Magyar vasutak - Képek

Silver Circle
Hozzászólások: 50
Csatlakozott: 2016.07.07. 19:43

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: Kerekesa » 2017.12.17. 10:09

Szép gyűjtemény, hangulatos képek! Köszi! :P

Bronze Circle
Avatar
Hozzászólások: 24
Csatlakozott: 2016.08.07. 21:47
Tartózkodási hely: Budapest/Szekszárd

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: czegenyp » 2017.12.23. 19:02

Egy-kettő nekem is megvan belőlük. Főleg a retro magyarok.

Bronze Circle
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2017.08.12. 09:25

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: greclev » 2017.12.28. 23:38

Kép

Búfelejtőnek pont jó volt ma délután ez a tripla :D

Adminisztrátor
Avatar
Hozzászólások: 582
Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
Tartózkodási hely: London

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: RimoRoli » 2018.01.01. 21:15

Aranyos kutya! :D De a kepek is jok!

Bronze Circle
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2017.08.12. 09:25

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: greclev » 2018.01.24. 11:46

Kép
A múltkor volt három tacsi, most legyen négy :D

Bronze Circle
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2017.08.12. 09:25

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: greclev » 2018.01.29. 18:45

Sziasztok!
Ma végezték a GySEV egyik vadonatúj FLIRT3-as motorvonatának zavartatásmérését a veresegyházi vonalon, ennek örömére hoztam egy kisebb képcsokrot a jeles eseményről. Annak ellenére, hogy a ződsárga gépek mostanában már elég magabiztosan mozognak a Dunától keletre is (a GySEV ugye alapvetően a nyugati országrészben szolgáltat), még most is viszonylag nagy flessnek számít egy-egy egzotikusabb GySEV-gépezet feltűnése errefelé.
A GySEV még valamikor 2016-ban döntött 10 darab FLIRT3-as (vagy újabban FLIRT160 névre keresztelt) villamos motorvonat beszerzéséről. Ezek a vonatok nagyon hasonlóak a START és a GySEV flottájában egyébként fellelhető FLIRT motorvonatokhoz, de vannak egészen szembetűnő különbségek is, például a teljesen áttervezett homlokfal, amely megfelel a legszigorúbb európai ütközésvédelmi normáknak. Engem a látványtervek alapján csöppet sem nyűgözött le a cuccos, de, gondoltam, csak meg kéne nézni élőben is. Úgyhogy megnéztem.
Az újonnan forgalomba állítandó járművek engedélyeztetési procedúrája során szükség van egy úgynevezett zavartatásmérésre. Ennek során azt vizsgálják a szakemberek, hogy a jármű hogyan befolyásolja a különböző, pályaoldali vasúti berendezések, például útátjárók, tengelyszámlálók vagy biztosítóberendezések működését. Pontosan nem tudom, hogyan történik mindez, mindenesetre a 71-es számú, Budapest - Veresegyház - Vác vonalon általában meg szoktak fordulni az engedélyeztetendő új járművek. Hogy pontosan miért erre a vonalra esik a választás, nem tudom megmondani, mindenesetre egy-egy ilyen mérés alkalmával nagy számban jelennek meg a fotósok ennek az egyébként rendkívül legatyásodott, dzsindzsás, unalmas vonalnak a környékén, ahová aztán tényleg nem megy ki jókedvéből fotózgatni az ember.

Kép
A tervezettnél majdnem egy órával később meg is jelenik Ivacsnál a próbavonat. Itt még az volt a terv, hogy Veresegyház és Csomád között ingázik majd...

Kép
...persze gyorsan kiderül, hogy nem addig van az, ingázásról szó sincs, csak Veresegyházon belül fognak tolatni. Két mozgás között van idő szemügyre venni az új járgányt, és még egy olyan műszaki analfabéta is elveszhet egy kicsit a részletekben, mint én. A fényszórók kicsit ezeket a morcos, új Audikat juttatják eszembe. Szépen látszik a Schaku vonókészülék is, ennek hála az új FLIRT-ök szót értenek majd a régiekkel

Kép
A karosszéria Szolnokon készült, a végszerelés azonban Lengyelországban zajlott. Összességében a vonat azért jelentős részben hazai termék. Nemsokára a START-hoz is érkeznek majd hasonló kinézetű, de emeletes kivitelű motorvonatok, amiket sok helyen már nagyon várnak. Az emeletes vonatok beszerzése amúgy nem új gondolat, vagy tíz éve volt is itt egy bemutató szerelvény Németországból, de abból a biznicből végül nem lett semmi, talán valami szakszervezeti ellenállás miatt. Az emeletes vonatok, amik a KISS fantázianevet viselik, Vác és Cegléd felé járnak majd állítólag

Kép
Itt sikerült együtt lefotózni a régi és az új dizájnt. Nyilván a FLIRT3-as se egy olyan iparművészeti remekmű, amire minden alkalommal rácsodálkozik az ember, de szerintem azért klafábban néz ki, mint a régi fajta

Adminisztrátor
Avatar
Hozzászólások: 582
Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
Tartózkodási hely: London

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: RimoRoli » 2018.02.01. 09:29

Kiraly!

Ezert jobb a vonatokat fotozni, joval kozelebb lehet kerülni a célponthoz! :D csak azok a b*zi oszlopok nem kellenének. :D

Bronze Circle
Avatar
Hozzászólások: 23
Csatlakozott: 2016.07.07. 20:33
Tartózkodási hely: Gyál

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: kelezoli » 2018.03.09. 08:52

Az első, retrósított gép a székesfehérvári illetőségű 2143-as Csörgő volt.

Ezt hogy érted? Vagy mikorra?

Bronze Circle
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2017.08.12. 09:25

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: greclev » 2018.03.14. 21:28

kelezoli írta:Az első, retrósított gép a székesfehérvári illetőségű 2143-as Csörgő volt.

Ezt hogy érted? Vagy mikorra?


mondjuk simán lehet, hogy hülyeséget mondtam, végülis ott volt az 1145-ös (?) Szili is

Bronze Circle
Hozzászólások: 48
Csatlakozott: 2017.08.12. 09:25

Re: Magyar vasutak - Képek

HozzászólásSzerző: greclev » 2018.03.31. 11:59

Kép

Úgy tűnik, most már tényleg nincs tovább a kék vonatoknak a 3-ason. Nagyon úgy néz ki, hogy ma reggel, különösebb hírverés nélkül elment az utolsó.

ElőzőKövetkező

Vissza: Vasútbarátok

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég