2017.01.21. 11:37
Kedvet kaptam a beszámolók írásához, ezért megírom a tavaly áprilisi shanghaji utam.
Az időpont itt nem volt rugalmas, maximum 1-2 nappal lehetett tolni az utat, mert egy konkrét eseményre utaztunk ki áprilisban. (Forma1)
A repjegyet ismét a matrixon kerestem. Közrejátszott: ár, menetrend, társaság, típus.
Legolcsóbb jegyet az Emirates adta, de el sem gondolkodtam rajtuk, látva mennyire nem törődnek az utasokkal törlés esetén+ még mindig a legrosszabb menetrendet adják Ázsiába mindenfelé, mert 3-4 óra várakozás oda és visszaúton is. Ettől 5000 Ft-tal volt drágább szinte az összes többi cég. A legjobb menetrendet szokás szerint a LH group szolgáltatta. Rájuk is esett a választás, és ment a gondolkodás melyik cég/típus legyen ( LH: A380,B747,A346, LX:A343, OS:777-200) Lufira esett a választás oda via FRA 747, haza via MUC A346 + Air Dolomiti Muc-ból. Addig sem B747, sem A346-tal nem repültem, így örültem.
. Lufthansa sokat sztrájkolt ebben az időben, de ők simán átírnak bármilyen más cégre probléma esetén, ezért sem tartottam ilyentől.
Előkészületről pár szó. Kína vízumköteles ország, ha nem utazik tovább az utas egy 3. országba. (Akkor vízummentesen lehet maradni pár napot)
Pesti követségen lehet kérvényezni a vízumot. Amikor néztem 9000Ft volt/fő, de addig húztam halasztottam mire felemelték, és amikor mentem már 17.000 huf/fő volt.
Követség honlapján minden jól le van írva, simán el lehetett intézni a vízumot utazási iroda nélkül.
Szállás: IHG hotelláncnál rengeteg pontom van. Shanghajban elég jó helyen egy holiday inn express hotel 10.000 pont/éj. Ezt foglaltam le, így ingyen volt a szállásunk. (akkoriban cca. 150.000 pontom volt)
Kapóra jött az április 1-i bolondok napja akció a reptéri parkolóban. 500 ft/nap lett így a parkolás.
BUD-FRA
LH1341
A321
D-AISV
A csekin pultnál nem volt senki, a vízumellenőrzés és becsekkolás nagyon hamar ment. Secuhoz volt voucherem, így ott is 1 perc volt az átjutás.
Sok időnk volt a reptéren, mert én inkább vagyok a terminálban 2 órával előbb, mint 5 perccel indulás után.
Egy adott oldalon meg lehet nézni milyen foglalási osztályok érhetők még el egy gépre. BUD-FRA járaton már csak a legdrágább turista (Y) osztály volt nyitva. Ebből azt gondoltam, hogy fullon lesz a turista.
A gép időben érkezett, és a beszállítás is elkezdődött. Mivel helyünk megvolt, nem kapkodtunk. Végül 120 fő volt az utasok száma, ami a 190 fős gépen nem mondható soknak.
Időben szálltunk fel 31L-ről, majd 1 óra 30 perces repülés után érkeztünk meg Frankfurtba.
Itt busszal vittek a terminálba. Minden jól ki van táblázva, illetve többször jártam már itt, így könnyen odataláltunk a shanghaji géphez.
FRA-PVG
LH732
B747-400
D-ABVW
Nem volt sok ember a kapunál, és a fent említett oldalon is láttam, hogy sok foglalási osztály volt még nyitva. Így nem készültem arra, hogy kell jelentkezni lemaradónak.
A kapu előtt egy visa check volt, és utána lehetett a pulthoz menni. Mivel lufinál is pénzért lehet helyet választani, de online chekinnél már ingyenes, így hátul az ablak melletti kettes ülésbe tudtam foglalni. Itt is utolsók között szálltunk a gépre, elfoglaltuk a helyünket, majd odajött az egyik stewi, hogy nyugodtan üljünk oda ahova akarunk, mert nem lesznek sokan. Először még maradtunk, majd utána megint jött, hogy: tényleg mehetünk, és menjünk is, mert mások el fogják foglalni a helyeket. Ezáltal befoglaltunk egy középső négyest is, amin lehetett aludni, én pedig maradtam oldalt a kettesben.
A gép tényleg nem volt tele, szerintem max 20% lehetett a LF a turista osztályon.
Boarding completed
Mivel beszállítás nagyon hamar befejeződött, időben tudtunk indulni.
Itallal kezdődött a szerviz, és a menükártyát is kiosztották. A stewik szóltak, hogy a napellenzőket le kell húzni. (este 22-kor indult a gép, és mivel kelet felé repültünk, hamar lett világos)
Az étel bőséges volt, és finom. Ezután alvás következett az út nagy részében. A gép amúgy annyira hangos, hogy fülesen alig hallottam a filmet.
Wi-FI elérhető a gépen, 17€ körül egész útra. De odafele nem vettem meg.
Vacsora:
Már Kína felett:
Leszállás előtt (ami helyi idő szerint 14:50-kor volt) hozták a reggelit. Ami ismét nagyon jó volt.
Reggeli:
Puha landolás után, sokat kellett taxiznunk az állóhelyig.
Útlevélellenőrzésnél nem volt semmi probléma, simán beengedtek minket.
A reptérről természetesen Maglevvel mentünk be. :)
/Bocs a képek minősége miatt, telefonnal készültek.
/