DELETE
12 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2017.02.26 LHBP PIC
Az első poszt tiszta "variációk Airbus A320 családra ugyanabból a szögből" Jó képek nagyon Gabben!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2017.02.26 LHBP PIC - egy délelőtt az új kályhacsővel
Az előző napi rövid bejáratás után egy hosszabb közös szeánsz következett a legújabb szerzeménnyel.
Írtam a másik posztban, hogy eddig vegyesek a tapasztalataim:
Node akkor lássuk a termést (akit érdekelnek az EXIF-adatok, a flickr-oldalamon meg tudja nézni).
Figyelem, a szokásosnál is bővebbre eresztett sorozat következik!
Qatar Airways Cargo
Airbus A330-243F
A7-AFZ
SmartLynx
Airbus A320-214
YL-LCS
El Al Israeli Airlines
Boeing 737-85P
4X-EKL
Ennél a fotónál volt olyan érzésem, hogy minden klappolt, már a vázról visszanézve is:
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXM
Aegean Airlines
Airbus A320-232
SX-DGE
Ryanair
Boeing 737-8AS
EI-DYC/-DLE/-ESW
Lufthansa
Airbus A320-214
D-AIZN
Aer Lingus
Airbus A320-214
EI-DEE
Ez volt a ritka kivétel, hogy talán értékelhető fotó született 400mm-en:
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LYU
Norwegian Air Shuttle
Boeing 737-8JP
LN-NGQ
Qatar Airways
Airbus A320-232
A7-AHW
Austrian Airways
De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8
OE-LGJ
Finnair
Airbus A319-112
OH-LVH
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXK
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
A6-EBV
British Airways
Airbus A320-232
G-EUUZ
Pegasus
Boeing 737-82R
TC-AZP
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXJ
easyJet
Airbus A320-214
G-EZWP
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LYG
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LWR
Air Algérie
Boeing 737-6D6
7T-VJU
...és a végére egy kis szemezgető a kuka képekből (1:1 nagyítású screenshot-ok Lightroom-ból a képek közepéről, SOOC*).
Érdekes, hogy a British-sorozatból a fentebb lévő fotó volt az első, előtte az összes ilyen "torzra" sikerült (főleg a British Airways feliratnál feltűnő):
*SOOC=Straight Out Of Camera
Írtam a másik posztban, hogy eddig vegyesek a tapasztalataim:
- A push-pull zoom-ot még szokni kell, főleg ezzel a másfél kilós döggel
- Néha olyan érzésem volt, mintha egyáltalán nem, vagy csak részlegesen működne a stabilizátor (Mode 2-ben használtam végig, azt mondják/írják az okosok, ezt a módot kell használni egy irányba mozgó témánál - panning)
- 400mm-en gyakorlatilag ugyanazt a fos minőséget hozza, mint a tizedannyit érő Sigma 70-300-am 250mm fölött
- 300mm-nél már mintha kezdene használhatót alkotni, de itt pedig furcsa dolgokat fedeztem fel rajta (példák alább)
- A legjobb minőségű képeket 200mm alatt sikerült vele összehozni (ennyi erővel akár vehettem volna 70-200mm f/4L IS USM-et is, nem?)
- Lehet csak nekem tűnik úgy, de az utánalövős képek mintha egy fokkal jobbak lennének, mint a közeledősök
- Ha viszont minden klappol, csodaszép éles képet ad
Node akkor lássuk a termést (akit érdekelnek az EXIF-adatok, a flickr-oldalamon meg tudja nézni).
Figyelem, a szokásosnál is bővebbre eresztett sorozat következik!
Qatar Airways Cargo
Airbus A330-243F
A7-AFZ
SmartLynx
Airbus A320-214
YL-LCS
El Al Israeli Airlines
Boeing 737-85P
4X-EKL
Ennél a fotónál volt olyan érzésem, hogy minden klappolt, már a vázról visszanézve is:
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXM
Aegean Airlines
Airbus A320-232
SX-DGE
Ryanair
Boeing 737-8AS
EI-DYC/-DLE/-ESW
Lufthansa
Airbus A320-214
D-AIZN
Aer Lingus
Airbus A320-214
EI-DEE
Ez volt a ritka kivétel, hogy talán értékelhető fotó született 400mm-en:
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LYU
Norwegian Air Shuttle
Boeing 737-8JP
LN-NGQ
Qatar Airways
Airbus A320-232
A7-AHW
Austrian Airways
De Havilland Canada DHC-8-402Q Dash 8
OE-LGJ
Finnair
Airbus A319-112
OH-LVH
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXK
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
A6-EBV
British Airways
Airbus A320-232
G-EUUZ
Pegasus
Boeing 737-82R
TC-AZP
Wizz Air
Airbus A321-231
HA-LXJ
easyJet
Airbus A320-214
G-EZWP
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LYG
Wizz Air
Airbus A320-232
HA-LWR
Air Algérie
Boeing 737-6D6
7T-VJU
...és a végére egy kis szemezgető a kuka képekből (1:1 nagyítású screenshot-ok Lightroom-ból a képek közepéről, SOOC*).
Érdekes, hogy a British-sorozatból a fentebb lévő fotó volt az első, előtte az összes ilyen "torzra" sikerült (főleg a British Airways feliratnál feltűnő):
*SOOC=Straight Out Of Camera
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2017.02.26 LHBP PIC
A BAnál és a Finnairnél is egyértelműen látszik, hogy pezseg a levegő, ezért azok nem mérvadóak, illetve azért szarok. Az ELAL-t lehetne boncolgatni.
Az első néhány nap fotóiból még ne vonj le komoly tapasztalatot. Kell jó néhány nap/hét, mire megszokod és megtanulod az obit. Majd akkor mond el a véleményed!
Amikor én megvettem a 70-300L-et, akkor nekem is hasonlóak voltak a tapasztalataim. (Mondjuk akkor a váz is új volt.) Sok idő kellett, mire megtanultam úgy használni, hogy már jóval nagyobb arányban csináltam normális képeket. Az elején nekem is nagyon sok szar képem volt végállásban.
Egyrészt a 400 mm már elég sok ahhoz, hogy többet számítson a levegő minősége egy jó fotóhoz, mint hogy mit tud az obi. Másrészt a 400 mm-nél a másfél kilós obit is nehéz úgy megtartani/mozgatni, hogy jó képet lőj. Azért kell sokat gyakorolj, hogy a kezed hozzászokjon. És az is sokat számít, hogy egy jobb obinál (vagy gépnél) jobban kijönnek azok az emberi fotózási hibák, amik egy gyengébb eszköznél nem látszanak. Pl. egy kisebb bemozdulás vagy élesítési hiba, vagy pezsgő levegő nem látszódott a régi obival, mert annak olyan volt a tudása, hogy azok nem látszódtak, de egy 100-400L-nél viszont már igen.
Az első néhány nap fotóiból még ne vonj le komoly tapasztalatot. Kell jó néhány nap/hét, mire megszokod és megtanulod az obit. Majd akkor mond el a véleményed!
Amikor én megvettem a 70-300L-et, akkor nekem is hasonlóak voltak a tapasztalataim. (Mondjuk akkor a váz is új volt.) Sok idő kellett, mire megtanultam úgy használni, hogy már jóval nagyobb arányban csináltam normális képeket. Az elején nekem is nagyon sok szar képem volt végállásban.
Egyrészt a 400 mm már elég sok ahhoz, hogy többet számítson a levegő minősége egy jó fotóhoz, mint hogy mit tud az obi. Másrészt a 400 mm-nél a másfél kilós obit is nehéz úgy megtartani/mozgatni, hogy jó képet lőj. Azért kell sokat gyakorolj, hogy a kezed hozzászokjon. És az is sokat számít, hogy egy jobb obinál (vagy gépnél) jobban kijönnek azok az emberi fotózási hibák, amik egy gyengébb eszköznél nem látszanak. Pl. egy kisebb bemozdulás vagy élesítési hiba, vagy pezsgő levegő nem látszódott a régi obival, mert annak olyan volt a tudása, hogy azok nem látszódtak, de egy 100-400L-nél viszont már igen.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2017.02.26 LHBP PIC
Köszi Bal!
Ezek az első tapasztalataim (first impressions), nem is számítottam arra, hogy ezzel majd "megváltom a világot".
Biztos vagyok benne, hogy javulni fog a képek aránya is (csak érdekességként, 650 képből van az alábbi és az egy nappal korábbi válogatás - az új obira való tekintettel többet, hosszabb sorozatokat lőttem).
Referenciának jó lesz ez a poszt egy későbbi tapasztalat-megosztáshoz.
Ezek az első tapasztalataim (first impressions), nem is számítottam arra, hogy ezzel majd "megváltom a világot".
Biztos vagyok benne, hogy javulni fog a képek aránya is (csak érdekességként, 650 képből van az alábbi és az egy nappal korábbi válogatás - az új obira való tekintettel többet, hosszabb sorozatokat lőttem).
Referenciának jó lesz ez a poszt egy későbbi tapasztalat-megosztáshoz.
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2017.02.26 LHBP PIC
Tushka154 írta:(Mode 2-ben használtam végig, azt mondják/írják az okosok, ezt a módot kell használni egy irányba mozgó témánál - panning)
Dani! Ez szerintem simán okozhatja hogy 400-on kevésbé élesek a fotók hiszen ott az élesebb szög miatt kevésbé számít panning-nek, majdem olyan mintha statikus lenne a téma, ráadásul ekkora távolság esetén egy pici kézremegés is nagyon meg tud látszani.
12 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 41 vendég