Külföldi vasutak
27 hozzászólás
• Oldal: 3 / 3 • 1, 2, 3
- Kic
- Silver Circle
- Hozzászólások: 59
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:04
- Tartózkodási hely: Budapest XVII.
Re: Külföldi vasutak
Nem villamos. Ez a Mariazell és St-Pölten között közlekedő keskeny nyomtávú vasút.
Az osztrákok csak Mariazellbahn-nak hívják.
Az osztrákok csak Mariazellbahn-nak hívják.
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: Külföldi vasutak
GO Transit (Greater Toronto Transit Authority)
MPI MP40PH-3C
Downtown Toronto, Canada
- bem13
- Silver Circle
- Hozzászólások: 88
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
- Tartózkodási hely: Budapest XVII.
Re: Külföldi vasutak
Egy pár kép vasárnapról Zólyom (Zvolen) állomásról. A képek egyébként kis híján 50 eurómba kerültek, mert szabálytalan helyen keltem át a síneken, amit két rendőr rögtön észre is vett Mentségemre szóljon, hogy volt ott kialakított gyalogos átkelő, és semmilyen tábla nem jelezte, hogy ott nem szabadna átmenni. Szerencsére rendesek voltak a rendőrök és megúsztam egy figyelmeztetéssel
Ez a kis mozdony bizonyára szebb napokat is megélt. Épp egy utasos szerelvény összeállításán dolgozott.
Ez a kis mozdony bizonyára szebb napokat is megélt. Épp egy utasos szerelvény összeállításán dolgozott.
Re: Külföldi vasutak
Ha már van külföldi képes topik, akkor tolok külföldi kontentet is, a napló az északi szomszédoknál nyílt ki, úgyhogy ma a szlovák vasutat vesézem egy kicsit. Más külföldit nem is nagyon szoktam, mondjuk. Elöljáróban annyi infó, hogy Szlovákiában minden EU-s diáknak és egyetemi hallgatónak ingyen vagy nagyon nyomott áron van a vonatozás (az eurocitykért 1 eurót, a supercityért 7 eurót kell fizetni), én is így jutottam el rengeteg helyre. A dolog pofonegyszerű egyébként, mindenkinek ajánlom, csak egy szlovák nyelvű űrlapot kell kitölteni, majd szlovákul el kell magyarázni a pénztárosnak egy tetszőleges szlovákiai vasútállomáson, hogy igazolványt szeretne az ember. Ez nem lehetetlen, én a mai napig is csak sört és vonatjegyet tudok venni szlovákul, mégis sikerült.
Mivel budapesti vagyok, kézenfekvőnek tűnik, hogy Párkány (Štúrovo - a píszíség és egyértelműség jegyében minden ki lesz írva szlovákul is) állomáson kezdődnek a szlovákiai vonatutak. Párkány elég provinciális városka, már ami a vonatközlekedést illeti - Pozsony (Bratislava) felé kétórás ütemben mennek az eurocityk, Érsekújvár (Nové Zámky) felé szintén kétóránként közlekednek a személyvonatok. A ZSSK (Szlovák Személyszállító Vasúttársaság) menetrendtervezési bravúrjainak egyike, hogy a személyvonatok durván tizenöt perccel az EC-k után szoktak indulni Párkányból - nesze neked, ütemes menetrend. Párkány felé még viszonylag nagy biztonsággal bele lehet futni ezekbe a Laminátka becenevű mozdonyokba is. A Laminátkák onnan kapták a nevüket, hogy a '70-es években forradalmi újításként nem fémből, hanem valamiféle műanyagötvözetből épültek. Ezek a mozdonyok hazánkban is mindennapos vendégnek számítanak a magánvasutak térnyerésének hála, a képen is látható 242,001-es pályaszámú, Gonzáles becenevű gép például a Rail Cargo Hungaria színeiben is dolgozott.
Néhány éve még közvetlen vonattal lehetett utazni a Nyugati pályaudvarról Érsekújvárba, mára ez a múlté, Szob és Párkány között már csak az eurocityk és a tehervonatok közlekednek. A képen a Slovan EC halad át a megszűnt Helemba (Chl'aba) megállóhelyen a csehszlovák ipar remekével, egy 350-es Gorillával az élen. A kétáramnemű, 160 km/óra sebességre képes villanymozdonyok valóban az űrkorszakot jelentették annak idején - és bizonyos szempontból még most is. Az eredetileg épült 20 mozdonyból ma 18 dolgozik, Csehszlovákia felbomlása után immár szlovák színekben. A hazai vaspályákról idén nyáron szorultak ki végérvényesen
A Gorillákat állítólag azért hívják így, mert a hátracsapott szélvédő nagyon hasonlít az emberszabású majom homlokára. Hát, nem tudom, a szlovák mozdonyok nevezéktana elég furcsa, ők például nem is nagyon becézik a Bzmot-jellegű motorvonataikat, a Škoda X62/X63 (X lehet 1, 2, 3) pályaszámú mozdonyaikra meg van vagy 10 becenevük. A képen a legújabb színterv szerint fényezett 016-os Majom zúz Udvard (Dvory nad Žitavou) állomáson a Petrov EC-vel
Laminátkás személyvonat halad át a Nyitra hídján Érsekújvárott. Párkány felé többnyire háromrészes, emeletes Škoda motorvonatok járnak (amelyeket Jánošiknak becéznek a szlovák mesehős után - kép nem lesz róla, műanyagot itthon is tudok fotózni), ezért is volt külön öröm belefutni ebbe a klasszikus szerelvénybe
Később ugyanebbe a szerelvénybe Nagysurány (Šurany) előtt is belefutottunk, akkor Léva (Levice) felé közlekedett
Az egyhangú dél után északabbra indulunk, és meg sem állunk a Trencséni kerületben fekvő Nyitrabányáig (Handlova). Privigye (Prievidza) felől Felsőstubnya (Horná Štubňa) felé már vannak szintkülönbségek, amelyeket a vasút különböző műtárgyak, például alagutak vagy efféle völgyhidak segítségével küzd le. A hazai mellékvonalakkal ellentétben Szlovákiában meglehetősen sok mellékvonalon van teherforgalom, a felsőstubnyain pedig naponta több tehervonat is közlekedik - általában több mozdonnyal. A képen két Szamár előfogatol egy Bardotkát (amely sorozat - figyelem! - Brigitte Bardot jellegzetes melltartóiról kapta a nevét)
Nyitrabánya mind a mai napig Szlovákia legnagyobb bányavárosa. Vasútfotós szempontból ez csak azért izgalmas, mert hétfőtől szombatig mindennap közlekedik innen egy szénvonat Nyitranovákra (Nováky), a hőerőműbe, amelyet ráadásul a bányavállalat saját Dongója továbbít. Ez a markáns megjelenésű dízelgép a ČKD Praha terméke, és elsősorban szovjet piacra szánták. Pekingtől Bajkonuron és Moszkván át egészen Durrësig - az egyetlen üzemelő albán vasútvonal végállomásáig - bárhol bele lehet botlani
Annyira megtetszett ez a hely, hogy megvártam már a motorvonatot is a Dongó után Idehaza sok mozdonyvezető utálja a fotósokat, a szlovákoknál eddig csak barátságosan integető-kürtölő vezérekkel találkoztam - furcsa. Ennek a motorvonatnak amúgy nincs sok köze a mi Bézénkhez, azt külön a magyar piacra rittyentették a csehszlovákok
No de vissza délre, és egy kicsit nyugatabbra! Egyrészt földrajzi értelemben, másrészt mentális értelemben is: Szlovákiában megvalósult az, amit idehaza még tologatunk, vagyis a magánvasutak is beléptek a személyszállító piacra. A ZSSK mellett az Arriva, a LEO Express és a Regiojet is jelen van, a képen az utóbbi "színeiben" közlekedő délutáni komáromi (Komárno) REX robog Bogya (Bodza) után. A csallóközi (Pozsony-Komárom) vonalon a Regiojet végzi a közszolgáltatást, eredetileg viszonylag modern, de second-hand dízel motorvonatokkal kezdtek neki, de ezen a vonalon valamiért (talán az útátjárók elégtelen biztosításából következően) aránytalanul sok baleset történik vasúti átjárókban. A Regiojetnek jelenleg három motorvonata többé-kevésbé totálkáros, közben kínjukban már a németekről vásároltak használtan motorvonatokat. Amíg a 628-asokra vártak, a jó öreg mozdonyos vonatok is szóhoz jutottak azért, persze patchwork-jelleggel: a mozdony (Búvár a beceneve, talán érthető, miért) a cseh KDS társaságtól érkezett, az első két kocsit pedig a DB-től vették bérbe
A Regiojet másik nagy vállalkozása a Pozsony és Kassa (Košice) között, piaci alapon(!) működő intercity vonatok beindítása volt. A Szlovákiában csak "sárga vonat" néven emlegetett járatok kényelmes ex-osztrák kocsikkal, fedélzeti wifivel és büfével és elfogadható árakkal várták az utasokat, olyan sikerrel, hogy a ZSSK egy időre meg is szüntette a saját IC vonatait. A vég idén januárban érte utol a Regiojetet, amikor a Birodalom napi öt pár IC-vel vágott vissza - a RJ pedig különösebb küzdelem nélkül leállította a saját járatait. A képen az utolsó előtti Kassa-Pozsony IC robog Szentgyörgy (Svätý Jur) megállóhely előtt a 276-os Vectronnal az élen
A szlovák távolsági piacban azért bőven van lehetőség, köszönhetően például az ország földrajzi adottságainak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy Pozsony és Kassa között óránként közlekednek ilyen hosszú gyorsvonatok, mint ez itt. A kocsik minősége változatos, ez a vonat éppen IC-minőségű kocsikból áll - ezek felármentesen, diákok és nyugdíjasok számára pedig díjmentesen vehetők igénybe. Ez még magyar füllel is nagyon nagy ráfizetésnek tűnik, igazából csak két dolgok jegyeznék meg: a személyszállítás csak nagyon kevés országban nyereséges, másrészt idehaza is aránytalanul sokan vesznek igénybe valamilyen kedvezményt vasúti utazásra. A szlovák kormány gyakorlatilag annyit csinált, hogy a diákokat is odaengedte a húsosfazékhoz a nyugdíjasok mellé. A képen az Aristokratka becenevű, elsőként legyártott Gorilla közelít Pozsony főpályaudvarához a 604-es számú Dargov gyorsvonat élén
És ha már különleges festésű Gorillák, természetesen nem mehetek el szó nélkül a ruttkaiak szent tehene, a Hugo becenevű 004-es Emberszabású mellett sem. A képen az uniós pénzből kikupált Senkőc (Šenkvice) állomáson halad kassai gyorsvonatával az ikonikus, '80-as évek színterve szerint fényezett masina. Miután a nemzetközi forgalomból kiszorultak, a Gorillák hazai pályán kapnak új feladatot, méghozzá a kassai gyorsok továbbítását. Azért van szükség a Gorillákra, mert a szlovákiai vasúthálózatot rendkívül fineszes módon két különböző áramrendszerrel - egyenárammal és váltóárammal - villamosították. Az ostor legfájóbban persze az ország elsőszámú fővonalán, a Pozsony-Kassa vonalon csattan, ahol belföldön is mozdonycserére volt szükség, mielőtt a szükséges számú Gorilla felszabadult volna
Az Urpín név itt alapvetően kétfajta embernek csenghet ismerősen, egyrészt azoknak, akik idén ott voltak a SIAF-on, hiszen az Urpín hegyről elnevezett sört lehetett fogyasztani minden mennyiségben a rendezvényen (már ha nem fogyott el, vagy nem volt húgymeleg, ugye). Másrészt azoknak, akik tizenöt éve mondjuk Fülekre (Fil'akovo) akartak vonattal utazni Budapestről, hiszen létezett egy ilyen nevű nemzetközi gyorsvonat, amely Hatvanon és Somoskőújfalun át érte el Füleket. A somoskőújfalui határátmenet persze már réges rég a múlté, az Urpín gyorsvonat viszont még létezik, a vonatnév-recycling jegyében most ezt a Pozsony-Besztercebánya gyorsot illetik ezzel a névvel. Érdekes a kontraszt a harmadik és a negyedik kocsi között, ez utóbbi ugye egy EC-minőségű vagon, előbbi meg valami szakadt lengyel gyorsvonati kocsi lehet, amit valakik tetőtől talpig feketére festettek. A háttérben a festői Pozsony egy része látható
Az országban kétségkívül Pozsony elővárosában a legélénkebb a vasúti forgalom, egyes viszonylatokon akár óránként(!) is közlekedhetnek vonatok, amelyek most már többnyire ilyen korszerű, emeletes kocsikból állnak, amelyeket a Škoda gyártott. A képen a retró festésű 005-ös Princezna robog személyvonatával Nagyszombat (Trnava) felé Szentgyörgynél...
... no persze ellenpélda is akad, például ez az érsekújvári személyvonat, amelyre csak néhány lepukkant gyorsvonati kocsik sikerült összekukázni - meg egy csecse Laminátkát, amiért jár a piros pont
És ha már Laminátkák, fogadjatok szeretettel még két ilyen csúnyaságot, amint a zöld mezőben robognak piros gyorsvonataikkal. Távolról persze jól néznek ki, az igazság viszont az, hogy a tervezőmérnökök egy csomó mindenre nem gondoltak, például nincs rajtuk napellenző vagy visszapillantó tükör.
Mindkét kép Bese (Beša) közelében készült
A végére azért beraknám a legkedvencebb Szlovákiában készült vonatfotómat: a délutáni ipolysági (Šahy) személyvonat ballag az Ipoly árterében Ipolyvisk (Vyškovce nad Ipl'om) közelében. A fotó elkészültét egy egész délelőttös sörözés/kofolázás előzte meg, ami után jó ötletnek tűnt felmászni a szúrós bokrokkal borított, saras domboldalon, amire, mint később kiderült, vezetett út is. Talán az emlék, de talán a ködös márciusi hangulat miatt, de végülis ez a kép nőtt a leginkább a szívemhez. Köszi mindenkinek, aki idáig kitartott!
Mivel budapesti vagyok, kézenfekvőnek tűnik, hogy Párkány (Štúrovo - a píszíség és egyértelműség jegyében minden ki lesz írva szlovákul is) állomáson kezdődnek a szlovákiai vonatutak. Párkány elég provinciális városka, már ami a vonatközlekedést illeti - Pozsony (Bratislava) felé kétórás ütemben mennek az eurocityk, Érsekújvár (Nové Zámky) felé szintén kétóránként közlekednek a személyvonatok. A ZSSK (Szlovák Személyszállító Vasúttársaság) menetrendtervezési bravúrjainak egyike, hogy a személyvonatok durván tizenöt perccel az EC-k után szoktak indulni Párkányból - nesze neked, ütemes menetrend. Párkány felé még viszonylag nagy biztonsággal bele lehet futni ezekbe a Laminátka becenevű mozdonyokba is. A Laminátkák onnan kapták a nevüket, hogy a '70-es években forradalmi újításként nem fémből, hanem valamiféle műanyagötvözetből épültek. Ezek a mozdonyok hazánkban is mindennapos vendégnek számítanak a magánvasutak térnyerésének hála, a képen is látható 242,001-es pályaszámú, Gonzáles becenevű gép például a Rail Cargo Hungaria színeiben is dolgozott.
Néhány éve még közvetlen vonattal lehetett utazni a Nyugati pályaudvarról Érsekújvárba, mára ez a múlté, Szob és Párkány között már csak az eurocityk és a tehervonatok közlekednek. A képen a Slovan EC halad át a megszűnt Helemba (Chl'aba) megállóhelyen a csehszlovák ipar remekével, egy 350-es Gorillával az élen. A kétáramnemű, 160 km/óra sebességre képes villanymozdonyok valóban az űrkorszakot jelentették annak idején - és bizonyos szempontból még most is. Az eredetileg épült 20 mozdonyból ma 18 dolgozik, Csehszlovákia felbomlása után immár szlovák színekben. A hazai vaspályákról idén nyáron szorultak ki végérvényesen
A Gorillákat állítólag azért hívják így, mert a hátracsapott szélvédő nagyon hasonlít az emberszabású majom homlokára. Hát, nem tudom, a szlovák mozdonyok nevezéktana elég furcsa, ők például nem is nagyon becézik a Bzmot-jellegű motorvonataikat, a Škoda X62/X63 (X lehet 1, 2, 3) pályaszámú mozdonyaikra meg van vagy 10 becenevük. A képen a legújabb színterv szerint fényezett 016-os Majom zúz Udvard (Dvory nad Žitavou) állomáson a Petrov EC-vel
Laminátkás személyvonat halad át a Nyitra hídján Érsekújvárott. Párkány felé többnyire háromrészes, emeletes Škoda motorvonatok járnak (amelyeket Jánošiknak becéznek a szlovák mesehős után - kép nem lesz róla, műanyagot itthon is tudok fotózni), ezért is volt külön öröm belefutni ebbe a klasszikus szerelvénybe
Később ugyanebbe a szerelvénybe Nagysurány (Šurany) előtt is belefutottunk, akkor Léva (Levice) felé közlekedett
Az egyhangú dél után északabbra indulunk, és meg sem állunk a Trencséni kerületben fekvő Nyitrabányáig (Handlova). Privigye (Prievidza) felől Felsőstubnya (Horná Štubňa) felé már vannak szintkülönbségek, amelyeket a vasút különböző műtárgyak, például alagutak vagy efféle völgyhidak segítségével küzd le. A hazai mellékvonalakkal ellentétben Szlovákiában meglehetősen sok mellékvonalon van teherforgalom, a felsőstubnyain pedig naponta több tehervonat is közlekedik - általában több mozdonnyal. A képen két Szamár előfogatol egy Bardotkát (amely sorozat - figyelem! - Brigitte Bardot jellegzetes melltartóiról kapta a nevét)
Nyitrabánya mind a mai napig Szlovákia legnagyobb bányavárosa. Vasútfotós szempontból ez csak azért izgalmas, mert hétfőtől szombatig mindennap közlekedik innen egy szénvonat Nyitranovákra (Nováky), a hőerőműbe, amelyet ráadásul a bányavállalat saját Dongója továbbít. Ez a markáns megjelenésű dízelgép a ČKD Praha terméke, és elsősorban szovjet piacra szánták. Pekingtől Bajkonuron és Moszkván át egészen Durrësig - az egyetlen üzemelő albán vasútvonal végállomásáig - bárhol bele lehet botlani
Annyira megtetszett ez a hely, hogy megvártam már a motorvonatot is a Dongó után Idehaza sok mozdonyvezető utálja a fotósokat, a szlovákoknál eddig csak barátságosan integető-kürtölő vezérekkel találkoztam - furcsa. Ennek a motorvonatnak amúgy nincs sok köze a mi Bézénkhez, azt külön a magyar piacra rittyentették a csehszlovákok
No de vissza délre, és egy kicsit nyugatabbra! Egyrészt földrajzi értelemben, másrészt mentális értelemben is: Szlovákiában megvalósult az, amit idehaza még tologatunk, vagyis a magánvasutak is beléptek a személyszállító piacra. A ZSSK mellett az Arriva, a LEO Express és a Regiojet is jelen van, a képen az utóbbi "színeiben" közlekedő délutáni komáromi (Komárno) REX robog Bogya (Bodza) után. A csallóközi (Pozsony-Komárom) vonalon a Regiojet végzi a közszolgáltatást, eredetileg viszonylag modern, de second-hand dízel motorvonatokkal kezdtek neki, de ezen a vonalon valamiért (talán az útátjárók elégtelen biztosításából következően) aránytalanul sok baleset történik vasúti átjárókban. A Regiojetnek jelenleg három motorvonata többé-kevésbé totálkáros, közben kínjukban már a németekről vásároltak használtan motorvonatokat. Amíg a 628-asokra vártak, a jó öreg mozdonyos vonatok is szóhoz jutottak azért, persze patchwork-jelleggel: a mozdony (Búvár a beceneve, talán érthető, miért) a cseh KDS társaságtól érkezett, az első két kocsit pedig a DB-től vették bérbe
A Regiojet másik nagy vállalkozása a Pozsony és Kassa (Košice) között, piaci alapon(!) működő intercity vonatok beindítása volt. A Szlovákiában csak "sárga vonat" néven emlegetett járatok kényelmes ex-osztrák kocsikkal, fedélzeti wifivel és büfével és elfogadható árakkal várták az utasokat, olyan sikerrel, hogy a ZSSK egy időre meg is szüntette a saját IC vonatait. A vég idén januárban érte utol a Regiojetet, amikor a Birodalom napi öt pár IC-vel vágott vissza - a RJ pedig különösebb küzdelem nélkül leállította a saját járatait. A képen az utolsó előtti Kassa-Pozsony IC robog Szentgyörgy (Svätý Jur) megállóhely előtt a 276-os Vectronnal az élen
A szlovák távolsági piacban azért bőven van lehetőség, köszönhetően például az ország földrajzi adottságainak. Mi sem bizonyítja ezt jobban, mint hogy Pozsony és Kassa között óránként közlekednek ilyen hosszú gyorsvonatok, mint ez itt. A kocsik minősége változatos, ez a vonat éppen IC-minőségű kocsikból áll - ezek felármentesen, diákok és nyugdíjasok számára pedig díjmentesen vehetők igénybe. Ez még magyar füllel is nagyon nagy ráfizetésnek tűnik, igazából csak két dolgok jegyeznék meg: a személyszállítás csak nagyon kevés országban nyereséges, másrészt idehaza is aránytalanul sokan vesznek igénybe valamilyen kedvezményt vasúti utazásra. A szlovák kormány gyakorlatilag annyit csinált, hogy a diákokat is odaengedte a húsosfazékhoz a nyugdíjasok mellé. A képen az Aristokratka becenevű, elsőként legyártott Gorilla közelít Pozsony főpályaudvarához a 604-es számú Dargov gyorsvonat élén
És ha már különleges festésű Gorillák, természetesen nem mehetek el szó nélkül a ruttkaiak szent tehene, a Hugo becenevű 004-es Emberszabású mellett sem. A képen az uniós pénzből kikupált Senkőc (Šenkvice) állomáson halad kassai gyorsvonatával az ikonikus, '80-as évek színterve szerint fényezett masina. Miután a nemzetközi forgalomból kiszorultak, a Gorillák hazai pályán kapnak új feladatot, méghozzá a kassai gyorsok továbbítását. Azért van szükség a Gorillákra, mert a szlovákiai vasúthálózatot rendkívül fineszes módon két különböző áramrendszerrel - egyenárammal és váltóárammal - villamosították. Az ostor legfájóbban persze az ország elsőszámú fővonalán, a Pozsony-Kassa vonalon csattan, ahol belföldön is mozdonycserére volt szükség, mielőtt a szükséges számú Gorilla felszabadult volna
Az Urpín név itt alapvetően kétfajta embernek csenghet ismerősen, egyrészt azoknak, akik idén ott voltak a SIAF-on, hiszen az Urpín hegyről elnevezett sört lehetett fogyasztani minden mennyiségben a rendezvényen (már ha nem fogyott el, vagy nem volt húgymeleg, ugye). Másrészt azoknak, akik tizenöt éve mondjuk Fülekre (Fil'akovo) akartak vonattal utazni Budapestről, hiszen létezett egy ilyen nevű nemzetközi gyorsvonat, amely Hatvanon és Somoskőújfalun át érte el Füleket. A somoskőújfalui határátmenet persze már réges rég a múlté, az Urpín gyorsvonat viszont még létezik, a vonatnév-recycling jegyében most ezt a Pozsony-Besztercebánya gyorsot illetik ezzel a névvel. Érdekes a kontraszt a harmadik és a negyedik kocsi között, ez utóbbi ugye egy EC-minőségű vagon, előbbi meg valami szakadt lengyel gyorsvonati kocsi lehet, amit valakik tetőtől talpig feketére festettek. A háttérben a festői Pozsony egy része látható
Az országban kétségkívül Pozsony elővárosában a legélénkebb a vasúti forgalom, egyes viszonylatokon akár óránként(!) is közlekedhetnek vonatok, amelyek most már többnyire ilyen korszerű, emeletes kocsikból állnak, amelyeket a Škoda gyártott. A képen a retró festésű 005-ös Princezna robog személyvonatával Nagyszombat (Trnava) felé Szentgyörgynél...
... no persze ellenpélda is akad, például ez az érsekújvári személyvonat, amelyre csak néhány lepukkant gyorsvonati kocsik sikerült összekukázni - meg egy csecse Laminátkát, amiért jár a piros pont
És ha már Laminátkák, fogadjatok szeretettel még két ilyen csúnyaságot, amint a zöld mezőben robognak piros gyorsvonataikkal. Távolról persze jól néznek ki, az igazság viszont az, hogy a tervezőmérnökök egy csomó mindenre nem gondoltak, például nincs rajtuk napellenző vagy visszapillantó tükör.
Mindkét kép Bese (Beša) közelében készült
A végére azért beraknám a legkedvencebb Szlovákiában készült vonatfotómat: a délutáni ipolysági (Šahy) személyvonat ballag az Ipoly árterében Ipolyvisk (Vyškovce nad Ipl'om) közelében. A fotó elkészültét egy egész délelőttös sörözés/kofolázás előzte meg, ami után jó ötletnek tűnt felmászni a szúrós bokrokkal borított, saras domboldalon, amire, mint később kiderült, vezetett út is. Talán az emlék, de talán a ködös márciusi hangulat miatt, de végülis ez a kép nőtt a leginkább a szívemhez. Köszi mindenkinek, aki idáig kitartott!
Re: Külföldi vasutak
1216 204-es ÖBB Taurus várakozik vonatával Innsbruck Hauptbahnhofon a szombat reggeli órákban.
Innsbruck Hbf, 2018.01.27.
Innsbruck Hbf, 2018.01.27.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: Külföldi vasutak
@LeslieG: Lattam, hogy voltal vonatozni, szivesen olvasnek, olvasnank egy beszamolot!
Re: Külföldi vasutak
@Rimoroli:
Nincs érdemleges képsorozat, január utolsó hétvégéjén kimentünk várost nézni Innsbruckba! De, ha érdekel titeket, összerakhatok egy rövidebb beszámolót, kizárólag doku. jellegű képekkel megtűzdelve!
Valamint már előre leszögezem, március végén/április elején a holland vasútról tudok majd hozni képsorozatot, összehasonlítást, beszámolót!
Nincs érdemleges képsorozat, január utolsó hétvégéjén kimentünk várost nézni Innsbruckba! De, ha érdekel titeket, összerakhatok egy rövidebb beszámolót, kizárólag doku. jellegű képekkel megtűzdelve!
Valamint már előre leszögezem, március végén/április elején a holland vasútról tudok majd hozni képsorozatot, összehasonlítást, beszámolót!
27 hozzászólás
• Oldal: 3 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 11 vendég