2022.05.24-28. Belga túra

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.09. 11:50

2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: gbendzsi » 2022.05.30. 01:08

Kép
A tavalyi jól sikerült Frankfurthoz hasonlóan idén is célba vettük Nyugat-Európát. Hosszas ötletelgetés, mérlegelés után végül Brüsszel mellett döntöttünk, ami önmagában is jó helyszín, de kényelmes autós távra van Liege és Maastricht is. Így lett végül belga túra, holland csavarral. :D Tavasz elején foglaltunk is, Dani, Czégény Peti, Topi és én. A terv szerint Brüsszel volt a fő helyszín, szállásunk is Zaventem faluban volt (Hobbit Hotel). A forgalmat és időjárást böngészve pedig bármikor beiktatható volt Liege és/vagy Maastricht.

Korán szólt a vekker 24-én, pár órával később pedig már a HA-LZE fedélzetén ültünk. Meglepő módon kb 40%-os töltöttséggel mentünk. Eseménytelen út után érkeztünk Charleroi-ra, ahol felkaptuk a bérelt kocsinkat és a Spotterplatform felé vettük az irányt.

Brüsszel-Zaventem három pályával operál, de a keresztpályát (01/19) elég ritkán használják, ottlétünk alatt egy gép sem mozgott rajta. Az uralkodó nyugati, észak-nyugati szélnek megfelelően végig 25-ös irányt használtak, ez a reggeli forgalomnak fény szempontjából nem kedvezett. (Mondjuk így legalább sosem keltünk hajnalban. :D ) Az irány tehát megvolt, a pályahasználat azonban teljesen logikátlan és sokszor bosszantó, főleg rádió nélkül (hivatalosan nem engedélyezett). Egy dolog fix: cargo, military, VIP mindig északi pályát kap, illetve minden innen indul 25 esetén. A többi pax érkező nagyjából 70-30 arányban a délire érkezik, teljesen random módon. Nem függ sem az állóhelytől, sem a gép következő desztinációjától (ez a festett belgáknál lehetett volna fontos), sem a megközelítési eljárástól. Északról bejövő simán kapott 25L-t, míg a vele egy időben, dél-kelet felől jövő 25R-t. Így hát maradt a radar böngészése.

Fotós helyeket tekintve bárki megtalálja a számítását, van sok ,,patakpart" jellegű hely, illetve két kiépített spotterdomb is, minden könnyen megközelíthető. A spotterguide térképe szerint mi a 3., 4., 6., 10., 12., 14., 16., 17. pozíciókat használtuk.
Kép

Jöjjön azért néhány kép is az első nap első pár órájából, aztán majd gyűlik a többi. Elsőként a déli pálya kiépített Spotterplatformjához helyezkedtünk.

Bár a forgalom nem egy LHR-AMS-FRA, de sok érdekességet sikerült kifogni, kezdésnek rögtön egy olasz újonc:
Kép
ITA Airways
EI-IKU
Airbus A320

Kép
Brussels Airlines
OO-SSW
Airbus A319

Kép
Private
OH-MIP
Pilatus PC12

Kép
Tunisair
TS-IMV
Airbus A320

Aztán hamar egy különlegesség. Sajnos a 70mm pont sok volt, fény is csak akkor volt rajta, mikor csillant az oldala.
Kép
Kép
Rwand Air
9XR-WP
Airbus A333

Kép
Anadolu Jet
TC-JFP
Boeing 737-800

Play nyitójárat
Kép
Közben a háttérben valahol ömlik az eső, nekünk szerencsénk volt szinte egész nap. Az erős szél miatt csak nagyon rövid és enyhe záporokat kaptunk.
Kép
Kép
Play
TF-PPB
Airbus A320N

Kép
TUI Airlines Belgium
OO-JEM
Embraer 190

Kép
Kép
Brussels Airlines
OO-SNC
Airbus A320

Adminisztrátor
Avatar
Hozzászólások: 902
Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
Tartózkodási hely: London

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: RimoRoli » 2022.05.30. 11:32

Nice, ez a kek ITA eleg jol nez ki!! Varom mar az A350-eseket!!

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.09. 11:50

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: gbendzsi » 2022.05.30. 21:03

A délután folyamán többször is pozíciót váltottunk. Steenokkerzeel faluban a temető mellett 25R érkezőket lehet gyártani egy hangulatos kis parkban. (10-es pozíció)
Kép
A CEF A319 csak bónusz volt, leginkább Horngyula miatt mentünk át.
Kép
Hongyuan Group (Air Belgium)
OE-LFD
Boeing 747-87UF

Kép
TUI Airlines Belgium
OO-JAO
Boeing 737-7K5

Aztán vissza a Spotterplatformra...
Kép
Kép
Brussels Airlines
OO-SSA, SSV
Airbus A319-111

Kép
Brussels Airlines
OO-SNE
Airbus A320-214

Kép
TAP Air Portugal
CS-TPS
Embraer ERJ-190LR

Pénzmosó a pályavégről, itt már nagyon fos volt a fény, ezután egy ideig nem is lőttünk semmit. (16-os pozíció)
Kép
ETF Airways
9A-ABC
Boeing 737-8Q8

14-es pozíció
Kép

Estére a 12-es pozícióba helyezkedtünk, ide mindenképp szükséges fellépő. Mi összecsukható kis székeket vittünk, amivel bár túl magasra nem jutottunk, de így is nagy segítség volt. Bónuszként kaptunk a távolban egy gyengécske szivárványt is.
Kép
Kép
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214

Kép
Finnair
OH-LXK
Airbus A320-214

Kép
Air Baltic
YL-CSN
Airbus A220-300

És hogy a nap végére ne maradjunk egy helyben, átmentünk az északi pályához leszállókat lőni (6-os pozíció), mivel várható volt néhány cargo, köztük egy hibrid DHL A330. Ennél a gépnél a kártyám valamiért megmakacsolta magát, cserélni pedig nem volt már időm. Pedig elég jó fényekben jött le, majd a srácok mutatják. :D
Meglepetésként visszatért a napi feladatairól a belga légierő A400-asa is. A reptér északi felében alakítottak ki a légierőnek egy kis támaszpontot (Melsbroek), ami külön ICAO kóddal is rendelkezik (EBMB).
Kép
Belgian Air Force
CT-07
Airbus A400M-180

Kép
AeroLogic
D-AALE
Boeing 777-FZN

Kép
DHL Air Austria
OE-LNO
Boeing 757-223PCF

Részemről ennyi volt az első nap, hagyom érvényesülni a többieket is. :lol:

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2022.05.30. 23:13

Megkezdem akkor én is a képek feltöltését, egyelőre maradva az első napnál. Sok újat nem fogtok látni.
Érdekes módon a technika ördöge is velünk volt a túrán - míg Bendzsi a kártya meghibásodása miatt a DHL A333-at, én a gép felébredni nem akarása miatt a Hongyuan B748-at buktam ezen a napon... :? :x :cry:
Lényeges különbség volt Frankfurthoz képest, hogy amíg ott gyakorlatilag reggeltől késő délutánig egy, majd onnantól naplementéig egy másik helyen táboroztunk, itt ahogy majd a továbbiakban látni fogjátok, sokkal többet mozogtunk, akár 1-1 gép miatt is 2-3 pozíció között.

