontban délután 3-kor pályát cserélnek, az addig leszállásra használt pálya az indulókat engedi és fordítva. Egyik héten a 27L a leszálló 3-ig, utána 27R, majd következő héten ez megfordul.
(forrás: spotterguide.net)
A kora reggeli lutoni járattal mentünk ki, a HA-LVD neo-val. Az itthoni kellemes 25 fokból hirtelen 10 fok alatti hőmérsékletbe csöppentünk, nem esett jól. Az országba való beléptetés katasztrofálisan lassan ment, igaz összecsúszott az összes kelet-európai munkásjárat. A szálláson lepakoltunk, majd LHR felé vettük az irányt. Sajnos az időjárás ezen a napon nem volt túl kegyes hozzánk, egész nap borult, szeles, hűvös idő volt, tipikus London. Én mindenesetre élveztem, nyilván nem screeners choice képek születtek.
Hogy ne csak szófosás legyen, pár képet bedobálok, ha már ott voltam. Szóval ezek 6-án készültek, Geriék valószínűleg 5-éről is töltenek majd fel. A héten 3-ig a 27R volt a leszálló, így az ingyenes busszal a 23-as ponthoz helyezkedtünk. Karnyújtásnyira jönnek a gépek, így sok mindenhez már 70mm alá kell menni.
Kezdésnek rögtön egy bálna
Qatar Airways
A7-APE
Airbus A380-861
Mivel a British 747 flotta még mindig 33 tagú, így nem kellett sokat várni az elsőre. Ezeknek még hangja is volt...
British Airways
G-CIVM
Boeing 747-436
Oneworld livery
Általában a pénteki járaton szokott jönni a retro, így volt ez aznap is. Nagy kár, hogy pocsék fényekben.
El Al
4X-EDF
Boeing 787-9 Dreamliner
Retro livery
Jött is a következő púpos
British Airways
G-CIVC
Boeing 747-436
Oneworld livery
Az 58 fős 777-es flottából mindössze 12 a hosszabbik verzió
British Airways
G-STBD
Boeing 777-36N(ER)
Néhány heavy után jön egy kis változatosság, amikor lejön egymás után 5-6 A320/B737
British Airways
G-EUOB
Airbus A319-131
Egyptair
SU-GDM
Boeing 777-36N(ER)
Sajnos a retro Lingust csak egyszer láttuk
Aer Lingus
EI-DVM
Airbus A320-214
Retro livery
Air Astana
P4-GAS
Boeing 757-2G5
Aer Lingus
EI-DER
Airbus A320-214
British Airways
G-XLEL
Airbus A380-841
China Southern Airlines
B-209X
Boeing 787-9 Dreamliner
Cathay Pacific
B-KQF
Boeing 777-367(ER)
Közeledett a 3 óra, úgyhogy elindultunk a Bal pályához. A buszmegállóban még eljött felettünk egy ilyen
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
15:00, pályaváltás, irány a 27L, Hatton Cross, Myrtle Avenue, az ikonikus hely.
Singapore Airlines
9V-SKL
Airbus A380-841
Aeromexico
N967AM
Boeing 787-8 Dreamliner
British Airways
G-NEOT
Airbus A321-251NX
Ex Brussels, Flybe gép
Flybe
G-ECOK
Bombardier Dash8-Q400
Kifejezetten ,,jól" áll a sötét háttér ennek
Royal Jordanian
JY-BAH
Boeing 787-8 Dreamliner
Emirates
A6-EEY
Airbus A380-861
Kenya Airways
5Y-KZJ
Boeing 787-8 Dreamliner
Hainan Airlines
B-1133
Boeing 787-9 Dreamliner
És az első nap azért láttuk már az egyik retrot is, még ha csak ilyen trágya időben is. Itt épp a BA268-al Los Angelesből. Elvileg 2023-ig láthatjuk a levegőben ezt a festést, remélhetőleg tényleg így lesz.
British Airways
G-BYGC
Boeing 747-436
BOAC (British Overseas Airways Corportation) retro livery (1964-1974)
Turkish Airlines
TC-JJF
Boeing 777-3F2(ER)
Folyt.köv.
Stay cool, lesznek napos képek is!
Singapore Airlines
9V-SKL
Airbus A380-841
Aeromexico
N967AM
Boeing 787-8 Dreamliner
British Airways
G-NEOT
Airbus A321-251NX
Ex Brussels, Flybe gép
Flybe
G-ECOK
Bombardier Dash8-Q400
Kifejezetten ,,jól" áll a sötét háttér ennek
Royal Jordanian
JY-BAH
Boeing 787-8 Dreamliner
Emirates
A6-EEY
Airbus A380-861
Kenya Airways
5Y-KZJ
Boeing 787-8 Dreamliner
Hainan Airlines
B-1133
Boeing 787-9 Dreamliner
És az első nap azért láttuk már az egyik retrot is, még ha csak ilyen trágya időben is. Itt épp a BA268-al Los Angelesből. Elvileg 2023-ig láthatjuk a levegőben ezt a festést, remélhetőleg tényleg így lesz.
British Airways
G-BYGC
Boeing 747-436
BOAC (British Overseas Airways Corportation) retro livery (1964-1974)
Turkish Airlines
TC-JJF
Boeing 777-3F2(ER)
Folyt.köv.
Stay cool, lesznek napos képek is!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Jo kezdet, de tudom, hogy a nagyagyuk meg hatravannak.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Toljátok!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Sziasztok!
Beszállok akkor én is a beszámolóba.
Első nap a látható időjárás miatt kedvem se volt túl sokat kattintgatni, inkább élveztem az atmoszférát, beálltam a pályatengelybe videózni, stb.
Erről a napról inkább olyan fogásokat mutatok, amik Bendzsi első köréből kimaradtak, mint pl. ez a koreai bálna...
HL7627
Korean Air Lines
Airbus A380-861
...vagy matricás régi festésű marokkói:
CN-RGN
Royal Air Maroc ("50th 737" sticker)
Boeing 737-8B6
Részemről ennél több karaktert nem is fecsérelnék a nyitónapra, cserébe lássuk a következő nap, szombat krónikáját.
Szombatra jobbak voltak a kilátások, folytatódott is a javuló tendencia az első naphoz képest, de azért az ideálistól messze volt a helyzet, sajnos aznap is a horizont rossz oldalán kezdett el szakadozni a felhőzet. A Flightradar erre a napra azt jósolta, hogy a BOAC és a Negus 11-kor és 11:20-kor indulnak Washington-ba, valamint Lagos-ra, így felfedeztük az indulózó helyet is (9-es spot). Mint a mellékelt ábra is mutatja, ez a hely csak a nagygépek fotózására alkalmas:
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
N791AN
American Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-223(ER)
A BOAC 11:20-kor el is indult, nagyjából az előző napihoz hasonló viszonyok közt, talán egy bolhafütykösnyivel több foton társaságában:
G-BYGC
British Airways ("BOAC (1964-1974) retro" livery)
Boeing 747-436
Mivel a Negus elég sokáig nem akart elindulni (ha jól emlékszem rendőrautókat is láttunk a gép körül), és tudtuk, hogy közben a Landor érkezik haza PHX-ből, visszamentünk a 27R érkező helyre (Cranford Lane buszmegálló, 23-as szpot mellett). Persze ő is ilyen csodálatos fényekben érkezett, így hozzá se nyúltam (most még), helyette inkább ezt az Emir tehertriplit hoztam. Tudom itthon is járt már ilyen, nekem viszont még nem volt (persze ezt se tekintem kapásnak):
A6-EFJ
Emirates SkyCargo
Boeing 777-F1H
A javulás tovább folytatódott, ilyenkor már tudtunk olyan fotót is lőni, amin valamennyi nap is sütötte a gépet:
N218UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-222(ER)
3-kor jött a szokásos váltás, irány a Myrtle Ave, pontosabban a mögötte található focipálya.
A fényviszonyok folyamatosan változtak, persze pont azokat a gépeket nem sütötte a nap, amik jobban érdekeltek...
JA732J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-346(ER)
N784AV
Avianca
Boeing 787-8 Dreamliner
TF-ISS
Icelandair
Boeing 757-223
G-YMML
British Airways ("GREAT Festival of Creativity" titles)
Boeing 777-236(ER)
CN-ROS
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Első találkozás BEA-val: eddig 3-ból 0 sikeres retro-fotó:
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
SP-LNO
LOT - Polish Airlines ("ex Saratov Airlines" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
17 óra után kezdett erősödni a napfény, persze ekkorra már a tengelyfényhez közeledett a Nap.
EC-LFS
Iberia
Airbus A340-642
A6-BLW
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
HZ-AK40
Saudia
Boeing 777-3FG(ER)
B-2038
Air China
Boeing 777-39L(ER)
Tengelyfényre pedig inkább közelebb sétáltunk a pályatengelyhez, hogy megörökíthessük, ahogy besütnek a Nap utolsó sugarai a hajtóművekbe:
G-YMMA
British Airways
Boeing 777-236(ER)
ET-AWM
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Közben próbálkoztam Czégény Peti 8mm-es halszem optikájával is, de csak ezt a mérsékelten érdekes kompozíciót sikerült találnom:
A4O-SF
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Ennyit a második napról. Este a BBC News csatorna időjárás-jelentését hallgatva nagy reményekkel feküdtünk el aludni, az eredményekért maradjatok velünk továbbra is, a reklám után folytatjuk
Beszállok akkor én is a beszámolóba.
Első nap a látható időjárás miatt kedvem se volt túl sokat kattintgatni, inkább élveztem az atmoszférát, beálltam a pályatengelybe videózni, stb.
Erről a napról inkább olyan fogásokat mutatok, amik Bendzsi első köréből kimaradtak, mint pl. ez a koreai bálna...
HL7627
Korean Air Lines
Airbus A380-861
...vagy matricás régi festésű marokkói:
CN-RGN
Royal Air Maroc ("50th 737" sticker)
Boeing 737-8B6
Részemről ennél több karaktert nem is fecsérelnék a nyitónapra, cserébe lássuk a következő nap, szombat krónikáját.
Szombatra jobbak voltak a kilátások, folytatódott is a javuló tendencia az első naphoz képest, de azért az ideálistól messze volt a helyzet, sajnos aznap is a horizont rossz oldalán kezdett el szakadozni a felhőzet. A Flightradar erre a napra azt jósolta, hogy a BOAC és a Negus 11-kor és 11:20-kor indulnak Washington-ba, valamint Lagos-ra, így felfedeztük az indulózó helyet is (9-es spot). Mint a mellékelt ábra is mutatja, ez a hely csak a nagygépek fotózására alkalmas:
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
N791AN
American Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-223(ER)
A BOAC 11:20-kor el is indult, nagyjából az előző napihoz hasonló viszonyok közt, talán egy bolhafütykösnyivel több foton társaságában:
G-BYGC
British Airways ("BOAC (1964-1974) retro" livery)
Boeing 747-436
Mivel a Negus elég sokáig nem akart elindulni (ha jól emlékszem rendőrautókat is láttunk a gép körül), és tudtuk, hogy közben a Landor érkezik haza PHX-ből, visszamentünk a 27R érkező helyre (Cranford Lane buszmegálló, 23-as szpot mellett). Persze ő is ilyen csodálatos fényekben érkezett, így hozzá se nyúltam (most még), helyette inkább ezt az Emir tehertriplit hoztam. Tudom itthon is járt már ilyen, nekem viszont még nem volt (persze ezt se tekintem kapásnak):
A6-EFJ
Emirates SkyCargo
Boeing 777-F1H
A javulás tovább folytatódott, ilyenkor már tudtunk olyan fotót is lőni, amin valamennyi nap is sütötte a gépet:
N218UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-222(ER)
3-kor jött a szokásos váltás, irány a Myrtle Ave, pontosabban a mögötte található focipálya.
A fényviszonyok folyamatosan változtak, persze pont azokat a gépeket nem sütötte a nap, amik jobban érdekeltek...
JA732J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-346(ER)
N784AV
Avianca
Boeing 787-8 Dreamliner
TF-ISS
Icelandair
Boeing 757-223
G-YMML
British Airways ("GREAT Festival of Creativity" titles)
Boeing 777-236(ER)
CN-ROS
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Első találkozás BEA-val: eddig 3-ból 0 sikeres retro-fotó:
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
SP-LNO
LOT - Polish Airlines ("ex Saratov Airlines" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
17 óra után kezdett erősödni a napfény, persze ekkorra már a tengelyfényhez közeledett a Nap.
EC-LFS
Iberia
Airbus A340-642
A6-BLW
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
HZ-AK40
Saudia
Boeing 777-3FG(ER)
B-2038
Air China
Boeing 777-39L(ER)
Tengelyfényre pedig inkább közelebb sétáltunk a pályatengelyhez, hogy megörökíthessük, ahogy besütnek a Nap utolsó sugarai a hajtóművekbe:
G-YMMA
British Airways
Boeing 777-236(ER)
ET-AWM
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Közben próbálkoztam Czégény Peti 8mm-es halszem optikájával is, de csak ezt a mérsékelten érdekes kompozíciót sikerült találnom:
A4O-SF
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Ennyit a második napról. Este a BBC News csatorna időjárás-jelentését hallgatva nagy reményekkel feküdtünk el aludni, az eredményekért maradjatok velünk továbbra is, a reklám után folytatjuk
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Jöjjön a harmadik nap első fele. Hogy mit mondott szombat este a BBC News időjárás-jelentése? Napos időt egész vasárnapra!
Reggel amikor felébredtünk, mivel kelet felé nézett a szobánk ablaka, már ébredéskor hasunkra (vagy inkább a rolót felhúzva a srácok szemébe ) sütött a Nap!
A szokásos reggeli és napi adag ásványvíz magunkhoz vétele után indultunk is a 27R érkező oldalra. Ezúttal kicsit hátrébb voltunk, ahol magasabban vannak a gépek, de a szög is jobban tetszik, valamint nekem a nagylátó jobb oldalának lágyulása miatt is jobban örültem, hogy ezen a helyen a teleobjektívet használtam. A hely a karbantartó hangárok mellett található, állítólag tilos ott fotózni, de a túra alatt egyetlen rendőr se vegzálta a csapat ott tartózkodó tagjait, ráadásul a helyiek közül is volt ott mindig 4-5 szpotter. No de elég a dumából, jöjjenek a képek!
Reggel sajnos még elég seggfényes a hely...:
N653UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-322(ER)
...de legalább utánalövésben ez nem annyira zavaró...:
SP-LNB
LOT - Polish Airlines ("Grześki" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...és ekkor még egy darab felhő nem volt sehol!
G-CIVD
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 747-436
Ő egy érdekes hibrid, az Air Malta-nál kezdte a pályafutását 2004-ben, az akkori fullos festésmintával, majd 2013-ban 41 hónapra a Feröer-szigeteki Atlantic Airways-hez került lízingbe, ahonnan 2016 szeptemberében került vissza Máltára. A vissza-/átfestéssel nem sok időt töltöttek, a név és a logók eltüntetésénél kb. meg is állt. A hasa még a feröeri festésből maradt meg.
9H-AEJ
Air Malta
Airbus A319-112
N276AY
American Airlines
Airbus A330-323
N834AA
American Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezen a napon a Negus Lagos-ba készült 11:20-kor, a BOAC pedig JFK-re indult...
...volna.
Már délelőtt figyeltük, hogy mindkét gépet mozgatták, viszont nem derült ki, hogy honnan hová, mindenesetre sajnálattal láttuk, hogy a BOAC járata (BA173) törölt státusszal szerepelt a menetrendben Kiérkezvén az indulós szpotra is hiába kerestük a gépet a többi svanc között. Továbbá mivel a BEA az előző esti Glasgow-i járatról nem Heathrow-ra, hanem Gatwick-re érkezett vissza, az előttünk álló sztrájk tudatában világossá vált, hogy ezt a két festést ezen a túrán már nem fogjuk nem hogy fényben, egyáltalán fotózni
11 előtt nem sokkal érkeztünk az előző nap már felfedezett indulós helyre, ekkorra a felhők is elkezdtek gyülekezni, amik 1-1 gépet csak beárnyékoltak:
HL7638
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
...de szerencsére nem ez volt a jellemző, ahogy ezt lentebb is láthatjátok:
9M-MAE
Malaysia Airlines
Airbus A350-941
G-VWAG
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
G-VWHO
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
TC-LKC
Turkish Airlines
Boeing 777-3U8(ER)
N45905
United Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
ET-AUB
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
És akkor jöjjön a túra egyik fémpontya Bár a 3 pumpi közül ez tetszik a legkevésbé, azért örültem, hogy kipipálhattam - a körülötte repkedő madarak pedig adtak egy sajátos körítést is a fotónak:
G-CIVB
British Airways ("Negus (1974-1984) retro" livery)
Boeing 747-436
A továbbiakban pedig jöjjön egy heavy vegyesfelvágott, igyekeztem minél több különböző légitársaság-típus-festés kombót gyűjteni.
Ebből kinek melyik festés tetszik jobban
C-FGEI / C-FVND
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
JA840J
Japan Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
VH-ZNH
Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner
N224UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
N276AY
American Airlines
Airbus A330-323
B-KPL
Cathay Pacific
Boeing 777-367(ER)
9K-AOC
Kuwait Airways
Boeing 777-369(ER)
HS-TKO
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
N860NW
Delta Air Lines
Airbus A330-223
OD-MED
Middle East Airlines
Airbus A330-243
G-CIVW
British Airways
Boeing 747-436
Zárásként egyelőre jöjjön egy a kihalás veszélyének fenyegetése alatt álló állatfaj:
G-VFIT
Virgin Atlantic
Airbus A340-642
...és hogy mi újság Landorral Kiderül a következő részből, tartsatok velünk addig is és akkor is!
Reggel amikor felébredtünk, mivel kelet felé nézett a szobánk ablaka, már ébredéskor hasunkra (vagy inkább a rolót felhúzva a srácok szemébe ) sütött a Nap!
A szokásos reggeli és napi adag ásványvíz magunkhoz vétele után indultunk is a 27R érkező oldalra. Ezúttal kicsit hátrébb voltunk, ahol magasabban vannak a gépek, de a szög is jobban tetszik, valamint nekem a nagylátó jobb oldalának lágyulása miatt is jobban örültem, hogy ezen a helyen a teleobjektívet használtam. A hely a karbantartó hangárok mellett található, állítólag tilos ott fotózni, de a túra alatt egyetlen rendőr se vegzálta a csapat ott tartózkodó tagjait, ráadásul a helyiek közül is volt ott mindig 4-5 szpotter. No de elég a dumából, jöjjenek a képek!
Reggel sajnos még elég seggfényes a hely...:
N653UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-322(ER)
...de legalább utánalövésben ez nem annyira zavaró...:
SP-LNB
LOT - Polish Airlines ("Grześki" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...és ekkor még egy darab felhő nem volt sehol!
G-CIVD
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 747-436
Ő egy érdekes hibrid, az Air Malta-nál kezdte a pályafutását 2004-ben, az akkori fullos festésmintával, majd 2013-ban 41 hónapra a Feröer-szigeteki Atlantic Airways-hez került lízingbe, ahonnan 2016 szeptemberében került vissza Máltára. A vissza-/átfestéssel nem sok időt töltöttek, a név és a logók eltüntetésénél kb. meg is állt. A hasa még a feröeri festésből maradt meg.
9H-AEJ
Air Malta
Airbus A319-112
N276AY
American Airlines
Airbus A330-323
N834AA
American Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezen a napon a Negus Lagos-ba készült 11:20-kor, a BOAC pedig JFK-re indult...
...volna.
Már délelőtt figyeltük, hogy mindkét gépet mozgatták, viszont nem derült ki, hogy honnan hová, mindenesetre sajnálattal láttuk, hogy a BOAC járata (BA173) törölt státusszal szerepelt a menetrendben Kiérkezvén az indulós szpotra is hiába kerestük a gépet a többi svanc között. Továbbá mivel a BEA az előző esti Glasgow-i járatról nem Heathrow-ra, hanem Gatwick-re érkezett vissza, az előttünk álló sztrájk tudatában világossá vált, hogy ezt a két festést ezen a túrán már nem fogjuk nem hogy fényben, egyáltalán fotózni
11 előtt nem sokkal érkeztünk az előző nap már felfedezett indulós helyre, ekkorra a felhők is elkezdtek gyülekezni, amik 1-1 gépet csak beárnyékoltak:
HL7638
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
...de szerencsére nem ez volt a jellemző, ahogy ezt lentebb is láthatjátok:
9M-MAE
Malaysia Airlines
Airbus A350-941
G-VWAG
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
G-VWHO
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
TC-LKC
Turkish Airlines
Boeing 777-3U8(ER)
N45905
United Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
ET-AUB
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
És akkor jöjjön a túra egyik fémpontya Bár a 3 pumpi közül ez tetszik a legkevésbé, azért örültem, hogy kipipálhattam - a körülötte repkedő madarak pedig adtak egy sajátos körítést is a fotónak:
G-CIVB
British Airways ("Negus (1974-1984) retro" livery)
Boeing 747-436
A továbbiakban pedig jöjjön egy heavy vegyesfelvágott, igyekeztem minél több különböző légitársaság-típus-festés kombót gyűjteni.
Ebből kinek melyik festés tetszik jobban
C-FGEI / C-FVND
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
JA840J
Japan Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
VH-ZNH
Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner
N224UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
N276AY
American Airlines
Airbus A330-323
B-KPL
Cathay Pacific
Boeing 777-367(ER)
9K-AOC
Kuwait Airways
Boeing 777-369(ER)
HS-TKO
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
N860NW
Delta Air Lines
Airbus A330-223
OD-MED
Middle East Airlines
Airbus A330-243
G-CIVW
British Airways
Boeing 747-436
Zárásként egyelőre jöjjön egy a kihalás veszélyének fenyegetése alatt álló állatfaj:
G-VFIT
Virgin Atlantic
Airbus A340-642
...és hogy mi újság Landorral Kiderül a következő részből, tartsatok velünk addig is és akkor is!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Vasárnap délután, a lényeg.
Ezúttal a szokásosnál kicsit hamarabb indultunk el a Myrtle Avenue felé, hogy még véletlenül se késsük le a várható nagy fogást - a Landor a radar szerint fél 4-re volt várható Las Vegas-ból.
A Cargo Area-nál a buszra egy nagyobb tömeg munkás igyekezett felszállni. Ami meglepett, hogy egy darab fehér embert nem láttunk köztük:
Megérkezvén a helyszínre, ismét a placc mögötti focipályát vettük célba.
Még mielőtt megmutatnám a lényeget, jöjjön néhány egyéb érdekesség, például ez a török rémlányer, ami nemrég kezdett el ide járni:
TC-LLC
Turkish Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
EP-IJA
Iran Air
Airbus A330-243
9V-SKN
Singapore Airlines
Airbus A380-841
XA-AMR
AeroMéxico
Boeing 787-8 Dreamliner
Remélem kellően felcsigáztam mindenkit (tudom, nagyon naív/hülye vagyok - a kívánt rész aláhúzandó ), így jöjjön a lényeg, amit mindenképp le szerettem volna fotózni
A '90-es évek gyermekeként ahogy a Malévből a Zsótér-féle festéshez, úgy British-ből ehhez a festéshez van kötődésem:
G-BNLY
British Airways ("Landor (1984-1997) retro" livery)
Boeing 747-436
Innentől az se érdekelt, ha a túra további részében egy értelmes fotó se születik, számomra már akkor is siker lenne!
Persze a nap további részében is szerencsénk volt, a felhőzet ezúttal a "jó" oldalon gyülekezett.
Mint az eddig is látható volt, a forgalom nagy részét a heavy-k uralták, ezekből jöjjön egy csokor, itt-ott kicsikkel fűszerezve:
JA793A
All Nippon Airways
Boeing 777-381(ER)
S2-AJT
Biman Bangladesh Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Az elmaradhatatlan Aeroflot:
VQ-BED
Aeroflot - Russian Airlines
Airbus A321-211
JA742J
Japan Airlines
Boeing 777-346(ER)
5Y-KZH
Kenya Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
A Landor sikerén felbuzdulva elkezdtem egy kicsit szabadabban mozogni a területen, próbáltam kicsit más szögből is lőni a gépeket, kerestem a kompozíciókat, ahol a házak közelsége is átjön:
AP-BGJ
Pakistan International Airlines
Boeing 777-240(ER)
Persze a "kötelező" utcatáblás fotó se maradhatott el, csak pechemre amikor olyan típus jött, amivel le akartam fotózni, a tábla árnyékban volt:
G-CIVH
British Airways
Boeing 747-436
Erre csak az olimpiás matrica miatt kattintottam:
F-GRXL
Air France
Airbus A319-111
Őt csak azért szerkesztettem meg, mert a kapitány láthatóan nagyon kémlelt valamit (lehet pont minket?)
D-AGWF
Eurowings
Airbus A319-132
Szerencsénk volt, hogy fényben is meg tudtunk csinálni ezt a festést:
9M-MAG
Malaysia Airlines ("Malaysia Negaraku" livery)
Airbus A350-941
Standard házas kompozíció - érdekes a cserepek itt a helyükön vannak az utolsó darabig...
G-YMMP
British Airways
Boeing 777-236(ER)
Utólag jöttem rá, hogy ezt a gépet kellett volna meglőni az előző kompozícióban, csak elhegedültem, amikor ez jött, előrébb voltam, így a fenti szögben pont benne volt az összes villanyvezeték
A6-EEA
Emirates ("Expo 2020 (Opportunity / Orange)" titles)
Airbus A380-861
Ezek után felmentünk a T5 indulási szintjére, hogy elcsípjünk 2 A340-est indulóban:
Sajnos ekkora ismét a Napot takargatták a felhők, a fény egyre inkább tengelyben volt, valamint mindkét gép pont annyi késéssel (40-60 perc) indult, hogy csak ilyen halmozottan hátrányos helyzetű fotókat lehetett róluk lőni:
3B-NBE
Air Mauritius
Airbus A340-313
OO-ABA
Air Belgium (operating for British Airways)
Airbus A340-313
A Jordán petpalack megintcsak bónusz, aznap kb. utolsóként érkezett 27R-ra, mikor mi már a Myrtle-ön vártuk a Landort, de legalább valamit sikerült róla lőni.
Persze, hogy ezt szebben sütötte a nap, mint a másik kettőt együttesen
JY-BAC
Royal Jordanian
Boeing 787-8 Dreamliner
Nap végére pedig jöjjön egy kis művészkedés a Hatton Road-ról. Ilyen fotókat is mindenképp szerettem volna, lehetőleg 4lukú gépekkel - Nektek melyik tetszik jobban
G-CIVR
British Airways
Boeing 747-436
A6-EDG
Emirates
Airbus A380-861
Eddig messze ez volt a legsikeresebb nap, teljes mértékben kárpótolt minket az előző kettőért, ennek örömére este ittunk egy-egy sört
Hamarosan jelentkezem a maradék történésekkel, addig is stay tuned!
Ezúttal a szokásosnál kicsit hamarabb indultunk el a Myrtle Avenue felé, hogy még véletlenül se késsük le a várható nagy fogást - a Landor a radar szerint fél 4-re volt várható Las Vegas-ból.
A Cargo Area-nál a buszra egy nagyobb tömeg munkás igyekezett felszállni. Ami meglepett, hogy egy darab fehér embert nem láttunk köztük:
Megérkezvén a helyszínre, ismét a placc mögötti focipályát vettük célba.
Még mielőtt megmutatnám a lényeget, jöjjön néhány egyéb érdekesség, például ez a török rémlányer, ami nemrég kezdett el ide járni:
TC-LLC
Turkish Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
EP-IJA
Iran Air
Airbus A330-243
9V-SKN
Singapore Airlines
Airbus A380-841
XA-AMR
AeroMéxico
Boeing 787-8 Dreamliner
Remélem kellően felcsigáztam mindenkit (tudom, nagyon naív/hülye vagyok - a kívánt rész aláhúzandó ), így jöjjön a lényeg, amit mindenképp le szerettem volna fotózni
A '90-es évek gyermekeként ahogy a Malévből a Zsótér-féle festéshez, úgy British-ből ehhez a festéshez van kötődésem:
G-BNLY
British Airways ("Landor (1984-1997) retro" livery)
Boeing 747-436
Innentől az se érdekelt, ha a túra további részében egy értelmes fotó se születik, számomra már akkor is siker lenne!
Persze a nap további részében is szerencsénk volt, a felhőzet ezúttal a "jó" oldalon gyülekezett.
Mint az eddig is látható volt, a forgalom nagy részét a heavy-k uralták, ezekből jöjjön egy csokor, itt-ott kicsikkel fűszerezve:
JA793A
All Nippon Airways
Boeing 777-381(ER)
S2-AJT
Biman Bangladesh Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Az elmaradhatatlan Aeroflot:
VQ-BED
Aeroflot - Russian Airlines
Airbus A321-211
JA742J
Japan Airlines
Boeing 777-346(ER)
5Y-KZH
Kenya Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
A Landor sikerén felbuzdulva elkezdtem egy kicsit szabadabban mozogni a területen, próbáltam kicsit más szögből is lőni a gépeket, kerestem a kompozíciókat, ahol a házak közelsége is átjön:
AP-BGJ
Pakistan International Airlines
Boeing 777-240(ER)
Persze a "kötelező" utcatáblás fotó se maradhatott el, csak pechemre amikor olyan típus jött, amivel le akartam fotózni, a tábla árnyékban volt:
G-CIVH
British Airways
Boeing 747-436
Erre csak az olimpiás matrica miatt kattintottam:
F-GRXL
Air France
Airbus A319-111
Őt csak azért szerkesztettem meg, mert a kapitány láthatóan nagyon kémlelt valamit (lehet pont minket?)
D-AGWF
Eurowings
Airbus A319-132
Szerencsénk volt, hogy fényben is meg tudtunk csinálni ezt a festést:
9M-MAG
Malaysia Airlines ("Malaysia Negaraku" livery)
Airbus A350-941
Standard házas kompozíció - érdekes a cserepek itt a helyükön vannak az utolsó darabig...
G-YMMP
British Airways
Boeing 777-236(ER)
Utólag jöttem rá, hogy ezt a gépet kellett volna meglőni az előző kompozícióban, csak elhegedültem, amikor ez jött, előrébb voltam, így a fenti szögben pont benne volt az összes villanyvezeték
A6-EEA
Emirates ("Expo 2020 (Opportunity / Orange)" titles)
Airbus A380-861
Ezek után felmentünk a T5 indulási szintjére, hogy elcsípjünk 2 A340-est indulóban:
- Az Air Mauritius meglepetésünkre aznap ezzel a típussal érkezett, 17:00 volt a menetrend szerinti indulási ideje
- Az Air Belgium-ot érkezőben pedig elengedtük a Negus kedvéért (ebben utólag nem vagyok 100%-ig biztos, hogy ez volt a helyes döntés De a túra jeligéje a British retro volt) - neki 17:20-kor kellett volna indulnia Kairóba
Sajnos ekkora ismét a Napot takargatták a felhők, a fény egyre inkább tengelyben volt, valamint mindkét gép pont annyi késéssel (40-60 perc) indult, hogy csak ilyen halmozottan hátrányos helyzetű fotókat lehetett róluk lőni:
3B-NBE
Air Mauritius
Airbus A340-313
OO-ABA
Air Belgium (operating for British Airways)
Airbus A340-313
A Jordán petpalack megintcsak bónusz, aznap kb. utolsóként érkezett 27R-ra, mikor mi már a Myrtle-ön vártuk a Landort, de legalább valamit sikerült róla lőni.
Persze, hogy ezt szebben sütötte a nap, mint a másik kettőt együttesen
JY-BAC
Royal Jordanian
Boeing 787-8 Dreamliner
Nap végére pedig jöjjön egy kis művészkedés a Hatton Road-ról. Ilyen fotókat is mindenképp szerettem volna, lehetőleg 4lukú gépekkel - Nektek melyik tetszik jobban
G-CIVR
British Airways
Boeing 747-436
A6-EDG
Emirates
Airbus A380-861
Eddig messze ez volt a legsikeresebb nap, teljes mértékben kárpótolt minket az előző kettőért, ennek örömére este ittunk egy-egy sört
Hamarosan jelentkezem a maradék történésekkel, addig is stay tuned!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Új hét, új pályahasználat, új helyzet a sztrájkkal.
Hétfőre esővel fenyegetőztek egész nap, így nem is terveztünk semmilyen fotózást, főleg nem az előző nap sikere után.
Helyette inkább meglátogattunk reggel Heathrow-n a modellboltot, majd kora délután bementünk a városba túristáskodni egy kicsit RimoRoli kollégával, én tettem egy kitérőt a Canary Wharf-ra meglátogatni a helyi munkatársaimat, így erről a napról szpotterfotó nem készült.
A modellboltban mint kisgyerek az édességboltban, úgy éreztük magunkat - tele voltak a vitrinek és a polcok mindenféle 1:200, 1:400, 1:500 modellekkel (köztük persze a retró jumbó trióval), könyvekkel, kitűzőkkel, egyebekkel. Ekkor még nem vettünk semmit, de megegyeztünk Stephen-nel az eladóval (aki egyébként rendkívül barátságos, kedves, segítőkész volt), hogy másnap reggel mindenképp visszatérünk, addigra hozat nekünk Malév modelleket a másik boltból.
Úton a bolt felé a karbantartó területen rá is találtunk az előző nap "eltűnt" BOAC-ra:
A városnézés nem témája ennek a fórumnak, így az utolsó posztban hozom hamarosan a zárónap képeit.
Hétfőre esővel fenyegetőztek egész nap, így nem is terveztünk semmilyen fotózást, főleg nem az előző nap sikere után.
Helyette inkább meglátogattunk reggel Heathrow-n a modellboltot, majd kora délután bementünk a városba túristáskodni egy kicsit RimoRoli kollégával, én tettem egy kitérőt a Canary Wharf-ra meglátogatni a helyi munkatársaimat, így erről a napról szpotterfotó nem készült.
A modellboltban mint kisgyerek az édességboltban, úgy éreztük magunkat - tele voltak a vitrinek és a polcok mindenféle 1:200, 1:400, 1:500 modellekkel (köztük persze a retró jumbó trióval), könyvekkel, kitűzőkkel, egyebekkel. Ekkor még nem vettünk semmit, de megegyeztünk Stephen-nel az eladóval (aki egyébként rendkívül barátságos, kedves, segítőkész volt), hogy másnap reggel mindenképp visszatérünk, addigra hozat nekünk Malév modelleket a másik boltból.
Úton a bolt felé a karbantartó területen rá is találtunk az előző nap "eltűnt" BOAC-ra:
A városnézés nem témája ennek a fórumnak, így az utolsó posztban hozom hamarosan a zárónap képeit.
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Bár sok érdekesség már nem maradt, azért hozzáteszem szép lassan az én adagjaimat is. LHR-ből sosem elég.
3 kép erejéig még az első napról, természetesen nem a fények miatt.
Virgin Atlantic
G-VRED
Airbus A340-642
KLM Cityhopper
PH-EXA
Embraer 190
Koreai Air
HL-7627
Airbus A380-861
--------------------------
És akkor a 2. nap. Ahogy Dani írta, egy fokkal jobbnak tűnt a helyzet, de azért még mindig nem volt ideális. Reggel ismét a 27R mellett kezdtünk, jöjjön innen néhány leszálló.
Flybe
G-JEDP
Bombardier Dash8 Q400
United
N666UA
Boeing 767-322ER
Finnair
OH-LWK
Airbus A350-941
SAS
EI-SIG
Airbus A320-251N
British Airways
G-BYGE
Boeing 747-436
British Airways
G-ZBJH
Boeing 787-8 Dreamliner
American Airlines
N271AY
Airbus A330-323
Air Canada
C-FRSR
Boeing 787-9
Air Malta
9H-NEB
Airbus A320-251N
Kuwait Airways
9K-AOM
Boeing 777-369ER
Aer Lingus
EI-DEF
Airbus A320-214
British Airways
G-CIVR
Boeing 747-436
3 kép erejéig még az első napról, természetesen nem a fények miatt.
Virgin Atlantic
G-VRED
Airbus A340-642
KLM Cityhopper
PH-EXA
Embraer 190
Koreai Air
HL-7627
Airbus A380-861
--------------------------
És akkor a 2. nap. Ahogy Dani írta, egy fokkal jobbnak tűnt a helyzet, de azért még mindig nem volt ideális. Reggel ismét a 27R mellett kezdtünk, jöjjön innen néhány leszálló.
Flybe
G-JEDP
Bombardier Dash8 Q400
United
N666UA
Boeing 767-322ER
Finnair
OH-LWK
Airbus A350-941
SAS
EI-SIG
Airbus A320-251N
British Airways
G-BYGE
Boeing 747-436
British Airways
G-ZBJH
Boeing 787-8 Dreamliner
American Airlines
N271AY
Airbus A330-323
Air Canada
C-FRSR
Boeing 787-9
Air Malta
9H-NEB
Airbus A320-251N
Kuwait Airways
9K-AOM
Boeing 777-369ER
Aer Lingus
EI-DEF
Airbus A320-214
British Airways
G-CIVR
Boeing 747-436
Re: 2019 szeptember - LHR/EGLL
Folytatva néhány 27L felszállóval, várva a retro Jumbokat, egészen pontosan csak a BOAC-ot, mint utóbb kiderült (Negusnak járatkésés, stb.)
British Airways
G-ZZZC
Boeing 777-2
American Airlines (oneworld livery)
N791AN
Boeing 777-2
British Airways
G-BYGC
Boeing 747-436
BOAC (British Overseas Airways Corportation) retro livery (1964-1974)
Malaysia Airlines
9M-MAC
Airbus A350-941
British Airways (oneworld livery)
G-CIVP
Boeing 747-436
United
N27908
Boeing 787-8 Dreamliner
Singapore Airlines
9V-SKV
Airbus A380-841
Virgin Atlantic
G-VOWS
Boeing 787-9 Dreamliner
Virgin Atlantic
G-VLUV
Airbus A330-343
...majd ismét leszállók
Air India
VT-ALK
Boeing 777-337ER
United (Star Alliance livery)
N218UA
Boeing 777-222ER
British Airways
G-XLEI
Airbus A380-841
Air Algerie
7T-VJA
Airbus A330-203
PIA Pakistan International Airlines
AP-BGL
Boeing 777-2
Emirates
A6-EDV
Airbus A380-861
DHL
D-AEAJ
Airbus A300B4-622R(F)
Saudi Arabian Airlines
HZ-AK41
Boeing 777-368ER
15 óra után pedig a szokásos Myrtle Avenue mögötti focipályás képek
Avianca
N784AV
Boeing 787-8 Dreamliner
Croatia Airlines
9A-CTL
Airbus A319-112
Icelandair
TF-ISS
Boeing 757-223
British Airways
G-YMML
Boeing 777-236ER
British Airways
G-ZZZC
Boeing 777-2
American Airlines (oneworld livery)
N791AN
Boeing 777-2
British Airways
G-BYGC
Boeing 747-436
BOAC (British Overseas Airways Corportation) retro livery (1964-1974)
Malaysia Airlines
9M-MAC
Airbus A350-941
British Airways (oneworld livery)
G-CIVP
Boeing 747-436
United
N27908
Boeing 787-8 Dreamliner
Singapore Airlines
9V-SKV
Airbus A380-841
Virgin Atlantic
G-VOWS
Boeing 787-9 Dreamliner
Virgin Atlantic
G-VLUV
Airbus A330-343
...majd ismét leszállók
Air India
VT-ALK
Boeing 777-337ER
United (Star Alliance livery)
N218UA
Boeing 777-222ER
British Airways
G-XLEI
Airbus A380-841
Air Algerie
7T-VJA
Airbus A330-203
PIA Pakistan International Airlines
AP-BGL
Boeing 777-2
Emirates
A6-EDV
Airbus A380-861
DHL
D-AEAJ
Airbus A300B4-622R(F)
Saudi Arabian Airlines
HZ-AK41
Boeing 777-368ER
15 óra után pedig a szokásos Myrtle Avenue mögötti focipályás képek
Avianca
N784AV
Boeing 787-8 Dreamliner
Croatia Airlines
9A-CTL
Airbus A319-112
Icelandair
TF-ISS
Boeing 757-223
British Airways
G-YMML
Boeing 777-236ER
36 hozzászólás
• Oldal: 1 / 4 • 1, 2, 3, 4
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég