2016.09.02-04. EHAM
17 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
- whitepelican
- Silver Circle
- Hozzászólások: 101
- Csatlakozott: 2016.07.11. 12:25
2016.09.02-04. EHAM
Szövegre sok időm sajnos nincs, így azt igyekszem minimálisra korlátozni. AMS fotós helyeiről egyébként is rengeteg információt lehet találni a neten, bárki könnyen hozzáférhet az információhoz, de ha valaki mégis konkrétan érdeklődik, akkor jelezze. Valamikor nyár közepén vetődött fel ennek a túrának az ötlete, amelynek realizálódását nagyban támogatta az olcsó CRL Wizz jegyár, autót a nagy távolságok miatt AMS-ban pedig egyébként is célszerű bérelni. Az időjárási kockázatot azzal próbáltuk minimalizálni, hogy utolsó napig lemondható szállást választottunk, így az volt a terv, hogy a tervezett indulás előtti napokban, az időjárás ismeretében döntünk, hogy nekivágunk-e? Sajnos az időjárás nem ígérkezett felhőtlennek, péntek-szombatra felhős-napos, vasárnapra viszont esős időt jeleztek előre. Én úgy voltam vele, hogy támogatom az utat, legfeljebb nem fotózok semmit, van ott a városban is épp elég tennivaló, és a többieket sem riasztotta el az előrejelzés. Opcióként az is szóba jött, hogy időjárás függvényében meglátogatunk más környékbeli reptereket is, de erre végül nem került sor, nagyjából a többire is hasonló előrejelzést láttunk. Így végül Bal, Seres Peti és én elindultunk (a negyedik fő pedig AMS helyett lepattant Romániába), azzal a mottóval, hogy így legalább lesz kihívás és izgalom, nem az a teljesítmény ha valaki totál cavok-ban kirohan és végiglövi ugyanazt a 10-20-50-100 (kinek hol van az ingerküszöb) unalmas napos képet.
Eseménytelen út után felvettük az autót, bár az induláskor rögtön belebotlottunk egy komoly problémába. Ha nincs ott Bal, nem megyünk sehova, mert a parkoló olyan szűk volt, hogy oda csak etiópok és Bal fért be, más normális szélességű ember nem.
Valamikor 12-13 óra körül értünk AMS-ba, az útról sokat nem tudok mondani, mert aludtam. Felhős volt és amúgy is délidő, így először kényelmesen elmentünk élelmiszereket vételezni. Mivel végig déli szelet jeleztek, így számítottunk arra, hogy 18-as érkező irány lesz, és csúcsidőben a 18R (Polderbaan), illetve 18C pályákat használják, illetve amikor kevesebb az érkező, akkor csak a Polderbaan-t. A következő néhány órában az időjárás folyamatosan erőlködött, aki volt már AMS-ban, tudhatja, hogy rendkívül gyorsan tudnak változni a körülmények, így soha nem szabad feladni a reményt. Ezen a délutánon hosszabb napsütés azonban nem tudott kialakulni, de nem is volt semmi olyan gép, ami nagyon felizgatott volna. Ezekből nem is szerkesztettem meg, csak ezt az egyet, ami talán az egyik legjobban várt gép volt (igen, sajnos már egy 747-400 oda tud kerülni manapság a túra csúcspontjai közé…), ilyen körülmények között ennyi sikerült. Bal majd még sminkeli gondolom egy kicsit, illetve lehet, hogy bedob pár másikat, én a többire nem pocsékolok egyetlen percet sem.
Egy gépet emelnék még ki, a KLM Orangepride festésű B777-300-as gépét, ami délután 4 körül érkezett Japánból, és mivel ekkor sok érkező volt, így a középső pályát kapta (kelet felől érkezők mentek a középső pályára, nyugat felől érkezők pedig jobbra). Pedig még valamennyi fény is lett volna rajta…
Estére megfűztem a többieket egy kis városnézésre, kihasználva azt az előnyt, amit ott helyben lehet csak élvezni, bár ezzel ők nem éltek. A város hozta a formáját, minden megvolt, ami kellett, ezeket nem mutatom itt be, mert nem találtam 18-as karikát.
Másnap reggel felkeltünk korán, hogy elemezzük az időjárást, de amikor kinéztünk az ablakon azonnal vissza is feküdtünk aludni. A kora reggeli löketnek így lőttek, de későbbre azért bizakodóak voltunk, így 8 óra körül elindultunk a Polderbaan reggeli oldalára, ahol egy jó negyedórás gyaloglás szükséges a fotózható helyek eléréséhez. Kellett is a kis levegő, hogy a többiek magukhoz térjenek, amit az éjszakára a kocsiban hagyott camembert sajt okozott, ami nagyon finom volt, ellenben a szaga elviselhetetlennek tűnt. Mire beértünk, az időjárás is kezdett valahogy kinézni, így azt már láttuk, hogy fogunk lőni napos képeket, de hogy melyik gépre fog nap jutni és melyikre nem, az teljességgel lutri volt. Jöjjön innen néhány kép, ezekből csak azokkal foglalkoztam, amin fénynek valami nyoma mutatkozott. Ha valamiből nem a legjobb szög van, annak is az az oka, hogy ott volt rajta fény.
Pont jó példa, hol kellett volna még kb. 5 másodpercig sütni a napnak...
Bocs, nem volt kedvem photoshopozni a tornyot
Csak mert évek óta üldöztem...
Legalább erre se kell mozdulni sehova többet
Nem szeretem az ilyen festéseket, még szerencse, hogy másnap egy sima is jött belőle
A másik, amit nem szeretek, de legalább sütötte a nap
Csak mert rájöttem a túra végére, hogy az egyik kedvenc típusom
És ha már kedvenc, akkor kell belőle még egy
És ha már van új festésű, akkor tessék. Az orra elég gáz mondjuk szerintem...
Itt legalább nem kell hajnalban kelni érte, mondjuk látszik is a fényeken a különbség
Buksi nélkül nem teljes a túra
Pont olyan festettnek kellett jönni, ami már megvan. Elcseréltem volna egy KLM bránerre...
Ha már Pride nélkül maradtunk...
És amiről azt hittem, hogy speciális festés, de kiderült hogy ez csak az új szín
WOW... Mi ez a borzadvány? Küldte volna legalább az A330-at.
Digitális szemét-kompozit... Itt már 11 óra körül járt, látszott is a fényeken, nem is nagyon terveztünk sokáig maradni ezen a helyen.
Folytatás következik
Eseménytelen út után felvettük az autót, bár az induláskor rögtön belebotlottunk egy komoly problémába. Ha nincs ott Bal, nem megyünk sehova, mert a parkoló olyan szűk volt, hogy oda csak etiópok és Bal fért be, más normális szélességű ember nem.
Valamikor 12-13 óra körül értünk AMS-ba, az útról sokat nem tudok mondani, mert aludtam. Felhős volt és amúgy is délidő, így először kényelmesen elmentünk élelmiszereket vételezni. Mivel végig déli szelet jeleztek, így számítottunk arra, hogy 18-as érkező irány lesz, és csúcsidőben a 18R (Polderbaan), illetve 18C pályákat használják, illetve amikor kevesebb az érkező, akkor csak a Polderbaan-t. A következő néhány órában az időjárás folyamatosan erőlködött, aki volt már AMS-ban, tudhatja, hogy rendkívül gyorsan tudnak változni a körülmények, így soha nem szabad feladni a reményt. Ezen a délutánon hosszabb napsütés azonban nem tudott kialakulni, de nem is volt semmi olyan gép, ami nagyon felizgatott volna. Ezekből nem is szerkesztettem meg, csak ezt az egyet, ami talán az egyik legjobban várt gép volt (igen, sajnos már egy 747-400 oda tud kerülni manapság a túra csúcspontjai közé…), ilyen körülmények között ennyi sikerült. Bal majd még sminkeli gondolom egy kicsit, illetve lehet, hogy bedob pár másikat, én a többire nem pocsékolok egyetlen percet sem.
Egy gépet emelnék még ki, a KLM Orangepride festésű B777-300-as gépét, ami délután 4 körül érkezett Japánból, és mivel ekkor sok érkező volt, így a középső pályát kapta (kelet felől érkezők mentek a középső pályára, nyugat felől érkezők pedig jobbra). Pedig még valamennyi fény is lett volna rajta…
Estére megfűztem a többieket egy kis városnézésre, kihasználva azt az előnyt, amit ott helyben lehet csak élvezni, bár ezzel ők nem éltek. A város hozta a formáját, minden megvolt, ami kellett, ezeket nem mutatom itt be, mert nem találtam 18-as karikát.
Másnap reggel felkeltünk korán, hogy elemezzük az időjárást, de amikor kinéztünk az ablakon azonnal vissza is feküdtünk aludni. A kora reggeli löketnek így lőttek, de későbbre azért bizakodóak voltunk, így 8 óra körül elindultunk a Polderbaan reggeli oldalára, ahol egy jó negyedórás gyaloglás szükséges a fotózható helyek eléréséhez. Kellett is a kis levegő, hogy a többiek magukhoz térjenek, amit az éjszakára a kocsiban hagyott camembert sajt okozott, ami nagyon finom volt, ellenben a szaga elviselhetetlennek tűnt. Mire beértünk, az időjárás is kezdett valahogy kinézni, így azt már láttuk, hogy fogunk lőni napos képeket, de hogy melyik gépre fog nap jutni és melyikre nem, az teljességgel lutri volt. Jöjjön innen néhány kép, ezekből csak azokkal foglalkoztam, amin fénynek valami nyoma mutatkozott. Ha valamiből nem a legjobb szög van, annak is az az oka, hogy ott volt rajta fény.
Pont jó példa, hol kellett volna még kb. 5 másodpercig sütni a napnak...
Bocs, nem volt kedvem photoshopozni a tornyot
Csak mert évek óta üldöztem...
Legalább erre se kell mozdulni sehova többet
Nem szeretem az ilyen festéseket, még szerencse, hogy másnap egy sima is jött belőle
A másik, amit nem szeretek, de legalább sütötte a nap
Csak mert rájöttem a túra végére, hogy az egyik kedvenc típusom
És ha már kedvenc, akkor kell belőle még egy
És ha már van új festésű, akkor tessék. Az orra elég gáz mondjuk szerintem...
Itt legalább nem kell hajnalban kelni érte, mondjuk látszik is a fényeken a különbség
Buksi nélkül nem teljes a túra
Pont olyan festettnek kellett jönni, ami már megvan. Elcseréltem volna egy KLM bránerre...
Ha már Pride nélkül maradtunk...
És amiről azt hittem, hogy speciális festés, de kiderült hogy ez csak az új szín
WOW... Mi ez a borzadvány? Küldte volna legalább az A330-at.
Digitális szemét-kompozit... Itt már 11 óra körül járt, látszott is a fényeken, nem is nagyon terveztünk sokáig maradni ezen a helyen.
Folytatás következik
- tuzescsongor
- Silver Circle
- Hozzászólások: 57
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:42
- Tartózkodási hely: Budaörs
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Jó képek ! Várjuk a folytatást Jó hír,hogy aki ezentúl AMS-ba menni spotterkedni , az eddigieknél olcsóbban juthat ki az EZY leendő BUD-AMS járatának köszönhetően.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Még hogy unalmas a Polonyinak a cucc... Itt LHR-en úgy fotózta a legutolsó BAW A320-ast is mint a kisangyal.
A fotók jók, némelyik KLM túl fehér talán. De az már mellékes.
A fotók jók, némelyik KLM túl fehér talán. De az már mellékes.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2016.09.02-04. EHAM
A mi jegyünk Charleroi-ba 9.000,- Ft volt, benzin a kocsiba 13.000,- Ft, azaz Pestről eljutni AMS-ba 3 főnek 13.000,-Ft-ra jött ki, ami az Easy mostani 28-30e Ft-os áraihoz képest egyelőre verhetetlen. (Kocsibérlést nem számolom, mert azt AMS-ban is kell.)
A túra legnagyobb tanulsága, hogy a műholdképen és a webcamerákon kívül nem szabad hinni semmilyen időjárásjósló oldalnak. Szombat reggel az accuweather-en kívül minden oldal azt írta, hogy egész nap zárt felhőzet, és némi eső. Ehhez képest a műholdon, és a környező városok webcam-einek elemzése alapján egyértelmű volt, hogy egy órán belül ki fog sütni a nap. Úgy indultunk el, hogy szinte nem is lesz fény, ehhez képest viszont elég sok mindent sikerült brutál fényben legyártani.
A Polder reggeli oldalán ugyan továbbra sem lehet megállni, de legalább a harcias nénivel nem találkoztunk.
A túra legnagyobb tanulsága, hogy a műholdképen és a webcamerákon kívül nem szabad hinni semmilyen időjárásjósló oldalnak. Szombat reggel az accuweather-en kívül minden oldal azt írta, hogy egész nap zárt felhőzet, és némi eső. Ehhez képest a műholdon, és a környező városok webcam-einek elemzése alapján egyértelmű volt, hogy egy órán belül ki fog sütni a nap. Úgy indultunk el, hogy szinte nem is lesz fény, ehhez képest viszont elég sok mindent sikerült brutál fényben legyártani.
A Polder reggeli oldalán ugyan továbbra sem lehet megállni, de legalább a harcias nénivel nem találkoztunk.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Amikor nem sütött a nap, akkor kihasználtam a gép adta lehetőségeket, és átváltottam videóra:
Volga Dnepr B748f 18R délutáni oldal
KLM B773 SkyTeam livery 18R délutáni oldal
KLM B744 18R délelőtti oldal
WOW A332 18R délelőtti oldal
Yangtze River B744F-BCF 27-es pálya
Volga Dnepr B748f 18R délutáni oldal
KLM B773 SkyTeam livery 18R délutáni oldal
KLM B744 18R délelőtti oldal
WOW A332 18R délelőtti oldal
Yangtze River B744F-BCF 27-es pálya
Re: 2016.09.02-04. EHAM
jók lettek a képek és a videók is, igen AMS az a hely, ahova tök mindegy mit jósolnak az oldalak, időnként ki kell menni, mert lesz napsütés és eső is
jöhet a többi is, ha kicsit nagyobb felbontásban is publikálnátok a képeket az big like részemről!!
jöhet a többi is, ha kicsit nagyobb felbontásban is publikálnátok a képeket az big like részemről!!
- whitepelican
- Silver Circle
- Hozzászólások: 101
- Csatlakozott: 2016.07.11. 12:25
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Jöjjön a 2. rész (3 lesz összesen)
Érkezett kérés, hogy nagyobb méretben is lehetnének a képek. A mostani részhez a képek nagy része már az észrevétel előtt meg lett szerkesztve. Az 1024 a képfeltöltő oldalak miatt volt eddig, de mivel az Airliners-re történő feltöltögetést befejeztem (nem fogok minimális nézettség miatt képeket feltöltögetni egy olyan oldalra, amelynek a kinézetét is alaposan lerombolták), így marad a Jetphotos (lehet, hogy ott is van sok gyenge kép, de legalább a nézettségek nem a nullához közelítenek), ahol a nagyobb méretet is elfogadják, így visszatérek az 1200-hoz.
Miután a Polder reggeli oldalán a fények már egyre rosszabbak voltak és közeledett a tengelyfény, így azt a megoldást választottuk, hogy átmegyünk a V gurulóúthoz, és onnan próbáljuk meglőni a két várt érdekességet, az izlandi B767-et és a Surinam A340-et. Ezek 12-13 óra között érkeztek, így a fény sehol nem lett volna ideális, ráadásul a felhők is folyamatosan összeálltak, de ha már ott vagyunk, valamivel el kellett tölteni az időt.
Nos, aki az előbb említett két érdekességtől esetleg izgalomba jött, azt el kell, hogy keserítsem, ezekről itt most nem fogok képet feltölteni. Fény annyira nem volt rajtuk, hogy neki sem álltam megszerkeszteni őket, ha majd Bal akarja, akkor megcsinálja. Petitől itt külön váltunk, ő ezeket már a Polder délutáni oldaláról lőtte, nála videóval más szempontok voltak fontosak, de a felhők miatt tulajdonképpen szinte tökmindegy volt. A V gurulóról tudni kell, hogy nem rossz hely, a Polder legurulókat lehet fényképezni, de egy kisebb létra nem árt a kerítés miatt, ellenkező esetben marad a crash gate, ami egy beugróban van, ugyan itt nagyon közel vannak a gépek, de legalább be lehet dugni a réseken a fényképezőt. Én innen próbálkoztam, Bal kihasználva magasságát és hogy van kihajtható display a gépén, a kerítés fölött kicsit odébb. Néhány kép erről a helyről:
Ha hajtómű nem lett volna rajta, biztos rá nem mozdulok...
Amikor reménykedsz, hogy tartson ki a nap, amíg a gép odaér, de hiába
Ha nem gyártjuk le LHBP-n korábban, azt hiszem nagyon ideges lettem volna. Első jelenése AMS-ban.
A románra bezzeg hétágra sütött a nap
Na még egy ebből a rettenetből, csak mert legalább volt sikerélmény, hogy süt a nap
Első értelmes kép erről a helyről
Na a végére meg itt egy púpos
Elég is volt ebből a helyből, Peti jött és összeszedett bennünket, átmentünk mi is a Polder délutáni oldalára, egyelőre komolyabb cél nélkül, inkább csak sziesztázni és nézelődni. Később, amikor már kezdtek jobbak lenni a fények, a nap is előkerült rövidebb-hosszabb időszakokra, így sikerült még pár értelmesebb képet összehozni.
Ilyen időben örülni kellett, hogy legalább egy biztosan megvan ebből is
Egyesek szerint festett, én csak erős megkötésekkel mondanám speciálisnak
Ezt már csak idegesítésképpen
Ennyit kellett várni az első normálisabb KLM B747-re
Ebből véletlenül kettőt szerkesztettem meg
Nyaralós különítmény kisebb kiadás
Nyaralós különítmény nagyobb kiadás
Nagyon bakancslistás, mert nekem ez hiányzott, de nem gondoltam, hogy itt sikerül elcsípni
És végül egy szép műanyag modell a nap végére.
Mert hogy ezután fény már nem nagyon volt. Szerettük volna a Kenya B787-et elkapni, de az bekésett késő estére, így felejtős volt. Megkerestük az aktuális szállást, ami kb. 20 km-re egy gyönyörű kisvárosban volt, és pihenéssel telt az este. Folytatás a vasárnap délelőtti résszel nemsokára, úgy is mondhatjuk, hogy a végére hagytuk a legjobbakat.
Érkezett kérés, hogy nagyobb méretben is lehetnének a képek. A mostani részhez a képek nagy része már az észrevétel előtt meg lett szerkesztve. Az 1024 a képfeltöltő oldalak miatt volt eddig, de mivel az Airliners-re történő feltöltögetést befejeztem (nem fogok minimális nézettség miatt képeket feltöltögetni egy olyan oldalra, amelynek a kinézetét is alaposan lerombolták), így marad a Jetphotos (lehet, hogy ott is van sok gyenge kép, de legalább a nézettségek nem a nullához közelítenek), ahol a nagyobb méretet is elfogadják, így visszatérek az 1200-hoz.
Miután a Polder reggeli oldalán a fények már egyre rosszabbak voltak és közeledett a tengelyfény, így azt a megoldást választottuk, hogy átmegyünk a V gurulóúthoz, és onnan próbáljuk meglőni a két várt érdekességet, az izlandi B767-et és a Surinam A340-et. Ezek 12-13 óra között érkeztek, így a fény sehol nem lett volna ideális, ráadásul a felhők is folyamatosan összeálltak, de ha már ott vagyunk, valamivel el kellett tölteni az időt.
Nos, aki az előbb említett két érdekességtől esetleg izgalomba jött, azt el kell, hogy keserítsem, ezekről itt most nem fogok képet feltölteni. Fény annyira nem volt rajtuk, hogy neki sem álltam megszerkeszteni őket, ha majd Bal akarja, akkor megcsinálja. Petitől itt külön váltunk, ő ezeket már a Polder délutáni oldaláról lőtte, nála videóval más szempontok voltak fontosak, de a felhők miatt tulajdonképpen szinte tökmindegy volt. A V gurulóról tudni kell, hogy nem rossz hely, a Polder legurulókat lehet fényképezni, de egy kisebb létra nem árt a kerítés miatt, ellenkező esetben marad a crash gate, ami egy beugróban van, ugyan itt nagyon közel vannak a gépek, de legalább be lehet dugni a réseken a fényképezőt. Én innen próbálkoztam, Bal kihasználva magasságát és hogy van kihajtható display a gépén, a kerítés fölött kicsit odébb. Néhány kép erről a helyről:
Ha hajtómű nem lett volna rajta, biztos rá nem mozdulok...
Amikor reménykedsz, hogy tartson ki a nap, amíg a gép odaér, de hiába
Ha nem gyártjuk le LHBP-n korábban, azt hiszem nagyon ideges lettem volna. Első jelenése AMS-ban.
A románra bezzeg hétágra sütött a nap
Na még egy ebből a rettenetből, csak mert legalább volt sikerélmény, hogy süt a nap
Első értelmes kép erről a helyről
Na a végére meg itt egy púpos
Elég is volt ebből a helyből, Peti jött és összeszedett bennünket, átmentünk mi is a Polder délutáni oldalára, egyelőre komolyabb cél nélkül, inkább csak sziesztázni és nézelődni. Később, amikor már kezdtek jobbak lenni a fények, a nap is előkerült rövidebb-hosszabb időszakokra, így sikerült még pár értelmesebb képet összehozni.
Ilyen időben örülni kellett, hogy legalább egy biztosan megvan ebből is
Egyesek szerint festett, én csak erős megkötésekkel mondanám speciálisnak
Ezt már csak idegesítésképpen
Ennyit kellett várni az első normálisabb KLM B747-re
Ebből véletlenül kettőt szerkesztettem meg
Nyaralós különítmény kisebb kiadás
Nyaralós különítmény nagyobb kiadás
Nagyon bakancslistás, mert nekem ez hiányzott, de nem gondoltam, hogy itt sikerül elcsípni
És végül egy szép műanyag modell a nap végére.
Mert hogy ezután fény már nem nagyon volt. Szerettük volna a Kenya B787-et elkapni, de az bekésett késő estére, így felejtős volt. Megkerestük az aktuális szállást, ami kb. 20 km-re egy gyönyörű kisvárosban volt, és pihenéssel telt az este. Folytatás a vasárnap délelőtti résszel nemsokára, úgy is mondhatjuk, hogy a végére hagytuk a legjobbakat.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Jeeeee! Ezek a KLM 747-esek meg a BAW-nal is szebbek..
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2016.09.02-04. EHAM
Tőlem ne nagyon várjatok képet, mert előtte sorakozik még 4 másik túra, amit meg kéne szerkeszteni.
17 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 32 vendég