2025.08.24. 09:20
Álmodik a nyomor
Bal írta:Meglepő, de én nem látok szinte semmi különbséget a 2x-ezős és a vágott kép között!
Ha érdekel bárkit, megoszthatom teljes méretben is a képeket, amennyiben pixelpeepelni szeretne.
Addig is itt a következő adag. Most egy kicsit elkapott a gépszíj, úgyhogy nem kevesebb, mint 90db kép következik.
Június 12. - gyönyörű reggeli fények, egy meglepetésvendég, Dani divertál part 2Zajvédelem miatt a repülőtér éjfél és reggel 6 között zárva van. Ilyenkor a messziről jövő járatok ha korábban érnek a közelbe, holdingolnak a nyitásig. Mi 5-kor keltünk, hogy mire kinyit a reptér, és jönnek le a gépek, már a helyünkön legyünk.
Hétköznaponként a normál üzemrend szerint reggel 6 és 7 óra között a 34-es pálya érkeztet és a 32-es indít - a heavy forgalom miatt előbbi az érdekesebb, ezekre a P3 parkolóház (3-as szpot) a megfelelő pozíció:

Az Edelweiss már megkapta, a Swiss szeptemberre várja az elsőjét - az érkező mosómedvék 1-in-1-out elven váltják majd a 340-eseket.
Repülni nem, csak így, állóhelyen láttam a túra alatt:

HB-IHF
Edelweiss Air
Airbus A350-941
Spot: 3
Az első (kétlukú) fecskék még némi fátyolban érkeztek:


HB-JHJ | HB-JHK | HB-JHM | HB-JHB | HB-JNF
Swiss
Airbus A330-343 | Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 3
Négylukúból reggelente csak ez az egy, Johannesburg-ból érkező járat volt:

HB-JMB
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezek után 7 órától a reptér át szokott állni az előző napnál már említett, 14 érkező + 16/28 induló felállásra.
Itt kezdett igazán megjönni a nap ereje, tulajdonképpen hibátlan fényekben fotózhattunk kb. 10 óráig - onnantól már kezdett nagyon tengelyből / magasról sütni a nap.
A 14-es pálya reggeli oldalán több pozíció is van - mi a 6. számú, Aussichtpunkt Oberglatt nevű dombot választottuk.
Közel- vs. Távol-Kelet, közelről vs. messziről
(az etióp Milánóból, 5. szabadságjogos járatként érkezett):



A7-ALF | B-LRS | ET-AWP
Qatar Airways | Cathay Pacific | Ethiopian Airlines
Airbus A350-941
Spot: 6

D-AKNT | D-AEWO
Eurowings
Airbus A319-112 | A320-214
Spot: 6

D-AICU
Condor ("Yellow Sunshine" livery)
Airbus A320-214
Spot: 6

HB-JHF
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 6
A címben említett meglepetésvendég:

9H-TQZ
Hi Fly Malta
Airbus A340-313
Spot: 6


OE-IWW | OE-IZN | OE-LSP
easyJet Europe ("NEO" sticker)
Airbus A320-214 | A320-251N
Spot: 6

HB-AZJ | SP-LEB
Helvetic Airways (operating for Swiss) | LOT - Polish Airlines
Embraer E195-E2 (ERJ-190-400 STD)
Spot: 6

HS-TKW | 9V-SWI
Thai Airways | Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-3D7(ER) | 777-312(ER)
Spot: 6

9H-NEG | SE-RUR
KM Malta Airlines | SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-251N
Spot: 6
Frankfurtban is találkoztunk, de nem ilyen szép körülmények között:

OE-LBN
Austrian Airlines ("EXPO 2025 Osaka" sticker)
Airbus A320-214
Spot: 6
Amerikai érkezők - járatok száma szerint növekvő sorrendben:

N817AN
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 6

N193DN | N828MH
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER) | 767-432(ER)
Spot: 6


N648UA | N652UA | N670UA | N225UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | 777-222(ER)
Spot: 6


YL-ABM | HB-JCA | HB-JDG | HB-JPA
Air Baltic (operating for Swiss) | Swiss
Airbus A220-300 (BD-500-1A11) | A320-271N | A321-271NX
Spot: 6
Ha egy valamiről nem híres a zürich-i reptér, az a cargo-forgalom - szó szerint fehér holló:

UK67009
My Freighter
Boeing 767-3Q8(ER)(BCF)
Spot: 6

TC-SPK | TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-86N |737-8HC
Spot: 6


LZ-VAR | I-JENG | G-LCAC
Bulgaria Air (operating for Air Serbia) | Air Dolomiti | British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100) | ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 6
A Business Jet-forgalom viszont - ahogy innen is látszik - elég erős:




D-AAAY | OE-LUA | N183QS | N1089 | D-ILWP | OE-GJR | D-COCO | HZ-A8
Air Independence | Premium Jet Austria | NetJets | Mira Vista Aviation | Airlink | ProAir Aviation (operating for Windrose Air Jetcharter) | Alpha Star Aviation
Bombardier Global 7500 (BD-700-2A12) | Challenger 604 (CL-600-2B16) | Challenger 650 (CL-600-2B16) | Cessna 525A CitationJet CJ2+ | 525B CitationJet CJ3+ | 525C CitationJet CJ4 | Hawker 900XP
Spot: 6

EC-MRF | TC-LPI
Vueling | Turkish Airlines
Airbus A321-231 | A321-271NX
Spot: 6
Ő first reg-es lett volna, de mire bármelyikünk odajutott volna, hogy feltöltse, Torino-ból megelőztek minket


EI-HHW
ITA Airways
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
Spot: 6

EC-MKL
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 6
Itt már egyre erősebben látszik az egyre romló napállás:

HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 6

D-ANMW
Condor ("Green Island" livery)
Airbus A321-271NX
Spot: 6

9A-CQE
Croatia Airlines
Bombardier DHC-8-402Q Dash 8
Spot: 6


HB-JHL | HB-JNJ | C-FIVQ
Swiss
Airbus A330-343 | Boeing 777-3DE(ER) | 777-333(ER)
Spot: 6
Sajnos az Edelweiss 340-esek 12 és 14 óra között érkeztek, így (ekkor még) csak ilyen magasnapos tengelyfényben tudtuk őket fotózni...:



HB-JMD | HB-JMC | HB-JMF | HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 14
Közben ahogy átbukott a nap a pálya túloldalára, mi is így tettünk, de ezúttal mivel nem terveztünk túl sok időt eltölteni itt, én lent maradtam a parkolóban:

JY-AZC
Royal Jordanian
Airbus A320-232
Spot: 14

TF-ICS
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 14
Új festés:

A6-EOG
Emirates
Airbus A380-861
Spot: 14
Ezek után mivel indulni is készült egy négylukú gyopár, felfedeztük a 16-os pálya felgurulós helyét (13-as szpot):

HB-JHA | HB-JHK
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 13


C-FIVQ | HB-JNA | HS-TKW
Air Canada | Swiss | Thai Airways
Boeing 777-333(ER) | 777-3DE(ER) | 777-3D7(ER)
Spot: 13

HB-JMD
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 13
...és itt jött a második divertálásom - számomra
(szerencsére csak) félbeszakadt
(de nem ért véget) a túra, ugyanis családi okokból haza kellett jönnöm.
A hazaútról röviden: Peti bevitt a reptérről a főpályaudvarra kocsival - sose láttam még ennyire nagy és komplex ojjektumot (30+ vágány vagy 3 különböző emeleten, végtelen komplexitás), ráadásul furcsamód a vonat száma a menetrendben nem egyezett a jegyemen lévővel - csak az indulási idő/célállomás alapján tudtam beazonosítani, hova kell mennem, mire kell felszállnom.
Maga a vonat egy itthon is ismert Kiss volt, amivel kb. másfél óra alatt, percre pontosan érkeztem meg Basel-be. Onnan a már megismert buszjárattal ki a reptérre az esti easyJet járathoz. Mivel tudtam, hogy másnap megyek vissza, csak kézipoggyászt vittem magammal, amivel
(online checkin után) tulajdonképpen mint kés a vajon mentem át - még úgy is, hogy a rengeteg cucc miatt, amivel megtömtem a hátizsákomat
(hogy a végén kevesebb mindent kelljen hazahoznom), szét kellett azt pakolni és újra átküldeni a röntgenen. Külön tetszett, hogy a beszállókártyámat hozzá tudtam adni az Apple Wallet-emhez
(persze ettől függetlenül volt nálam kinyomtatott változat is).
Hogy miért nem Swiss-szel jöttem-mentem egyenesen Zürich-ből? Ez az útvonal a hosszabb idő + több átszállás ellenére:
- Olcsóbb volt (A Swiss jegyek 200CHF-nál kezdődtek, így viszont a busz-vonat-repülőjegyek együttesen 120CHF-ból kijöttek)
- A visszaúti repülőjárat indulási ideje sokkal jobb volt a hazautazásom indokát tekintve, nem kellett sietnem (gondoltam naívan akkor még, de erről majd később...)
- Kipróbálhattam egy új légitársaságot (mondjuk ez az indok akkor is fennállt volna, ha Zürich-ből megyek repülővel)
A visszaúti viszontagságokkal a következő posztban jelentkezem majd.
Addig remélem a többiek hozzák majd legalább az érdekesebb fotókat, amik nekem kimaradtak ezáltal
(ha jól emlékszem egy festett SunExpress-t és a Retro Turkish A332-t buktam a hazaút miatt)...