2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
21 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
Sziasztok! Ez egy már levetített túra, aminek a vége a másik oldalon eléggé elmaradt, gondoltam itt befejezem, úgyhogy fogadjátok szeretettel. Íme a túra 2014-ből:
Idén nyáron nagy szerencsém volt, ugyanis két híres repülőteret, illetve azok egyes részeit csodálhattam meg. Bár a két esemény nem egy közös túra folyamán történt, én mégis egyként mesélnék róla.
Legelsőként a salzburgi repülőtérről ejtenék egy pár szót (illetve képet), azon belül is pontosabban a Red Bull-Flying Bulls bázisául szolgáló Hangar 7-ről.
A hangárhoz egy, a Walchsee-hez irányuló iskolai túra keretében sikerült eljutnom. Szerencsére pont a reptérnél tettünk egy kitérőt, azonban ez egy villámlátogatással ért fel, negyed óránál nem hiszem, hogy többet lettünk volna a vörös bikák székhelyénél.
Maga a repülőtér és a Hangar 7 gyönyörű, festői környezetben fekszik, a látogatásunkkor sajnos ezt a rossz idő kicsit elcsúfította, de így is varázslatos volt. Az üvegezett falú építmény belsejében egy helyre vannak zsúfolva a híresebbnél híresebb versenyautók (RB9...stb.), még egy AlphaJet szimulátorral is rendelkeznek (ami sajnos nem működött ) és persze láthatóak a gyönyörű repülőeszközök is, jöjjön erről pár kép.
Egy szépséges Szu-26-os
Én magát a hangárt fotózás szempontjából nem találtam a legjobbnak, egyrészt a szűrt fény ami bejött az ablakokon rengeteg képet kiégetett, másrészt a gépek tényleg nagyon össze vannak zsúfolva (esetünkben teljesen be volt rendezve a hangár), valamint - ez már csak személyes kérdés - nagyon kevés volt az idő a fotózásra. :worried: Összességében viszont egy fantasztikus létesítmény, aki tud, mindenképpen látogasson el egyszer a helyre, szerintem garantáltan nem fog csalódni.
Ezután továbbindultunk a szállásunk felé, így Ausztriából nagyon semmi más repülőeszközt nem tudtam fotózni, Salzburgban mint mondtam pocsék idő volt, de pörgött az élet: ottlétünk alatt beesett két FlyNiki, egy EasyJet, egy Sunexpress, egy Intersky, plusz még elrobogott egy Niki A320-as. Innsbruckban is jártunk, sajnos ott azonban csak a belvárosban, ahol sikerült lekésnem egy tökéletes fényekben, a fejünk felett alacsonyan leszálló AUI B735(WL)-t, amiért elég mérges voltam..
Még a túra ennek a részének kiegészítőjeként beillesztenék két képet a szállásunk környékéről.
Idén nyáron nagy szerencsém volt, ugyanis két híres repülőteret, illetve azok egyes részeit csodálhattam meg. Bár a két esemény nem egy közös túra folyamán történt, én mégis egyként mesélnék róla.
Legelsőként a salzburgi repülőtérről ejtenék egy pár szót (illetve képet), azon belül is pontosabban a Red Bull-Flying Bulls bázisául szolgáló Hangar 7-ről.
A hangárhoz egy, a Walchsee-hez irányuló iskolai túra keretében sikerült eljutnom. Szerencsére pont a reptérnél tettünk egy kitérőt, azonban ez egy villámlátogatással ért fel, negyed óránál nem hiszem, hogy többet lettünk volna a vörös bikák székhelyénél.
Maga a repülőtér és a Hangar 7 gyönyörű, festői környezetben fekszik, a látogatásunkkor sajnos ezt a rossz idő kicsit elcsúfította, de így is varázslatos volt. Az üvegezett falú építmény belsejében egy helyre vannak zsúfolva a híresebbnél híresebb versenyautók (RB9...stb.), még egy AlphaJet szimulátorral is rendelkeznek (ami sajnos nem működött ) és persze láthatóak a gyönyörű repülőeszközök is, jöjjön erről pár kép.
