2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
22 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Engedjétek meg, hogy a spottertúrák topicot én kezdjem egy idei túrával, egy kis bevezető:
Már régóta érlelődött kicsi spottercsapatunk fejében egy müncheni kirándulás, melyet azért terveztünk, mert felmerült, hogy hamarosan a Thai Airways megválik flottájának 747-es tagjaitól. A Judge és én egy szürke októberi nap végén felkerekedtünk, hogy felderítsük a terepet, amit sikeresen meg is tettünk. A megfelelő időpont kiválasztásánál – ami ugye időjárás függő- már csak az asszonyok meggyőzése volt nehezebb, hogy elengedjenek . A terv szerint péntek éjjeli indulást, szombat reggeli érkezést, majd egész napos fotózást szerettünk volna megvalósítani, vasárnap kora reggeli hazaindulással. Ezek közül ez utóbbi nyilvánvalóan nem sikerült . Sziszka és én folyamatosan néztük a német időjárási oldalakat, amitől majdnem becsavarodtunk, mert minden oldal más időt jósolt. Már a külhoni rokonokat illetve MUC-ben dolgozó spottertársat ( Antallajos) is megkérdeztük melyik oldal adja a legpontosabb előrejelzést. Közben a szállásért felelős barátunk Judge, sikeresen foglalt egy péntekig lemondható szobát, ami viszonylag közel van a legtöbb spotloc-hoz. A forgalom figyelését a fr24-en és egyéb vonatkozó oldalakon habigyuri és Judge vállalta magára.. Kis csapatunk csapat tagja volt még berci72, akit több száz fb üzenet váltással sikerült meggyőzni, hogy az autója alkalmas 5 főnyi spotter teljes menetfelszerelésének szállítására és persze azért neki sem lesz annyira rossz. Közben összeállítottam a már hagyománnyá váló „Spotterguide”-ot is, Judge kinyomtatta a másnapi komplett menetrendet, kiemelve az érdekességeket. Így szinte minden megvolt egy sikeres túrához.
A pénteki este 10 órás indulás előtt egy utolsó pillantás a radarra, hogy melyik Thai 747 jön. Mire mindenkit összeszedtünk piciny fővárosunkból és rátértünk az M1-re, majdnem éjfél volt. Az idő pocsék, eső és köd felváltva, sőt valamikor egy időben a kettő, így hosszú útnak néztünk elébe. Mivel nem akartunk nagyon korán sem oda érni így kényelmes tempóban kocsikáztunk MUC felé. Reggel 8 előtt pár perccel értünk az első fotós helyre, ahol konstatálva a szibériai hideget, gyors átöltözésbe kezdtünk, ami valószínűleg külső szemlélők számára elég viccesen nézett ki.
Az átöltözés után elfoglaltuk a 26L pálya végénél lévő spotterdombot. Igyekszem csak egy egy képet feltenni, hogy a srácok is érvényesülhessenek
Már régóta érlelődött kicsi spottercsapatunk fejében egy müncheni kirándulás, melyet azért terveztünk, mert felmerült, hogy hamarosan a Thai Airways megválik flottájának 747-es tagjaitól. A Judge és én egy szürke októberi nap végén felkerekedtünk, hogy felderítsük a terepet, amit sikeresen meg is tettünk. A megfelelő időpont kiválasztásánál – ami ugye időjárás függő- már csak az asszonyok meggyőzése volt nehezebb, hogy elengedjenek . A terv szerint péntek éjjeli indulást, szombat reggeli érkezést, majd egész napos fotózást szerettünk volna megvalósítani, vasárnap kora reggeli hazaindulással. Ezek közül ez utóbbi nyilvánvalóan nem sikerült . Sziszka és én folyamatosan néztük a német időjárási oldalakat, amitől majdnem becsavarodtunk, mert minden oldal más időt jósolt. Már a külhoni rokonokat illetve MUC-ben dolgozó spottertársat ( Antallajos) is megkérdeztük melyik oldal adja a legpontosabb előrejelzést. Közben a szállásért felelős barátunk Judge, sikeresen foglalt egy péntekig lemondható szobát, ami viszonylag közel van a legtöbb spotloc-hoz. A forgalom figyelését a fr24-en és egyéb vonatkozó oldalakon habigyuri és Judge vállalta magára.. Kis csapatunk csapat tagja volt még berci72, akit több száz fb üzenet váltással sikerült meggyőzni, hogy az autója alkalmas 5 főnyi spotter teljes menetfelszerelésének szállítására és persze azért neki sem lesz annyira rossz. Közben összeállítottam a már hagyománnyá váló „Spotterguide”-ot is, Judge kinyomtatta a másnapi komplett menetrendet, kiemelve az érdekességeket. Így szinte minden megvolt egy sikeres túrához.
A pénteki este 10 órás indulás előtt egy utolsó pillantás a radarra, hogy melyik Thai 747 jön. Mire mindenkit összeszedtünk piciny fővárosunkból és rátértünk az M1-re, majdnem éjfél volt. Az idő pocsék, eső és köd felváltva, sőt valamikor egy időben a kettő, így hosszú útnak néztünk elébe. Mivel nem akartunk nagyon korán sem oda érni így kényelmes tempóban kocsikáztunk MUC felé. Reggel 8 előtt pár perccel értünk az első fotós helyre, ahol konstatálva a szibériai hideget, gyors átöltözésbe kezdtünk, ami valószínűleg külső szemlélők számára elég viccesen nézett ki.
Az átöltözés után elfoglaltuk a 26L pálya végénél lévő spotterdombot. Igyekszem csak egy egy képet feltenni, hogy a srácok is érvényesülhessenek
- BIstvan
- Silver Circle
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2016.07.04. 16:50
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Nagyon jól hangzik Münchenbe már régóta szeretnék én is kimenni, remélem idén összejon.
Jó képek, ne hagyjátok abba
Jó képek, ne hagyjátok abba
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
BIstvan írta:Nagyon jól hangzik Münchenbe már régóta szeretnék én is kimenni, remélem idén összejon.
Jó képek, ne hagyjátok abba
Köszi Valóban klassz hely, nem szabad kihagyni.
Nem hagyjuk abba, többiek hamarosan fogják folytatni.
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
En majd este jelentkezem kepekkel. MUC tenyleg szuper hely.
- sziszka1
- Silver Circle
- Hozzászólások: 103
- Csatlakozott: 2016.07.04. 07:40
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Akkor én egy kicsit időrendbe teszem fel a képeket:
Operator: Fly Be "Cancer Research UK - Kids & Teens"
Type: Embraer ERJ 190-200LR
Reg: G-FBEM
Operator: Air Lingus „Green Spirit”
Type: Airbus A320-214
Reg: G-FBEM
Operator: Fly Be "Cancer Research UK - Kids & Teens"
Type: Embraer ERJ 190-200LR
Reg: G-FBEM
Operator: Air Lingus „Green Spirit”
Type: Airbus A320-214
Reg: G-FBEM
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Akkor időrendben jövök én is az első nap képeivel. Először az északi pályáról pár leszálló:
A nagy kedvencem, az A340-600-as amit több év spotterkedés után itt fotóztam először
Egy impozáns tripla
Majd ugyaninnen gurulóban az amerikai különítmény:
A nagy kedvencem, az A340-600-as amit több év spotterkedés után itt fotóztam először
Egy impozáns tripla
Majd ugyaninnen gurulóban az amerikai különítmény:
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Délután először visszamentünk a déli pálya 26L végén lévő dombhoz leszállókat és indulókat fotózni. Innen a nagyobb highlight-okat már Tomi és Sziszka feltette úgyhogy innen csak két érdekesebb kép jön.
Egy kis pára a hajtóműben
Majd később átkocsikáztunk a pálya 08-as végéhez rotáló felszállókat lőni mint ez a Singapore-i tripli
Kicsivel később irányt váltottak így innen is jöhettek az induló/nekifutó gépek az egyre szebb esti fényekben
Egy kis pára a hajtóműben
Majd később átkocsikáztunk a pálya 08-as végéhez rotáló felszállókat lőni mint ez a Singapore-i tripli
Kicsivel később irányt váltottak így innen is jöhettek az induló/nekifutó gépek az egyre szebb esti fényekben
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Akkor jöjjön a túra fő célpontja, (ezt kivételesen Full HD-ben teszem fel):
és egy esti kép:
és egy esti kép:
- BIstvan
- Silver Circle
- Hozzászólások: 64
- Csatlakozott: 2016.07.04. 16:50
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
Nagyon szuper képek születtek, szép ez a Thai púpos!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2016.02.06.-07 EDDM/MUC, avagy „Előre a Thai 747-esért!”
SQ nagyon jó lett!
22 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 3 vendég