2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
7 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Januárban kezdett megfogalmazódni, hogy jó lenne idén megnézni az MSC-re érkező forgalmat, hátha elkapunk valami extrát. Úgy voltunk vele, hogy ha csak nem ömlik 3 napig az eső, nekivágunk, kikapcsolódásnak így is jó lesz. Az esemény időpontjára folyton más időjárást jósoltak, hol jobbat, hol rosszabbat, úgyhogy igazából már nem is foglalkoztunk az előrejelzésekkel. Némileg nagyobb zavart a hirtelen bejelentett sztrájk okozott, ami Németország főbb repterein gyakorlatilag lenullázta a pénteki forgalmat. B tervként ezért figyeltük Salzburgot és Innsbruckot is, hátha érdemesebb oda átgurulni (végül nem mentünk). Dani és Topi már csütörtökön elindultak, mi Petivel csak péntek hajnalban. Dél körül értünk ki, sajnos pont előttünk jött le egy USAF 757, amin fény is volt, ezt majd Daniék prezentálják. Kiérve brutális szél fogadott minket, ami ki is tartott vasárnapig, ehhez társult aznapra egy kevés eső is, úgyhogy péntekről csak 1-2 kép jön dokumentációs jelleggel.
German Air Force
15+04
Airbus A321-231
Private
HB-IGO
Dassault Falcon 2000LX
USAF
18-1942
Gulfstream C-37B
Jet Executive
D-CDIM
Learjet 35A
Hellenic Air Force
273
Dassault Falcon 7X
Deer Jet
B-8415
Airbus A320-232CJ
German Air Force
15+04
Airbus A321-231
Private
HB-IGO
Dassault Falcon 2000LX
USAF
18-1942
Gulfstream C-37B
Jet Executive
D-CDIM
Learjet 35A
Hellenic Air Force
273
Dassault Falcon 7X
Deer Jet
B-8415
Airbus A320-232CJ
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Első napi termés, avagy amiről Benjiék (nagyrészt) lemaradtak.
Ahogy Benji is írta, a folyamatosan változó, bizonytalan előrejelzés és azon infó ellenére, hogy E-4B idén nem lesz (mint aztán később kiderült, Nürnbergben járt aznap a gép, de erről nagyon későn értesültünk csak...) - úgy döntöttünk, elindulunk.
A 2019-es eresztést tudtuk, hogy nem fogjuk tudni überelni, de nem is ez volt a cél, inkább a repülőtér felfedezése, mivel Topi több mint 10 éve, mi Benjivel egyáltalán nem jártunk még itt fotózni.
Topival csütörtök délután fél 4-kor indultunk el a városból kifelé - a kb. 6 órás út nagyrészt eseménytelenül telt.
Annak ellenére, hogy a hosszú és fárasztó nap után kb. éjfélkor feküdtünk le, valami megmagyarázhatatlan okból fél 6-kor mégis mindkettőnknek kipattant a szeme, így hát nem volt mit tenni, még jóval naplemente előtt kihelyezkedtünk a szpotra, főleg hogy 3db USAF B737 is úton volt az Andrews légibázisról.
Tudtuk, hogy megterhelő nap vár ránk, mivel a repülőtéren a sztrájk miatt konkrétan teljesen megállt az élet...
...és mint tudjuk, a semmittevésben lehet a legjobban elfáradni Na mindegy, egyelőre ennyit a pofázásból.
Amióta a Topaz Photo AI-t használom, sokkal jobban merem magas (itt 12800-as) ISO-n használni a gépet:
I-GATC
Compagnia Aeronautica Italiana
Gulfstream G600
05-4613
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7DM(BBJ))
...itt már csak 6400:
02-0202
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7CP(BBJ))
...a harmadik gépről a következő napon egy fokkal jobb fotót sikerült lőni, bár a nap azt se sütötte - azt majd a második napi adagban mutatom meg.
Sajnos a felhős időre való előrejelzés nagyrészt be is jött - ehhez társult még a konstans 20-25kts erősségű, 35-40kts lökésekkel tarkított lágy tavaszi szellő
A forgalom nagy részét kisebb business jet-ek alkották...:
V-11
Royal Netherlands Air Force
Gulfstream IV
...amik látszólag zavartalanul jöttek-mentek...:
D-CAPO
Jet Executive
Learjet 35A
84-0096
United States Air Force (USAF)
Gates Learjet C-21A (35A)
...de azért néha 1-1 nagyobbacska vas is beesett, mint például a török lajstromban lévő albán kormánygép...:
TC-ANA
Albania Government
Airbus A319-115(CJ)
...vagy a német légierő vadiúj A321neo-ja:
15+10
German Air Force
Airbus A321-251NX
Kb. 1 órányi napsütés jutott erre a napra - 11 óra és dél között...:
F-RAFA
Armée de l'Air (French Air Force)
Dassault Falcon 7X
YU-SRB
Republic of Serbia
Embraer EMB-135BJ Legacy 600
OO-GPE
Abelag Aviation
Dassault Falcon 900LX
...aminek következményeként ez lett nekem a nap fogása:
98-0001
United States Air Force (USAF)
Boeing C-32A (757-2G4)
9K-GCC
Kuwait Government
Boeing 737-9BQER(BBJ3)
...majd vissza a felhős időhöz (ezt a gépet már csak azért is szerkesztettem meg, hogy elmondhassam a feleségemnek, hogy neki is fotóztam valamit - a gépen látható cégnél dolgozik) :
OY-GFS
Air Alsie
Dassault Falcon 2000LXS
A kínai külügyminiszter gépével se volt szerencsénk - azért se, mert azt aztán itthon se tudtam végül meglőni, pedig bomba fényekben ment el (lsd. vonatkozó topik...):
B-8415
Deer Jet
Airbus A320-232(CJ) Prestige
Lett volna még másfél óra a naplementéig, de mivel nem láttunk semmilyen érdekes forgalmat, elmentünk tankolni-bevásárolni, majd vissza a szállodába.
Amit még fontos kiemelni, hogy a gyakorlatilag zéró forgalom és mocsok időjárás ellenére ha 50 szpotter nem nyüzsgött a dombon és a kerítésnél, egy se!
Folyt.köv.
Ahogy Benji is írta, a folyamatosan változó, bizonytalan előrejelzés és azon infó ellenére, hogy E-4B idén nem lesz (mint aztán később kiderült, Nürnbergben járt aznap a gép, de erről nagyon későn értesültünk csak...) - úgy döntöttünk, elindulunk.
A 2019-es eresztést tudtuk, hogy nem fogjuk tudni überelni, de nem is ez volt a cél, inkább a repülőtér felfedezése, mivel Topi több mint 10 éve, mi Benjivel egyáltalán nem jártunk még itt fotózni.
Topival csütörtök délután fél 4-kor indultunk el a városból kifelé - a kb. 6 órás út nagyrészt eseménytelenül telt.
Annak ellenére, hogy a hosszú és fárasztó nap után kb. éjfélkor feküdtünk le, valami megmagyarázhatatlan okból fél 6-kor mégis mindkettőnknek kipattant a szeme, így hát nem volt mit tenni, még jóval naplemente előtt kihelyezkedtünk a szpotra, főleg hogy 3db USAF B737 is úton volt az Andrews légibázisról.
Tudtuk, hogy megterhelő nap vár ránk, mivel a repülőtéren a sztrájk miatt konkrétan teljesen megállt az élet...
- 2 kivétellel MINDEN érkező és induló menetrend szerinti (összesen 700+) járat törölve lett
- A 2 kivétel egy-egy Smartlynx és SunExpress járat volt, amik Hurghadából és Antalya-ból elindultak Münchenbe, DE
- Előbbi Memmingen-be, utóbbi Nürnbergbe divertált
...és mint tudjuk, a semmittevésben lehet a legjobban elfáradni Na mindegy, egyelőre ennyit a pofázásból.
Amióta a Topaz Photo AI-t használom, sokkal jobban merem magas (itt 12800-as) ISO-n használni a gépet:
I-GATC
Compagnia Aeronautica Italiana
Gulfstream G600
05-4613
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7DM(BBJ))
...itt már csak 6400:
02-0202
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7CP(BBJ))
...a harmadik gépről a következő napon egy fokkal jobb fotót sikerült lőni, bár a nap azt se sütötte - azt majd a második napi adagban mutatom meg.
Sajnos a felhős időre való előrejelzés nagyrészt be is jött - ehhez társult még a konstans 20-25kts erősségű, 35-40kts lökésekkel tarkított lágy tavaszi szellő
A forgalom nagy részét kisebb business jet-ek alkották...:
V-11
Royal Netherlands Air Force
Gulfstream IV
...amik látszólag zavartalanul jöttek-mentek...:
D-CAPO
Jet Executive
Learjet 35A
84-0096
United States Air Force (USAF)
Gates Learjet C-21A (35A)
...de azért néha 1-1 nagyobbacska vas is beesett, mint például a török lajstromban lévő albán kormánygép...:
TC-ANA
Albania Government
Airbus A319-115(CJ)
...vagy a német légierő vadiúj A321neo-ja:
15+10
German Air Force
Airbus A321-251NX
Kb. 1 órányi napsütés jutott erre a napra - 11 óra és dél között...:
F-RAFA
Armée de l'Air (French Air Force)
Dassault Falcon 7X
YU-SRB
Republic of Serbia
Embraer EMB-135BJ Legacy 600
OO-GPE
Abelag Aviation
Dassault Falcon 900LX
...aminek következményeként ez lett nekem a nap fogása:
98-0001
United States Air Force (USAF)
Boeing C-32A (757-2G4)
9K-GCC
Kuwait Government
Boeing 737-9BQER(BBJ3)
...majd vissza a felhős időhöz (ezt a gépet már csak azért is szerkesztettem meg, hogy elmondhassam a feleségemnek, hogy neki is fotóztam valamit - a gépen látható cégnél dolgozik) :
OY-GFS
Air Alsie
Dassault Falcon 2000LXS
A kínai külügyminiszter gépével se volt szerencsénk - azért se, mert azt aztán itthon se tudtam végül meglőni, pedig bomba fényekben ment el (lsd. vonatkozó topik...):
B-8415
Deer Jet
Airbus A320-232(CJ) Prestige
Lett volna még másfél óra a naplementéig, de mivel nem láttunk semmilyen érdekes forgalmat, elmentünk tankolni-bevásárolni, majd vissza a szállodába.
Amit még fontos kiemelni, hogy a gyakorlatilag zéró forgalom és mocsok időjárás ellenére ha 50 szpotter nem nyüzsgött a dombon és a kerítésnél, egy se!
Folyt.köv.
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Szombaton végre a normál forgalom is megindult, több érdekesség is várható volt aznapra. Talán a leginkább az Azeri A340 indulásra gyúrtunk, sajnos ez végül nem valósult meg. Bár melegünk azért nem volt, de az idő kegyesebb volt hozzánk. Sokszor brutál fények alakultak ki, amiket aztán egy gyorsan bekúszó felhő felülírt, majd az egész kezdődött előlről. Jöjjön egy nagyobb adag a nap első feléből, vegyesn VIP és normál forgalom.
USAF
05-0730
Boeing C-40C
Smartlynx
9H-SMH
Airbus A330-343
Qatar Airways
A7-BAB
Boeing 777-3DZ(ER)
Oman Air
A4O-SI
Boeing 787-9 Dreamliner
United Airlines
N787UA
Boeing 777-222(ER)
Egy-két tornyos+mordori hátteres is legyen
Lufthansa
D-AIZM
Airbus A320-214
Aerotranscargo
ER-BBJ
Boeing 747-412F
Lufthansa
D-AILW
Airbus A319-111
ITA Airways
EI-DTA
Airbus A320-216
TAROM
YR-BGM
Boeing 737-8H6(WL)
Néhány Lufthansa gép már az Eurowings flottáját gazdagítja
Eurowings Discover
D-AIUU
Airbus A320-214
Corendon
TC-COR
Boeing 737-8SH
Lufthansa
D-AIDM
Airbus A321-231
Lufthansa
D-AIXL
Airbus A350-941
USAF
05-0730
Boeing C-40C
Smartlynx
9H-SMH
Airbus A330-343
Qatar Airways
A7-BAB
Boeing 777-3DZ(ER)
Oman Air
A4O-SI
Boeing 787-9 Dreamliner
United Airlines
N787UA
Boeing 777-222(ER)
Egy-két tornyos+mordori hátteres is legyen
Lufthansa
D-AIZM
Airbus A320-214
Aerotranscargo
ER-BBJ
Boeing 747-412F
Lufthansa
D-AILW
Airbus A319-111
ITA Airways
EI-DTA
Airbus A320-216
TAROM
YR-BGM
Boeing 737-8H6(WL)
Néhány Lufthansa gép már az Eurowings flottáját gazdagítja
Eurowings Discover
D-AIUU
Airbus A320-214
Corendon
TC-COR
Boeing 737-8SH
Lufthansa
D-AIDM
Airbus A321-231
Lufthansa
D-AIXL
Airbus A350-941
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Italy - Air Force
MM-62210
Dassault Falcon 900
Emirates
A6-EGL
Boeing 777-31H(ER)
Lufthansa
D-ACNR
Bombardier CRJ-900LR
Eurowings Discover
D-AIUW
Airbus A320-214
Topinak speciálba egy kis Dolomiti
Air Dolomiti
I-ADJV, ADJP
Embraer E195LR
Pegasus
TC-RBH
Airbus A321-251NX
Switzerland - Air Force
T-751
Bombarider Challenger 604
Polish Government
SP-LIG
Embraer E175LR
European Air Charter
LZ-LAI
Airbus A320-214
Egyre ritkább látvány a Dash8 is
Croatia Airlines
9A-CQB
Bombardier Dash8-Q400
Bairline Fluggesellschaft
OE-LUB
Gulfstream G500
Fuerza Aerea Española (Spanish Air Force)
T18-3
Dassault Falcon 900B
Rövid időre átmentünk az északi pályához elsősorban a festett Icelandair miatt, de előtte még egy másik régóta vadászott gép is bekerült a zsákba.
Condor (retro livery)
D-AICH
Airbus A320-212
Icelandair (100 years independence livery)
TF-FIX
Boeing 757-308
A pénteki törlés miatt kaptunk még egy jeges ceruzát, sajnos nem a Heklát
Icelandair
TF-FIK
Boeing 757-256
Valami miatt (valószínűleg miattunk ) kb 20 percen keresztül minden érkezőt az északi pályára hoztak le, azt is akinek, amúgy a rutin szerint déli pálya járt volna. Így jöhetett le elénk pl ez is:
SunExpress (Istanbul livery)
TC-SOZ
Boeing 737-8HX
Emirates
A6-EEN
Airbus A380-861
United Airlines
N647UA
Boeing 767-322ER
Folyt.köv részemről a délutáni képekkel.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Jöjjön akkor tőlem is a második napi eresztés.
Kezdésnek az előző nap említett harmadik USAF 737-es:
05-0730
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7DM(BBJ))
9H-SMH
SmartLynx (operated by SmartLynx Malta)
Airbus A330-343
A7-BAB
Qatar Airways ("OneWorld" livery)
Boeing 777-3DZ(ER)
A4O-SI
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az előző naphoz képest a rendes forgalom mellé a nap is hamarabb sütött ki:
D-AIZM
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
N787UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
Nincs Dani-féle beszámoló "Variációk egy témára" nélkül Ezúttal a Eurowings Discover támogatásával:
D-AIUV | D-AIUW
Eurowings Discover
Airbus A320-214
EI-DTA
ITA Airways
Airbus A320-216
ER-BBJ
Aerotranscargo
Boeing 747-412F
YR-BGM
TAROM
Boeing 737-8H6
EC-MUZ
Air Europa
Boeing 737-85P
A vs. B verseny:
D-AIUU | TC-COR
Eurowings Discover | Corendon Airlines
Airbus A320-214 | Boeing 737-8SH
D-AIXL
Lufthansa
Airbus A350-941
MM62210
Aeronautica Militare (Italian Air Force)
Dassault Falcon 900EX
A6-EGL
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
I-ADJV
Air Dolomiti ("Star Alliance" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
T-751
Swiss Air Force
Bombardier CC-144C Challenger (CL-600-2B16/604)
SP-LIG
Polish Government (operated by LOT - Polish Airlines)
Embraer ERJ-175LR (ERJ-170-200 LR)
LZ-LAI
European Air Charter
Airbus A320-214
OE-HEY
IFFD GmbH
Dassault Falcon 2000EX
Apparently nekik is van egy máltai leányuk:
9H-EWE
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A320-214
SP-LNN
LOT - Polish Airlines
Embraer ERJ-195AR (ERJ-190-200 IGW)
9A-CQB
Croatia Airlines
Bombardier DHC-8-402Q Dash 8
T.18-3
Fuerza Aerea Española (Spanish Air Force)
Dassault Falcon 900B
Még mielőtt áthelyezkedtünk a víztározóhoz (5-ös szpot), Topival gyorsan megnéztük, hogy a lezárások/építkezések ellenére is megközelíthető a 4-es szpot - ennek az utolsó nap lesz majd némi jelentősége.
Ha már ott voltunk, bevártuk a 2 skandit:
EI-SIM | EI-SIH
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
A második nap 2 top fogása - az erős, lökéses szél a pilótákat is rendesen megdolgoztatta:
D-AICH
Condor ("Retro" livery)
Airbus A320-212
TF-ISX
Icelandair ("100 Years Icelandic Independence" livery)
Boeing 757-3E7
Talán az első ACJ 320neo, amivel találkozom:
G-KELT
Acropolis Aviation
Airbus A320-251N(ACJ)
Bármi is volt az oka, hogy ezeket az amúgy déli pályára logikus érkezőket az északi pályára hozták le, nagyon hálásak voltunk érte
9K-AKM
Kuwait Airways
Airbus A320-251N
CS-TJJ
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251N
TF-FIK
Icelandair
Boeing 757-256
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
...persze ennek az volt az ára, hogy a Cleantechflyer Lufi A359-et buktuk indulóban - mondjuk ha jól emlékszem fény nem volt rajta...
N12021
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Miután minden amit vártunk (sőt még annál is több) lejött az északi pályára, irány vissza a szokott hely:
9V-SMD
Singapore Airlines
Airbus A350-941
TC-RBH
Pegasus
Airbus A321-251NX
B-17885
EVA Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az előző napi járattörlés néhány társaságnál nagyobb típust jelentett:
SU-GER
EgyptAir
Boeing 787-9 Dreamliner
Brüsszel után itt se sikerült kivégezni:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
Némelyik business jet közepesen érthetetlen okból a pálya végéről indult, így annak ellenére, hogy a pálya 1/3-ánál is kevesebb távolságra voltunk a küszöbtől, mégis tudtunk már a levegőben lévő, vagy épp rotálós képet lőni (lsd. alább):
CS-LTV
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
CS-TJJ
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251N
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
Azért néha ki tudott sütni a nap arra a gépre, amelyikre szerettük volna...:
9K-GEA
Kuwait Government
Airbus A319-115(CJ)
...de tulajdonképpen itt vége is volt a fénynek a nap hátralévő részére:
HS-THC
Thai Airways
Airbus A350-941
OE-FIX
Private
Cessna 525 CitationJet CJ1
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
15+04
German Air Force
Airbus A321-231
A két polák ugyanonnan indult...:
0112 | 0111
Polish Government
Boeing 737-8TV(BBJ2)
"Előttem az utódom", avagy ahogy érkeznek az első osztállyal rendelkező A359-esek, 1-in-1-out elven úgy vonják ki a 346-osokat:
D-AIXN | D-AIHU
Lufthansa
Airbus A350-941 | A340-642
D-AAAY
Air Independence
Bombardier Challenger 604
Naplementére egy ameróka giccsburger...:
09-9212
United States Air Force (USAF)
Boeing C-17A Globemaster III
...majd a sólyom után...:
VQ-BHE
Somon Air
Boeing 737-8GP
...egy improvizált-állványos kékórás terminálképpel zártuk a napot:
Folyt.köv. a zárónappal.
Kezdésnek az előző nap említett harmadik USAF 737-es:
05-0730
United States Air Force (USAF)
Boeing C-40C (737-7DM(BBJ))
9H-SMH
SmartLynx (operated by SmartLynx Malta)
Airbus A330-343
A7-BAB
Qatar Airways ("OneWorld" livery)
Boeing 777-3DZ(ER)
A4O-SI
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az előző naphoz képest a rendes forgalom mellé a nap is hamarabb sütött ki:
D-AIZM
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
N787UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
Nincs Dani-féle beszámoló "Variációk egy témára" nélkül Ezúttal a Eurowings Discover támogatásával:
D-AIUV | D-AIUW
Eurowings Discover
Airbus A320-214
EI-DTA
ITA Airways
Airbus A320-216
ER-BBJ
Aerotranscargo
Boeing 747-412F
YR-BGM
TAROM
Boeing 737-8H6
EC-MUZ
Air Europa
Boeing 737-85P
A vs. B verseny:
D-AIUU | TC-COR
Eurowings Discover | Corendon Airlines
Airbus A320-214 | Boeing 737-8SH
D-AIXL
Lufthansa
Airbus A350-941
MM62210
Aeronautica Militare (Italian Air Force)
Dassault Falcon 900EX
A6-EGL
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
I-ADJV
Air Dolomiti ("Star Alliance" livery)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
T-751
Swiss Air Force
Bombardier CC-144C Challenger (CL-600-2B16/604)
SP-LIG
Polish Government (operated by LOT - Polish Airlines)
Embraer ERJ-175LR (ERJ-170-200 LR)
LZ-LAI
European Air Charter
Airbus A320-214
OE-HEY
IFFD GmbH
Dassault Falcon 2000EX
Apparently nekik is van egy máltai leányuk:
9H-EWE
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A320-214
SP-LNN
LOT - Polish Airlines
Embraer ERJ-195AR (ERJ-190-200 IGW)
9A-CQB
Croatia Airlines
Bombardier DHC-8-402Q Dash 8
T.18-3
Fuerza Aerea Española (Spanish Air Force)
Dassault Falcon 900B
Még mielőtt áthelyezkedtünk a víztározóhoz (5-ös szpot), Topival gyorsan megnéztük, hogy a lezárások/építkezések ellenére is megközelíthető a 4-es szpot - ennek az utolsó nap lesz majd némi jelentősége.
Ha már ott voltunk, bevártuk a 2 skandit:
EI-SIM | EI-SIH
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
A második nap 2 top fogása - az erős, lökéses szél a pilótákat is rendesen megdolgoztatta:
D-AICH
Condor ("Retro" livery)
Airbus A320-212
TF-ISX
Icelandair ("100 Years Icelandic Independence" livery)
Boeing 757-3E7
Talán az első ACJ 320neo, amivel találkozom:
G-KELT
Acropolis Aviation
Airbus A320-251N(ACJ)
Bármi is volt az oka, hogy ezeket az amúgy déli pályára logikus érkezőket az északi pályára hozták le, nagyon hálásak voltunk érte
9K-AKM
Kuwait Airways
Airbus A320-251N
CS-TJJ
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251N
TF-FIK
Icelandair
Boeing 757-256
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
...persze ennek az volt az ára, hogy a Cleantechflyer Lufi A359-et buktuk indulóban - mondjuk ha jól emlékszem fény nem volt rajta...
N12021
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Miután minden amit vártunk (sőt még annál is több) lejött az északi pályára, irány vissza a szokott hely:
9V-SMD
Singapore Airlines
Airbus A350-941
TC-RBH
Pegasus
Airbus A321-251NX
B-17885
EVA Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Az előző napi járattörlés néhány társaságnál nagyobb típust jelentett:
SU-GER
EgyptAir
Boeing 787-9 Dreamliner
Brüsszel után itt se sikerült kivégezni:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
Némelyik business jet közepesen érthetetlen okból a pálya végéről indult, így annak ellenére, hogy a pálya 1/3-ánál is kevesebb távolságra voltunk a küszöbtől, mégis tudtunk már a levegőben lévő, vagy épp rotálós képet lőni (lsd. alább):
CS-LTV
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
CS-TJJ
TAP - Air Portugal
Airbus A321-251N
9H-NEB
Air Malta
Airbus A320-251N
Azért néha ki tudott sütni a nap arra a gépre, amelyikre szerettük volna...:
9K-GEA
Kuwait Government
Airbus A319-115(CJ)
...de tulajdonképpen itt vége is volt a fénynek a nap hátralévő részére:
HS-THC
Thai Airways
Airbus A350-941
OE-FIX
Private
Cessna 525 CitationJet CJ1
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
15+04
German Air Force
Airbus A321-231
A két polák ugyanonnan indult...:
0112 | 0111
Polish Government
Boeing 737-8TV(BBJ2)
"Előttem az utódom", avagy ahogy érkeznek az első osztállyal rendelkező A359-esek, 1-in-1-out elven úgy vonják ki a 346-osokat:
D-AIXN | D-AIHU
Lufthansa
Airbus A350-941 | A340-642
D-AAAY
Air Independence
Bombardier Challenger 604
Naplementére egy ameróka giccsburger...:
09-9212
United States Air Force (USAF)
Boeing C-17A Globemaster III
...majd a sólyom után...:
VQ-BHE
Somon Air
Boeing 737-8GP
...egy improvizált-állványos kékórás terminálképpel zártuk a napot:
Folyt.köv. a zárónappal.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Zárónap
Ezen a napon egy kicsit később keltünk, mint előtte - ennek viszont az lett az eredménye, hogy az azeri küldöttségről teljesen lemaradtunk, mivel előző este még nem jelentek meg az indulási infók, de mire felkeltünk, már késő volt, főleg hogy még össze kellett pakolnunk és ki kellett csekkolnunk - mondjuk pontosan ugyanolyan fénytelenül mentek el, mint ahogy Budapestre érkeztek pár hete.
Erre a napra a továbbra is helyenként orkán-erejű szél mellé több kisebb-nagyobb zápor is társult, így fontos szemponttá vált, hogy minél közelebb tudjunk maradni az autóinkhoz.
Mivel az első néhány kiszemelt érkező az északi pályára volt várható és a víztározó mint lehetőség nem játszott, így jött a képbe a 4-es (Patakpartos) pozíció.
Elsőnek jöjjön a Lufthansa legújabb típusa, ami egyelőre München és Frankfurt között ingázik:
D-ABPC
Lufthansa
Boeing 787-9 Dreamliner
...majd következett az összes megmaradt rögbis Lingus...:
EI-DEI
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
...és az előző nap indulóban már fotózott 4lukú:
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
Giccseskedni ma is lehetett - talán jobban is, mint az előző napokon:
D-AIDM
Lufthansa
Airbus A321-231
Irány a déli pálya - ezúttal a kerítés mellett létrázás helyett a szpotterdombra mentünk fel:
N791AN
American Airlines ("OneWorld" livery)
Boeing 777-223(ER)
Egy kis körkép a 2-es terminálról:
Szerencsére azért ezen a napon se maradtunk napsütés nélkül...:
01-0191
United States Air Force (USAF)
Boeing C-17A Globemaster III
...de persze jobban örültünk volna, ha pl. őt legalább egyszer önálló mozgás közben süti meg a nap:
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
Innentől ismét kezdődött a "villany kapcsolgatása":
EI-IMD | EC-NVZ
ITA Airways | Air Europa
Airbus A319-112 | Boeing 787-8 Dreamliner
A rövidebbuszból is pipa a máltai lajstrom:
9H-EXP
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A319-132
N12005
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
9H-NEC
Air Malta
Airbus A320-251N
A szaudira csak gurulóban jutott foton...:
HZ-SKY1
Sky Prime Aviation
Airbus A340-212
SX-NAK
Aegean Airlines
Airbus A321-271NX
D-AIAC
Condor
Airbus A321-211
A6-EEJ
Emirates ("Journey to the Future" livery)
Airbus A380-861
Ahogy a túrán eddig is megszokhattuk, a fény általában rosszkor volt jó helyen - vagy a common gépre jutott színpadi világítás...:
N797UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
...vagy csak abban a szögben volt jó, amikor a szárny kitakarja a lényeget:
A7-BAH
Qatar Airways ("FIFA World Cup 2022" sticker)
Boeing 777-3DZ(ER)
D-AIXM
Lufthansa
Airbus A350-941
PH-EXY
KLM Royal Dutch Airlines (operated by KLM Cityhopper)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
A pezsgés nagyrészt non-egzisztens volt, de azért 1-1 gépre jutott abból is:
D-APGS
K5-Aviation
Airbus A319-115(CJ)
Végül Frankfurt és Brüsszel után ezúttal nem jött össze, hogy a túra utolsó nagyobb fogása fényben legyen meg:
D-AIVD
Lufthansa ("Cleantechflyer" livery)
Airbus A350-941
Ezek után a ránk váró 6 órás hazaútra való tekintettel elhagytuk a repteret - persze először a terminálra voltunk kénytelenek felmenni, mivel a vasárnapi boltzárat elfelejtve nem vásároltunk be előre, és csak ott volt nyitva üzlet.
Végül kb. ugyanabban az időpontban indultunk el haza, mint csütörtökön ide - hazafelé St.Pölten és a bécsi elkerülő között volt nagyon dzsihád az időjárás, ezt leszámítva nem volt semmi említésre méltó.
Az időjárás és a sztrájk ellenére úgy érzem azért megérte kimennünk, de annyi biztos, hogy legközelebb 1 nappal hamarabb kell elindulni
Részemről köszöntem a figyelmet, a többiek majd még hozzák, ami esetleg nálam kimaradt.
Ezen a napon egy kicsit később keltünk, mint előtte - ennek viszont az lett az eredménye, hogy az azeri küldöttségről teljesen lemaradtunk, mivel előző este még nem jelentek meg az indulási infók, de mire felkeltünk, már késő volt, főleg hogy még össze kellett pakolnunk és ki kellett csekkolnunk - mondjuk pontosan ugyanolyan fénytelenül mentek el, mint ahogy Budapestre érkeztek pár hete.
Erre a napra a továbbra is helyenként orkán-erejű szél mellé több kisebb-nagyobb zápor is társult, így fontos szemponttá vált, hogy minél közelebb tudjunk maradni az autóinkhoz.
Mivel az első néhány kiszemelt érkező az északi pályára volt várható és a víztározó mint lehetőség nem játszott, így jött a képbe a 4-es (Patakpartos) pozíció.
Elsőnek jöjjön a Lufthansa legújabb típusa, ami egyelőre München és Frankfurt között ingázik:
D-ABPC
Lufthansa
Boeing 787-9 Dreamliner
...majd következett az összes megmaradt rögbis Lingus...:
EI-DEI
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
...és az előző nap indulóban már fotózott 4lukú:
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
Giccseskedni ma is lehetett - talán jobban is, mint az előző napokon:
D-AIDM
Lufthansa
Airbus A321-231
Irány a déli pálya - ezúttal a kerítés mellett létrázás helyett a szpotterdombra mentünk fel:
N791AN
American Airlines ("OneWorld" livery)
Boeing 777-223(ER)
Egy kis körkép a 2-es terminálról:
Szerencsére azért ezen a napon se maradtunk napsütés nélkül...:
01-0191
United States Air Force (USAF)
Boeing C-17A Globemaster III
...de persze jobban örültünk volna, ha pl. őt legalább egyszer önálló mozgás közben süti meg a nap:
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
Innentől ismét kezdődött a "villany kapcsolgatása":
EI-IMD | EC-NVZ
ITA Airways | Air Europa
Airbus A319-112 | Boeing 787-8 Dreamliner
A rövidebbuszból is pipa a máltai lajstrom:
9H-EXP
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A319-132
N12005
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
9H-NEC
Air Malta
Airbus A320-251N
A szaudira csak gurulóban jutott foton...:
HZ-SKY1
Sky Prime Aviation
Airbus A340-212
SX-NAK
Aegean Airlines
Airbus A321-271NX
D-AIAC
Condor
Airbus A321-211
A6-EEJ
Emirates ("Journey to the Future" livery)
Airbus A380-861
Ahogy a túrán eddig is megszokhattuk, a fény általában rosszkor volt jó helyen - vagy a common gépre jutott színpadi világítás...:
N797UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
...vagy csak abban a szögben volt jó, amikor a szárny kitakarja a lényeget:
A7-BAH
Qatar Airways ("FIFA World Cup 2022" sticker)
Boeing 777-3DZ(ER)
D-AIXM
Lufthansa
Airbus A350-941
PH-EXY
KLM Royal Dutch Airlines (operated by KLM Cityhopper)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
A pezsgés nagyrészt non-egzisztens volt, de azért 1-1 gépre jutott abból is:
D-APGS
K5-Aviation
Airbus A319-115(CJ)
Végül Frankfurt és Brüsszel után ezúttal nem jött össze, hogy a túra utolsó nagyobb fogása fényben legyen meg:
D-AIVD
Lufthansa ("Cleantechflyer" livery)
Airbus A350-941
Ezek után a ránk váró 6 órás hazaútra való tekintettel elhagytuk a repteret - persze először a terminálra voltunk kénytelenek felmenni, mivel a vasárnapi boltzárat elfelejtve nem vásároltunk be előre, és csak ott volt nyitva üzlet.
Végül kb. ugyanabban az időpontban indultunk el haza, mint csütörtökön ide - hazafelé St.Pölten és a bécsi elkerülő között volt nagyon dzsihád az időjárás, ezt leszámítva nem volt semmi említésre méltó.
Az időjárás és a sztrájk ellenére úgy érzem azért megérte kimennünk, de annyi biztos, hogy legközelebb 1 nappal hamarabb kell elindulni
Részemről köszöntem a figyelmet, a többiek majd még hozzák, ami esetleg nálam kimaradt.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2023.02.17-19. EDDM/MUC PIC (MSC 2023)
Szokásos jó kis alapos beszámoló!
7 hozzászólás
• Oldal: 1 / 1
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 17 vendég