2024.12.28. LOWS PIC
6 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
2024.12.28. LOWS PIC
Szombaton egy nagy mumust, a bakancslistám élén szereplő gépet várták Salzburgba. 1 héttel előtte is be volt írva sokáig, majd az utolsó pillanatban gépet cseréltek az amúgy is sötétben érkező járatra. Most szombatra az idő is jónak nézett ki, már csak reménykedni kellett, hogy tényleg a FIU induljon el és időben érkezzen. Számomra nehezítő körülmény volt, hogy családi elfoglaltság volt az ország túlsó végében, amit emiatt meg tudtunk szakítani, szombat este viszont már egy másik programom volt Budapesten. Így nekem csak az érkező fért bele, de már ezzel is messze elégedett vagyok. A felszálló volt az igazán tuti, azt majd hozzák a srácok.
Sok évnyi sikertelen próbálkozás végre bekerült a zsákba.
Ez a pár kép megkoronázta a 2024-es évet és az elmúlt 15 évemet is, amit ezzel a csodás hobbival eddig töltöttem.
Jöjjön hát egy csokor a Hekla Aurora-ról.








Icelandair
TF-FIU
Boeing 757-256
Aurora Borrealis livery
Sok évnyi sikertelen próbálkozás végre bekerült a zsákba.










Icelandair
TF-FIU
Boeing 757-256
Aurora Borrealis livery
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 907
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.12.28. LOWS PIC
Becsülendő, hogy egy gépért képesek voltatok elindulni ide!
Jó lett!
Jó lett!
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 879
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.12.28. LOWS PIC
Bal írta:Becsülendő, hogy egy gépért képesek voltatok elindulni ide!
Jó lett!
Köszönjük!
Végülis több okból is döntöttünk az indulás mellett.
Egyrészt ahogy Benji említette már, mumus volt a gép, főleg miután 2.5 évvel korábban Frankfurtban az utolsó pillanatban csúszott ki a kezünkből; másrészt mivel Peti kivételével mindannyiunknak új volt a reptér.
A common-okat külön posztban hozom majd, ő megérdemli, hogy egyedül szerepeljen itt:





TF-FIU
Icelandair ("Aurora Borealis" livery)
Boeing 757-256
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2025.01.10. 20:36-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 879
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.12.28. LOWS PIC
Jöjjenek akkor a common-ok, és némi háttérsztori.
Korábbi évek infói alapján talán már a téli időszámítás kezdetén elkezdtük nyomozni, mikor jön az izlandi ceruzával Sóvárra.
A kinyert információk alapján 4 időpontot tűztünk ki a naptárunkba:
Ahogy Benji is írta fentebb, kb. az utolsó pillanatig a kívánt vas volt beírva, végül mégis a másik festett (TF-FIR 80 Years of Aviation) - amit mellesleg páran itthon és Brüsszelben is kivégeztünk - indult el, így elengedtük.
28-ára viszont összeállni látszott minden csillag, így (a Google útvonaltervezőjének fals számolása után kicsit talán túl korán) hajnali 4-kor felkerekedtem, hogy a városon keresztülnyargalva Topit és Petit felvéve nekivágjunk az Alpoknak - Benji a már említett programjai miatt külön kocsival jött. Reggel 10 körül érkeztünk meg (az amúgy elég egyszerű, 1db 15-33 tájolású, 2750m hosszú pályával rendelkező) reptérhez, ahol (a nap folyamán egy-két kivétellel - ezeket majd látni fogjátok) végig 15-ös irányt használtak - egyrészt a gyenge szél, másrészt azon tény miatt, hogy erre a pályára van ILS. Az idő ekkor még némileg ködös-párás volt, de az előző nap (webkamerán néztük az időjárás alakulását - ugyanolyan körülmények voltak) tapasztalatai alapján bizakodóak voltunk, hogy ahogy feljebb ér a Nap, szépen kitisztul az ég is.
Rengeteget vaciláltunk, mikor honnan lőjük a gépet, de végül az összes körülményt figyelembe véve abban maradtunk, hogy az érkezőt még a levegőben a pályaküszöb vonalában (7-es), az indulót/rotálót pedig az aprontól délre található szpotterdomb (3-as szpot - részletek itt) környékéről (én magáról a dombról, Topi és Peti kicsit délebbre a kerítés tövéből).
Na, de jöjjenek is a képek - a normál mellett jelentős mennyiségű General Aviation-forgalom is mozog:


OE-CNC | OE-CSM | YL-ABT
Airlink | Luftsportverband Salzburg | Air Baltic
Reims-Cessna F152 | Cessna 152 | Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
A párás időnek köszönhetően a délelőtti órákban szépen húzták a páracsíkot a gépek - kifejezetten örültem, hogy egy Classic-kal is találkoztunk - érkezőben nem is baj, hogy nem volt még rajta rendes fény, mivel az még elég erősen pályatengelyben lett volna - indulóban viszont szépen sütötte a nap:

G-GDFO
Jet2 ("Jet2Holidays" livery)
Boeing 737-3U3

SE-RRE | EI-DYE
Norwegian Air Sweden | Ryanair
Boeing 737-8JP | 737-8AS
Variációk egy témára - angolajstromos TUI 737-es:

G-FDZD | G-TUMF
TUI Airways
Boeing 737-8K5 | 737-8 MAX
Ahogy Bal írta egy másik topikban - ez az a gép, amire már csak azért is rálövünk mindig, mert nem emlékszünk megvan-e már

D-AIBI
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-112
Lajstrom alapján régi Midland-es gép - elvileg szeptember óta már nem a Euroflyer üzemelteti, a felirat mégis ott van rajta, már csak ezért is említést érdemel:

G-MIDO
British Airways (operated by BA Euroflyer)
Airbus A320-232
Bizjetből se volt hiány:

D-AHOS | G-ULFT
VistaJet | Pen-Avia
Embraer EMB-135BJ Legacy 650 | Gulfstream G600
Variációk egy témára - Wingtip Fence vs. Sharklet:

9H-EUS | 9H-EWE
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A320-214
Variációk egy témára - Skandibusz edísün - a norvég lajstromosnak kifejezetten örülök, mivel olyanom eddig még nem volt:

SE-ROP | EI-SCE | LN-RGN
SAS Scandinavian Airlines (EI-SCE operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
A norvég közvetlenül Hekla után ment el, a 757-es leszállásakor a váróponton volt, így volt némi para, hogy esetleg szétpezsegne, de végül szerencsére erről szó se volt!
Ezután átgurultunk a pálya déli végéhez, hogy elfoglaljuk helyünket az indulóhoz.
Nem sokkal később némileg meglepő módon, közvetlenül egymás mögött 2 helikopter is csinált egy-egy alacsony áthúzást 33-as irányba:

OE-XPK | OE-BXO
Sky Heli GmbH | BM.I Flugpolizei
Airbus Helicopters H125 (Eurocopter AS 350B2 - OE-XPK - / AS 350B3 - OE-BXO - Écureuil)
Nagyon tetszik a hely hangulata, a havas hegycsúcsokkal a háttérben:

G-EUPK
British Airways
Airbus A319-131
A másik említésre méltó fogás a flydubai járata volt - örültem, hogy itt emberi időben le lehetett gyártani.
Érdekes módon - a két helikoptert leszámítva - ő volt az egyetlen 33-as irányba mozgó forgalom:


A6-FMB
flydubai
Boeing 737-8 MAX
Zárásnak pedig jöjjön 2 common induló a Red Bull 8-as hangárával a háttérben:

PH-HZV | G-FDZZ
Transavia | TUI Airways
Boeing 737-8K2 | 737-8K5
Korábbi évek infói alapján talán már a téli időszámítás kezdetén elkezdtük nyomozni, mikor jön az izlandi ceruzával Sóvárra.
A kinyert információk alapján 4 időpontot tűztünk ki a naptárunkba:
- December 21.
- December 28.
- Január 4.
- Március 8.
Ahogy Benji is írta fentebb, kb. az utolsó pillanatig a kívánt vas volt beírva, végül mégis a másik festett (TF-FIR 80 Years of Aviation) - amit mellesleg páran itthon és Brüsszelben is kivégeztünk - indult el, így elengedtük.
28-ára viszont összeállni látszott minden csillag, így (a Google útvonaltervezőjének fals számolása után kicsit talán túl korán) hajnali 4-kor felkerekedtem, hogy a városon keresztülnyargalva Topit és Petit felvéve nekivágjunk az Alpoknak - Benji a már említett programjai miatt külön kocsival jött. Reggel 10 körül érkeztünk meg (az amúgy elég egyszerű, 1db 15-33 tájolású, 2750m hosszú pályával rendelkező) reptérhez, ahol (a nap folyamán egy-két kivétellel - ezeket majd látni fogjátok) végig 15-ös irányt használtak - egyrészt a gyenge szél, másrészt azon tény miatt, hogy erre a pályára van ILS. Az idő ekkor még némileg ködös-párás volt, de az előző nap (webkamerán néztük az időjárás alakulását - ugyanolyan körülmények voltak) tapasztalatai alapján bizakodóak voltunk, hogy ahogy feljebb ér a Nap, szépen kitisztul az ég is.
Rengeteget vaciláltunk, mikor honnan lőjük a gépet, de végül az összes körülményt figyelembe véve abban maradtunk, hogy az érkezőt még a levegőben a pályaküszöb vonalában (7-es), az indulót/rotálót pedig az aprontól délre található szpotterdomb (3-as szpot - részletek itt) környékéről (én magáról a dombról, Topi és Peti kicsit délebbre a kerítés tövéből).
Na, de jöjjenek is a képek - a normál mellett jelentős mennyiségű General Aviation-forgalom is mozog:



OE-CNC | OE-CSM | YL-ABT
Airlink | Luftsportverband Salzburg | Air Baltic
Reims-Cessna F152 | Cessna 152 | Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
A párás időnek köszönhetően a délelőtti órákban szépen húzták a páracsíkot a gépek - kifejezetten örültem, hogy egy Classic-kal is találkoztunk - érkezőben nem is baj, hogy nem volt még rajta rendes fény, mivel az még elég erősen pályatengelyben lett volna - indulóban viszont szépen sütötte a nap:


G-GDFO
Jet2 ("Jet2Holidays" livery)
Boeing 737-3U3


SE-RRE | EI-DYE
Norwegian Air Sweden | Ryanair
Boeing 737-8JP | 737-8AS
Variációk egy témára - angolajstromos TUI 737-es:


G-FDZD | G-TUMF
TUI Airways
Boeing 737-8K5 | 737-8 MAX
Ahogy Bal írta egy másik topikban - ez az a gép, amire már csak azért is rálövünk mindig, mert nem emlékszünk megvan-e már


D-AIBI
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-112
Lajstrom alapján régi Midland-es gép - elvileg szeptember óta már nem a Euroflyer üzemelteti, a felirat mégis ott van rajta, már csak ezért is említést érdemel:

G-MIDO
British Airways (operated by BA Euroflyer)
Airbus A320-232
Bizjetből se volt hiány:


D-AHOS | G-ULFT
VistaJet | Pen-Avia
Embraer EMB-135BJ Legacy 650 | Gulfstream G600
Variációk egy témára - Wingtip Fence vs. Sharklet:


9H-EUS | 9H-EWE
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A320-214
Variációk egy témára - Skandibusz edísün - a norvég lajstromosnak kifejezetten örülök, mivel olyanom eddig még nem volt:



SE-ROP | EI-SCE | LN-RGN
SAS Scandinavian Airlines (EI-SCE operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
A norvég közvetlenül Hekla után ment el, a 757-es leszállásakor a váróponton volt, így volt némi para, hogy esetleg szétpezsegne, de végül szerencsére erről szó se volt!
Ezután átgurultunk a pálya déli végéhez, hogy elfoglaljuk helyünket az indulóhoz.
Nem sokkal később némileg meglepő módon, közvetlenül egymás mögött 2 helikopter is csinált egy-egy alacsony áthúzást 33-as irányba:


OE-XPK | OE-BXO
Sky Heli GmbH | BM.I Flugpolizei
Airbus Helicopters H125 (Eurocopter AS 350B2 - OE-XPK - / AS 350B3 - OE-BXO - Écureuil)
Nagyon tetszik a hely hangulata, a havas hegycsúcsokkal a háttérben:

G-EUPK
British Airways
Airbus A319-131
A másik említésre méltó fogás a flydubai járata volt - örültem, hogy itt emberi időben le lehetett gyártani.
Érdekes módon - a két helikoptert leszámítva - ő volt az egyetlen 33-as irányba mozgó forgalom:





A6-FMB
flydubai
Boeing 737-8 MAX
Zárásnak pedig jöjjön 2 common induló a Red Bull 8-as hangárával a háttérben:


PH-HZV | G-FDZZ
Transavia | TUI Airways
Boeing 737-8K2 | 737-8K5
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 907
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.12.28. LOWS PIC
Tushka154 írta:Nagyon tetszik a hely hangulata, a havas hegycsúcsokkal a háttérben:
Na most gondolj bele, hogy milyen volt ez 15-20 év, amikor 10-15 orosz (többnyire Tu5-tel és Yak42-vel) jött egy-egy erősebb szombaton az ortodox karácsony idején.
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 879
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.12.28. LOWS PIC
Hátborzongató gyönyör lehetett.
6 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég