2023.06.02. 00:28
A leghosszabb nap - Péntek (05.19.)Ezen a napon minden eddiginél korábban, 4:30-kor keltünk, hogy az 5:45 körüli napkeltére biztosan kint legyünk a szpoton, természetesen a Kaagbaan (06) tengelyében.
Mindjárt egy addig nem látott mozgást láttunk - 24-es irányba felszálló:
PH-HBJ
Transavia
Boeing 737-82R
Spot: 06 pályatengely
Először nem értettük, de aztán ahogy láttuk, hogy az érkezőket 06-os irányba "terelik", arra jutottunk, hogy valószínűleg egyszeri kérésre használták ezt a pályát.
PH-BQD | PH-BVG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 06 pályatengely
PH-CKA
KLM Royal Dutch Airlines (operated by Martinair)
Boeing 747-406F(ER)
Spot: 06 pályatengely
A nagyobb löket miatt a Kaagbaan (06) mellé "megnyitották" az Aalsmeerbaan-t (36R) is az érkezők számára - mivel a számunkra érdekes forgalom ide volt várható, át is helyezkedtünk:
D-AZFA
German Airways (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 22
Variációk keleti mosómedvére:
9V-SMJ | B-18916
Singapore Airlines | China Airlines
Airbus A350-941
Spot: 22
PH-BHN
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 22
PH-AOB | PH-AKB
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203 | A330-303
Spot: 22
PH-BQC | PH-BVD
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 22
mint már említettem, a bizjet-ek is a 36L final-re helyezkednek be, mielőtt ráfordulnak a 04-re - persze nem mindenki csinálta így:
CS-LTM
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 22
Háttérben a Kaagbaan (06)-ra érkező:
PH-AKE
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 22
Őt a szép fények mellett azért is, mert budapesti járat...:
PH-BGG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-7K2
Spot: 22
PH-NXO
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 22
PH-BXS
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-9K2
Spot: 22
...őt pedig mert vele jöttünk - érdekes, hogy az egész túrán most találkoztunk vele először:
PH-BXM
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 22
F-HBXD
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
Spot: 22
Egy csokorra való A319 közvetlenül egymás után, ráadásul különböző hajtóművekkel:
YU-APM | LZ-FBA | EC-MGF
Air Serbia | Bulgaria Air | Vueling
Airbus A319-132 | A319-112
Spot: 22
B-2027
China Southern Cargo
Boeing 777-F1B
Spot: 22
Közben beszélgettünk helyi szpotterekkel egy későbbi célpontról, amit 9:25 körülre vártunk. Egy ponton megkérdezték tőlünk, hogy még mindig 9:25-re várható-e a gép, mondom igen. Ekkor a bácsi csak annyit mondott, hogy oké, akkor ráérünk 9-kor elindulni. Nem értettem, mire gondol - hova indulni, minek? Hisz a gép kelet felől jött és minden ilyen járatot oda hoztak, ahol mi voltunk. A kiszemelt gép 9 körül érte el a holland légteret (az érkezőket előrejelző honlap elvileg ekkor írja ki melyik pályát kapja a gép), és láss csodát, Kaagbaan volt a neki osztott pálya. Ezek szerint ott is valami rendszerhez van kötve, hogy mikor melyik pályát "nyitják meg / zárják be", mint pl. itthon, hogy reggel 6 és 8 között, ha az időjárás mást nem indokol, 13-as irányt használnak. No mindegy, irány vissza, ahonnan jöttünk. Szerencsére volt bőven időnk átérni.
Természetesen nem csak egy gépet vártunk ezen a napon se - ő volt a következő a sorban, de a 2 nappal korábbi georgiaihoz hasonlóan ő is megelőzte a fényt, de sebaj, mert...:
EI-KDC
Air Astana
Airbus A321-271N
Spot: 18
...a délelőtt igazi célpontja ő volt! Úgy tudom nem túl gyakori, hogy egy kormánygépet menetrend szerinti járaton használjanak, de az indonézekkel pont ez a helyzet - a Garuda üzemelteti a gépet, és ha épp nem kormányjáratot teljesítenek, a légitársaság útvonalhálózatán hasznosítják a kapacitását. Továbbá az tette még érdekesebbé ezt a találkozást, hogy a túra során egyszer már jött - az esőnapon... De azt azért se szerkesztettem meg, mert most hibátlan fényekben tudtuk behúzni:
PK-GIG
Indonesia Government (operated by Garuda Indonesia)
Boeing 777-3U3(ER)
Spot: 18
Nem is tudtam, hogy a SAS-nak vannak Embraer-ei is - ez volt az egyetlen járata a típusnak, amit a túra alatt láttunk:
SE-RSO
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Link)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
Spot: 18
EC-MUZ
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 18
"De jó lett volna, ha..." kategória versenyzői következnek - ha jól emlékszem Topi figyelte, hogy a túra előtti hetekben rendszeresen fordult meg valamelyik festett gépük - nekünk egyikhez se volt szerencsénk...:
TC-JOF
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Spot: 18
...ő helyette is jöhetett volna a Retro, vagy az Arany Jeruzsálem:
4X-EDC
El Al Israeli Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
Ez a gép itt tulajdonképpen common:
B-2432
Suparna Airlines
Boeing 747-481(BDSF)
Spot: 18
"- Lemásolhatom a házidat?
- Igen, de úgy csináld, hogy ne legyen egyértelmű, hogy másoltad!"
Ezt mindenki ismeri ugye.
De itt vajon ki másolt kit?
A Delta jelenlegi festésmintája 2007 óta létezik...:
N575DZ
Delta Air Lines
Airbus A350-941
Spot: 18
...viszont az Air Canada-é egy kicsit bonyolultabb. Az eredeti "sötét svancon logó (jelen esetben juharlevél ugye)" design még 1988-ban került bevezetésre, és egészen 2004-ig létezett, majd 2017-ben "hozták vissza" és lett része a jelenlegi festésmintának:
C-FVLZ
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
Spot: 18
PH-BQL
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 18
Ólfehér bolgár repül az irakiaknak:
LZ-BHM
BH Air (operating for UR Airlines)
Airbus A320-232
Spot: 18
3 hónapja München-ben pont ugyanezzel a géppel találkoztunk:
YR-BGM
TAROM
Boeing 737-8H6
Spot: 18
EI-INC
ITA Airways
Airbus A320-272N
Spot: 18
Bár nem szoktam erre külön figyelni, de ennek így megvan mindkét oldala:
PH-EZG
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) ("Progress Pride" sticker)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 18
Új, "költséghatékony" (nem én mondtam!) festés:
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
Spot: 18
Ekkor még nem volt 11 óra, de egy időre megint elfogytak az érdekesebb fotóznivalók, úgyhogy (miután az előző látogatáskor megegyeztünk, hogy vissza kell menni), ismét az Aviation Megastore felé vettük az irányt. 1 óra és némi valuta ismételt eltapsolása után úgy döntöttünk visszamegyünk a szállodába, de ha már a környéken voltunk és valamennyire jó volt rá a fény, lefotóztuk a 22-es szpottól nem messze kiállított (egyébként 2004-2010 között a Farnair-nél magyar - HA-FAD - lajstromban üzemelő
), az első példány gyári festésmintájára restaurált F27-est:
PH-NIV
Fokker
Fokker F27-500 Friendship
Spot: Fokker Logistics Park bejárat
Nade valami még mindig hiányzott... utolsó infónk annyi volt az Orange Pride-ról, hogy "a héten biztosan repülni fog" - de a hétnek (és a túránknak) is majdnem vége volt már... Az utolsó esélyünk az lett volna, ha aznap délután elmegy járatra, ami aztán másnap a reggeli/délelőtti órákban jönne vissza, de ennek nyomát se láttuk.
Én már kezdtem feladni a reményt magamban, amikor Csabi délután 2 körül jelentkezett egy friss fejleménnyel - másnap 10-től egy 4 órás berepülés a gép következő programja. Ez mindjárt visszahozta a reményt, hogy talán sikerül valamit kihozni belőle!
A modellek lerakása és némi pihenő után visszatértünk az ekkortájt "szokásos" helyünkre - a Polderbaan felé vezető V gurulóút mellé. Ezúttal nem a törőkapunál voltunk, hanem kb. félúton közte és a híd között - rájöttünk, hogy tudjuk úgy "preparálni" a kerítés tetején a szögesdrótokat, hogy alattuk kényelmesebben (de még mindig a fejünk fölé tartott géppel Live View módban) tudjunk fotózni.
4K-BCR
Silk Way West Airlines
Boeing 747-4H6F
Spot: 6
PH-BQH
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 6
A délután nagy fogása ő volt - 2021. Októberében volt szerencsém megfotózni a(z akkor Dubai Expo feliratos) jobb oldalát, most meglett a bal oldal, de mivel azóta a Dubai Expo-t lecserélték "Destination Dubai"-ra, most megint vadászhatom
A6-EEU
Emirates ("Destination Dubai" livery)
Airbus A380-861
Spot: 6
PH-AKD
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 6
PH-NXE
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 6
XA-ADG
Aeromexico
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 6
Bár a szpotterkedés része a napnak (az esőnaphoz hasonlóan) fél 5-kor véget ért, a java talán csak ekkor kezdődött - visszamentünk a szállodába, lepakoltuk ami nem kell, majd irány a vasútállomás, és vonattal be Amszterdam szívébe. Egy ottani léptékkel számítva "standard" 7.5km séta után este 11 is elmúlt, mire ismét visszaértünk a szobába - ezen a napon akartunk összepakolni is, de erre természetesen semmi energiánk nem maradt...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára
Tushka154 2023.06.04. 22:02-kor.