2015. május, Oszaka

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 831
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: Bal » 2019.01.13. 00:23

8. rész, Fukuoka és a hazaút, 2015.05.25.

Remélem még bírjátok! :-D Akkor jöjjön a befejező rész!

Szóval hétfő reggel 7:00-kor volt indulásunk Itamiról Fukuokába, ANA Dash8-Q400-zal. Első aggódásom vasárnap este volt, mert az online rendszer nem hagyta, hogy becsekkoljunk. Valami problémája volt azzal, hogy nemzetközi volt a jegy, de ez a járat belföldi volt. A másik bajom az volt, hogy mint kiderült a belföldi és nemzetközi terminál Fukuokában rohadt messze van egymástól. Az egyik a pálya egyik oldalán, a másik a pálya másik oldalán. És nemhogy nincs fizikai kapcsolat és összeköttetés a két épület között, de még a csomagokat sem teszik át a csatlakozó járatra, azaz a KLM járatra be kell majd még külön csekkolni. Tehát gyakorlatilag két különálló jegyünk volt. Érkezés 8:25, indulás 10:20. Kevesebb, mint 2 óra… Na most ha figyelembe veszem, hogy minimális késéssel érkezünk, és mire felvesszük a csomagot az legjobb esetben is 9:00. Onnan átjutni a nemzetközi terminálba (úgy, hogy fingunk nincs, hogy mivel, hogyan, mennyi idő alatt) legalább fél óra, azaz kb. 9:30, egy órával a gép indulása előtt, kb. amikor zárni szokták a check-in-t. És vegyük figyelembe, hogy ismeretlen terminálban kell megtalálni a pultot, és nincs ebben az ütemtervben tartalék idő. Szóval nagyon neccesnek éreztük. Ha be tudtunk volna online csekkolni, akkor nyugodt lettem volna, de így, ha nem érjük el a csatlakozást, akkor hogy magyarázom meg, nem a mi hibánk miatt??? Szóval aggódva feküdtünk le aludni…

A vasárnapi esti teraszozáskor tudtuk meg, hogy a terminál 6:00-kor nyit. A vicc, hogy a gépünk meg 7:00-kor indul. Hát mondom ez is f@sza, hogy nyitásra ott kell lenni, hogy esélyünk legyen elérni a gépet.
A szálloda portása kérdezte, hogy szeretnénk-e igénybe venni az ingyenes transzfert, ami legkorábban 6:10-kor indul, és 6:15-kor van a terminalon. Mond ezek full kretének. Egy csomó gép 7:00-kor megy ki, akkor miért csak 6:10-kor indítják az első transzfert? Illedelmesen megköszöntem, de mondtam neki, hogy nekünk az késő, inkább átsétálunk gyalog, hogy kapunyitásra ott legyünk. Kicsit furcsán nézett a csávó, főleg úgy, hogy tudta, hogy 7-kor megy a gépünk.
6:00-ra ott is voltunk a nyitásra, de gyakorlatilag mi voltunk az elsők, csak mi lézengtünk még a csarnokban! Még a chek-in pultok sem voltak nyitva. Mondom az most hogy? Ferihegyen a reggeli induló löket előtt már 1.5-2 órával tömve van a terminál. A mi pultunk 6:15-körül nyitott ki végre, azaz simán jöhettünk volna a transzferrel... Akkor mégsem olyan kretének a japók? Minden ment flottul, úgyhogy 6:35-kor már a kapunál voltunk, ahol 6:50-kor kezdődött meg a buszos beszállítás.


A buszból még sikerült ezt a gyönyörűséget elcsípni. A kis mocsok valamikor tegnap éjjel futott be. Bezzeg a spottingos délután nem bírt bejönni…
Kép
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA8674


Ismét az volt a tapasztalat, hogy a japánok nagyon szervezetten és fegyelmezetten élnek, mivel 7:10-kor már boarding complete volt, mindezt úgy, hogy 6:15-kor nyitották a chek-in-t!


Külön felhívom a figyelmet az integető kapitányra, és a kis „pótlépcsőre”!
Kép
Airline: ANA
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA845A


Látszott, hogy „zonázó” jártról van szó, mert rajtunk kívül gyakorlatilag csak üzletasszonyok és üzletemberek ültek a gépen, sehol egy turista kinézetű utas.
Kép


A géppel kapcsolatban már a jegyvásárlás óta egy kérdés volt bennem, hogy mennyire fogok elférni? Ugye legendásak az ázsiai belföldi járatok székezése. (Seatgurun nincs erről infó.) Utasszám tekintetében pl. a 747-nél annak idején a japán belföldi járatok zsúfoltsága volt a rekord. Na most ezek után mit várjon az ember egy regionális géptől…

A csalódás nagyon pozitív volt! Íme a lábtér. (Megemlítem, hogy 190 cm vagyok!)
Kép


Néhány fotó a repülésről:

Japánban minden nagyon szűk. Az utolsó talpalatnyi (sík) helyet is beépítik. Ahol pedig elfogyott, ott csinálnak a tenger kiszorításával, vagy épp mesterséges szigetekkel.
Kép


Kép


Kép


Az oszakai régió harmadik, és az Oszakai öböl második, mesterséges szigetére épült reptere: Kobe. Szinte csak a Skymark használja.
Kép


Kép


Hiroshima International. A nyugati pályavéghez épp egy ANA 787 gurul. Ha jobban megnézitek, akkor a reptér egy legyalult hegyre épült, ami elég látványosan látszik a nyugati pályavégnél.
Kép


Az egyik öböl felett elhúzott alattunk a Japán Önvédelmi Légierő egyik Mithubishi T-4 géppárja.
Kép


Kép


Kép


Távoli külső állóhelyre tettek, és a terminál szélére vitt be a busz. Onnan még hosszan kellett gyalogolni a csomagokig. Útközben ezért néha meg-meg álltunk egy-egy ablaknál, néhány fotó erejéig.

Óriási szerencsével, pont az Amakusa Dash8-as jött be utánunk nem sokkal, úgyhogy számomra ez lett a túra egyik high light-ja! Azóta ezt a gépet már le is cserélték ATR42-re. 
Kép
Airline: Amakusa Airlines
Type: Bombardier Dash8-100
Reg.: JA81AM


Kép
Airline: Jetstar
Type: Airbus A320
Reg.: JA20JJ


Mire elértünk a szalagokig, addigra már nehogy kint forogtak a bőröndök, de gyakorlatilag mienk volt az utolsó! (Vagy az egyetlen?) Már senki nem volt a csarnokban! Nem is értem, hogy ezt, hogy csinálják? Ismét bizonyítottak a japók, én meg elmorzsoltam egy könnycseppet, amikor eszembe jutott, hogy Ferihegyen csak olyankor nem kell 20 percet várni a bőröndre, amikor non seggemből jössz, mert olyankor még a bőröndöknél is többet kell várni az útlevél ellenőrzésre.
Kiérve a váróba, gyorsan megérdeklődtük, hogy hogy lehet átjutni a másik oldalra. Kiderült, hogy ingyenes buszjárat van, ami 5 percenként indul, és kb. 10 perc alatt ér át. Hála az égnek, akkor ez gyors és egyszerű! Nyertünk kb. 15 percet. Kihasználva a potya időt, szó szerint felrohantam a teraszra. Azt korábban sikerült kideríteni, hogy természetesen itt is van terasz. A baj csak az, hogy itt jobban figyelnek a biztonságra, úgyhogy itt egy elég sűrű szövésű drótháló van felhúzva, úgyhogy bűvészkedni kell az obival. Kb. 5 perc alatt ezeket sikerült meglőni.

Pont a túra végére sikerült egy tisztességes ANA 763-at is lőni!
Kép
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA8971


Érdekes módon ez még most is repül, de már új színben.
Kép
Airline: JAL
Type: Boeing B737-400
Reg.: JA8995


Kép
Airline: Peach
Type: JA807P
Reg.: Airbus A320


Ezek után lesiettünk a transzfer buszhoz, ami könnyen és gyorsan vitt át a nemzetközi oldalra. Flottul ment minden, úgyhogy kényelmesen, bőven zárás előtt értünk a chek-in-hez, úgyhogy nem volt semmi gond.

Ezt már a gépből lőttem:
Kép
Airline: Singapore Airlines
Type: Airbus A330-200
Reg.: 9V-STD


Ha csak egy videót nézel meg, akkor ez legyen az!
Egy legendának tűnő híresztelés szerint a japán földi személyzet integet és meghajol a kiszolgált és elengedett gépüknek. Hát nem az! Íme a példa:
https://youtu.be/sEMI5yBAXv8
Kép


180-os forduló után még meg tudtam lőni Fukuokát. Balra fent a belföldi, középen lent a nemzetközi terminál, jobbra meg a katonai rész.
Kép


Kép

KLM B772. Ez még a régi kabin elrendezés. 3-3-3 elosztással az újabb 3-4-3 helyett. Én valahogy nem éreztem szűkösebbnek, mint az odafelé úton, ahol a sűrűbb székezés volt már.
A helyfoglalási taktika itt is bejött. Az egyikünknek az ablak mellé, a másikunknak a folyosó mellé foglaltam, így maradt köztünk egy hely, ide meg nyilván senki nem akart ülni, mert ha nem muszáj, akkor senki nem szeret beülni két ember közé egyedül.
Kép


Ebédre japánosan készített tonhalat adtak:
Kép


A hazafele út Dél-Korea felett vezet. Ez itt egy katonai reptér Szöulhoz közel.
Kép


Seoul Air Base. Itt állomásozik a két légierős B747.
Kép


Seoul Gimpo International
Kép


Az út többi része eseménytelenül zajlott. Amszterdamban sajnos felhős idő várt minket, így a csatlakozásra várva nem jöttünk ki a tranzitból. Egyik szatelit legvégén azért elnézegettük a forgalmat, de csak ez az egy LAN volt az említésre méltó:

Kép
Airline: LAN Cargo
Type: Boeing B777-200F
Reg.: N776LA


Záráskánt pedig még megmutatom, hogy az esti KLM AMS-VIE járatot mi adnak vacsora gyanánt. Nem sok, de egy Alitalia-hoz vagy Brithis-hez képest mindenképpen fejedelmi! :-D
Kép


Köszi a figyelmet!
Ha ilyen tempóban tudom szerkeszteni a túra fotókat, akkor kb. 3 év múlva jövök a soron következő koppenhágai anyaggal! :-D :-D

Bronze Circle
Hozzászólások: 16
Csatlakozott: 2016.08.07. 20:32

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: TMester » 2019.01.13. 06:41

Kösz a beszámolót Bal! Tetszett!

Silver Circle
Hozzászólások: 166
Csatlakozott: 2016.07.08. 21:29
Tartózkodási hely: Debrecen

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: Balint0425 » 2019.01.13. 12:10

Köszönjük Balázs a megosztást, brutális lett!

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 100
Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: catfan » 2019.01.13. 12:14

Bal írta:Ha ilyen tempóban tudom szerkeszteni a túra fotókat, akkor kb. 3 év múlva jövök a soron következő koppenhágai anyaggal! :-D :-D

Lehetne előrevenni az utolsó moszkvai túrát? Egy A320 bármilyen festéssel is csak A320 marad, én szívesebben nézegetnék mindenféle régi orosz vasat… ;)

Adminisztrátor
Avatar
Hozzászólások: 902
Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
Tartózkodási hely: London

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: RimoRoli » 2019.01.15. 21:56

Well done, koszi a megosztast. Varjuk a kovetkezo turat! Meg persze mindenki mastol is! :D

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 831
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

Re: 2015. május, Oszaka

HozzászólásSzerző: Bal » 2019.01.17. 13:39

Köszi mindenkinek!

Előző

Vissza: Spotter túrák

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég