2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
29 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1030
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Nekem az indulo 747-es adag tetszik a legjobban!
Amugy hogyan tudod a kepekt igy egymas melle betenni?
Amugy hogyan tudod a kepekt igy egymas melle betenni?
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Pofonegyszerű, a képeket egymás mellé, egy sorba írom 

- Kód: Egész kijelölése
[img]D-ABTL[/img] [img]D-ABVY[/img]
[img]D-ABYR[/img] [img]D-ABYA[/img]
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1030
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Aha. Na erre nem gondoltam meg soha. de amugy tok jo igy!
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
RimoRoli írta:Aha. Na erre nem gondoltam meg soha. de amugy tok jo igy!
Köszi

Node: amikor az ember szabadságon van, fontos a megfelelő pihenés...
...ezért előző nap amilyen későn feküdtünk le - az utolsó fotó negyed 10-kor készült, utána visszamentünk a szállásra lepakolni, majd 10-re érkeztünk meg a helyi Five Guys-ba, ahol egy masszív kalóri-atombomba-támadást intéztünk a testünk ellen...
...másnap olyan korán - 5-kor - keltünk

Június 9. - új hét, jobb kilátások, Dani divertál part 1
Ugyanis úgy alakult, hogy az egyik barátom és munkahelyi mentorom Frankfurton keresztül utazott üzleti útra, úgyhogy előre megbeszéltük, hogy amennyiben a lehetőségek engedik, megpróbálom lefotózni érkezőben. Reggel a pesten alvós járattal érkezett, ezért kellett korán kelnünk. Elvittem a többieket az északi pályához, mielőtt a Zeppelinheim felé vettem az irányt.
Ahogy néztem, mentorom a Lufthansa legöregebb aktív A320-asát "nyerte meg", ráadásul közepesen indokolatlanul átküldték őket (is) a Center pályára:


D-AIQT
Lufthansa
Airbus A320-211
Spot: 5
Eme rövid kitérő után visszacsatlakoztam a csapathoz az északi pályán:


D-AIZM | D-AIGV
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214 | A340-313
Spot: 4
Ezen a délelőttön úgy döntöttem nem fogom cserélgetni az objektíveket a visszagurulókra, a fenti csillagos 340-est kivéve mindent a telével lőttem:



D-ABPC
Lufthansa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 4


D-AIKQ | D-AIKD
Lufthansa | Discover Airlines
Airbus A330-343
Spot: 4
Variációk egy témára - lufi 340-esek várossal a háttérben:




D-AIGW | D-AIHY
Lufthansa
Airbus A340-313 | A340-642
Spot: 4
Egyesített egyesültek:




N788UA | N2749U | N27965 | N14011
United Airlines
Boeing 777-222(ER) | 777-300(ER) | 787-9 | 787-10 Dreamliner
Spot: 4

D-ALFK
Lufthansa Cargo
Boeing 777-F
Spot: 4


D-AIAA | D-ATCH
Condor ("Red Passion" livery) | ("Yellow Sunshine" livery)
Airbus A321-211 | A320-212
Spot: 4
Ezen a napon ismét a korábbiakhoz képest hamarabb, már 10 órakor mozdultunk tovább, ugyanis több lufi púpos tartott hazafelé (amikről ugye korábban megállapításra került, hogy nem használják az északi pályát).
Némi szerencsénkre a nap is kisütött (bár a magaslégtérben ügyeletes volt a fátyol), úgyhogy itt van még egy csokor királynő - új festésű régebbi, régebbi festésű újabb, és persze a legszebbik, a Retro - érdekes módon ezt a gépet ugyanezen a Sao Paolo-ból érkező járaton fotóztuk 4 éve is, igaz akkor ennél is szebb fényben:





D-ABVM | D-ABYK | D-ABYP | D-ABYT
Lufthansa | ("1500th 747" sticker) | ("Retro" livery)
Boeing 747-430 | 747-830
Spot: 5
Ezt az indokolatlanul magas kerítést már 4 éve se értettük...


D-ANDI
Leav Aviation (operating for Nouvelair Tunisie)
Airbus A320-232
Spot: 5

D-AJET
VistaJet Germany
Embraer EMB-135BJ Legacy 650E
Spot: 5
Ezt a kék TUI-t is szebben tudtuk legyártani az előző látogatáskor - akkor tulajdonképpen a túra legelején:

D-ABKM
TUIfly ("TUI BLUE" livery)
Boeing 737-86J
Spot: 5
Ferry flight-ként jött át Düsseldorf-ból:

D-ABOG
Condor
Boeing 757-330
Spot: 5
Közben mentorom szólt, hogy a deles lufi-járattal megy tovább Rómába, úgyhogy ismét "a saját utamat jártam" - ezúttal a 20-as szpotot fedeztem fel, a 18-as pálya reggeli oldalán, kb. a délutáni oldali dombbal szemben.
A hely finoman szólva sem a legjobb/-kényelmesebb, főleg nem ilyenkor:
- Minimum 3-4, de inkább 5 fokos fellépő kell, hogy az ember legalább a kerítés és a szögesdrót között el tudjon fotózni
- A kerítés tövében egyenetlen, köves, ráadásul hátrafelé lejt a talaj - tiszta szerencse, hogy a sámlit le tudtam rakni a két kerítéselemet összefogó oszlop betonalapjára, de így is szinte teljesen fej fölött, az élőképet használva tudtam csak fotózni
- Korlátozottan követhetők le a gépek, sok a zavaró tényező (táblák, növényzet, Toi Toi-WC, stb.) és - természetesen az év ebben az időszakában - pezseg minden




Na mindegy, amíg a kiszemelt gépre vártam, gyakoroltam egy kicsit az ilyen módon "kínaiból" való lekövetést:

EI-HXC
ITA Airways
Airbus A321-271NX
Spot: 20

N788UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
Spot: 20

D-ANRD
Condor ("Green Island" livery)
Airbus A330-941
Spot: 20
Gondolom ezen a ponton senkit nem lep meg, hogy az igazán fontos gépre - természetesen - befelhősödött:

D-AISW
Lufthansa
Airbus A321-231
Spot: 20
Irány vissza a Zeppelinheim - azért itt is összejött egy kontrasztosabb fotó, de sajnos a túra elejéhez képest sokkal ritkábban:


D-ANRN | D-ANRH
Condor ("Blue Sea" livery) | ("Beige Beach" livery)
Airbus A330-941
Spot: 5
Nem is tudtam, hogy ide is járnak - persze otthonról sokkal szebben megvan már.
Persze, a vele egyidőben érkező szívecskés Condor-t ezúttal az északi pályára hozták le...


B-32D2
Sichuan Airlines
Airbus A330-343(P2F)
Spot: 5
Közben valaki élőben vetítette a közt - nem sikerült kiderítenünk milyen platformra:

A Discover 4 éve még Lufthansaként hozott minket az akkori túrára, a festett szaudival először még februárban, München-ben találkoztunk - hasonló fényviszonyok között.
Talán ezeken volt a leginkább láthatóan kicentizve a fény - mögöttük a gurulót már sütötte a nap...:




D-AIUT | HZ-ASF
Discover Airlines | Saudia ("SkyTeam" livery)
Airbus A320-214
Spot: 5 | 1
Kíváncsiságból megnéztük a 18-as lineup helyet, de csakúgy mint a fentebb kipróbált reggeli oldal, ez is szétpezsgett, úgyhogy szinte azonnal mentünk is vissza a "szokott" helyre.
Összebarátkoztunk két idősebb brit szpotterrel, akik néhány délutánt innen fotóztak végig (az előző este ez lett majdnem a vesztük, mivel a 2 LATAM Cargo 767 nem ment el a pálya végéig, a 3-as és 1-es szpot között félúton elhelyezkedő gurulóról indultak, de az egyikük rábeszélte a másikat, hogy mégiscsak a platformon a helyük):

SU-GFP
Egyptair
Airbus A320-251N
Spot: 3
Talán a túra legnagyobb mumusa...:

D-ABON
Condor ("Wir lieben Fliegen" livery)
Boeing 757-330
Spot: 1
25C indulóból ez az egy említésre méltó volt csak:

B-2032
Air China ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-39L(ER)
Spot: 1
Azért itt is megszántak minket némi napsütéssel:


B-18780 | A7-BHQ
China Airlines | Qatar Airways
Boeing 777-F | 787-9 Dreamliner
Spot: 1



UR-SQG | CN-ROH | TC-JFT
SkyUp Airlines (operating for HiSky) | Royal Air Maroc | AJet
Boeing 737-8Z0 | 737-85P | 737-8F2
Spot: 1

9A-CTO
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 1


EI-HXC
ITA Airways
Airbus A321-271NX
Spot: 1

N540LA
LATAM Cargo Colombia (operating for LATAM Cargo Chile)
Boeing 767-316(ER)(BCF)
Spot: 1

9H-MLW
Eurowings (operated by Avion Express Malta)
Airbus A320-214
Spot: 1

HL8227
T'Way Air
Airbus A330-223
Spot: 1
Persze a vége megint felhősre sikerült:

LZ-VIE
Bulgaria Air
Airbus A220-100 (BD-500-1A10)
Spot: 1
Az estét már-már szokásosnak mondható gyros-ozással zártuk.
Folyt.köv. az utolsó nappal.
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Június 10. - az utolsó nap Frankfurtban
Ez a nap kicsit a londoni utolsó napra hasonlított - a fények egész nap nem voltak 100%-osak, magasan egy fátyolréteg ügyelt egész nap.
Reggel arra gondoltuk megnézünk még egy új helyet - a 25R legurulókra...:

D-ABPD
Lufthansa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 10
...de miután pontosan ugyanazokba az akadályokba ütköztünk, mint az előző nap általam már említett 20-as szpotnál, valamint fényre se sok kilátás volt, ezután az egy gép után fel is adtuk a helyet.
Mily meglepő, ezúttal is a szokásos platformon kötöttünk ki:



D-AIGZ | D-AFYQ | D-AIUV
Lufthansa | Discover Airlines
Airbus A340-313 | A330-343 | A320-214
Spot: 4
Szokásos amerikai érkezők:


N12012 | N19951 | N2333U | C-GOFW
United Airlines | Air Canada
Boeing 787-10 Dreamliner | 787-9 Dreamliner | 777-322(ER)| Airbus A330-343
Spot: 4
Jöjjön egy kisebb csoCondor:



D-ANRE | D-ANMZ | D-ANLB | D-AICR | D-AICH
Condor ("Green Island" livery) | ("Yellow Sunshine" livery) | ("Retro" livery)
Airbus A330-941 | A321-271NX | A320-214
Spot: 4
Mentorom előző napi római gépe - ezúttal naposan:

D-AISW
Lufthansa
Airbus A321-231
Spot: 4

9A-CTO
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
Ezúttal viszont az eddigiekkel ellentétben több időt töltöttünk ezen a helyen (a szokásos 10-11 óra helyett fél 2 körülig voltunk), valamint teljesen kihagytuk a Zeppelinheim-ot, és egyből az indulós helyre mentünk. Innen tömbösítve hozom a képeket.
Közel- és távol-keletiek, Airbus vs. Boeing:


TC-JSG | TC-JNE | B-KQQ | HS-TKL
Turkish Airlines ("Star Alliance" livery) | Cathay Pacific | Thai Airways
Airbus A321-231 | A330-243 | Boeing 777-367(ER) | 777-3AL(ER)
Spot: 1
Helyi nagyok:



D-AIGS | D-AIGX | D-ABVY | D-ABYU | D-ABPC
Lufthansa
Airbus A340-313 | Boeing 747-430 | 747-830 | 787-9 Dreamliner
Spot: 1
ólfehér litváromán:

YL-LDY
SmartLynx (operating for HiSky)
Airbus A321-231
Spot: 1
Tuitopinak:

D-ATUA
TUIfly
Boeing 737-8K5
Spot: 1
Délutánra egy nagyobb csoCondor jött össze:







9A-MUC | D-AICI | D-AICH | D-AICS | D-ATCH | D-AIAS | D-ATCB | D-ANRQ
Condor ("Blue Sea" tail design) | ("Blue Sea" livery) | ("Retro" livery) | ("Breast Cancer Awareness" livery) | ("Yellow Sunshine" livery) | ("Green Island" livery) | ("Beige Beach" livery)
Airbus A319-112 | A320-212 | A320-214 | A321-211 | A330-941
Spot: 1
Bizbaßjetek:


OE-HGG | D-CAWL | N263TH | LX-EMO | D-CLUB
Glock Aviation | Aerowest | Private | Flying Group | PAD Aviation
Bombardier Challenger 350 (BD-100-1A10) | Cessna 680A Citation Latitude | 700 Citation Longitude MPA | Dassault Falcon 900EXY | Embraer Phenom 300E (EMB-505)
Spot: 1
Speckók - persze amik a legjobban kellettek volna, azokra jutott a legkevesebb foton...
...arról nem is beszéleve, hogy bezzeg a marokkói nem tudott az előző 2-3 nap valamelyikében jönni, amikor jobb fényben le lehetett volna gyártani:


D-AINY | D-AIEQ | D-ABON | CN-RGV
Lufthansa ("Lovehansa" titles) | ("600th Airbus Aircraft" titles) | Condor ("Wir lieben Fliegen" livery) | Royal Air Maroc ("60 Years" livery)
Airbus A320-271N | A321-271NX | Boeing 757-330 | 737-85P
Spot: 1
Ezzel lezártuk a túra első "felét". Egy búcsú gyros után visszavonultunk bevásárolni-tankolni és a szállodába pakolni.
Folyt.köv. az átutazással és az első svájci képekkel.
Ez a nap kicsit a londoni utolsó napra hasonlított - a fények egész nap nem voltak 100%-osak, magasan egy fátyolréteg ügyelt egész nap.
Reggel arra gondoltuk megnézünk még egy új helyet - a 25R legurulókra...:

D-ABPD
Lufthansa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 10
...de miután pontosan ugyanazokba az akadályokba ütköztünk, mint az előző nap általam már említett 20-as szpotnál, valamint fényre se sok kilátás volt, ezután az egy gép után fel is adtuk a helyet.
Mily meglepő, ezúttal is a szokásos platformon kötöttünk ki:





D-AIGZ | D-AFYQ | D-AIUV
Lufthansa | Discover Airlines
Airbus A340-313 | A330-343 | A320-214
Spot: 4
Szokásos amerikai érkezők:





N12012 | N19951 | N2333U | C-GOFW
United Airlines | Air Canada
Boeing 787-10 Dreamliner | 787-9 Dreamliner | 777-322(ER)| Airbus A330-343
Spot: 4
Jöjjön egy kisebb csoCondor:






D-ANRE | D-ANMZ | D-ANLB | D-AICR | D-AICH
Condor ("Green Island" livery) | ("Yellow Sunshine" livery) | ("Retro" livery)
Airbus A330-941 | A321-271NX | A320-214
Spot: 4
Mentorom előző napi római gépe - ezúttal naposan:

D-AISW
Lufthansa
Airbus A321-231
Spot: 4

9A-CTO
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
Ezúttal viszont az eddigiekkel ellentétben több időt töltöttünk ezen a helyen (a szokásos 10-11 óra helyett fél 2 körülig voltunk), valamint teljesen kihagytuk a Zeppelinheim-ot, és egyből az indulós helyre mentünk. Innen tömbösítve hozom a képeket.
Közel- és távol-keletiek, Airbus vs. Boeing:




TC-JSG | TC-JNE | B-KQQ | HS-TKL
Turkish Airlines ("Star Alliance" livery) | Cathay Pacific | Thai Airways
Airbus A321-231 | A330-243 | Boeing 777-367(ER) | 777-3AL(ER)
Spot: 1
Helyi nagyok:





D-AIGS | D-AIGX | D-ABVY | D-ABYU | D-ABPC
Lufthansa
Airbus A340-313 | Boeing 747-430 | 747-830 | 787-9 Dreamliner
Spot: 1
ólfehér litváromán:

YL-LDY
SmartLynx (operating for HiSky)
Airbus A321-231
Spot: 1
Tuitopinak:

D-ATUA
TUIfly
Boeing 737-8K5
Spot: 1
Délutánra egy nagyobb csoCondor jött össze:













9A-MUC | D-AICI | D-AICH | D-AICS | D-ATCH | D-AIAS | D-ATCB | D-ANRQ
Condor ("Blue Sea" tail design) | ("Blue Sea" livery) | ("Retro" livery) | ("Breast Cancer Awareness" livery) | ("Yellow Sunshine" livery) | ("Green Island" livery) | ("Beige Beach" livery)
Airbus A319-112 | A320-212 | A320-214 | A321-211 | A330-941
Spot: 1
Bizbaßjetek:





OE-HGG | D-CAWL | N263TH | LX-EMO | D-CLUB
Glock Aviation | Aerowest | Private | Flying Group | PAD Aviation
Bombardier Challenger 350 (BD-100-1A10) | Cessna 680A Citation Latitude | 700 Citation Longitude MPA | Dassault Falcon 900EXY | Embraer Phenom 300E (EMB-505)
Spot: 1
Speckók - persze amik a legjobban kellettek volna, azokra jutott a legkevesebb foton...
...arról nem is beszéleve, hogy bezzeg a marokkói nem tudott az előző 2-3 nap valamelyikében jönni, amikor jobb fényben le lehetett volna gyártani:




D-AINY | D-AIEQ | D-ABON | CN-RGV
Lufthansa ("Lovehansa" titles) | ("600th Airbus Aircraft" titles) | Condor ("Wir lieben Fliegen" livery) | Royal Air Maroc ("60 Years" livery)
Airbus A320-271N | A321-271NX | Boeing 757-330 | 737-85P
Spot: 1
Ezzel lezártuk a túra első "felét". Egy búcsú gyros után visszavonultunk bevásárolni-tankolni és a szállodába pakolni.
Folyt.köv. az átutazással és az első svájci képekkel.
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1018
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1002
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Igyekszem, ahogy tudok, de mostanság sajnos kevesebb időm (és lendületem is) van szerkeszteni, úgyhogy ne számítsatok a tavalyi angol túrához hasonló sebességű képáradatra 
Június 11. - Átutazás
Korán csörgött ezúttal is a vekker, ugyanis az autót reggel 7-ig kellett leadnunk, hogy az (eredetileg 7:51-kor) induló vonatunkat elkapjuk.
A terv a következő volt:
A vonatjegyeket még áprilisban megvettem, majd az utazás előtt másfél héttel jön az email a Deutsche Bahn-tól, hogy törölték a vonatot, amire vásároltuk a jegyünket, viszont mivel a jegyünk a viszonylatra szólt, nem konkrét járatra/helyekre, ezért az érvényes maradt (bármilyen ICE, IC vagy EC járaton), de alternatív lehetőség után kellett néznünk.
Mivel minden közvetlen járatot megszüntettek azon az irányon, muszáj voltunk valahol átszállni - szerencsére egyáltalán nem volt komplikált a dolog, a mi irányunkba a legtöbb ICE vonatnak az első megállója Mannheim volt - ott lehetett átszállni a Basel felé közlekedő járatok valamelyikére.
Ezzel tulajdonképpen jól jártunk, mert helyismeret nélkül necces lett volna a 7:51-es vonatot elérnünk, így viszont kényelmesen tudtunk a kocsi leadástól a pályaudvarig elsétálni, és még némi elütni való időnk is maradt:


Az első járatra több lehetőségünk is volt, végül az első lehetőségre, egy 8 óra körül induló, München felé tartó vonatra szálltunk fel, mivel a következő vonattal mindössze néhány percünk maradt volna átszállni, és nem tudtuk Mannheim-ben mennyi időbe fog telni az átszállás - végül kiderült, hogy ugyanarról a peronról, a szomszédos vágányról ment a következő vonatunk, úgyhogy Mannheim-ben is volt időnk pihenni egy keveset:

A csatlakozásunk 5 perc késéssel érkezett - először láttam ilyen megoldást, hogy a peron részekre volt osztva, és a tábla megmutatta hol/hogy fog állni a vonat:

Basel-be megérkezve se kellett messzire mennünk, a pályaudvar oldalában volt a buszmegálló, ahonnan a reptéri busz indult.

Némi autózás után megérkeztünk a zürich-i reptérre - a tavalyi túra óta konkrétan semmit nem változott:

forrás: spotterguide.net
Érkezéskor valami olyan fogadott minket, amit se a tavalyi ittjártunkkor, se az idei túra eddigi részében nem tapasztaltunk - verőfényes napsütés, 30+ fokos hőmérséklet és sehol egy darab felhő, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót, (nem feltétlenül időrendi sorrendben, de) jöjjenek a képek!
Elsőként mindjárt egy összehasonlítás - egyforma beállítások és szerkesztés, 2x-ező vs. vágás:

HB-JOK | HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 14
Erről is azonnal sikerült egy jobb fotót összehozni, mint a túra előző szakaszában:

D-AICA
Condor ("Blue Sea" livery)
Airbus A320-212
Spot: 14
Az első helyi négylukúra se kellett sokat várnunk - a tavalyi túrát már most felülmúltuk, de lesz ez még jobb is:

HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Egy nagyon sztenderd gyopár - érdekes, ezen a túrán a Help Alliance festés (legalábbis nekem) kimaradt:

HB-IHX
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14
Doxa kisebbuszok mindenféle változatban - ceo, neo, wingtip fence, sharklet, miegymás:


HB-JCA | HB-JDE | HB-IOM | HB-IOO
Swiss
Airbus A220-300 (BD-500-1A11) | A320-271N | A321-212
Spot: 14
Ugyanez pepitában, csak bránerekkel:

HB-JVP | HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR) | E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 14
Speckók - az osztrákot még pár éve Bécsben sikerült behúzni, a törökről egy felhős képem volt még a 2021-es Frankfurtúráról - eddig:

OE-LBO | TC-TJY
Austrian Airlines ("Retro" livery) | Corendon Airlines ("Antalyaspor" livery)
Airbus A320-214 | Boeing 737-8AS
Spot: 14
Amszterdamba ő vitt minket 2 éve:

PH-BXM
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 14

CS-TNM
TAP - Air Portugal
Airbus A320-214
Spot: 14
Egy adag csillagos is összejött:


HB-IJN | D-AIZH | TC-JSG
Swiss | Lufthansa | Brussels Airlines | Turkish Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214 | A321-231
Spot: 14

EC-NUZ
Air Europa Express (operating for Air Europa)
Boeing 737-8GP
Spot: 14
Bizbaßjetekből itt se volt hiány:


P4-GVI | HB-JLO | T7-MASHI | OE-GTA
Private | Nomad Aviation (operating for Swiss Air Force) | Axis Aviation | Haute Aviation
Gulfstream G650ER | Bombardier Global 5000 (BD-700-1A11) | Embraer Phenom 300E (EMB-505)
Spot: 14

F-HZUY
Air France
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 14

A6-BMG
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 14

D-AIZE
Lufthansa
Airbus A320-214
Spot: 14
Estefele beesett egy helyi tripla is - szegényre nagyon ráférne egy alapos mosás:

HB-JNL
Swiss
Boeing 777-300(ER)
Spot: 14

9A-CTN
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Spot: 14

VT-ANE
Air India ("150 years of celebrating the Mahatma" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 14
A nap talán legkülönlegesebb fogása ez a Pristinából érkező bolgár:

LZ-GPA
GP Aviation
Boeing 737-430
Spot: 14

LZ-SOF
Bulgaria Air (operating for Air Serbia)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 14
Összességében ez a fél nap tulajdonképpen erősebbre sikerült mint az előző 6 együttvéve - és ez még csak a kezdet!
Folyt.köv.

Június 11. - Átutazás
Korán csörgött ezúttal is a vekker, ugyanis az autót reggel 7-ig kellett leadnunk, hogy az (eredetileg 7:51-kor) induló vonatunkat elkapjuk.
A terv a következő volt:
- 7:51-10:48 ICE vonattal, átszállás nélkül mentünk volna a reptéri pályaudvarról egészen Basel-ig (azért oda, mert onnan mentünk haza Wizz-zel pár nappal később) (40€/fő)
- Basel-ben busszal tovább a pályaudvarról a reptérre, ahol felvettük a második bérelt kocsit (6CHF/fő)
- A felvett autóval irány Zürich
A vonatjegyeket még áprilisban megvettem, majd az utazás előtt másfél héttel jön az email a Deutsche Bahn-tól, hogy törölték a vonatot, amire vásároltuk a jegyünket, viszont mivel a jegyünk a viszonylatra szólt, nem konkrét járatra/helyekre, ezért az érvényes maradt (bármilyen ICE, IC vagy EC járaton), de alternatív lehetőség után kellett néznünk.
Mivel minden közvetlen járatot megszüntettek azon az irányon, muszáj voltunk valahol átszállni - szerencsére egyáltalán nem volt komplikált a dolog, a mi irányunkba a legtöbb ICE vonatnak az első megállója Mannheim volt - ott lehetett átszállni a Basel felé közlekedő járatok valamelyikére.
Ezzel tulajdonképpen jól jártunk, mert helyismeret nélkül necces lett volna a 7:51-es vonatot elérnünk, így viszont kényelmesen tudtunk a kocsi leadástól a pályaudvarig elsétálni, és még némi elütni való időnk is maradt:



Az első járatra több lehetőségünk is volt, végül az első lehetőségre, egy 8 óra körül induló, München felé tartó vonatra szálltunk fel, mivel a következő vonattal mindössze néhány percünk maradt volna átszállni, és nem tudtuk Mannheim-ben mennyi időbe fog telni az átszállás - végül kiderült, hogy ugyanarról a peronról, a szomszédos vágányról ment a következő vonatunk, úgyhogy Mannheim-ben is volt időnk pihenni egy keveset:


A csatlakozásunk 5 perc késéssel érkezett - először láttam ilyen megoldást, hogy a peron részekre volt osztva, és a tábla megmutatta hol/hogy fog állni a vonat:


Basel-be megérkezve se kellett messzire mennünk, a pályaudvar oldalában volt a buszmegálló, ahonnan a reptéri busz indult.


Némi autózás után megérkeztünk a zürich-i reptérre - a tavalyi túra óta konkrétan semmit nem változott:

forrás: spotterguide.net
Érkezéskor valami olyan fogadott minket, amit se a tavalyi ittjártunkkor, se az idei túra eddigi részében nem tapasztaltunk - verőfényes napsütés, 30+ fokos hőmérséklet és sehol egy darab felhő, úgyhogy nem is szaporítom tovább a szót, (nem feltétlenül időrendi sorrendben, de) jöjjenek a képek!
Elsőként mindjárt egy összehasonlítás - egyforma beállítások és szerkesztés, 2x-ező vs. vágás:


HB-JOK | HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 14
Erről is azonnal sikerült egy jobb fotót összehozni, mint a túra előző szakaszában:

D-AICA
Condor ("Blue Sea" livery)
Airbus A320-212
Spot: 14
Az első helyi négylukúra se kellett sokat várnunk - a tavalyi túrát már most felülmúltuk, de lesz ez még jobb is:

HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Egy nagyon sztenderd gyopár - érdekes, ezen a túrán a Help Alliance festés (legalábbis nekem) kimaradt:

HB-IHX
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14
Doxa kisebbuszok mindenféle változatban - ceo, neo, wingtip fence, sharklet, miegymás:




HB-JCA | HB-JDE | HB-IOM | HB-IOO
Swiss
Airbus A220-300 (BD-500-1A11) | A320-271N | A321-212
Spot: 14
Ugyanez pepitában, csak bránerekkel:


HB-JVP | HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR) | E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 14
Speckók - az osztrákot még pár éve Bécsben sikerült behúzni, a törökről egy felhős képem volt még a 2021-es Frankfurtúráról - eddig:


OE-LBO | TC-TJY
Austrian Airlines ("Retro" livery) | Corendon Airlines ("Antalyaspor" livery)
Airbus A320-214 | Boeing 737-8AS
Spot: 14
Amszterdamba ő vitt minket 2 éve:

PH-BXM
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 14

CS-TNM
TAP - Air Portugal
Airbus A320-214
Spot: 14
Egy adag csillagos is összejött:




HB-IJN | D-AIZH | TC-JSG
Swiss | Lufthansa | Brussels Airlines | Turkish Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214 | A321-231
Spot: 14

EC-NUZ
Air Europa Express (operating for Air Europa)
Boeing 737-8GP
Spot: 14
Bizbaßjetekből itt se volt hiány:




P4-GVI | HB-JLO | T7-MASHI | OE-GTA
Private | Nomad Aviation (operating for Swiss Air Force) | Axis Aviation | Haute Aviation
Gulfstream G650ER | Bombardier Global 5000 (BD-700-1A11) | Embraer Phenom 300E (EMB-505)
Spot: 14

F-HZUY
Air France
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 14

A6-BMG
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 14

D-AIZE
Lufthansa
Airbus A320-214
Spot: 14
Estefele beesett egy helyi tripla is - szegényre nagyon ráférne egy alapos mosás:


HB-JNL
Swiss
Boeing 777-300(ER)
Spot: 14

9A-CTN
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Spot: 14

VT-ANE
Air India ("150 years of celebrating the Mahatma" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 14
A nap talán legkülönlegesebb fogása ez a Pristinából érkező bolgár:

LZ-GPA
GP Aviation
Boeing 737-430
Spot: 14

LZ-SOF
Bulgaria Air (operating for Air Serbia)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 14
Összességében ez a fél nap tulajdonképpen erősebbre sikerült mint az előző 6 együttvéve - és ez még csak a kezdet!
Folyt.köv.
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2025.08.29. 17:22-kor.
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 1018
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Meglepő, de én nem látok szinte semmi különbséget a 2x-ezős és a vágott kép között!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 1030
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
Na, laptoprol mar mukodik nekem is.
Mazlistak vagytok, en is ilyen ICE vonatra vadaszom mar egy ideje, de eddig nem jott ossze.
Mazlistak vagytok, en is ilyen ICE vonatra vadaszom mar egy ideje, de eddig nem jott ossze.
- zcs
- Bronze Circle
- Hozzászólások: 16
- Csatlakozott: 2016.09.11. 08:13
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2025.06.05-15. Frankfurt, Zürich
"A csatlakozásunk 5 perc késéssel érkezett"
Le is mondott a miniszter

Le is mondott a miniszter



29 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég