2016.09.14. 22:18
Szövegre sok időm sajnos nincs, így azt igyekszem minimálisra korlátozni. AMS fotós helyeiről egyébként is rengeteg információt lehet találni a neten, bárki könnyen hozzáférhet az információhoz, de ha valaki mégis konkrétan érdeklődik, akkor jelezze. Valamikor nyár közepén vetődött fel ennek a túrának az ötlete, amelynek realizálódását nagyban támogatta az olcsó CRL Wizz jegyár, autót a nagy távolságok miatt AMS-ban pedig egyébként is célszerű bérelni. Az időjárási kockázatot azzal próbáltuk minimalizálni, hogy utolsó napig lemondható szállást választottunk, így az volt a terv, hogy a tervezett indulás előtti napokban, az időjárás ismeretében döntünk, hogy nekivágunk-e? Sajnos az időjárás nem ígérkezett felhőtlennek, péntek-szombatra felhős-napos, vasárnapra viszont esős időt jeleztek előre. Én úgy voltam vele, hogy támogatom az utat, legfeljebb nem fotózok semmit, van ott a városban is épp elég tennivaló, és a többieket sem riasztotta el az előrejelzés. Opcióként az is szóba jött, hogy időjárás függvényében meglátogatunk más környékbeli reptereket is, de erre végül nem került sor, nagyjából a többire is hasonló előrejelzést láttunk. Így végül Bal, Seres Peti és én elindultunk (a negyedik fő pedig AMS helyett lepattant Romániába), azzal a mottóval, hogy így legalább lesz kihívás és izgalom, nem az a teljesítmény ha valaki totál cavok-ban kirohan és végiglövi ugyanazt a 10-20-50-100 (kinek hol van az ingerküszöb) unalmas napos képet.
Eseménytelen út után felvettük az autót, bár az induláskor rögtön belebotlottunk egy komoly problémába. Ha nincs ott Bal, nem megyünk sehova, mert a parkoló olyan szűk volt, hogy oda csak etiópok és Bal fért be, más normális szélességű ember nem.
Valamikor 12-13 óra körül értünk AMS-ba, az útról sokat nem tudok mondani, mert aludtam. Felhős volt és amúgy is délidő, így először kényelmesen elmentünk élelmiszereket vételezni. Mivel végig déli szelet jeleztek, így számítottunk arra, hogy 18-as érkező irány lesz, és csúcsidőben a 18R (Polderbaan), illetve 18C pályákat használják, illetve amikor kevesebb az érkező, akkor csak a Polderbaan-t. A következő néhány órában az időjárás folyamatosan erőlködött, aki volt már AMS-ban, tudhatja, hogy rendkívül gyorsan tudnak változni a körülmények, így soha nem szabad feladni a reményt. Ezen a délutánon hosszabb napsütés azonban nem tudott kialakulni, de nem is volt semmi olyan gép, ami nagyon felizgatott volna. Ezekből nem is szerkesztettem meg, csak ezt az egyet, ami talán az egyik legjobban várt gép volt (igen, sajnos már egy 747-400 oda tud kerülni manapság a túra csúcspontjai közé…), ilyen körülmények között ennyi sikerült. Bal majd még sminkeli gondolom egy kicsit, illetve lehet, hogy bedob pár másikat, én a többire nem pocsékolok egyetlen percet sem.
Egy gépet emelnék még ki, a KLM Orangepride festésű B777-300-as gépét, ami délután 4 körül érkezett Japánból, és mivel ekkor sok érkező volt, így a középső pályát kapta (kelet felől érkezők mentek a középső pályára, nyugat felől érkezők pedig jobbra). Pedig még valamennyi fény is lett volna rajta…
Estére megfűztem a többieket egy kis városnézésre, kihasználva azt az előnyt, amit ott helyben lehet csak élvezni, bár ezzel ők nem éltek. A város hozta a formáját, minden megvolt, ami kellett, ezeket nem mutatom itt be, mert nem találtam 18-as karikát.
Másnap reggel felkeltünk korán, hogy elemezzük az időjárást, de amikor kinéztünk az ablakon azonnal vissza is feküdtünk aludni. A kora reggeli löketnek így lőttek, de későbbre azért bizakodóak voltunk, így 8 óra körül elindultunk a Polderbaan reggeli oldalára, ahol egy jó negyedórás gyaloglás szükséges a fotózható helyek eléréséhez. Kellett is a kis levegő, hogy a többiek magukhoz térjenek, amit az éjszakára a kocsiban hagyott camembert sajt okozott, ami nagyon finom volt, ellenben a szaga elviselhetetlennek tűnt. Mire beértünk, az időjárás is kezdett valahogy kinézni, így azt már láttuk, hogy fogunk lőni napos képeket, de hogy melyik gépre fog nap jutni és melyikre nem, az teljességgel lutri volt. Jöjjön innen néhány kép, ezekből csak azokkal foglalkoztam, amin fénynek valami nyoma mutatkozott. Ha valamiből nem a legjobb szög van, annak is az az oka, hogy ott volt rajta fény.
Pont jó példa, hol kellett volna még kb. 5 másodpercig sütni a napnak...
Bocs, nem volt kedvem photoshopozni a tornyot
Csak mert évek óta üldöztem...
Legalább erre se kell mozdulni sehova többet
Nem szeretem az ilyen festéseket, még szerencse, hogy másnap egy sima is jött belőle
A másik, amit nem szeretek, de legalább sütötte a nap
Csak mert rájöttem a túra végére, hogy az egyik kedvenc típusom
És ha már kedvenc, akkor kell belőle még egy
És ha már van új festésű, akkor tessék. Az orra elég gáz mondjuk szerintem...
Itt legalább nem kell hajnalban kelni érte, mondjuk látszik is a fényeken a különbség
Buksi nélkül nem teljes a túra
Pont olyan festettnek kellett jönni, ami már megvan. Elcseréltem volna egy KLM bránerre...
Ha már Pride nélkül maradtunk...
És amiről azt hittem, hogy speciális festés, de kiderült hogy ez csak az új szín
WOW... Mi ez a borzadvány? Küldte volna legalább az A330-at.
Digitális szemét-kompozit... Itt már 11 óra körül járt, látszott is a fényeken, nem is nagyon terveztünk sokáig maradni ezen a helyen.
Folytatás következik