2019.02.20. 21:10
Ha már Bal megnyitotta a témát, de a többi képpel csak 2024-ben jön, akkor itt egy picit szeretném pontosabban szeretnénk tőle átvenni a szót. Bercivel és Judge-al mi is kint jártunk, de Bal-ék csapatával ellentétben mi nem hirtelen felindulásból, hanem jó előre megfontolt szándékból tettük. Az ötlet már ősszel megvolt, bár eredetileg Sziszka és Toomi is csatlakozott volna, később úgy alakult hogy ők sajnos nem tudtak jönni. A terv az volt hogy a konferencia előtti napot célozzuk meg a várható érkezők miatt. Végül szerda hajnalban indultunk itthonról így még kora délután volt lehetőségünk pár órát kint lenni.
Nem titkolt cél - vagy inkább remény - volt hogy behúzzunk 1-2 festett vasat is, első sorban az R2D2-s ANA, a Hekla Aurorás Icelandair, illetve a festett Emirates bálnák és Delta 767-esek voltak figyelt gépek. Még Tatabányát sem hagytuk el amikor láttuk a radaron hogy bizony R2D2 még aznap meglehet ha nem történik semmi váratlan.
Azok után hogy Bécsben már mindenki rommá lőtte aki akarta nem akkora szám, de azért így is egy nagy fogás, aminek nagyon örültünk!
Az egész délutánt az északi pályán töltöttük ahol felszállókat és gurulókat lehetett fotózni.
Akkor még nem sejtettük hogy három nappal később leáll a cég...
Az ANA után visszasétáltunk az autóhoz és egy rövid déli pályás kitérő után visszamentünk a hotelba, ami a 26L-nél lévő spotterdombtól 3 percre volt.
Másnap már az MSC-é volt a főszerep, full CAVOK és egész napos bomba biztos 26-os irány. Kell ennél több? Végülis nem de azért 8:30-18:00-ig egyhuzamban a dombon egy picit fárasztó volt. A magam nevében mondhatom hogy eddigi leghosszabb repülő fotózásom volt egyhuzamban.
A nap egy picit nehezen indult hiszen délelőtt semmi nem jött meg amit vártunk, míg végre 11-12 óra magasságában megtörte a jeget a már Ferihegyen is kivégzett egyiptomi 340-es.
Utána sorban jöttek a többiek is! Például a túra másik highlight-ja az E4B után!
És sokan mások...
Őt korábban vártuk és semmi előjele nem volt hogy végül mégis megjön, aztán egyszer csak megláttuk final-en a 4 hajtóművet!
Közben a common forgalomra sem lehetett panasz. Bár érkezőben valamiért a szokásostól eltérően az északi pályára jött, de indulóban csak behúztuk őt is!
Az egyedüli, a nyugalom megzavarására alkalmas esemény (az érkező gépeken kívül) egy nem várt rövid pályazár volt a déli pályán egy törmelék miatt amit szerencsére gyorsan eltávolítottak. Sajnos az Afriqiyah így pont leszállt az északi pályán, de legnagyobb szerencsénkre nem maradt sokáig és hamar el is ment a déliről!
A forgalom ezek után is nagyon rendben volt, de itt már csak a redaron feltűnő E4B-re figyeltünk és reménykedtünk hogy még világosban megérkezik. Végül nagyságrendileg 2 percen múlt a dolog, mert mire visszanéztük a képeket a fényképezőn, a futópálya teljesen árnyékba borul miután a nap véglegesen lebukott a horizont alá.
Ha egy órával korábban jön akkor az év fotója, ha kettő perccel később akkor bukó. Mindenki döntse el maga hogy a pohár félig teli, vagy félig üres!
És így az első rész végére csak a poén kedvéért, a Ferásról érkező A7-HBJ. Már másodszor sikerült összefutni vele, de eddig még sosem világosban. Ezúttal egy svenkre volt csak jó...
Folyt. köv.
Remélem a srácok is haladnak a szerkesztéssel!
Picit sok lett kép egy hsz-ben. Sorry!