2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
29 hozzászólás
• Oldal: 3 / 3 • 1, 2, 3
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
zcs írta:Le is mondott a miniszter![]()
![]()
Álmodik a nyomor

Bal írta:Meglepő, de én nem látok szinte semmi különbséget a 2x-ezős és a vágott kép között!
Ha érdekel bárkit, megoszthatom teljes méretben is a képeket, amennyiben pixelpeepelni szeretne.
Addig is itt a következő adag. Most egy kicsit elkapott a gépszíj, úgyhogy nem kevesebb, mint 90db kép következik.
Június 12. - gyönyörű reggeli fények, egy meglepetésvendég, Dani divertál part 2
Zajvédelem miatt a repülőtér éjfél és reggel 6 között zárva van. Ilyenkor a messziről jövő járatok ha korábban érnek a közelbe, holdingolnak a nyitásig. Mi 5-kor keltünk, hogy mire kinyit a reptér, és jönnek le a gépek, már a helyünkön legyünk.
Hétköznaponként a normál üzemrend szerint reggel 6 és 7 óra között a 34-es pálya érkeztet és a 32-es indít - a heavy forgalom miatt előbbi az érdekesebb, ezekre a P3 parkolóház (3-as szpot) a megfelelő pozíció:

Az Edelweiss már megkapta, a Swiss szeptemberre várja az elsőjét - az érkező mosómedvék 1-in-1-out elven váltják majd a 340-eseket.
Repülni nem, csak így, állóhelyen láttam a túra alatt:

HB-IHF
Edelweiss Air
Airbus A350-941
Spot: 3
Az első (kétlukú) fecskék még némi fátyolban érkeztek:





HB-JHJ | HB-JHK | HB-JHM | HB-JHB | HB-JNF
Swiss
Airbus A330-343 | Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 3
Négylukúból reggelente csak ez az egy, Johannesburg-ból érkező járat volt:




HB-JMB
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezek után 7 órától a reptér át szokott állni az előző napnál már említett, 14 érkező + 16/28 induló felállásra.
Itt kezdett igazán megjönni a nap ereje, tulajdonképpen hibátlan fényekben fotózhattunk kb. 10 óráig - onnantól már kezdett nagyon tengelyből / magasról sütni a nap.
A 14-es pálya reggeli oldalán több pozíció is van - mi a 6. számú, Aussichtpunkt Oberglatt nevű dombot választottuk.
Közel- vs. Távol-Kelet, közelről vs. messziről (az etióp Milánóból, 5. szabadságjogos járatként érkezett):






A7-ALF | B-LRS | ET-AWP
Qatar Airways | Cathay Pacific | Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Spot: 6


D-AKNT | D-AEWO
Eurowings
Airbus A319-112 | A320-214
Spot: 6

D-AICU
Condor ("Yellow Sunshine" livery)
Airbus A320-214
Spot: 6


HB-JHF
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 6
A címben említett meglepetésvendég:




9H-TQZ
Hi Fly Malta
Airbus A340-313
Spot: 6



OE-IWW | OE-IZN | OE-LSP
easyJet Europe ("NEO" sticker)
Airbus A320-214 | A320-251N
Spot: 6


HB-AZJ | SP-LEB
Helvetic Airways (operating for Swiss) | LOT - Polish Airlines
Embraer E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 6


HS-TKW | 9V-SWI
Thai Airways | Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-3D7(ER) | 777-312(ER)
Spot: 6


9H-NEG | SE-RUR
KM Malta Airlines | SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-251N
Spot: 6
Frankfurtban is találkoztunk, de nem ilyen szép körülmények között:


OE-LBN
Austrian Airlines ("EXPO 2025 Osaka" sticker)
Airbus A320-214
Spot: 6
Amerikai érkezők - járatok száma szerint növekvő sorrendben:

N817AN
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 6


N193DN | N828MH
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER) | 767-432(ER)
Spot: 6




N648UA | N652UA | N670UA | N225UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | 777-222(ER)
Spot: 6




YL-ABM | HB-JCA | HB-JDG | HB-JPA
Air Baltic (operating for Swiss) | Swiss
Airbus A220-300 (BD-500-1A11) | A320-271N | A321-271NX
Spot: 6
Ha egy valamiről nem híres a zürich-i reptér, az a cargo-forgalom - szó szerint fehér holló:

UK67009
My Freighter
Boeing 767-3Q8(ER)(BCF)
Spot: 6


TC-SPK | TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-86N |737-8HC
Spot: 6



LZ-VAR | I-JENG | G-LCAC
Bulgaria Air (operating for Air Serbia) | Air Dolomiti | British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100) | ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 6
A Business Jet-forgalom viszont - ahogy innen is látszik - elég erős:








D-AAAY | OE-LUA | N183QS | N1089 | D-ILWP | OE-GJR | D-COCO | HZ-A8
Air Independence | Premium Jet Austria | NetJets | Mira Vista Aviation | Airlink | ProAir Aviation (operating for Windrose Air Jetcharter) | Alpha Star Aviation
Bombardier Global 7500 (BD-700-2A12) | Challenger 604 (CL-600-2B16) | Challenger 650 (CL-600-2B16) | Cessna 525A CitationJet CJ2+ | 525B CitationJet CJ3+ | 525C CitationJet CJ4 | Hawker 900XP
Spot: 6


EC-MRF | TC-LPI
Vueling | Turkish Airlines
Airbus A321-231 | A321-271NX
Spot: 6
Ő first reg-es lett volna, de mire bármelyikünk odajutott volna, hogy feltöltse, Torino-ból megelőztek minket


EI-HHW
ITA Airways
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 6

EC-MKL
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 6
Itt már egyre erősebben látszik az egyre romló napállás:

HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 6

D-ANMW
Condor ("Green Island" livery)
Airbus A321-271NX
Spot: 6

9A-CQE
Croatia Airlines
Bombardier DHC-8-402Q Dash 8
Spot: 6



HB-JHL | HB-JNJ | C-FIVQ
Swiss
Airbus A330-343 | Boeing 777-3DE(ER) | 777-333(ER)
Spot: 6
Sajnos az Edelweiss 340-esek 12 és 14 óra között érkeztek, így (ekkor még) csak ilyen magasnapos tengelyfényben tudtuk őket fotózni...:







HB-JMD | HB-JMC | HB-JMF | HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 14
Közben ahogy átbukott a nap a pálya túloldalára, mi is így tettünk, de ezúttal mivel nem terveztünk túl sok időt eltölteni itt, én lent maradtam a parkolóban:

JY-AZC
Royal Jordanian
Airbus A320-232
Spot: 14

TF-ICS
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 14
Új festés:

A6-EOG
Emirates
Airbus A380-861
Spot: 14
Ezek után mivel indulni is készült egy négylukú gyopár, felfedeztük a 16-os pálya felgurulós helyét (13-as szpot):


HB-JHA | HB-JHK
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 13




C-FIVQ | HB-JNA | HS-TKW
Air Canada | Swiss | Thai Airways
Boeing 777-333(ER) | 777-3DE(ER) | 777-3D7(ER)
Spot: 13


HB-JMD
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 13
...és itt jött a második divertálásom - számomra (szerencsére csak) félbeszakadt (de nem ért véget) a túra, ugyanis családi okokból haza kellett jönnöm.
A hazaútról röviden: Peti bevitt a reptérről a főpályaudvarra kocsival - sose láttam még ennyire nagy és komplex ojjektumot (30+ vágány vagy 3 különböző emeleten, végtelen komplexitás), ráadásul furcsamód a vonat száma a menetrendben nem egyezett a jegyemen lévővel - csak az indulási idő/célállomás alapján tudtam beazonosítani, hova kell mennem, mire kell felszállnom.
Maga a vonat egy itthon is ismert Kiss volt, amivel kb. másfél óra alatt, percre pontosan érkeztem meg Basel-be. Onnan a már megismert buszjárattal ki a reptérre az esti easyJet járathoz. Mivel tudtam, hogy másnap megyek vissza, csak kézipoggyászt vittem magammal, amivel (online checkin után) tulajdonképpen mint kés a vajon mentem át - még úgy is, hogy a rengeteg cucc miatt, amivel megtömtem a hátizsákomat (hogy a végén kevesebb mindent kelljen hazahoznom), szét kellett azt pakolni és újra átküldeni a röntgenen. Külön tetszett, hogy a beszállókártyámat hozzá tudtam adni az Apple Wallet-emhez (persze ettől függetlenül volt nálam kinyomtatott változat is).
Hogy miért nem Swiss-szel jöttem-mentem egyenesen Zürich-ből? Ez az útvonal a hosszabb idő + több átszállás ellenére:
- Olcsóbb volt (A Swiss jegyek 200CHF-nál kezdődtek, így viszont a busz-vonat-repülőjegyek együttesen 120CHF-ból kijöttek)
- A visszaúti repülőjárat indulási ideje sokkal jobb volt a hazautazásom indokát tekintve, nem kellett sietnem (gondoltam naívan akkor még, de erről majd később...)
- Kipróbálhattam egy új légitársaságot (mondjuk ez az indok akkor is fennállt volna, ha Zürich-ből megyek repülővel)
A visszaúti viszontagságokkal a következő posztban jelentkezem majd.
Addig remélem a többiek hozzák majd legalább az érdekesebb fotókat, amik nekem kimaradtak ezáltal (ha jól emlékszem egy festett SunExpress-t és a Retro Turkish A332-t buktam a hazaút miatt)...
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Ahogy említettem, némi személyes izgalom után folytatódott számomra a túra.
Június 14. - Dani visszatért, kirándulás a hegyekbe
A péntek 13-ám, pontosabban a visszautam egészen kalandosra sikerült.
Az eleje jól indult, ugyanis szüleimnek köszönhetően a másfél órás BKV-zás helyett fél óra alatt kint voltam Ferihegyen.
Halálos nyugalomban vacsoráztam meg a 2A teraszon, közben (mivel a fényképezőm nem volt nálam), a telefonommal lefotóztam a Finnair-nek repülő Jettime-ot, majd ahogy a gépem elindult Basel-ből, én is elindultam be az SRA-ba.
A terv a következő volt:
A gépem időben érkezett meg, a beszállítás végéig minden flottul ment (közben a terminálból láthattam a Swiss járat felszállását 1 óra késéssel, úgyhogy tulajdonképpen mehettem volna akár azzal is...) - a 15A helyre (tulajdonképpen a lehető legtávolabb mindkét kijárattól - ennek még lesz jelentősége) szólt a jegyem.
Az ajtók bezárása után kezdődött az izgalom - kapitányunk bemondta, hogy a pushback-re várunk, amint az kitolta a mellettünk álló kollégát, megyünk...
A mellőlünk induló kolléga már rég a levegőben volt, mire mi megindultunk - fél órás késéssel...
Érkezésre ezt a késést sikerült a felére csökkenteni, de így is 23:29-kor (amikor terveim szerint a busszal indultam volna be a városba) épp a futópályát hagytuk el. Sebaj - szerencsére ez csak az első buszjárat volt a 2 közül, amit el kellett (volna) érnem. A reptér kicsi, hamar beállunk-kiszállunk. Hát nem... ólomlábakon vánszorgott mindenki kifele a repülőből, minden egyes lépés örökkévalóságnak tűnt.... Közben bekapcsoltam a telefonomat, hogy mielőbb hálózatra kerüljön - amíg a gépben voltam, nem talált egyáltalán hálózatot, majd nagy nehezen felcsatlakozott - a leggyengébb, német hálózatra...
Pont, amikor a legnagyobb szükségem lenne rá (busz követés, vonat vágány kiderítése...)
A lépcső aljától futólépésben be a terminálba, majd ki a buszmegállóba. Szerencsémre a busz is késett pár percet. Amíg mentem be a városba, sikerült kideríteni honnan megy majd a vonat, így mire 00:08-kor leszálltam a pályaudvarnál, célirányosan tudtam a megfelelő vágány felé rohanni. Nem sok híja volt, de elértem mindent. Innentől nyugi volt ismét. Szűk másfél óra alatt, szintén percre pontosan érkeztem meg Zürich-be, majd 20 perc várakozás után az éjszakai busszal mentem el a szállásunkig. Kb. fél 3 lehetett, mire el tudtam aludni...
Kemény 2.5 óra szundi után ismét 5-kor csörgött a vekker, hogy 6-ra már a parkolóházban várjuk a 34-re érkezőket - ezúttal a napfényre egy kicsit várni kellett, viszont ezúttal 2db Swiss négylukú is jött a reggeli löketben:


HB-JMA | HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Hétköznappal ellentétben hétvégén 7 helyett 9-ig él a reggeli rend, úgyhogy az elkövetkezendő néhány fotó nagyrészt az előző posztban megismert érkezők másik oldala lesz.

A6-BNG
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 3
Az első napsugarakra egészen fél 8-ig kellett várnunk.
Sajnos ez a pályairány azt is jelentette, hogy egy ideig pont "rosszkor" csillognak végig a gépek:

D-AICU
Condor ("Yellow Sunshine" livery)
Airbus A320-214
Spot: 3

HB-JHG
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
Erre a járatra úgy látszik stabilan ez a lajstrom van kijelölve:

A7-ALF
Qatar Airways
Airbus A350-941
Spot: 3

HS-TKN
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 3


ET-ATY
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Spot: 3
A reggeli érkezőt nem sokkal később lehúzták a hangárhoz:

HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezúttal szerencsénk volt, mert ezt a gépet Swiss járatra tették be, így őt is tudtuk sokkal jobb fényekben fotózni, mint a deles érkezőket:

(etióphoz hasonló visszagurulós kép helye)*

HB-JME
Edelweiss Air (operating for Swiss)
Airbus A340-313
Spot: 3
*Ahogy az lenni szokott, ez a túra se telhetett el DaniLQrja-momentum nélkül - annyira belebambultam a telefonomba, hogy későn vettem észre a visszagurulót - mire felnéztem, már nem lehetett tisztán lefotózni, úgyhogy maradt az állóhelyre beállós - a jobb szárnyát kettévágja egy oszlop, ezért az ennyire szűk vágás
Szokásos Amerikai Érkezők:

N177DZ
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
Spot: 3

N879BH
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3


N664UA | N667UA | N76062
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | 767-424(ER)
Spot: 3
A Condor mellett ebből is pont ugyanazt a lajstromot kaptuk, mint 2 nappal korábban, úgyhogy ki lehetett pipálni a másik oldalát is:

9V-SWI
Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-312(ER)
Spot: 3

YU-APS | EC-MGY
Air Serbia | Vueling
Airbus A320-214 | A321-231
Spot: 3
Helyi jövésmenések:



HB-AZE | HB-IJM | HB-JDH | HB-IOF | HB-JPD
Helvetic Airways ("1600th E-jet" sticker, operating for Swiss) | Swiss ("Star Alliance" livery)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | Airbus A320-214 | A320-271N | A321-111 | A321-271NX
Spot: 3
Mivel 9 után egészen délutánig semmi érdekeset nem vártunk, Topi vezetésével elmentünk kirándulni a hegyekbe (itt nálam a fáradtság miatt képszakadás volt, az út nagy részén aludtam...).
Elsőként a lucerni-tó partjára, Weggis-be mentünk:


Vitznau a magasból:

Menetközben megálltunk az Urnersee mellett is:

Majd a 17-es úton végigmentünk a Glarus Alpok vonulatai mellett. A vizuális élmény egyszerűen leírhatatlan volt.



Muszáj volt megállni egy csoportképre is - itt kb. 2000m magasan voltunk a tengerszint felett:

Ezen a szerpentin folytattuk utunkat Urnerboden irányába:

"- Miért lila a Milka-tehén?
- ?
- Mert szorítja a kolomp a nyakát."
Pontosan így nézett rám utána mindenki:

A kirándulás után visszafelé még beugrottunk a modellboltba körülnézni, majd 16 órától ismét a kerítés mellett voltunk.
Természetesen, ez is itt lett meg jó fényben, nem Frankfurtban:

D-AICS
Condor ("Breast Cancer Awareness" livery)
Airbus A320-214
Spot: 14

HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Újabb adag helyi common:

HB-AZG | HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 14

HB-JDJ | HB-IOD
Swiss
Airbus A320-271N | A321-111
Spot: 14
A flotta még hiányzó tagjai is a zsákban:

HB-JOJ | HB-JOP
Chair Airlines
Airbus A319-112 | A320-214
Spot: 14

HB-JJN
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14

HL8392
Korean Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 14

EC-LZD
Iberojet (operating for Air Europa)
Airbus A320-214
Spot: 14
Dash után Airbus-t is kaptunk:

9A-CTL
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Spot: 14

TC-JNT
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Spot: 14

9H-NEF | EI-SIL
KM Malta Airlines | SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Spot: 14

EI-HHI
ITA Airways
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
Minőség miatt szigorúan kicsiben:

HB-LVB
Horizon Swiss FlightAcademy
Diamond DA42 NG
Spot: 14
Ezt a napot ezzel a festettel zártuk:

9H-CXG
Corendon Airlines Europe ("Hull City" livery, operating for Corendon Airlines)
Boeing 737-8K5
Spot: 14
Utána szokásos bevásárlás, majd vissza a szállásra pakolni a másnap délutáni hazainduláshoz - folyt. köv. a zárónappal.
Június 14. - Dani visszatért, kirándulás a hegyekbe
A péntek 13-ám, pontosabban a visszautam egészen kalandosra sikerült.
Az eleje jól indult, ugyanis szüleimnek köszönhetően a másfél órás BKV-zás helyett fél óra alatt kint voltam Ferihegyen.
Halálos nyugalomban vacsoráztam meg a 2A teraszon, közben (mivel a fényképezőm nem volt nálam), a telefonommal lefotóztam a Finnair-nek repülő Jettime-ot, majd ahogy a gépem elindult Basel-ből, én is elindultam be az SRA-ba.
A terv a következő volt:
- 21:35 Budapest - (repülő) - Basel Repülőtér 23:15
- 23:29 Basel Repülőtér - (busz) - Basel Főpályaudvar 23:46
- (23:49 Basel Repülőtér - (busz) - Basel Főpályaudvar 0:06)
- 00:11 Basel Főpályaudvar - (vonat) - Zürich Főpályaudvar 01:24
- 01:45 Zürich Főpályaudvar - (busz) - Szállás 01:59
A gépem időben érkezett meg, a beszállítás végéig minden flottul ment (közben a terminálból láthattam a Swiss járat felszállását 1 óra késéssel, úgyhogy tulajdonképpen mehettem volna akár azzal is...) - a 15A helyre (tulajdonképpen a lehető legtávolabb mindkét kijárattól - ennek még lesz jelentősége) szólt a jegyem.
Az ajtók bezárása után kezdődött az izgalom - kapitányunk bemondta, hogy a pushback-re várunk, amint az kitolta a mellettünk álló kollégát, megyünk...

A mellőlünk induló kolléga már rég a levegőben volt, mire mi megindultunk - fél órás késéssel...

Érkezésre ezt a késést sikerült a felére csökkenteni, de így is 23:29-kor (amikor terveim szerint a busszal indultam volna be a városba) épp a futópályát hagytuk el. Sebaj - szerencsére ez csak az első buszjárat volt a 2 közül, amit el kellett (volna) érnem. A reptér kicsi, hamar beállunk-kiszállunk. Hát nem... ólomlábakon vánszorgott mindenki kifele a repülőből, minden egyes lépés örökkévalóságnak tűnt.... Közben bekapcsoltam a telefonomat, hogy mielőbb hálózatra kerüljön - amíg a gépben voltam, nem talált egyáltalán hálózatot, majd nagy nehezen felcsatlakozott - a leggyengébb, német hálózatra...


A lépcső aljától futólépésben be a terminálba, majd ki a buszmegállóba. Szerencsémre a busz is késett pár percet. Amíg mentem be a városba, sikerült kideríteni honnan megy majd a vonat, így mire 00:08-kor leszálltam a pályaudvarnál, célirányosan tudtam a megfelelő vágány felé rohanni. Nem sok híja volt, de elértem mindent. Innentől nyugi volt ismét. Szűk másfél óra alatt, szintén percre pontosan érkeztem meg Zürich-be, majd 20 perc várakozás után az éjszakai busszal mentem el a szállásunkig. Kb. fél 3 lehetett, mire el tudtam aludni...
Kemény 2.5 óra szundi után ismét 5-kor csörgött a vekker, hogy 6-ra már a parkolóházban várjuk a 34-re érkezőket - ezúttal a napfényre egy kicsit várni kellett, viszont ezúttal 2db Swiss négylukú is jött a reggeli löketben:



HB-JMA | HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Hétköznappal ellentétben hétvégén 7 helyett 9-ig él a reggeli rend, úgyhogy az elkövetkezendő néhány fotó nagyrészt az előző posztban megismert érkezők másik oldala lesz.


A6-BNG
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 3
Az első napsugarakra egészen fél 8-ig kellett várnunk.
Sajnos ez a pályairány azt is jelentette, hogy egy ideig pont "rosszkor" csillognak végig a gépek:

D-AICU
Condor ("Yellow Sunshine" livery)
Airbus A320-214
Spot: 3


HB-JHG
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
Erre a járatra úgy látszik stabilan ez a lajstrom van kijelölve:

A7-ALF
Qatar Airways
Airbus A350-941
Spot: 3

HS-TKN
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 3





ET-ATY
Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Spot: 3
A reggeli érkezőt nem sokkal később lehúzták a hangárhoz:

HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezúttal szerencsénk volt, mert ezt a gépet Swiss járatra tették be, így őt is tudtuk sokkal jobb fényekben fotózni, mint a deles érkezőket:




HB-JME
Edelweiss Air (operating for Swiss)
Airbus A340-313
Spot: 3
*Ahogy az lenni szokott, ez a túra se telhetett el DaniLQrja-momentum nélkül - annyira belebambultam a telefonomba, hogy későn vettem észre a visszagurulót - mire felnéztem, már nem lehetett tisztán lefotózni, úgyhogy maradt az állóhelyre beállós - a jobb szárnyát kettévágja egy oszlop, ezért az ennyire szűk vágás
Szokásos Amerikai Érkezők:

N177DZ
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
Spot: 3

N879BH
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3




N664UA | N667UA | N76062
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | 767-424(ER)
Spot: 3
A Condor mellett ebből is pont ugyanazt a lajstromot kaptuk, mint 2 nappal korábban, úgyhogy ki lehetett pipálni a másik oldalát is:

9V-SWI
Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-312(ER)
Spot: 3


YU-APS | EC-MGY
Air Serbia | Vueling
Airbus A320-214 | A321-231
Spot: 3
Helyi jövésmenések:






HB-AZE | HB-IJM | HB-JDH | HB-IOF | HB-JPD
Helvetic Airways ("1600th E-jet" sticker, operating for Swiss) | Swiss ("Star Alliance" livery)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | Airbus A320-214 | A320-271N | A321-111 | A321-271NX
Spot: 3
Mivel 9 után egészen délutánig semmi érdekeset nem vártunk, Topi vezetésével elmentünk kirándulni a hegyekbe (itt nálam a fáradtság miatt képszakadás volt, az út nagy részén aludtam...).
Elsőként a lucerni-tó partjára, Weggis-be mentünk:



Vitznau a magasból:

Menetközben megálltunk az Urnersee mellett is:


Majd a 17-es úton végigmentünk a Glarus Alpok vonulatai mellett. A vizuális élmény egyszerűen leírhatatlan volt.






Muszáj volt megállni egy csoportképre is - itt kb. 2000m magasan voltunk a tengerszint felett:

Ezen a szerpentin folytattuk utunkat Urnerboden irányába:

"- Miért lila a Milka-tehén?
- ?
- Mert szorítja a kolomp a nyakát."


Pontosan így nézett rám utána mindenki:

A kirándulás után visszafelé még beugrottunk a modellboltba körülnézni, majd 16 órától ismét a kerítés mellett voltunk.
Természetesen, ez is itt lett meg jó fényben, nem Frankfurtban:

D-AICS
Condor ("Breast Cancer Awareness" livery)
Airbus A320-214
Spot: 14


HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Újabb adag helyi common:


HB-AZG | HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 14


HB-JDJ | HB-IOD
Swiss
Airbus A320-271N | A321-111
Spot: 14
A flotta még hiányzó tagjai is a zsákban:


HB-JOJ | HB-JOP
Chair Airlines
Airbus A319-112 | A320-214
Spot: 14

HB-JJN
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14

HL8392
Korean Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 14

EC-LZD
Iberojet (operating for Air Europa)
Airbus A320-214
Spot: 14
Dash után Airbus-t is kaptunk:

9A-CTL
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Spot: 14

TC-JNT
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Spot: 14


9H-NEF | EI-SIL
KM Malta Airlines | SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Spot: 14

EI-HHI
ITA Airways
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
Minőség miatt szigorúan kicsiben:

HB-LVB
Horizon Swiss FlightAcademy
Diamond DA42 NG
Spot: 14
Ezt a napot ezzel a festettel zártuk:

9H-CXG
Corendon Airlines Europe ("Hull City" livery, operating for Corendon Airlines)
Boeing 737-8K5
Spot: 14
Utána szokásos bevásárlás, majd vissza a szállásra pakolni a másnap délutáni hazainduláshoz - folyt. köv. a zárónappal.
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Június 15. - Záró(fél)nap, az eső itt is utolért
Az utolsó napra nem sok újdonság maradt, valamint az előző naphoz hasonlóan napkeltekor még felhős volt az ég, így ezúttal nem siettünk nyitásra a parkolóházba.
Elsőnek mindjárt egy különbség az előző napokhoz képest, ráadásul a 8-as változattal még nem találkoztam:

ET-ATH
Ethiopian Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3
Helyi jövés-menések - csökkentett kiadás:


HB-ION | HB-IJK | HB-IHZ
Swiss | Edelweiss Air (operating for Swiss)
Airbus A321-212 | A320-214
Spot: 3
Amerikai Érkezők - csökkentett kiadás:

N818AL
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3

N643UA | N664UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
Spot: 3
Az időjárás az előző napok tulajdonképpen fullos napsütése után ezúttal változékonyabb volt, így akadt gép, amire nem jutott foton:

EC-MRI
Iberia Regional (operated by Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
Spot: 3
Három (ha jól emlékszem, a távollétemben, péntek 13-án is) Star Alliance-os után ezúttal egy sima:

9V-SWG
Singapore Airlines
Boeing 777-312(ER)
Spot: 3
A tegnapi ceo után mára neo-t kaptunk:

EC-NYF
Vueling
Airbus A321-271NX
Spot: 3
Távolság / minőség miatt szigorúan kicsiben:

T7-VIR
Empire Aviation San Marino
Gulfstream G280
Spot: 3
A délelőtt előrehaladtával egyre romlott az időjárás - addig a pontig, hogy az eső is elkezdett szakadni, úgyhogy ezúttal nem mentünk fel a szokásos dombra, hanem a parkolóban maradva, a kocsiban ülve vártuk - elsősorban a javulást, másodsorban az érkezőket:

Első találkozásom a rövidebbik változattal - kár az esőért:

C-FNND
Air Canada
Boeing 777-233(LR)
Spot: 5

EC-MSZ
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 5
A tavalyi után az idei túrát is gyopár négylukúval zártuk, napos, de nem tökéletes fényekben:


HB-JMD | HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 5
Dél lévén kényelmesen elindultunk Basel irányába. A reptéren jó időben ott voltunk - ez sajnos a járatunkról nem volt elmondható. A gépünk (HA-LVK) már Budapestről másfél órás késéssel indult el, amit nagyjából tartott is - a tervezett 17:10 helyett 18:30-kor toltak ki minket... egy külső állóhelyre, ugyanis a kapitányunk elmondása szerint "ATC Restriction" miatt fél órát kellett várakozzunk, mielőtt több, mint 2 órás késéssel - 19:15-kor végre felszállhattunk. Ezt végül sikerült 1:45-re letornáznunk, 18:50 helyett 20:35-kor értünk hazai pályán földet.
Én ezzel a beszámoló végére értem - aki eddig követte, nagyon köszönöm az idejét és figyelmét!
Remélem a többiek is hamarosan hozzák a kimarad / JÓ fotókat, ne csak az én digitális hulladékaim szemeteljék tele a fórumot...
Az utolsó napra nem sok újdonság maradt, valamint az előző naphoz hasonlóan napkeltekor még felhős volt az ég, így ezúttal nem siettünk nyitásra a parkolóházba.
Elsőnek mindjárt egy különbség az előző napokhoz képest, ráadásul a 8-as változattal még nem találkoztam:

ET-ATH
Ethiopian Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3
Helyi jövés-menések - csökkentett kiadás:



HB-ION | HB-IJK | HB-IHZ
Swiss | Edelweiss Air (operating for Swiss)
Airbus A321-212 | A320-214
Spot: 3
Amerikai Érkezők - csökkentett kiadás:

N818AL
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 3


N643UA | N664UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
Spot: 3
Az időjárás az előző napok tulajdonképpen fullos napsütése után ezúttal változékonyabb volt, így akadt gép, amire nem jutott foton:

EC-MRI
Iberia Regional (operated by Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
Spot: 3
Három (ha jól emlékszem, a távollétemben, péntek 13-án is) Star Alliance-os után ezúttal egy sima:

9V-SWG
Singapore Airlines
Boeing 777-312(ER)
Spot: 3
A tegnapi ceo után mára neo-t kaptunk:

EC-NYF
Vueling
Airbus A321-271NX
Spot: 3
Távolság / minőség miatt szigorúan kicsiben:

T7-VIR
Empire Aviation San Marino
Gulfstream G280
Spot: 3
A délelőtt előrehaladtával egyre romlott az időjárás - addig a pontig, hogy az eső is elkezdett szakadni, úgyhogy ezúttal nem mentünk fel a szokásos dombra, hanem a parkolóban maradva, a kocsiban ülve vártuk - elsősorban a javulást, másodsorban az érkezőket:

Első találkozásom a rövidebbik változattal - kár az esőért:

C-FNND
Air Canada
Boeing 777-233(LR)
Spot: 5

EC-MSZ
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 5
A tavalyi után az idei túrát is gyopár négylukúval zártuk, napos, de nem tökéletes fényekben:



HB-JMD | HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 5
Dél lévén kényelmesen elindultunk Basel irányába. A reptéren jó időben ott voltunk - ez sajnos a járatunkról nem volt elmondható. A gépünk (HA-LVK) már Budapestről másfél órás késéssel indult el, amit nagyjából tartott is - a tervezett 17:10 helyett 18:30-kor toltak ki minket... egy külső állóhelyre, ugyanis a kapitányunk elmondása szerint "ATC Restriction" miatt fél órát kellett várakozzunk, mielőtt több, mint 2 órás késéssel - 19:15-kor végre felszállhattunk. Ezt végül sikerült 1:45-re letornáznunk, 18:50 helyett 20:35-kor értünk hazai pályán földet.
Én ezzel a beszámoló végére értem - aki eddig követte, nagyon köszönöm az idejét és figyelmét!
Remélem a többiek is hamarosan hozzák a kimarad / JÓ fotókat, ne csak az én digitális hulladékaim szemeteljék tele a fórumot...

- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Naja - kedvenceim a 12-e reggeli 14-es érkezők voltak.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1030
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Koszi a beszamolot! Neha egeszen elkepeszto az a reszletesseg amivel irod ezeket a lajstromokat!
“~megvolt 5 eve - felhosen - de ez most a bal palyara jott” 


- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Ilyen ez a kockaagy 

Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Jó kis beszámoló, köszönjük!
Hát ZRH-be nektek se kell menni egy darabig
Respect, hogy bevállaltad, hogy itthonról visszamész még pár napra a nem 100%-os időjárás ellenére!
Hát ZRH-be nektek se kell menni egy darabig

Respect, hogy bevállaltad, hogy itthonról visszamész még pár napra a nem 100%-os időjárás ellenére!

- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Köszi!
Bár kétségkívül örültem volna, ha addigra már megvan a Swiss első 350-ese is (már csak azért is, mert spec.festést kapott).
A visszamenetel egy pillanatig se volt kérdéses, még akkor eldöntöttem, amikor kiderült, hogy a kihagyhatatlan családi program ütközik a már fullra leszervezett túrával.
Tulajdonképpen futottam is a pénzem után (mert ugye az éjszakák a szálláson és a hazaúti repjegy is már ki voltak fizetve), de nem bántam meg egy pillanatig se; már csak a reggeli érkező Edelweiss miatt se - így lehetett megoldani, hogy a kecske is megmaradjon és a káposzta is jóllakjon... vagy mi

A visszamenetel egy pillanatig se volt kérdéses, még akkor eldöntöttem, amikor kiderült, hogy a kihagyhatatlan családi program ütközik a már fullra leszervezett túrával.
Tulajdonképpen futottam is a pénzem után (mert ugye az éjszakák a szálláson és a hazaúti repjegy is már ki voltak fizetve), de nem bántam meg egy pillanatig se; már csak a reggeli érkező Edelweiss miatt se - így lehetett megoldani, hogy a kecske is megmaradjon és a káposzta is jóllakjon... vagy mi

29 hozzászólás
• Oldal: 3 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég