2016 december - repülési események, balesetek

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 882
Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.

2016 december - repülési események, balesetek

HozzászólásSzerző: Bal » 2016.12.25. 08:14

Fr24-en azt írják, hogy Sochiból való indulás után 20 perccel eltünt a radarról az RA-85042 Rossia Tu-154.

Silver Circle
Avatar
Hozzászólások: 131
Csatlakozott: 2016.07.08. 12:47
Tartózkodási hely: Üllő

Re: 2016 december - repülési események, balesetek

HozzászólásSzerző: lmg » 2016.12.25. 08:54

és rajta volt az orosz hadsereg híres zenekara az Alexandrov Red Army is....

Golden Circle
Avatar
Hozzászólások: 864
Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
Tartózkodási hely: Budapest

Re: 2016 december - repülési események, balesetek

HozzászólásSzerző: Tushka154 » 2016.12.26. 10:09

RA-85572 volt a verda és nem Rosszija (légitársaság) gép volt, hanem a légierőé, gyaníthatóan terrortámadás áldozata lett, felrobbant a levegőben :(
Ezt hangoztatja több független szakértő is, viszont a hivatalosan (Putyin parancsára Medvegyev által) felállított katonai vizsgálóbizottság még csak lehetőségként se akarja kezelni a dolgot.

Alább egy hosszabb cikk lefordítva:
-----------------------------------------------------------------------------
Egy sor független szakértő elsődlegesként kezeli a fedélzeten történt terrortámadás lehetőségét a lezuhant Tu-154-es repülőgép kapcsán, mely pár perccel a felszállás után zuhant le. Szocsiból szállt fel, és a szíriai Latakia-ba tartott. A fedélzeten - a legfrissebb információk alapján - 93 személy tartózkodott - köztük újságírók, az Alekszandrov kórus tagjai, valamint magasrangú katonatisztek. A Honvédelmi Minisztérium adatai szerint senki nem élte túl a katasztrófát. Feltételezések szerint a repülőgép titkos dokumentumokat szállíthatott. A művészek a szíriai hadsereg által decemberben visszafoglalt Aleppóban terveztek fellépni, nyilatkozta a "Medúza" hírportálnak a csapat egyik dolgozója. Ez ellentmond azon vezető orosz médiumoknak, melyek szerint a koncert a "Khmeymim" légibázison lett volna.

A Kommerszant újság a Légierő egyik magasrangú tisztjét, az oktatópilóta Andrej Krasznoperovot idézi, aki gyakorlatilag biztos abban, hogy a repülőgép felrobbant a levegőben. Ennek alátámasztására két eddig ismert tényt nevez meg: egyik a roncsok nagy, akár 15km-t elérő kiterjedése; a másik pedig a repülés hirtelen és túl gyors megszakadása.

Térfigyelő kamera felvétele, feltételezhetően a baleset idejéről: https://www.youtube.com/watch?v=VE2BRieTgr8

"Ez túlságosan gyanús, hogy a repülőgép emelkedés közben eltűnik a radarképernyőkről" - mondta, kiemelve, hogy "meredek süllyedés... abban az esetben fordul elő, ha valami váratlan történt, valami felrobbant, valami letört".

Ez a katasztrófa a Sharm-el-Sheik-nél lezuhant A321 esetét juttatta eszébe, ahol az orosz hatóságok szintén megtagadták a terrorakció lehetőségét, majd később kénytelenek voltak egyetérteni abban, hogy a fedélzeten robbanás történt.

"Ez a helyzet hasonlít a Sharm-el-Sheik-ben történtekre, ott is egészen kevés idő telt el a felszállás óta" - hangzott a vélemény.

"A pilóta nyugodtan átadhatta az információt, vészjelzést adhatott volna le, de ez nem történt meg. Vagyis valami olyan hirtelen dolog történhetett a repülés hetedik percében... A személyzetet nem tudom hibáztatni, a technika pedig ilyen hirtelen nem törik" - folytatta a pilóta.

Az oktató biztos benne, hogy ilyen körülmények között csakis egy szándékosan előidézett robbanás szakíthatta meg ilyen váratlanul a légijármű útját.

"...Ha a repülőgép egyben zuhant volna le, higgyék el, nem ekkora területen terültek volna el a roncsok - mondta a szakértő - A repülőgép szétesett, egyszerűen szétesett, vagyis felrobbant, vagyis valahol valakinek adtak egy bőröndöt, tekintve hogy a repülőgép Szíriába repült, zenészekkel a fedélzeten, valaki valamit felcsempészhetett. Higgyék el, csak akkor lehet ekkora kiterjedése a roncsmezőnek, ha a repülőgép még a levegőben felrobbant. Egyszerűen felrobbant, és kész. Ha pedig a gép egyszerűen leesik, olajfolt keletkezik, majd aztán jönnek fel a roncsdarabok a felszínre. Ha a repülőgép lezuhan, beesik a vízbe, egyszerűen eltűnik, és csak később bukkannak rá a roncsokra. Itt pedig holttestet is találtak szinte azonnal a part közelében, a roncsoktól származó sérülésekkel. Ez arról árulkodik, hogy a roncsok össze-vissza estek a földre, vagyis még a levegőben felrobbant (a repülő)."

Az "Open Russia" portál Vadim Lukasevics légügyi szakértő szavait idézi, aki ugyanúgy kiemelte a roncsok nagy területen való szétszóródását.

"...Megjegyzem, hogy a roncsok 1,5km-es területen szóródtak szét. Ez pedig sok, mert arra lehet következtetni, hogy a repülőgép még a levegőben darabokra hullott... Ha pedig a levegőben - akkor ez terrorakció. Mert nem lehetséges, hogy pilótahiba következtében a repülőgép szétessen a levegőben. Ehhez szét kell tépni a repülőgépet, például dugóhúzóba vinni, ezt pedig nagyon nehéz lett volna megcsinálni. Ha pedig technikai probléma, akkor is, nem léteznek olyan problémák melyek a levegőben való széthulláshoz vezettek volna" - mondta a szakértő.

A BBC orosz szolgálatával való beszélgetéskor megerősítette, hogy a terrorakció lehetőségét kizárni nem éri meg.

"...A terrorakció lehetőségét kizárni nem szabad... Ha kiderül, hogy a roncsok nagy területen fekszenek, azt fogja jelenteni, hogy a Tu-154-es még a levegőben elkezdett szétesni", - mondta ki Lukasevics, aki kiemelte továbbá, hogy nem szabad öregnek és repülésre alkalmatlannak nyilvánítani ezt a repülőgépet.

A "Novaya Gazeta"-val való beszélgetés során bővebben kifejtette álláspontját., mely sokban megegyezik Krasznoperov elméleteivel.

"Amikor a Sinai-félsziget fölött felrobbantották az Airbus-t, az egész világ tudta, hogy ez egy terrorakció - magyarázta Lukasevics. - Mindenki tájékoztatott, csak mi csináltunk hülyét magunkból 2 hétig. Egyszerűen ha ez egy terrorakció, meg kell érteni, hogy ez egy válasz nekünk Aleppo-ra... Amikor felrobbantották a repülőt a Sinai-félsziget fölött, mindenki értette ezt a dolgot - ez Sham-el-Sheik, rossz biztonsági rendszer, radikális csoportok. A mai kontextus - A törökországi nagykövetünk megölése. Ma már a Honvédelmi Minisztériumunk is veszteségeket szenvedett... Legvalószínűbbnek a pilótahibát, vagy a technikai problémát emlegetik. De az a helyzet, hogy 7 perc alatt a repülőgép tisztességes magasságra tud felemelkedni. Ehhez a magassághoz a nagy területen szétszóródott roncsdarabok - túl sok. Ez arról árulkodik, hogy a gép még a levegőben darabokra hullott. Semmilyen technikai probléma nem képes a repülőgépet még a levegőben darabokra szedni. A repülőgép egy elég megbízható szerkezet. Ha a szétesés még a levegőben kezdődött, ott valami nagyon nem mindennapi dolognak kellett történnie... Miért szakadt ki a futómű? Ez csak akkor történhetett volna meg, ha vagy leszáláshoz készülődik a gép, vagy a pilótáknak nem volt idejük behúzni. De ha belegondolnak, 7 perc - sok idő, nem lehet nem eltenni ennyi idő alatt. Ha kint maradt volna a futó, a pilóták erről szóltak volna. Madárraj? Akkor legalább 2 vagy akár mindhárom hajtóműnek egyszerre kellene leállnia. De 2-3 km magasan egy csomó idejük van dönteni. Ennek ékes példája a «Csoda a Hudson folyón»" - zárta a szakértő.

A "Novaya Gazeta"-nak a korábban említett oktatókapitány Krasznoperov újfent hangsúlyozta, hogy ez a katasztrófa a Sinai-félsziget fölött történt eseményekre emlékezteti.

"Ugyanaz a történet: a repülőgép eltűnik a radarokról, majd kiderül, hogy leszakadt a farokrésze, és baromi sok idő elteltével tájékoztatnak minket a terrortámadásról, - emlékeztetett. - Értik, a pilótának a vészjelző gomb megnyomása a másodperc törtrésze... De itt semmi, elvágták a kapcsolatot. Aztán a roncsok kiterjedése - 15 km. Ez azt jelenti, hogy a levegőben szétesett. Az emberek egyszerűen nem esnek csak úgy kilométerekkel odébb (az egyik tudósító útlevelét néhány km-re találták meg a futóműtől). ... Tankolási céllal szállt le... Mi került fel a repülőgépre ezután a tankolás után? Hiszen itt nem úgy megy, mint a polgári gépeknél. A dokumentumok ellenőrzése után autók érkeznek, és plusz dolgokat pakolnak fel. Átjuttatni valamit sokkal egyszerűbb. Az emberek ismerősök, mindenki el van lazulva, senki nem gondol a biztonságra ebben a pillanatban."

A maga részéről a katonai szakértő Alekszandr Golts-ot ugyanúgy nyugtalanítja a tény, "hogy az orosz vezetés azonnal elkezdte elutasítani a terrortámadás lehetőségét", tudósít a BBC. Ugyanakkor bevallotta, hogy a Tu-154-esek morálisan kiöregedett repülőgépnek számítanak.

Hasonló véleményen van a "Komsomolskaya Pravda"-val való beszélgetés során Alekszandr Romanov volt kapitány és repülésbiztonsági szakértő.

"A tény, hogy a roncsok jelentős területen vannak szétszóródva, azt jelenti, hogy a repülőgép még a levegőben darabokra hullott - mondta. - És nem kizárt, hogy terrortámadás volt (a politikai helyzet meglehetősen komplikált). Lehet szó szabotázsról is. Mindenki valószínűleg sejtette, hova megy a repülő, és valamit becsempészhettek egy csomagba, vagy máshova. Vagyis hasonlít az egyiptomi esethez..." - jegyezte meg a szakértő.

Ezek alapján a kulcsmomentum a repülőgép Szocsiban való tankolása.

"Valószínűleg jött a kiszolgáló személyzet, volt valamennyi víz-utánpótlás, voltak tankolók, és egyéb technikai személyzet, mert végre kellett hajtani minden technikai előírást a földi személyzet részéről. Emiatt egész sokan voltak a repülőgép körül", - vetette fel, valamint véleménye szerint ekkor valószínűleg bekerülhetett a csomagtérbe egy akna.

Ugyanakkor megjegyezte, hogy más esetben a pilótáknak lett volna lehetőségük vészjelzést leadni, ami ebben az esetben nem történt meg.

"7 perc alatt a gép nagyságrendileg 3-4ezer métert emelkedhettek, onnan a személyzetnek minden lehetősége meg lett volna tájékoztatni az esetlegesen felmerült problémákról, ha nem valami olyan hirtelen és váratlan történik gyakorlatilag egy pillanat alatt, ami elveszi a pilóták lehetőségét ettől. Ezért valószínűleg itt valamilyen terrorakció történt" - összegez a szakértő.

A Honvédelmi Minisztérium sajtóosztályán megerősítették, hogy a balesetet szenvedett Tu-154-es nemrég - idén ősszel - esett át a tervezett karbantartáson, és tapasztalt pilóta vezette, tudósít az "Interfax". Továbbá több forrás kizárta a pilótahiba lehetőségét, valamint "repülésre alkalmasnak" írta le az időjárási körülményeket a baleset helyszínén.

"Kicsi a valószínűsége a pilótahibának, mivel a pilóták jelentős repült idővel és nagy tapasztalattal rendelkeztek az ilyen típusú repülőgépek vezetése terén. Ami az időjárási körülményeket illeti, azok megfelelőek voltak a repülés végrehajtásához" - mondta a forrás.

Ennek ellenére különböző hivatalos források egybehangzóan kizárják a terrorakció lehetőségét, vagy legalábbis nem sietnek akár felmerült lehetőségként megemlíteni azt, ehelyett a technikai probléma lehetőségét vizsgálják, mint a katasztrófa kiváltó okát.

Ennek ellent mond a "Fontanka" cikke, melynek adatai szerint az FSzB ellenőriz minden személyt, aki a Tu-154-es kiszolgálásával foglalkozott. Egy Honvédelmi Minisztériumi forrás szerint a Tu-154-es egyfajta "postajáratként" funkcionált, a fedélzetén nagy mennyiségű katonai dokumentummal, köztük titkosakkal is.

Fontos megjegyezni továbbá, hogy a gép utasai között - a zenészek mellett - magasrangú katonatisztek is jelen voltak, köztük Valerij Halilov altábornagy. A katasztrófában összesen 8 katona halt meg - egy altábornagy, négy ezredes, valamint egy-egy alezredes, őrnagy és kapitány.

Ismert ezek mellett, hogy a fedélzeten tartózkodott a "Zvezda" és az "NTV" csatornák egy-egy forgatócsoportja, valamint a "Perviy Kanal" riporterei és a "REN-TV" volt újságírója.

A katasztrófában életét vesztette a "Spravedlivaya Pomoshch" (Igazságos Segítség) jótékonysági alapítvány vezetője, Elizaveta Glinka, ismertebb nevén Doktor Liza, aki a Lataki-i egyetemi kórházba szállított gyógyszereket.

A life.ru információi szerint az Alekszandrov együttes tagjainak megtiltották a sajtóval való kommunikációt. Erről az együttes három különböző csoportjába tartozó tagjai tájékoztatták a magazint. A zenei csoport tagjait telefonon figyelmeztették az ügyintézőkkel való előzetes egyeztetés nélkül történő nyilatkozás megtiltásáról.

A Honvédelmi Minisztérium Tu-154-es típusú repülőgépe vasárnap reggel tűnt el a radarokról 2 perccel a szocsi felszállást követően. A légijármű a Fekete-tengerbe zuhant a szocsi tengerpart közelében. A baleset tényével kapcsolatban büntetőeljárás indult. A katasztrófa elsődleges kiváltó okának a technikai meghibásodást tekintik.

Jelenleg a baleset helyszínén folyik a kutató-mentőakció. A Honvédelmi Minisztérium legutolsó hivatalos tájékoztatása szerint eddig 12 holttestet találtak meg és emeltek ki a tengerből.
-----------------------------------------------------------------------------

Kép Kép

Vissza: Légiközlekedési események, balesetek

Ki van itt

Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég