2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
25 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Beindult az idei év A katonai cuccoknak megint egy ilyen éves topic lesz tőlem, amíg nem készülök el a saját guide-al addig ez lesz ide a mérvadó: http://www.thunder-and-lightnings.co.uk/spotting/lakenheath.php
2017.02.09. A képek főleg az M ponttól készültek, pár darab lett lőve az L felé gyalogolva meg a B ponton
Ő pl a B pontnál a kerítésen keresztül készült
Az időjárás cseppet sem volt spotter barát, sokan ilyenkor már csak a kimozdulás tényétől elszörnyedne. De nekem ez nem gond, kellenek a vacak idős képek 1 fok, 15-20km/h szél 100% felhőtakaró egy kis hószállingózással meghintve
Ők az M ponttól vannak
Gyorsan jött a sasmadár Ritkán láttam eddig ilyet, hogy F-15 nyitott féklappal jön final approachon mert gyors.
A sas fészek általában 6 gép volt folyamatosan a levegőben
Ez amiről Lakenheath szól, F-15, utánégető és pezsgő levegő
A nap érdekessége ez a Kalitta B744F volt amely a héten a 3. volt már. Hivatalosan nem volt kiadva miért jön,de hogy egy HuAf-os ismerősöm szavaival éljek "Ti spotterek jobbak vagytok mint a hírszerzés" sikerült kideríteni, hogy 12 gép holnap reggel 6-kor elvileg elindul Nellis AB felé ahol valószínűleg a következő Red Flag-en vesznek majd részt és ennek a logisztikai részéhez kell a Jumbo járat Egész nap 06-os pályairány volt, de ő mégis azt mondta, hogy 24, nem tudjuk miért, max az erdő a 06 másik végén ami gond lehet mert elég magasak a fák, de szerintem ez így jobb volt
55 milibe nem fért bele amikor átjött a kerítés felett, de szerencsére hamar felefért utána
Tiszta időben ez még egy jó kép is lehetett volna
A Spotter élet
Szerencsére van itt pár darab Blackhawk is amiből 2 volt most csak a bázison a többiek valahova elvannak távozva ideiglenesen. Én beértem egy 1/160sex-es expova a srácok azzal szórakoztak kitud lemenni minél kisebb zársebességre, van aki 1/10-el próbálkozott gondolhatjátok mi lett a végeredmény
Aztán a sok helyi F-15 mellett egyszer csak a rádióban jön egy hívójel ami nem ide való..RCH284 heavy...néztünk mint a hülye gyerek, hogy mivan, biztos nem Mildenhallra szóltak be? (Ott van a 2 bázis egymás mellett így mind a 2 tornyot hallgattuk, hogy valami olyan jönne ami nagyon kell akkor átviharzunk) Aztán a következő bejelentkezésnél megint ideszól be, egyből jöttek radarok meg a telefon hívások hogy mi is ez. Nem mondott be típust csak annyit, hogy heavy, a RCH hívójel meg lehet KC-135, C-17, C-5, C-130, ebből az utolsó nem heavy az biztos a radarokon nem látszódott semmi a kezdetekben így lettek hívva az otthon ülő szakik, hogy mi is ez. Hamar megtudtuk, hogy egy C-17 jön. Elsőre jól összekavarodtunk mert a tegnapi nap fénypontjait vártuk és azoknak elkezdték kifeszíteni az kábelt és elsőre úgy jött át a beszélgetés (egyedüli nem angol voltam így ha nekik sem volt tiszta akkor nem az én vacak angolommal volt a gond ) hogy a C-17-esnek feszítik ki a kábelt...vicces lett volna látni ahogy egy C-17 elkapja a fék kábelt De a 3. hívásnál tisztázták vele, hogy egy kicsivel később érjen földet mert a kábel ki van feszítve és nem kéne megrongálni.
Kezdett már erősen sötét lenni mire beesett finalra
Nálam ezek a mázlis shot-ok villanjanak csak azok a helyzetjelzők
Aztán jöttek a nap "fénypontjai" eredetileg 6 kellett volna, hogy legyen aztán 4 indult csak el amiből 1 műszakis lett és nem sokkal felszállás után ment is vissza a bázisra, így csak 3 ért át a pocsoján A Saudi légierőnek frissen szállított F-15SA:
Retro31
Retro33
Retro35
Plusz Balnak dedikálva nem olyan jó minőségileg mind amit a facebookomon láttál de ebbe legalább nem dumál bele az egyik haverom
https://youtu.be/-fuUiF7sAMA
2017.02.09. A képek főleg az M ponttól készültek, pár darab lett lőve az L felé gyalogolva meg a B ponton
Ő pl a B pontnál a kerítésen keresztül készült
Az időjárás cseppet sem volt spotter barát, sokan ilyenkor már csak a kimozdulás tényétől elszörnyedne. De nekem ez nem gond, kellenek a vacak idős képek 1 fok, 15-20km/h szél 100% felhőtakaró egy kis hószállingózással meghintve
Ők az M ponttól vannak
Gyorsan jött a sasmadár Ritkán láttam eddig ilyet, hogy F-15 nyitott féklappal jön final approachon mert gyors.
A sas fészek általában 6 gép volt folyamatosan a levegőben
Ez amiről Lakenheath szól, F-15, utánégető és pezsgő levegő
A nap érdekessége ez a Kalitta B744F volt amely a héten a 3. volt már. Hivatalosan nem volt kiadva miért jön,de hogy egy HuAf-os ismerősöm szavaival éljek "Ti spotterek jobbak vagytok mint a hírszerzés" sikerült kideríteni, hogy 12 gép holnap reggel 6-kor elvileg elindul Nellis AB felé ahol valószínűleg a következő Red Flag-en vesznek majd részt és ennek a logisztikai részéhez kell a Jumbo járat Egész nap 06-os pályairány volt, de ő mégis azt mondta, hogy 24, nem tudjuk miért, max az erdő a 06 másik végén ami gond lehet mert elég magasak a fák, de szerintem ez így jobb volt
55 milibe nem fért bele amikor átjött a kerítés felett, de szerencsére hamar felefért utána
Tiszta időben ez még egy jó kép is lehetett volna
A Spotter élet
Szerencsére van itt pár darab Blackhawk is amiből 2 volt most csak a bázison a többiek valahova elvannak távozva ideiglenesen. Én beértem egy 1/160sex-es expova a srácok azzal szórakoztak kitud lemenni minél kisebb zársebességre, van aki 1/10-el próbálkozott gondolhatjátok mi lett a végeredmény
Aztán a sok helyi F-15 mellett egyszer csak a rádióban jön egy hívójel ami nem ide való..RCH284 heavy...néztünk mint a hülye gyerek, hogy mivan, biztos nem Mildenhallra szóltak be? (Ott van a 2 bázis egymás mellett így mind a 2 tornyot hallgattuk, hogy valami olyan jönne ami nagyon kell akkor átviharzunk) Aztán a következő bejelentkezésnél megint ideszól be, egyből jöttek radarok meg a telefon hívások hogy mi is ez. Nem mondott be típust csak annyit, hogy heavy, a RCH hívójel meg lehet KC-135, C-17, C-5, C-130, ebből az utolsó nem heavy az biztos a radarokon nem látszódott semmi a kezdetekben így lettek hívva az otthon ülő szakik, hogy mi is ez. Hamar megtudtuk, hogy egy C-17 jön. Elsőre jól összekavarodtunk mert a tegnapi nap fénypontjait vártuk és azoknak elkezdték kifeszíteni az kábelt és elsőre úgy jött át a beszélgetés (egyedüli nem angol voltam így ha nekik sem volt tiszta akkor nem az én vacak angolommal volt a gond ) hogy a C-17-esnek feszítik ki a kábelt...vicces lett volna látni ahogy egy C-17 elkapja a fék kábelt De a 3. hívásnál tisztázták vele, hogy egy kicsivel később érjen földet mert a kábel ki van feszítve és nem kéne megrongálni.
Kezdett már erősen sötét lenni mire beesett finalra
Nálam ezek a mázlis shot-ok villanjanak csak azok a helyzetjelzők
Aztán jöttek a nap "fénypontjai" eredetileg 6 kellett volna, hogy legyen aztán 4 indult csak el amiből 1 műszakis lett és nem sokkal felszállás után ment is vissza a bázisra, így csak 3 ért át a pocsoján A Saudi légierőnek frissen szállított F-15SA:
Retro31
Retro33
Retro35
Plusz Balnak dedikálva nem olyan jó minőségileg mind amit a facebookomon láttál de ebbe legalább nem dumál bele az egyik haverom
https://youtu.be/-fuUiF7sAMA
- bem13
- Silver Circle
- Hozzászólások: 88
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
- Tartózkodási hely: Budapest XVII.
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Uhhh az a hang és persze a látvány... Megjött a kedvem ellátogatni ide
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Söröskorsó!
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
bem13 írta:Uhhh az a hang és persze a látvány... Megjött a kedvem ellátogatni ide
Gyere, gyere! várnak a gépek szeretettel Csak ne hétvégén akarj jönni mert ez a bázis hétvégén csak rendkívüli esetben üzemel (mint pl a tavalyi Raptorok érkezése vagy holnap a Saudi F-15SA deliveryje)
Bal írta:Söröskorsó!
Köszi!
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
2017.04.07. Kellett egy kis pihenő a cégtől így irány volt Lakenheath/Mildenhall páros
Elég aktívra sikeredett a nap, az egyik század éppen elrepülőben van 18 géppel valamint 18 gép tranziton van meg kaptunk egy kényszerleszállást is
A képek a B pont környékéről készültek
USAF F-15E #91-0315
USAF F-15E #91-0316
USAF F-15E #96-0205
Egy kis színkód magyarázat mint többen is tudjátok Lakenheath-en 3 század van (492. 493. 494.) Hogy melyik századhoz tartozik a gép azt a függőleges vezérsík tetején lévő színes csíkból lehet a legegyszerűbben megmondani 492=kék csík 493=sárga csík (igen, róluk még nem lőttem képet azért nincs példa még a fórumon) 494=piros csík. A 3 század a 48. vadász ezredbe van egybe foglalva amelynek a parancsnoka maga is repül az ő gépén mindig a 3 színkód benne van a csíkban, így a "főnök" a legkönnyebben beazonosítható.
Szokás szerint amíg vártunk a felszállásokra ment a dumálás össze-vissza most egy srácot fogtam ki aki éppen egy fix 400mm f/2,8 obival durrogtatott, kérdeztem tőle, hogy nem zavar be a kerítés ennél a méretnél? Mondta, hogy egyáltalán nem aztán kért egy pillanatot, mondom jó gondolom vissza megy vízért vagy létráért erre visszajött egy 100-400 mkii obival felcsapta a gépére erre odatolja a 400mm-t a kezembe, hogy tessék próbáld ki! itt elsőre néztem hogy ez most komoly azt mondta, hogy mivel 2 obival jár így nem zavarja őt ha éppen a nem használtat valaki kölcsön kéri
A földön a kis 55-250 amivel általában a képeimet lövöm mellette meg a légvédelmi ágyú
Az első kép vele
USAF F-15 #91-0315
A fáklya begyújtva
folyt. köv.
Elég aktívra sikeredett a nap, az egyik század éppen elrepülőben van 18 géppel valamint 18 gép tranziton van meg kaptunk egy kényszerleszállást is
A képek a B pont környékéről készültek
USAF F-15E #91-0315
USAF F-15E #91-0316
USAF F-15E #96-0205
Egy kis színkód magyarázat mint többen is tudjátok Lakenheath-en 3 század van (492. 493. 494.) Hogy melyik századhoz tartozik a gép azt a függőleges vezérsík tetején lévő színes csíkból lehet a legegyszerűbben megmondani 492=kék csík 493=sárga csík (igen, róluk még nem lőttem képet azért nincs példa még a fórumon) 494=piros csík. A 3 század a 48. vadász ezredbe van egybe foglalva amelynek a parancsnoka maga is repül az ő gépén mindig a 3 színkód benne van a csíkban, így a "főnök" a legkönnyebben beazonosítható.
Szokás szerint amíg vártunk a felszállásokra ment a dumálás össze-vissza most egy srácot fogtam ki aki éppen egy fix 400mm f/2,8 obival durrogtatott, kérdeztem tőle, hogy nem zavar be a kerítés ennél a méretnél? Mondta, hogy egyáltalán nem aztán kért egy pillanatot, mondom jó gondolom vissza megy vízért vagy létráért erre visszajött egy 100-400 mkii obival felcsapta a gépére erre odatolja a 400mm-t a kezembe, hogy tessék próbáld ki! itt elsőre néztem hogy ez most komoly azt mondta, hogy mivel 2 obival jár így nem zavarja őt ha éppen a nem használtat valaki kölcsön kéri
A földön a kis 55-250 amivel általában a képeimet lövöm mellette meg a légvédelmi ágyú
Az első kép vele
USAF F-15 #91-0315
A fáklya begyújtva
folyt. köv.
- bem13
- Silver Circle
- Hozzászólások: 88
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:44
- Tartózkodási hely: Budapest XVII.
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Nagyon jók! :sör: :thumbsup:
Basszus, először amikor ránéztem a képre nem vettem észre az objektívet. Azt hittem, az valami oszlop
Basszus, először amikor ránéztem a képre nem vettem észre az objektívet. Azt hittem, az valami oszlop
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
bem13 írta:Nagyon jók! :sör: :thumbsup:
Basszus, először amikor ránéztem a képre nem vettem észre az objektívet. Azt hittem, az valami oszlop
köszi igen az obinak vannak méretei nézték már tűzcsapnak is volt aki azt mondta az az a méret már amire visszalőnek az FBÖ-k
USAF F-15E #91-0316
USAF F-15E #96-0205
Oké, hogy jó a segge de azért ez már túl meleg
És itt az első példa a 493. század gépeiből F-15C #84-0001
Ő csak egy gyors kört ment a közelbe és már jött is vissza
Spotter munkában ő az akitől kölcsön kaptam a 400mm-t meg utána a 100-400mm kipróbálásra
folyt. köv.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Vannak C-k is LN-ben? Azt hittem, hogy csak Strike Eagle-ök vannak Európában, ez nekem új.
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
Bal írta:Vannak C-k is LN-ben? Azt hittem, hogy csak Strike Eagle-ök vannak Európában, ez nekem új.
Van bizony, a 493.-sek C/D változatokkal repülnek még talán ők az utolsó aktívan európába telepített nem Strike Eagle csapat. De ahogy jelenleg az infók állnak LH-nek hamarosan ez lesz a felállása: 2 század F-15E ls 1 század F-35. szóval aki a régi C/D változatokat akarja annak sietnie kell egy kicsit
Jöjjön a nap érdekessége...legalábbis nekem új és érdekes dolog volt a 494.-sek éppen mozgósítás alatt vannak és kitelepülnek oda ahol eddig a Mountain Home AFB gépei voltak. Így a nap azzal indult, hogy 11 darab az ő gépükből rakéta módjaként húztak felefelé és rátapadtak a 2 tankerra ami Mildenhall-ról indult. Általában egy ilyen úgy néz ki, hogy a kiküldendő gépekkel felmegy 2 tartalék gép is azaz ebben az esetben 9 gép ment a célirány felé és 2 tartalék volt a 11-ből, jelen esetben kellett is mert az egyik gép úgy gondolta, hogy poén, hogy több rendszere is meghibásodik, már bőven anglia déli partjainál jártak a tankerral amikor jött a rádión, hogy a 2 tartalék nem szállhat le hanem irány a kötelék után mert onnan az egyik gép meghibásodás miatt egy másik kíséretében jön vissza a bázisra. Elsőre nem számítottam semmire ahogy a többiek se igazán, akkor vált furcsáva a dolog amikor bázis fölé érve nem azonnal lejöttek hanem kb 6000 láb magason elkezdtek körözni majd hirtelen egy fehér csík jelent meg mind a 2 gép mögött...na itt mindenki teleobival lesi, hogy mi az, hamar kiderült hogy dobják a kerót igen nem az óceán felett hanem telibe a bázis felett mind a kettő egyszerre.
Gondolom kidobtak mindent ami nem kell több mint pár go-around átvészeléséhez, ezután egy alacsony áthúzás jött párosan, majd a jó gép gyors kötelékbontással azonnal leszálló ágra fordult és már lent is volt
A második gép viszont jóval magasabban és finomabban fordult a pálya felé, nem is jött lejjebb 150-200 lábnál, futók kint, fékszárnyak leszálló konfigban, plusz az extra amit nem sokan tudnak, hogy egyáltalán van ezeken! Fékhorog...anno én is abban a hitben voltam, hogy csak az anyahajó bázisú gépeken van, aztán itt e bázis maitt tanultam meg, hogy az amcsik majdnem az összes taktikai gépükre felrakták. Ezért van az összes F-15, F/A-18-n fékhorog legyen az bármelyik szekcióé.
Ez az áthúzás gondolom arra szolgált, hogy a földi egységek meggyőződjenek, hogy minden megfelelően kinyílt ami kell a leszálláshoz.
Az itteni pilóták között szokás, hogy amikor lefordulnak a pályavonalról akkor eléggé megtolják a gázkart, hogy minél nagyobb morajlás legyen a környéken, ő viszont olyan csöndesen fordult hogy azt se vettük észre, hogy eltűnt a fák mögött Aztán szép lassan újra beállt pályavonalra, sőt elég laposan is jött be a szokásoshoz képest
A kocsi ami belelóg az a egy biztonsági autó ami vészhelyzet esetén lezárja a kifutók közelében húzódó utakat bármilyen reptéren belüli gépjármű forgalom előtt, mert ugye az ördög nem alszik
Fékhorog általában jó mélyre le van engedve és mindig a gép előtt eléri a kifutót. Nem tudom miért van így mert részemről felmerülne egy kérdés, hogy egy-egy kifutó érintés a horoggal nem tudja kibillenteni a gépet az egyensúlyból ha esetleg rosszul éri el a talajt?
Amikor a horog földet ért kis füstpamacsok voltak minden érintésnél (2x ért le csak a horog a futók előtt), de amikor már a földön van a gép is akkor viszont hatalmas szikra felhőket hány a horog (gondolom valahogy összefügg a horog formájával, de erről nem tudok még sokat, de majd amikor megyek bentre fotózni akkor valahogy kiderítem )
A KÖVETKEZŐ KÉP AZ ÉV LEGHOSSZABBJA TŐLEM ÉS REMÉLHETŐLEG ILYEN FOST NEM LÖVÖK TÖBBET IDÉN! De akkor is első alkalom, hogy ilyet láttam így lett amilyen lett
A fekete csík a főfutó magasságában a kábel amit el kell kapni, 2 darab van mind a két oldalon de csak vészhelyzet esetén vannak kifeszítve addig szét vannak szerelve.
Folyt. köv.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2017.01.01.-2017.12.31 EGUL
talán ők az utolsó aktívan európába telepített nem Strike Eagle csapat
Miért tudsz még más európai (USAFE) F-15-ről?
USA-n kívül Japánban, Dél-Koreában és itt vannak csak állandó bázison F-15-ösök, azt meg te írtad, hogy LN-ben csak az egyik század C/D.
felmerülne egy kérdés, hogy egy-egy kifutó érintés a horoggal nem tudja kibillenteni a gépet az egyensúlyból ha esetleg rosszul éri el a talajt
Ezt hogy érted? A horog súlya olyan kicsi a géphez képest, hogy egy ilyen leszálláskor, nem számít, hogy mikor ér le. (Súlyponti helyzetre vonatkoztatva.)
(Amúgy: kifutó a Blikkben van, szakmai nyelvben ez futó vagy futópálya!)
amikor már a földön van a gép is akkor viszont hatalmas szikra felhőket hány a horog (gondolom valahogy összefügg a horog formájával
A horog vége valamilyen kemény fémötvözet, így amikor az csúszik a betonon, akkor szikrázik.
25 hozzászólás
• Oldal: 1 / 3 • 1, 2, 3
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 35 vendég