No de ismétlés a tudás anyja, jöjjenek (nagyrészt) ugyanazok a képek, kicsit más szemszögből / szerkesztéssel :lol:

Az erős kezdés után... (igazi felüdülés ezt a festést látni a sok ólfehér ... között)
Kép
EI-IKU
ITA Airways
Airbus A320-214

...mindjárt be is felhősödött:
Kép
OH-MIP
Fly 7
Pilatus PC-12NG

Kép
TS-IMV
Tunisair
Airbus A320-214

Kép
9XR-WP
RwandAir
Airbus A330-343

Kép
TC-JFF
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Boeing 737-8F2

Másik tetszik-festés erről a napról (a piros a kedvenc színem) némi helyi záporral a háttérben:
Kép Kép
TF-PPB
Play
Airbus A320-251N

Kép
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)

Mai napig nem értem, miért kellett lecserélni a René Magritte livery-t - még szerencse, hogy Londonban és itthon egyaránt le tudtam fotózni:
Kép
OO-SNC
Brussels Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214

Kép
OO-JAA
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8BK

Áthelyezkedés a Hongyuan pumpira...:
Kép
OO-SSF
Brussels Airlines
Airbus A319-111

Kép
3085
Czech Air Force
Airbus A319-115(CJ)

Vissza a kiindulópontra - szintén látni fogjátok, hogy kb. folyamatosan "kapcsolgatták a villanyt":
Kép Kép
OO-JDL
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner

Kép
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5

Kép
OO-SSV
Brussels Airlines
Airbus A319-111

Kép
OO-SNE
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Pieter Bruegel" livery)
Airbus A320-214

Kép
TC-FBV
Freebird Airlines
Airbus A320-214

Kép
CS-TPS
TAP Express (operated by Portugália Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)

Mivel nem voltunk biztosak abban, melyik pályára jön ez a pénzmosoda, áthelyezkedtünk a pályavéghez, ahonnan a kocsi közelsége miatt kis szerencsével át tudtunk volna érni a másik pályához is:
Kép
9A-ABC
ETF Airways (opearting for TUI Airlines Belgium)
Boeing 737-8Q8

5 órakor volt pályatengelyben a nap, így ekkortájt némi "művészkedéssel" próbálkoztam én is:
Kép
EC-MGZ
Vueling
Airbus A321-231

Kép
TC-SOM
SunExpress
Boeing 737-8 MAX

Kép Kép
Kép
EI-IMB
ITA Airways
Airbus A319-112

Szerencsére a nagyrészt fekete gépnek kb. mindegy honnan süt a nap:
Kép
OO-SNB
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tintin" livery)
Airbus A320-214

Próbáltam én is megököríteni a hátterben halványló szivárványt:
Kép
OH-LXK
Finnair
Airbus A320-214

Végül az északi pályánál fejeztük be a napot némi katonázással... (persze a román An-30-ról sikerült teljesen lemaradnunk) :cry: :
Kép
CT-07
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180

...néhány teljesen érthetetlen okból ide érkező utasossal...:
Kép
SP-LME
LOT - Polish Airlines
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)

Kép
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N

...és cargo-zással:
Kép Kép
EI-HEC
DHL (operated by ASL Airlines Ireland)
Airbus A330-322(P2F)

Kép
D-AALE
AeroLogic
Boeing 777-FZN

Kép
Kép Kép
OE-LNO
DHL Air Austria
Boeing 757-223(PCF)

A reklám után folytatjuk a második nappal, tartsatok velünk addig is és akkor is!

Bronze Circle
Avatar
Hozzászólások: 17
Csatlakozott: 2016.07.08. 11:31

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: spotter1 » 2022.05.31. 03:50

Eddig szuper. Jöhet a folytatás.

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2022.05.31. 20:55

Jöjjön akkor a második nap.

Reggel az indulókkal kezdtünk (3-as szpot) - a Heathrow-i 27-es indulóhoz hasonlóan csak heavy-k fotózására - arra is korlátozottan - alkalmas, a kicsik már elég magasan vannak ezen a ponton.
A délelőtt folyamán több nehézsúlyú indulót vártunk, végül ezeknek csak egy részét sikerült begyűjteni.

Bemelegítésnek jöjjenek a kicsik, ha már eltöltöttünk ott egy szolid órát:
Kép
OO-SSJ
Brussels Airlines
Airbus A319-111

Kép
OO-TCV
Brussels Airlines
Airbus A320-214

Ennek örültem volna még, ha jobb körülmények között jön, de sajnos az élet nem kívánságműsor:
Kép
ES-ACC
Nordica (operated on behalf of SAS Scandinavian Airlines by Xfly)
Bombardier CRJ-900ER (CL-600-2D24)

Közben fellőtték a belgák az egyik A400-asukat:
Kép
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180

Ez volt a délelőtt fő célja - egészen szépen emelt:
Kép
9V-SFQ
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)

Variációk felszállás utáni kifordításra - balra...:
Kép
ET-AVQ
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F

...és jobbra:
Kép
N16008
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner

Ha már ott voltunk, lefotóztuk őt is (spoiler alert - ha nem pipáltam volna ki még a túra előtt itthon, ennél jobb képem most nem is lenne róla):
Kép
OO-SNA
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Red Devils" livery)
Airbus A320-214

Kép
SP-LNC
LOT - Polish Airlines ("Śliwka Nałęczowska" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)

Kép
OO-LOE
TUI Airlines Belgium
Boeing 787-8 Dreamliner

Kép
EI-FPX
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)

A belgák nagyvasai általában napkelte magasságában szoktak megérkezni, majd a délelőtt / kora délután folyamán újra elindulni. Mivel érkezőben vártunk mást, ezért most csak ezt az egyet sikerült indulóban elkapni:
Kép
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342

Kis intermezzo, avagy amiért MINDIG nézni kell a radart:
A szpot kb. 10 perc sétára volt a kocsitól. A kocsiba beülés és elindulás után vettük észre, hogy indulni készült a Hongyuan B748, de már nem lett volna időnk visszaérni, így elengedtük.
Ezen kívül még a reggeli beszerzésekor a bolt parkolójából láttam, hogy felszállt a román An-30, és láttuk, hogy a légtérben maradt. Meg is jegyeztük, hogy figyelni kell, mert bármikor visszajöhet.
Csak hát nem figyeltük a radart, így amikor megérkeztünk a Spottersplaats-ra, premier plánban láttuk leszállni az északi pályára.
Némi vígaszt ad, hogy semmi fény nem volt rajta, de azért bosszantott, hogy ha odafigyelünk, elkaphattuk volna leszállóban - a túra egyik, ha nem a legnagyobb fogása lett volna...

No mindegy, szóval megérkeztünk a Spottersplaats-ra...:
Kép
EC-LUL
Iberia
Airbus A320-216

Kép
CN-NMG
Air Arabia
Airbus A320-214

Kép
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX

...mégpedig ezért a gépért:
Kép Kép
OO-JAF
TUI Airlines Belgium ("Family Life Hotels" livery)
Boeing 737-8K5

A szél továbbra is erős volt, a felhők jöttek-mentek, nagyrészt azért sütötte a nap az érkező gépeket:
Kép
OO-JAO
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K5

Kép
OO-JEM
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)

Kép
OO-JEF
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5

Kép
TC-TJI
Corendon Airlines
Boeing 737-8S3

Kép
SX-NIG
Sky Express
Airbus A320-251N

Hamarosan viszont újfent erősen gyülekeztek a felhők, aminek nem örültünk annyira:
Kép
A7-BCS
Qatar Airways
Boeing 787-8 Dreamliner

Bár néha-néha ki-kisütött a nap...:
Kép Kép
OO-SSU
Brussels Airlines
Airbus A319-111

...de ez volt az utolsó gép, amin legalább valami fény volt:
Kép
CT-04
Belgium - Air Force
Airbus A400M-180

Amíg vártuk a délután sztárját, megpróbálkoztam én is a srácok által kitalált pipacsos kompozícióval, de abban maradtam magammal, hogy ami nem megy, ne erőltessük:
Kép
A7-BFH
Qatar Airways Cargo
Boeing 777-FDZ

Ő lett volna a délután sztárja:
Kép Kép
PR-ANY
Azul Linhas Aereas
Airbus A330-941

Utána bár a nap továbbra sem sütött, így mindegy lett volna melyik oldalra megyünk, mégis a legelőhöz mentünk - napsütésnél az időpont miatt ez lett volna a jó hely:
Kép
EC-NLX
Vueling
Airbus A321-211

Kép
OY-KAR
SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-232

...de mivel a nap se sütött, és érdekes forgalom se jött, az előzőhöz képest ezt a napot egy órával hamarabb zártuk le, és mentünk vacsorázni.

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2022.06.01. 21:40

Harmadik nap - Liège, Maastricht, cargo-k, pumpik

Elnézve a várható forgalmat ezt a napot választottuk ki arra, hogy felfedezzük ezt a két helyet, melyek kb. 1 órányi autózásra találhatók a bázisunktól.

Délelőtt Liège-ben kezdtünk, ahol nagyrészt nihill uralkodott, rengeteg üresjárattal és várakozással a kinézett gépek előtt-között-után.
A reptér nem túl bonyolult elrendezésű - bár van 2 párhuzamos pályája, tulajdonképpen a hosszabb, 04R/22L pályát használja minden gép, fel- és leszállásra egyaránt.

Mi a 4-es szpoton voltunk végig (GAT melletti üres terület a 22L küszöb mellett) - innen 22-es irány esetén minden mozgás az orrunk előtt történik.

11 és dél között néhány indulót sikerült fognunk...:
Kép Kép Kép Kép
OO-AIR | OO-CMA
CMA CGM AirCargo (operated by Air Belgium)
Airbus A330-243F

Kép
ET-APU
Ethiopian Cargo
Boeing 777-F6N

...majd következett másfél óra üresjárat. A kocsit a GAT parkolójában tettük le - amikor sétáltunk visszafelé, tőlünk nem messze a kerítésnél várakozott a helyi FBŐ egyik őre, aki bár nagyon barátságos és rendes volt, azért a tudtunkra adta, hogy amúgy ez a rész magánterület (bár ez SEHOL nincs kitáblázva) - valószínűleg a kisgépes apron melletti mozgásunkat nem nézték jó szemmel bentről, főleg hogy ottlétünk alatt pont kihúztak, és látszólag indulásra készítettek fel egy bizjet-et. Na mindegy... Szerencsénkre a terület megközelíthető volt a főútról is, így inkább ott álltunk félre, és sétáltunk be - így ráadásul a domborzat és a növényzet miatt nagyrészt takarásban voltunk a reptér kameráitól.

Másfél óra várakozás után 5 perc alatt zsákoltunk 2 púpost...:
Kép
4X-ICA
Challenge Airlines (operating for CAL Cargo Airlines)
Boeing 747-4EVF(ER)

Kép Kép
OE-IFK
ASL Airlines
Boeing 747-4KZF

...majd 25 perc szünet következett a harmadikig. Persze a felhők ma is gondoskodtak róla, hogy ne legyen kompromisszum-mentes a nap:
Kép Kép
TF-AMI
Magma Aviation
Boeing 747-412(BDSF)

...végül újabb fél órás várakozás után legalább ez a gép napsütésben szaladt be a zsákba:
Kép
B-7838
Xiamen Air
Boeing 787-9 Dreamliner

Ezután Maastricht felé vettük az irányt.
Maastricht még egyszerűbb reptér, mint Liège volt - 1 pálya (03/21), az északi felén két oldalt előterekkel, valamint 2 megforduló öböllel, nem túl magas kerítéssel (a déli pályavég két végén ráadásul telepített fotós lyukakkal) - az egyetlen kérdés az volt, hogy a kiszemelt gépek vajon eljönnek-e a pálya végéig megfordulni.

Szűk 3 órával a Xiamen leszállása után meg is kaptuk a választ:
Kép Kép
TF-AMK
JetOneX (operated by Air Atlanta Icelandic)
Boeing 747-467F

Mivel itt is volt bőven elmalmozni való időnk, körbegurultuk a repteret, hogy lássuk, mi érdekes van még.

Például egy sor letárolt FlyBe Dash8, amit én csak telefonnal fotóztam le...:
Kép

...vagy ez az ex-KLM pumpi...:
Kép
VQ-BWL
Longtail Aviation
Boeing 747-406(M)

...de láttunk néhány A220-ast is, viszont létra nélkül sajnos csak ezt a hófehérkét tudtuk lefotózni, pedig ami mellette állt, sokkal inkább kuriózum - egy Air Tanzania festésű:
Kép
VP-BJB
Private
Airbus A220-300

Sajnos a magaslégtéri fátyolfelhőzet nem volt segítségünkre, ráadásul pont a legjobban várt gépen volt a legkevesebb fény, de legalább megismertük a környéket...

Folyt.köv.

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 377
Csatlakozott: 2016.07.09. 11:50

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: gbendzsi » 2022.06.02. 00:51

Itt van tőlem is a folytatás, szinte mind ugyanaz, délelőtti indulók kezdésnek.

Kép
Brussels Airlines
OO-TCV
Airbus A320-214

Kép
Brussels Airlines
OO-SNB
Airbus A320-214

Ennek nagyon örültem, eddig ez még kimaradt a gyűjteményből
Kép
Singapore Airlines Cargo
9V-SFQ
Boeing 747-412F

Balra döntős
Kép

Kép
United Airlines
N16008
Boeing 787-10

Az ikonok közül rá volt a legkevésbé szükségem, a ferihegyi érkezőt nehéz überelni
Kép
Brussels Airlines
OO-SNA
Airbus A320-214

Kép
Kép
TUI Airlines Belgium
OO-LOE
Boeing 787-8

Kép
SAS
EI-FPX
Bombardier CRJ900

Kép
Aer Lingus
EI-DES
Airbus A320-214

Szinte nincs két egyforma pax heavyjük, igaz ennek csak az orra fehér.
Kép
Brussels Airlines
OO-SFC
Airbus A330-342

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 835
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: Bal » 2022.06.02. 23:00

Jók!
Én 4x voltam BRU-ben, de az a tapasztalat, hogy a Sabena/SN/Brussels heavyket itt a legnehezebb legyártani. Megjönnek hajnalban vagy tengelyfényben, el a legszarabb déli fényben távoznak. Csoda, ha van 1 délutáni érkező.
Az a Hongyuan 748 nagyon fasza lett!

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 816
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2022.05.24-28. Belga túra

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2022.06.03. 21:38

Negyedik - a leghosszabb és -tartalmasabb - nap

Kezdjük azzal a fotóval, ami csak annak nincs meg, aki nem akarta :D ezen a reggelen volt az első alkalom, hogy pezsgés nélküli napos fotót lehetett csinálni erről a gépről:
Kép
HB-JJE
ECAir (operated by Privatair)
Boeing 757-204

Budapest-Dubaj? 5 óra? Cöh, mit szóltok egy Montreal-Brüsszel 6.5 órához?
Kép Kép
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX

A Nordica-t elfogadtam volna ilyen fényben :roll:
Kép
EI-GEH
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)

Ezen a napon is folytatódott a tendencia, hogy az érdekesebb gépek vagy taszították a napot...
Kép
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303

...vagy csak amikor már nagyon"kínai" szögben voltak, akkor volt rajtuk fény:
Kép Kép
OO-ABF
Air Belgium
Airbus A330-941

Ekkor puszta kíváncsiságból utánanéztem és észrevettem, hogy a Hongyuan B748 11-kor indulna - ugyanúgy, ahogy 2 nappal korábban.
Ezért (meg persze hogy zsákoljunk egy új festésű belga A333-ast) ismét átmentünk az indulós szpotra.

A beszámoló elején látható térkép alapján 2 szpot van az indulókra.
Ez volt az egyetlen gép, amit a 4.sz. pozícióból fotóztunk, útban a 3.sz. felé, ahonnan az összes többi indulót lőttük a túra során:
Kép
N2250U
United Airlines
Boeing 777-300(ER)

Felemás szerencse, sokadik felvonás - amikor süti a nap, csillog, amikor már nem csillog, árnyékos:
Kép Kép
C-GEGP
Air Canada ("Star Alliance" livery)
Airbus A330-343

11 óra előtt néhány perccel a Hongyuan bekapcsolta a villogót...

Legalább kipipálhattuk ezt is:
Kép Kép
OO-SFX
Brussels Airlines
Airbus A330-343

Több Hainan-járat volt, de nagyrészt fotózásra alkalmatlan időpontokban mozogtak, vagy épp mi voltunk máshol:
Kép Kép
B-5971
Hainan Airlines
Airbus A330-343

Nem szívesen ülnék végig egy ilyen hosszú utat egy ekkora gépen:
Kép
C-GOIE
Air Transat
Airbus A321-271NX

Az eddigiekhez hasonlóan a fény ezen a napon is Magyar Népmeséset játszott. Hol volt...:
Kép
N12012
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner

...hol nem volt:
Kép
A6-BLZ
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner

Ekkor már fél 12 elmúlt, de a verda továbbra is bekapcsolt villogóval állt az állóhelyen:
Kép

Még jó, hogy nem ugyanazt a lajstromot lőttük meg másodszor is... oh wait:
Kép
OO-SFC
Brussels Airlines
Airbus A330-342

Az ex-Cathay-osnak örültünk volna a legjobban, de beértük volna a hibriddel, vagy valamelyik Eurowings-essel is, ó well...

Török Józsefet indulóban legalább sütötte a nap:
Kép Kép
TC-JOE
Turkish Airlines
Airbus A330-303

Kép
N2140U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)

Mivel eközben úton volt a 80. évfordulós festésű Icelandair 757-es, megbeszéltük a srácokkal, hogy nekem 1. mivel már megvan az a festés, míg nekik nem, 2. kimaradt ez a púpos az első napról, megbeszéltük, hogy elindulnak vissza a kocsihoz, majd a Spottersplaats-ra. Nem telt el 2 perc, miután elindultak, és elkezdték tolni a púpost. Gyorsan felhívtam a többieket, hogy jöjjenek vissza (persze csak akkor sikerült elérnem őket, amikor már odaértek). Odagurultak a kocsival, félreálltak, majd együtt meglőttük Őfelségét - persze az ideálisnál rosszabb fényviszonyok közt. Az első képet csak amiatt mutatom meg, hogy lássátok mennyire későn emelt (pedig csak Bakuba ment) - a Singapore 400-asánál is alacsonyabban jött:
Kép Kép
OE-LFD
Hongyuan Group (operated by Air Belgium)
Boeing 747-87UF

Ezután kocsiba be, irány a "törzshely":
Kép
TF-FIR
Icelandair ("Vatnajökull / 80 years of Aviation" livery)
Boeing 757-256

Kép Kép
SX-WEB
Sky Express
Airbus A320-251N

Kép
OO-TMZ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX

Kép
EC-NAZ
Vueling
Airbus A320-271N

Érdekes a különböző színű winglet:
Kép
OO-JAL
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-7K2

Kép
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214

A szingapúri púpost ezúttal érkezőben láttuk - mivel 1. többmindent vártunk a déli pályára, 2. meglőttük egészen normálisan indulóban, 3. teljes lutri volt, hogy vajon lesz-e rajta fény, inkább maradtunk a helyünkön, és retinaszpottingoltuk az érkezését - Topi ötlete alapján megpróbáltam lefotózni a 2 templomtoronnyal:
Kép Kép
9V-SFI
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)

Kép Kép
OO-JAQ
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8K5

Kép
YR-BMN
Blue Air
Boeing 737-82R

Kép
HB-AZG
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)

Kép
7T-VKO
Air Algérie
Boeing 737-8D6

Kép Kép
OO-MAX
TUI Airlines Belgium
Boeing 737-8 MAX

Kép
EI-EDS
Aer Lingus
Airbus A320-214

Ekkor elkezdődött az ingajárat a két pálya között - először az északi pályához...:
Kép
9H-VUC
Malta Air (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX

Kép
OO-SSO
Brussels Airlines
Airbus A319-111

...mégpedig emiatt. Szinte boritékolható volt, hogy mivel érdekesség, nem lesz rajta fény - ahogy láttam itthon is lutri volt a napos fotó:
Kép
B-308L
Sichuan Airlines
Airbus A330-243F

Mivel a fényviszonyok egyre romlottak (délután 4 óra volt, 5-kor volt tengelyfény), de jött a déli pályára is érdekesség, visszamentünk, de csak egy rövid időre, akkor is a "Patakpartos" szpothoz...:
Kép
EC-MBT
Vueling
Airbus A320-232

Kép
OO-SNI
Brussels Airlines
Airbus A320-214

...ahol ezt a különlegességet zsákoltuk - nem rossz, de a jó az nem ilyen:
Kép Kép
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS

...újra az északi pályára jöttek az érdekesebb vasak, de mivel a nap átbukott a pálya északi oldalára, az annak megfelelő (6.sz.) helyre:
Kép
OO-SND
Brussels Airlines ("Belgian Icons - The Smurfs" livery)
Airbus A320-214

Délelőtti indulóban sokkal inkább elfogadtam volna, főleg hogy itthon lemaradtam róla:
Kép
B-8287
Hainan Airlines ("Hai!MANchester" titles)
Airbus A330-343

Kép Kép
JA839A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner

...vissza a déli pályához - 12. szpot (legelő a tehenekkel):
Kép
ES-ACJ
SAS Scandinavian Airlines (operated by Xfly)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)

Kép
TS-INE
Nouvelair Tunisie
Airbus A320-214

Kép Kép
EC-MYX
Iberia
Airbus A350-941

Kép
SX-DVY
Aegean Airlines
Airbus A320-232

Apparently a hátsó felemből nőnek a kezeim, mivel erről a gépről 15 fotó közül ez volt az egyetlen, ami nem out of focus, vagy használhatatlanul blurry :cry: :
Kép
9H-AEQ
Air Malta
Airbus A320-214

Kép Kép
LN-FGH
Flyr
Boeing 737-8 MAX

Kép
A6-EQL
Emirates
Boeing 777-31H(ER)

Kép
OE-LZA
Austrian Airlines
Airbus A320-214

Furcsa ez a napszemüveg ceo-s Airbus-on:
Kép
OY-KBT
SAS Scandinavian Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-131

...egy utolsó gyors kör az északi pályához, hogy végre kipipálhassuk ezt is (LHR-BRU között ingázik napi 2x):
Kép
G-NIKO
Titan Airways
Airbus A321-211(P2F)

...végül a déli pályánál zártuk a napot...:
Kép
HB-IOH
Swiss
Airbus A321-111

Kép
LZ-BUR
Bulgaria Air
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)

Kép
OO-JVA
TUI Airlines Belgium
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)

Kép
9H-TJF
Corendon Airlines Europe
Boeing 737-85R

Kép
I-ADJV
Air Dolomiti (operating for Lufthansa) ("Star Alliance" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)

...a budapesti járattal:
Kép
OO-SNF
Brussels Airlines ("Belgian Icons - Tomorrowland" livery)
Airbus A320-214

Holnap hozom a zárónap képeit, addigis a viszontolvasásra!

Következő

Vissza: Spotter túrák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég