2024.09.02. 01:06
Bal írta:Ezek a szemből fotózott (pl. CX 350) képek brutál jók!
lmg írta:öt év alatt nem sokat változott LHR, jöhet a többi
Köszönöm Urak!
Hozom is a következő napot.
08.17. - a "Special Livery" napEzt a napot azért neveztem el így, mert az egész túra során ezen a napon találkoztunk a legtöbb (szám szerint 15) különböző special livey-vel.
Persze, vannak köztük kevésbé érdekesek / már látottak
(OneWorld, Yes to Europe, BEA retro), de azért sikerült néhány igazi különlegességet is zsákolnunk.
Reggeli után ezúttal 27L indulókkal kezdtük a napot, a 9-es szpoton.
Elsőként jöjjön ez a rövidebb rémlány - a flotta mindössze 20%-át alkotja a -8-as változat:
C-GHPY
Air Canada
Boeing 787-8 Dreamliner
G-VINE
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
Alapból nem szeretem ezt a típust, viszont ez az egyetlen festés, amiben kifejezetten tetszik:
A6-APH
Etihad Airways
Airbus A380-861
Amerikai indulók:
N754AN | N719AN | N828AA
American Airlines
Boeing 777-223(ER) | 777-223(ER) | 787-9 Dreamliner
Közel- és Távol-Kelet:
HZ-AK41 | 9V-SWZ
Saudia | Singapore Airlines
Boeing 777-368(ER) | 777-312(ER)
Helyi nagyágyúk:
G-YMMU | G-XWBG | G-XLEH
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 777-236(ER) | Airbus A350-1041 | A380-841
Meglehetősen laposan emelt:
A9C-FC
Gulf Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az egyik célpontunk ő volt...:
OH-LWL
Finnair ("Marimekko Kivet" livery)
Airbus A350-941
...a másik célpont ő lett volna, de az északi pályára érkezők miatt muszáj volt elindulnunk. Én elől hagytam a gépet, és félúton a buszmegálló felé lőttem rá, de sajnos elég rendesen pezsgett:
JA861J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 787-9 Dreamliner
Mint kiderült, az indulós és érkezős szpotok között van közvetlen buszjárat is, igaz nem a "megszokott" piros jelzésű / TfL-es, hanem egy Hallmark Connections nevű cég által üzemeltetett helyközi járat, ennek megfelelően a jegy is drágább volt, de a fzetés (érintős kártyával / az iPhone-ban beállított Express Tömegközlekedési kártyával) ugyanúgy működött.
A buszról való leszállás után a hajtóművező (23-as szpot) felé sétálva jött a babakék busz - megintcsak, mivel nem volt elpakolva a fényképezőm, és a kisebb gépek még innen is beleférnek a telébe, rákattintottam:
G-TTNA
British Airways ("BA Better World" livery)
Airbus A320-251N
C-GMKS | VN-A861
WestJet | Vietnam Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
TF-ISO
Icelandair
Boeing 767-319(ER)
Itt az első célpontunk az előző nap már itt járt olimpiás kanadai volt, ami akkor csak Topinak lett meg, most behúzhattuk mi is:
C-FITW
Air Canada ("Go Canada Go" titles)
Boeing 777-333(ER)
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Tripa vegyesfelvágott innen-onnan:
N760AN | G-VIIM | VT-AEP | C-FIVM
American Airlines | British Airways | Air India | Air Canada
Boeing 777-223(ER) | 777-236(ER) | 777-3FX(ER) | 777-333(ER)
Regionális ráhordók - ott akkor fel se tűnt, hogy ez a két gép se teljesen egyforma:
G-SAJS | G-SAJH
Loganair
Embraer ERJ-145EP
CFMI LEAP-1A hajtóműves A320neo-k - mivel nem tudtuk Dublinban milyen idő vár ránk (az előrejelzés ekkor még nem volt túl bíztató), ezért az íreket is lőttük, amikor csak jöttek:
CS-TVG | EI-NSE | D-AENG
TAP - Air Portugal | Aer Lingus | Eurowings
Airbus A320-251N
N833MH | N429DX
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER) | Airbus A330-941
A6-EOW | A7-APF | G-XLEF | G-XLEB
Emirates | Qatar Airways |British Airways
Airbus A380-861 | A380-841
7T-VJX
Air Algérie
Airbus A330-202
A bizjet-forgalma tudtommal nem annyira erős a reptérnek, de azért időről időre mégis beesik 1-2:
A6-CGL
Qatar Executive
Gulfstream G650ER
A legújabb spec.festésük - alig 1 hónapos, amint megjelent, reménykedtünk, hogy beesik:
A6-BMA
Etihad Airways ("Warner Bros. World Abu Dhabi" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
Ezt a gépet előző este Hounslow-ban a fejünk felett láttuk elhaladni már naplemente után, kicsit meg is feledkeztünk róla, hogy láttuk a menetrendben.
Mondtam is "mekkora poén lenne, ha holnap napközben jönne?" - hát jött
A7-BEL
Qatar Airways ("Official Global Airline Partner of Formula 1" titles)
Boeing 777-3DZ(ER)
A család legkisebbje vs. legnagyobbja:
YR-ASA | EC-MHS
Tarom | Vueling
Airbus A318-111 | A321-231
Persze a all-white wetlease-es gépektől itt se menekültünk meg - a dánok 1-1 A320-as és 21-est üzemeltetnek a Britishnek:
OY-RUU
Danish Air Transport (operating for British Airways)
Airbus A321-231
A tegnap reggelihez képest sokkal jobb fényviszonyokban pipa - csak a túránk alatt 7x járt itt:
OE-LZO
Austrian Airlines ("Yes to Europe" titles)
Airbus A320-271N
Utolsónak még megvártuk őt, mielőtt indulnunk kellett a déli pályához, ahol további érdekességek vártak ránk:
D-AEAB
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
A déli pályánál ezúttal is a Myrtle-re (3-as szpot) mentünk végül.
PT-MUE | JA733J | SU-GDM
LATAM Brasil | Japan Airlines | Egyptair
Boeing 777-32W(ER) | 777-346(ER) | 777-36N(ER)
Ez a festés, főleg ezen a típuson szerintem kifejezetten jól eltalált kombó:
A6-BLD
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A 21-es után nem kellett sokat várnunk a másik kakukktojásra se:
OY-RUY
Danish Air Transport (operating for British Airways)
Airbus A320-232
B-LQD | 9M-MAF | G-XWBF
Cathay Pacific | Malaysian Airlines ("Malaysia Negaraku" livery) | British Airways
Airbus A350-941 | A350-1041
Ezen persze a lényeg akkor látszana, ha felülről fotóztuk volna - ezt is válogatáskor vettem észre:
5Y-KZG
Kenya Airways ("Magical Kenya" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
SX-NAF
Aegean Airlines
Airbus A321-271NX
9V-SKM | G-XLED | A6-EEB
Singapore Airlines | Emirates
Airbus A380-841 | A380-861
Ezeket is lőni kell, amíg vannak, elkezdődött a leváltásuk a Dash8-asokkal egyetemben:
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
rémlányok csokrokba szedve:
JY-BAF | CN-RGS
Royal Jordanian | Royal Air Maroc
Boeing 787-8 Dreamliner
N446AM | G-VBOW | HZ-ARH
Aeroméxico | Virgin Atlantic | Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
Ugyanúgy mint előző nap, ezen a napon is legyártható volt:
D-AINY
Lufthansa ("Lovehansa" titles)
Airbus A320-271N
Következő célpontunk ez a távol-keleti speckó volt:
JA784A
All Nippon Airways ("Eevee Jet" livery)
Boeing 777-381(ER)
Őrá se számítottunk, de ahogy nézem elég kalandos útja volt - eredetileg Washington-Dublin járatként kezdte, de valami műszaki gondja lehetett, mert a visszajáratot törölték, a gépet pedig átrepülték ide.
Másnap este indult vissza Washington-ba, de mielőtt odaért volna, Philadelphia-ba divertált.
5 nappal később láttuk az ír fővárosban is:
N66057
United Airlines
Boeing 767-424(ER)
Már eleve az is szokatlan volt, hogy DHL A300-ast napközben látunk repülni, hát még hogy nem is egyet, hanem kettőt...?
D-AEAT
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
Nem sokkal a távol-keleti után jött ez a közel-keleti is - vele különös szerencsénk volt, ugyanis
3 nappal később Riyadh-ban megsérült a földön, amikor pushback közben ütközött egy másik Saudia 777-300-assal:
HZ-AK43
Saudia ("ABB FIA Formula E (2024)" livery)
Boeing 777-368(ER)
Ő is olimpiás:
N795AV
Avianca ("Creemos en lo extraordinario" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
OH-LWB
Finnair ("OneWorld" titles)
Airbus A350-941
HL7637
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
B-2090
Air China
Boeing 777-39L(ER)
B-32CQ
China Southern Airlines
Airbus A350-941
Tengelyfényre ismét elindultunk a metró felé...:
9V-SFP
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
EI-DEG
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
B-LQB
Cathay Pacific
Airbus A350-941
...mielőtt ezzel a sajnos 4 órát késő retróval zártuk a napot, sajnos addigra a fényeket is lekapcsolták:
A9C-FG
Gulf Air ("1976 Retro" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Aznap este a Paris Saint-Germain matricás Qatar triplát (A7-BEK) láttuk a városból, de spoiler alert - másnap délután NEM ő jött.
A túra eddigi csúcspontja egyértelműen ez a nap volt, de messze még a vége, úgyhogy stay tuned.