Egy szépséges Szu-26-os
Én magát a hangárt fotózás szempontjából nem találtam a legjobbnak, egyrészt a szűrt fény ami bejött az ablakokon rengeteg képet kiégetett, másrészt a gépek tényleg nagyon össze vannak zsúfolva (esetünkben teljesen be volt rendezve a hangár), valamint - ez már csak személyes kérdés - nagyon kevés volt az idő a fotózásra. :worried: Összességében viszont egy fantasztikus létesítmény, aki tud, mindenképpen látogasson el egyszer a helyre, szerintem garantáltan nem fog csalódni.
Ezután továbbindultunk a szállásunk felé, így Ausztriából nagyon semmi más repülőeszközt nem tudtam fotózni, Salzburgban mint mondtam pocsék idő volt, de pörgött az élet: ottlétünk alatt beesett két FlyNiki, egy EasyJet, egy Sunexpress, egy Intersky, plusz még elrobogott egy Niki A320-as. Innsbruckban is jártunk, sajnos ott azonban csak a belvárosban, ahol sikerült lekésnem egy tökéletes fényekben, a fejünk felett alacsonyan leszálló AUI B735(WL)-t, amiért elég mérges voltam..
Még a túra ennek a részének kiegészítőjeként beillesztenék két képet a szállásunk környékéről.
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
2. rész - a Londonba vezető út
A túra következő megállója London volt, ahova szerencsére légi úton sikerült eljutnunk. Sajnos Zsolti (Wheeler) nem tudott velünk tartani, ezt nagyon sajnáltam, de szerencsére jó utunk volt, simán ment a repülés, a látvány pedig gyönyörű volt.
Sajnos nagyon ritkán szoktam repülni, legutóbb 2006-ban adatott meg egy közforgalmi járaton való repülés, így ezt a mostani alkalmat már nagyon vártam, főleg, hogy A320-assal repültünk, ami eddig nekem "hiányzott a repertoáromból", már ami a repülést illeti.
15:30-ra volt betervezve az indulás, előtte rendben megérkeztünkk a reptérre, megvolt a bechekkolás, buszozás, felszállás a gépre, ahol nagyon vadásztam egy hajtómű és ablak melletti helyre, ezt sikerült is egy sprinttel összekombinálva megszereznem.
Gépünk az alig több mint 7 éves HA-LPK volt és meg kell mondjam "korához képest" tökéletes állapotban volt, rendesen ki volt tisztítva, pár szóval teljesen megfelelt. LPK és társai teljesen beszékezve, 180 üléssel repkednek (esetünkben ez egy 95%-os load factorral is társult), kicsit féltem is ettől, hogy 2 és fél óráig úgy kell majd nyomorognunk, hogy semmi lábterünk nem lesz, de be kell valljam nagyon pozitívan csalódtam, számomra tökéletes és kényelmes volt az ülések közötti távolság.
Időben indítottunk, kb. 15:38-kor kezdtük meg a taxizást, pushback közben őket kettőjüket még elcsíptem (bocsi a minőségért, ablakon keresztül lett fotózva) :
A géppel mint mondtam teljesen meg voltam elégedve, egyetlen egy dolgot kivéve, az ablakai nagyon kicsik (és koszosak néhány helyen ), így néha elég lehetetlen pózokban próbáltam kifelé fotózni.
Ennek ellenére továbbra is minden rendben ment, elvégeztük a taxit, szépen felszálltunk és elég nagy varioval emelkedtünk, de ami fent volt a felhők felett, az teljesen elkápráztatott.
2 óra 10 perc repülés után kezdtük meg a süllyedést (útközben nem nagyon volt tarffic, csak egy Privilege Style B767 tette tiszteletét, amiről azonban csak egy gyatra kép készült ).
Miközben gyönyörű környezetben ereszkedtünk két reptér mellett is elhaladtunk: Bentwaters és Wattisham Airfield.
Descent:
Majd egy szép leszállást követően betaxiztunk az állóhelyre, meg kell hagyni, érkezésünkkor eléggé pörgött Luton, miközben beálltunk épp egy frissen festett Thomson B767 készülődött az indulásra, de volt ott még a Monarchtól kezdve, a WZZ-n keresztül, az Easy-ig minden. Amit pedig már gurulás közben is észrevettünk, hogy itt rengeteg, de rengeteg Business Jet van, az egész reptéren szétszórva!
...majd elhagyva a repteret elindultunk a szállásunk felé, ami közvetlen a Heathrow mellett volt.
A túra következő megállója London volt, ahova szerencsére légi úton sikerült eljutnunk. Sajnos Zsolti (Wheeler) nem tudott velünk tartani, ezt nagyon sajnáltam, de szerencsére jó utunk volt, simán ment a repülés, a látvány pedig gyönyörű volt.
Sajnos nagyon ritkán szoktam repülni, legutóbb 2006-ban adatott meg egy közforgalmi járaton való repülés, így ezt a mostani alkalmat már nagyon vártam, főleg, hogy A320-assal repültünk, ami eddig nekem "hiányzott a repertoáromból", már ami a repülést illeti.
15:30-ra volt betervezve az indulás, előtte rendben megérkeztünkk a reptérre, megvolt a bechekkolás, buszozás, felszállás a gépre, ahol nagyon vadásztam egy hajtómű és ablak melletti helyre, ezt sikerült is egy sprinttel összekombinálva megszereznem.
Gépünk az alig több mint 7 éves HA-LPK volt és meg kell mondjam "korához képest" tökéletes állapotban volt, rendesen ki volt tisztítva, pár szóval teljesen megfelelt. LPK és társai teljesen beszékezve, 180 üléssel repkednek (esetünkben ez egy 95%-os load factorral is társult), kicsit féltem is ettől, hogy 2 és fél óráig úgy kell majd nyomorognunk, hogy semmi lábterünk nem lesz, de be kell valljam nagyon pozitívan csalódtam, számomra tökéletes és kényelmes volt az ülések közötti távolság.
Időben indítottunk, kb. 15:38-kor kezdtük meg a taxizást, pushback közben őket kettőjüket még elcsíptem (bocsi a minőségért, ablakon keresztül lett fotózva) :
A géppel mint mondtam teljesen meg voltam elégedve, egyetlen egy dolgot kivéve, az ablakai nagyon kicsik (és koszosak néhány helyen ), így néha elég lehetetlen pózokban próbáltam kifelé fotózni.
Ennek ellenére továbbra is minden rendben ment, elvégeztük a taxit, szépen felszálltunk és elég nagy varioval emelkedtünk, de ami fent volt a felhők felett, az teljesen elkápráztatott.
2 óra 10 perc repülés után kezdtük meg a süllyedést (útközben nem nagyon volt tarffic, csak egy Privilege Style B767 tette tiszteletét, amiről azonban csak egy gyatra kép készült ).
Miközben gyönyörű környezetben ereszkedtünk két reptér mellett is elhaladtunk: Bentwaters és Wattisham Airfield.
Descent:
Majd egy szép leszállást követően betaxiztunk az állóhelyre, meg kell hagyni, érkezésünkkor eléggé pörgött Luton, miközben beálltunk épp egy frissen festett Thomson B767 készülődött az indulásra, de volt ott még a Monarchtól kezdve, a WZZ-n keresztül, az Easy-ig minden. Amit pedig már gurulás közben is észrevettünk, hogy itt rengeteg, de rengeteg Business Jet van, az egész reptéren szétszórva!
...majd elhagyva a repteret elindultunk a szállásunk felé, ami közvetlen a Heathrow mellett volt.
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
LHR előtt még egy speciális helyet szeretnék bemutatni, ez pedig nem más mint a RAF múzeum.
Hatalmas élmény volt számomra ennek a helynek a felfedezése, hiszen a világ egyik leghíresebb légierejének múltját (és jelenét) őrzi. Olyan legendás típusokkal volt lehetőségem találkozni, mint a Westland Wessex, a Blackburn Buccaneer, az első szériás Eurofighter Typhoon és Panavia Tornado vagy az Avro Lancaster.
Fotózás szempontjából elég problémás (az egyébként szinte véget nem érő) kiállítás, a legtöbb teremben sötét van, nagyon rosszak a fényviszonyok, vagy úgy össze vannak tolva a gépek, hogy nem mindig lehet normális perspektívából megörökíteni a lényeget.
Aki esetleg erre jár, mindenképpen látogasson el ide, garantáltan nem fog csalódni. Bár a múzeum London külvárosi részén fekszik, de metróval és busszal tökéletesen meg lehet közelíteni.
Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön egy pár kép :
Hatalmas élmény volt számomra ennek a helynek a felfedezése, hiszen a világ egyik leghíresebb légierejének múltját (és jelenét) őrzi. Olyan legendás típusokkal volt lehetőségem találkozni, mint a Westland Wessex, a Blackburn Buccaneer, az első szériás Eurofighter Typhoon és Panavia Tornado vagy az Avro Lancaster.
Fotózás szempontjából elég problémás (az egyébként szinte véget nem érő) kiállítás, a legtöbb teremben sötét van, nagyon rosszak a fényviszonyok, vagy úgy össze vannak tolva a gépek, hogy nem mindig lehet normális perspektívából megörökíteni a lényeget.
Aki esetleg erre jár, mindenképpen látogasson el ide, garantáltan nem fog csalódni. Bár a múzeum London külvárosi részén fekszik, de metróval és busszal tökéletesen meg lehet közelíteni.
Nem is szaporítom tovább a szót, jöjjön egy pár kép :
- mentosra_kola
- Silver Circle
- Hozzászólások: 132
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:15
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
jó képek! szuper helynek tűnik, ha arra járok rárakom a listára
Hát igen, ezzel ugyanígy voltam a Museum of Flightban Skóciában, de hát ez van ha sok a gép és kevés a hely
HA-LOI írta:Fotózás szempontjából elég problémás (az egyébként szinte véget nem érő) kiállítás, a legtöbb teremben sötét van, nagyon rosszak a fényviszonyok, vagy úgy össze vannak tolva a gépek, hogy nem mindig lehet normális perspektívából megörökíteni a lényeget.
Hát igen, ezzel ugyanígy voltam a Museum of Flightban Skóciában, de hát ez van ha sok a gép és kevés a hely
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
HA-LPK tökéletes! ez a múzeum is jónak tűnik, én is elnézek ide egyszer.
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
Köszi a visszajelzéseket, bocsi, hogy elmaradtam csak külföldön voltam.
Folytatva:
Mini Typhoon
Nagy kedvencem: Blackburn Buccaneer
Szar kép, de ez a Tornado gyakorlatilag esti sötétségben állt és 1-2 négyzetméterről lehetett fotózni
Folytatva:
Mini Typhoon
Nagy kedvencem: Blackburn Buccaneer
Szar kép, de ez a Tornado gyakorlatilag esti sötétségben állt és 1-2 négyzetméterről lehetett fotózni
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
A képek a látnivalók kevesebb mint felét mutatják, volt olyan rés, amin már nem is tudtunk átmenni, mert nem volt idő.
Re: 2014 Nyár - Salzburg Hangar 7, LHR
Elérkeztünk a túra csúcsához és egyben befejező részéhez is, ami nem mást mint Heathrow-t taglalja.
Életemben először jártam a brit fővárosban, így először nézhettem meg Európa legnagyobb repülőterét. Szerencsémre a szállásunk EGLL közvetlen közelében volt, így a reggeleken, míg útnak nem indultunk, nyugodtan lehetett gyönyörködni a leszálló heavy-k tömkelegében, melyek nagyrészt az USA felől érkeztek.
Szinte hihetetlen mekkora ez a reptér, az pedig végképp, hogy milyen a színvonala. A terminálok (legalábbis azok amikben mi jártunk) tiszták, modernek, a személyzet pedig nagyon segítőkész (mint nagyjából úgy mindenki Londonban ). A metró a reptér alá van beépítve és hihetetlenül praktikus, gyorsan lehet vele közlekedni akár a terminálszekciók, akár a főváros között.
Az időjárás sajnos nem mindig volt kegyes velünk, a spottingolás ideje alatt többször beborult, kivilágosodott, besötétedett...stb., egyszóval elég változatos volt, továbbá ebben az időszakban nem a leghálásabbak itt a fények (ez majd a képeken látszik).
A forgalom azonban egyszerűen hihetetlen: mi nem a csúcsidőszakban voltunk kint, gyakorlatilag az egész British regionális flottát a nyakunkba kaptuk, de még így is káprázatos volt látni, hogy egész nap tényleg szakadatlan a lineup a pályák mögött. Csak leszállókat fotóztam, mégpedig azért mert a spot loc-ok és az időszűke, valamint az időjárás így tette lehetővé. A fotózás alatt végig 27R volt a leszállási irány, bár a reptéren a 27L leszállók is előfordulnak (azokat lehet fotózni a híres Myrtle Avenue-ról).
A kintlétünk során összebarátkoztam két nagyon kedves kollégával, az egyikük egy világjáró ausztrál, a másikuk pedig egy glasgow-i spotter volt. Rengeteg hasznos infóval elláttak az itteni spotterkedés, a menetrendek és magával a reptérrel kapcsolatban. Ekkor esett le az állam: elképesztő, hogy milyen rendszer működik Heathrow-n, milyen szakaszok vannak a traffic áramlásában, magyarán olyan dolgok, amelyekkel Ferihegyen nem lehet találkozni.
Ezt a két pozíciót használtuk (illetve csináltam 5-6 képet a buszpályaudvar felüljárójáról, de az már nem tartozott a hivatalos spottinghoz. )
Életemben először jártam a brit fővárosban, így először nézhettem meg Európa legnagyobb repülőterét. Szerencsémre a szállásunk EGLL közvetlen közelében volt, így a reggeleken, míg útnak nem indultunk, nyugodtan lehetett gyönyörködni a leszálló heavy-k tömkelegében, melyek nagyrészt az USA felől érkeztek.
Szinte hihetetlen mekkora ez a reptér, az pedig végképp, hogy milyen a színvonala. A terminálok (legalábbis azok amikben mi jártunk) tiszták, modernek, a személyzet pedig nagyon segítőkész (mint nagyjából úgy mindenki Londonban ). A metró a reptér alá van beépítve és hihetetlenül praktikus, gyorsan lehet vele közlekedni akár a terminálszekciók, akár a főváros között.
Az időjárás sajnos nem mindig volt kegyes velünk, a spottingolás ideje alatt többször beborult, kivilágosodott, besötétedett...stb., egyszóval elég változatos volt, továbbá ebben az időszakban nem a leghálásabbak itt a fények (ez majd a képeken látszik).
A forgalom azonban egyszerűen hihetetlen: mi nem a csúcsidőszakban voltunk kint, gyakorlatilag az egész British regionális flottát a nyakunkba kaptuk, de még így is káprázatos volt látni, hogy egész nap tényleg szakadatlan a lineup a pályák mögött. Csak leszállókat fotóztam, mégpedig azért mert a spot loc-ok és az időszűke, valamint az időjárás így tette lehetővé. A fotózás alatt végig 27R volt a leszállási irány, bár a reptéren a 27L leszállók is előfordulnak (azokat lehet fotózni a híres Myrtle Avenue-ról).
A kintlétünk során összebarátkoztam két nagyon kedves kollégával, az egyikük egy világjáró ausztrál, a másikuk pedig egy glasgow-i spotter volt. Rengeteg hasznos infóval elláttak az itteni spotterkedés, a menetrendek és magával a reptérrel kapcsolatban. Ekkor esett le az állam: elképesztő, hogy milyen rendszer működik Heathrow-n, milyen szakaszok vannak a traffic áramlásában, magyarán olyan dolgok, amelyekkel Ferihegyen nem lehet találkozni.
Ezt a két pozíciót használtuk (illetve csináltam 5-6 képet a buszpályaudvar felüljárójáról, de az már nem tartozott a hivatalos spottinghoz. )
21 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 21 vendég