2023.05.13-20. - Amszterdam
31 hozzászólás
• Oldal: 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
Bal írta:Nem is a SkyTeam miatt, mert pl. Airfrance is az, és CDG-n nem ilyen nyomasztó a Delta, mint itt, hanem a korábbi KLM-Northwest összegyógyulás miatt. (És ugye a NW a DL-be olvadt bele.) Nem tudom, hogy hány Delta van most egy nap, de 15-20 éve napi 12-15 NW volt AMS-ban. A KLM-re alapozva, amolyan európai hub a Northwestnek AMS. Egy időben volt olyan DC10, aminek az egyik oldalán KLM festésű volt a törzs, és NW a farok, a másik oldalán meg NW volt a törzs, és KLM a farok.
Jó tudni, köszi a kiegészítést/pontosítást!
Bal írta:Jó a beszámoló!
markrally írta:Ezeknél a reggeli érkezőknél festeni sem lehetne szebbet, pláne ezekkel a felhőkkel a háttérben! Nagyszerű képek! Jó látni, hogy AMS még mindig erős.
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2023.05.31. 00:12-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
Féltáv - Szerda (05.17.)
Ezen a reggelen a szokásos Kaagbaan (06) érkezők helyett ezúttal ismét egy új helyet fedeztünk fel, mégpedig a Polderbaan (36L) felé vezető V gurulóút reggeli oldalát.
Hiába voltunk kint a helyszínen már 6-kor, egy makacs felhő (ami folyamatosan terjeszkedve takarta a Napot, ahogy az ment felfelé) miatt vagy egy órát kellett várnunk, mire el tudtunk kezdeni fotózni:
7 óra után nem sokkal jött meg végre a fény:
PH-EZM
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 7
EI-IME
ITA Airways
Airbus A319-112
Spot: 7
Full színekben, de feliratok nélkül:
EI-FPF
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Spot: 7
PH-CDH
Corendon Dutch Airlines
Boeing 737-86J
Spot: 7
OE-LQB
easyJet Europe
Airbus A319-111
Spot: 7
PH-EZX
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) ("SkyTeam" livery)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 7
9A-LAB
ETF Airways (operating for Transavia)
Boeing 737-8K5
Spot: 7
PH-HXE
Transavia
Boeing 737-8K2
Spot: 7
PH-BGQ
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-7K2
Spot: 7
EC-NAE
Vueling ("Asturias Paraiso Natural" sticker)
Airbus A320-271N
Spot: 7
PH-CDE
Corendon Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 7
EC-NEA
Vueling
Airbus A320-271N
Spot: 7
PH-EXJ
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 7
OE-LSO
easyJet Europe
Airbus A320-251N
Spot: 7
PH-EXN
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 7
4 nap alatt az 5. különböző légitársaság púposa:
JA16KZ
Nippon Cargo Airlines
Boeing 747-8KZF
Spot: 7
G-LCYK
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR)
Spot: 7
Ilyenünk már volt felszállóban, most behúztuk gurulóban is:
N489MC
Atlas Air
Boeing 747-412F
Spot: 7
Azért a Kaagbaan-t (06) se hagytuk ki - közvetlenül egymás után jöttek a következő gépek.
Ő még megelőzte a fényt...:
4L-GTI
Airzena Georgian Airways
Boeing 737-7CT
Spot: 18
...ő viszont 3. találkozásra végre kompromisszumok nélkül szaladt be a zsákba:
PH-BKA
KLM Royal Dutch Airlines ("KLM 100 Years" titles)
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 18
Ő is hamar meglett - érdekes, hogy itt még "saját", de 2 nappal később Budapestre már Swiss járaton repült:
YL-ABN
Air Baltic ("Latvija" livery)
Airbus A220-300
Spot: 18
Fehér selyem erősen kopó fesékkel a farokrészen:
4K-BCR
Silk Way West Airlines
Boeing 747-4H6F
Spot: 18
EC-NGS
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
PH-BKH
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 18
Ő pedig ismét hozta magával a felhőt...:
OH-LWO
Finnair ("Moomin, Finnair 100" titles)
Airbus A350-941
Spot: 18
PH-AOB
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203
Spot: 18
A műsor szerint most indulók vadászata következett, úgyhogy "menetrend szerint" áthelyezkedtünk a Polderbaan (36L) reggeli oldalára:
PH-TFM
TUI Airlines Netherlands
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 4
Miután februárban hallottuk, hogy a Surinam ismét bérelt egy A340-est, reménykedtünk, hogy elkaphatjuk, de be kellett érnünk ezzel az ex-KLM A330-assal :
9H-PAX
Airhub Airlines (operating for Surinam Airways)
Airbus A330-203
Spot: 4
X+1. Delta:
N813NW
Delta Air Lines
Airbus A330-323
Spot: 4
EC-NGS
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 4
9A-CTO
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
Erre már nincsenek szavak :
OH-LWO
Finnair ("Moomin, Finnair 100" titles)
Airbus A350-941
Spot: 4
Ekkor egy időre elfogyott az érdekes forgalom, úgyhogy lehetőségünk nyílt megnézni a "countryside"-ot egy kicsit.
Topi jóvoltából volt néhány megtekintésre érdemes hely a tarsolyban, úgyhogy ha megengedtek néhány off-topic fotót, bár annyi közük van a fórum témájához, hogy repülő eszköz által készültek
Marken Világítótornya:
Szélmalmok Zaandijk-ban:
Néhány órával később, szokásosan a Polderbaan (36L) délutáni oldalán fejeztük be a napot:
B-222J
China Cargo Airlines
Boeing 777-F
Spot: 3
PH-BVP
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-306(ER)
Spot: 3
PH-BQN
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 3
EI-GEF
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Spot: 3
9A-LAB
ETF Airways (operating for Transavia)
Boeing 737-8K5
Spot: 3
Nyomokban egy szűz ausztrált tartalmaz
LY-UNO
GetJet Airlines (operating for Transavia)
Boeing 737-8FE
Spot: 3
EI-DTM
ITA Airways
Airbus A320-216
Spot: 3
EC-MLM
Vueling
Airbus A321-231
Spot: 3
EI-HGZ
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX
Spot: 3
A főfogás ezúttal a nap végére jutott...:
B-18711
China Airlines Cargo
Boeing 747-409F
Spot: 3
EC-LPR
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 3
PH-BQC
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-206(ER)
Spot: 3
PH-BVB
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-306(ER)
Spot: 3
...méghozzá nem is 1:
B-1356
Xiamen Airlines ("United Dream" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 3
Ezt a livery-t is úgy kell most már vadászni...:
EI-IMT
ITA Airways
Airbus A319-111
Spot: 3
Így a túra felén túl kezdtünk aggódni az egyik fő célpontunk - az Orange Pride tripla - miatt.
1 hónapja nem repült a gép, világos, hogy karbantartáson van. Node meddig? 2 nappal korábban láttuk a hangár előtt állni.
Az esélyeink, hogy legalább VALAMILYEN fotót lőjünk róla, folyamatosan csökkentek...
Ezen a reggelen a szokásos Kaagbaan (06) érkezők helyett ezúttal ismét egy új helyet fedeztünk fel, mégpedig a Polderbaan (36L) felé vezető V gurulóút reggeli oldalát.
Hiába voltunk kint a helyszínen már 6-kor, egy makacs felhő (ami folyamatosan terjeszkedve takarta a Napot, ahogy az ment felfelé) miatt vagy egy órát kellett várnunk, mire el tudtunk kezdeni fotózni:
7 óra után nem sokkal jött meg végre a fény:
PH-EZM
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 7
EI-IME
ITA Airways
Airbus A319-112
Spot: 7
Full színekben, de feliratok nélkül:
EI-FPF
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Spot: 7
PH-CDH
Corendon Dutch Airlines
Boeing 737-86J
Spot: 7
OE-LQB
easyJet Europe
Airbus A319-111
Spot: 7
PH-EZX
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) ("SkyTeam" livery)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 7
9A-LAB
ETF Airways (operating for Transavia)
Boeing 737-8K5
Spot: 7
PH-HXE
Transavia
Boeing 737-8K2
Spot: 7
PH-BGQ
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-7K2
Spot: 7
EC-NAE
Vueling ("Asturias Paraiso Natural" sticker)
Airbus A320-271N
Spot: 7
PH-CDE
Corendon Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 7
EC-NEA
Vueling
Airbus A320-271N
Spot: 7
PH-EXJ
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 7
OE-LSO
easyJet Europe
Airbus A320-251N
Spot: 7
PH-EXN
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 7
4 nap alatt az 5. különböző légitársaság púposa:
JA16KZ
Nippon Cargo Airlines
Boeing 747-8KZF
Spot: 7
G-LCYK
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR)
Spot: 7
Ilyenünk már volt felszállóban, most behúztuk gurulóban is:
N489MC
Atlas Air
Boeing 747-412F
Spot: 7
Azért a Kaagbaan-t (06) se hagytuk ki - közvetlenül egymás után jöttek a következő gépek.
Ő még megelőzte a fényt...:
4L-GTI
Airzena Georgian Airways
Boeing 737-7CT
Spot: 18
...ő viszont 3. találkozásra végre kompromisszumok nélkül szaladt be a zsákba:
PH-BKA
KLM Royal Dutch Airlines ("KLM 100 Years" titles)
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 18
Ő is hamar meglett - érdekes, hogy itt még "saját", de 2 nappal később Budapestre már Swiss járaton repült:
YL-ABN
Air Baltic ("Latvija" livery)
Airbus A220-300
Spot: 18
Fehér selyem erősen kopó fesékkel a farokrészen:
4K-BCR
Silk Way West Airlines
Boeing 747-4H6F
Spot: 18
EC-NGS
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
PH-BKH
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Spot: 18
Ő pedig ismét hozta magával a felhőt...:
OH-LWO
Finnair ("Moomin, Finnair 100" titles)
Airbus A350-941
Spot: 18
PH-AOB
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203
Spot: 18
A műsor szerint most indulók vadászata következett, úgyhogy "menetrend szerint" áthelyezkedtünk a Polderbaan (36L) reggeli oldalára:
PH-TFM
TUI Airlines Netherlands
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 4
Miután februárban hallottuk, hogy a Surinam ismét bérelt egy A340-est, reménykedtünk, hogy elkaphatjuk, de be kellett érnünk ezzel az ex-KLM A330-assal :
9H-PAX
Airhub Airlines (operating for Surinam Airways)
Airbus A330-203
Spot: 4
X+1. Delta:
N813NW
Delta Air Lines
Airbus A330-323
Spot: 4
EC-NGS
Air Europa
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 4
9A-CTO
Croatia Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
Erre már nincsenek szavak :
OH-LWO
Finnair ("Moomin, Finnair 100" titles)
Airbus A350-941
Spot: 4
Ekkor egy időre elfogyott az érdekes forgalom, úgyhogy lehetőségünk nyílt megnézni a "countryside"-ot egy kicsit.
Topi jóvoltából volt néhány megtekintésre érdemes hely a tarsolyban, úgyhogy ha megengedtek néhány off-topic fotót, bár annyi közük van a fórum témájához, hogy repülő eszköz által készültek
Marken Világítótornya:
Szélmalmok Zaandijk-ban:
Néhány órával később, szokásosan a Polderbaan (36L) délutáni oldalán fejeztük be a napot:
B-222J
China Cargo Airlines
Boeing 777-F
Spot: 3
PH-BVP
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-306(ER)
Spot: 3
PH-BQN
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 3
EI-GEF
SAS Scandinavian Airlines (operated by Cityjet)
Bombardier CRJ-900LR (CL-600-2D24)
Spot: 3
9A-LAB
ETF Airways (operating for Transavia)
Boeing 737-8K5
Spot: 3
Nyomokban egy szűz ausztrált tartalmaz
LY-UNO
GetJet Airlines (operating for Transavia)
Boeing 737-8FE
Spot: 3
EI-DTM
ITA Airways
Airbus A320-216
Spot: 3
EC-MLM
Vueling
Airbus A321-231
Spot: 3
EI-HGZ
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX
Spot: 3
A főfogás ezúttal a nap végére jutott...:
B-18711
China Airlines Cargo
Boeing 747-409F
Spot: 3
EC-LPR
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 3
PH-BQC
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-206(ER)
Spot: 3
PH-BVB
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-306(ER)
Spot: 3
...méghozzá nem is 1:
B-1356
Xiamen Airlines ("United Dream" livery)
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 3
Ezt a livery-t is úgy kell most már vadászni...:
EI-IMT
ITA Airways
Airbus A319-111
Spot: 3
Így a túra felén túl kezdtünk aggódni az egyik fő célpontunk - az Orange Pride tripla - miatt.
1 hónapja nem repült a gép, világos, hogy karbantartáson van. Node meddig? 2 nappal korábban láttuk a hangár előtt állni.
Az esélyeink, hogy legalább VALAMILYEN fotót lőjünk róla, folyamatosan csökkentek...
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
A laza/szünnap - Csütörtök (05.18.)
Ezen a napon keltünk a legkésőbb - részben a reggeli érdekes forgalom hiánya, másrészt az előző napoknál rosszabb időjárás miatt.
Egyébként munkaszüneti nap is volt egyben - Krisztus mennybemenetelét (húsvét utáni 40. nap) ünnepelték - érdekes módon itt nem volt boltzár, az Albert Heijn üzletek ugyanolyan (07:00-22:00) nyitvatartással üzemeltek, mint bármelyik másik átlagos munkanapon.
A szokásos reggeli Kaagbaan (06) érkezők után...
LX-YCV
Cargolux Italia
Boeing 747-4R7F
Spot: 18
4X-EHB
El Al Israeli Airlines
Boeing 737-958(ER)
Spot: 18
N574DZ
Delta Air Lines
Airbus A350-941
Spot: 18
...ismét tettünk egy kitérőt - újabb off-topic szegmens következik:
Az esetet senkinek nem kell bemutatni - ezt az emlékhelyet a Polderbaan (18R/36L) mellett építették a 298 áldozat tiszteletére.
Maga az emlékhely egy fákkal beültetett, (felülnézetből) szalag formájú emelvény.
Minden áldozatnak egy külön fát ültettek:
A fák az újra és újra megújulást szimbolizálják, ezzel életben tartva az emléket.
10 különböző fafajtát használtak - az együtt utazók, valamint a személyzet tagjai ugyanolyan típusú fát kaptak - utóbbiak közvetlenül az amfiteátrum előtt kerültek elhelyezésre.
Minden fa tövében egy kis fém tábla található, az áldozat nevével és életkorával.
Az emlékhely központi eleme a már említett amfiteátrum:
Itt egy corten acélból készült hátfalat, valamint egy rozsdamentes acélból készült szobrot, az Íriszt láthatjuk, amire az áldozatok neveit gravírozták:
A rozsdaszínű hátfal a bánatot, az ég felé néző írisz az emlékezést szimbolizálja. Napsütésben a kettő egymást tükrözi.
Felülnézetből az egész - bővebb infók itt: https://www.monumentmh17.nl/english/
Ettől nem messze egy másik - bár sokkal kevésbé látványos és monumentális - emlékhely is található.
A Turkish Airlines TK1951-es járata 2009. Február 25-én a Polderbaan (18R) megközelítése közben műszaki és pilóta-hibák következtében kis magasságon átesett, 9 ember (a 3 pilóta - Kapitány, Elsőtitszt és Line Training Captain - 1 légiutaskísérő és 5 utas) halálát és 120 sérülését okozva:
Off-topic vége, back to our regularly scheduled programming.
Vissza az előző helyre még néhány gépért - az elmúlt napokkal ellentétben a fény ezúttal nemigen tartott velünk:
LX-VCM
Cargolux Airlines International ("Cutaway" livery)
Boeing 747-8R7F
Spot: 18
9M-MUB
Malaysia Airlines
Airbus A330-223F
Spot: 18
Ezzel egy időre megint elfogyott az érdekesebb fotózni való, úgyhogy ismét Topi helyszíngyűjteménye jött a képbe
Elsőként egy szokatlan elrendezésű felüljárót (Aquaduct Veluwemeer) néztünk meg felülről Harderwijk-nél...:
...majd Naarden városkát...:
...ezek után a Muiderslot-vár következett Muiden-ben...:
...végül megnéztük a Corendon színre festett, ex-KLM púpost is a reptértől nem messze:
Untitled (PH-BFB)
Corendon Hotels & Resorts
Boeing 747-406
Spot: Corendon Plaza
A napot az előző szpotterfotók után kb. 6 órával, "változatosság kedvéért" a szokott helyen zártuk:
OE-LZN
Austrian Airlines ("Less noise. Less CO2. #makechangefly" titles)
Airbus A320-271N
Spot: 3
CN-RGO
Royal Air Maroc
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
Spot: 3
B-2475
Air China Cargo
Boeing 747-4FTF
Spot: 3
PH-TFO
TUI Airlines Netherlands
Boeing 737-8 MAX
Spot: 3
PH-AOF
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203
Spot: 3
SE-RYC
Norwegian Air Sweden
Boeing 737-8 MAX
Spot: 3
EC-LYE
Iberia Express
Airbus A320-216
Spot: 3
LN-RRA
SAS Scandinavian Airlines
Boeing 737-783
Spot: 3
9V-SFI
Singapore Airlines
Boeing 747-412F
Spot: 3
Ezen a napon keltünk a legkésőbb - részben a reggeli érdekes forgalom hiánya, másrészt az előző napoknál rosszabb időjárás miatt.
Egyébként munkaszüneti nap is volt egyben - Krisztus mennybemenetelét (húsvét utáni 40. nap) ünnepelték - érdekes módon itt nem volt boltzár, az Albert Heijn üzletek ugyanolyan (07:00-22:00) nyitvatartással üzemeltek, mint bármelyik másik átlagos munkanapon.
A szokásos reggeli Kaagbaan (06) érkezők után...
LX-YCV
Cargolux Italia
Boeing 747-4R7F
Spot: 18
4X-EHB
El Al Israeli Airlines
Boeing 737-958(ER)
Spot: 18
N574DZ
Delta Air Lines
Airbus A350-941
Spot: 18
...ismét tettünk egy kitérőt - újabb off-topic szegmens következik:
Az esetet senkinek nem kell bemutatni - ezt az emlékhelyet a Polderbaan (18R/36L) mellett építették a 298 áldozat tiszteletére.
Maga az emlékhely egy fákkal beültetett, (felülnézetből) szalag formájú emelvény.
Minden áldozatnak egy külön fát ültettek:
A fák az újra és újra megújulást szimbolizálják, ezzel életben tartva az emléket.
10 különböző fafajtát használtak - az együtt utazók, valamint a személyzet tagjai ugyanolyan típusú fát kaptak - utóbbiak közvetlenül az amfiteátrum előtt kerültek elhelyezésre.
Minden fa tövében egy kis fém tábla található, az áldozat nevével és életkorával.
Az emlékhely központi eleme a már említett amfiteátrum:
Itt egy corten acélból készült hátfalat, valamint egy rozsdamentes acélból készült szobrot, az Íriszt láthatjuk, amire az áldozatok neveit gravírozták:
A rozsdaszínű hátfal a bánatot, az ég felé néző írisz az emlékezést szimbolizálja. Napsütésben a kettő egymást tükrözi.
Felülnézetből az egész - bővebb infók itt: https://www.monumentmh17.nl/english/
Ettől nem messze egy másik - bár sokkal kevésbé látványos és monumentális - emlékhely is található.
A Turkish Airlines TK1951-es járata 2009. Február 25-én a Polderbaan (18R) megközelítése közben műszaki és pilóta-hibák következtében kis magasságon átesett, 9 ember (a 3 pilóta - Kapitány, Elsőtitszt és Line Training Captain - 1 légiutaskísérő és 5 utas) halálát és 120 sérülését okozva:
Off-topic vége, back to our regularly scheduled programming.
Vissza az előző helyre még néhány gépért - az elmúlt napokkal ellentétben a fény ezúttal nemigen tartott velünk:
LX-VCM
Cargolux Airlines International ("Cutaway" livery)
Boeing 747-8R7F
Spot: 18
9M-MUB
Malaysia Airlines
Airbus A330-223F
Spot: 18
Ezzel egy időre megint elfogyott az érdekesebb fotózni való, úgyhogy ismét Topi helyszíngyűjteménye jött a képbe
Elsőként egy szokatlan elrendezésű felüljárót (Aquaduct Veluwemeer) néztünk meg felülről Harderwijk-nél...:
...majd Naarden városkát...:
...ezek után a Muiderslot-vár következett Muiden-ben...:
...végül megnéztük a Corendon színre festett, ex-KLM púpost is a reptértől nem messze:
Untitled (PH-BFB)
Corendon Hotels & Resorts
Boeing 747-406
Spot: Corendon Plaza
A napot az előző szpotterfotók után kb. 6 órával, "változatosság kedvéért" a szokott helyen zártuk:
OE-LZN
Austrian Airlines ("Less noise. Less CO2. #makechangefly" titles)
Airbus A320-271N
Spot: 3
CN-RGO
Royal Air Maroc
Embraer ERJ-190AR (ERJ-190-100 IGW)
Spot: 3
B-2475
Air China Cargo
Boeing 747-4FTF
Spot: 3
PH-TFO
TUI Airlines Netherlands
Boeing 737-8 MAX
Spot: 3
PH-AOF
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203
Spot: 3
SE-RYC
Norwegian Air Sweden
Boeing 737-8 MAX
Spot: 3
EC-LYE
Iberia Express
Airbus A320-216
Spot: 3
LN-RRA
SAS Scandinavian Airlines
Boeing 737-783
Spot: 3
9V-SFI
Singapore Airlines
Boeing 747-412F
Spot: 3
- Topi
- Silver Circle
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
2023.05.14.
Sziasztok!
Én is bekapcsolódnék néhány képpel.
Nagyon nincs mit ragoznom a dolgot, szuperjól sikerült a kis túránk. Én kb mindenre lőttem, ami mozgott (repülőre, állatra, csajra... ). Sok esetben más-más pozíciókból készültek a képeink, egymáshoz képest is. Variáltuk a pozíciókat, hogy honnan lehet jobb képeket lőni. Sokszor a Polderen csúcsosodott ki ez azzal, hogy ki hogy akarta meglőni a felszállókat. Volt, aki biztosra ment...volt aki a rotálásra gyúrt... Úgyhogy gyakran 10-20 méteres távolságokra voltunk egymástól a felszálláshoz guruló gépek típusától függően.
Sziasztok!
Én is bekapcsolódnék néhány képpel.
Nagyon nincs mit ragoznom a dolgot, szuperjól sikerült a kis túránk. Én kb mindenre lőttem, ami mozgott (repülőre, állatra, csajra... ). Sok esetben más-más pozíciókból készültek a képeink, egymáshoz képest is. Variáltuk a pozíciókat, hogy honnan lehet jobb képeket lőni. Sokszor a Polderen csúcsosodott ki ez azzal, hogy ki hogy akarta meglőni a felszállókat. Volt, aki biztosra ment...volt aki a rotálásra gyúrt... Úgyhogy gyakran 10-20 méteres távolságokra voltunk egymástól a felszálláshoz guruló gépek típusától függően.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
A leghosszabb nap - Péntek (05.19.)
Ezen a napon minden eddiginél korábban, 4:30-kor keltünk, hogy az 5:45 körüli napkeltére biztosan kint legyünk a szpoton, természetesen a Kaagbaan (06) tengelyében.
Mindjárt egy addig nem látott mozgást láttunk - 24-es irányba felszálló:
PH-HBJ
Transavia
Boeing 737-82R
Spot: 06 pályatengely
Először nem értettük, de aztán ahogy láttuk, hogy az érkezőket 06-os irányba "terelik", arra jutottunk, hogy valószínűleg egyszeri kérésre használták ezt a pályát.
PH-BQD | PH-BVG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 06 pályatengely
PH-CKA
KLM Royal Dutch Airlines (operated by Martinair)
Boeing 747-406F(ER)
Spot: 06 pályatengely
A nagyobb löket miatt a Kaagbaan (06) mellé "megnyitották" az Aalsmeerbaan-t (36R) is az érkezők számára - mivel a számunkra érdekes forgalom ide volt várható, át is helyezkedtünk:
D-AZFA
German Airways (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 22
Variációk keleti mosómedvére:
9V-SMJ | B-18916
Singapore Airlines | China Airlines
Airbus A350-941
Spot: 22
PH-BHN
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 22
PH-AOB | PH-AKB
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203 | A330-303
Spot: 22
PH-BQC | PH-BVD
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 22
mint már említettem, a bizjet-ek is a 36L final-re helyezkednek be, mielőtt ráfordulnak a 04-re - persze nem mindenki csinálta így:
CS-LTM
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 22
Háttérben a Kaagbaan (06)-ra érkező:
PH-AKE
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 22
Őt a szép fények mellett azért is, mert budapesti járat...:
PH-BGG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-7K2
Spot: 22
PH-NXO
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 22
PH-BXS
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-9K2
Spot: 22
...őt pedig mert vele jöttünk - érdekes, hogy az egész túrán most találkoztunk vele először:
PH-BXM
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 22
F-HBXD
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
Spot: 22
Egy csokorra való A319 közvetlenül egymás után, ráadásul különböző hajtóművekkel:
YU-APM | LZ-FBA | EC-MGF
Air Serbia | Bulgaria Air | Vueling
Airbus A319-132 | A319-112
Spot: 22
B-2027
China Southern Cargo
Boeing 777-F1B
Spot: 22
Közben beszélgettünk helyi szpotterekkel egy későbbi célpontról, amit 9:25 körülre vártunk. Egy ponton megkérdezték tőlünk, hogy még mindig 9:25-re várható-e a gép, mondom igen. Ekkor a bácsi csak annyit mondott, hogy oké, akkor ráérünk 9-kor elindulni. Nem értettem, mire gondol - hova indulni, minek? Hisz a gép kelet felől jött és minden ilyen járatot oda hoztak, ahol mi voltunk. A kiszemelt gép 9 körül érte el a holland légteret (az érkezőket előrejelző honlap elvileg ekkor írja ki melyik pályát kapja a gép), és láss csodát, Kaagbaan volt a neki osztott pálya. Ezek szerint ott is valami rendszerhez van kötve, hogy mikor melyik pályát "nyitják meg / zárják be", mint pl. itthon, hogy reggel 6 és 8 között, ha az időjárás mást nem indokol, 13-as irányt használnak. No mindegy, irány vissza, ahonnan jöttünk. Szerencsére volt bőven időnk átérni.
Természetesen nem csak egy gépet vártunk ezen a napon se - ő volt a következő a sorban, de a 2 nappal korábbi georgiaihoz hasonlóan ő is megelőzte a fényt, de sebaj, mert...:
EI-KDC
Air Astana
Airbus A321-271N
Spot: 18
...a délelőtt igazi célpontja ő volt! Úgy tudom nem túl gyakori, hogy egy kormánygépet menetrend szerinti járaton használjanak, de az indonézekkel pont ez a helyzet - a Garuda üzemelteti a gépet, és ha épp nem kormányjáratot teljesítenek, a légitársaság útvonalhálózatán hasznosítják a kapacitását. Továbbá az tette még érdekesebbé ezt a találkozást, hogy a túra során egyszer már jött - az esőnapon... De azt azért se szerkesztettem meg, mert most hibátlan fényekben tudtuk behúzni:
PK-GIG
Indonesia Government (operated by Garuda Indonesia)
Boeing 777-3U3(ER)
Spot: 18
Nem is tudtam, hogy a SAS-nak vannak Embraer-ei is - ez volt az egyetlen járata a típusnak, amit a túra alatt láttunk:
SE-RSO
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Link)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
Spot: 18
EC-MUZ
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 18
"De jó lett volna, ha..." kategória versenyzői következnek - ha jól emlékszem Topi figyelte, hogy a túra előtti hetekben rendszeresen fordult meg valamelyik festett gépük - nekünk egyikhez se volt szerencsénk...:
TC-JOF
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Spot: 18
...ő helyette is jöhetett volna a Retro, vagy az Arany Jeruzsálem:
4X-EDC
El Al Israeli Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
Ez a gép itt tulajdonképpen common:
B-2432
Suparna Airlines
Boeing 747-481(BDSF)
Spot: 18
"- Lemásolhatom a házidat?
- Igen, de úgy csináld, hogy ne legyen egyértelmű, hogy másoltad!"
Ezt mindenki ismeri ugye.
De itt vajon ki másolt kit?
A Delta jelenlegi festésmintája 2007 óta létezik...:
N575DZ
Delta Air Lines
Airbus A350-941
Spot: 18
...viszont az Air Canada-é egy kicsit bonyolultabb. Az eredeti "sötét svancon logó (jelen esetben juharlevél ugye)" design még 1988-ban került bevezetésre, és egészen 2004-ig létezett, majd 2017-ben "hozták vissza" és lett része a jelenlegi festésmintának:
C-FVLZ
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
Spot: 18
PH-BQL
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 18
Ólfehér bolgár repül az irakiaknak:
LZ-BHM
BH Air (operating for UR Airlines)
Airbus A320-232
Spot: 18
3 hónapja München-ben pont ugyanezzel a géppel találkoztunk:
YR-BGM
TAROM
Boeing 737-8H6
Spot: 18
EI-INC
ITA Airways
Airbus A320-272N
Spot: 18
Bár nem szoktam erre külön figyelni, de ennek így megvan mindkét oldala:
PH-EZG
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) ("Progress Pride" sticker)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 18
Új, "költséghatékony" (nem én mondtam!) festés:
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
Spot: 18
Ekkor még nem volt 11 óra, de egy időre megint elfogytak az érdekesebb fotóznivalók, úgyhogy (miután az előző látogatáskor megegyeztünk, hogy vissza kell menni), ismét az Aviation Megastore felé vettük az irányt. 1 óra és némi valuta ismételt eltapsolása után úgy döntöttünk visszamegyünk a szállodába, de ha már a környéken voltunk és valamennyire jó volt rá a fény, lefotóztuk a 22-es szpottól nem messze kiállított (egyébként 2004-2010 között a Farnair-nél magyar - HA-FAD - lajstromban üzemelő ), az első példány gyári festésmintájára restaurált F27-est:
PH-NIV
Fokker
Fokker F27-500 Friendship
Spot: Fokker Logistics Park bejárat
Nade valami még mindig hiányzott... utolsó infónk annyi volt az Orange Pride-ról, hogy "a héten biztosan repülni fog" - de a hétnek (és a túránknak) is majdnem vége volt már... Az utolsó esélyünk az lett volna, ha aznap délután elmegy járatra, ami aztán másnap a reggeli/délelőtti órákban jönne vissza, de ennek nyomát se láttuk.
Én már kezdtem feladni a reményt magamban, amikor Csabi délután 2 körül jelentkezett egy friss fejleménnyel - másnap 10-től egy 4 órás berepülés a gép következő programja. Ez mindjárt visszahozta a reményt, hogy talán sikerül valamit kihozni belőle!
A modellek lerakása és némi pihenő után visszatértünk az ekkortájt "szokásos" helyünkre - a Polderbaan felé vezető V gurulóút mellé. Ezúttal nem a törőkapunál voltunk, hanem kb. félúton közte és a híd között - rájöttünk, hogy tudjuk úgy "preparálni" a kerítés tetején a szögesdrótokat, hogy alattuk kényelmesebben (de még mindig a fejünk fölé tartott géppel Live View módban) tudjunk fotózni.
4K-BCR
Silk Way West Airlines
Boeing 747-4H6F
Spot: 6
PH-BQH
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 6
A délután nagy fogása ő volt - 2021. Októberében volt szerencsém megfotózni a(z akkor Dubai Expo feliratos) jobb oldalát, most meglett a bal oldal, de mivel azóta a Dubai Expo-t lecserélték "Destination Dubai"-ra, most megint vadászhatom
A6-EEU
Emirates ("Destination Dubai" livery)
Airbus A380-861
Spot: 6
PH-AKD
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 6
PH-NXE
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 6
XA-ADG
Aeromexico
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 6
Bár a szpotterkedés része a napnak (az esőnaphoz hasonlóan) fél 5-kor véget ért, a java talán csak ekkor kezdődött - visszamentünk a szállodába, lepakoltuk ami nem kell, majd irány a vasútállomás, és vonattal be Amszterdam szívébe. Egy ottani léptékkel számítva "standard" 7.5km séta után este 11 is elmúlt, mire ismét visszaértünk a szobába - ezen a napon akartunk összepakolni is, de erre természetesen semmi energiánk nem maradt...
Ezen a napon minden eddiginél korábban, 4:30-kor keltünk, hogy az 5:45 körüli napkeltére biztosan kint legyünk a szpoton, természetesen a Kaagbaan (06) tengelyében.
Mindjárt egy addig nem látott mozgást láttunk - 24-es irányba felszálló:
PH-HBJ
Transavia
Boeing 737-82R
Spot: 06 pályatengely
Először nem értettük, de aztán ahogy láttuk, hogy az érkezőket 06-os irányba "terelik", arra jutottunk, hogy valószínűleg egyszeri kérésre használták ezt a pályát.
PH-BQD | PH-BVG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 06 pályatengely
PH-CKA
KLM Royal Dutch Airlines (operated by Martinair)
Boeing 747-406F(ER)
Spot: 06 pályatengely
A nagyobb löket miatt a Kaagbaan (06) mellé "megnyitották" az Aalsmeerbaan-t (36R) is az érkezők számára - mivel a számunkra érdekes forgalom ide volt várható, át is helyezkedtünk:
D-AZFA
German Airways (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 22
Variációk keleti mosómedvére:
9V-SMJ | B-18916
Singapore Airlines | China Airlines
Airbus A350-941
Spot: 22
PH-BHN
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 22
PH-AOB | PH-AKB
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-203 | A330-303
Spot: 22
PH-BQC | PH-BVD
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 777-206(ER) | 777-306(ER)
Spot: 22
mint már említettem, a bizjet-ek is a 36L final-re helyezkednek be, mielőtt ráfordulnak a 04-re - persze nem mindenki csinálta így:
CS-LTM
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 22
Háttérben a Kaagbaan (06)-ra érkező:
PH-AKE
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 22
Őt a szép fények mellett azért is, mert budapesti járat...:
PH-BGG
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-7K2
Spot: 22
PH-NXO
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 22
PH-BXS
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-9K2
Spot: 22
...őt pedig mert vele jöttünk - érdekes, hogy az egész túrán most találkoztunk vele először:
PH-BXM
KLM Royal Dutch Airlines
Boeing 737-8K2
Spot: 22
F-HBXD
Air France Hop
Embraer ERJ-170STD (ERJ-170-100)
Spot: 22
Egy csokorra való A319 közvetlenül egymás után, ráadásul különböző hajtóművekkel:
YU-APM | LZ-FBA | EC-MGF
Air Serbia | Bulgaria Air | Vueling
Airbus A319-132 | A319-112
Spot: 22
B-2027
China Southern Cargo
Boeing 777-F1B
Spot: 22
Közben beszélgettünk helyi szpotterekkel egy későbbi célpontról, amit 9:25 körülre vártunk. Egy ponton megkérdezték tőlünk, hogy még mindig 9:25-re várható-e a gép, mondom igen. Ekkor a bácsi csak annyit mondott, hogy oké, akkor ráérünk 9-kor elindulni. Nem értettem, mire gondol - hova indulni, minek? Hisz a gép kelet felől jött és minden ilyen járatot oda hoztak, ahol mi voltunk. A kiszemelt gép 9 körül érte el a holland légteret (az érkezőket előrejelző honlap elvileg ekkor írja ki melyik pályát kapja a gép), és láss csodát, Kaagbaan volt a neki osztott pálya. Ezek szerint ott is valami rendszerhez van kötve, hogy mikor melyik pályát "nyitják meg / zárják be", mint pl. itthon, hogy reggel 6 és 8 között, ha az időjárás mást nem indokol, 13-as irányt használnak. No mindegy, irány vissza, ahonnan jöttünk. Szerencsére volt bőven időnk átérni.
Természetesen nem csak egy gépet vártunk ezen a napon se - ő volt a következő a sorban, de a 2 nappal korábbi georgiaihoz hasonlóan ő is megelőzte a fényt, de sebaj, mert...:
EI-KDC
Air Astana
Airbus A321-271N
Spot: 18
...a délelőtt igazi célpontja ő volt! Úgy tudom nem túl gyakori, hogy egy kormánygépet menetrend szerinti járaton használjanak, de az indonézekkel pont ez a helyzet - a Garuda üzemelteti a gépet, és ha épp nem kormányjáratot teljesítenek, a légitársaság útvonalhálózatán hasznosítják a kapacitását. Továbbá az tette még érdekesebbé ezt a találkozást, hogy a túra során egyszer már jött - az esőnapon... De azt azért se szerkesztettem meg, mert most hibátlan fényekben tudtuk behúzni:
PK-GIG
Indonesia Government (operated by Garuda Indonesia)
Boeing 777-3U3(ER)
Spot: 18
Nem is tudtam, hogy a SAS-nak vannak Embraer-ei is - ez volt az egyetlen járata a típusnak, amit a túra alatt láttunk:
SE-RSO
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Link)
Embraer ERJ-195LR (ERJ-190-200 LR)
Spot: 18
EC-MUZ
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 18
"De jó lett volna, ha..." kategória versenyzői következnek - ha jól emlékszem Topi figyelte, hogy a túra előtti hetekben rendszeresen fordult meg valamelyik festett gépük - nekünk egyikhez se volt szerencsénk...:
TC-JOF
Turkish Airlines
Airbus A330-303
Spot: 18
...ő helyette is jöhetett volna a Retro, vagy az Arany Jeruzsálem:
4X-EDC
El Al Israeli Airlines
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
Ez a gép itt tulajdonképpen common:
B-2432
Suparna Airlines
Boeing 747-481(BDSF)
Spot: 18
"- Lemásolhatom a házidat?
- Igen, de úgy csináld, hogy ne legyen egyértelmű, hogy másoltad!"
Ezt mindenki ismeri ugye.
De itt vajon ki másolt kit?
A Delta jelenlegi festésmintája 2007 óta létezik...:
N575DZ
Delta Air Lines
Airbus A350-941
Spot: 18
...viszont az Air Canada-é egy kicsit bonyolultabb. Az eredeti "sötét svancon logó (jelen esetben juharlevél ugye)" design még 1988-ban került bevezetésre, és egészen 2004-ig létezett, majd 2017-ben "hozták vissza" és lett része a jelenlegi festésmintának:
C-FVLZ
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 18
9A-CTK
Croatia Airlines
Airbus A320-214
Spot: 18
PH-BQL
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 18
Ólfehér bolgár repül az irakiaknak:
LZ-BHM
BH Air (operating for UR Airlines)
Airbus A320-232
Spot: 18
3 hónapja München-ben pont ugyanezzel a géppel találkoztunk:
YR-BGM
TAROM
Boeing 737-8H6
Spot: 18
EI-INC
ITA Airways
Airbus A320-272N
Spot: 18
Bár nem szoktam erre külön figyelni, de ennek így megvan mindkét oldala:
PH-EZG
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines) ("Progress Pride" sticker)
Embraer ERJ-190STD (ERJ-190-100)
Spot: 18
Új, "költséghatékony" (nem én mondtam!) festés:
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
Spot: 18
Ekkor még nem volt 11 óra, de egy időre megint elfogytak az érdekesebb fotóznivalók, úgyhogy (miután az előző látogatáskor megegyeztünk, hogy vissza kell menni), ismét az Aviation Megastore felé vettük az irányt. 1 óra és némi valuta ismételt eltapsolása után úgy döntöttünk visszamegyünk a szállodába, de ha már a környéken voltunk és valamennyire jó volt rá a fény, lefotóztuk a 22-es szpottól nem messze kiállított (egyébként 2004-2010 között a Farnair-nél magyar - HA-FAD - lajstromban üzemelő ), az első példány gyári festésmintájára restaurált F27-est:
PH-NIV
Fokker
Fokker F27-500 Friendship
Spot: Fokker Logistics Park bejárat
Nade valami még mindig hiányzott... utolsó infónk annyi volt az Orange Pride-ról, hogy "a héten biztosan repülni fog" - de a hétnek (és a túránknak) is majdnem vége volt már... Az utolsó esélyünk az lett volna, ha aznap délután elmegy járatra, ami aztán másnap a reggeli/délelőtti órákban jönne vissza, de ennek nyomát se láttuk.
Én már kezdtem feladni a reményt magamban, amikor Csabi délután 2 körül jelentkezett egy friss fejleménnyel - másnap 10-től egy 4 órás berepülés a gép következő programja. Ez mindjárt visszahozta a reményt, hogy talán sikerül valamit kihozni belőle!
A modellek lerakása és némi pihenő után visszatértünk az ekkortájt "szokásos" helyünkre - a Polderbaan felé vezető V gurulóút mellé. Ezúttal nem a törőkapunál voltunk, hanem kb. félúton közte és a híd között - rájöttünk, hogy tudjuk úgy "preparálni" a kerítés tetején a szögesdrótokat, hogy alattuk kényelmesebben (de még mindig a fejünk fölé tartott géppel Live View módban) tudjunk fotózni.
4K-BCR
Silk Way West Airlines
Boeing 747-4H6F
Spot: 6
PH-BQH
KLM Asia (operated by KLM Royal Dutch Airlines)
Boeing 777-206(ER)
Spot: 6
A délután nagy fogása ő volt - 2021. Októberében volt szerencsém megfotózni a(z akkor Dubai Expo feliratos) jobb oldalát, most meglett a bal oldal, de mivel azóta a Dubai Expo-t lecserélték "Destination Dubai"-ra, most megint vadászhatom
A6-EEU
Emirates ("Destination Dubai" livery)
Airbus A380-861
Spot: 6
PH-AKD
KLM Royal Dutch Airlines
Airbus A330-303
Spot: 6
PH-NXE
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 6
XA-ADG
Aeromexico
Boeing 787-9 Dreamliner
Spot: 6
Bár a szpotterkedés része a napnak (az esőnaphoz hasonlóan) fél 5-kor véget ért, a java talán csak ekkor kezdődött - visszamentünk a szállodába, lepakoltuk ami nem kell, majd irány a vasútállomás, és vonattal be Amszterdam szívébe. Egy ottani léptékkel számítva "standard" 7.5km séta után este 11 is elmúlt, mire ismét visszaértünk a szobába - ezen a napon akartunk összepakolni is, de erre természetesen semmi energiánk nem maradt...
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2023.06.04. 22:02-kor.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
A záró-/csonka nap - Szombat (05.20.)
A reggeli teendőink (összepakolás, kicsekkolás) miatt ezen a reggelen értünk ki a legkésőbb a reptérre - ezúttal egyenesen az Aalsmeerbaan-hoz (36R) mentünk, mivel oda jött az "érdekesebb" forgalom.
Az előző napi A319 után ezúttal egy (hála az égnek, hogy nem ólfehér) A320-as került a zsákba:
LZ-FBH
Bulgaria Air
Airbus A320-214
Spot: 22
El se hiszem, hogy rendes fényben ez az első török teherbuszom, pedig itthon ugye common:
TC-JDR
Turkish Cargo
Airbus A330-243F
Spot: 22
Az utasos és a teher közvetlenül egymás mögött érkezett:
A6-EPF | A6-EFM
Emirates
Boeing 777-31H(ER) | 777-F1H
Spot: 22
4L-GTD
Airzena Georgian Airways
Boeing 737-8FH
Spot: 22
9H-FHA
Freebird Airlines Europe
Airbus A320-214
Spot: 22
Tipik Murphy - a legjobb fényben a jobbik pályára persze, hogy a sima jön - mondjuk nem panaszkodom, miután a festettel 2x is találkoztunk:
OH-LWK
Finnair
Airbus A350-941
Spot: 22
Még előző este a Flightradarra is felkerült a narancstripla berepülése, úgyhogy amint elfogyott az érdekesebb érkező forgalom, kényelmesen átpozícionáltuk magunkat harmadszor is a GAT parkolójához.
A gép indulása folyamatosan csúszott, de végre fél 11 előtt nem sokkal kibukkant a hangár mögül - ahogy arra számítani lehetett (üres gép, hatótávhoz képest rövid berep), rakéta üzemmódban:
PH-BVA
KLM Royal Dutch Airlines ("Orange Pride" livery)
Boeing 777-306(ER)
Spot: 23
Tekintve, hogy helyi sasszemünk (Csabi) infói alapján a gép a berep utáni leszállása óta (e sorok írásakor) konkrétan ugyanúgy áll a hangár előtt, a mázlifaktora annak, hogy legalább le tudtuk fotózni, napsütésben, minden egyes perccel exponenciálisan növekszik.
Node AMS-ban nincs olyan, hogy csak egy érdekes gép jut egy napra a túrán, úgyhogy mentünk is vissza a Kaagbaan-hoz (06) - igaz sietnünk nem kellett, volt másfél elütni való óránk az érkezéséig:
A7-BFG
Qatar Airways Cargo ("Moved by People" livery)
Boeing 777-FDZ
Spot: 18
Érdekesség, hogy a gép onnan Budapestre jött tovább - képek a vonatkozó napiképes topikban.
Ilyet se sokat látunk napközben mozogni, bár pár éve FRA-ban és LHR-n szintén volt hozzá szerencsénk - ő az utóbbi reptérről érkezett:
D-AEAP
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
Spot: 18
Zárásként pedig jöjjön a gép, ami hazahozott:
PH-EXX
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 18
Mivel nem siettünk sehova (az érdekes forgalom ismét elfogyott, a járatunk indulásáig pedig volt bőven hátra idő), úgy döntöttünk, megvárjuk és megpróbáljuk érkezőben is lefotózni az Orange Pride-ot, úgyhogy másfél óra tömény semmittevés következett, aminek tulajdonképpen örültünk, mert eléggé elfáradtunk!
Fél 2 körül úgy látszott elindul visszafelé a gép. A fények persze messze voltak az ideálistól (magas napállás, hátulról / pályatengelyben), de ezen a ponton nemigen érdekelt minket.
Elsőre Kaagbaan (06) volt neki kijelölve, ami fény szempontjából a jobbik lehetőség lett volna, de pár perccel később ez megváltozott Aalsmeerbaan-ra (36R). Tudtuk, hogy ez a lehető legrosszabb lehetőség volt, de ennek ellenére átgurultunk a 20-as szpotra. Ahogy arra számítani lehetett, minden rossz, ami csak lehetett, jelen volt:
Ezzel bár a frankfurti (Lufthansa MD-11) és brüsszeli (Geo Sky 747-200) túrák után München-hez (Lufthansa CleanTechFlyer livery A359 felhősen) hasonlóan ezúttal se úgy alakult, hogy a túra "11. órájában" legyen meg az igazán nagy fogás - a vége így egy kicsit lapos lett - de összességében semmi okunk nem lehet panaszra.
A kocsi leadása után siettünk a checkin pulthoz, hogy mielőbb kiderüljön, sikerül-e megoldani a rengeteg modell vásárlása miatti plusz csomagok és tömeg hazajuttatása (sikerült, úgyhogy megnyugodhattunk), úgyhogy bár szerettük volna de csak Landside-ról elérhető, végül elmaradt a terminál tetején kiállított Fokker 100-as megnézése.
A gépünk a termináltól egy távolabb eső állóhelyen várt minket - érdekes volt látni, hogy Petivel az utolsó busszal mentünk ki, és velünk jött a járat kapitánya is.
Elmondása szerint pushback-járműre vártunk, valamint a Polderbaan-ig (36L) tartó több km gurulás miatt végül fél órás késéssel szálltunk fel, de (egyrészt a 13R straight-in, másrészt a meglehetősen high-energy megközelítésnek köszönhetően) érkezésre ezt sikerült a felére letornászni. Fent utazómagasságon néhány percig kissé "kátyús volt a légifolyosó", de maga az út tulajdonképpen eseménytelenül zajlott.
Összességében messze a legsikeresebb túránk volt, a léc ezáltal elég magasra került. Aki eljutott idáig, annak ezúton is köszönöm, hogy "velünk tartott" a beszámolóban - a magam részéről befejeztem, de biztos vagyok benne, hogy a többiek még jönnek képekkel - ahogy Topi említette, nem mindig pont egymás mellett álltunk, és nem mindenki lőtt mindenre, úgyhogy másoknál lesznek olyan képek, amik nálam nem voltak.
Sziasztok!
A reggeli teendőink (összepakolás, kicsekkolás) miatt ezen a reggelen értünk ki a legkésőbb a reptérre - ezúttal egyenesen az Aalsmeerbaan-hoz (36R) mentünk, mivel oda jött az "érdekesebb" forgalom.
Az előző napi A319 után ezúttal egy (hála az égnek, hogy nem ólfehér) A320-as került a zsákba:
LZ-FBH
Bulgaria Air
Airbus A320-214
Spot: 22
El se hiszem, hogy rendes fényben ez az első török teherbuszom, pedig itthon ugye common:
TC-JDR
Turkish Cargo
Airbus A330-243F
Spot: 22
Az utasos és a teher közvetlenül egymás mögött érkezett:
A6-EPF | A6-EFM
Emirates
Boeing 777-31H(ER) | 777-F1H
Spot: 22
4L-GTD
Airzena Georgian Airways
Boeing 737-8FH
Spot: 22
9H-FHA
Freebird Airlines Europe
Airbus A320-214
Spot: 22
Tipik Murphy - a legjobb fényben a jobbik pályára persze, hogy a sima jön - mondjuk nem panaszkodom, miután a festettel 2x is találkoztunk:
OH-LWK
Finnair
Airbus A350-941
Spot: 22
Még előző este a Flightradarra is felkerült a narancstripla berepülése, úgyhogy amint elfogyott az érdekesebb érkező forgalom, kényelmesen átpozícionáltuk magunkat harmadszor is a GAT parkolójához.
A gép indulása folyamatosan csúszott, de végre fél 11 előtt nem sokkal kibukkant a hangár mögül - ahogy arra számítani lehetett (üres gép, hatótávhoz képest rövid berep), rakéta üzemmódban:
PH-BVA
KLM Royal Dutch Airlines ("Orange Pride" livery)
Boeing 777-306(ER)
Spot: 23
Tekintve, hogy helyi sasszemünk (Csabi) infói alapján a gép a berep utáni leszállása óta (e sorok írásakor) konkrétan ugyanúgy áll a hangár előtt, a mázlifaktora annak, hogy legalább le tudtuk fotózni, napsütésben, minden egyes perccel exponenciálisan növekszik.
Node AMS-ban nincs olyan, hogy csak egy érdekes gép jut egy napra a túrán, úgyhogy mentünk is vissza a Kaagbaan-hoz (06) - igaz sietnünk nem kellett, volt másfél elütni való óránk az érkezéséig:
A7-BFG
Qatar Airways Cargo ("Moved by People" livery)
Boeing 777-FDZ
Spot: 18
Érdekesség, hogy a gép onnan Budapestre jött tovább - képek a vonatkozó napiképes topikban.
Ilyet se sokat látunk napközben mozogni, bár pár éve FRA-ban és LHR-n szintén volt hozzá szerencsénk - ő az utóbbi reptérről érkezett:
D-AEAP
DHL (operated by European Air Transport)
Airbus A300B4-622R(F)
Spot: 18
Zárásként pedig jöjjön a gép, ami hazahozott:
PH-EXX
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Spot: 18
Mivel nem siettünk sehova (az érdekes forgalom ismét elfogyott, a járatunk indulásáig pedig volt bőven hátra idő), úgy döntöttünk, megvárjuk és megpróbáljuk érkezőben is lefotózni az Orange Pride-ot, úgyhogy másfél óra tömény semmittevés következett, aminek tulajdonképpen örültünk, mert eléggé elfáradtunk!
Fél 2 körül úgy látszott elindul visszafelé a gép. A fények persze messze voltak az ideálistól (magas napállás, hátulról / pályatengelyben), de ezen a ponton nemigen érdekelt minket.
Elsőre Kaagbaan (06) volt neki kijelölve, ami fény szempontjából a jobbik lehetőség lett volna, de pár perccel később ez megváltozott Aalsmeerbaan-ra (36R). Tudtuk, hogy ez a lehető legrosszabb lehetőség volt, de ennek ellenére átgurultunk a 20-as szpotra. Ahogy arra számítani lehetett, minden rossz, ami csak lehetett, jelen volt:
- Magas napállás
- Tengelyfény hátulról
- Csillogás
- Amint a csillogás megszűnt, árnyék, és persze...
- ...pezsgés
Ezzel bár a frankfurti (Lufthansa MD-11) és brüsszeli (Geo Sky 747-200) túrák után München-hez (Lufthansa CleanTechFlyer livery A359 felhősen) hasonlóan ezúttal se úgy alakult, hogy a túra "11. órájában" legyen meg az igazán nagy fogás - a vége így egy kicsit lapos lett - de összességében semmi okunk nem lehet panaszra.
A kocsi leadása után siettünk a checkin pulthoz, hogy mielőbb kiderüljön, sikerül-e megoldani a rengeteg modell vásárlása miatti plusz csomagok és tömeg hazajuttatása (sikerült, úgyhogy megnyugodhattunk), úgyhogy bár szerettük volna de csak Landside-ról elérhető, végül elmaradt a terminál tetején kiállított Fokker 100-as megnézése.
A gépünk a termináltól egy távolabb eső állóhelyen várt minket - érdekes volt látni, hogy Petivel az utolsó busszal mentünk ki, és velünk jött a járat kapitánya is.
Elmondása szerint pushback-járműre vártunk, valamint a Polderbaan-ig (36L) tartó több km gurulás miatt végül fél órás késéssel szálltunk fel, de (egyrészt a 13R straight-in, másrészt a meglehetősen high-energy megközelítésnek köszönhetően) érkezésre ezt sikerült a felére letornászni. Fent utazómagasságon néhány percig kissé "kátyús volt a légifolyosó", de maga az út tulajdonképpen eseménytelenül zajlott.
Összességében messze a legsikeresebb túránk volt, a léc ezáltal elég magasra került. Aki eljutott idáig, annak ezúton is köszönöm, hogy "velünk tartott" a beszámolóban - a magam részéről befejeztem, de biztos vagyok benne, hogy a többiek még jönnek képekkel - ahogy Topi említette, nem mindig pont egymás mellett álltunk, és nem mindenki lőtt mindenre, úgyhogy másoknál lesznek olyan képek, amik nálam nem voltak.
Sziasztok!
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára Tushka154 2023.06.04. 20:32-kor.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
Jó kis túra volt, köszi a beszámolót!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
Igy van, koszi a beszamolot, sajnalom h nem tudtam atugrani hozzatok!
Tovabba nagyon hasznosak a pozicio infok is, mkndenkeppen hasznalni fogom majd ha egyszer arra tevedek..
Tovabba nagyon hasznosak a pozicio infok is, mkndenkeppen hasznalni fogom majd ha egyszer arra tevedek..
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
Én még azért folytatnám, a Dani-féle fénysebességet én nem tudom tartani.
Szóval ott hagytam abba, hogy 16-a reggel... A 06 érkezők, majd a parti őrség Dorniere után Polder indulók jöttek.
Atlas Air
N476MC
Boeing 747-400F
KLM
PH-BKG
Boeing 787-10
Air Baltic
YL-AAT
Airbus A220-300
KLM
PH-BKF
Boeing 787-10
Delta Air Lines
N806NW
Airbus A330-300
KLM
PH-BQI, BQB
Boeing 777-200
American Airlines
N819AN, 872AN
Boeing 787-8
Delta Air Lines
N417DX
Airbus A330-941
KLM
PH-BVN
Boeing 777-300
SAS
SE-RUE
Airbus A320-251N
United
N26902
Boeing 787-8
Qatar Airways Cargo
A7-BFA
Boeing 777-F
Air Europa
EC-NBM
Boeing 787-9
Croatia Airlines
9A-CTL
Airbus A319
United
N77012
Boeing 777-200
KLM Cargo
PH-CKB
Boeing 747-400F
Szóval ott hagytam abba, hogy 16-a reggel... A 06 érkezők, majd a parti őrség Dorniere után Polder indulók jöttek.
Atlas Air
N476MC
Boeing 747-400F
KLM
PH-BKG
Boeing 787-10
Air Baltic
YL-AAT
Airbus A220-300
KLM
PH-BKF
Boeing 787-10
Delta Air Lines
N806NW
Airbus A330-300
KLM
PH-BQI, BQB
Boeing 777-200
American Airlines
N819AN, 872AN
Boeing 787-8
Delta Air Lines
N417DX
Airbus A330-941
KLM
PH-BVN
Boeing 777-300
SAS
SE-RUE
Airbus A320-251N
United
N26902
Boeing 787-8
Qatar Airways Cargo
A7-BFA
Boeing 777-F
Air Europa
EC-NBM
Boeing 787-9
Croatia Airlines
9A-CTL
Airbus A319
United
N77012
Boeing 777-200
KLM Cargo
PH-CKB
Boeing 747-400F
Re: 2023.05.13-20. - Amszterdam
A délutáni órákban menetrend szerűen áthelyezkedtünk a V guruló mellé a crash gate-hez Polderbaan-ra gurulókat gyártani.
Suparna Airlines
B-1340
Boeing 747-400F
KLM
PH-BHH
Boeing 787-9
KLM
PH-EXW
Embraer 175
KLM
PH-BKI
Boeing 787-10
Delta Air Lines
N826NW
Airbus A330-300
KLM
PH-BXZ
Boeing 737-800
United
N76010
Boeing 777-200
SAS
EI-FPH
Mitsubishi CRJ900
KLM
PH-EZG
Embraer 190
Sunexpress
TC-SMB
Boeing 737-MAX8
KLM (Skyteam livery)
PH-BVD
Boeing 777-300
China Southern Cargo
B-2080
Boeing 777-F
KLM
PH-BVG
Boeing 777-300
Emirates
A6-EEX
Airbus A380-800
Kuwait Airways
9K-AKM
Airbus A320-251N
Számomra talán a legnagyobb highlight az 1 hét alatt
Aeromexico (Quetzalcoatl livery)
XA-ADL
Boeing 787-9
Saudi Arabian Airlines
HZ-AR22
Boeing 787-9
LAN Cargo
N418LA
Boeing 767-F
Suparna Airlines
B-1340
Boeing 747-400F
KLM
PH-BHH
Boeing 787-9
KLM
PH-EXW
Embraer 175
KLM
PH-BKI
Boeing 787-10
Delta Air Lines
N826NW
Airbus A330-300
KLM
PH-BXZ
Boeing 737-800
United
N76010
Boeing 777-200
SAS
EI-FPH
Mitsubishi CRJ900
KLM
PH-EZG
Embraer 190
Sunexpress
TC-SMB
Boeing 737-MAX8
KLM (Skyteam livery)
PH-BVD
Boeing 777-300
China Southern Cargo
B-2080
Boeing 777-F
KLM
PH-BVG
Boeing 777-300
Emirates
A6-EEX
Airbus A380-800
Kuwait Airways
9K-AKM
Airbus A320-251N
Számomra talán a legnagyobb highlight az 1 hét alatt
Aeromexico (Quetzalcoatl livery)
XA-ADL
Boeing 787-9
Saudi Arabian Airlines
HZ-AR22
Boeing 787-9
LAN Cargo
N418LA
Boeing 767-F
31 hozzászólás
• Oldal: 2 / 4 • 1, 2, 3, 4
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 2 vendég