2024. Augusztus - London, Dublin
15 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024. Augusztus - London, Dublin
Ahogy azt néhányan már tudjátok, kb. 5 évvel az előző túránk után idén késő nyáron ismét ellátogattunk az angol fővárosba - ezúttal is csak Heathrow (esetleg City) látogatása volt a terv, viszont a tervezett 5 nap után nem haza, hanem továbbmentünk Dublin-ba, ami mindannyiunknak újdonság volt - de erről majd később.
Heathrow tulajdonképpen semmit nem változott az elmúlt 5 év során, a reptér pontosan ugyanolyan egyszerű és kiszámítható a pályahasználat szempontjából:
Mi Augusztus 15-19. (szerda-hétfő) között voltunk - az első 4 napon az északi pálya kezdte az érkeztetést, 19-étől fordult a kocka, de aznap a felhős időjárás és az előző napokhoz képest teljesen "unalmas" forgalom (az egyetlen említést érdemlő gép aznap a Kenya Airways "Come Live The Magic!" / állatos festésű 787-8-asa lett volna) miatt inkább bementünk várost nézni.
Na de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején! Az 5 évvel ezelőtti túrával ellentétben ezúttal sikerült az eredeti terv szerint, a reggeli British-sel (A319 G-DBCJ) menni - az induláskor összeszedett 20 perc késésből az érkezéskori holding, orbit majd (1-1 előttünk érkező British tripla és Lingus A321neo átstartolása miatt) egy plusz holding kör után mindössze 4 perc késéssel szálltunk le a 27R futópályára - akit érdekel, mi történt körülöttünk, hogy intézték a forgalmat az érkezésünk idején, itt megnézheti.
A gépről való leszállás és a csomagjaink felvétele után elmetróztunk a Hatton Cross állomásig, ahol Roló várt minket - onnan gyalog sétáltunk az első szpothoz, ahol máris több említésre méltó gépet vártunk - maga a hely a 31-es szpottól kb. 100 méterre északnyugatra (a 31-es szpot feletti CRANFORD felirat N betűjének bal felső sarkánál) található: https://maps.app.goo.gl/8ZQ28g6WGVnf66uD6
Na de a hosszú bevezetés után jöjjön az első adag kép!
Az időjárás itt még nem volt a barátunk, elég erősen felhős volt az ég, de azért időről időre ki-kisütött a nap...
N19986 | G-ZBLH
United Airlines | British Airways
Boeing 787-9 Dreamliner | 787-10 Dreamliner
F-HZUE
Air France
Airbus A220-300
G-NEOX
British Airways
Airbus A321-251NX
N726AN | N721AN | G-STBK | C-FIVM
American Airlines | British Airways | Air Canada
Boeing 777-323(ER) | 777-336(ER) | 777-333(ER)
C-FGDZ | C-GUDH
Air Canada | WestJet
Boeing 787-9 Dreamliner
A6-EVN
Emirates
Airbus A380-842
TF-ISN
Icelandair
Boeing 767-319(ER)
G-YMML
British Airways ("GREAT Festival of Creativity" livery)
Boeing 777-236(ER)
Amikor megláttam ezt a kettőt, rögtön az jutott eszembe, hogy "Szuper, Zürich után itt is meglőhetjük mindkettőt felhősen" - általában ha valamit jósolok, annak az ellentettje szokott bejönni, hát most nem így volt...
A6-BMH
Etihad Airways ("Greenliner" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
N845MH
Delta Air Lines ("Breast Cancer Research Foundation" livery)
Boeing 767-432(ER)
Ezek után jött a pályaváltás, de mivel a szállásunk elfoglalhatóvá vált, és az időjárás se mutatott javuló tendenciát, inkább elmentünk letenni a csomagokat, majd az első vacsoránkat Roló javaslatára (és társaságában) a szállásunkhoz (Hounslow-ban) közeli Wetherspoon étteremben ejtettük meg.
Heathrow tulajdonképpen semmit nem változott az elmúlt 5 év során, a reptér pontosan ugyanolyan egyszerű és kiszámítható a pályahasználat szempontjából:
- Az év nagy részében 27-es irány van (ottlétünk alatt is végig így volt)
- Egyik héten minden nap 15:00-ig északi (09L/27R) pálya érkeztet és a déli (09R/27L) pálya indít
- A másik héten fordítva, vagyis 15:00-ig déli pálya érkeztet, északi pálya indít
- 15:00-kor pedig cserélnek, az indító pálya válik az érkeztetővé, és vice versa
Mi Augusztus 15-19. (szerda-hétfő) között voltunk - az első 4 napon az északi pálya kezdte az érkeztetést, 19-étől fordult a kocka, de aznap a felhős időjárás és az előző napokhoz képest teljesen "unalmas" forgalom (az egyetlen említést érdemlő gép aznap a Kenya Airways "Come Live The Magic!" / állatos festésű 787-8-asa lett volna) miatt inkább bementünk várost nézni.
Na de ne szaladjunk ennyire előre, kezdjük az elején! Az 5 évvel ezelőtti túrával ellentétben ezúttal sikerült az eredeti terv szerint, a reggeli British-sel (A319 G-DBCJ) menni - az induláskor összeszedett 20 perc késésből az érkezéskori holding, orbit majd (1-1 előttünk érkező British tripla és Lingus A321neo átstartolása miatt) egy plusz holding kör után mindössze 4 perc késéssel szálltunk le a 27R futópályára - akit érdekel, mi történt körülöttünk, hogy intézték a forgalmat az érkezésünk idején, itt megnézheti.
A gépről való leszállás és a csomagjaink felvétele után elmetróztunk a Hatton Cross állomásig, ahol Roló várt minket - onnan gyalog sétáltunk az első szpothoz, ahol máris több említésre méltó gépet vártunk - maga a hely a 31-es szpottól kb. 100 méterre északnyugatra (a 31-es szpot feletti CRANFORD felirat N betűjének bal felső sarkánál) található: https://maps.app.goo.gl/8ZQ28g6WGVnf66uD6
Na de a hosszú bevezetés után jöjjön az első adag kép!
Az időjárás itt még nem volt a barátunk, elég erősen felhős volt az ég, de azért időről időre ki-kisütött a nap...
N19986 | G-ZBLH
United Airlines | British Airways
Boeing 787-9 Dreamliner | 787-10 Dreamliner
F-HZUE
Air France
Airbus A220-300
G-NEOX
British Airways
Airbus A321-251NX
N726AN | N721AN | G-STBK | C-FIVM
American Airlines | British Airways | Air Canada
Boeing 777-323(ER) | 777-336(ER) | 777-333(ER)
C-FGDZ | C-GUDH
Air Canada | WestJet
Boeing 787-9 Dreamliner
A6-EVN
Emirates
Airbus A380-842
TF-ISN
Icelandair
Boeing 767-319(ER)
G-YMML
British Airways ("GREAT Festival of Creativity" livery)
Boeing 777-236(ER)
Amikor megláttam ezt a kettőt, rögtön az jutott eszembe, hogy "Szuper, Zürich után itt is meglőhetjük mindkettőt felhősen" - általában ha valamit jósolok, annak az ellentettje szokott bejönni, hát most nem így volt...
A6-BMH
Etihad Airways ("Greenliner" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
N845MH
Delta Air Lines ("Breast Cancer Research Foundation" livery)
Boeing 767-432(ER)
Ezek után jött a pályaváltás, de mivel a szállásunk elfoglalhatóvá vált, és az időjárás se mutatott javuló tendenciát, inkább elmentünk letenni a csomagokat, majd az első vacsoránkat Roló javaslatára (és társaságában) a szállásunkhoz (Hounslow-ban) közeli Wetherspoon étteremben ejtettük meg.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2024.09.05. 22:39-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.16. EGLL PIC
08.16. - az első teljes nap
Napsütéses reggelre ébredtünk. Mivel a futópályák tájolása miatt korán reggel csak 09-es iránynál lett volna valami értelme kimenni, viszont ahogy már említettem, a túra ideje alatt végig 27-es irány volt, nem siettük el a készülődést. Ezt a napot ugyanott (vagyis nem teljesen - a 23-as szpoton, a hajtóművező mellett) kezdtük, ahol az előzőt abbahagytuk.
Erről a gépről később lesz még jobb fotó is - ha a járatok 80%-át nem ez a gép repülte, akkor egyiket se:
OE-LZO
Austrian Airlines ("Yes to Europe" titles)
Airbus A320-271N
Nincs Dani-féle túrabeszámoló "Variációk egy témára" nélkül - ezúttal a hosszabbik A330 különböző hajtóművekkel szerelt változatait...:
EC-LZX | G-VUFO | N408DX
Iberia | Virgin Atlantic | Delta Air Lines
Airbus A330-302 (GE CF6-80E1A4B) | A330-343 (RR Trent 772B-60) | A330-941 (RR Trent 7000-72)
...a SAS régi vs. új festését és ír vs. svéd lajstromokat hoztam:
EI-SIC | SE-ROY
SAS Scandinavian Airlines (EI-SIC operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
tripla adag tripla:
9K-AOC | TC-LKA | N795UA
Kuwait Airways | Turkish Airlines | United Airlines
Boeing 777-369(ER) | 777-36N(ER) | 777-222(ER)
Helyi zászlóshajók:
G-XWBA | G-XWBK | G-XWBN | G-VJAM
British Airways | Virgin Atlantic
Airbus A350-1041
Az első különlegességre a zsákban nem sokat kellett várni:
N4083J
JetBlue ("Mint Leaves" livery)
Airbus A321-271NX
Fél 11 körül viszont 3 felé vált a csapat:
A csapat 3-kor a Hatton Cross-on találkozott össze ismét, és mentünk tovább a Myrtle Avenue-ra.
Az időjárás ekkor változóan felhős volt, de a szélnek köszönhetően folyamatosan mozogtak a felhők az égen.
N781AV | 5Y-KZF
Avianca |Kenya Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
SX-NEJ | D-AINY
Aegean Airlines ("25 Years" titles) | Lufthansa ("Lovehansa" titles)
Airbus A320-271N
TC-LJH | PT-MUC
Turkish Airlines ("Bio Fuel" titles) | LATAM Brasil
Boeing 777-3F2(ER) | 777-32W(ER)
G-VAHH | S2-AJX | XA-ADC
Virgin Atlantic | Biman Bangladesh Airlines | Aeroméxico
Boeing 787-9 Dreamliner
G-VBOW
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
G-EUYP | OO-SBA
British Airways ("OneWorld" titles) | Brussels Airlines ("Less CO₂. Less Fuel. Less Noise." titles)
Airbus A320-232 | A320-251N
HZ-AR11
Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
SE-ROU | EI-SID
SAS Scandinavian Airlines (EI-SID operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
G-NEOU
British Airways
Airbus A321-251NX
LZ-LON
Bulgaria Air
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
G-VDOT | EC-NIS | B-18917
Virgin Atlantic | Iberia | China Airlines
Airbus A350-1041 | A350-941
A6-EOT
Emirates ("Destination Dubai" livery)
Airbus A380-861
HL7644
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
CN-MAX | SP-LVC
Royal Air Maroc | LOT - Polish Airlines
Boeing 737-8 MAX
A tengelyfény közeledtével áthelyezkedtünk a pályatengelybe / bevezető fénysor vonalába (2-es szpot), onnan jöjjön néhány "bohóckodás".
Így szemből ezzel a vékony törzzsel és hatalmas hajtóművekkel borzasztóan aránytalan az Embraer, főleg az A320-hoz képest:
PH-NXO | D-AINI
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) | Lufthansa
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD) | Airbus A320-271N
Nem ritka a 3-4 gép egymás mögött a final-en:
G-LMRA
Loganair
ATR 42-500
Takarékoskodnak a fényekkel:
9XR-WP
RwandAir
Airbus A330-343
A7-BEH
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
HB-JDE | G-TNED | CS-TJJ
Swiss | British Airways | TAP- Air Portugal
Airbus A320-271N | A321-251NX | A321-251N
A területen legelésző lovakat se lehet kihagyni:
G-YMMU | G-ZBKS
British Airways ("OneWorld" titles on the 777)
Boeing 777-236(ER) | 787-9 Dreamliner
A6-APG
Etihad Airways
Airbus A380-861
Majd miután átbukott a nap a pályatengelyen, a Hatton Cross állomásnál (1-es szpot) fejeztük be a napot - sajnos itt nagyon hiányzott a néhány méter magasság, amit a korábban itt lévő gyalogos felüljáró adott, de azt sajnos 2023. Decemberben lebontották
A következő perceket a távol-keleti érkezők uralták. Jöttek A330-asok...:
B-303N | B-305R | 4R-ALO
Shenzhen Airlines | Capital Airlines | SriLankan Airlines
Airbus A330-343
...A350-esek...:
B-329S | B-LQF | HL7771
China Southern Airlines | Cathay Pacific | Asiana Airlines
Airbus A350-941
...triplák...:
B-16735 | HS-TKX | VT-AEM | 9V-SWM
EVA Air | Thai Airways | Air India | Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-3AL(ER) | 777-3D7(ER) | 777-3FX(ER) | 777-312(ER)
...és rémlányok egyaránt:
B-1132
Hainan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
CS-TVI
TAP - Air Portugal
Airbus A320-251N
A gép, ami előző reggel hozott minket el a túrára + a púposok kivonása után egyedül maradt retro - utóbbinak kifejezetten örülök, hogy újra üzembe állították:
G-DBCJ | G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Jött egy helyi mosómedve is...:
G-VLUX
Virgin Atlantic
Airbus A350-1041
...ami után ezzel a púpossal zártuk a napot:
B-LIC
Cathay Pacific Cargo
Boeing 747-467F(ER)
Napsütéses reggelre ébredtünk. Mivel a futópályák tájolása miatt korán reggel csak 09-es iránynál lett volna valami értelme kimenni, viszont ahogy már említettem, a túra ideje alatt végig 27-es irány volt, nem siettük el a készülődést. Ezt a napot ugyanott (vagyis nem teljesen - a 23-as szpoton, a hajtóművező mellett) kezdtük, ahol az előzőt abbahagytuk.
Erről a gépről később lesz még jobb fotó is - ha a járatok 80%-át nem ez a gép repülte, akkor egyiket se:
OE-LZO
Austrian Airlines ("Yes to Europe" titles)
Airbus A320-271N
Nincs Dani-féle túrabeszámoló "Variációk egy témára" nélkül - ezúttal a hosszabbik A330 különböző hajtóművekkel szerelt változatait...:
EC-LZX | G-VUFO | N408DX
Iberia | Virgin Atlantic | Delta Air Lines
Airbus A330-302 (GE CF6-80E1A4B) | A330-343 (RR Trent 772B-60) | A330-941 (RR Trent 7000-72)
...a SAS régi vs. új festését és ír vs. svéd lajstromokat hoztam:
EI-SIC | SE-ROY
SAS Scandinavian Airlines (EI-SIC operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
tripla adag tripla:
9K-AOC | TC-LKA | N795UA
Kuwait Airways | Turkish Airlines | United Airlines
Boeing 777-369(ER) | 777-36N(ER) | 777-222(ER)
Helyi zászlóshajók:
G-XWBA | G-XWBK | G-XWBN | G-VJAM
British Airways | Virgin Atlantic
Airbus A350-1041
Az első különlegességre a zsákban nem sokat kellett várni:
N4083J
JetBlue ("Mint Leaves" livery)
Airbus A321-271NX
Fél 11 körül viszont 3 felé vált a csapat:
- Benji és Peti átszaladt a 9-es szpotra a Qantas 100-as matricás B789-ért, valamint a JetBlue-ért indulóban - ők bónusznak megnyerték a Bahrein-i B764-et is, ami innen ment Pestre
- Topi maradt az érkezőkre - Loganair E145 és AT76, MEA A21N, rózsás Britripla, ELY B772, QTR OneWorld B77W, és többek közt azok a British gépek, amikkel a túra során repültünk (A319 G-EUOG/-DBCJ, A320 G-EUUO)
- Én mérsékelten ortodox módon bementem a Canary Wharf-ra munkatársakkal ebédelni, így mindezekről lemaradtam, de a kollégákkal való jó kapcsolat ápolása többet jelentett
A csapat 3-kor a Hatton Cross-on találkozott össze ismét, és mentünk tovább a Myrtle Avenue-ra.
Az időjárás ekkor változóan felhős volt, de a szélnek köszönhetően folyamatosan mozogtak a felhők az égen.
N781AV | 5Y-KZF
Avianca |Kenya Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
SX-NEJ | D-AINY
Aegean Airlines ("25 Years" titles) | Lufthansa ("Lovehansa" titles)
Airbus A320-271N
TC-LJH | PT-MUC
Turkish Airlines ("Bio Fuel" titles) | LATAM Brasil
Boeing 777-3F2(ER) | 777-32W(ER)
G-VAHH | S2-AJX | XA-ADC
Virgin Atlantic | Biman Bangladesh Airlines | Aeroméxico
Boeing 787-9 Dreamliner
G-VBOW
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
G-EUYP | OO-SBA
British Airways ("OneWorld" titles) | Brussels Airlines ("Less CO₂. Less Fuel. Less Noise." titles)
Airbus A320-232 | A320-251N
HZ-AR11
Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
SE-ROU | EI-SID
SAS Scandinavian Airlines (EI-SID operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
G-NEOU
British Airways
Airbus A321-251NX
LZ-LON
Bulgaria Air
Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
G-VDOT | EC-NIS | B-18917
Virgin Atlantic | Iberia | China Airlines
Airbus A350-1041 | A350-941
A6-EOT
Emirates ("Destination Dubai" livery)
Airbus A380-861
HL7644
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
CN-MAX | SP-LVC
Royal Air Maroc | LOT - Polish Airlines
Boeing 737-8 MAX
A tengelyfény közeledtével áthelyezkedtünk a pályatengelybe / bevezető fénysor vonalába (2-es szpot), onnan jöjjön néhány "bohóckodás".
Így szemből ezzel a vékony törzzsel és hatalmas hajtóművekkel borzasztóan aránytalan az Embraer, főleg az A320-hoz képest:
PH-NXO | D-AINI
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) | Lufthansa
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD) | Airbus A320-271N
Nem ritka a 3-4 gép egymás mögött a final-en:
G-LMRA
Loganair
ATR 42-500
Takarékoskodnak a fényekkel:
9XR-WP
RwandAir
Airbus A330-343
A7-BEH
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
HB-JDE | G-TNED | CS-TJJ
Swiss | British Airways | TAP- Air Portugal
Airbus A320-271N | A321-251NX | A321-251N
A területen legelésző lovakat se lehet kihagyni:
G-YMMU | G-ZBKS
British Airways ("OneWorld" titles on the 777)
Boeing 777-236(ER) | 787-9 Dreamliner
A6-APG
Etihad Airways
Airbus A380-861
Majd miután átbukott a nap a pályatengelyen, a Hatton Cross állomásnál (1-es szpot) fejeztük be a napot - sajnos itt nagyon hiányzott a néhány méter magasság, amit a korábban itt lévő gyalogos felüljáró adott, de azt sajnos 2023. Decemberben lebontották
A következő perceket a távol-keleti érkezők uralták. Jöttek A330-asok...:
B-303N | B-305R | 4R-ALO
Shenzhen Airlines | Capital Airlines | SriLankan Airlines
Airbus A330-343
...A350-esek...:
B-329S | B-LQF | HL7771
China Southern Airlines | Cathay Pacific | Asiana Airlines
Airbus A350-941
...triplák...:
B-16735 | HS-TKX | VT-AEM | 9V-SWM
EVA Air | Thai Airways | Air India | Singapore Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-3AL(ER) | 777-3D7(ER) | 777-3FX(ER) | 777-312(ER)
...és rémlányok egyaránt:
B-1132
Hainan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
CS-TVI
TAP - Air Portugal
Airbus A320-251N
A gép, ami előző reggel hozott minket el a túrára + a púposok kivonása után egyedül maradt retro - utóbbinak kifejezetten örülök, hogy újra üzembe állították:
G-DBCJ | G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Jött egy helyi mosómedve is...:
G-VLUX
Virgin Atlantic
Airbus A350-1041
...ami után ezzel a púpossal zártuk a napot:
B-LIC
Cathay Pacific Cargo
Boeing 747-467F(ER)
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 873
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024. Augusztus - London, Dublin
Ezek a szemből fotózott (pl. CX 350) képek brutál jók!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.17. EGLL PIC
Bal írta:Ezek a szemből fotózott (pl. CX 350) képek brutál jók!
lmg írta:öt év alatt nem sokat változott LHR, jöhet a többi
Köszönöm Urak! Hozom is a következő napot.
08.17. - a "Special Livery" nap
Ezt a napot azért neveztem el így, mert az egész túra során ezen a napon találkoztunk a legtöbb (szám szerint 15) különböző special livey-vel.
Persze, vannak köztük kevésbé érdekesek / már látottak (OneWorld, Yes to Europe, BEA retro), de azért sikerült néhány igazi különlegességet is zsákolnunk.
Reggeli után ezúttal 27L indulókkal kezdtük a napot, a 9-es szpoton.
Elsőként jöjjön ez a rövidebb rémlány - a flotta mindössze 20%-át alkotja a -8-as változat:
C-GHPY
Air Canada
Boeing 787-8 Dreamliner
G-VINE
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
Alapból nem szeretem ezt a típust, viszont ez az egyetlen festés, amiben kifejezetten tetszik:
A6-APH
Etihad Airways
Airbus A380-861
Amerikai indulók:
N754AN | N719AN | N828AA
American Airlines
Boeing 777-223(ER) | 777-223(ER) | 787-9 Dreamliner
Közel- és Távol-Kelet:
HZ-AK41 | 9V-SWZ
Saudia | Singapore Airlines
Boeing 777-368(ER) | 777-312(ER)
Helyi nagyágyúk:
G-YMMU | G-XWBG | G-XLEH
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 777-236(ER) | Airbus A350-1041 | A380-841
Meglehetősen laposan emelt:
A9C-FC
Gulf Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az egyik célpontunk ő volt...:
OH-LWL
Finnair ("Marimekko Kivet" livery)
Airbus A350-941
...a másik célpont ő lett volna, de az északi pályára érkezők miatt muszáj volt elindulnunk. Én elől hagytam a gépet, és félúton a buszmegálló felé lőttem rá, de sajnos elég rendesen pezsgett:
JA861J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 787-9 Dreamliner
Mint kiderült, az indulós és érkezős szpotok között van közvetlen buszjárat is, igaz nem a "megszokott" piros jelzésű / TfL-es, hanem egy Hallmark Connections nevű cég által üzemeltetett helyközi járat, ennek megfelelően a jegy is drágább volt, de a fzetés (érintős kártyával / az iPhone-ban beállított Express Tömegközlekedési kártyával) ugyanúgy működött.
A buszról való leszállás után a hajtóművező (23-as szpot) felé sétálva jött a babakék busz - megintcsak, mivel nem volt elpakolva a fényképezőm, és a kisebb gépek még innen is beleférnek a telébe, rákattintottam:
G-TTNA
British Airways ("BA Better World" livery)
Airbus A320-251N
C-GMKS | VN-A861
WestJet | Vietnam Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
TF-ISO
Icelandair
Boeing 767-319(ER)
Itt az első célpontunk az előző nap már itt járt olimpiás kanadai volt, ami akkor csak Topinak lett meg, most behúzhattuk mi is:
C-FITW
Air Canada ("Go Canada Go" titles)
Boeing 777-333(ER)
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Tripa vegyesfelvágott innen-onnan:
N760AN | G-VIIM | VT-AEP | C-FIVM
American Airlines | British Airways | Air India | Air Canada
Boeing 777-223(ER) | 777-236(ER) | 777-3FX(ER) | 777-333(ER)
Regionális ráhordók - ott akkor fel se tűnt, hogy ez a két gép se teljesen egyforma:
G-SAJS | G-SAJH
Loganair
Embraer ERJ-145EP
CFMI LEAP-1A hajtóműves A320neo-k - mivel nem tudtuk Dublinban milyen idő vár ránk (az előrejelzés ekkor még nem volt túl bíztató), ezért az íreket is lőttük, amikor csak jöttek:
CS-TVG | EI-NSE | D-AENG
TAP - Air Portugal | Aer Lingus | Eurowings
Airbus A320-251N
N833MH | N429DX
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER) | Airbus A330-941
A6-EOW | A7-APF | G-XLEF | G-XLEB
Emirates | Qatar Airways |British Airways
Airbus A380-861 | A380-841
7T-VJX
Air Algérie
Airbus A330-202
A bizjet-forgalma tudtommal nem annyira erős a reptérnek, de azért időről időre mégis beesik 1-2:
A6-CGL
Qatar Executive
Gulfstream G650ER
A legújabb spec.festésük - alig 1 hónapos, amint megjelent, reménykedtünk, hogy beesik:
A6-BMA
Etihad Airways ("Warner Bros. World Abu Dhabi" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
Ezt a gépet előző este Hounslow-ban a fejünk felett láttuk elhaladni már naplemente után, kicsit meg is feledkeztünk róla, hogy láttuk a menetrendben.
Mondtam is "mekkora poén lenne, ha holnap napközben jönne?" - hát jött
A7-BEL
Qatar Airways ("Official Global Airline Partner of Formula 1" titles)
Boeing 777-3DZ(ER)
A család legkisebbje vs. legnagyobbja:
YR-ASA | EC-MHS
Tarom | Vueling
Airbus A318-111 | A321-231
Persze a all-white wetlease-es gépektől itt se menekültünk meg - a dánok 1-1 A320-as és 21-est üzemeltetnek a Britishnek:
OY-RUU
Danish Air Transport (operating for British Airways)
Airbus A321-231
A tegnap reggelihez képest sokkal jobb fényviszonyokban pipa - csak a túránk alatt 7x járt itt:
OE-LZO
Austrian Airlines ("Yes to Europe" titles)
Airbus A320-271N
Utolsónak még megvártuk őt, mielőtt indulnunk kellett a déli pályához, ahol további érdekességek vártak ránk:
D-AEAB
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
A déli pályánál ezúttal is a Myrtle-re (3-as szpot) mentünk végül.
PT-MUE | JA733J | SU-GDM
LATAM Brasil | Japan Airlines | Egyptair
Boeing 777-32W(ER) | 777-346(ER) | 777-36N(ER)
Ez a festés, főleg ezen a típuson szerintem kifejezetten jól eltalált kombó:
A6-BLD
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A 21-es után nem kellett sokat várnunk a másik kakukktojásra se:
OY-RUY
Danish Air Transport (operating for British Airways)
Airbus A320-232
B-LQD | 9M-MAF | G-XWBF
Cathay Pacific | Malaysian Airlines ("Malaysia Negaraku" livery) | British Airways
Airbus A350-941 | A350-1041
Ezen persze a lényeg akkor látszana, ha felülről fotóztuk volna - ezt is válogatáskor vettem észre:
5Y-KZG
Kenya Airways ("Magical Kenya" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
SX-NAF
Aegean Airlines
Airbus A321-271NX
9V-SKM | G-XLED | A6-EEB
Singapore Airlines | Emirates
Airbus A380-841 | A380-861
Ezeket is lőni kell, amíg vannak, elkezdődött a leváltásuk a Dash8-asokkal egyetemben:
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
rémlányok csokrokba szedve:
JY-BAF | CN-RGS
Royal Jordanian | Royal Air Maroc
Boeing 787-8 Dreamliner
N446AM | G-VBOW | HZ-ARH
Aeroméxico | Virgin Atlantic | Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
Ugyanúgy mint előző nap, ezen a napon is legyártható volt:
D-AINY
Lufthansa ("Lovehansa" titles)
Airbus A320-271N
Következő célpontunk ez a távol-keleti speckó volt:
JA784A
All Nippon Airways ("Eevee Jet" livery)
Boeing 777-381(ER)
Őrá se számítottunk, de ahogy nézem elég kalandos útja volt - eredetileg Washington-Dublin járatként kezdte, de valami műszaki gondja lehetett, mert a visszajáratot törölték, a gépet pedig átrepülték ide.
Másnap este indult vissza Washington-ba, de mielőtt odaért volna, Philadelphia-ba divertált.
5 nappal később láttuk az ír fővárosban is:
N66057
United Airlines
Boeing 767-424(ER)
Már eleve az is szokatlan volt, hogy DHL A300-ast napközben látunk repülni, hát még hogy nem is egyet, hanem kettőt...?
D-AEAT
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
Nem sokkal a távol-keleti után jött ez a közel-keleti is - vele különös szerencsénk volt, ugyanis 3 nappal később Riyadh-ban megsérült a földön, amikor pushback közben ütközött egy másik Saudia 777-300-assal:
HZ-AK43
Saudia ("ABB FIA Formula E (2024)" livery)
Boeing 777-368(ER)
Ő is olimpiás:
N795AV
Avianca ("Creemos en lo extraordinario" sticker)
Boeing 787-8 Dreamliner
OH-LWB
Finnair ("OneWorld" titles)
Airbus A350-941
HL7637
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
B-2090
Air China
Boeing 777-39L(ER)
B-32CQ
China Southern Airlines
Airbus A350-941
Tengelyfényre ismét elindultunk a metró felé...:
9V-SFP
Singapore Airlines Cargo
Boeing 747-412F(SCD)
EI-DEG
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
B-LQB
Cathay Pacific
Airbus A350-941
...mielőtt ezzel a sajnos 4 órát késő retróval zártuk a napot, sajnos addigra a fényeket is lekapcsolták:
A9C-FG
Gulf Air ("1976 Retro" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Aznap este a Paris Saint-Germain matricás Qatar triplát (A7-BEK) láttuk a városból, de spoiler alert - másnap délután NEM ő jött.
A túra eddigi csúcspontja egyértelműen ez a nap volt, de messze még a vége, úgyhogy stay tuned.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 923
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024. Augusztus - London, Dublin
Tenyleg jo sok finomsag akadt!!
Az Etihad festes meg amugy jol all minden tipusnak sztem is!
Az Etihad festes meg amugy jol all minden tipusnak sztem is!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.18. EGLL PIC
08.18. - Gyülekeznek a felhők
Ez a nap is pontosan úgy indult, ahogy az előző is, kb. ugyanakkor értünk ki a 9-es szpotra, hamarosan látni fogjátok, miért.
Az egyetlen különbség, hogy az eddig tapasztaltakhoz képest sokkal több felhő volt ezúttal az égen, amik több fontosabb gépet is beárnyékoltak...
De még amikor sütött is a nap, nem volt "tiszta" a fény, volt némi fátyol, ami főleg a délutáni, déli pályás képeknél lesz szembetűnő.
Az egyik célpontunk egy Qantas volt, igaz nem ez a példány:
VH-ZNG
Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner
JA882J
Japan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Szokásosnak mondható közel- s távol-kelet:
HZ-AK42 | 9V-SNB
Saudia | Singapore Airlines
Boeing 777-368(ER) | Boeing 777-312(ER)
A 330neo is tud olyat emelni, mint a kicsik:
G-VEII
Virgin Atlantic
Airbus A330-941
Érdekes, hogy ez a spec.festés se egységes - ilyen félkövéren még nem is láttam semmilyen gépen:
N653UA | VT-ALJ
United Airlines ("Star Alliance" livery) | Air India ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-322(ER) | Boeing 777-337(ER)
G-LMTF
Loganair ("Isle of Man" livery)
ATR 72-600 (72-212A)
A nagytestó megvan többször is otthonról, most végre lett valami a kicsiről is, bár azért jobban örültem volna, ha mondjuk az előző nap délutáni járatán találkozunk:
SP-LVD
LOT - Polish Airlines ("Dumni z Niepodległości Polski / Proud of Poland's Independence" livery)
Boeing 737-8 MAX
Csak a lajstrom miatt:
G-VSXY
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
Már-már az is "megszokott" egy ilyen túrán, hogy az érdekesebb fotón van kevesebb foton
N841MH | N838MH
Delta Air Lines ("American Cancer Society" sticker on N841MH)
Boeing 767-432(ER)
Azért csak sikerült egy tornyost is elkapni:
9V-SKW
Singapore Airlines
Airbus A380-841
G-XWBB
British Airways
Airbus A350-1041
"If there's something strange
In your neighborhood
Who you gonna call?"
N784UA | N29981
United Airlines
Boeing 777-222(ER) | 787-9 Dreamliner
N4073J
JetBlue
Airbus A321-271NX
G-YMMU
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 777-236(ER)
Ő volt a kiszemelt Qantas - mivel később indult, mint kellett volna, valamint Benjinek és Petinek meglett 2 nappal korábbról, így ők elindultak, mi viszont Topival némi kockázat vállalva (hogy lekéssük a buszt, ami visszavitt minket Hatton Cross-ig) megvártuk:
VH-ZNJ
Qantas ("100th Anniversary" titles)
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezek után némi rohanás következett a buszmegállóba - pont időben értem én is oda - majd sprint / kocogás / erőltetett menet (az edzettségi szintünknek megfelelően...) a Hatton Cross-tól a hajtóművezőig (23-as szpot), ami a két talpamon még az első nap délutánján kialakult 1-1 hatalmas vízhólyagon kifejezetten "kellemes" volt, de végül utolsóként lemaradva azért én is elértem...:
HZ-AK43
Saudia ("ABB FIA Formula E (2024)" livery)
Boeing 777-368(ER)
...Igen, előző nap már egyszer legyártottuk, de itt a szög és talán a fényviszonyok is egy fokkal jobbak (lettek volna, ha nem felhősödik be egy kicsit...).
A7-APE
Qatar Airways
Airbus A380-861
CS-TXH
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251NX
Tripla vegyesfelvágott:
N732AN | N2737U | G-STBE | 9K-AOD
American Airlines | United Airlines | British Airways | Kuwait Airways
Boeing 777-323(ER) | 777-322(ER) | 777-36N(ER) | 777-369(ER)
Ha az előző napi analógia bejön, ezen a járaton a PSG-s jött volna:
A7-BEQ
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
Némi meglepetésre a Yes to Europe se ekkor jött:
OE-LZR
Austrian Airlines
Airbus A320-271N
D-AKNV
Eurowings
Airbus A319-112
G-ZBJK
British Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Átstartolt - nem tudjuk miért:
G-DBCH
British Airways
Airbus A319-131
2 nappal később ő vitt minket tovább Dublin-ba:
G-EUOG
British Airways
Airbus A319-131
G-EUYS
British Airways ("OneWorld" titles)
Airbus A320-232
Ezek után jött a pályaváltás, úgyhogy mi is visszamentünk a déli pályához - először a táblához, hogy legyártsuk a "kötelezőt" (a második képen Topi látható):
G-XLEI
British airways
Airbus A380-841
...majd tovább a focipályára (4-es szpot), hogy onnan is legyenek fotók - a fényviszonyok az ideálistól azért sajnos elég messze voltak már:
JY-BAF | G-ZBJM | CN-RGU | S2-AJX
Royal Jordanian | British Airways | Royal Air Maroc | Biman Bangladesh Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner | 787-9 Dreamliner
9V-SKS
Singapore Airlines
Airbus A380-841
7T-VJW | EP-IJB
Air Algérie | Iran Air
Airbus A330-202 | A330-243
JA732J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-346(ER)
Némi örömünkre szolgált azért, hogy a tegnapi után a mai járatra is megkaptuk, igaz 1 óra késése ezúttal is volt, így legalább a pálya nem volt kérdés, de előző nap ugyanekkor lett volna az igazi:
A9C-FG
Gulf Air ("1976 Retro" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Benjiről is sikerült egy "BTS" (Behind The Screnes, nem Bratislava ) / "Hogyan készült" fotót csinálnom:
A6-EDQ
Emirates
Airbus A380-861
9M-MAC
Malaysian Airlines ("Malaysia Negaraku" livery)
Airbus A350-941
Rövid rémlánnyal tőlük még nem találkoztam - a 787-es flottájuk egyharmadát alkotják:
B-2737
China Southern Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
N419DX
Delta Air Lines
Airbus A330-941
"Penny Lane is in my ears, is in my eyes,
There beneath the blue suburban skies"
G-VNYL
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
Persze a lovakat se lehetett kihagyni:
G-EUUJ | B-LIC
British Airways | Cathay Pacific Cargo
Airbus A320-232 | Boeing 747-467F(ER)
HL7631
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
G-VDOT | OH-LWM | EC-NLP
Virgin Atlantic | Finnair | Iberia
Airbus A350-1041 | A350-941
TC-JJH | JA796A | B-2033
Turkish Airlines | All Nippon Airways | Air China
Boeing 777-3F2(ER) | 777-300(ER) | 777-39L(ER)
OO-SBD | EI-KGC
Brussels Airlines | Air Astana
Airbus A320-251N | A321-271NX
Napi DHL se maradhatott ki:
D-AEAC
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
G-LMRD
Loganair
ATR 42-500
Végül a túra itteni lényegi részét ezzel a géppel zártuk:
9XR-WX
RwandAir
Airbus A330-243
Másnap (08.19.) az előrejelzés szerint:
...ezért az egész napot városnézésre szántuk, az alábbi kört jártuk be:
Hyde Park --> Buckingham-Palota --> Big Ben --> Five Guys ( ) --> Tower Bridge gyalog, majd metróval a híres Abbey Road-hoz zarándokoltunk el, utána vissza a Big Ben-hez, onnan Trafalgar Square-hez és a Piccadilly színházhoz - utóbbinál találkoztunk össze ismét Rolóval, aki egy nagyon hangulatos kocsmába (Waxy Connor's) kalauzolt el minket - onnan némi kézműves sör után már sötétben mentünk vissza a szállásra és kezdtünk el bepakolni a másnap hajnali járatunkhoz - de erről a következő hozzászólásban mesélek majd.
Összességében London ismét nem okozott csalódást, ide bármikor szívesen jönnék még vissza.
Folyt.köv.
Ez a nap is pontosan úgy indult, ahogy az előző is, kb. ugyanakkor értünk ki a 9-es szpotra, hamarosan látni fogjátok, miért.
Az egyetlen különbség, hogy az eddig tapasztaltakhoz képest sokkal több felhő volt ezúttal az égen, amik több fontosabb gépet is beárnyékoltak...
De még amikor sütött is a nap, nem volt "tiszta" a fény, volt némi fátyol, ami főleg a délutáni, déli pályás képeknél lesz szembetűnő.
Az egyik célpontunk egy Qantas volt, igaz nem ez a példány:
VH-ZNG
Qantas
Boeing 787-9 Dreamliner
JA882J
Japan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Szokásosnak mondható közel- s távol-kelet:
HZ-AK42 | 9V-SNB
Saudia | Singapore Airlines
Boeing 777-368(ER) | Boeing 777-312(ER)
A 330neo is tud olyat emelni, mint a kicsik:
G-VEII
Virgin Atlantic
Airbus A330-941
Érdekes, hogy ez a spec.festés se egységes - ilyen félkövéren még nem is láttam semmilyen gépen:
N653UA | VT-ALJ
United Airlines ("Star Alliance" livery) | Air India ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-322(ER) | Boeing 777-337(ER)
G-LMTF
Loganair ("Isle of Man" livery)
ATR 72-600 (72-212A)
A nagytestó megvan többször is otthonról, most végre lett valami a kicsiről is, bár azért jobban örültem volna, ha mondjuk az előző nap délutáni járatán találkozunk:
SP-LVD
LOT - Polish Airlines ("Dumni z Niepodległości Polski / Proud of Poland's Independence" livery)
Boeing 737-8 MAX
Csak a lajstrom miatt:
G-VSXY
Virgin Atlantic
Airbus A330-343
Már-már az is "megszokott" egy ilyen túrán, hogy az érdekesebb fotón van kevesebb foton
N841MH | N838MH
Delta Air Lines ("American Cancer Society" sticker on N841MH)
Boeing 767-432(ER)
Azért csak sikerült egy tornyost is elkapni:
9V-SKW
Singapore Airlines
Airbus A380-841
G-XWBB
British Airways
Airbus A350-1041
"If there's something strange
In your neighborhood
Who you gonna call?"
N784UA | N29981
United Airlines
Boeing 777-222(ER) | 787-9 Dreamliner
N4073J
JetBlue
Airbus A321-271NX
G-YMMU
British Airways ("OneWorld" titles)
Boeing 777-236(ER)
Ő volt a kiszemelt Qantas - mivel később indult, mint kellett volna, valamint Benjinek és Petinek meglett 2 nappal korábbról, így ők elindultak, mi viszont Topival némi kockázat vállalva (hogy lekéssük a buszt, ami visszavitt minket Hatton Cross-ig) megvártuk:
VH-ZNJ
Qantas ("100th Anniversary" titles)
Boeing 787-9 Dreamliner
Ezek után némi rohanás következett a buszmegállóba - pont időben értem én is oda - majd sprint / kocogás / erőltetett menet (az edzettségi szintünknek megfelelően...) a Hatton Cross-tól a hajtóművezőig (23-as szpot), ami a két talpamon még az első nap délutánján kialakult 1-1 hatalmas vízhólyagon kifejezetten "kellemes" volt, de végül utolsóként lemaradva azért én is elértem...:
HZ-AK43
Saudia ("ABB FIA Formula E (2024)" livery)
Boeing 777-368(ER)
...Igen, előző nap már egyszer legyártottuk, de itt a szög és talán a fényviszonyok is egy fokkal jobbak (lettek volna, ha nem felhősödik be egy kicsit...).
A7-APE
Qatar Airways
Airbus A380-861
CS-TXH
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251NX
Tripla vegyesfelvágott:
N732AN | N2737U | G-STBE | 9K-AOD
American Airlines | United Airlines | British Airways | Kuwait Airways
Boeing 777-323(ER) | 777-322(ER) | 777-36N(ER) | 777-369(ER)
Ha az előző napi analógia bejön, ezen a járaton a PSG-s jött volna:
A7-BEQ
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
Némi meglepetésre a Yes to Europe se ekkor jött:
OE-LZR
Austrian Airlines
Airbus A320-271N
D-AKNV
Eurowings
Airbus A319-112
G-ZBJK
British Airways
Boeing 787-8 Dreamliner
G-EUPJ
British Airways ("BEA (1959-1968) retro" livery)
Airbus A319-131
Átstartolt - nem tudjuk miért:
G-DBCH
British Airways
Airbus A319-131
2 nappal később ő vitt minket tovább Dublin-ba:
G-EUOG
British Airways
Airbus A319-131
G-EUYS
British Airways ("OneWorld" titles)
Airbus A320-232
Ezek után jött a pályaváltás, úgyhogy mi is visszamentünk a déli pályához - először a táblához, hogy legyártsuk a "kötelezőt" (a második képen Topi látható):
G-XLEI
British airways
Airbus A380-841
...majd tovább a focipályára (4-es szpot), hogy onnan is legyenek fotók - a fényviszonyok az ideálistól azért sajnos elég messze voltak már:
JY-BAF | G-ZBJM | CN-RGU | S2-AJX
Royal Jordanian | British Airways | Royal Air Maroc | Biman Bangladesh Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner | 787-9 Dreamliner
9V-SKS
Singapore Airlines
Airbus A380-841
7T-VJW | EP-IJB
Air Algérie | Iran Air
Airbus A330-202 | A330-243
JA732J
Japan Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-346(ER)
Némi örömünkre szolgált azért, hogy a tegnapi után a mai járatra is megkaptuk, igaz 1 óra késése ezúttal is volt, így legalább a pálya nem volt kérdés, de előző nap ugyanekkor lett volna az igazi:
A9C-FG
Gulf Air ("1976 Retro" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Benjiről is sikerült egy "BTS" (Behind The Screnes, nem Bratislava ) / "Hogyan készült" fotót csinálnom:
A6-EDQ
Emirates
Airbus A380-861
9M-MAC
Malaysian Airlines ("Malaysia Negaraku" livery)
Airbus A350-941
Rövid rémlánnyal tőlük még nem találkoztam - a 787-es flottájuk egyharmadát alkotják:
B-2737
China Southern Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
N419DX
Delta Air Lines
Airbus A330-941
"Penny Lane is in my ears, is in my eyes,
There beneath the blue suburban skies"
G-VNYL
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
Persze a lovakat se lehetett kihagyni:
G-EUUJ | B-LIC
British Airways | Cathay Pacific Cargo
Airbus A320-232 | Boeing 747-467F(ER)
HL7631
Korean Air Lines
Boeing 747-8B5
G-VDOT | OH-LWM | EC-NLP
Virgin Atlantic | Finnair | Iberia
Airbus A350-1041 | A350-941
TC-JJH | JA796A | B-2033
Turkish Airlines | All Nippon Airways | Air China
Boeing 777-3F2(ER) | 777-300(ER) | 777-39L(ER)
OO-SBD | EI-KGC
Brussels Airlines | Air Astana
Airbus A320-251N | A321-271NX
Napi DHL se maradhatott ki:
D-AEAC
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
G-LMRD
Loganair
ATR 42-500
Végül a túra itteni lényegi részét ezzel a géppel zártuk:
9XR-WX
RwandAir
Airbus A330-243
Másnap (08.19.) az előrejelzés szerint:
- A menetrendben tulajdonképpen semmi érdekeset nem láttunk (egyedül a már említett elefántos Kenya Airways B788 jött volna 15:00 körül)
- Az időjárás előrejelzés se volt túl bíztató
...ezért az egész napot városnézésre szántuk, az alábbi kört jártuk be:
Hyde Park --> Buckingham-Palota --> Big Ben --> Five Guys ( ) --> Tower Bridge gyalog, majd metróval a híres Abbey Road-hoz zarándokoltunk el, utána vissza a Big Ben-hez, onnan Trafalgar Square-hez és a Piccadilly színházhoz - utóbbinál találkoztunk össze ismét Rolóval, aki egy nagyon hangulatos kocsmába (Waxy Connor's) kalauzolt el minket - onnan némi kézműves sör után már sötétben mentünk vissza a szállásra és kezdtünk el bepakolni a másnap hajnali járatunkhoz - de erről a következő hozzászólásban mesélek majd.
Összességében London ismét nem okozott csalódást, ide bármikor szívesen jönnék még vissza.
Folyt.köv.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2024.09.07. 08:39-kor.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 923
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024. Augusztus - London, Dublin
Gyertek még! Sok pub van meg..
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.20. EIDW PIC
08.20. - Szigetugrás az ismeretlenbe
EI-DAA
Aer Lingus
Airbus A330-202
Amíg otthon nemzeti ünneplések készülődtek, nálunk korán (4:00) csörgött a vekker.
Előző este megkérdeztük Hounslow Central állomáson, mikor megy az első metró a T5 felé - azt mondták 5:00. A gépünk (BA832 - A319 G-EUOG) tervezett indulása 7:00 volt, úgyhogy bele kellett férjen különösebb kapkodás nélkül. Gondoltuk akkor...
4:45-kor hagytuk el a szállást, hogy elérjük a kiszemelt metrót, de úgy néz ki az ember félreérthette a kérdést, ugyanis az említett járat a T4-es hurkot csinálja - a mi metrónk 5:15-kor érkezett. No sebaj.
A T5-re megérkezve nekem leesett az állam - ekkora csarnokban még sose jártam. Gyorsan próbáltuk kideríteni, merre tovább - mivel előző este becsekkoltunk, az önkiszolgáló csomagfeladáshoz álltunk be a sorba.
Ez is egy új tapasztalat volt, és nem is ment zökkenőmentesen (sokadikra sikerült beszkennelni a beszállókártyát, az én bőröndöm a felcímkézés után "elakadt" a szalagon, és a rendszer nem volt hajlandó továbbvinni, úgyhogy be kellett érte mászni, és újrakezdeni az egész folyamatot...), de végül sikeresen abszolváltuk, úgyhogy irány az útlevél-(ami szintén automatizált volt) és biztonsági ellenőrzés, amire a terminál északi és déli végében lehetett sorba állni.
Rendkívül ötletes megoldás volt, hogy mindkét sor hossza látható volt a nagy kijelzőkön - mivel az északi sokkal rövidebb volt, mint a déli, oda mentünk.
DE:
A sok kicsi fennakadás az eredetileg elégségesre tervezett időt meglehetősen szűkösre csökkentette, úgyhogy eluralkodott rajtunk a kapuzárási pánik ugyanis:
Ráadásul menetközben ahogy szerteágaztak a sorok, mi is szétváltunk, de szerencsére viszonylag hamar megtaláltuk egymást, és indulhatott a rohanás.
Szerencsére időben odaértünk, és a buszos beszállítás után fellélegzve foglaltuk el az előző este kiválasztott (ezúttal a 21-24 sorok A-F ablakos helyeit - én a 22F-et - választottuk magunknak) üléseinket.
Az állóhelyünk a reptér dél-nyugati sarkában (09R küszöbnél) volt, a pályairány viszont 27-es volt, ráadásul az előző nap fordult beosztás szerint a 27R pálya indított a reggeli órákban, úgyhogy megnyertük magunknak a lehető leghosszabb gurulást, ami csak előfordulhatott a reptéren Érdekesség, hogy ilyenkor a tüzelőanyaggal való spórolás jegyében a gurulás nagy részét egy hajtóművel csinálják - mi is a váróponthoz egészen közel érve indítottuk a másikat.
Fél 8 előtt nem sokkal szálltunk fel, majd egy óra utazás után értünk földet az ír főváros repülőterének 28L futópályáján, és gurultunk be a 411T állóhelyre. Akadtak problémák a csomagfelvételnél is (Topi bőröndjének fogantyúját konkrétan ripityára törték rakodáskor - nem is értem, hogyan... ott helyben panaszt tettünk - érdekes módon mint a gyorséttermekben a kajarendelés, itt a panaszfelvétel is nagyképernyős kiosk-ok előtt zajlott...) - amíg én Topinak segítettem a panasz rögzítésében, Peti és Benji előre mentek az autókölcsönzőkhöz, hogy velünk párhuzamosan indítsák az autó felvételét - ott találkoztunk ismét, majd amint megvolt a kezdeti adminisztráció, mentünk le a buszmegállóba - ilyennel se találkoztam még, a kölcsönzős parkolók egy nagy, elkülönített telepen vannak a reptér mellett, ahová/ahonnan kisbuszokkal viszik az utasokat. Az autó felvétele után igyekeztünk is az első szpotterhelyre.
Egy pár szó a reptérről szpotter-szempontból - egészen hasonló Heatrow-hoz:
(Részletek: spotterguide.net)
A túra ideje alatt végig, 15+/-5 fok körüli hőmérséklettel, változóan felhős éggel, valamint nagyrészt pályairányú, de meglehetősen erős (10-15kts, esetenként 20-30kts lökéses) széllel társult időjárásunk volt - tulajdonképpen folyamatos felhőlottó volt
Londonba konkrétnak mondható cél nélkül indultunk (első alkalom, amióta együtt járunk túrákra), itt viszont több kiszemelt célpontunk is volt:
A napot a 2-es számú, "The Mound" nevű szpotterhelyen kezdtük - talán egy mini Cargodomb-ként tudnám jellemezni - a 28L pálya leszálló zónájában az út mellett húzódó, kisebb domb, tövében némi parkolóval. A helyhez legalább egy sámli vagy még inkább egy létra javasolt, különben a fotók aljában ott lesz a kerítés, viszont szerencsére a gépekbe nem lóg bele - sokkal nagyobb problémát jelent egy-egy rosszkor elhaladó emeletes busz, vagy kamion - ezekre láthattok majd példákat.
Node megint túúúúúl sokat pofáztam, úgyhogy befogom, jöjjenek a fotók
Kezdésnek egy helyi légcsavaros:
EI-GZV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
Napi 2x fordul LCY-ből:
G-LCAC
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Ide is járnak, úgyhogy egy harmadik lajstromot is behúztunk
G-SAJK
Loganair
Embraer ERJ-145EP
Az amerikai érkezők itt se maradhatnak ki:
C-GURP | N833AA
WestJet | American Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Végül egyik járaton se Hekla jött - ennek itt kevésbé, de volt a túrának olyan pontja, amikor jobban örültünk:
TF-FIO
Icelandair
Boeing 757-208
Az első célpontra nem kellett sokat várni:
EI-GAJ
Aer Lingus
Airbus A330-302
Ahogy a másodikra se (a párja még amikor a terminálon voltunk, érkezett meg) - spoiler alert, ezekből se kaptunk festettet:
N41140
United Airlines
Boeing 757-224
Az új festésű helyi nagyágyúk is befutottak:
EI-EIN | EI-EIM
Aer Lingus
Airbus A330-302
SAS 2 különböző lajstromországgal (avagy variációk egy témára):
EI-SIU | SE-ROJ
SAS Scandinavian Airlines (EI-SIU operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Az első kapufák:
G-ORAI | EI-FAV
Aurigny Air Services | Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
LN-WEA
Widerøe
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
A7-BHN
Qatar Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
EC-MQL
Vueling
Airbus A321-231
Itt is pont jött egy kamion, de szerencsére a géppel ellentétes irányba mozgott, így csak minimális volt a kitakarás:
EI-LRD
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
SU-GEG
Egyptair
Boeing 737-866
Frissen a gyárból:
EI-IKD
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX
A régi festésű jöhetett volna mondjuk ezen a járaton
EI-FAT
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
Ezt a gépet nagyon nem akarták az égiek, hogy meglőjük - nem csak hogy nem sütötte a nap, de a vele párhuzamosan érkező kamion az összes ezutáni kockán telibe takarta a gépet
EI-DVM
Aer Lingus ("Retro" livery)
Airbus A320-214
A folyamatos felhőmozgás néha egészen kontrasztos háttereket teremtett:
EI-FNG
Aer Lingus
Airbus A330-302
Budapesti járat:
EI-DVK
Aer Lingus
Airbus A320-214
Régi páros:
EI-DEM | EI-GAL
Aer Lingus
Airbus A320-214
Második LCY:
G-LCAC
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Bizjetek:
N702TR | N919VE
Private
Gulfstream G600 | Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604
Új légitársaság(om)
YR-DSE
Dan Air
Airbus A320-232
TC-LPA
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
Az új rögbis már elsőre kompromisszumok nélkül szaladt be a zsákba:
EI-DEG
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
'21-ben Frankfurtban már találkoztunk vele, igaz akkor az A320-asukkal:
YR-WIN
HiSky Europe
Airbus A321-271NX
Első találka a méhecskével is hagyott némi kívánnivalót maga után:
SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
Ezek után átmentünk az északi pályához (8-as szpot), mivel egymás után 3 régi festésű A333 is indult:
EI-DUZ | EI-GCF | EI-FNG
Aer Lingus
Airbus A330-302
EI-LRD
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
Méhecske másodikra se lett az igazi még:
SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
Ezek után bár a felhők egyre vastagabban álltak össze, visszamentünk az érkezőkre, hátha szerencsénk lesz.
A BUD-LHR gépünkkel nem volt...:
G-DBCJ
British airways
Airbus A319-131
...ahogy a régebbi rögbissel se:
EI-DEI
Aer Lingus
Airbus A320-214
Ezek után elmentünk a szállásra ledobni a csomagjainkat, viszont úgy vettük észre, hogy naplementéhez közeledve megint tisztult az ég, úgyhogy visszamentünk a reptrérre, de ezúttal a déli pálya északi felén, az 5-ös szpotnál (a kerítés / törőkapu tövében) helyezkedtünk el - itt is jól jött volna a sámli, de a gépet fej fölé tartva át tudtam fotózni a kerítés és a szögesdrót között.
EI-DVG
Aer Lingus
Airbus A320-214
SP-RZM
Ryanair (operated by Buzz)
Boeing 737-8-200 MAX
Ő a két kicsivel ellentétben az S5 helyett az S6 gurulón jött le, úgyhogy az utolsó pillanatban kb. 100m-t még nyugatabbra kellett szaladnunk az eredeti helyünktől:
A6-ETJ
Etihad Airways
Boeing 777-3FX(ER)
Összességében az első benyomás elég vegyesre, de nagyrészt pozitívra sikerült
Folyt.köv.
EI-DAA
Aer Lingus
Airbus A330-202
Amíg otthon nemzeti ünneplések készülődtek, nálunk korán (4:00) csörgött a vekker.
Előző este megkérdeztük Hounslow Central állomáson, mikor megy az első metró a T5 felé - azt mondták 5:00. A gépünk (BA832 - A319 G-EUOG) tervezett indulása 7:00 volt, úgyhogy bele kellett férjen különösebb kapkodás nélkül. Gondoltuk akkor...
4:45-kor hagytuk el a szállást, hogy elérjük a kiszemelt metrót, de úgy néz ki az ember félreérthette a kérdést, ugyanis az említett járat a T4-es hurkot csinálja - a mi metrónk 5:15-kor érkezett. No sebaj.
A T5-re megérkezve nekem leesett az állam - ekkora csarnokban még sose jártam. Gyorsan próbáltuk kideríteni, merre tovább - mivel előző este becsekkoltunk, az önkiszolgáló csomagfeladáshoz álltunk be a sorba.
Ez is egy új tapasztalat volt, és nem is ment zökkenőmentesen (sokadikra sikerült beszkennelni a beszállókártyát, az én bőröndöm a felcímkézés után "elakadt" a szalagon, és a rendszer nem volt hajlandó továbbvinni, úgyhogy be kellett érte mászni, és újrakezdeni az egész folyamatot...), de végül sikeresen abszolváltuk, úgyhogy irány az útlevél-(ami szintén automatizált volt) és biztonsági ellenőrzés, amire a terminál északi és déli végében lehetett sorba állni.
Rendkívül ötletes megoldás volt, hogy mindkét sor hossza látható volt a nagy kijelzőkön - mivel az északi sokkal rövidebb volt, mint a déli, oda mentünk.
DE:
A sok kicsi fennakadás az eredetileg elégségesre tervezett időt meglehetősen szűkösre csökkentette, úgyhogy eluralkodott rajtunk a kapuzárási pánik ugyanis:
- 6:35-re jutottunk át a biztonsági ellenőrzésen
- A terminál északi részén voltunk
- A kapunk viszont a déli végen
- És volt hátra 5 percünk a zárásig
Ráadásul menetközben ahogy szerteágaztak a sorok, mi is szétváltunk, de szerencsére viszonylag hamar megtaláltuk egymást, és indulhatott a rohanás.
Szerencsére időben odaértünk, és a buszos beszállítás után fellélegzve foglaltuk el az előző este kiválasztott (ezúttal a 21-24 sorok A-F ablakos helyeit - én a 22F-et - választottuk magunknak) üléseinket.
Az állóhelyünk a reptér dél-nyugati sarkában (09R küszöbnél) volt, a pályairány viszont 27-es volt, ráadásul az előző nap fordult beosztás szerint a 27R pálya indított a reggeli órákban, úgyhogy megnyertük magunknak a lehető leghosszabb gurulást, ami csak előfordulhatott a reptéren Érdekesség, hogy ilyenkor a tüzelőanyaggal való spórolás jegyében a gurulás nagy részét egy hajtóművel csinálják - mi is a váróponthoz egészen közel érve indítottuk a másikat.
Fél 8 előtt nem sokkal szálltunk fel, majd egy óra utazás után értünk földet az ír főváros repülőterének 28L futópályáján, és gurultunk be a 411T állóhelyre. Akadtak problémák a csomagfelvételnél is (Topi bőröndjének fogantyúját konkrétan ripityára törték rakodáskor - nem is értem, hogyan... ott helyben panaszt tettünk - érdekes módon mint a gyorséttermekben a kajarendelés, itt a panaszfelvétel is nagyképernyős kiosk-ok előtt zajlott...) - amíg én Topinak segítettem a panasz rögzítésében, Peti és Benji előre mentek az autókölcsönzőkhöz, hogy velünk párhuzamosan indítsák az autó felvételét - ott találkoztunk ismét, majd amint megvolt a kezdeti adminisztráció, mentünk le a buszmegállóba - ilyennel se találkoztam még, a kölcsönzős parkolók egy nagy, elkülönített telepen vannak a reptér mellett, ahová/ahonnan kisbuszokkal viszik az utasokat. Az autó felvétele után igyekeztünk is az első szpotterhelyre.
Egy pár szó a reptérről szpotter-szempontból - egészen hasonló Heatrow-hoz:
- 2db párhuzamos, kelet-nyugat tájolású futópályával rendelkezik
- Ezek viszont 10/28 számozásúak
- Van egy 16-34 keresztpálya is, de ezt tulajdonképpen egyáltalán nem használják
- Az év nagy részében 28-as irányt használnak, ilyenkor viszont az angol társával ellentétben itt nem cserélgetik stabilan, melyik indít / érkeztet
- A déli pálya hajnalban indít és érkeztet egyaránt, napközben csak érkeztet
- Az északi pálya indít
(Részletek: spotterguide.net)
A túra ideje alatt végig, 15+/-5 fok körüli hőmérséklettel, változóan felhős éggel, valamint nagyrészt pályairányú, de meglehetősen erős (10-15kts, esetenként 20-30kts lökéses) széllel társult időjárásunk volt - tulajdonképpen folyamatos felhőlottó volt
Londonba konkrétnak mondható cél nélkül indultunk (első alkalom, amióta együtt járunk túrákra), itt viszont több kiszemelt célpontunk is volt:
- Ahogy nekem a Malév mellett az Aeroflot, Benjinek az Aer Lingus a nagy kedvence, így neki minden játszott (persze előnyben a régi festések és a heavy-k), de talán amit kiemelnénk, az egyetlen megmaradt, régi festésű ATR-ük - meg persze a festett (rögbis és retró) A320-asok
- A United Európába már csak nagyon kevés helyre jár Boeing 757-essel, ide napi 2x jönnek (hátha beesik valamelyik festett)
- Az Icelandair összes a túránk alatt érkező járatát szintén Boeing 757-essel (itt Hekla lett volna a non-plus-ultra, főleg a 2021-es Frankfurti csalódás után) teljesítette
A napot a 2-es számú, "The Mound" nevű szpotterhelyen kezdtük - talán egy mini Cargodomb-ként tudnám jellemezni - a 28L pálya leszálló zónájában az út mellett húzódó, kisebb domb, tövében némi parkolóval. A helyhez legalább egy sámli vagy még inkább egy létra javasolt, különben a fotók aljában ott lesz a kerítés, viszont szerencsére a gépekbe nem lóg bele - sokkal nagyobb problémát jelent egy-egy rosszkor elhaladó emeletes busz, vagy kamion - ezekre láthattok majd példákat.
Node megint túúúúúl sokat pofáztam, úgyhogy befogom, jöjjenek a fotók
Kezdésnek egy helyi légcsavaros:
EI-GZV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
Napi 2x fordul LCY-ből:
G-LCAC
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Ide is járnak, úgyhogy egy harmadik lajstromot is behúztunk
G-SAJK
Loganair
Embraer ERJ-145EP
Az amerikai érkezők itt se maradhatnak ki:
C-GURP | N833AA
WestJet | American Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Végül egyik járaton se Hekla jött - ennek itt kevésbé, de volt a túrának olyan pontja, amikor jobban örültünk:
TF-FIO
Icelandair
Boeing 757-208
Az első célpontra nem kellett sokat várni:
EI-GAJ
Aer Lingus
Airbus A330-302
Ahogy a másodikra se (a párja még amikor a terminálon voltunk, érkezett meg) - spoiler alert, ezekből se kaptunk festettet:
N41140
United Airlines
Boeing 757-224
Az új festésű helyi nagyágyúk is befutottak:
EI-EIN | EI-EIM
Aer Lingus
Airbus A330-302
SAS 2 különböző lajstromországgal (avagy variációk egy témára):
EI-SIU | SE-ROJ
SAS Scandinavian Airlines (EI-SIU operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Az első kapufák:
G-ORAI | EI-FAV
Aurigny Air Services | Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
LN-WEA
Widerøe
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
A7-BHN
Qatar Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
EC-MQL
Vueling
Airbus A321-231
Itt is pont jött egy kamion, de szerencsére a géppel ellentétes irányba mozgott, így csak minimális volt a kitakarás:
EI-LRD
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
SU-GEG
Egyptair
Boeing 737-866
Frissen a gyárból:
EI-IKD
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX
A régi festésű jöhetett volna mondjuk ezen a járaton
EI-FAT
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
Ezt a gépet nagyon nem akarták az égiek, hogy meglőjük - nem csak hogy nem sütötte a nap, de a vele párhuzamosan érkező kamion az összes ezutáni kockán telibe takarta a gépet
EI-DVM
Aer Lingus ("Retro" livery)
Airbus A320-214
A folyamatos felhőmozgás néha egészen kontrasztos háttereket teremtett:
EI-FNG
Aer Lingus
Airbus A330-302
Budapesti járat:
EI-DVK
Aer Lingus
Airbus A320-214
Régi páros:
EI-DEM | EI-GAL
Aer Lingus
Airbus A320-214
Második LCY:
G-LCAC
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Bizjetek:
N702TR | N919VE
Private
Gulfstream G600 | Bombardier CL-600-2B16 Challenger 604
Új légitársaság(om)
YR-DSE
Dan Air
Airbus A320-232
TC-LPA
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
Az új rögbis már elsőre kompromisszumok nélkül szaladt be a zsákba:
EI-DEG
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
'21-ben Frankfurtban már találkoztunk vele, igaz akkor az A320-asukkal:
YR-WIN
HiSky Europe
Airbus A321-271NX
Első találka a méhecskével is hagyott némi kívánnivalót maga után:
SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
Ezek után átmentünk az északi pályához (8-as szpot), mivel egymás után 3 régi festésű A333 is indult:
EI-DUZ | EI-GCF | EI-FNG
Aer Lingus
Airbus A330-302
EI-LRD
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
Méhecske másodikra se lett az igazi még:
SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
Ezek után bár a felhők egyre vastagabban álltak össze, visszamentünk az érkezőkre, hátha szerencsénk lesz.
A BUD-LHR gépünkkel nem volt...:
G-DBCJ
British airways
Airbus A319-131
...ahogy a régebbi rögbissel se:
EI-DEI
Aer Lingus
Airbus A320-214
Ezek után elmentünk a szállásra ledobni a csomagjainkat, viszont úgy vettük észre, hogy naplementéhez közeledve megint tisztult az ég, úgyhogy visszamentünk a reptrérre, de ezúttal a déli pálya északi felén, az 5-ös szpotnál (a kerítés / törőkapu tövében) helyezkedtünk el - itt is jól jött volna a sámli, de a gépet fej fölé tartva át tudtam fotózni a kerítés és a szögesdrót között.
EI-DVG
Aer Lingus
Airbus A320-214
SP-RZM
Ryanair (operated by Buzz)
Boeing 737-8-200 MAX
Ő a két kicsivel ellentétben az S5 helyett az S6 gurulón jött le, úgyhogy az utolsó pillanatban kb. 100m-t még nyugatabbra kellett szaladnunk az eredeti helyünktől:
A6-ETJ
Etihad Airways
Boeing 777-3FX(ER)
Összességében az első benyomás elég vegyesre, de nagyrészt pozitívra sikerült
Folyt.köv.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.22. EIDW PIC
08.22. - az "eső"nap
Ahogy láthatjátok, kihagytam 21-ét - mi is kihagytuk a repteret aznap, miután láttuk az előrejelzésből, hogy napfényre semmi esélyünk, úgyhogy ezúttal a látogatás elején "letudtuk" a városnézést / souvenir vásárlást.
Sajnos az időjárás a következő napra se javult, úgyhogy viszonylag hamar láttuk, hogy nem fogjuk életünk legjobb fotóit legyártani, de a lehetőséget megadtuk.
Eredetileg úgy gondoltam erről a napról nem szerkesztek meg semmit, viszont gyakorlásképpen úgy döntöttem mégis kidolgozok néhány fotót - ezek nagyrészt olyan képek/gépek, amikkel a túra többi napján nem találkoztunk.
Ugye említettem, hogy volt olyan pontja a túrának, amikor örültünk, hogy NEM Hekla jött - hát, ez volt az a pont
Még jó, hogy ezzel a géppel otthon és Brüsszelben egyaránt találkoztunk már fényben. További érdekesség, hogy ezen a napon 2 járat is volt:
TF-FIR | TF-ICS
Icelandair ("Vatnajökull / 80 Years of Aviation" livery)
Boeing 757-256 | 737-8 MAX
Londonban nem tudtam rendesen legyártani ezt a típust - sajnos itt se:
G-LMTE
Loganair
ATR 72-600 (72-212A)
Ez a társaság sajnos csak heti egyszer jár ide, úgyhogy esélyünk nem volt fényben elkapni:
G-ISLL
Blue Islands
ATR 72-500 (72-212A)
Egy csokor bizjet:
9H-IFX | 14+07 | N102DZ | 9H-VCF
FlexJet (operated by FlexJet Operations Malta) | German Air Force | Private | VistaJet
Embraer EMB-550 Praetor 600 | Bombardier BD-700-1A10 Global 6000 | Gulfstream V | Bombardier BD-100-1A10 Challenger 350
Ehhez a géphez nagyon kevés volt a 200mm, úgyhogy szigorúan kicsiben:
F-HROG
Oyonnair
Piaggio P.180 Avanti
Az utolsó napra szóló előrejelzés sokkal bíztatóbb volt, úgyhogy nagy reményekkel és hajnalra felhúzott vekkerrel pakoltunk össze mindent (mivel ez volt az utolsó éjszakánk a szállásunkon) és feküdtünk le aludni.
Egy igazán hosszú nap elé néztünk, de nem akarom előre elspoilerezni, úgyhogy ahogy az ameróka rádiósok mondják, "sztély tylyúnd"
Folyt.köv.
Ahogy láthatjátok, kihagytam 21-ét - mi is kihagytuk a repteret aznap, miután láttuk az előrejelzésből, hogy napfényre semmi esélyünk, úgyhogy ezúttal a látogatás elején "letudtuk" a városnézést / souvenir vásárlást.
Sajnos az időjárás a következő napra se javult, úgyhogy viszonylag hamar láttuk, hogy nem fogjuk életünk legjobb fotóit legyártani, de a lehetőséget megadtuk.
Eredetileg úgy gondoltam erről a napról nem szerkesztek meg semmit, viszont gyakorlásképpen úgy döntöttem mégis kidolgozok néhány fotót - ezek nagyrészt olyan képek/gépek, amikkel a túra többi napján nem találkoztunk.
Ugye említettem, hogy volt olyan pontja a túrának, amikor örültünk, hogy NEM Hekla jött - hát, ez volt az a pont
Még jó, hogy ezzel a géppel otthon és Brüsszelben egyaránt találkoztunk már fényben. További érdekesség, hogy ezen a napon 2 járat is volt:
TF-FIR | TF-ICS
Icelandair ("Vatnajökull / 80 Years of Aviation" livery)
Boeing 757-256 | 737-8 MAX
Londonban nem tudtam rendesen legyártani ezt a típust - sajnos itt se:
G-LMTE
Loganair
ATR 72-600 (72-212A)
Ez a társaság sajnos csak heti egyszer jár ide, úgyhogy esélyünk nem volt fényben elkapni:
G-ISLL
Blue Islands
ATR 72-500 (72-212A)
Egy csokor bizjet:
9H-IFX | 14+07 | N102DZ | 9H-VCF
FlexJet (operated by FlexJet Operations Malta) | German Air Force | Private | VistaJet
Embraer EMB-550 Praetor 600 | Bombardier BD-700-1A10 Global 6000 | Gulfstream V | Bombardier BD-100-1A10 Challenger 350
Ehhez a géphez nagyon kevés volt a 200mm, úgyhogy szigorúan kicsiben:
F-HROG
Oyonnair
Piaggio P.180 Avanti
Az utolsó napra szóló előrejelzés sokkal bíztatóbb volt, úgyhogy nagy reményekkel és hajnalra felhúzott vekkerrel pakoltunk össze mindent (mivel ez volt az utolsó éjszakánk a szállásunkon) és feküdtünk le aludni.
Egy igazán hosszú nap elé néztünk, de nem akarom előre elspoilerezni, úgyhogy ahogy az ameróka rádiósok mondják, "sztély tylyúnd"
Folyt.köv.
15 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég