2018.08.14. 10:28
Na szóval az úgy kezdődött, hogy egy 2016-os franciaországi EB túra után pár jóbaráttal elkezdtük tervezni, hogy mi lenne a legjobb úticél a következő kiránduláshoz.
Ez igazából nem volt nehéz döntés, hiszen a Wizz nem sokkal később bejelentette, hogy járatokat indít Asztanába, és mivel a már jól ismert Borat film elég nagy hatással volt gimnazista éveinkre, eldöntöttük, hogy tiszteletünket tesszük a 'Szent Földön"
Ebben a posztban csak az egyik részletet emelném ki, mégpedig a repülést Asztana és Almaty között. Asztana szép hely, de 2-3 napnál többet nem érdemes tervezni, legalábbis szerintem.
Kitaláltuk, hogy elmegyünk Almatyba is, és mivel tudtam, hogy az öregebb spotterek (Bal, Seres Peti, PT és a Gabi)
kb pont egy hónappal előbb mennek, mi is lekopiztuk az útvonal egy részét és befoglaltunk egy jó kis belföldi repülést.
A légitársaság a méltán híres Bek Air, amely kizárólagosan 25+ éves Fokker 100-asokkal repül, elsősorban belföldön, mivel máshova nem nagyon engedik be őket.
Az élmény összességében nagyon jó volt, mutatok egy pár fotót, ha esetleg valakinek segítségre lenne szüksége, akkor szóljon bátran. Kazahsztán nagyon pozitív élmény volt, még tuti, hogy megyek.
Asztana - beszállás. A gép: UP-F1014. 27.4 éves, ay amerikai Braniffnél kezdte volna, de aztán végül 91 júniusában a brazil TAM lett az első üzemeltetője, majd járt Spanyolországban, Svájcban. 2013 óta ível lefelé a pályája, Grúziában, Kazahsztánban, majd kölcsönben még az Afganisztánban is repült.
Kissé leharcolt utastér, és karcos ablakok jellemezték ezt a gépet, persze lehet, hogy mindegyik más tip top állapotban van..
1,5 órás út. Óvodás koromra emlékeztető "ivólé" és keksz meg valami csokis cucc.. JJJóféle!
Leszállás után. Vicc nélkül, életem egyik legszebb és legsimább leszállása volt ez.