2015. május, Oszaka
26 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2015. május, Oszaka
Persze, egyetertek!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2015. május, Oszaka
5. rész, Oszaka és környéke
Tartsunk egy kis szünetet az Itamis beszámolóban, mert a végén meg belefáradtok a sok ANA-ba és JAL-ba! Írók néhány szót Japánról, de inkább picit inkább a számomra érdekesebb benyomásokról, kevésbé a sok templomról. Bem13 amúgy is tart párhuzamosan egy kiváló, nem spotter beszámolót az országról: http://travelercircle.hu/forum/viewtopic.php?f=15&t=629
Először is szeretnék eloszlatni egy téveszmét. Japán olcsó! Sokan azt hiszik, hogy ez az ország nagyon drága, pedig ez nem így van. A skandináv országok drágát, de ez nem. Magyarországgal simán összemérhető árak vannak. Helyi „BKV” jegy 300-400 Ft, egy tartalmas kaja 2000 Ft, 3 csillagos szálloda 15-20e Ft.
Ami viszont nem tévhit, hogy a japánok nagyon furcsák, az ország meg nagyon különleges. Ami nekem a leg szembetűnőbb, az a fegyelem, és a munkához való hozzáállás. Egyrészt nagyon fegyelmezetten végzik a feladatukat, másrészt viszont látszik rajtuk, hogy büszkék a munkájukra, akármi is legyen az. Egyik kedvenc példám a vonatkísérő, akinek munkáját egy hosszabb út során vagy 15 percen keresztül bámultam. A vonatok utolsó kocsijában a vagon legvégén van egy hasonló fülke, mint amilyen a vonatvezetőnek van elől. Az itt szolgáló embernek alapvetően az a feladata, hogy felügyelje a ki- és beszállást, és ennek megfelelően nyissa-csukja az ajtókat. Amikor megáll a vonat, akkor kinyitja az ajtót, kiszáll, felügyeli a fel és leszállást, majd visszaszáll, kinéz az ablakon, és közben becsukja az ajtókat. A kapcsoló a fülke oldalán van, egy kis zárható fedeles szekrény mögött. Amikor emberünk bezárja az ajtókat, akkor becsukja a szekrényt, ráfordítja a zárat, a kulcsot pedig leteszik a pultra. 2 perc múlva, amikor megérkezünk a következő megállóba, akkor fel a kulcsot, be a zárba, kis szekrény kinyit, gombbal ajtók kinyit, és kilép a fülkéből. Beszállítás után fülkébe vissza, gombbal ajtók becsuk, kis szekrény kulccsal bezár, kulcs kivesz, és azt le az asztalra. Ja, és mindezt végig fehér cérnakesztyűben. A poén az, hogy amikor egyszer két megálló között elővette a saját táskáját, akkor levette a kesztyűt, majd miután végzett a matatással, visszavette őket. Egész utazás alatt olyan fegyelmezetten és odaadással csinálta a munkáját, hogy látszott rajta, hogy valóban büszke arra, hogy neki ez a munkája. De itt egy másik példa arra, hogy a forgalomirányítók hogyan végzik a munkájukat:
https://youtu.be/o9WVtjhh1sY
Itt egy építkezés látható, ahová megérkezett egy teherautó építési anyaggal. Ahogy megérkezik a teherautó, kiszaladnak a segédmunkások, körberakják terelőbójákkal, szalagokkal, és azonnal elkezdik pakolni. Eközben kijön 2 forgalomirányító is, az egyik a jármű elé, a másik mögé, hogy a gyalogosokat tereljék el a kirakodás idejére.
A közlekedés rendkívül jól megszervezett, és viszonylag pontos is, de azért a legendás történet, amikor lemondott a közlekedési miniszter, mert egy vonat késett 2 percet, azért az távol áll a valóságtól. A városok között közlekedő vonatoknál azért mi tapasztaltunk 2-3 perces késést.
A metróhálózat is nagyon bő, és az érdekessége, hogy több magántársaság is üzemeltet szerelvényeket, vagy útvonalakat. Viszont mindegyik ugyanazzal a jeggyel vehető igénybe. A fegyelmezettség itt is tetten érhető. A peronon a várható ajtó helyén állnak sorban. Itthon minta a 3-as metró vagy a 4-6-os peronján nem ezt látnánk!
(Ezt a képet véletlenül töröltem anno a kártyámról, és csak így van meg.)
Ez az egyik kedvenc vonatom:
Régi amerikai kamionra emlékeztető mozdony:
Bár a japánok nagyon kedvesek és segítő készek, de érdekes, hogy meglepően kevesen és gyengén beszélnek angolul. Próbáltam egyszer az egyik szálloda portásával beszélgetni kicsit, de nehezen ment. Annyit sikerült megtudni, hogy az átlagos japán valóban sokat dolgozik, de már nem annyira, mint régen. Elég későn kezdenek, de nagyon sokáig bent vannak. Általában 10-11 körül kezdik a melót, de este 9-10-ig el sem jönnek. 22 óra körül tömve van a metró hazafelé tartó kosztümös és öltönyös emberekkel. Nagyon sokan még ilyenkor sem mennek haza, hanem kollégákkal csoportosan ülnek be valahova vacsorázni.
Apropó kajálás. Japán gasztronómia világhírű. Tény, hogy konzervatív ízlésűeknek elég furcsa, de aki kicsit is nyitott az egzotikus ízekre, és szereti az ázsiai konyhát, az baromi jókat tud enni. Mi ugyan szeretjük az ilyen kajákat, de mi is tartottunk tőle, hogy egy hétig mit fogunk enni, itt mit fogunk választani, mert ha elénk tesznek egy japán étlapot, akkor bajba kerülhetünk. Na a jó hír az, hogy japánban az étteremben kapható ételek műanyagból meg vannak csinálva, és ki vannak téve a kirakatba, illetve az összes étlap fényképes, így viszonylag egyszerű a választás.
Természetesen ettünk sushit is. De jellemző a japán konyha változatosságára, hogy minden nap ebédre és vacsorára is mást ettünk, és csak egyszer jutott sor sushira, az viszont a klasszikus runing sushi volt!
Street food, a kedvencem:
Piacon ilyen a lacikonyha:
Ez meg egy különleges halvacsora. Nyers halak és polip. Kétszemélyes tál, + sör + saké + leves kettőnknek összesen 7.500,- Ft!
Azt tudjuk, hogy a japánok kicsik, de arra azért nem számítottam, hogy ez az építészetükben is ilyen drasztikusan megjelenik. (Igazsághoz hozzá tartozik, hogy ilyet csak régebbi, és kevésbé külföldiek által látogatott helyeken lehetett tapasztalni.)
Néhány egyéb érdekesség.
A manga őshazájában ilyen egy újságos stand:
Utcai IT-s cuccokat adó automata:
Állatmegörző!
A japán vizuális reklám és sajtó kultúra szinte csak ebből a mangás-rajzfilmes stílusból áll. Itt pl. metróban lévő reklámok:
Munka utáni szórakozás egyik legendás helye a karaoke bár, a másik pedig a játékterem. De nem a nálunk ismert nyerő automaták, hanem a klasszikus, gyerekes, kissé infantilis játékokat kínáló gépek. Szinte minden sarkon van ilyen terem:
Csövesek itt is vannak:
A végére legyen néhány hagyományos „városnézős” fotó is:
Oszaka éjjel:
Oszakai vár:
Nara. Itt található a legnagyobb arany Budha.
Nara másik különlegessége, hogy a városban szabadon mászkálhatnak ezek a kis termetű szarvasok.
Oszaka éjjel, az éjszakai szórakozó negyed, a Sin Sai Bashi egyik bejárata
Kyoto, Kinkakudzsi Aranytemplom
Az 5 különböző típusú Shinkanzenből az egyik. Oszaka és Kyoto között utaztunk vele. Érdekessége, hogy azon kívül, hogy ha kinézel az ablakon, akkor az átlagosnál gyorsabban „mennek a házak”, semennyire nem érezni, hogy 250-300-zal haladunk.
Kyoto, Fushimi Inari
Kyoto, bambuszerdő
Kyoto, Kijomizudera
Nem minden arany ami fénylik, azaz nem mindenki gesa (Géza ), aki annak látszik! Kyotoban, hogy növeljék a turizmust, van egy olyan szabály, hogyha helyi népviseletbe öltözöl, akkor a boltok és éttermek nagy részében 5-10-15% kedvezményt kapsz. Emiatt a turisták, főleg a környező országokból érkezők (kínaiak, koreaiak) előszeretettel feszik fel ezeket a ruhákat, emiatt a városban lépten-nyomom jelmezkölcsönzőkbe lehet bukkanni.
A tapasztalatom, főleg látva mások beszámolóit, tapasztalatait, hogy Japán annyira más, és egzotikus, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy az ország melyik részére látogatunk el, mindenhol hatalmas élményben lesz részünk, és nem utolsó sorban, mindenhol látunk kellő mennyiségű shinto és budha tempomot!
Ígérem, hogy a következő részben újra a repülőké és az Itami reptéré lesz a főszerep!
Tartsunk egy kis szünetet az Itamis beszámolóban, mert a végén meg belefáradtok a sok ANA-ba és JAL-ba! Írók néhány szót Japánról, de inkább picit inkább a számomra érdekesebb benyomásokról, kevésbé a sok templomról. Bem13 amúgy is tart párhuzamosan egy kiváló, nem spotter beszámolót az országról: http://travelercircle.hu/forum/viewtopic.php?f=15&t=629
Először is szeretnék eloszlatni egy téveszmét. Japán olcsó! Sokan azt hiszik, hogy ez az ország nagyon drága, pedig ez nem így van. A skandináv országok drágát, de ez nem. Magyarországgal simán összemérhető árak vannak. Helyi „BKV” jegy 300-400 Ft, egy tartalmas kaja 2000 Ft, 3 csillagos szálloda 15-20e Ft.
Ami viszont nem tévhit, hogy a japánok nagyon furcsák, az ország meg nagyon különleges. Ami nekem a leg szembetűnőbb, az a fegyelem, és a munkához való hozzáállás. Egyrészt nagyon fegyelmezetten végzik a feladatukat, másrészt viszont látszik rajtuk, hogy büszkék a munkájukra, akármi is legyen az. Egyik kedvenc példám a vonatkísérő, akinek munkáját egy hosszabb út során vagy 15 percen keresztül bámultam. A vonatok utolsó kocsijában a vagon legvégén van egy hasonló fülke, mint amilyen a vonatvezetőnek van elől. Az itt szolgáló embernek alapvetően az a feladata, hogy felügyelje a ki- és beszállást, és ennek megfelelően nyissa-csukja az ajtókat. Amikor megáll a vonat, akkor kinyitja az ajtót, kiszáll, felügyeli a fel és leszállást, majd visszaszáll, kinéz az ablakon, és közben becsukja az ajtókat. A kapcsoló a fülke oldalán van, egy kis zárható fedeles szekrény mögött. Amikor emberünk bezárja az ajtókat, akkor becsukja a szekrényt, ráfordítja a zárat, a kulcsot pedig leteszik a pultra. 2 perc múlva, amikor megérkezünk a következő megállóba, akkor fel a kulcsot, be a zárba, kis szekrény kinyit, gombbal ajtók kinyit, és kilép a fülkéből. Beszállítás után fülkébe vissza, gombbal ajtók becsuk, kis szekrény kulccsal bezár, kulcs kivesz, és azt le az asztalra. Ja, és mindezt végig fehér cérnakesztyűben. A poén az, hogy amikor egyszer két megálló között elővette a saját táskáját, akkor levette a kesztyűt, majd miután végzett a matatással, visszavette őket. Egész utazás alatt olyan fegyelmezetten és odaadással csinálta a munkáját, hogy látszott rajta, hogy valóban büszke arra, hogy neki ez a munkája. De itt egy másik példa arra, hogy a forgalomirányítók hogyan végzik a munkájukat:
https://youtu.be/o9WVtjhh1sY
Itt egy építkezés látható, ahová megérkezett egy teherautó építési anyaggal. Ahogy megérkezik a teherautó, kiszaladnak a segédmunkások, körberakják terelőbójákkal, szalagokkal, és azonnal elkezdik pakolni. Eközben kijön 2 forgalomirányító is, az egyik a jármű elé, a másik mögé, hogy a gyalogosokat tereljék el a kirakodás idejére.
A közlekedés rendkívül jól megszervezett, és viszonylag pontos is, de azért a legendás történet, amikor lemondott a közlekedési miniszter, mert egy vonat késett 2 percet, azért az távol áll a valóságtól. A városok között közlekedő vonatoknál azért mi tapasztaltunk 2-3 perces késést.
A metróhálózat is nagyon bő, és az érdekessége, hogy több magántársaság is üzemeltet szerelvényeket, vagy útvonalakat. Viszont mindegyik ugyanazzal a jeggyel vehető igénybe. A fegyelmezettség itt is tetten érhető. A peronon a várható ajtó helyén állnak sorban. Itthon minta a 3-as metró vagy a 4-6-os peronján nem ezt látnánk!
(Ezt a képet véletlenül töröltem anno a kártyámról, és csak így van meg.)
Ez az egyik kedvenc vonatom:
Régi amerikai kamionra emlékeztető mozdony:
Bár a japánok nagyon kedvesek és segítő készek, de érdekes, hogy meglepően kevesen és gyengén beszélnek angolul. Próbáltam egyszer az egyik szálloda portásával beszélgetni kicsit, de nehezen ment. Annyit sikerült megtudni, hogy az átlagos japán valóban sokat dolgozik, de már nem annyira, mint régen. Elég későn kezdenek, de nagyon sokáig bent vannak. Általában 10-11 körül kezdik a melót, de este 9-10-ig el sem jönnek. 22 óra körül tömve van a metró hazafelé tartó kosztümös és öltönyös emberekkel. Nagyon sokan még ilyenkor sem mennek haza, hanem kollégákkal csoportosan ülnek be valahova vacsorázni.
Apropó kajálás. Japán gasztronómia világhírű. Tény, hogy konzervatív ízlésűeknek elég furcsa, de aki kicsit is nyitott az egzotikus ízekre, és szereti az ázsiai konyhát, az baromi jókat tud enni. Mi ugyan szeretjük az ilyen kajákat, de mi is tartottunk tőle, hogy egy hétig mit fogunk enni, itt mit fogunk választani, mert ha elénk tesznek egy japán étlapot, akkor bajba kerülhetünk. Na a jó hír az, hogy japánban az étteremben kapható ételek műanyagból meg vannak csinálva, és ki vannak téve a kirakatba, illetve az összes étlap fényképes, így viszonylag egyszerű a választás.
Természetesen ettünk sushit is. De jellemző a japán konyha változatosságára, hogy minden nap ebédre és vacsorára is mást ettünk, és csak egyszer jutott sor sushira, az viszont a klasszikus runing sushi volt!
Street food, a kedvencem:
Piacon ilyen a lacikonyha:
Ez meg egy különleges halvacsora. Nyers halak és polip. Kétszemélyes tál, + sör + saké + leves kettőnknek összesen 7.500,- Ft!
Azt tudjuk, hogy a japánok kicsik, de arra azért nem számítottam, hogy ez az építészetükben is ilyen drasztikusan megjelenik. (Igazsághoz hozzá tartozik, hogy ilyet csak régebbi, és kevésbé külföldiek által látogatott helyeken lehetett tapasztalni.)
Néhány egyéb érdekesség.
A manga őshazájában ilyen egy újságos stand:
Utcai IT-s cuccokat adó automata:
Állatmegörző!
A japán vizuális reklám és sajtó kultúra szinte csak ebből a mangás-rajzfilmes stílusból áll. Itt pl. metróban lévő reklámok:
Munka utáni szórakozás egyik legendás helye a karaoke bár, a másik pedig a játékterem. De nem a nálunk ismert nyerő automaták, hanem a klasszikus, gyerekes, kissé infantilis játékokat kínáló gépek. Szinte minden sarkon van ilyen terem:
Csövesek itt is vannak:
A végére legyen néhány hagyományos „városnézős” fotó is:
Oszaka éjjel:
Oszakai vár:
Nara. Itt található a legnagyobb arany Budha.
Nara másik különlegessége, hogy a városban szabadon mászkálhatnak ezek a kis termetű szarvasok.
Oszaka éjjel, az éjszakai szórakozó negyed, a Sin Sai Bashi egyik bejárata
Kyoto, Kinkakudzsi Aranytemplom
Az 5 különböző típusú Shinkanzenből az egyik. Oszaka és Kyoto között utaztunk vele. Érdekessége, hogy azon kívül, hogy ha kinézel az ablakon, akkor az átlagosnál gyorsabban „mennek a házak”, semennyire nem érezni, hogy 250-300-zal haladunk.
Kyoto, Fushimi Inari
Kyoto, bambuszerdő
Kyoto, Kijomizudera
Nem minden arany ami fénylik, azaz nem mindenki gesa (Géza ), aki annak látszik! Kyotoban, hogy növeljék a turizmust, van egy olyan szabály, hogyha helyi népviseletbe öltözöl, akkor a boltok és éttermek nagy részében 5-10-15% kedvezményt kapsz. Emiatt a turisták, főleg a környező országokból érkezők (kínaiak, koreaiak) előszeretettel feszik fel ezeket a ruhákat, emiatt a városban lépten-nyomom jelmezkölcsönzőkbe lehet bukkanni.
A tapasztalatom, főleg látva mások beszámolóit, tapasztalatait, hogy Japán annyira más, és egzotikus, hogy gyakorlatilag teljesen mindegy, hogy az ország melyik részére látogatunk el, mindenhol hatalmas élményben lesz részünk, és nem utolsó sorban, mindenhol látunk kellő mennyiségű shinto és budha tempomot!
Ígérem, hogy a következő részben újra a repülőké és az Itami reptéré lesz a főszerep!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2015. május, Oszaka
6. rész, ITM/RJOO Itami Airport, 2015.05.21. vol.3.
Akkor egy kis kitérő után térjünk vissza a történetben Itamira, és a spottingolós délutánra!
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA214J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA214J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA224J
Amikor az „extra festés” öntudatára ébred. Korábban ez a gép JAS volt. Annak azért jobban örültem volna…
Airline: JAL - Sky Net sticker
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA007D
Airline: JAL - Sky Net sticker
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA007D
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA60AN
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: J-Air
Type: Bombardier CRJ200
Reg.: JA201J
Airline: ANA
Type: Boeing B737-700
Reg.: JA03AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA77AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA77AN
Airline: ANA Wings
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA860A
Airline: Ibex
Type: Bombardier CRJ200
Reg.: JA04RJ
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA60AN
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: JAL
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA348J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA216J
Kezdett lemenni a nap, úgyhogy jöttek a brutál arany fények!
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA222J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA222J
Még egy extra festés, de valahogy ennek se tudtam 100%-ig örülni.
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA711A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA67AN
Akkor egy kis kitérő után térjünk vissza a történetben Itamira, és a spottingolós délutánra!
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA214J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA214J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA224J
Amikor az „extra festés” öntudatára ébred. Korábban ez a gép JAS volt. Annak azért jobban örültem volna…
Airline: JAL - Sky Net sticker
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA007D
Airline: JAL - Sky Net sticker
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA007D
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA60AN
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: J-Air
Type: Bombardier CRJ200
Reg.: JA201J
Airline: ANA
Type: Boeing B737-700
Reg.: JA03AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA77AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA77AN
Airline: ANA Wings
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA860A
Airline: Ibex
Type: Bombardier CRJ200
Reg.: JA04RJ
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA60AN
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: JAL
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA348J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA216J
Kezdett lemenni a nap, úgyhogy jöttek a brutál arany fények!
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA222J
Airline: J-Air
Type: Embraer E170
Reg.: JA222J
Még egy extra festés, de valahogy ennek se tudtam 100%-ig örülni.
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA711A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B787-800
Reg.: JA819A
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8968
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA67AN
Re: 2015. május, Oszaka
Szuppper képek. Kicsit tömény a JAL, de ennek ellenére is szuper. Egyszer nekem is el kellene mennem már végre.
Ha lenne 2 teljes napod, akkor hová mennél fotózni? Innen FRA-ból mindenhová van legalább napi 1 közvetlen járat. Lehet, hogy felülök valamelyikre...
Ha lenne 2 teljes napod, akkor hová mennél fotózni? Innen FRA-ból mindenhová van legalább napi 1 közvetlen járat. Lehet, hogy felülök valamelyikre...
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2015. május, Oszaka
Jó sorozat. A TD előtti ANA 772 fél szemből nálam mindent vitt!
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2015. május, Oszaka
Köszi mindenkinek!
Dani: Tömény, tömény... De hát Itamin nincs más, mint JAL és ANA.
Japánon belül, hova mennék? Első körben mindenképp Okinawára. Közvetlenül egymás mellett van 3 reptér is. Katonai és civil is, brutál jó felhozatallal. Aztán Fukuoka. Ott a leszálló fotók miatt heggyel a háttérben. Ha a legtöbb festett japánt akarod meglőni, akkor értelem szerűen Haneda és Narita. Egyiken a terasz, másikon a line-up a jó. És nagyon szép, főleg tiszta havas időben Sapporo/New Chitose. Alapvetően ha még egyszer Japánba mennék, akkor úgy mennék, hogy vegyesen civil és katonai forgalmat fotóznék. (Amúgy súgok: Árpi és Vilmányi Gabesz idén is akarnak menni, főleg F4-est fotózni még az idei kivonás előtt, oda betársulhatsz.)
Ha nem Japán, akkor: Moszkva-Chkalovsky, Miami télen, Madrid, Lisszabon, Kuala Lumpur. Én ezekre mennék, ha tehetném.
Dani: Tömény, tömény... De hát Itamin nincs más, mint JAL és ANA.
Japánon belül, hova mennék? Első körben mindenképp Okinawára. Közvetlenül egymás mellett van 3 reptér is. Katonai és civil is, brutál jó felhozatallal. Aztán Fukuoka. Ott a leszálló fotók miatt heggyel a háttérben. Ha a legtöbb festett japánt akarod meglőni, akkor értelem szerűen Haneda és Narita. Egyiken a terasz, másikon a line-up a jó. És nagyon szép, főleg tiszta havas időben Sapporo/New Chitose. Alapvetően ha még egyszer Japánba mennék, akkor úgy mennék, hogy vegyesen civil és katonai forgalmat fotóznék. (Amúgy súgok: Árpi és Vilmányi Gabesz idén is akarnak menni, főleg F4-est fotózni még az idei kivonás előtt, oda betársulhatsz.)
Ha nem Japán, akkor: Moszkva-Chkalovsky, Miami télen, Madrid, Lisszabon, Kuala Lumpur. Én ezekre mennék, ha tehetném.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2015. május, Oszaka
7. rész, ITM/RJOO Itami Airport, 2015.05.21. vol.4.
Kezdet nagyon tengelyből sütni a nap, úgyhogy átálltam a félszembőli leszállós képekre:
Airline: JAL
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA325J
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA Wings
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA851A
A nap végére szinte utolsóként beesett még egy festett.
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8984
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8984
Ha már nagyon unjátok a fotókat, akkor itt van néhány videó!
ANA B737-500 érkezés, 0:28:
https://youtu.be/0VR1oVNpu6c
JAL B767-300 kigurulás és indulás, 1:55
https://youtu.be/2zrQK0jV8-c
ANA B777-200 érkezés, 0:53
https://youtu.be/0zp2MGSmkZI
A végére még bepróbálkoztam egy esti fotóval állvány nélkül, letámasztott kézzel, de sajnos a Canon 70D ehhez még kevés. (Vagy az én kezem. )
Airline: ANA
Type: B737-800
Reg.: …
És a hely zárásaként egy tájkép. Csak mert szép.
Ezek után fájdalmas búcsút vettünk a parktól. Bár nem túl sok, és kevésbé atraktív extra festéssel fejeztük be a napot, de én mindenképpen sikeresnek könyveltem el.
A nászút hátra levő részét már a repterektől távol, Kyotoban töltöttük.
ITM/RJOO Itami Airport, 2015.05.24.
Vasárnap délután véget ért a nászú Kyotoban, és megkezdtük a hazafelé vezető utat. Első körben hétfő reggel kellett Itamin lennünk, mivel a repjegy úgy szólt, hogy visszafelé egy Itami-Fukuoka ANA Dash8-Q400 belföldi járat után ülhettünk fel a KLM Fukuoka-Amsterdam viszonylatára. Mivel korán reggel indult a gép, ezért úgy terveztük a programot, hogy vasárnap este a terminállal szembeni szállodába aludjunk. A szoba elfoglalása után még volt egy kis idő naplementéig, így vacsora előtt még felnéztünk a terminálba, megnézni a két teraszt.
Termináltól balra az apron egy részére rá lehet látni, úgyhogy gyorsan megnéztük, hogy áll-e ott valami!? Állt. A múltkori spottingos napon hiába vártam egész nap az ECO festésű ANA Dash8-ast, most amikor felhős az idő, akkor bezzeg bent állt.
Airline: ANA – ECO Friendly paint scheme
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA858A
Ezek után néztünk fel a teraszra.
A kansai-i Sky View és az Itamis Sky Park után most sem csalódtam a japánokban. Két terminálon két hatalmas terasz, büfével, padokkal, kerttel, nagyon igényesen megcsinálva. Szerencsére a biztonsági óvintézkedéseknek itt nem plexi fallal felelnek meg, hanem kb. 20 cm-es sortávolságú vízszintes drótozással, amin kényelmesen átfér az objektív.
Egy kis panoráma videó a terasz egy kis részéről:
https://youtu.be/6NUSYQ7F-14
Szerencsére az utolsó 20 percre kibújt a nap a felhők alatt!
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA74AN
Airline: JAL
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8985
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA80AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-500
Reg.: …
Airline: ANA Wings
Type: Dash8-Q400
Reg.: JA846A
Két videó, hogy látni lehessen, hogy a teraszról hogyan lehet a pályát látni:
ANA B777-200 érkezés és begurulás, 2:58
https://youtu.be/W3FyU3GYT4o
ANA B777-200 indulás, 0:40
https://youtu.be/07gcAOeCFzc
A végére pedig két esti fotó. A korlát elég széles volt ahhoz, hogy le tudjam támasztani a gépet, így próbálkoztam néhány hosszú expós fotóval.
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8985
Amíg otthon nem néztem végig a képeket, addig észre sem vettem, hogy Itamin ez volt az egyetlen ANA 763, amit lőttem. Ami 21.-én jött, azok pont felhősek voltak, mert csak videót találtam róluk.
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA8567
Na és akkor legközelebb már a befejező résszel jövök, ami a hazaútról szól, egy kis Fukuokás megállóval.
Kezdet nagyon tengelyből sütni a nap, úgyhogy átálltam a félszembőli leszállós képekre:
Airline: JAL
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA325J
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA69AN
Airline: ANA Wings
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA851A
A nap végére szinte utolsóként beesett még egy festett.
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8984
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8984
Ha már nagyon unjátok a fotókat, akkor itt van néhány videó!
ANA B737-500 érkezés, 0:28:
https://youtu.be/0VR1oVNpu6c
JAL B767-300 kigurulás és indulás, 1:55
https://youtu.be/2zrQK0jV8-c
ANA B777-200 érkezés, 0:53
https://youtu.be/0zp2MGSmkZI
A végére még bepróbálkoztam egy esti fotóval állvány nélkül, letámasztott kézzel, de sajnos a Canon 70D ehhez még kevés. (Vagy az én kezem. )
Airline: ANA
Type: B737-800
Reg.: …
És a hely zárásaként egy tájkép. Csak mert szép.
Ezek után fájdalmas búcsút vettünk a parktól. Bár nem túl sok, és kevésbé atraktív extra festéssel fejeztük be a napot, de én mindenképpen sikeresnek könyveltem el.
A nászút hátra levő részét már a repterektől távol, Kyotoban töltöttük.
ITM/RJOO Itami Airport, 2015.05.24.
Vasárnap délután véget ért a nászú Kyotoban, és megkezdtük a hazafelé vezető utat. Első körben hétfő reggel kellett Itamin lennünk, mivel a repjegy úgy szólt, hogy visszafelé egy Itami-Fukuoka ANA Dash8-Q400 belföldi járat után ülhettünk fel a KLM Fukuoka-Amsterdam viszonylatára. Mivel korán reggel indult a gép, ezért úgy terveztük a programot, hogy vasárnap este a terminállal szembeni szállodába aludjunk. A szoba elfoglalása után még volt egy kis idő naplementéig, így vacsora előtt még felnéztünk a terminálba, megnézni a két teraszt.
Termináltól balra az apron egy részére rá lehet látni, úgyhogy gyorsan megnéztük, hogy áll-e ott valami!? Állt. A múltkori spottingos napon hiába vártam egész nap az ECO festésű ANA Dash8-ast, most amikor felhős az idő, akkor bezzeg bent állt.
Airline: ANA – ECO Friendly paint scheme
Type: Bombardier Dash8-Q400
Reg.: JA858A
Ezek után néztünk fel a teraszra.
A kansai-i Sky View és az Itamis Sky Park után most sem csalódtam a japánokban. Két terminálon két hatalmas terasz, büfével, padokkal, kerttel, nagyon igényesen megcsinálva. Szerencsére a biztonsági óvintézkedéseknek itt nem plexi fallal felelnek meg, hanem kb. 20 cm-es sortávolságú vízszintes drótozással, amin kényelmesen átfér az objektív.
Egy kis panoráma videó a terasz egy kis részéről:
https://youtu.be/6NUSYQ7F-14
Szerencsére az utolsó 20 percre kibújt a nap a felhők alatt!
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA74AN
Airline: JAL
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA602J
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8985
Airline: ANA
Type: Boeing B737-800
Reg.: JA80AN
Airline: ANA
Type: Boeing B737-500
Reg.: …
Airline: ANA Wings
Type: Dash8-Q400
Reg.: JA846A
Két videó, hogy látni lehessen, hogy a teraszról hogyan lehet a pályát látni:
ANA B777-200 érkezés és begurulás, 2:58
https://youtu.be/W3FyU3GYT4o
ANA B777-200 indulás, 0:40
https://youtu.be/07gcAOeCFzc
A végére pedig két esti fotó. A korlát elég széles volt ahhoz, hogy le tudjam támasztani a gépet, így próbálkoztam néhány hosszú expós fotóval.
Airline: JAL
Type: Boeing B777-200
Reg.: JA8985
Amíg otthon nem néztem végig a képeket, addig észre sem vettem, hogy Itamin ez volt az egyetlen ANA 763, amit lőttem. Ami 21.-én jött, azok pont felhősek voltak, mert csak videót találtam róluk.
Airline: ANA
Type: Boeing B767-300
Reg.: JA8567
Na és akkor legközelebb már a befejező résszel jövök, ami a hazaútról szól, egy kis Fukuokás megállóval.
- habigyuri
- Silver Circle
- Hozzászólások: 342
- Csatlakozott: 2016.07.07. 20:57
- Tartózkodási hely: XVII. kerület
Re: 2015. május, Oszaka
Az egyhangú forgalom ellenére is brutál jó sorozat lett eszméletlen fényekkel és hibátlan szögből!!!
26 hozzászólás
• Oldal: 2 / 3 • 1, 2, 3
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 6 vendég