2020.04.11. 21:07
RimoRoli írta:Az ismert, hogy mennyi penzert adjak ki ezt a kiralyi lakosztalyt?
Booking.com-on most 15ezer forint egy éjszaka
Bal írta:Mi a f..nak ekkor szálloda Ungvárra?:-O
Biztos túristaparadicsom volt valamikor
amúgy a szálloda kb. fele, vagy még talán annál is kevesebb volt használatban, látszott rajta elég erősen az idő vasfoga, valamint némely része úgy tűnt mintha lakóépületként üzemelt volna
Node jöjjön a...
Második nap, 1. rész - a repülésHajnali fél 5-kor indultunk el a szállodából a reptérre. Egy rövid kocsiút után tettük le az autókat az őrzött parkolóban (a szállodánál is inkább a fizetős, zárt és őrzött parkolót választottuk, nem mertük az épület előtt hagyni őket...), majd irány a checkin, ami meglepetésemre nem az itt látható terminálépületben található (később megmutatom a reptér elrendezését):
Becsekkoltunk és átmentünk az utasbiztonsági ellenőrzésen (itt semmi különös nem volt, ugyanaz a rendszer, mint bárhol máshol: checkin
fémdetektor + röntgen
váró) - az egyetlen furcsaság volt, hogy az 5kg-nál nehezebb utazós bőröndömet "fel kellett adnom", ami a gyakorlatban annyit jelentett, hogy a checkin-nél elvették, majd egy külön kisbusszal vitték fel a gépre
Közben az előtéren már javában készítették fel a repülőgépet (a képet a váró egyébként nyitott, bár őrzött ajtaján keresztül csináltam) - itt láttam "hús-vér", működő, igazi szovjet APA (Aerodromnij Pitátyelnij Apparat, magyarul GPU
)-kocsit
A beszállás egy kb. fél perces séta volt a váróból a repülőgépig, a hátsó ajtón való beszállás egy új élmény volt számomra. Elsők között szálltam fel a gépre, de épphogy csak elhelyezkedtem, mikor hallottam, hogy záródik a lépcső, indulnak a hajtóművek és már gurulunk is. Mire 2-t pislogtam a rengeteg alvás után, már a pályán gurultunk, majd egy 180 fokos forduló után fél percen belül már a levegőben is voltunk.
Annak ellenére, hogy nem vagyok egy nádszál legény, meglepően kellemesen elfértem
Itt már előkerült a fényképezőgépem, amihez egy Samyang 8mm halszem obit kértem kölcsön a várhatóan szűkös hely miatt:
Hogy miért van a telefon az ablakban? Hát hiába sikerült megjavítani a flight logger setup-omat, a Bluetooth-os GPS-vevő nem tudta belőni a pozíciónkat indulásig, így kénytelen voltam ott helyben, gyorsan egy alternatíva után nézni. Találtam is egy tracker alkalmazást, de az nem logolt végig, csak kb. az emelkedés fázisát.
No mindegy...
Felszállás után a reptér a várossal napkeltében és a fedélzeti ellátmány a kb. 2 órás útra - citromos tea és egy meglehetősen standard "zakuszka" hozzá - tejes keksz:
A járaton egyébként egy légiutaskísérő teljesített szolgálatot, odafele kb. félházzal mentünk. Az odaút 700km volt, amit 21000 lábon 422 km/h utazósebességgel 1:40 alatt repültünk le.
Krúzolás és leszállás Kievben - persze a "sztenderd" halszemes-hajtóműves fotó is kimaradt a repertoárból
Begurulás közben későn kaptam észbe és tettem fel a nagylátót a gépre, így természetesen elmulasztottam néhány roncs ablakon keresztüli lefotózását is.
DE:
Hatalmas köszönet a kiemelkedően barátságos személyzetnek, mivel nem csak hogy beszélgettünk egy jót az út során az épp szolgálaton kívüli fedélzeti mérnökkel és a légiutaskísérő hölggyel, leszállás után beengedtek a pilótafülkébe, sőt a csapat minden tagja kapott ajándékba egy-egy Safety Card-ot is!
Érdekes figyelni a 2 különböző GPS-t (kapitány oldalon egy Garmin, elsőtisztnél a Glareshield-en egy KLN90B figyel, középen a Groza fölött talán egy másik időjárás-radar van
), bár meg tudom érteni, mivel az elhelyezés miatt nehezen látják egymás műszerét - a TCAS pedig kvázi kötelező tartozék:
Meglepett, hogy itt nem típusra, hanem konkrét lajstromra szól a tájékoztató:
Kyiv Zhuliany Nemzetközi Repülőtér közepesen kihalt belföldi termináljához érkeztünk, itt busz vitt minket a gép és az épület között. Persze a leszállás utáni fotózkodással a többi utast kicsit megvárakoztattuk, aminek mérsékelten örültek
Az érkezési oldalon többek közt ez a kép fogadott minket. Innen átmentünk a nemzetközi terminálra, hogy az ottani kávézóban megreggelizzünk, majd rövid helyszín-egyeztetés, "gyors" Uber-foglalás és a napközbeni csúcsforgalomban irány az Egyetem
De erről majd a következő posztban
A hozzászólást 3 alkalommal szerkesztették, utoljára
Tushka154 2020.04.11. 22:49-kor.