2017.01.01-2017.12.31 EGVA
18 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Tegnap beindult Fairfordban az éves nagyüzem A Sabre Strike miatt 2 B-52H (plusz ma egy harmadik) érkezett. Valami természet feletti erők dolgozhattak a háttérben mert nem elég hogy szabad napos voltam hanem még jó idő is volt plusz a gépek is megjelentek
De a tegnapi nem nem csak a 2 bombázót sikerült begyűjteni, hanem végre jó időben sikerült az egy mildenhall-i tankert is elcsípni Majd' 1 órán keresztül gyártotta a touch and go-kat
QUID42
#60-0324
KC-135R
Mivel ilyen hosszasan ott volt így volt idő "kreatívkodni" vele
Vigyázat! Alacsonyan szállnak a repülők! Az első gép ami megérkezett az a MYTEE96 hívójel alatt repül #61-0020 lajstromú B-52H volt a qatari Al-Udeid támaszpontról.
Eddig rendesen végezte a dolgát a terroristák ellen!
Amilyen tempóban jött és amilyen szögben süllyedt azt hittem előbb ér az orra földet mint a gép többi része, végül mind ez mind a második szinte egyszerre tette lesz az össze futót a pályára.
Mivel a jelenlegi amaerikai vezetés szerint a klíma változás baromság így az a gép nem szennyezi a környezetet Ő már a második gép MYTEE51 hívójellel jött az államok béli Barksdale bázisról #60-0002 és nem mellesleg a "főnök" gépe ez a madárka
A leszállás után átmentünk egy kerítés melletti ponthoz, ami a reptér túloldalán van az egyik parkoló hely mellett de egy 1,5km-es séta az az erdőn és a szántón keresztül ami oda vezet
Sajnos az emelő ott volt már az új hajtogatott ernyővel és belelógott a képbe.
Ismerősöm szerint egész angol földön itt vannak a legmagasabb kerítések (volt vagy 4 méter magas ezen a ponton)
Most csak ennyi amint lesz újra időm menni és lesz is forgalom jövök az újabb képekkel
De a tegnapi nem nem csak a 2 bombázót sikerült begyűjteni, hanem végre jó időben sikerült az egy mildenhall-i tankert is elcsípni Majd' 1 órán keresztül gyártotta a touch and go-kat
QUID42
#60-0324
KC-135R
Mivel ilyen hosszasan ott volt így volt idő "kreatívkodni" vele
Vigyázat! Alacsonyan szállnak a repülők! Az első gép ami megérkezett az a MYTEE96 hívójel alatt repül #61-0020 lajstromú B-52H volt a qatari Al-Udeid támaszpontról.
Eddig rendesen végezte a dolgát a terroristák ellen!
Amilyen tempóban jött és amilyen szögben süllyedt azt hittem előbb ér az orra földet mint a gép többi része, végül mind ez mind a második szinte egyszerre tette lesz az össze futót a pályára.
Mivel a jelenlegi amaerikai vezetés szerint a klíma változás baromság így az a gép nem szennyezi a környezetet Ő már a második gép MYTEE51 hívójellel jött az államok béli Barksdale bázisról #60-0002 és nem mellesleg a "főnök" gépe ez a madárka
A leszállás után átmentünk egy kerítés melletti ponthoz, ami a reptér túloldalán van az egyik parkoló hely mellett de egy 1,5km-es séta az az erdőn és a szántón keresztül ami oda vezet
Sajnos az emelő ott volt már az új hajtogatott ernyővel és belelógott a képbe.
Ismerősöm szerint egész angol földön itt vannak a legmagasabb kerítések (volt vagy 4 méter magas ezen a ponton)
Most csak ennyi amint lesz újra időm menni és lesz is forgalom jövök az újabb képekkel
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Még a végén én is beleszeretek ezekbe a katonai csodákba Jár a teli söröskorsó!
B-52-höz még 2003-ban volt élőben szerencsém testközelből, a MAKS-2003 idején a Zsukovszkij repülőbázison Moszkvában
B-52-höz még 2003-ban volt élőben szerencsém testközelből, a MAKS-2003 idején a Zsukovszkij repülőbázison Moszkvában
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Tushka154 írta:Még a végén én is beleszeretek ezekbe a katonai csodákba Jár a teli söröskorsó!
B-52-höz még 2003-ban volt élőben szerencsém testközelből, a MAKS-2003 idején a Zsukovszkij repülőbázison Moszkvában
Köszi Tushka ajánlatos bele szeretni ebbe a világba egy teljesen más légkör uralkodik a katonai gépek körül mint a civil gépeknél Én tavaly ősszel láttam az első repülő példányt, az elsőt meg 2012-ben Duxfordban a múzeumban láttam élőben
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Kedden indul az Ample Strike így a bombázók már Fairfordban vannak, ugyan úgy mint tavaly idén is valamilyen módon besegítettek a Szilácson tartott repnapra, mivel úgy jött ki idén, hogy nem a gyakorlat végére esik a show így kényetelnek voltak max 1-1 repülést megoldani, mint tudjuk sokan csalódtak abban amit láttak, de szerintem meg örülhetnének mert ezzel többet kaptak mint a RIAT mert itt "csak" statik volt mind a kettő.
Na de nem is ez a lényeg hanem az hogy ez azt jelentette, hogy hétvégi repülés Szombaton sajnos dolgom volt így a BUFF-ra nem tudtam lemeni, de vasárnap szabad így rohantam a B-1B-ért, főleg azokért a csodás utánégetőkért. A 27-es pályavégnél álltam és a véletlenre bíztam, hogy milyen szögben lövöm a gépet, mármint ha 27 akkor oldalasan, ha 09 akkor szemből, lesz amelyik lesz. Igaz titkon vágytam arra, hogy 09 legyen, ami szerencsére (meg egy kis rásegítéssel ) be is jött
Valami csoda folytán az időjárás is jó volt, napsütés 25 fokkal...ez a ködös albion sem a régi már
Először jöjjenek a képek a felszállásról
Hiába volt már kb 10 méter magasan még így is a szárny szétpezsgett :/
Szépen kezdte megmutatni a hasát ahogy egyre feljebb emelkedett, nappali égen elég ritkán láttam fáklyát kirajzolódni az ég kékje előtt, de itt mind a 4 csóva látszódik ha jobban megnézitek
Aztán jött "A" kép annyira belezombultam a fáklyákba, hogy nem is figyeltem hogy a gépet hogyan lövöm ezért lett szárnyatlan változat
Valamint legközelebb sövényvágót is vinnem kell, hogy ez mégegyszer előne fordulhasson
Ekkor már legalább 6-7 kilométerre volt a reptértől de még mindig izzottak a fáklyák, vajon meddig lehetnek egyhuzamban bekapcsolva?
folyt. köv.
Na de nem is ez a lényeg hanem az hogy ez azt jelentette, hogy hétvégi repülés Szombaton sajnos dolgom volt így a BUFF-ra nem tudtam lemeni, de vasárnap szabad így rohantam a B-1B-ért, főleg azokért a csodás utánégetőkért. A 27-es pályavégnél álltam és a véletlenre bíztam, hogy milyen szögben lövöm a gépet, mármint ha 27 akkor oldalasan, ha 09 akkor szemből, lesz amelyik lesz. Igaz titkon vágytam arra, hogy 09 legyen, ami szerencsére (meg egy kis rásegítéssel ) be is jött
Valami csoda folytán az időjárás is jó volt, napsütés 25 fokkal...ez a ködös albion sem a régi már
Először jöjjenek a képek a felszállásról
Hiába volt már kb 10 méter magasan még így is a szárny szétpezsgett :/
Szépen kezdte megmutatni a hasát ahogy egyre feljebb emelkedett, nappali égen elég ritkán láttam fáklyát kirajzolódni az ég kékje előtt, de itt mind a 4 csóva látszódik ha jobban megnézitek
Aztán jött "A" kép annyira belezombultam a fáklyákba, hogy nem is figyeltem hogy a gépet hogyan lövöm ezért lett szárnyatlan változat
Valamint legközelebb sövényvágót is vinnem kell, hogy ez mégegyszer előne fordulhasson
Ekkor már legalább 6-7 kilométerre volt a reptértől de még mindig izzottak a fáklyák, vajon meddig lehetnek egyhuzamban bekapcsolva?
folyt. köv.
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
És akkor jöjjenek a leszállók
visszajövetelnél a személyzet 27-es pályát akart, de a torony csak 09-et volt hajlandó adni így addig ment a dolog hogy a gép tett párt kört a bázis felett mire beadta a derekát és 09-re lejött
Ezt nem tudom, hogy bemozdult, out of focus vagy rossz helyen volt a fókusz, de ha éles lenne a gép akkor az év képe is lehetne nekem
Nem tudom ti hogy vagytok vele de ez a gép minden szögből szép szerintem
9/11 nose art és egy sniper pod
Most ez az utolsó a vasárnapról megpróbálok legalább 2x lemenni még amíg itt vannak
köszönöm a figyelmet
visszajövetelnél a személyzet 27-es pályát akart, de a torony csak 09-et volt hajlandó adni így addig ment a dolog hogy a gép tett párt kört a bázis felett mire beadta a derekát és 09-re lejött
Ezt nem tudom, hogy bemozdult, out of focus vagy rossz helyen volt a fókusz, de ha éles lenne a gép akkor az év képe is lehetne nekem
Nem tudom ti hogy vagytok vele de ez a gép minden szögből szép szerintem
9/11 nose art és egy sniper pod
Most ez az utolsó a vasárnapról megpróbálok legalább 2x lemenni még amíg itt vannak
köszönöm a figyelmet
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Szep fotok!
Mi az h addig koroznek amig nem engedik leszallni oda oket ahova akarnak? Ez igy megy az Usafnal?
Habar asszem hallottam Ferihegyrol is vmi sztorit hogy egy C17 addig nem volt hajlando felszallni amig le nem kapcsoljak az osszes vilagitast a futopalyan.
Mi az h addig koroznek amig nem engedik leszallni oda oket ahova akarnak? Ez igy megy az Usafnal?
Habar asszem hallottam Ferihegyrol is vmi sztorit hogy egy C17 addig nem volt hajlando felszallni amig le nem kapcsoljak az osszes vilagitast a futopalyan.
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
RimoRoli írta:Szep fotok!
Mi az h addig koroznek amig nem engedik leszallni oda oket ahova akarnak? Ez igy megy az Usafnal?
Habar asszem hallottam Ferihegyrol is vmi sztorit hogy egy C17 addig nem volt hajlando felszallni amig le nem kapcsoljak az osszes vilagitast a futopalyan.
Roli ezt nem tudom, de amint látod vasárnap ez volt. Na ilyen sztoriról én nem tudom max az otthoni nagyöregek
- Balint0425
- Silver Circle
- Hozzászólások: 166
- Csatlakozott: 2016.07.08. 21:29
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Gigalike!
- czejczej
- Silver Circle
- Hozzászólások: 114
- Csatlakozott: 2016.07.10. 16:09
- Tartózkodási hely: AMS
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Balint0425 írta:Gigalike!
köszi szépen!
Tegnap újra Fairford felé vettem az irányt nem titkolt célként, hogy begyűjtsem a ruszkik után kémkedő U-2-est amely itt állomásozik hivatalosan az Ample Strike ideje alatt...
Természetesen a hadgyakorlat miatt volt egy B-52 is kimenőben, reggel nem értem oda a felszállásokra így csak leszállóban lett meg a 2 gép
A gép személyzete nem igazán ismerős a környéken, főleg ilyen vacak időben így folyamatosan moondták nekik a vektorokat majd olyan közel és merőlegesen jött ki a pályára nézve a felhőkből, hogy rendesen kellett fordulniuk egyet, hogy elsőre menjen a leszállás, kb ennél a pontnál ahol a kép készült minden gép már 2-3 perce egy vonalban jön pályára állva, itt ők éppen hogy csak befejezik a ráfordulást
Jó ez a 100-400 de a szokványos helyemről nincs több teljes side-on shot vele
Végre nem pezsgett szét annyira a környék, igaz 15 fok volt majdnem esett és kezdett fújni a szél
Sajnos ezt meg kellett ennyire vágnom mert 2 kocsi állt köztem és a gép között pont a kép alja alatt :/
Általában leszállás után azon a taxiúton eldobják az ernyőt és begurulnak, de most hosszú percekig így állt ott aztán begurult ernyővel az állóhelyre, lehet túl erős volt a szél az eleresztéshez
Fél órával az U-2 érkezése előtt a követő kocsi amiből a leszállást segítik -konkréten ez a kocsi csőgázon berohan az U-2 mögé és diktálják neki a magasságot mert a pilóta nem látja a pályát kis magasságon- tolt egy gyorsulást a pályán, a kék Pontiac ez a kocsi, de most valami oknál fogva egy Jaguar is beszállt a gyorsulási versenyben
A CIA már a bokrok mögött leselkedik ránk ez a CIA dolog csak feltételezés, az alapján, hogy miután RIAT-ról elment a gép eltüntettek róla minden katonai jelzést (bázis, alakulat) és csak a lajstromot hagyták fent a gépen
Az U-2 mániások szerint a következőkkel van szerelve a gép:
orr:ASARS-2 (Advanced Synthetic Aperture Radar System) ami minden féle felhőzeten és füstön átlát így nem bújhat el semmi
tető:Senior Spur/Span ami egy kommunikációs egység hogy a szerzett információt minél előbb a megfelelő helyre el lehessen juttatni
szárnyak: Full Senior Glass Equipment ez úgymond egy lehallgató berendezés amivel mindenféle jelet eltudnak fogni és "értelmezni" valamint ez az egység átjátszó állomásként is tud működni hogy ha a szükség megköveteli.
Már kezdett elég erős lenni a szél plusz az eső is esett így ez lett az utolsó kép tegnapról, szerettem volna egyet hogy a kocsi is benne van de egy kicsit nagyobb rést hagyott így nem fértek bele egy képbe
extra: egy videó yt-ról hogy hogyan néz ki a kocsiból egy ilyen leszállás segítés
https://youtu.be/ih57FiOeZXU
Köszönöm a figyelmet!
- Balint0425
- Silver Circle
- Hozzászólások: 166
- Csatlakozott: 2016.07.08. 21:29
- Tartózkodási hely: Debrecen
Re: 2017.01.01-2017.12.31 EGVA
Már megint csak én vagyok, de imádom ezt a topikot! Toljad Csabi!
18 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég