2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
17 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Sziasztok!
Eseménydús nyáron vagyok túl, hiszen a Benji-Dani-Peti féle társasággal fotózhattam Dublinban és Londonban...valamint a családi nyaralás alkalmával eltudtam menni néhány órára kattintgatni a dubrovniki és a spliti repterekre. Engedelmetekkel a Dani által indított topikkal párhuzamosan feltöltenék ide néhány fotót, hogy haladjak ezeknek a képeknek a szerkesztésével is (addig a LHR-DUB túra képeihez hozzá se nyúlok).
Igyekszem valamilyen beszámoló-félét összedobni, de nekem nincsenek olyan skilljeim ehhez, mint Daninak, úgyhogy nézzétek el nekem a hiányokat.
2024.08.08. - Dubrovnik:
Amíg a többiek strandoltak, én kihasználtam az alkalmat, hogy 14 és 18 óra között fotózzak. A nap korábbi része utazással és városnézéssel telt (a szállásunk Makarskán volt), így tudatosan csak a délutáni órákra készülhettem. Véleményem szerint Dubrovnik egész jól fotózható délután.
Nem tudom mennyire látszik, de két pontot jelöltem be a térképen. Mikor kiértem a reptérre, a 12-es irányt használták, azaz a gépek a tenger felől érkeztek és Tivat irányába szálltak fel. Az aprontól nyugati irányba lehelyezett pontot szemeltem ki előzetesen, hogy itt kellene valami pozíciót találni. Ennél a spotnál itt kellett a főútról letérni:
Nem volt információm arról, hogy mekkora a kerítés, mennyire lehet fotózni a gurulóútnál. Volt nálam egy szétnyitható sámli, de végül csak arra kellett, hogy ücsörögjek rajta, mert oriási mglepetésemre a szoptnál van egy nagyobb parkoló kialakítva kavicsokból, valamint van egy nagy kavicsos/homokos kupac, amit megmászva egy szinten (vagy picit magasabban) vagy a repülőgépekkel. Tudni illik, az elmúlt években a reptér számos fejlesztésen esett át, így én szerintem az építkezésekből származó felesleg egy részét itt terítették szét. Legalábbis nem gondolnám, hogy akkora lenne itt a spotterközösség, hogy a reptér vezetése nekik kedveskedne.
Mindjárt itt sikerült is egy 12-es pályához guruló Voloteát meglőnöm.
Volotea
EC-NTM
Airbus A320-216
Dubrovnik-Athens
Ez volt az első és sajnos utolsó képem innen, hiszen megváltozott a szélirány és ezzel együtt a pályán is irányt váltottak.
Gondoltam sebaj, megnézem, hogy hol, milyen képeket lehet lőni a leszálló gépekről, a hegyvonulattal a háttérben. Čilipi településre beérve (reptéről dél-keletre), rögtön az első kereszteződésnél északra kell fordulni. Ez az út a pálya végénél megy el, a hegy irányába. Egy étterem és egy autó(pénz)mosó találkozásánál ismét kanyarodni kellett, ezúttal a terminál irányába, ahol az úton végighaladva eljutunk egy fociegyesület pályájához.
A google autója nem ment tovább, de trust me, tovább lehet menni egészen egy nagy placcig. Itt van az egyesület kis épületének a bejárata, valamint rengeteg hely, ahol autókkal lehet parkolni. Egyébként a kinti spotterkedésben azt élveztem a legjobban, hogy sem Dubrovnikban, sem Splitben nem basztatott semmilyen repteres.
Úgyhogy kényelmesen el lehet kint lenni.
Igazából maga a forgalom sokaknak common lesz, de én mindent lőttem a háttér, a környezet, a fények miatt. Valamint, vannak légitársaságok (pl a fenti Volotea is ilyen), amikkel Pesten nem találkozni. Így én szeretek ezekre is rámozdulni és minél több képet/típust/lajstromot begyűjteni (Nem ehhez a túrához tartozik, de a LHR-DUB túrán 14.256 képet készítettem a 9 nap alatt ). Idővel elkezdett befelhősödni és a hegyek irányából a szél fújni. Ennek köszönhetően az érkező gépek rendesen billegtek jobbra-balra, fel-le. Egy ideje már ott voltam, amikor megjelent egy 7 személyes busszal egy emberke. Szerintem érkező utasokat várt, hogy összeszedje őket és addig az idejét ott töltötte el, mellettem. Ha mégsem, akkor gyerekek megúsztam egy durva emberrablást és hogy rákerüljek a horvát tejesdobozokra... Ez a csávó mondogatta, hogy gyakran jönnek nyáron zivatarok a hegyek felől és hogy sokszor emiatt oldalszél van. Mesélte, hogy 15-20kts oldalszélnél be is zár a reptér. Valamint...vannak, akik erősebb oldalszélnél inkább divertálnak és hogy a Transavia gépei rendszeresen úgy fordulnak, hogy közel a hegyhez, mintha "driftelnének". Nem tudom ezekből mi igaz és mi nem, én csak kattintgattam. Neki köszönhetően, ha nem lett volna nálam telefon/flightradar, akkor is tudtam volna, hogy mikor jön a következő gép, mert állandóan mondogatta: "Camera man, take a photo!" (és mutatott a gépre)
No de hogy ne csak a szövegelés legyen, íme néhány érkező...
AirSERBIA
YU-ASC
ATR 72-600
Belgrade-Dubrovnik
Vueling
EC-MBS
Airbus A320-232
Rome-Dubrovnik
Ryanair (Air Malta)
9H-QEQ
Boeing 737-8AS
Bari-Dubrovnik
Flexflight
OY-IUV
Gulfstream G200 Galaxy
Prague-Dubrovnik
Ő pedig a horvátok új üdvöskéje...
Croatia Airlines
9A-CAE
Airbus A220-300
Zagreb-Dubrovnik
...rá egyáltalán nem számítottam az előtte lévő napig. Ugyanis titokban reménykedtem benne, hogy látni fogom őt, de még itthon azt olvastam, hogy csúszik a gép menetrendbe helyezése és a tényleges járatrepülés aztuán várható, amikor én már nem leszek az országban. Láttam a radaron, hogy augusztus 7-én splitbe repült. Akkor egy kicsit mérgelődtem is magamban, hogy miért nem néztem hamarabb a spliti menetrendet, mert akkor kimehettem volna rá meglőni. Aztán aznap este, a másnapi dubrovniki forgalmat böngészve láttam, hogy a holnapi napon (08.08.) Dubrovnikba fog repülni. Úgyhogy nagyon megörültem. Hozzám a horvát légitársaság is közel áll, még 2005-2007 közötti nyarakon láttam a gépeiket fel-leszállni (akkoriban pl a Dash 8-asok helyett még ATR 42-esek repültek ) és buzgón kattintgattam őket a kis Panasonic gépünkkel a strandon.
Időközben, valamikor ilyen tájt (vagy néhány géppel később) a hegyek felől érkező felhőzetből kaptam valamennyit a nyakamba...úgyhogy majd innen folytatom. (valójában a többi képet még nem szerkesztettem meg )
Eseménydús nyáron vagyok túl, hiszen a Benji-Dani-Peti féle társasággal fotózhattam Dublinban és Londonban...valamint a családi nyaralás alkalmával eltudtam menni néhány órára kattintgatni a dubrovniki és a spliti repterekre. Engedelmetekkel a Dani által indított topikkal párhuzamosan feltöltenék ide néhány fotót, hogy haladjak ezeknek a képeknek a szerkesztésével is (addig a LHR-DUB túra képeihez hozzá se nyúlok).
Igyekszem valamilyen beszámoló-félét összedobni, de nekem nincsenek olyan skilljeim ehhez, mint Daninak, úgyhogy nézzétek el nekem a hiányokat.
2024.08.08. - Dubrovnik:
Amíg a többiek strandoltak, én kihasználtam az alkalmat, hogy 14 és 18 óra között fotózzak. A nap korábbi része utazással és városnézéssel telt (a szállásunk Makarskán volt), így tudatosan csak a délutáni órákra készülhettem. Véleményem szerint Dubrovnik egész jól fotózható délután.
Nem tudom mennyire látszik, de két pontot jelöltem be a térképen. Mikor kiértem a reptérre, a 12-es irányt használták, azaz a gépek a tenger felől érkeztek és Tivat irányába szálltak fel. Az aprontól nyugati irányba lehelyezett pontot szemeltem ki előzetesen, hogy itt kellene valami pozíciót találni. Ennél a spotnál itt kellett a főútról letérni:
Nem volt információm arról, hogy mekkora a kerítés, mennyire lehet fotózni a gurulóútnál. Volt nálam egy szétnyitható sámli, de végül csak arra kellett, hogy ücsörögjek rajta, mert oriási mglepetésemre a szoptnál van egy nagyobb parkoló kialakítva kavicsokból, valamint van egy nagy kavicsos/homokos kupac, amit megmászva egy szinten (vagy picit magasabban) vagy a repülőgépekkel. Tudni illik, az elmúlt években a reptér számos fejlesztésen esett át, így én szerintem az építkezésekből származó felesleg egy részét itt terítették szét. Legalábbis nem gondolnám, hogy akkora lenne itt a spotterközösség, hogy a reptér vezetése nekik kedveskedne.
Mindjárt itt sikerült is egy 12-es pályához guruló Voloteát meglőnöm.
Volotea
EC-NTM
Airbus A320-216
Dubrovnik-Athens
Ez volt az első és sajnos utolsó képem innen, hiszen megváltozott a szélirány és ezzel együtt a pályán is irányt váltottak.
Gondoltam sebaj, megnézem, hogy hol, milyen képeket lehet lőni a leszálló gépekről, a hegyvonulattal a háttérben. Čilipi településre beérve (reptéről dél-keletre), rögtön az első kereszteződésnél északra kell fordulni. Ez az út a pálya végénél megy el, a hegy irányába. Egy étterem és egy autó(pénz)mosó találkozásánál ismét kanyarodni kellett, ezúttal a terminál irányába, ahol az úton végighaladva eljutunk egy fociegyesület pályájához.
A google autója nem ment tovább, de trust me, tovább lehet menni egészen egy nagy placcig. Itt van az egyesület kis épületének a bejárata, valamint rengeteg hely, ahol autókkal lehet parkolni. Egyébként a kinti spotterkedésben azt élveztem a legjobban, hogy sem Dubrovnikban, sem Splitben nem basztatott semmilyen repteres.
Úgyhogy kényelmesen el lehet kint lenni.
Igazából maga a forgalom sokaknak common lesz, de én mindent lőttem a háttér, a környezet, a fények miatt. Valamint, vannak légitársaságok (pl a fenti Volotea is ilyen), amikkel Pesten nem találkozni. Így én szeretek ezekre is rámozdulni és minél több képet/típust/lajstromot begyűjteni (Nem ehhez a túrához tartozik, de a LHR-DUB túrán 14.256 képet készítettem a 9 nap alatt ). Idővel elkezdett befelhősödni és a hegyek irányából a szél fújni. Ennek köszönhetően az érkező gépek rendesen billegtek jobbra-balra, fel-le. Egy ideje már ott voltam, amikor megjelent egy 7 személyes busszal egy emberke. Szerintem érkező utasokat várt, hogy összeszedje őket és addig az idejét ott töltötte el, mellettem. Ha mégsem, akkor gyerekek megúsztam egy durva emberrablást és hogy rákerüljek a horvát tejesdobozokra... Ez a csávó mondogatta, hogy gyakran jönnek nyáron zivatarok a hegyek felől és hogy sokszor emiatt oldalszél van. Mesélte, hogy 15-20kts oldalszélnél be is zár a reptér. Valamint...vannak, akik erősebb oldalszélnél inkább divertálnak és hogy a Transavia gépei rendszeresen úgy fordulnak, hogy közel a hegyhez, mintha "driftelnének". Nem tudom ezekből mi igaz és mi nem, én csak kattintgattam. Neki köszönhetően, ha nem lett volna nálam telefon/flightradar, akkor is tudtam volna, hogy mikor jön a következő gép, mert állandóan mondogatta: "Camera man, take a photo!" (és mutatott a gépre)
No de hogy ne csak a szövegelés legyen, íme néhány érkező...
AirSERBIA
YU-ASC
ATR 72-600
Belgrade-Dubrovnik
Vueling
EC-MBS
Airbus A320-232
Rome-Dubrovnik
Ryanair (Air Malta)
9H-QEQ
Boeing 737-8AS
Bari-Dubrovnik
Flexflight
OY-IUV
Gulfstream G200 Galaxy
Prague-Dubrovnik
Ő pedig a horvátok új üdvöskéje...
Croatia Airlines
9A-CAE
Airbus A220-300
Zagreb-Dubrovnik
...rá egyáltalán nem számítottam az előtte lévő napig. Ugyanis titokban reménykedtem benne, hogy látni fogom őt, de még itthon azt olvastam, hogy csúszik a gép menetrendbe helyezése és a tényleges járatrepülés aztuán várható, amikor én már nem leszek az országban. Láttam a radaron, hogy augusztus 7-én splitbe repült. Akkor egy kicsit mérgelődtem is magamban, hogy miért nem néztem hamarabb a spliti menetrendet, mert akkor kimehettem volna rá meglőni. Aztán aznap este, a másnapi dubrovniki forgalmat böngészve láttam, hogy a holnapi napon (08.08.) Dubrovnikba fog repülni. Úgyhogy nagyon megörültem. Hozzám a horvát légitársaság is közel áll, még 2005-2007 közötti nyarakon láttam a gépeiket fel-leszállni (akkoriban pl a Dash 8-asok helyett még ATR 42-esek repültek ) és buzgón kattintgattam őket a kis Panasonic gépünkkel a strandon.
Időközben, valamikor ilyen tájt (vagy néhány géppel később) a hegyek felől érkező felhőzetből kaptam valamennyit a nyakamba...úgyhogy majd innen folytatom. (valójában a többi képet még nem szerkesztettem meg )
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Joooo!! Welcome back!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Topi írta:Igyekszem valamilyen beszámoló-félét összedobni, de nekem nincsenek olyan skilljeim ehhez, mint Daninak...
Hát olyan szar skilljeid mint nekem, szerencse is, hogy nincsenek Nem csak a fotóid jobbak az enyéimnél
Egyenesen faszagányosak!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Urak, mi ez a korbesz*pkodas!! Ez nem az erportal
Tushka154 írta:Topi írta:Igyekszem valamilyen beszámoló-félét összedobni, de nekem nincsenek olyan skilljeim ehhez, mint Daninak...
Hát olyan szar skilljeid mint nekem, szerencse is, hogy nincsenek Nem csak a fotóid jobbak az enyéimnél
Egyenesen faszagányosak!
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Na, akkor folytatom...
Köszönöm az építőjellegű kritikákat!
Ott hagytam abba, hogy gyülekeztek az esőfelhők és átment az egész egy felhőlottóba. Hol volt fény a gépen, hol nem volt... Aztán egy ponton elkezdett esni az eső. Szerencsére nem tartott sokáig, de ahhoz elég volt, hogy az emberem magamra hagyjon és felvegye a tényleges utasait...vagy túszait...
Az eső után egész gyorsan el is vonult a felhőzet java (itt-ott azért még maradtak olyan foszlányok, amik betudtak zavarni). Őszintén szólva lényeges történés már nem volt, megvártam a 18 órát és vele együtt a British Airways A320-asát. Utána már nem jött semmi olyan, amiért maradtam volna, illetőleg a Nap is közeledett már a pályatengelyhez, úgyhogy értékelhető képeket sem lehetett volna gyártani a későbbiekben.
NetJets Europe
CS-DLH
Dassault Falcon 2000EX
Preveza-Dubrovnik
Ryanair
EI-DWH
Boeing 737-8AS
Dublin-Dubrovnik
Croatia Airlines
9A-CQC
De Havilland Canada Dash 8-400
Zagreb-Dubrovnik
SprintAir
SP-KPG
Saab 340A
Split-Dubrovnik
Iberia
EC-JGS
Airbus A321-213
Madrid-Dubrovnik
Atmospherica Aviation
OK-PHM
Embraer Phenom 300
Brač-Dubrovnik
Neki nagyon örültem, ugyanis Dani említette a londoni túrabeszámolóban, hogy a horvát légitársaság elkezdi lassan kivonni a meglévő A319/A320/Dash 8 triót a flottából, hogy a helyüket feltöltsék az A220-asokkal. Sajnos kevés Croatia Airbushoz volt szerencsém, hiszen Bécsbe, Münchenbe, Zürichbe, Brüsszelbe az esetek 95%-ban Dash-al járnak. Amszterdamban találkoztunk még Airbusokkal, de azok meg pont rossz napszakban jöttek-mentek, amikor nem lehetett róluk jó képeket csinálni...illetve most Londonban volt lehetőségünk még rá.
Sajnos nem a legjobb fények voltak rajta, úgyhogy ennyit tudtam kihozni ebből a történetből.
Croatia Airlines
9A-CTH
Airbus A319-112
Zürich-Dubrovnik
Ő is bakancslistás volt! Egy ideje kergetem már ezt a festést. Egymás után jött kettő ilyen, kb 3-5 perc különbséggel, sajnos a másodikra nem jutott napfény...
Buzz
SP-RZC
Boeing 737 MAX 8-200
Charleroi-Dubrovnik
...és a végére akkor egy Speedbird.
British Airways
G-GATH
Airbus A320-232
Gatwick-Dubrovnik
A dubrovniki kalandom itt ért véget.
Számomra pozitív volt a reptér fotózhatósága. Úgy is fogalmazhatnék, hogy kellemes csalódás ért, hiszen előzetesen nem tudtam, hogy mire számítsak. Kelleni fog-e sámli és hogy az elég lesz-e...? Elzavarnak-e a bánatba, hogy "hülye túrista, takarodj a kerítéstől el, menj strandolni!"...? De szerencsére pozitív élményekkel jöttem el. Mondjuk lehetőségem nem volt kipróbálni, hogy milyen egész nap fotózni. Így a délelőtti pozíciókról, lehetőségekről továbbra sincs semmilyen információm. Ahogy az érkezésem utáni gyors irányváltásnak köszönhetően azt se tudom megmondani, hogy a 11-es (tenger felől) érkezők mennyire pezsegnek? De nincsenek illúzióim: napsütéses napon, a +36 fokban, egy köztes gurulóúttal megtoldva biztosan egészen sz*r. A délutáni szpotok (a dombos) a 11-es pályához gurulókra, valamint (a focipálya melletti placc) a 29-es érkezőkre kiválóak. Azt nem tudom megmondani, hogy melyik pozíciónál mi az ideális objektív választás, de a guruló Voloteát 85mm-en (full frame), az érkező Croatia 319-est pedig 112mm-en (full frame) lőttem. Majd Dani kiszámolja nektek, hogy APS-C vázra melyik lesz az ideális obi
Még annyit ehhez a reptérhez, hogy engem meglepett, hogy mennyivel kisebb a forgalma Splithez képest. Pedig itt végig van gurulóút, nem kell várakoznia az indulónak (az érkezőre), hogy a pályán legurulva backtrackelhessen. Utashidas terminál van...jókora apron is található... mégis, Splitben erősebb a forgalom. Az a gyanúm, hogy vagy nincs meg a megfelelő (emberi) erőforrás, vagy pedig a dubrovniki térségben nincs annyi üdülési lehetőség, mint Split 50km-es vonzáskörzetében.
A légitársaságokat tekintve nem olyan rossz a felhozatal: jár ide Buzz, Condor, Discover, Edelweiss, flyDubai (méghozzá napközben), SAS, TUI, Volotea...csak nem feltétlenül akkora mennyiségben, mint Splitbe. Heti 4x vagy 5x van United járat is, idén 767-400-al repültek ide. Tavaly 767-300 járt és vagy tavaly, vagy pedig tavalyelőtt a Delta is járt ide 767-300-as típussal, úgyhogy egyszerre két amerikai is jelen volt. Idén az Unitednek az egyik járata (méghozzá a csütörtöki) 8 órakor érkezett, a többi 10 óra környékén (és 12 óra magasságában ment el). A 10 órási azt hiszem már tengelyfényes volt, a 8 órási szerintem még lőhető lehet, ha talál hozzá az ember megfelelő szpotot...és persze az sem árt, ha jövőre is megmarad ez a 8 órakor érkező járat.
És akkor a következő posztban pedig folytatom a másnapi spliti spotterkedéssel...
Köszönöm az építőjellegű kritikákat!
Ott hagytam abba, hogy gyülekeztek az esőfelhők és átment az egész egy felhőlottóba. Hol volt fény a gépen, hol nem volt... Aztán egy ponton elkezdett esni az eső. Szerencsére nem tartott sokáig, de ahhoz elég volt, hogy az emberem magamra hagyjon és felvegye a tényleges utasait...vagy túszait...
Az eső után egész gyorsan el is vonult a felhőzet java (itt-ott azért még maradtak olyan foszlányok, amik betudtak zavarni). Őszintén szólva lényeges történés már nem volt, megvártam a 18 órát és vele együtt a British Airways A320-asát. Utána már nem jött semmi olyan, amiért maradtam volna, illetőleg a Nap is közeledett már a pályatengelyhez, úgyhogy értékelhető képeket sem lehetett volna gyártani a későbbiekben.
NetJets Europe
CS-DLH
Dassault Falcon 2000EX
Preveza-Dubrovnik
Ryanair
EI-DWH
Boeing 737-8AS
Dublin-Dubrovnik
Croatia Airlines
9A-CQC
De Havilland Canada Dash 8-400
Zagreb-Dubrovnik
SprintAir
SP-KPG
Saab 340A
Split-Dubrovnik
Iberia
EC-JGS
Airbus A321-213
Madrid-Dubrovnik
Atmospherica Aviation
OK-PHM
Embraer Phenom 300
Brač-Dubrovnik
Neki nagyon örültem, ugyanis Dani említette a londoni túrabeszámolóban, hogy a horvát légitársaság elkezdi lassan kivonni a meglévő A319/A320/Dash 8 triót a flottából, hogy a helyüket feltöltsék az A220-asokkal. Sajnos kevés Croatia Airbushoz volt szerencsém, hiszen Bécsbe, Münchenbe, Zürichbe, Brüsszelbe az esetek 95%-ban Dash-al járnak. Amszterdamban találkoztunk még Airbusokkal, de azok meg pont rossz napszakban jöttek-mentek, amikor nem lehetett róluk jó képeket csinálni...illetve most Londonban volt lehetőségünk még rá.
Sajnos nem a legjobb fények voltak rajta, úgyhogy ennyit tudtam kihozni ebből a történetből.
Croatia Airlines
9A-CTH
Airbus A319-112
Zürich-Dubrovnik
Ő is bakancslistás volt! Egy ideje kergetem már ezt a festést. Egymás után jött kettő ilyen, kb 3-5 perc különbséggel, sajnos a másodikra nem jutott napfény...
Buzz
SP-RZC
Boeing 737 MAX 8-200
Charleroi-Dubrovnik
...és a végére akkor egy Speedbird.
British Airways
G-GATH
Airbus A320-232
Gatwick-Dubrovnik
A dubrovniki kalandom itt ért véget.
Számomra pozitív volt a reptér fotózhatósága. Úgy is fogalmazhatnék, hogy kellemes csalódás ért, hiszen előzetesen nem tudtam, hogy mire számítsak. Kelleni fog-e sámli és hogy az elég lesz-e...? Elzavarnak-e a bánatba, hogy "hülye túrista, takarodj a kerítéstől el, menj strandolni!"...? De szerencsére pozitív élményekkel jöttem el. Mondjuk lehetőségem nem volt kipróbálni, hogy milyen egész nap fotózni. Így a délelőtti pozíciókról, lehetőségekről továbbra sincs semmilyen információm. Ahogy az érkezésem utáni gyors irányváltásnak köszönhetően azt se tudom megmondani, hogy a 11-es (tenger felől) érkezők mennyire pezsegnek? De nincsenek illúzióim: napsütéses napon, a +36 fokban, egy köztes gurulóúttal megtoldva biztosan egészen sz*r. A délutáni szpotok (a dombos) a 11-es pályához gurulókra, valamint (a focipálya melletti placc) a 29-es érkezőkre kiválóak. Azt nem tudom megmondani, hogy melyik pozíciónál mi az ideális objektív választás, de a guruló Voloteát 85mm-en (full frame), az érkező Croatia 319-est pedig 112mm-en (full frame) lőttem. Majd Dani kiszámolja nektek, hogy APS-C vázra melyik lesz az ideális obi
Még annyit ehhez a reptérhez, hogy engem meglepett, hogy mennyivel kisebb a forgalma Splithez képest. Pedig itt végig van gurulóút, nem kell várakoznia az indulónak (az érkezőre), hogy a pályán legurulva backtrackelhessen. Utashidas terminál van...jókora apron is található... mégis, Splitben erősebb a forgalom. Az a gyanúm, hogy vagy nincs meg a megfelelő (emberi) erőforrás, vagy pedig a dubrovniki térségben nincs annyi üdülési lehetőség, mint Split 50km-es vonzáskörzetében.
A légitársaságokat tekintve nem olyan rossz a felhozatal: jár ide Buzz, Condor, Discover, Edelweiss, flyDubai (méghozzá napközben), SAS, TUI, Volotea...csak nem feltétlenül akkora mennyiségben, mint Splitbe. Heti 4x vagy 5x van United járat is, idén 767-400-al repültek ide. Tavaly 767-300 járt és vagy tavaly, vagy pedig tavalyelőtt a Delta is járt ide 767-300-as típussal, úgyhogy egyszerre két amerikai is jelen volt. Idén az Unitednek az egyik járata (méghozzá a csütörtöki) 8 órakor érkezett, a többi 10 óra környékén (és 12 óra magasságában ment el). A 10 órási azt hiszem már tengelyfényes volt, a 8 órási szerintem még lőhető lehet, ha talál hozzá az ember megfelelő szpotot...és persze az sem árt, ha jövőre is megmarad ez a 8 órakor érkező járat.
És akkor a következő posztban pedig folytatom a másnapi spliti spotterkedéssel...
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
RimoRoli írta:Urak, mi ez a korbesz*pkodas!! Ez nem az erportal
Topi írta:...Dani említette a londoni túrabeszámolóban, hogy a horvát légitársaság elkezdi lassan kivonni a meglévő A319/A320/Dash 8 triót a flottából, hogy a helyüket feltöltsék az A220-asokkal.
Én úgy emlékszem, pont Tőled hallottam ezt még amikor az első hírek felröppentek az A220 beszerzésről
Topi írta:...a guruló Voloteát 85mm-en (full frame), az érkező Croatia 319-est pedig 112mm-en (full frame) lőttem. Majd Dani kiszámolja nektek, hogy APS-C vázra melyik lesz az ideális obi
- Volotea:
- Canon: 53mm
- Minden más: 57mm
- Croatia:
- Canon: 70mm
- Minden más: 75mm
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Tushka154 írta:Én úgy emlékszem, pont Tőled hallottam ezt még amikor az első hírek felröppentek az A220 beszerzésről
Igen, de a londoni beszámolóban Te hoztad fel, hogy lőni kell őket - én meg erre a megjegyzésre reagáltam az előző posztomban
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Jo ez a mediterran Innsbruck. Lassuk split!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Hiánypótló beszámoló! Köszi!
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Köszi, hogy olvassátok!
2024.08.09. - Split:
Tavaly már jártam itt, úgyhogy újdonság nem ért. A tavalyi képek...őőő...izé...szóval...
Mind Dubrovnikhoz, mind Splithez hozzátartozik, hogy hetekkel a nyaralás előtt kiírkáltam magamnak egy táblázatba, hogy melyik napon milyen forgalom volt. Dubrovnikban is és Splitben is találtam 3-3 napot, amikor olyan gépek (nem is gépek, társaságok inkább) jönnek, amikkel nem találkozom heti/havi szinten. Splitben erős forgalmat tekintve a SAS, a TUI, a Volotea...és persze a Croatia Airlines vannak jelen. Csak itt jön a bökkenő: ezek a társaságok nem együttesen erősek, hanem napi bontásban. A szombati napon 12db SAS járat volt, szerdán 6db Volotea, péntekenként 4db TUI...és végül e mellett a nap mellett döntöttem, amikor kicsit kapok mindenből (is). Ráadásul ez volt az egyetlen nap, amikor 2db Condor jött egy nap. Az idei nyári szezonban ez volt tőlük az a nap, amikor két járatuk volt. Csütörtökön és vasárnap közlekedett még 1-1 járattal...a többi napon nem közlekedtek. Szóval úgy döntöttem előzetesen, hogy ezen a napon mindennel tudok találkozni, úgyhogy erre a napra nem is terveztem semmilyen más programot. És én azt mondom, hogy egész jól döntöttem, ugyanis lesz egy-két olyan gép, aminek nagyon megörültem, mikor láttam (volt, hogy a wc-n ülve ) hogy jönni fognak.
Mivel a szállás Makarskán volt, 1:20 percbe telt az apartmantól a reptérig kiérni. 4 órára állítottam ébresztőt és fél 5-kor már el is indultam és egész gyorsan oda is értem. A hely, ahol kezdtem a spotterguide által megjelölt 5-ös pont, abból is a balra lévő volt. Tavaly is itt fotózgattam és a kis sámlim bőven elég volt ide. A megközelítés is egyszerű, a buszmegállós kereszteződésben kell elfordulni és a reptér kerítése mellett (kb 15-20 méterre) kényelmesen le lehet parkolni
Elvileg a térképen lévő 5-ös spotból a jobboldali egy domb lesz, mert mintha 1 embert láttam volna ott a nap folyamán ácsorogni. Ha mégsem, akkor nagyon durva cucc lehetett a táskámban lévő, protein szeletként árult termékben. A kerítés közel van a futópályához annyira, hogy teljesen oldalról a 80-400mm-es (full frame) obiba a bizjeteken kívül más nem is nagyon fér bele. Ha jól emlékszem még a Dash 8-as sem fért bele (de majd csekkolom ezt a későbbiekben).
Plusz emiatt is (mert közel vagy) és mert a pálya rövidsége miatt a legtöbb gép max teljesítménnyel száll fel...iszonyat hangosak a gépek felszálláskor.
Az első gép, amire kiértem (5:56-kor) brutál fényekben érkezett.
Discover Airlines
D-AIWE
Airbus A320-214
Frankfurt-Split
A többi gépek sokaknak commonok lehetnek, de mint korábban mondtam, én külföldön mindent fotózok. (plusz más a hátter, mint Ferihegyen)
KLM
PH-BXL
Boeing 737-8K2
Split-Amsterdam
Neki nagyon örültem, mert a Trade Air gépekről nem igazán vannak fotóim. Ezen ráadásul (mivel a horvátoknak repül) ott virít a Croatia Airlines logója is az oldalán. Illetve a festése sem egy f*s all white, hanem egészen izgalmas mintázatú.
Trade Air
9A-BTH
Airbus A320-214
Split-Stockholm
Wizz Air Malta
9H-WDK
Airbus A321-271NX
Vienna-Split
Iberia
EC-NTO
Airbus A320-251N
Split-Madrid
Volotea
EC-NOS
Airbus A320-216
Naples-Split
easyJet Switzerland
HB-AYP
Airbus A320-251N
Geneva-Split
Wizz Air Malta
9H-WAF
Airbus A321-271NX
Rome-Split
Austrian Airlines
OE-LBS
Airbus A320-214
Split-Vienna
És akkor a beszámoló elején említett egyik Condor. Ők voltak az egyik ok, hogy ezt a napot választottam végül. Ugye a gépeiket fokozatosan festik át az új, terítősre. És ugyan sokszor vagyok úgy, hogy fotózzuk a régi festésű gépeket (Aer Lingus, SAS, Lufthansa, stb), mert néhány év múlva már nem lesznek...azonban pont a Condor az a társaság, akiknek az új festésű gépeivel az elmúlt 1.5 évben nem igazán sikerült találkoznom napos körülmények között. És bevallom, örültem volna, ha ezen a napon sikerül új festésű Condorokat fotóznom.
Condor
D-AICE
Airbus A320-212
Split-Frankfurt
easyJet Europe
OE-IZQ
Airbus A320-214
Milan-Split
easyJet Europe
OE-ING
Airbus A320-214
Paris-Split
Idáig jutottam a képekkel, úgyhogy most jön pár nap szünet. Igyekszem azért legalább napi 3 képet megszerkeszteni Köszönöm a figyelmeteket, az időtöket...és most időjárásjelentés...
2024.08.09. - Split:
Tavaly már jártam itt, úgyhogy újdonság nem ért. A tavalyi képek...őőő...izé...szóval...
Mind Dubrovnikhoz, mind Splithez hozzátartozik, hogy hetekkel a nyaralás előtt kiírkáltam magamnak egy táblázatba, hogy melyik napon milyen forgalom volt. Dubrovnikban is és Splitben is találtam 3-3 napot, amikor olyan gépek (nem is gépek, társaságok inkább) jönnek, amikkel nem találkozom heti/havi szinten. Splitben erős forgalmat tekintve a SAS, a TUI, a Volotea...és persze a Croatia Airlines vannak jelen. Csak itt jön a bökkenő: ezek a társaságok nem együttesen erősek, hanem napi bontásban. A szombati napon 12db SAS járat volt, szerdán 6db Volotea, péntekenként 4db TUI...és végül e mellett a nap mellett döntöttem, amikor kicsit kapok mindenből (is). Ráadásul ez volt az egyetlen nap, amikor 2db Condor jött egy nap. Az idei nyári szezonban ez volt tőlük az a nap, amikor két járatuk volt. Csütörtökön és vasárnap közlekedett még 1-1 járattal...a többi napon nem közlekedtek. Szóval úgy döntöttem előzetesen, hogy ezen a napon mindennel tudok találkozni, úgyhogy erre a napra nem is terveztem semmilyen más programot. És én azt mondom, hogy egész jól döntöttem, ugyanis lesz egy-két olyan gép, aminek nagyon megörültem, mikor láttam (volt, hogy a wc-n ülve ) hogy jönni fognak.
Mivel a szállás Makarskán volt, 1:20 percbe telt az apartmantól a reptérig kiérni. 4 órára állítottam ébresztőt és fél 5-kor már el is indultam és egész gyorsan oda is értem. A hely, ahol kezdtem a spotterguide által megjelölt 5-ös pont, abból is a balra lévő volt. Tavaly is itt fotózgattam és a kis sámlim bőven elég volt ide. A megközelítés is egyszerű, a buszmegállós kereszteződésben kell elfordulni és a reptér kerítése mellett (kb 15-20 méterre) kényelmesen le lehet parkolni
Elvileg a térképen lévő 5-ös spotból a jobboldali egy domb lesz, mert mintha 1 embert láttam volna ott a nap folyamán ácsorogni. Ha mégsem, akkor nagyon durva cucc lehetett a táskámban lévő, protein szeletként árult termékben. A kerítés közel van a futópályához annyira, hogy teljesen oldalról a 80-400mm-es (full frame) obiba a bizjeteken kívül más nem is nagyon fér bele. Ha jól emlékszem még a Dash 8-as sem fért bele (de majd csekkolom ezt a későbbiekben).
Plusz emiatt is (mert közel vagy) és mert a pálya rövidsége miatt a legtöbb gép max teljesítménnyel száll fel...iszonyat hangosak a gépek felszálláskor.
Az első gép, amire kiértem (5:56-kor) brutál fényekben érkezett.
Discover Airlines
D-AIWE
Airbus A320-214
Frankfurt-Split
A többi gépek sokaknak commonok lehetnek, de mint korábban mondtam, én külföldön mindent fotózok. (plusz más a hátter, mint Ferihegyen)
KLM
PH-BXL
Boeing 737-8K2
Split-Amsterdam
Neki nagyon örültem, mert a Trade Air gépekről nem igazán vannak fotóim. Ezen ráadásul (mivel a horvátoknak repül) ott virít a Croatia Airlines logója is az oldalán. Illetve a festése sem egy f*s all white, hanem egészen izgalmas mintázatú.
Trade Air
9A-BTH
Airbus A320-214
Split-Stockholm
Wizz Air Malta
9H-WDK
Airbus A321-271NX
Vienna-Split
Iberia
EC-NTO
Airbus A320-251N
Split-Madrid
Volotea
EC-NOS
Airbus A320-216
Naples-Split
easyJet Switzerland
HB-AYP
Airbus A320-251N
Geneva-Split
Wizz Air Malta
9H-WAF
Airbus A321-271NX
Rome-Split
Austrian Airlines
OE-LBS
Airbus A320-214
Split-Vienna
És akkor a beszámoló elején említett egyik Condor. Ők voltak az egyik ok, hogy ezt a napot választottam végül. Ugye a gépeiket fokozatosan festik át az új, terítősre. És ugyan sokszor vagyok úgy, hogy fotózzuk a régi festésű gépeket (Aer Lingus, SAS, Lufthansa, stb), mert néhány év múlva már nem lesznek...azonban pont a Condor az a társaság, akiknek az új festésű gépeivel az elmúlt 1.5 évben nem igazán sikerült találkoznom napos körülmények között. És bevallom, örültem volna, ha ezen a napon sikerül új festésű Condorokat fotóznom.
Condor
D-AICE
Airbus A320-212
Split-Frankfurt
easyJet Europe
OE-IZQ
Airbus A320-214
Milan-Split
easyJet Europe
OE-ING
Airbus A320-214
Paris-Split
Idáig jutottam a képekkel, úgyhogy most jön pár nap szünet. Igyekszem azért legalább napi 3 képet megszerkeszteni Köszönöm a figyelmeteket, az időtöket...és most időjárásjelentés...
17 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég