2019.09.18. 22:52
Tőlem jöjjön a zárónap, de még mielőtt a lecsóba csapok, a hétfői napnál említettem, hogy:
Tushka154 írta:Új hét, új pályahasználat, új helyzet a sztrájkkal.
Mit is jelent ez?
Egyrészt míg múlt héten 15 óra előtt jobbra érkeztek, balról mentek, utána fordítva, ezen bal érkező/jobb indulóval kezdtek minden nap; másrészt a British gigasztrájkjával a forgalom jelentősen megcsappant, egész nap kb. 2 járatot láttunk, egy Jeddah-ból érkező 787-9-est, valamint az Air Belgium A340-esét Kairóból. Utóbbi persze megint igazi ratyisztáni fényekben érkezett...
A Flightradar-on kiírt várható érkezési időpontok se voltak éppen reprezentatívak, mert a jelentősen alacsonyabb forgalom miatt senki nem holding-olt, így az alkalmazás által jelzett érkezési időhöz képest akár 15-20 perccel hamarabb is leértek a gépek.
Node kezdjük az elején!
Reggel a vasárnapihoz hasonló, de némileg párásabb időre ébredtünk. Kicsekkoltunk a szállodából, majd ahogy előző nap megbeszéltük, első utunk a modellboltba vezetett, ahol Stephen tárt karokkal, Malév-modellekkel és egyéb nyalánkságokkal várt minket.
A magam részéről az alábbiakkal távoztam boldogan a boltból:
Ezek után indultunk tovább a Myrtle Avenue-ra. Furcsa volt tapasztalni, hogy hétköznap reggeli csúcs idején a nekünk alkalmas buszok közül az egyik 10, a másik 20 percenként közlekedik
Láttuk, hogy a Magritte-festésű belga érkezik, és tudtuk, hogy a fent említett forgalmi helyzet okán szednünk kell a lábunkat, hogy elérjük.
Végül úgy alakult, hogy csak nekem sikerült lefotózni, messze nem a legjobb pozícióból és beállításokkal:
OO-SNC
Brussels Airlines ("Belgian Icons - René Magritte" livery)
Airbus A320-214
Nem sokkal később pedig jött ez a matricás Iberia, amiről nem is tudtam, hogy létezik:
EC-IJN
Iberia ("Cantabria" titles)
Airbus A321-212
A helyi erők nélkül a délelőttöt még inkább a pocsolyán túli légitársaságok nagyvasai uralták, ezekből jöjjön egy kis válogatás, nem időrendi sorrendben:
N684UA / N27908 / N15969
United Airlines
Boeing 767-3CB(ER) / 787-8 Dreamliner / 787-9 Dreamliner
N751AN ("Azriel "Al" Blackman | 75 years of service" sticker) / N732AN / N807AA
American Airlines
Boeing 777-223(ER) / 777-323(ER) / 787-8 Dreamliner
C-FIVR / C-FIUV
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
N181DN
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
Ő is ugyanabból az irányból (LAX) érkezett:
ZK-OKR
Air New Zealand
Boeing 777-319(ER)
Jöjjön néhány közelebbről érkező nagyágyú:
CS-TOL
TAP - Air Portugal
Airbus A330-202
Ezúttal a vasárnapihoz képest sokkal durvább felhőzet gyülekezett, ez adott néhol elég látványos hátteret a gépeknek, mint például az elmaradhatatlan Aeroflotnak:
VP-BLY
Aeroflot - Russian Airlines
Airbus A330-243
Ha már a meglepetés 340-est nem sikerült rendesen legyártani a múltkor, legalább a 330neo-juk meglett:
3B-NBV
Air Mauritius
Airbus A330-941
G-VCRU
Virgin Atlantic
Boeing 787-9 Dreamliner
TF-ISN
Icelandair
Boeing 767-319(ER)
Délutánra kicsit felszakadozott a felhőzet...:
4X-EDE
El Al Israel Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
SU-GDN
EgyptAir
Boeing 777-36N(ER)
Kicsikből is gyérebb volt a felhozatal:
OD-MRR
Middle East Airlines
Airbus A320-232
F-HEPI
Air France ("SkyTeam" livery)
Airbus A320-214
A7-APB
Qatar Airways
Airbus A380-861
...hamarosan ismét beborult:
B-KQY
Cathay Pacific
Boeing 777-367(ER)
A6-EEW
Emirates ("Expo 2020 (Sustainability / Green)" titles)
Airbus A380-861
A túra lényegi részét ezzel a fotóval zárnám:
B-1297
China Southern Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Ekkorra már a nap is elment, közeledett a pályacsere ideje is, úgyhogy kényelmesen felkerekedtünk, hogy elbuszozzunk a Heathrow Central-hoz. Persze ebből is rohanás lett végül
Az eredetileg kinézett (15:45-ös) National Express buszt lekéstük, a 16:05-ösre pedig nem tudtunk jegyet venni, mert a humán pénztárnál kígyózó sor állt, az önkiszolgáló terminálokon pedig az óra a valóshoz képest 5 perccel előrébb járt, így nem adott arra a buszra jegyet
Szerencsére észrevettem a Megabus.com önkiszolgáló terminálját, kiderült, hogy nekik is megy 16:05-kor LGW-re buszuk, sőt még olcsóbb is volt, mint a National Express, és egy prémium belterű emeletes járművön utazhattuk végig az utat kényelmesen, ráadásul a menetrend szerinti érkezéshez képest (17:55) majd' háromnegyed órával hamarabb érkeztünk meg a reptérre!
Innentől az utazás további része tulajdonképpen eseménytelen volt a becsekkolástól kezdve a biztonsági ellenőrzésen át a beszállásig rendben ment minden, LTN-hoz képest ég és föld a különbség!
HA-LVF hozott bennünket haza, ami meglepő módon az egy ajtós beszállítás (tudniillik utasfolyosóról indultunk) és a pushback utáni hosszú percekig mozdulatlan várakozás ellenére időben ért földet Ferihegyen. Mivel 18 óra után a 13L/31R zárva volt, a 31L-re szálltunk le, ilyenkor a pilóták a minél rövidebb gurulás érdekében megpróbálkoznak B2-n legurulni, ami a 3010 méteres futópálya felénél található - ennek érdekében földetérés után akkorát fékeztünk, hogy majdnem lefejeltem az előttem lévő ülés támláját
Végül egy rövid backtrack után sikerült lejönni a kívánt gurulón. Mivel a gép a shengeni övezeten belül repült tovább másnap, ezért a R270-es állóhelyre álltunk be, ahonnan buszok vittek el a 2B Pier-ig. A belépés megintcsak eseménytelen volt, végül hajnali fél 2-re sikerült hazaérnem.
Összességében nagyon élveztem ezt a kirándulást, főleg hogy először voltam Londonban (nem csak fotózni, egyáltalán), így külön örültem, hogy mindenféle kompromisszum nélkül tudtunk egy kis városnézést is beiktatni a programba. Bizonyosan nem utoljára jártam ott
Remélem nem volt annyira élvezhetetlen a sok pofázás, aki végigolvasta, megveregetheti a saját vállát
Utóiratként jöjjön egy rövidebb adag az előző napokból kimaradt helyi kicsikből...:
G-ECOD / G-FLBD
Flybe
Bombardier DHC-8-402Q Dash 8
...és nagyokból - a pumpikat fentebb már megmutattam mindenféle variációban:
G-YMMH / G-STBA / G-ZBJC
British Airways
Boeing 777-236(ER) / 777-336(ER) / 787-8 Dreamliner
Részemről ennyi voltam, köszöntem a figyelmet, átadom a terepet a többieknek!