2019.08.20. Budaörs PIC
4 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
2019.08.20. Budaörs PIC
Kaptunk egy infót, miszerint a gusztushúsz délelőtti honvédségi légiparádéjának helikopteri a bemutató után leszállnak Budaörsön tankolni. Kicsit kétkedve fogadtuk a hírt, mert a Szolnok-Budapest-Szolnok útvonal + dinamikus bemutató elvileg simán teljesíthető egy tank keróval, de úgy voltam vele, hogy katonáéknál nem mindig vannak észszerűtlen döntések, úgyhogy ha mégis lejönnek a gépek, akkor meg a Duna feletti bemutatóhoz képest (számomra) sokkal jobb fotók lőhetők. Ha meg mégsem, akkor sincs baj, mert délutánra meg be volt tervezve, hogy a szolnoki bemutatóra is lemegyek, így ha kihagyom a pesti bemutatót, sokat nem veszítek.
9:40 körül meg is jelent egy csomó heli (2 Mi24, 3 Mi17, 1 Mi8) Budaörs légterében, de leszállni végül csak egy Mi17 és egy Mi8 szállt le. A Mi17-be nem is tankoltak, csak felvett néhány ejtőernyőst, majd hamar távozott is. A Mi8 lett az egyetlen, ami maradt és tankolt is. Mint kiderült a Mi8 Szolnokról jött, és vezért repült a két Zlinnek a Duna felett, majd ezután jöttek Budaörsre. Innen Pápára mentek, hogy ott aznap 16:00-tól adják a kutató-mentő szolgálatot. Mivel a visszatérést (Pápán van a bázisa ennek a gépnek) összekötötték egy kis kiképző repüléssel, ezért nem egyenesen hazamentek, hanem az M7, Balaton északi partja majd a Bakonyt nyugatról kerülve repültek vissza, ezért kellett tankolni.
Budaörsben az a jó, hogy viszonylag kötetlenül lehet mozogni az aktív gépek között, ezért az átlagosnál exkluzívabban lehetett a fotózni katonai heliket.
A 704-es Mi-17 szállt le, a kísérő 701 kivált és hazament.
Airline: Hungarian Air Force
Type: Mil Mi-17
Reg.: 701 és 704
Photographer: Balázs Mészáros
Date: 20. of August, 2019
Airport: LHBS - Budaörs, Hungary
Aztán jött a 3304-es Mi-8, kísérő Mi-17-tel, Mi-24-gyel és egy szintén leszálló C172-vel a háttérben. Abban a rövid időben zsufi volt Budaörs légterében!
Elég közel lehetett menni a leszálláshoz!
Airline: Hungarian Air Force
Type: Mil Mi-8
Reg.: 3304
Photographer: Balázs Mészáros
Date: 20. of August, 2019
Airport: LHBS - Budaörs, Hungary
Ejtőernyősök felvétele után a 704 gyorsan távozott.
A 3304-es az egyik új gép, amit néhány éve vett a Honvédség a kritikus géphiány mérséklésére. Érdekesség, hogy ez a gép korábban Kínában repült, így a belsejében orosz és magyar mellett néhol még kínai feliratok is vannak! Néhány óra pihi után a 3304 útnak indult Pápára. Szerencsére a személyzet nagyon rendes volt: kérdeztük, hogy hogy fognak felszállni, mire elmondták, hogy a szintén ott lévő holland spotterek már megkérték őket, hogy emelkedés után egy 360 fokos forgást csináljanak már a fényképezés miatt, amit bevállaltak. Ezek után felkéredzkedtünk a toronyba, mert 25 méterre saccolták a pilóták a függeszkedés magasságát. Állat képek lettek, mintha A2A lenne!
9:40 körül meg is jelent egy csomó heli (2 Mi24, 3 Mi17, 1 Mi8) Budaörs légterében, de leszállni végül csak egy Mi17 és egy Mi8 szállt le. A Mi17-be nem is tankoltak, csak felvett néhány ejtőernyőst, majd hamar távozott is. A Mi8 lett az egyetlen, ami maradt és tankolt is. Mint kiderült a Mi8 Szolnokról jött, és vezért repült a két Zlinnek a Duna felett, majd ezután jöttek Budaörsre. Innen Pápára mentek, hogy ott aznap 16:00-tól adják a kutató-mentő szolgálatot. Mivel a visszatérést (Pápán van a bázisa ennek a gépnek) összekötötték egy kis kiképző repüléssel, ezért nem egyenesen hazamentek, hanem az M7, Balaton északi partja majd a Bakonyt nyugatról kerülve repültek vissza, ezért kellett tankolni.
Budaörsben az a jó, hogy viszonylag kötetlenül lehet mozogni az aktív gépek között, ezért az átlagosnál exkluzívabban lehetett a fotózni katonai heliket.
A 704-es Mi-17 szállt le, a kísérő 701 kivált és hazament.
Airline: Hungarian Air Force
Type: Mil Mi-17
Reg.: 701 és 704
Photographer: Balázs Mészáros
Date: 20. of August, 2019
Airport: LHBS - Budaörs, Hungary
Aztán jött a 3304-es Mi-8, kísérő Mi-17-tel, Mi-24-gyel és egy szintén leszálló C172-vel a háttérben. Abban a rövid időben zsufi volt Budaörs légterében!
Elég közel lehetett menni a leszálláshoz!
Airline: Hungarian Air Force
Type: Mil Mi-8
Reg.: 3304
Photographer: Balázs Mészáros
Date: 20. of August, 2019
Airport: LHBS - Budaörs, Hungary
Ejtőernyősök felvétele után a 704 gyorsan távozott.
A 3304-es az egyik új gép, amit néhány éve vett a Honvédség a kritikus géphiány mérséklésére. Érdekesség, hogy ez a gép korábban Kínában repült, így a belsejében orosz és magyar mellett néhol még kínai feliratok is vannak! Néhány óra pihi után a 3304 útnak indult Pápára. Szerencsére a személyzet nagyon rendes volt: kérdeztük, hogy hogy fognak felszállni, mire elmondták, hogy a szintén ott lévő holland spotterek már megkérték őket, hogy emelkedés után egy 360 fokos forgást csináljanak már a fényképezés miatt, amit bevállaltak. Ezek után felkéredzkedtünk a toronyba, mert 25 méterre saccolták a pilóták a függeszkedés magasságát. Állat képek lettek, mintha A2A lenne!
- Balint0425
- Silver Circle
- Hozzászólások: 166
- Csatlakozott: 2016.07.08. 21:29
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: 2019.08.20. Budaörs PIC
Mindenképp megérte, like!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2019.08.20. Budaörs PIC
Fasza kis sorozat!
4 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 69 vendég