2021 Július - Frankfurt, Köln
8 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021 Július - Frankfurt, Köln
Bevezető
A 2019-es londoni túra után kezdtük el szervezni ezt a kirándulást, szintén Petivel és Benjivel.
Eredetileg tavaly májusban mentünk volna, de ugye a csodás vírus miatt el kellett halasztanunk, végül többszöri áthelyezés után július 3-7 lett a végső időpont.
Céljaink közt szerepelt:
Az utazás
Eredetileg Wizz-zel szerettünk volna menni, de még az eredeti időpont előtt megszüntették a frankfurti járatukat, így végül Lufthansával (mindkét irányba az ittalvós járattal) mentünk, kb. ugyanazon az áron.
A vírushelyzetre való tekintettel az út előtt frissen megjelent EUs vakcinaigazolványt és negatív PCR-tesztet készítettünk be - előbbit itthon a check-innél, utóbbit a szállodában (Meininger szálloda a 25R final vonalában) kérték.
A gépre elvileg csak FFP2-es, vagy orvosi maszkban szállhattunk fel, erre csak a beszállításnál hívták fel a figyelmünket - akinek nem volt, annak nem tudtak volna adni, de egyszeri figyelmeztetés után békén is hagyták...
A repülőút eseménytelen volt, a D-AIUT lajstromú A320-assal a 07L (északi) pályára érkeztünk, ahonnan furcsa módon a legközelebbi szabad (cargo) állóhelyre való beállás után egy kb. fél órás buszút következett a terminálba...
Helyi viszonyok, lehetőségek
Ha már futópályák, ebből van 4 is:
Összefoglalva az érkező és induló forgalom egyaránt legalább 2 pályáról mehetett, így szinte garantált volt, hogy lesz, amit bebukunk.
Felvettük a feladott csomagot és a bérelt autót ("Opel Corsa vagy hasonló" helyett egy gyakorlatilag vadiúj Ford Kuga ST-Line-t kaptunk ), és indultunk is az első fotós helyre.
07-es irány csak az érkezésünk reggelén volt, alighogy megkérkeztünk, már indulhattunk is tovább, mert irányt váltottak, ami aztán a túra végéig úgy is maradt.
Aprpó, fotós pozíciók:
Részletek itt: Spotterguide.net
Mi mindössze 3 pozícióban jártunk a túra során:
No de ennyit a körülményekről, jöjjenek a fotók!
A 2019-es londoni túra után kezdtük el szervezni ezt a kirándulást, szintén Petivel és Benjivel.
Eredetileg tavaly májusban mentünk volna, de ugye a csodás vírus miatt el kellett halasztanunk, végül többszöri áthelyezés után július 3-7 lett a végső időpont.
Céljaink közt szerepelt:
- a Lufthansa retro festésű 747-8i
- a Condor, szintén retro színű 767-300
- bármilyen, még üzemelő MD11
Az utazás
Eredetileg Wizz-zel szerettünk volna menni, de még az eredeti időpont előtt megszüntették a frankfurti járatukat, így végül Lufthansával (mindkét irányba az ittalvós járattal) mentünk, kb. ugyanazon az áron.
A vírushelyzetre való tekintettel az út előtt frissen megjelent EUs vakcinaigazolványt és negatív PCR-tesztet készítettünk be - előbbit itthon a check-innél, utóbbit a szállodában (Meininger szálloda a 25R final vonalában) kérték.
A gépre elvileg csak FFP2-es, vagy orvosi maszkban szállhattunk fel, erre csak a beszállításnál hívták fel a figyelmünket - akinek nem volt, annak nem tudtak volna adni, de egyszeri figyelmeztetés után békén is hagyták...
A repülőút eseménytelen volt, a D-AIUT lajstromú A320-assal a 07L (északi) pályára érkeztünk, ahonnan furcsa módon a legközelebbi szabad (cargo) állóhelyre való beállás után egy kb. fél órás buszút következett a terminálba...
Helyi viszonyok, lehetőségek
Ha már futópályák, ebből van 4 is:
- 07L/25R
- csak érkezésre használható, de zaj miatt A380, B747 és MD11 nem jöhet ide
- a vírus előtt minden amerikából, vagy észak felől érkező forgalom számára ez a pálya volt a preferált, mi viszont csak random európán belüli, nagyrészt Lufthansa járatokat láttunk oda jönni
- 07C/25C
- Elsősorban indulásra szokták használni (főleg Észak-Amerikába és Ázsiába), mindkét irányba
- Ha a körülmények (jó látás, kevesebb forgalom, nincs induló) engedik, leszállásra is használják
- 07-es irány esetén reggel 9 óra után érkezésre nem használható
- 25-ös irány esetén az érkező gépek a 25L final-re helyezkednek be, majd néhány mérfölddel a küszöb előtt vizuálisan állnak át erre a pályára
- 07R/25L
- Elsősorban érkezésre használják (indulásra csak nagyon ritkán)
- Elvileg minden A380, B747 és MD11, valamint a déli cargo apron-ra illetve general aviation számára kötelezően használandó pálya, ehhez képest szinte mindegyik felsorolt kategóriát láttuk a Center pályára is érkezni
- Preferált pálya a délről érkező Charter-ek számára (SunExpress, TUI, stb.)
- 18/36
- 18-as irány csak indulásra használható
- Preferált pálya a dél (Spanyol- és Olaszország, Afrika vagy Dél-Ázsia) felé indulók számára
- 36-os irány se érkezésre, se indulásra nincs használva
Összefoglalva az érkező és induló forgalom egyaránt legalább 2 pályáról mehetett, így szinte garantált volt, hogy lesz, amit bebukunk.
Felvettük a feladott csomagot és a bérelt autót ("Opel Corsa vagy hasonló" helyett egy gyakorlatilag vadiúj Ford Kuga ST-Line-t kaptunk ), és indultunk is az első fotós helyre.
07-es irány csak az érkezésünk reggelén volt, alighogy megkérkeztünk, már indulhattunk is tovább, mert irányt váltottak, ami aztán a túra végéig úgy is maradt.
Aprpó, fotós pozíciók:
Részletek itt: Spotterguide.net
Mi mindössze 3 pozícióban jártunk a túra során:
- 1-es spot: 07-re érkezők / késő délután 18-ról indulók számára
- 5-ös spot (Zeppelinheim): időnk nagy részét itt töltöttük, mivel szombat kora délelőtt-től a túra végéig 25-ös volt az érkező irány
- 6-os spot: 25L érkezők naplemente előtt - ide csak az utolsó előtti nap végén sétáltunk fel abban reménykedve, hogy az aznap esti érkezőkre (kék pöttyös Emirates A380, FedEx MD11) kisüt a nap
No de ennyit a körülményekről, jöjjenek a fotók!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.03. EDDF PIC
Az összes 07-es irányba közlekedő a túra alatt:
N2639U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Alighogy megérkeztünk az 1-es szpotra, már csomagolhattunk is, mivel irányt váltottak.
Célba vettük az 5-ös szpotot (Zeppelinheim). Az idő szép volt, a gépek pedig jöttek egymás után.Mivel mindhárom pálya elérhető volt az érkezők számára, teljes lutri volt, hogy mit sikerül rendesen lefotózni, és mit bukunk a távolság / pezsgés miatt.
Az első különlegsségre nem kellett sokat várni - szerencsénkre "jó helyre" jött:
D-ABKM
TUIfly ("TUI BLUE" livery)
Boeing 737-86J
A9C-NC
Gulf Air
Airbus A321-253NX
D-ICGS
Private
Beechcraft King Air C90GTx
A gyérebb forgalom miatt párhuzamos érkezőket egyáltalán nem láttunk, így ha több érkezőt akartam egy képre komponálni, csak ilyen nagyon elélövős-szétpezsgős képet lehetett csak csinálni.
D-AIXD
Lufthansa
Airbus A350-941
CN-RGG
Royal Air Maroc
Boeing 737-86N
Az ezekhez hasonló Lufthansa kicsik többnyire a Center vagy északi pályára érkeztek, ritka volt, hogy a déli pályán tudtuk őket fotózni:
D-ACNB
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AIBG
Lufthansa
Airbus A319-112
B-20EM
China Southern Cargo
Boeing 777-F
I-ADJQ
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
Nagyon tetszik ez a festés:
A6-BMF
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
TC-SBV
AnadoluJet
Boeing 737-86N
F-HBXE
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
N19986 | N17002
United Airlines
Boeing 787-9 | 787-10 Dreamliner
A6-EQO
Emirates ("Expo 2020 (Opportunity / Orange)" titles)
Boeing 777-300(ER)
D-AALP | D-AALK
DHL (operated by AeroLogic) | AeroLogic
Boeing 777-F
TF-AMC
Magma Aviation (operated by Air Atlanta Icelandic)
Boeing 747-412F
D-ABUK
Condor
Boeing 767-343(ER)
B-2426
China Cargo Airlines
Boeing 747-40BF(ER)
Erről a társaságról nem is tudtam, hogy létezik. Első nap mindjárt 2x is adott lehetőséget a fotózásra, miután egyszer átstartolt:
YR-BEE
HiSky
Airbus A320-232
D-ATYJ
TUIfly
Boeing 737-86N
A7-BEJ
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
JY-AYS
Royal Jordanian
Airbus A320-232
Ahogy haladt előre a nap, úgy gyülekeztek a felhők is:
JA771F
ANA Cargo
Boeing 777-F
VQ-BLR
AirBridgeCargo
Boeing 747-8HVF
HL7610
Korean Air Lines
Boeing 747-8HTF
D-ABYJ
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIDV
Lufthansa ("Retro" livery)
Airbus A321-231
PT-MUG
LATAM Brasil
Boeing 777-32W(ER)
I-ADJT
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
A6-BND
Etihad Airways ("Manchester City F.C." livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
B-1080
Air China
Airbus A350-941
EZ-A778
Turkmenistan Airlines
Boeing 777-22K(LR)
Miután a 25-ös pályára egyre rosszabb, a 18-as pályára pedig egyre jobb volt a fény, valamint tudtuk, hogy fél 6 körül indul az egyik kitűzött célunk (Lufthansa MD11), visszamentünk a reggel egy pillanatra már meglátogatott 1-es szpotra.
Sajnos a felhők rendületlenül gyülekeztek, ekkorra világos volt, hogy nem sok esélyünk van fényben meglőni a gépet - igazunk is lett:
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
Indulásra a 18-as mellett a 25C pályát szokták használni, viszont néhány gép elment a 25L-ről.
B-2426
China Cargo Airlines
Boeing 747-40BF(ER)
A6-BND
Etihad Airways ("Manchester City F.C." livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Természetesen a legkevésbé érdekes gépre jutott a legtöbb foton:
SX-DGT
Aegean Airlines
Airbus A321-231
Közben volt egy intermezzo, egy kisgép miatt riasztották a tűzoltókat, végül látszólag rendben ment minden, nem volt szükség beavatkozásra:
D-AECH
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
TS-INP
Nouvelair Tunisie
Airbus A320-214
CN-ROY
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
TC-LJL
Turkish Cargo
Boeing 777-FF2
EZ-A778
Turkmenistan Airlines
Boeing 777-22K(LR)
TC-JNC
Turkish Airlines ("Retro" livery)
Airbus A330-203
9A-CTG
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Pár hete Budapesten is járt, gyakorlatilag hibátlan fényekben, de akkor ki kellett hagynom:
TC-TJY
Corendon Airlines ("Antalyaspor" livery)
Boeing 737-8AS
TC-SEZ
SunExpress
Boeing 737-8HC
EC-LFZ
Air Europa Express ("National Police - Our service, your safety " titles)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-AECB
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
...és ezzel az első nap (is) elrepült. Becsekkoltunk a szállodába, elmentünk bevásárolni (tudtuk, hogy másnap zárva lesznek a boltok), és készültük lelkiekben a következő napra.
Folyt. köv.!
N2639U
United Airlines
Boeing 777-322(ER)
Alighogy megérkeztünk az 1-es szpotra, már csomagolhattunk is, mivel irányt váltottak.
Célba vettük az 5-ös szpotot (Zeppelinheim). Az idő szép volt, a gépek pedig jöttek egymás után.Mivel mindhárom pálya elérhető volt az érkezők számára, teljes lutri volt, hogy mit sikerül rendesen lefotózni, és mit bukunk a távolság / pezsgés miatt.
Az első különlegsségre nem kellett sokat várni - szerencsénkre "jó helyre" jött:
D-ABKM
TUIfly ("TUI BLUE" livery)
Boeing 737-86J
A9C-NC
Gulf Air
Airbus A321-253NX
D-ICGS
Private
Beechcraft King Air C90GTx
A gyérebb forgalom miatt párhuzamos érkezőket egyáltalán nem láttunk, így ha több érkezőt akartam egy képre komponálni, csak ilyen nagyon elélövős-szétpezsgős képet lehetett csak csinálni.
D-AIXD
Lufthansa
Airbus A350-941
CN-RGG
Royal Air Maroc
Boeing 737-86N
Az ezekhez hasonló Lufthansa kicsik többnyire a Center vagy északi pályára érkeztek, ritka volt, hogy a déli pályán tudtuk őket fotózni:
D-ACNB
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AIBG
Lufthansa
Airbus A319-112
B-20EM
China Southern Cargo
Boeing 777-F
I-ADJQ
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
Nagyon tetszik ez a festés:
A6-BMF
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
TC-SBV
AnadoluJet
Boeing 737-86N
F-HBXE
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
N19986 | N17002
United Airlines
Boeing 787-9 | 787-10 Dreamliner
A6-EQO
Emirates ("Expo 2020 (Opportunity / Orange)" titles)
Boeing 777-300(ER)
D-AALP | D-AALK
DHL (operated by AeroLogic) | AeroLogic
Boeing 777-F
TF-AMC
Magma Aviation (operated by Air Atlanta Icelandic)
Boeing 747-412F
D-ABUK
Condor
Boeing 767-343(ER)
B-2426
China Cargo Airlines
Boeing 747-40BF(ER)
Erről a társaságról nem is tudtam, hogy létezik. Első nap mindjárt 2x is adott lehetőséget a fotózásra, miután egyszer átstartolt:
YR-BEE
HiSky
Airbus A320-232
D-ATYJ
TUIfly
Boeing 737-86N
A7-BEJ
Qatar Airways
Boeing 777-3DZ(ER)
JY-AYS
Royal Jordanian
Airbus A320-232
Ahogy haladt előre a nap, úgy gyülekeztek a felhők is:
JA771F
ANA Cargo
Boeing 777-F
VQ-BLR
AirBridgeCargo
Boeing 747-8HVF
HL7610
Korean Air Lines
Boeing 747-8HTF
D-ABYJ
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIDV
Lufthansa ("Retro" livery)
Airbus A321-231
PT-MUG
LATAM Brasil
Boeing 777-32W(ER)
I-ADJT
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
A6-BND
Etihad Airways ("Manchester City F.C." livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
B-1080
Air China
Airbus A350-941
EZ-A778
Turkmenistan Airlines
Boeing 777-22K(LR)
Miután a 25-ös pályára egyre rosszabb, a 18-as pályára pedig egyre jobb volt a fény, valamint tudtuk, hogy fél 6 körül indul az egyik kitűzött célunk (Lufthansa MD11), visszamentünk a reggel egy pillanatra már meglátogatott 1-es szpotra.
Sajnos a felhők rendületlenül gyülekeztek, ekkorra világos volt, hogy nem sok esélyünk van fényben meglőni a gépet - igazunk is lett:
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
Indulásra a 18-as mellett a 25C pályát szokták használni, viszont néhány gép elment a 25L-ről.
B-2426
China Cargo Airlines
Boeing 747-40BF(ER)
A6-BND
Etihad Airways ("Manchester City F.C." livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Természetesen a legkevésbé érdekes gépre jutott a legtöbb foton:
SX-DGT
Aegean Airlines
Airbus A321-231
Közben volt egy intermezzo, egy kisgép miatt riasztották a tűzoltókat, végül látszólag rendben ment minden, nem volt szükség beavatkozásra:
D-AECH
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
TS-INP
Nouvelair Tunisie
Airbus A320-214
CN-ROY
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
TC-LJL
Turkish Cargo
Boeing 777-FF2
EZ-A778
Turkmenistan Airlines
Boeing 777-22K(LR)
TC-JNC
Turkish Airlines ("Retro" livery)
Airbus A330-203
9A-CTG
Croatia Airlines
Airbus A319-112
Pár hete Budapesten is járt, gyakorlatilag hibátlan fényekben, de akkor ki kellett hagynom:
TC-TJY
Corendon Airlines ("Antalyaspor" livery)
Boeing 737-8AS
TC-SEZ
SunExpress
Boeing 737-8HC
EC-LFZ
Air Europa Express ("National Police - Our service, your safety " titles)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-AECB
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
...és ezzel az első nap (is) elrepült. Becsekkoltunk a szállodába, elmentünk bevásárolni (tudtuk, hogy másnap zárva lesznek a boltok), és készültük lelkiekben a következő napra.
Folyt. köv.!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2023.06.12. 21:01-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.04. EDDF PIC
Második nap. Az elsőhöz képest lényegesen felhősebb volt az ég, nem volt túl sok jóra kilátás. Reggel rá se kellett nézni a radarra, mivel a szállodánk az északi pálya final-jének vonalában helyezkedik el, az ablakon kinézve azonnal tudtuk, hogy továbbra is 25-ös irány van, így ismét Zeppelinheim felé vettük az irányt.
N818NW
Delta Air Lines
Airbus A330-323
B-1430
Air China
Boeing 777-39L(ER)
D-AIKL
Lufthansa
Airbus A330-343
A túra során elég sok vontatást és gurulást láttunk mindkét irányba a U gurulón, sajnos viszont rendes képet ezekről a mozgásokról nemigen lehet lőni...
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
A 25C-re érkező heavy forgalomról ha olyanok a körülmények, lehet egészen elfogadható fotót lőni, bár ezen a reggel 9-kor készült képen is felfedezhető nyomokban a pezsgés...
D-AIXJ
Lufthansa
Airbus A350-941
TC-SOH
SunExpress
Boeing 737-8HC
Mivel a Lufthansa Cargo bázis a 07C küszöbtől nem messze található, így láttunk tehergépet is odaérkezni, ami aggodalomra adott okot az MD11 miatt:
D-ALFC
Lufthansa Cargo
Boeing 777-FBT
Kifejezett szerencsének vettük, ha egy utasos heavy (főleg az életciklusa végét járó A340-es) a déli pályára jött, külön bónusz volt, hogy a nap is épp kisütött valamennyire:
D-AIFC
Lufthansa
Airbus A340-313
EC-IDA
Air Europa
Boeing 737-86Q
Egyrészt ez a magas kerítés, másrészt a sűrűn elhelyezett oszlopok teszik lehetetlenné az előttünk elhúzott/-guruló gépek fotózását, kb. ez a legnagyobb gép, ami befér 2 oszlop közé, de ahhoz, hogy a futót ne takarja ki a kerítés, kellett volna még egy 5 fokos létra is:
ER-AXL
Air Moldova
Airbus A319-112
A pocsolyántúli heavy forgalom korábban az északi pályát használta, most kizárólag a délire jött minden, aminek örültünk:
N29971
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Nincs Dani-féle túrabeszámoló "Variációk egy témára" nélkül Ezúttal a Condor 2 festését hoztam 767-esen, vontatás közben:
D-ABUF | D-ABUI
Condor
Boeing 767-330(ER)
Az előző napi Retro után ezúttal egy sima -300-ast kaptunk:
TC-LNG
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Ha épp volt induló forgalom, azért a nagy lufik is a déli pályára jöttek - egyelőre közepesen gyenge fényviszonyok közt:
D-AIXA
Lufthansa
Airbus A350-941
Ezt a járatot szerintem mindhárom 25-ös pályára láttuk érkezni az 5 nap alatt, most épp a délire jött:
EC-MPA
Iberia Regional (Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
N2352U
United Airlines
Boeing 777-300(ER)
D-ATCA
Condor
Airbus A321-211
Újabb Center-pályára érkező helyi heavy:
D-AIXG
Lufthansa
Airbus A350-941
N36962 | N16008
United Airlines
Boeing 787-9/-10 Dreamliner
A nap első igazi fogása...lehetett volna, ha süti a nap és nem a Center pályára érkezik, de sebaj, ez még csak a 2. nap:
D-ABYT
Lufthansa ("Retro" livery)
Boeing 747-830
A nap második fogása...falura szódával jó lesz (legalább valamennyire sütötte a nap, és a déli pályára jött):
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
Természetesen ahogy az lenni szokott, a mögötte érkező common gépen sokkal jobb fény volt:
TS-IMS
Tunisair
Airbus A320-214
...ahogy az éppen vontatotton is:
VT-TSE
Vistara
Boeing 787-9 Dreamliner
D-AECG
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Sehogy nem tudok megbarátkozni ennek a gépnek a formájával, de legalább egy strigulát be lehet húzni az új festésű A350 mellé, hogy megvan:
D-AIXE | D-AIXM
Lufthansa
Airbus A350-941
Így, hogy nem sütötte a nap, jobban örültem, hogy ez a hófehérke jött, nem a teljes festésű:
A6-DDF
Etihad Cargo
Boeing 777-F
Közben egyre csak gyülekeztek, épültek a felhők a háttérben:
D-ACNJ
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AINK
Lufthansa
Airbus A320-271N
A lehető legrosszabb fényviszonyok - a gép árnyékban, mögötte a felhőt telibe süti a nap:
N674UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
Azzal, hogy felhúzták ezt a gépet a terminálhoz, reménykedtünk, hogy másnap érkezőben el tudjuk kapni:
D-AIXP
Lufthansa ("Lufthansa&You, #TogetherAgain" titles)
Airbus A350-941
Az előző nap már kipipált kékséget ezúttal vontatás közben is láthattuk:
D-ABKM
TUIfly ("TUI BLUE" livery)
Boeing 737-86J
Szép festés, napsütésben, egyszerre villan a beacon és a strobe is + matricás:
A6-BMI
Etihad Airways ("ecoDemonstrator" sticker)
Boeing 787-10 Dreamliner
D-AECF
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Nálam persze, hogy nem maradhat ki még akkor se, ha csak egy common A321-es (a túra során láttunk A321neo-t is jönni, de az nem volt fotózható):
VP-BAV
Aeroflot - Russian Airlines
Airbus A321-211
N12005
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
D-ABUD
Condor
Boeing 767-330(ER)
A nap harmadik nagy fogása, heves anyázások közepette.
Napsütés pipa, az egyik legkülönlegesebb, legszebb festés, ami csak létezik pipa, pályahasználat X.
A túra alatt az ÖSSZES Icelandair járat, típustól függetlenül mind a déli pályára jött - pont ő volt a kivétel
2x-ezővel próbálkoztam, de sajnos nincs rajta egy egyenes vonal se
TF-FIU
Icelandair ("Hekla Aurora (Northern Lights)" livery)
Boeing 757-256
Ha már Hekla kitolt velünk, ő legalább kompromisszum nélkül szaladt be a zsákba (néhány perc különbséggel érkeztek):
D-ABUM
Condor ("Retro" livery)
Boeing 767-31B(ER)
A háttér nem túl sok jót ígért a nap további részére...:
HS-THK
Thai Airways
Airbus A350-941
...de ez nem zavart minket, ugyanis előre elterveztük, hogy délután átmegyünk Kölnbe szerencsét próbálni a UPS MD11-ekkel is, aznap 2 járat is úton volt.
Folyt.köv.!
N818NW
Delta Air Lines
Airbus A330-323
B-1430
Air China
Boeing 777-39L(ER)
D-AIKL
Lufthansa
Airbus A330-343
A túra során elég sok vontatást és gurulást láttunk mindkét irányba a U gurulón, sajnos viszont rendes képet ezekről a mozgásokról nemigen lehet lőni...
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
A 25C-re érkező heavy forgalomról ha olyanok a körülmények, lehet egészen elfogadható fotót lőni, bár ezen a reggel 9-kor készült képen is felfedezhető nyomokban a pezsgés...
D-AIXJ
Lufthansa
Airbus A350-941
TC-SOH
SunExpress
Boeing 737-8HC
Mivel a Lufthansa Cargo bázis a 07C küszöbtől nem messze található, így láttunk tehergépet is odaérkezni, ami aggodalomra adott okot az MD11 miatt:
D-ALFC
Lufthansa Cargo
Boeing 777-FBT
Kifejezett szerencsének vettük, ha egy utasos heavy (főleg az életciklusa végét járó A340-es) a déli pályára jött, külön bónusz volt, hogy a nap is épp kisütött valamennyire:
D-AIFC
Lufthansa
Airbus A340-313
EC-IDA
Air Europa
Boeing 737-86Q
Egyrészt ez a magas kerítés, másrészt a sűrűn elhelyezett oszlopok teszik lehetetlenné az előttünk elhúzott/-guruló gépek fotózását, kb. ez a legnagyobb gép, ami befér 2 oszlop közé, de ahhoz, hogy a futót ne takarja ki a kerítés, kellett volna még egy 5 fokos létra is:
ER-AXL
Air Moldova
Airbus A319-112
A pocsolyántúli heavy forgalom korábban az északi pályát használta, most kizárólag a délire jött minden, aminek örültünk:
N29971
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Nincs Dani-féle túrabeszámoló "Variációk egy témára" nélkül Ezúttal a Condor 2 festését hoztam 767-esen, vontatás közben:
D-ABUF | D-ABUI
Condor
Boeing 767-330(ER)
Az előző napi Retro után ezúttal egy sima -300-ast kaptunk:
TC-LNG
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Ha épp volt induló forgalom, azért a nagy lufik is a déli pályára jöttek - egyelőre közepesen gyenge fényviszonyok közt:
D-AIXA
Lufthansa
Airbus A350-941
Ezt a járatot szerintem mindhárom 25-ös pályára láttuk érkezni az 5 nap alatt, most épp a délire jött:
EC-MPA
Iberia Regional (Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
N2352U
United Airlines
Boeing 777-300(ER)
D-ATCA
Condor
Airbus A321-211
Újabb Center-pályára érkező helyi heavy:
D-AIXG
Lufthansa
Airbus A350-941
N36962 | N16008
United Airlines
Boeing 787-9/-10 Dreamliner
A nap első igazi fogása...lehetett volna, ha süti a nap és nem a Center pályára érkezik, de sebaj, ez még csak a 2. nap:
D-ABYT
Lufthansa ("Retro" livery)
Boeing 747-830
A nap második fogása...falura szódával jó lesz (legalább valamennyire sütötte a nap, és a déli pályára jött):
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
Természetesen ahogy az lenni szokott, a mögötte érkező common gépen sokkal jobb fény volt:
TS-IMS
Tunisair
Airbus A320-214
...ahogy az éppen vontatotton is:
VT-TSE
Vistara
Boeing 787-9 Dreamliner
D-AECG
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Sehogy nem tudok megbarátkozni ennek a gépnek a formájával, de legalább egy strigulát be lehet húzni az új festésű A350 mellé, hogy megvan:
D-AIXE | D-AIXM
Lufthansa
Airbus A350-941
Így, hogy nem sütötte a nap, jobban örültem, hogy ez a hófehérke jött, nem a teljes festésű:
A6-DDF
Etihad Cargo
Boeing 777-F
Közben egyre csak gyülekeztek, épültek a felhők a háttérben:
D-ACNJ
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AINK
Lufthansa
Airbus A320-271N
A lehető legrosszabb fényviszonyok - a gép árnyékban, mögötte a felhőt telibe süti a nap:
N674UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
Azzal, hogy felhúzták ezt a gépet a terminálhoz, reménykedtünk, hogy másnap érkezőben el tudjuk kapni:
D-AIXP
Lufthansa ("Lufthansa&You, #TogetherAgain" titles)
Airbus A350-941
Az előző nap már kipipált kékséget ezúttal vontatás közben is láthattuk:
D-ABKM
TUIfly ("TUI BLUE" livery)
Boeing 737-86J
Szép festés, napsütésben, egyszerre villan a beacon és a strobe is + matricás:
A6-BMI
Etihad Airways ("ecoDemonstrator" sticker)
Boeing 787-10 Dreamliner
D-AECF
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Nálam persze, hogy nem maradhat ki még akkor se, ha csak egy common A321-es (a túra során láttunk A321neo-t is jönni, de az nem volt fotózható):
VP-BAV
Aeroflot - Russian Airlines
Airbus A321-211
N12005
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
D-ABUD
Condor
Boeing 767-330(ER)
A nap harmadik nagy fogása, heves anyázások közepette.
Napsütés pipa, az egyik legkülönlegesebb, legszebb festés, ami csak létezik pipa, pályahasználat X.
A túra alatt az ÖSSZES Icelandair járat, típustól függetlenül mind a déli pályára jött - pont ő volt a kivétel
2x-ezővel próbálkoztam, de sajnos nincs rajta egy egyenes vonal se
TF-FIU
Icelandair ("Hekla Aurora (Northern Lights)" livery)
Boeing 757-256
Ha már Hekla kitolt velünk, ő legalább kompromisszum nélkül szaladt be a zsákba (néhány perc különbséggel érkeztek):
D-ABUM
Condor ("Retro" livery)
Boeing 767-31B(ER)
A háttér nem túl sok jót ígért a nap további részére...:
HS-THK
Thai Airways
Airbus A350-941
...de ez nem zavart minket, ugyanis előre elterveztük, hogy délután átmegyünk Kölnbe szerencsét próbálni a UPS MD11-ekkel is, aznap 2 járat is úton volt.
Folyt.köv.!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.04. EDDK PIC
Jöjjön akkor Köln!
Az időjárásradart figyelve előre tudtuk, hogy a Frankfurtban otthagyotthoz hasonló időjárás vár minket, de ennek ellenére elindultunk, de láttuk az előrejelzésből, hogy az utolsó órákra van esély napsütésre.
A reptér kilátóterasza baromi jól meg van csinálva, szinte mindent belátni, több szintes, vannak padok, szóval príma kis hely. Egyetlen bajunk az volt vele, hogy a terminál belsejében szinte 0 információ volt kihelyezve arról, hol találjuk.
Reménykedtünk a 14-es irányban, mert akkor pont a teraszhoz legközelebb eső küszöbnél lett volna az összes action, de pechünkre a másik irány volt használatos. Mondjuk ebben az esőben mindegy is volt.
Elsőként mindjárt egy nagyágyú jött el a pálya végéig - gyaníthatóan a nedves felület miatti gyengébb fékhatás miatt...:
N605UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
...de a következő viszont már sokkal hamarabb le tudott jönni:
N606UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
Az első MD-re nem kellett sokat várni, és hát sajnos ő is elég messze volt...:
D-ABMQ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
C-GYAJ
Cargojet Airways
Boeing 767-35E(ER)(BCF)
...de aztán az orrunk előtt gurult el és állt be az induló Cargojet helyére - kár, hogy ilyen időben:
N273UP
UPS Airlines
McDonnell Douglas MD-11F
Mindenesetre reménykedtünk, hogy az időjárás javulása mellett a másik MD állóhelye is valahol hozzánk közel lesz.
Az eső nem sokkal később elállt, a pálya és az előtér pedig fokozatosan kezdett felszáradni:
TC-NCL
Pegasus
Airbus A320-251N
9H-LOI
Lauda Europe
Airbus A320-214
LY-JMS
KlasJet
Boeing 737-522
LZ-CGA
Cargo Air
Boeing 737-809(SF)
EC-NQJ
Swiftair
Boeing 757-23APF
VP-CTS
Empire Aviation Group
G-VI Gulfstream G650
D-AGWD | D-AGWM
Eurowings
Airbus A319-132
Meglepetés:
14+03
German Air Force
Bombardier BD-700-1A11 Global 5000
TC-JTR
Turkish Airlines
Airbus A321-231
A távolság és minőség miatt szigorúan kicsiben (2x-ezővel csinálva):
D-ABMQ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
OY-SRJ
Star Air
Boeing 767-25E(BDSF)
N336UP
UPS Airlines
Boeing 767-34AF(ER)
Itt a kép jobb alsó sarkában pont látszik az MD:
Government Apron overview
Ahogy esteledett, kezdett egyre világosodni:
TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-8HC
OY-SRO
Star Air
Boeing 767-25E(BDSF)
D-ABFR
Eurowings
Airbus A320-214
HA-LYO
Wizz Air
Airbus A320-232
A nap egyik nagy fogása - az előrejelzésnek megfelelően, pont jókor sütött ki teljesen:
EI-DAD
Amazon Prime Air (operated by ASL Airlines Ireland)
Boeing 737-8AS(BCF)
TC-NCL
Pegasus
Airbus A320-251N
Kb. az összes érkező gép itt hagyta el a pályát - szintén 2x-ezővel lőve:
N611UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
Frankfurthoz hasonlóan rengeteg vontatást láttunk itt is:
OY-SRU
Star Air
Boeing 767-36N(ER)(BDSF)
A második MD is ugyanott jött le, ahol a második képen látható 748-as, valamint az állóhelye is az első képen látható cargo-sor túlvégén volt, úgyhogy végül le se fotóztam - eddig 3-ból talán fél elfogadható fotónk van (a délelőtti lufi Frankfurtból):
SU-GCE
EgyptAir Cargo
Airbus A330-243(P2F)
TC-JTR
Turkish Airlines
Airbus A321-231
TC-MNV
MNG Airlines
Airbus A300C4-605R
D-ABKJ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
TC-CON
Corendon Airlines
Boeing 737-81D
TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-8HC
Bár csak egy egyszerű common, a szép fények miatt kattintottam rá - főleg a felszálláskor a hajtóműbe besütő nap tetszett:
HA-LYO
Wizz Air
Airbus A320-232
Naplementéhez közeledve ismét lekapcsolták a fényeket...:
EI-STL
ASL Airlines Ireland
Boeing 737-42C(SF)
...úgyhogy egy vacsora (és a terminálban található zongora általam való megtámadása ) után, naplemente után nem sokkal elindultunk haza. Az úton kíváncsi voltam, mit tudunk kipréselni a kocsiból, egy korlátozás nélküli szakaszon sikerült is elérni, hogy 2-essel kezdődjön (és nem kétjegyű volt ) a sebesség, de ehhez szükség volt egy lejtős szakaszra Ezt a sebességet nem is tartottuk sokáig, a biztonság kedvéért visszaálltunk az itthon megszokott autópálya-tempóra. Egyébként a 1.5 literes EcoBoost benzinmotor szépen mozgatta a Kugát.
Folyt.köv.!
Az időjárásradart figyelve előre tudtuk, hogy a Frankfurtban otthagyotthoz hasonló időjárás vár minket, de ennek ellenére elindultunk, de láttuk az előrejelzésből, hogy az utolsó órákra van esély napsütésre.
A reptér kilátóterasza baromi jól meg van csinálva, szinte mindent belátni, több szintes, vannak padok, szóval príma kis hely. Egyetlen bajunk az volt vele, hogy a terminál belsejében szinte 0 információ volt kihelyezve arról, hol találjuk.
Reménykedtünk a 14-es irányban, mert akkor pont a teraszhoz legközelebb eső küszöbnél lett volna az összes action, de pechünkre a másik irány volt használatos. Mondjuk ebben az esőben mindegy is volt.
Elsőként mindjárt egy nagyágyú jött el a pálya végéig - gyaníthatóan a nedves felület miatti gyengébb fékhatás miatt...:
N605UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
...de a következő viszont már sokkal hamarabb le tudott jönni:
N606UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
Az első MD-re nem kellett sokat várni, és hát sajnos ő is elég messze volt...:
D-ABMQ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
C-GYAJ
Cargojet Airways
Boeing 767-35E(ER)(BCF)
...de aztán az orrunk előtt gurult el és állt be az induló Cargojet helyére - kár, hogy ilyen időben:
N273UP
UPS Airlines
McDonnell Douglas MD-11F
Mindenesetre reménykedtünk, hogy az időjárás javulása mellett a másik MD állóhelye is valahol hozzánk közel lesz.
Az eső nem sokkal később elállt, a pálya és az előtér pedig fokozatosan kezdett felszáradni:
TC-NCL
Pegasus
Airbus A320-251N
9H-LOI
Lauda Europe
Airbus A320-214
LY-JMS
KlasJet
Boeing 737-522
LZ-CGA
Cargo Air
Boeing 737-809(SF)
EC-NQJ
Swiftair
Boeing 757-23APF
VP-CTS
Empire Aviation Group
G-VI Gulfstream G650
D-AGWD | D-AGWM
Eurowings
Airbus A319-132
Meglepetés:
14+03
German Air Force
Bombardier BD-700-1A11 Global 5000
TC-JTR
Turkish Airlines
Airbus A321-231
A távolság és minőség miatt szigorúan kicsiben (2x-ezővel csinálva):
D-ABMQ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
OY-SRJ
Star Air
Boeing 767-25E(BDSF)
N336UP
UPS Airlines
Boeing 767-34AF(ER)
Itt a kép jobb alsó sarkában pont látszik az MD:
Government Apron overview
Ahogy esteledett, kezdett egyre világosodni:
TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-8HC
OY-SRO
Star Air
Boeing 767-25E(BDSF)
D-ABFR
Eurowings
Airbus A320-214
HA-LYO
Wizz Air
Airbus A320-232
A nap egyik nagy fogása - az előrejelzésnek megfelelően, pont jókor sütött ki teljesen:
EI-DAD
Amazon Prime Air (operated by ASL Airlines Ireland)
Boeing 737-8AS(BCF)
TC-NCL
Pegasus
Airbus A320-251N
Kb. az összes érkező gép itt hagyta el a pályát - szintén 2x-ezővel lőve:
N611UP
UPS Airlines
Boeing 747-8F
Frankfurthoz hasonlóan rengeteg vontatást láttunk itt is:
OY-SRU
Star Air
Boeing 767-36N(ER)(BDSF)
A második MD is ugyanott jött le, ahol a második képen látható 748-as, valamint az állóhelye is az első képen látható cargo-sor túlvégén volt, úgyhogy végül le se fotóztam - eddig 3-ból talán fél elfogadható fotónk van (a délelőtti lufi Frankfurtból):
SU-GCE
EgyptAir Cargo
Airbus A330-243(P2F)
TC-JTR
Turkish Airlines
Airbus A321-231
TC-MNV
MNG Airlines
Airbus A300C4-605R
D-ABKJ
Eurowings (operated by TUIfly)
Boeing 737-86J
TC-CON
Corendon Airlines
Boeing 737-81D
TC-SEN
SunExpress
Boeing 737-8HC
Bár csak egy egyszerű common, a szép fények miatt kattintottam rá - főleg a felszálláskor a hajtóműbe besütő nap tetszett:
HA-LYO
Wizz Air
Airbus A320-232
Naplementéhez közeledve ismét lekapcsolták a fényeket...:
EI-STL
ASL Airlines Ireland
Boeing 737-42C(SF)
...úgyhogy egy vacsora (és a terminálban található zongora általam való megtámadása ) után, naplemente után nem sokkal elindultunk haza. Az úton kíváncsi voltam, mit tudunk kipréselni a kocsiból, egy korlátozás nélküli szakaszon sikerült is elérni, hogy 2-essel kezdődjön (és nem kétjegyű volt ) a sebesség, de ehhez szükség volt egy lejtős szakaszra Ezt a sebességet nem is tartottuk sokáig, a biztonság kedvéért visszaálltunk az itthon megszokott autópálya-tempóra. Egyébként a 1.5 literes EcoBoost benzinmotor szépen mozgatta a Kugát.
Folyt.köv.!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.05. EDDF PIC
Új nap, új hét, ugyanaz a pályairány (25) és időjárás.
Talán a hétköznapi több induló miatt, az előző két naphoz képest sokkal több amúgy a Center pályára érkező gépet láttunk a déli pályára jönni:
D-AINY | D-AIJA | D-AIUC
Lufthansa
Airbus A320-271N | A320-214
Harmadik különböző MD, a változatosság kedvéért felhősen:
N799JN
Western Global Airlines
McDonnell Douglas MD-11F
Ha már elkaptam 1 kockán a háttérben az északi pályára érkezővel:
B-7973
Air China
Boeing 777-39L(ER)
D-AIKR
Lufthansa
Airbus A330-343
PH-EXM
KLM Cityhopper
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Néha ki-kibukkant a nap a felhők közül egy-egy rövid pillanatra:
EC-MQQ
Iberia Regional (Air Nostrum) ("#LaRiojaApetece" titles)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
D-ALFI
Lufthansa Cargo ("Cargo Human Care" livery)
Boeing 777-F
B-2080
China Southern Cargo
Boeing 777-F1B
A9C-NA
Gulf Air ("70th Anniversary + Formula-1 Bahrain Grand Prix" titles)
Airbus A321-253NX
F-HBXI
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
I-ADJS
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
"Wash Me":
D-AIKS
Lufthansa
Airbus A330-343
D-ABKN
TUIfly ("Robinson Club Resorts" livery)
Boeing 737-86J
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
TC-LSK
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
A6-DDD
Etihad Cargo
Boeing 777-FFX
Mai meglepetés:
2707
Romanian Air Force
Alenia C-27J Spartan
Kár, hogy nem 1-2 nappal korábban jött:
A6-BMD
Etihad Airways ("ADNOC - Choose China" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
JY-AYP
Royal Jordanian ("OneWorld" livery)
Airbus A319-132
JU-1015
MIAT Mongolian Airlines
Boeing 737-8SH
Ennek közepesen örültünk, az előző napokon ilyenkor érkező heavy-k általában a Center pályára érkeztek:
D-ABYM
Lufthansa
Boeing 747-830
Megnéztük, mikor megy el a 2 festett 737-es, láttuk, hogy általában 18-as irányból szoktak indulni, és tekintve, hogy sok érdekes érkezőre nem volt kilátás, így átcuccoltunk az indulózós helyre.
D-AIFD
Lufthansa
Airbus A340-313
D-AIXG
Lufthansa
Airbus A350-941
Unalmamban svenkelni kezdtem a common indulókat:
|
D-AIBH | D-AIBI
Lufthansa
Airbus A319-112
TC-LSK
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
9H-QAE
Ryanair
Boeing 737-8AS
Sajnos indulóban se volt szerencsénk a fénnyel...:
D-ABKN
TUIfly ("Robinson Club Resorts" livery)
Boeing 737-86J
...úgyhogy visszatértünk a svenk-gyakorlatokhoz:
D-AIRC
Lufthansa
Airbus A321-131
Újabb dolog, amit először tapasztaltunk: a szpotterhellyel szembeni gurulóról indulók. A pálya teljes hossza 3970m, innen (S gurulóút) is még 2735m a rendelkezésre álló úthossz (TORA - Take-Off Run Available):
TC-CRE
Pegasus
Boeing 737-82R
A6-BMD
Etihad Airways ("ADNOC - Choose China" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
2 nappal később ő hozott haza minket:
D-AIUR
Lufthansa
Airbus A320-214
Azért voltak pillanatok, amikor teli napsütés is volt, de természetesen ahogy az lenni szokott, a common forgalomra jutottak a fotonok:
SU-GFJ
EgyptAir
Airbus A320-251N
Ha ő is innen ment volna, telibe sütötte volna a nap (az EgyptAir az első és második kép elkészülte közt szállt fel), de a pályavégről ment. Befordulóban sajnos pezsgett, és csak utánalövésben volt napos:
A6-DDD
Etihad Cargo
Boeing 777-FFX
I-ADJW
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-ACNV
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Kis életkép:
Szegényt akárhonan nézzük, bűnronda:
2707
Romanian Air Force
Alenia C-27J Spartan
9H-LOW
Lauda Europe
Airbus A320-233
I-ADJT
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-ACKJ
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-ACNE
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AILL
Lufthansa
Airbus A319-114
D-ALFI
Lufthansa Cargo ("Cargo Human Care" livery)
Boeing 777-F
9A-CTI
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-112
D-AIEE
Lufthansa
Airbus A321-271NX
D-ACNN
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
SX-NEC
Aegean Airlines
Airbus A320-271N
Ilyet se láttunk még vol x+1 - a szokásos lufi MD 25C-ról ment el, így mára egy ilyen szétpezsgett-felhőhátteres-ellenfényes-csíkothúzós giccsparádét sikerült összehozni:
D-ALCC
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
EI-RDG
Alitalia CityLiner
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
F-HLPM
Michelin Air Services
Dassault Falcon 2000LX
YR-BMR
Blue Air
Boeing 737-7K2
D-IERF
PACT Proair Charter Transport
Cessna 525 CitationJet CJ1
TC-JNL
Turkish Airlines
Airbus A330-343
Mennyibe került volna a másik oldalára is felragasztani a matricát... ?
9H-NEC
Air Malta ("We're Back!" titles)
Airbus A320-251N
Miután további javulásra nem láttunk esélyt, és az érdekes forgalom is mind elment, lezártuk ezt a napot.
Folyt.köv.!
Talán a hétköznapi több induló miatt, az előző két naphoz képest sokkal több amúgy a Center pályára érkező gépet láttunk a déli pályára jönni:
D-AINY | D-AIJA | D-AIUC
Lufthansa
Airbus A320-271N | A320-214
Harmadik különböző MD, a változatosság kedvéért felhősen:
N799JN
Western Global Airlines
McDonnell Douglas MD-11F
Ha már elkaptam 1 kockán a háttérben az északi pályára érkezővel:
B-7973
Air China
Boeing 777-39L(ER)
D-AIKR
Lufthansa
Airbus A330-343
PH-EXM
KLM Cityhopper
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Néha ki-kibukkant a nap a felhők közül egy-egy rövid pillanatra:
EC-MQQ
Iberia Regional (Air Nostrum) ("#LaRiojaApetece" titles)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
D-ALFI
Lufthansa Cargo ("Cargo Human Care" livery)
Boeing 777-F
B-2080
China Southern Cargo
Boeing 777-F1B
A9C-NA
Gulf Air ("70th Anniversary + Formula-1 Bahrain Grand Prix" titles)
Airbus A321-253NX
F-HBXI
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
I-ADJS
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
"Wash Me":
D-AIKS
Lufthansa
Airbus A330-343
D-ABKN
TUIfly ("Robinson Club Resorts" livery)
Boeing 737-86J
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
TC-LSK
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
A6-DDD
Etihad Cargo
Boeing 777-FFX
Mai meglepetés:
2707
Romanian Air Force
Alenia C-27J Spartan
Kár, hogy nem 1-2 nappal korábban jött:
A6-BMD
Etihad Airways ("ADNOC - Choose China" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
JY-AYP
Royal Jordanian ("OneWorld" livery)
Airbus A319-132
JU-1015
MIAT Mongolian Airlines
Boeing 737-8SH
Ennek közepesen örültünk, az előző napokon ilyenkor érkező heavy-k általában a Center pályára érkeztek:
D-ABYM
Lufthansa
Boeing 747-830
Megnéztük, mikor megy el a 2 festett 737-es, láttuk, hogy általában 18-as irányból szoktak indulni, és tekintve, hogy sok érdekes érkezőre nem volt kilátás, így átcuccoltunk az indulózós helyre.
D-AIFD
Lufthansa
Airbus A340-313
D-AIXG
Lufthansa
Airbus A350-941
Unalmamban svenkelni kezdtem a common indulókat:
|
D-AIBH | D-AIBI
Lufthansa
Airbus A319-112
TC-LSK
Turkish Airlines
Airbus A321-271NX
9H-QAE
Ryanair
Boeing 737-8AS
Sajnos indulóban se volt szerencsénk a fénnyel...:
D-ABKN
TUIfly ("Robinson Club Resorts" livery)
Boeing 737-86J
...úgyhogy visszatértünk a svenk-gyakorlatokhoz:
D-AIRC
Lufthansa
Airbus A321-131
Újabb dolog, amit először tapasztaltunk: a szpotterhellyel szembeni gurulóról indulók. A pálya teljes hossza 3970m, innen (S gurulóút) is még 2735m a rendelkezésre álló úthossz (TORA - Take-Off Run Available):
TC-CRE
Pegasus
Boeing 737-82R
A6-BMD
Etihad Airways ("ADNOC - Choose China" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
2 nappal később ő hozott haza minket:
D-AIUR
Lufthansa
Airbus A320-214
Azért voltak pillanatok, amikor teli napsütés is volt, de természetesen ahogy az lenni szokott, a common forgalomra jutottak a fotonok:
SU-GFJ
EgyptAir
Airbus A320-251N
Ha ő is innen ment volna, telibe sütötte volna a nap (az EgyptAir az első és második kép elkészülte közt szállt fel), de a pályavégről ment. Befordulóban sajnos pezsgett, és csak utánalövésben volt napos:
A6-DDD
Etihad Cargo
Boeing 777-FFX
I-ADJW
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-ACNV
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Kis életkép:
Szegényt akárhonan nézzük, bűnronda:
2707
Romanian Air Force
Alenia C-27J Spartan
9H-LOW
Lauda Europe
Airbus A320-233
I-ADJT
Air Dolomiti
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
D-ACKJ
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-ACNE
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
D-AILL
Lufthansa
Airbus A319-114
D-ALFI
Lufthansa Cargo ("Cargo Human Care" livery)
Boeing 777-F
9A-CTI
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-112
D-AIEE
Lufthansa
Airbus A321-271NX
D-ACNN
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
SX-NEC
Aegean Airlines
Airbus A320-271N
Ilyet se láttunk még vol x+1 - a szokásos lufi MD 25C-ról ment el, így mára egy ilyen szétpezsgett-felhőhátteres-ellenfényes-csíkothúzós giccsparádét sikerült összehozni:
D-ALCC
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
EI-RDG
Alitalia CityLiner
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
F-HLPM
Michelin Air Services
Dassault Falcon 2000LX
YR-BMR
Blue Air
Boeing 737-7K2
D-IERF
PACT Proair Charter Transport
Cessna 525 CitationJet CJ1
TC-JNL
Turkish Airlines
Airbus A330-343
Mennyibe került volna a másik oldalára is felragasztani a matricát... ?
9H-NEC
Air Malta ("We're Back!" titles)
Airbus A320-251N
Miután további javulásra nem láttunk esélyt, és az érdekes forgalom is mind elment, lezártuk ezt a napot.
Folyt.köv.!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2021.07.29. 08:00-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.06. EDDF PIC
Az esőnap.
Az előrejelzés is megmondta, hogy ezen a napon számíthatunk a legrosszabb időjárásra - be is jött.
A szokásos reggeli bevásárlás után ismét Zeppelinheim-on kezdtük a napot - reménytelenül nézve az égen a felhőket.
C-FRSE
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
D-AIXP
Lufthansa ("Lufthansa&You, #TogetherAgain" titles)
Airbus A350-941
CS-GLY
NetJets Europe
Bombardier BD-700-1A11 Global 5000
A6-EFG
Emirates
Boeing 777-F1H
D-AINP
Lufthansa
Airbus A320-271N
D-CBEN
Private
Cessna 560XL Citation XLS
D-AIGP
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A340-313
...és itt következett egy szolid 4 óra "pihenő", mivel változó intenzitással, de folyamatosan esett az eső. A kocsiban várakozva jobb ötlet híján megnéztük az előző hétvégi Forma-1-es futamot, majd az az ötletem támadt, hogy ha már itt vagyunk, legalább kocsiból nézzük meg a várost! Így is tettünk, egy szolid másfél órányi kocsikázás után jöttünk vissza Zeppelinheim-ra, ekkorra legalább elállt az eső.
TC-ACM
AirACT
Boeing 747-428F(ER)
SU-BUJ
Air Cairo
Airbus A320-214
HZ-AR27
Saudia
Boeing 787-10 Dreamliner
CS-TST
EuroAtlantic Airways
Boeing 767-34P(ER)
D-ABYA
Lufthansa
Boeing 747-830
TC-NBK
Pegasus
Airbus A320-251N
JA874J
Japan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
D-ALFH
Lufthansa Cargo
Boeing 777-F
A napi Lufthansa MD egy elég erős, elpattanós földetérés után átstartolt, így kétszer is volt lehetőségünk meglőni - a videót Peti remélem mihamarabb közzéteszi:
D-ALCC
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
CN-ROL
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Ezúttal is egy festett törököt fogtunk ki - a háttérben bizakodásra adott okot a felszakadozó felhőzet:
TC-LND
Turkish Airlines ("Tarihi Forma" livery)
Airbus A330-303
Időről időre ilyen sötét fellegek gyülekeztek, de szerencsére a nap hátralevő részében több esőt nem kaptunk:
EC-LKX
Air Europa Express ("Visit Salvador" sticker)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
TC-TJJ
Corendon Airlines ("Detur" livery)
Boeing 737-8S3
Ekkorra már tudtuk, hogy az Emirates-ből a gyűjteményemből még hiányzó kék Expo-s bálna jön + a China Eastern is egy festett 330-assal érkezik, ezért mivel napsütés esetén a Zeppelinheim már ellenfényes lett volna, felsétáltunk a 25L pálya reggeli / esti oldalára (nyáron a pálya vonalától északra kel a nap), hátha meg tudjuk ezeket lőni naposan...
...de előtte megálltunk a pályatengelyben:
VP-BJS
AirBridgeCargo
Boeing 747-8F
Ez a szpot sajnos messze nem ideális a fotózásra, de ezzel kellett beérnünk:
CS-TPP
TAP Express (operated by Portugália Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
N889FD
Federal Express (FedEx)
Boeing 777-FS2
9H-ILZ
VistaJet
Bombardier Challenger 850
Természetesen a nap NEM sütött ki erre (sem):
A6-EVH
Emirates ("Expo 2020 (Mobility / Blue)" titles)
Airbus A380-861
D-AILU
Lufthansa ("Lu" sticker)
Airbus A319-114
B-5943
China Eastern ("eastday.com" livery)
Airbus A330-243
HL7419
Asiana Cargo
Boeing 747-48EF(SCD)
9V-SMY
Singapore Airlines
Airbus A350-941
D-AIKM
Lufthansa
Airbus A330-343
Közben észrevettük, hogy Londonból elindult egy FedEx MD11 is, azt még mindenképp meg akartuk várni, ő a negyedik különböző MD a zsákban:
N602FE
Federal Express (FedEx)
McDonnell Douglas MD-11F
Megnéztem a Sun Surveyor nevű alkalmazást, amely kiterjesztett valóság segítségével (kameraképen mutatta, hogy hol és mikor bukik ki a nap) azt jelezte előre, hogy 9-től lehet ismét fény. Csak ekkorra épp fotózni nem lett volna mit, úgyhogy csalódottan elindultunk vacsoráért és vissza a szállodába. Kelsterbach-ban épp a Döneresnél álltunk sorban, amikor a jósolt időpontban olyan gyönyörű aranyórás fény lett, amilyet NAGYON régóta nem láttam már. Emiatt duplán fájt, hogy az MD nem jött kb. 20 perccel később...
Abban a reményben feküdtünk le aludni, hogy az utolsó nap majd talán kárpótol ezért... Hogy igazunk lett-e, kiderül holnap.
Folyt.köv.!
Az előrejelzés is megmondta, hogy ezen a napon számíthatunk a legrosszabb időjárásra - be is jött.
A szokásos reggeli bevásárlás után ismét Zeppelinheim-on kezdtük a napot - reménytelenül nézve az égen a felhőket.
C-FRSE
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
D-AIXP
Lufthansa ("Lufthansa&You, #TogetherAgain" titles)
Airbus A350-941
CS-GLY
NetJets Europe
Bombardier BD-700-1A11 Global 5000
A6-EFG
Emirates
Boeing 777-F1H
D-AINP
Lufthansa
Airbus A320-271N
D-CBEN
Private
Cessna 560XL Citation XLS
D-AIGP
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A340-313
...és itt következett egy szolid 4 óra "pihenő", mivel változó intenzitással, de folyamatosan esett az eső. A kocsiban várakozva jobb ötlet híján megnéztük az előző hétvégi Forma-1-es futamot, majd az az ötletem támadt, hogy ha már itt vagyunk, legalább kocsiból nézzük meg a várost! Így is tettünk, egy szolid másfél órányi kocsikázás után jöttünk vissza Zeppelinheim-ra, ekkorra legalább elállt az eső.
TC-ACM
AirACT
Boeing 747-428F(ER)
SU-BUJ
Air Cairo
Airbus A320-214
HZ-AR27
Saudia
Boeing 787-10 Dreamliner
CS-TST
EuroAtlantic Airways
Boeing 767-34P(ER)
D-ABYA
Lufthansa
Boeing 747-830
TC-NBK
Pegasus
Airbus A320-251N
JA874J
Japan Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
D-ALFH
Lufthansa Cargo
Boeing 777-F
A napi Lufthansa MD egy elég erős, elpattanós földetérés után átstartolt, így kétszer is volt lehetőségünk meglőni - a videót Peti remélem mihamarabb közzéteszi:
D-ALCC
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
CN-ROL
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Ezúttal is egy festett törököt fogtunk ki - a háttérben bizakodásra adott okot a felszakadozó felhőzet:
TC-LND
Turkish Airlines ("Tarihi Forma" livery)
Airbus A330-303
Időről időre ilyen sötét fellegek gyülekeztek, de szerencsére a nap hátralevő részében több esőt nem kaptunk:
EC-LKX
Air Europa Express ("Visit Salvador" sticker)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
TC-TJJ
Corendon Airlines ("Detur" livery)
Boeing 737-8S3
Ekkorra már tudtuk, hogy az Emirates-ből a gyűjteményemből még hiányzó kék Expo-s bálna jön + a China Eastern is egy festett 330-assal érkezik, ezért mivel napsütés esetén a Zeppelinheim már ellenfényes lett volna, felsétáltunk a 25L pálya reggeli / esti oldalára (nyáron a pálya vonalától északra kel a nap), hátha meg tudjuk ezeket lőni naposan...
...de előtte megálltunk a pályatengelyben:
VP-BJS
AirBridgeCargo
Boeing 747-8F
Ez a szpot sajnos messze nem ideális a fotózásra, de ezzel kellett beérnünk:
CS-TPP
TAP Express (operated by Portugália Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
N889FD
Federal Express (FedEx)
Boeing 777-FS2
9H-ILZ
VistaJet
Bombardier Challenger 850
Természetesen a nap NEM sütött ki erre (sem):
A6-EVH
Emirates ("Expo 2020 (Mobility / Blue)" titles)
Airbus A380-861
D-AILU
Lufthansa ("Lu" sticker)
Airbus A319-114
B-5943
China Eastern ("eastday.com" livery)
Airbus A330-243
HL7419
Asiana Cargo
Boeing 747-48EF(SCD)
9V-SMY
Singapore Airlines
Airbus A350-941
D-AIKM
Lufthansa
Airbus A330-343
Közben észrevettük, hogy Londonból elindult egy FedEx MD11 is, azt még mindenképp meg akartuk várni, ő a negyedik különböző MD a zsákban:
N602FE
Federal Express (FedEx)
McDonnell Douglas MD-11F
Megnéztem a Sun Surveyor nevű alkalmazást, amely kiterjesztett valóság segítségével (kameraképen mutatta, hogy hol és mikor bukik ki a nap) azt jelezte előre, hogy 9-től lehet ismét fény. Csak ekkorra épp fotózni nem lett volna mit, úgyhogy csalódottan elindultunk vacsoráért és vissza a szállodába. Kelsterbach-ban épp a Döneresnél álltunk sorban, amikor a jósolt időpontban olyan gyönyörű aranyórás fény lett, amilyet NAGYON régóta nem láttam már. Emiatt duplán fájt, hogy az MD nem jött kb. 20 perccel később...
Abban a reményben feküdtünk le aludni, hogy az utolsó nap majd talán kárpótol ezért... Hogy igazunk lett-e, kiderül holnap.
Folyt.köv.!
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
2021.07.07. EDDF PIC
A zárónap. Verőfényes napsütés, még talán az első napnál is jobb viszonyok!
Reggel szokásosan felkeltünk, majd összepakoltunk, kicsekkoltunk, bevásároltunk, végül irány a terminál leadni a kocsit és csomagmegőrzőbe tenni a bőröndöt.
Negyed óra bolyongás és fél óra gyaloglás után, az előző napokhoz képest kicsit később, 10 körül érkeztünk meg a szpotra.
YR-ASB
TAROM
Airbus A318-111
T7-ME5
Middle East Airlines
Airbus A321-271NX
Nem kellett sokat várnunk, és végre a lehető legjobb körülmények között húzhattuk be:
D-ABYT
Lufthansa ("Retro" livery)
Boeing 747-830
TC-SOR
SunExpress ("Aspendos" sticker)
Boeing 737-8AS
D-ABYJ
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
B-7879
Air China
Boeing 787-9 Dreamliner
D-ABYG
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIGM
Lufthansa
Airbus A340-313
OE-GLR
Goldeck Flug
Cessna 680A Citation Latitude
EC-MSB
Iberia Regional (Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
N17963
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
TC-LJS
Turkish Cargo
Boeing 777-F
D-ACNW
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
A6-BMG
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
Először találkoztunk ilyennel a túra során, de nem is baj:
D-ABOM
Condor
Boeing 757-330
Bezzeg Heklának el kellett mennie a Center pályára Na mindegy. MAX-bortány ide vagy oda, a 737-es akkor is ikonikus marad:
TF-ICY
Icelandair
Boeing 737 MAX 8
N27964
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
A nap első bukása...:
D-ALFG ("Flying 100% CO2 neutral" titles)
Lufthansa Cargo
Boeing 777-F
...mögötte szinte közvetlenül a második bukta:
D-ABMV
TUIfly ("CEWE Fotobuch" livery)
Boeing 737-86J
N684UA
United Airlines
Boeing 767-3CB(ER)
7T-VJW
Air Algérie
Airbus A330-202
Másodszor is meglett szép fényben, bár a háttér miatt az első napi változat jobban tetszik:
D-ABUM
Condor ("Retro" livery)
Boeing 767-31B(ER)
D-AALQ
DHL (operated by AeroLogic)
Boeing 777-F
T7-MRD
Middle East Airlines ("SkyTeam" livery)
Airbus A320-214
HL8042
Korean Air Lines
Boeing 777-3B5(ER)
D-ABYM
Lufthansa
Boeing 747-830
JA772F
ANA Cargo
Boeing 777-F
HZ-ARB
Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
Délutánra a fényviszonyok és a lufi MD miatt ismét áthelyezkedtünk a 18-as pálya mellé indulókat fotózni:
D-AECF
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
D-AILK
Lufthansa
Airbus A319-114
D-ACNF
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Itt is volt, amit csak részben...:
D-AALQ
DHL (operated by AeroLogic)
Boeing 777-F
D-AEBC
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...vagy utánalövésben sütött a nap:
D-AEAN
DHL
Airbus A300B4-622R(F)
JA772F
ANA Cargo
Boeing 777-F
A végére csak sikerült ezt is behúzni - nyugodtan indulhattunk haza:
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
D-CDRF
DRF Luftrettung
Bombardier Learjet 35A
D-AIEA
Lufthansa
Airbus A321-271NX
CN-RNU
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Ezzel ért véget a túra. Persze hogy ne legyen minden tökéletes, ezen a napon is a retro festésű 330-as jött a töröknek, de érkezőben az MD miatt nem tudtuk megvárni, indulóban pedig elment a 25C pályáról.
De sebaj, összességében élveztem a túrát. Ide még szerintem vissza fogok térni.
A hazaúton se volt semmi említésre méltó, érdekes volt viszont látni beszállításkor, hogy a beállító rendszeren előre ki volt írva a gép számára kijelölt futópálya (18) és indulási eljárás (SOLUS2S).
Részemről ennyi. Köszöntem a figyelmet!
Reggel szokásosan felkeltünk, majd összepakoltunk, kicsekkoltunk, bevásároltunk, végül irány a terminál leadni a kocsit és csomagmegőrzőbe tenni a bőröndöt.
Negyed óra bolyongás és fél óra gyaloglás után, az előző napokhoz képest kicsit később, 10 körül érkeztünk meg a szpotra.
YR-ASB
TAROM
Airbus A318-111
T7-ME5
Middle East Airlines
Airbus A321-271NX
Nem kellett sokat várnunk, és végre a lehető legjobb körülmények között húzhattuk be:
D-ABYT
Lufthansa ("Retro" livery)
Boeing 747-830
TC-SOR
SunExpress ("Aspendos" sticker)
Boeing 737-8AS
D-ABYJ
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIGU
Lufthansa
Airbus A340-313
B-7879
Air China
Boeing 787-9 Dreamliner
D-ABYG
Lufthansa
Boeing 747-830
D-AIGM
Lufthansa
Airbus A340-313
OE-GLR
Goldeck Flug
Cessna 680A Citation Latitude
EC-MSB
Iberia Regional (Air Nostrum)
Bombardier CRJ-1000 (CL-600-2E25)
N17963
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
TC-LJS
Turkish Cargo
Boeing 777-F
D-ACNW
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
A6-BMG
Etihad Airways
Boeing 787-10 Dreamliner
Először találkoztunk ilyennel a túra során, de nem is baj:
D-ABOM
Condor
Boeing 757-330
Bezzeg Heklának el kellett mennie a Center pályára Na mindegy. MAX-bortány ide vagy oda, a 737-es akkor is ikonikus marad:
TF-ICY
Icelandair
Boeing 737 MAX 8
N27964
United Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
A nap első bukása...:
D-ALFG ("Flying 100% CO2 neutral" titles)
Lufthansa Cargo
Boeing 777-F
...mögötte szinte közvetlenül a második bukta:
D-ABMV
TUIfly ("CEWE Fotobuch" livery)
Boeing 737-86J
N684UA
United Airlines
Boeing 767-3CB(ER)
7T-VJW
Air Algérie
Airbus A330-202
Másodszor is meglett szép fényben, bár a háttér miatt az első napi változat jobban tetszik:
D-ABUM
Condor ("Retro" livery)
Boeing 767-31B(ER)
D-AALQ
DHL (operated by AeroLogic)
Boeing 777-F
T7-MRD
Middle East Airlines ("SkyTeam" livery)
Airbus A320-214
HL8042
Korean Air Lines
Boeing 777-3B5(ER)
D-ABYM
Lufthansa
Boeing 747-830
JA772F
ANA Cargo
Boeing 777-F
HZ-ARB
Saudia
Boeing 787-9 Dreamliner
Délutánra a fényviszonyok és a lufi MD miatt ismét áthelyezkedtünk a 18-as pálya mellé indulókat fotózni:
D-AECF
Lufthansa (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
D-AILK
Lufthansa
Airbus A319-114
D-ACNF
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Itt is volt, amit csak részben...:
D-AALQ
DHL (operated by AeroLogic)
Boeing 777-F
D-AEBC
Lufthansa Regional (operated by Lufthansa CityLine)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
...vagy utánalövésben sütött a nap:
D-AEAN
DHL
Airbus A300B4-622R(F)
JA772F
ANA Cargo
Boeing 777-F
A végére csak sikerült ezt is behúzni - nyugodtan indulhattunk haza:
D-ALCA
Lufthansa Cargo
McDonnell Douglas MD-11F
D-CDRF
DRF Luftrettung
Bombardier Learjet 35A
D-AIEA
Lufthansa
Airbus A321-271NX
CN-RNU
Royal Air Maroc
Boeing 737-8B6
Ezzel ért véget a túra. Persze hogy ne legyen minden tökéletes, ezen a napon is a retro festésű 330-as jött a töröknek, de érkezőben az MD miatt nem tudtuk megvárni, indulóban pedig elment a 25C pályáról.
De sebaj, összességében élveztem a túrát. Ide még szerintem vissza fogok térni.
A hazaúton se volt semmi említésre méltó, érdekes volt viszont látni beszállításkor, hogy a beállító rendszeren előre ki volt írva a gép számára kijelölt futópálya (18) és indulási eljárás (SOLUS2S).
Részemről ennyi. Köszöntem a figyelmet!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2021 Július - Frankfurt, Köln
Koszi a beszamolot, jo kis turanak tunik valoban! A kolni fenyek igazan brutalisak voltak az eso utan!
8 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég