2024. Augusztus - London, Dublin

Adminisztrátor
Avatar
Hozzászólások: 923
Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
Tartózkodási hely: London

Re: 2024. Augusztus - London, Dublin

HozzászólásSzerző: RimoRoli » 2024.09.09. 07:55

Ez a gurulo etihad az egyik legnagyobb kapas sztem az egesz turan!!

A dubline eso napon pedig inkabb pubozhattatok volna!

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 864
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

2024.08.23. EIDW PIC

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2024.09.11. 23:33

08.23. - A csúcson kell abbahagyni

A túra zárónapja a ránk váró két repülőjárattal eleve hosszúnak ígérkezett, de mi erre még rátettünk egy lapáttal, amikor látva az időjárás előrejelzést, hajnali 5-re húztuk fel a vekkert.
Úgy egyeztünk meg, hogy felkelünk korán, megnézzük, van-e értelme kimenni korán - a felszakadozó felhőzetet látva a válasz elég egyértelmű volt, úgyhogy felkerekedtünk (a csomagjainkat direkt erre az eshetőségre készülve már előző este összepakoltuk), és irány az 5-ös szpot környéke, ahol az első nap végén a legurulókat fotóztuk, csak ezúttal a gurulóút másik oldaláról.

Az időjárás talán most volt a legzordabb az egész túra alatt:
  • 10-15 fok
  • 10-17 csomós szél
  • 22-29 csomós lökésekkel

Eleinte a nap se nagyon akart kibújni a felhők közül, de végül 7 óra előtt néhány perccel pont időben tette, és borította be arany fénnyel ezt a speckót:
Kép Kép
N76055
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-424(ER)

Kép
EI-LRH
Aer Lingus
Airbus A321-253NX

Kép
EI-IJW
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX

A kisebb gépek (bizjet-ek, ATR-ek) általában az egyel korábbi (S4) gurulón szoktak lejönni, ő viszont valamiért kigurult elénk:
Kép
N265H
Private
Dassault Falcon 900

Ahogy egyre ment felfelé a nap...:
Kép
N178DZ
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)

...egyre gyönyörűbb fények lettek - az eső után tiszta égbolt szerintem az egész túra alatt a legjobbak:
Kép Kép
EI-DUZ
Aer Lingus
Airbus A330-302

Kép
N2105J
JetBlue
Airbus A321-271NX

Az első nap után a jobb oldalát is legyárthattuk:
Kép Kép
A6-ETQ
Etihad Airways
Boeing 777-3FX(ER)

Méhecske is pipa:
Kép
SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX

Az évek során egyre kevesebb és kevesebb dekort kaptak az ezzel a felirattal ellátott gépek... :roll:
Kép
D-AIEO
Lufthansa ("Fanhansa" titles)
Airbus A321-271NX

Most akkor...:
Kép Kép
Kép
N571DZ | N196DN
Delta Air Lines
Airbus A350-941 | Boeing 767-332(ER)

...ki másolt kit :?: A tavalyi amszterdami túrabeszámolóban úgy emlékszem már egyszer kifejtettem:
Kép
C-FNOG
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner

Elemi, de nem ösztön:
Kép
9H-LMI
Lauda Europe (operating for Ryanair)
Airbus A320-232

A napi két egyesült ceruza-járat elsője - külön érdekesség, hogy amikor 1 órával később megérkeztünk az érkezős szpotra, még mindig a keresztpálya előtti váróponton állt :shock:
Kép Kép
N14115
United Airlines
Boeing 757-224

Egyszerűen imádom ezt a piros színt, főleg ilyen fényben:
Kép
TF-PPE
Play
Airbus A320-251N

...és zárszónak beszaladt a zsákba a retró is:
Kép
EI-DVM
Aer Lingus ("Retro" livery)
Airbus A320-214

Utóirat: utána jött még egy WestJet 737 MAX 8, de az túlment az S5-ön - amíg a többiek maradtak a helyükön, én ekezdtem feljebb rohanni, hogy esetleg közelebbről tudjam lefotózni, de végül ahol jó lett volna a szög, belelógott minden, mire tiszta lett volna, ellenfényes volt, úgyhogy a "kötelező" buktám itt se maradt el :? Na mindegy.

10 órára áthelyezkedtünk a "szokott" - The Mound - 2-es szpotra, és ismét kezdődhetett a felhőlottó!

Ez sajnos megint nem nyert, de sebaj, még van egy lehetőségünk:
Kép
EI-FAV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)

A nyertesek közé tartozott viszont néhány amerikai érkező - az USÁ-ból...:
Kép Kép
N77066 | N19136
United Airlines
Boeing 767-424(ER) | 757-224

...és Kanadából:
Kép Kép
Kép
C-GUDH | C-FGDX | C-GOJQ
WestJet | Air Canada | Air Transat
Boeing 787-9 Dreamliner | Airbus A321-271NX

Még egy alkalmunk volt bebiztosítani a helyi nagyágyúk összes variációját:
Kép Kép
Kép Kép
EI-DUO | EI-GAJ | EI-EIN
Aer Lingus
Airbus A330-202 | A330-302

Persze a kicsikből megint nem azt sütötte a nap, akit szerettünk volna:
Kép Kép
EI-GPN | EI-HDI
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)

"Jöhetett-volna-Hekla" rovatunk mai vendége - újabb sosehallottammégróla-társaság, apparently az Icelandair csoport (mert ilyen is van...) tagja :shock:
Ezzel a fotóval ki van végezve a teljes flottájuk:
Kép
TF-LLW
Loftleiðir Icelandic (operating for Icelandair)
Boeing 757-223

Leánykorában ő volt a másik rögbis, mellette a kakukktojás-gépünk (a 4 járat közül egyedül a Dublin-London volt Lingus, amit ez a neo teljesített, a többi ugye British):
Kép Kép
EI-DEO | EI-NSA
Aer Lingus
Airbus A320-214 | A320-251N

Amikor sütött a nap, olyan tiszta fény volt, hogy a common-okat is sokkal szívesebben fotóztuk:
Kép
Kép Kép
EC-MUF | D-AIRL | TC-JRY
Iberia Express | Lufthansa | Turkish Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214 | A321-131 | A321-231

A rögbisek nem érezték a nyerőszériát - persze amikor sütötte legalább valamelyiket a nap, az már olyan pozícióban volt, hogy szétpezsgett:
Kép Kép
Kép Kép
EI-DEI | EC-NYD
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery) | Vueling ("French Rugby Federation" livery)
Airbus A320-214 | A321-271NX

Őt csak azért mutatom, hogy időnként ennyire változóak voltak a fényviszonyok (a következő kockán fordítva volt - az orr-rész árnyékban, a farokrész napos):
Kép
N786AN
American Airlines
Boeing 777-223(ER)

Kisebb-nagyobb bizjetekből ezúttal se volt hiány:
Kép
Kép Kép
PH-DWA | D-IOHL | OK-DSY
Air Charters Europe | Excellent Air | DSA Aviation Company
Embraer ERJ-145LR | Cessna 525A CitationJet CJ2 | Cessna 525A CitationJet CJ2+

Kép
A7-BHG
Qatar Airways
Boeing 787-9 Dreamliner

A méhecske és a retró után ő is az utolsó lehetőségre lett végre meg rendesen:
Kép
EI-FAV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)

Ezt a nagyágyút még megvártuk...:
Kép
EI-GCF
Aer Lingus
Airbus A330-302

...mielőtt megnéztük, hogy lesz még egy utolsó lehetőségünk bármilyen, legalább valamennyire napos fotót készíteni a rögbisről - ezúttal indulóban, úgyhogy még egyszer utoljára átgurultunk a 8-as szpotra.
Hát, egy fokkal jobbak voltak a fények...:
Kép
EC-NYD
Vueling ("French Rugby Federation" livery)
Airbus A321-271NX

...de azért ezek se lettek az igaziak:
Kép Kép
EI-DEI
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214

...ha már ott voltunk, még megvártuk őt is:
Kép
EI-GEY
Aer Lingus
Airbus A330-202

Mielőtt elköszöntünk a szpotterhelyektől, és elindultunk leadni a kocsit.
Leadni ugyanott, a már említett, külön bérautós parkolóban kellett, ahol felvettük, onnan kisbusszal irány fel a 2-es terminálra.
A csomagfeladás Londonhoz hasonlóan automatikusan (bár korántsem zökkenőmentesen) zajlott. Mivel először utaztam tranzitként, nagyon kíváncsi voltam, hogy a világ egyik legforgalmasabb repülőterén (a járatunk addigra egyórás késése miatt már csak kb. másfél órás időablakban) átszállva vajon a csomagjaink is eljutnak-e velünk együtt hazáig.

Az SRA-ba való bejutás Londonhoz hasonlóan (a számítógépesített csomagfeladáskor tapasztalt akadozásokat leszámítva) tulajdonképpen zökkenőmentesen zajlott - viszonylag hamar eljutottunk a terminál bejáratától a kapunkig. Külön érdekesség volt viszont, hogy a biztonsági ellenőrzéshez az indulási szintről még tovább felfelé kellett mennünk, majd ebből következett, hogy a kapunkhoz az út lefelé vezetett.

A londoni gépünk (EI-NSA) aznap reggel Bordeaux-ba ment el (onnan érkezőben fotóztuk feljebb), majd két LHR kört csinált - a második volt a mi járatunk. A már említett egyórás késést már az előző londoni körének odaútján szedte össze és vitte magával - ennek okára nem derült fény. További érdekesség volt, hogy mivel a jegyeket a British-nél vettük, ennél a járatnál nem volt lehetőség becsekkoláskor helyet választani, a gép a 12ABCD helyeket dobta nekünk, ami mitadisten a 2 szárny fölötti vészkijárat közti sor volt, úgyhogy a Budapest-London után másodszor is élvezhettem a nagyobb lábteret 8-)

Maga a kb. egyórás út a 408R állóhelyről a 28R/27R futópályákon át a 211R állóhelyig tulajdonképpen eseménytelenül telt - megközelítéskor mindössze egy holding-kört kellett tennünk.

Kiszállás után egyből a tranzit felé vettük az irányt, ugyanis át kellett jutnunk a 2-esről a 3-as terminálra - ezt busszal tudtuk abszolválni.
A 3-as terminálra megérkezve némileg meglepő módon egy újabb SRA-ellenőrzésen találtuk magunkat - kérdeztük is az ott dolgozó biztonsági szolgálatos kollégát, hogy mi ennek az oka? "Because we don't trust anyone".
Well, fair enough :lol:

A tranzitváróba megérkezve láttuk, hogy a budapesti járatunk is egyórás késésben van, úgyhogy maradt időnk kényelmesen elkölteni az utolsó (nem összecsórt) fontjainkat a souvenir-boltokban (főleg hogy a feleségem Dublin-ba érkezésünk után találta ki, hogy kellene valami Paddington-témájú ajándék a gyerekeknek :roll: ).

A beszállókapuhoz érkezve meglepődve konstatáltuk, hogy a gépünk tulajdonképpen teljesen tele lesz - ezért mivel korlátozott az utastérben a csomagtároló-kapacitás, mindenkitől, akinek bőrönd volt a kézipoggyásza, elvették azt, még a beszállítás előtt lehordták a géphez, betették egy konténerbe, és úgy pakolták fel a fedélzetre. Még jó, hogy a mi fotós hátizsákjainkat nem vették el...

A gépünk (A320 G-EUUO) megtöltése (én ezúttal a 26F helyet választottam magamnak - nem volt rossz, de pechemre pont az én sorom fölött nem voltak levegő-fúvókák) után kitoltak minket a 305-ös állóhelyről, és ezúttal egy nagyságrendekkel rövidebb gurulás után (bár sokadikok voltunk a sorban) viszonylag hamar fel is lőttek minket a 27L futópályáról. Felszállás után jobbra fordulva még vethettünk egy utolsó pillantást a városra, mielőtt a felhők fölé emelkedtünk. Közben az elsőtisztünk meglehetősen bőbeszédűen elmesélte, hogy a késésünk a gép előző (Bécsbe induló) járatából adódott - a repülőgép műszaki problémáját (amit ha nem hárítottak volna el, nem szállhattak volna fel) említette, mint eredendő ok. Az út teljesen eseménytelen volt, majd a tervezett 01:10(LT) helyett 02:05-kor szálltunk le a 31R futópályára, és gurultunk be a 31-es állóhelyre.
A késésünk miatt mivel messze mi voltunk az utolsó járat, a terminál teljesen kihalt volt, amikor megérkeztünk. Megkönnyebbülésünkre a csomagjaink is megérkeztek velünk együtt, úgyhogy azok felvétele után elköszöntünk egymástól, és mi Benjivel és Petivel egy wigo elektromos autóval mentünk be a városba - én a Nagyvárad téren még szaladtam egy utolsót a 914-es busz után, amit végül sikeresen elértem. Annyira késő/korán volt már, hogy Újpesten az éjszakai busz utolérte az első villamost.

Végül 23 óra ébrenlét és 3.5 óra repülés után hajnali 5-kor estem haza, és borultam be az ágyba mint egy krumpliszsák :)

Ezzel a beszámoló részemről véget ért - remélem legalább valamennyire tetszett/érdekes/informatív volt, köszönöm, ha elolvastátok!

The End-főcím-stáblista

Készült a Kovojánék társaság megbízásából az élet stúdiójában.

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 868
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2024. Augusztus - London, Dublin

HozzászólásSzerző: Bal » 2024.09.11. 23:55

Brutál volt ez az utolsó reggel!
Szokásos, színvonalas beszámoló! Külön gratula ennyi kép megszerkesztéséhez ennyi idő alatt!

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 91
Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2024. Augusztus - London, Dublin

HozzászólásSzerző: Topi » 2024.09.12. 06:19

Minőségi beszámoló lett Dani! Szerintem jól bemutattad a túránkat az elejétől a végéig. :)
Akkor nekem már nem is kell képeket feltolnom ide :lol: :lol:

A visszafelé SRA-t azért szépen átugrottad. :)
Történt ugyanis, hogy Dublinban mikor álltunk a sorban, kérdeztem Danitól, hogy itt ki kell-e pakolni, vagy marad minden a táskában (mint AMS-ban)? Mondta a Dani, hogy ki kell pakolni. Eltelt 1 perc, akkor lement a kijelzőkön a videó, hogy marad minden bent, csak a folyadékot kell kipakolni. Mondom jó...
Átmentünk a detektoron...várjuk a csomagjainkat...puff, kikapták a Daniét is, meg az enyémet is. Eltelt egy 10 perc, ha jól emlékszem a powerbank miatt volt a felhajtás. Mintavétel, leellenőriz...viszontlátásra...

Jött London. Itt nem nagyon kellett sorban állnunk, mert este volt és kevesen voltak. Ott volt ez a fószer, aki támasztotta az egyik szalagot és kiabálta, hogy minden marad a táskában, csak a folyadék nem. Dublin után én itt már kérdeztem a faszit, hogy van nálam kamera, laptop, powerbank...biztos, hogy minden maradjon benne? A válasz igen, csak a folyadékot szedjem ki. Ezután kérdezett rá a Dani, hogy miért van ellenőrzés, ha egyszer már átestünk rajta és EU-ból EU-ba tartunk...?
Na, sorra kerültünk...át a detektoron...puff...Dani táskáját és az enyémet itt is kikapták. Igen ám...de itt 2 férőhelyes pult volt (miközben 5-6 ember várt az ellenőrzésre váró csomagjára) és közben oktatás zajlott bmeg!!! :x
És megint csak annyi volt a bajuk, hogy a powerbank where is it, mintavétel, ellenőrzés...viszontlátásra... Ez az egész procedúra vagy 30 perc volt (szerencse, hogy a LHR-BUD járatunk késve indult).

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 864
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2024. Augusztus - London, Dublin

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2024.09.12. 09:04

Bal írta:Brutál volt ez az utolsó reggel!

Indeed - abszolút megérte a korán kelést, még az előttünk álló brutálhosszú nap ellenére is :)

Bal írta:Szokásos, színvonalas beszámoló! Külön gratula ennyi kép megszerkesztéséhez ennyi idő alatt!

Topi írta:Minőségi beszámoló lett Dani! Szerintem jól bemutattad a túránkat az elejétől a végéig. :)

Thanks Ever So Much, Urak - megszámoltam, a 4500 fotóból, ami hazajött velem, 383-at szerkesztettem meg :oops:

Topi írta:Akkor nekem már nem is kell képeket feltolnom ide :lol: :lol:

Dehogynem, most hogy bemutattam, mi volt a túrán, jöhetnek a rendes képek is :!: :D

Topi írta:A visszafelé SRA-t azért szépen átugrottad. :)

Basszus, tényleg :!:

Topi írta:Mondta a Dani, hogy ki kell pakolni.

To be on the safe side - ne ott a szalagnál szembesüljünk azzal, hogy ki kell pakolni :)

Topi írta:Ezután kérdezett rá a Dani, hogy miért van ellenőrzés, ha egyszer már átestünk rajta és EU-ból EU-ba tartunk...?

Erre kaptuk a "Because we don't trust anyone." választ :mrgreen:

Amúgy amennyire meg volt pakolva a táskám - a teljesség igénye nélkül az alábbiak voltak benne:
  • Fényképező a 2 obival
  • GoPro 2 akksival, töltővel, tapadókorongos tartóval, stb.
  • Laptop
  • iPad
  • PowerBank
  • Kaja
  • Akksik, távkioldó, kábelek
  • Kulcsok
  • Nadrágszíj (repülős biztonsági öv volt)
  • Étel-ital

Azon csodálkoztam volna, ha ezzel a "csakafolyadékot" szabállyal nem veszik ki a hátizsákomat - a röntgenen el nem tudom képzelni milyen katyvaszként jelenhetett meg az egész :D
Míg Topinak mindkét alkalommal a PowerBank-jét, nekem egyszer az iPad-emet, másodszor a(z ugyanolyan típusú, mint Topié) PB-emet szedték ki, vettek róla mintát, és tették be a kémiai elemzőbe (gondolom robbanóanyag meglétét keresték :?: )

Előző

Vissza: Spotter túrák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 5 vendég