2023.09.01-03. EDDM PIC
11 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
2023.09.01-03. EDDM PIC
Idei utolsó nagyobb kiruccanásunkat februárhoz hasonlóan Münchenbe terveztük. A túra ötlete még valamikor nyár elején merült fel, ahogy szép sorban újra forgalomba állt a Lufthansa 4 hajtóműves Airbus flottája - legalábbis annak egy része. Úgyhogy a fő célpontok most A340-esek és A380-asok voltak. Előzetesen több időpontot is megjelöltünk az időjárás függvényében, szerencsére ez az első alkalom is jónak bizonyult. Bár kis híján meghiúsult, az indulás előtti napokban - ahogy az lenni szokott - hol jobb, hol rosszabb időt jósoltak. Kedden este még úgy volt, hogy elengedjük, majd a szerdai frissítés okán mégis úgy döntöttünk, hogy elindulunk péntek hajnalban. Sietni nem kellett, az első napra csak délután vártunk fényt.
United Airlines
N14019
Boeing 787-10 Dreamliner
Lufthansa
D-AIXB
Airbus A350-900
Az érkezés utáni órában le is gyártottuk, amiért jöttünk, mehetünk haza.
Lufthansa
D-AIHP
Airbus A340-600
United Airlines
N228UA
Boeing 777-200
Ráhordók egymás közt
United
N793UA
Boeing 777-200
Norwegian
LN-NIN
Boeing 737-800
Lufthansa
D-AIXP, AIXH, AIVB
Airbus A350-900
Lufthansa
D-AIML
Airbus A380-800
Wideroe
LN-WEC
Embraer E190-E2
Ezek után egy darabig nem vártunk semmi érdekeset, így megtettük a kötelező bolt-szálloda kört. A délután többi részét a 26L küszöb mellett töltöttük, Peti és én egy darabig a dombon, majd lent a többiekkel a kerítés mellett.
Thai Airways
HS-THK
Airbus A350-900
Air France
F-HZUD
Airbus A220-300
United Airlines
N14019
Boeing 787-10 Dreamliner
Lufthansa
D-AIXB
Airbus A350-900
Az érkezés utáni órában le is gyártottuk, amiért jöttünk, mehetünk haza.
Lufthansa
D-AIHP
Airbus A340-600
United Airlines
N228UA
Boeing 777-200
Ráhordók egymás közt
United
N793UA
Boeing 777-200
Norwegian
LN-NIN
Boeing 737-800
Lufthansa
D-AIXP, AIXH, AIVB
Airbus A350-900
Lufthansa
D-AIML
Airbus A380-800
Wideroe
LN-WEC
Embraer E190-E2
Ezek után egy darabig nem vártunk semmi érdekeset, így megtettük a kötelező bolt-szálloda kört. A délután többi részét a 26L küszöb mellett töltöttük, Peti és én egy darabig a dombon, majd lent a többiekkel a kerítés mellett.
Thai Airways
HS-THK
Airbus A350-900
Air France
F-HZUD
Airbus A220-300
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
TUI
D-ATUA
Boeing 737-800
Turkish Airlines (Bio fuel livery)
TC-JSU
Airbus A321
Lufthansa (SA livery)
D-AIZN
Airbus A320
Lufthansa
D-AIBM
Airbus A319
Airhub Airlines
9H-HUB
Airbus A320
Lufthansa (SA livery)
D-AIUA
Airbus A320
Lufthansa
D-ACNX
Mitsubishi CRJ900
Eurowings Discover
D-AIUV
Airbus A320
Lufthansa
D-AIXM
Airbus A350-900
Air France
F-GUGR
Airbus A318
ITA Airways
EI-INE
Airbus A320 Neo
Condor
D-AICI
Airbus A320
Austrian Airlines (retro livery)
OE-LBO
Airbus A320
Oman Air
A4O-SC
Boeing 787-9 Dreamliner
Folyt.köv a második nappal.
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Szombat reggelre tiszta idő fogadott minket, napkelte után hamar az északi pályához helyezkedtünk leguruló heavyket gyártani. (Spotterguide 6. pozíció https://www.google.com/maps/dir//48.359 ... ?entry=ttu ) Néhány kisebb gép is elgurul idáig, de a többség lejön hamarabb a pályáról. Nekem nagyon bejött ez a hely, korábban még nem jártam itt. Igazi plane-porn, kedvére válogathat mindenki a megfelelő szögekben.
Lufthansa
Airbus A320
Air Canada
C-GEGC
Airbus A330-300
British Airways
G-TTNU
Airbus A320 Neo
United Airlines
N799UA
Boeing 777-200
Lufthansa
D-AIHU
Airbus A340-600
Lufthansa
D-AIWD
Airbus A320
Lufthansa
D-AIXB
Airbus A350-900
Részemről első körben ennyit, majd jön a többi, meg a többieké is.
Lufthansa
Airbus A320
Air Canada
C-GEGC
Airbus A330-300
British Airways
G-TTNU
Airbus A320 Neo
United Airlines
N799UA
Boeing 777-200
Lufthansa
D-AIHU
Airbus A340-600
Lufthansa
D-AIWD
Airbus A320
Lufthansa
D-AIXB
Airbus A350-900
Részemről első körben ennyit, majd jön a többi, meg a többieké is.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Elkezdem én is adagolni a képeket (mielőtt túl magasra szaladna a színvonal.... ) Nálam ez volt a péntek termése.
A februári túrához hasonlóan mi Topival hamarabb indultunk, bár ezúttal nem fél nappal, hanem csak kb. 1 órával érkeztünk meg hamarabb a tett helyszínére.
Első célpontjaink az északi pályára érkező és onnan induló helyi 4lukú nagyágyúk voltak - ezúttal a víztározó helyett a kerítés mellé helyezkedtünk el.
Az első kiszemelt áldozatra nem is kellett sokat várni.
Amióta a jelenlegi felszerelésemmel élek, egy kezemen meg tudom számolni hány olyan alkalom volt, hogy azt kívántam bárcsak több vázam, vagy más obi(jai)m lenn(én)e(k).
Ez a nap pont egy ilyen alkalom volt - az itt eltöltött kb. 2 óra alatt folyamatosan váltogattam a 70-200...:
D-AIHV
Lufthansa
Airbus A340-642
...a 70-200 + 2x-ező...:
D-ABKI
TUIfly
Boeing 737-86J
SX-GRE
Sky Express
Airbus A320-251N
...és a 24-105 között:
C-GFAH
Air Canada
Airbus A330-343
Ezzel a típussal állítólag nem nagyon járnak Európába, inkább a tengeren túlra:
EI-LRG
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
D-AIXB
Lufthansa
Airbus A350-941
D-AIHP
Lufthansa
Airbus A340-642
N793UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
Reménykedtünk, hogy esetleg behúzhatjuk a hiányzó (Hekla vagy NatGeo) 757-esek valamelyikét, de csalódnunk kellett, a hétvége alatt végig 737-essel jártak - ezt a járatot is csak azért fotóztuk le, mert épp ott voltunk, egyébként egyáltalán nem figyeltük a túra során:
TF-ICP
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
D-AIML
Lufthansa
Airbus A380-841
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
D-AIXD | D-AIXI
Lufthansa
Airbus A350-941
Miután elfogyott az érdekesebb forgalom (nekem persze a saját figyelmetlenségem miatt kimaradt a Wideroe E290...), áthelyezkedtünk a déli pályára, egyből a kerítés mellett vertünk tábort.
A fények ezen a napon még folyamatosan változtak:
HS-THK
Thai Airways
Airbus A350-941
D-ATUA
TUIfly
Boeing 737-8K5
TC-JSU
Turkish Airlines ("Bio Fuel" livery)
Airbus A321-231
9H-HUB
Airhub Airlines (operating for Marabu)
Airbus A320-232
Volt olyan pillanat is, hogy a februárihoz hasonló mordor-háttér alakult ki:
D-AIUV
Eurowings Discover (operating for Lufthansa)
Airbus A320-214
Ezt a járatot talán már az elején lelőhetem, hogy mumusunk volt érkezőben, így maradt az induló, de halmozottan hátrányos helyzetből, ugyanis:
D-ABOL
Condor
Boeing 757-330
...már csak azért se, mert nagyrészt a Benji által prezentált képeken is tökéletesen ugyanilyen volt a fény.
Végül átmozdultunk a pálya északi oldalára, hogy megpróbáljunk a fény szerint helyes oldalról egy hajtóműbe-besütanap-kompozíciót legyártani:
A4O-SC
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Folyt.köv. részemről is a szombati képekkel. Sok újat nem fogtok látni, maximum kevésbé esztétikusan ugyanazt.
A februári túrához hasonlóan mi Topival hamarabb indultunk, bár ezúttal nem fél nappal, hanem csak kb. 1 órával érkeztünk meg hamarabb a tett helyszínére.
Első célpontjaink az északi pályára érkező és onnan induló helyi 4lukú nagyágyúk voltak - ezúttal a víztározó helyett a kerítés mellé helyezkedtünk el.
Az első kiszemelt áldozatra nem is kellett sokat várni.
Amióta a jelenlegi felszerelésemmel élek, egy kezemen meg tudom számolni hány olyan alkalom volt, hogy azt kívántam bárcsak több vázam, vagy más obi(jai)m lenn(én)e(k).
Ez a nap pont egy ilyen alkalom volt - az itt eltöltött kb. 2 óra alatt folyamatosan váltogattam a 70-200...:
D-AIHV
Lufthansa
Airbus A340-642
...a 70-200 + 2x-ező...:
D-ABKI
TUIfly
Boeing 737-86J
SX-GRE
Sky Express
Airbus A320-251N
...és a 24-105 között:
C-GFAH
Air Canada
Airbus A330-343
Ezzel a típussal állítólag nem nagyon járnak Európába, inkább a tengeren túlra:
EI-LRG
Aer Lingus
Airbus A321-253NX
D-AIXB
Lufthansa
Airbus A350-941
D-AIHP
Lufthansa
Airbus A340-642
N793UA
United Airlines
Boeing 777-222(ER)
Reménykedtünk, hogy esetleg behúzhatjuk a hiányzó (Hekla vagy NatGeo) 757-esek valamelyikét, de csalódnunk kellett, a hétvége alatt végig 737-essel jártak - ezt a járatot is csak azért fotóztuk le, mert épp ott voltunk, egyébként egyáltalán nem figyeltük a túra során:
TF-ICP
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
D-AIML
Lufthansa
Airbus A380-841
D-AIHU
Lufthansa
Airbus A340-642
D-AIXD | D-AIXI
Lufthansa
Airbus A350-941
Miután elfogyott az érdekesebb forgalom (nekem persze a saját figyelmetlenségem miatt kimaradt a Wideroe E290...), áthelyezkedtünk a déli pályára, egyből a kerítés mellett vertünk tábort.
A fények ezen a napon még folyamatosan változtak:
HS-THK
Thai Airways
Airbus A350-941
D-ATUA
TUIfly
Boeing 737-8K5
TC-JSU
Turkish Airlines ("Bio Fuel" livery)
Airbus A321-231
9H-HUB
Airhub Airlines (operating for Marabu)
Airbus A320-232
Volt olyan pillanat is, hogy a februárihoz hasonló mordor-háttér alakult ki:
D-AIUV
Eurowings Discover (operating for Lufthansa)
Airbus A320-214
Ezt a járatot talán már az elején lelőhetem, hogy mumusunk volt érkezőben, így maradt az induló, de halmozottan hátrányos helyzetből, ugyanis:
- A gép a lehető legtávolabbi gurulóútról állt fel a pályára, ezért
- Nem tudtunk annyira közel kerülni hozzá, hogy ne pezsegjen, ráadásul
- Ezt a konkrét járatot még szét is fújta egy Lufthansa A319
D-ABOL
Condor
Boeing 757-330
...már csak azért se, mert nagyrészt a Benji által prezentált képeken is tökéletesen ugyanilyen volt a fény.
Végül átmozdultunk a pálya északi oldalára, hogy megpróbáljunk a fény szerint helyes oldalról egy hajtóműbe-besütanap-kompozíciót legyártani:
A4O-SC
Oman Air
Boeing 787-9 Dreamliner
Folyt.köv. részemről is a szombati képekkel. Sok újat nem fogtok látni, maximum kevésbé esztétikusan ugyanazt.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Jöjjenek tőlem is a szombati képek - kezdtük a reggelt Amszterdamhoz hasonlóan az Amerikai Érkezőkkel(c) by Topi
A kocsi P5 parkolóházban való leparkolása után elhelyezkedtünk a Benji által már említett szpotra.
C-GEGC
Air Canada
Airbus A330-343
A United 200-as tripláját mondhatni kivégeztük ezen a túrán - a pénteki új festésű után ezúttal egy-egy régi festésű és Star Alliance került a zsákba (utóbbiból mint kiderült létezik olyan változat is, amin fekete a United logó, és hogy az is megvan már nekünk - Londonból és Amszterdamból egyaránt):
N799UA | N794UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-222(ER)
D-AIXB
Lufthansa
Airbus A350-941
Hiába voltunk Amszterdamban 3 hónapja, ha már előttünk gurult el, rálőttünk erre is:
PH-EXM
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Rizsavi után szabadon - több "expó(lajstrom)"ból:
D-AIHU | D-AIHT
Lufthansa
Airbus A340-642
A bálna elment egészen a pálya végéig (másnap érdekes módon viszont lejött ugyanazon a gurulón, mint a többi):
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
"égiorrú új festések" kategória - 1. versenyző (már pénteken is ő jött, de a jobb fények miatt inkább ezt a sorozatot szerkesztettem meg):
N14019
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Ezután rohanás kezdődött vissza a kocsihoz - no nem azért, mert épp valami extra érkezett a déli pályára - perceink voltak hátra a 4. óra megkezdéséig, amiért már nem szerettünk volna újabb 7€-t kiadni - 2:59 lett a parkolás vége.
A déli pályához visszaérve elfoglaltuk szokásos lövészállásunkat és mivel a Nap szinte végig telibe sütött, jöhetett 4 óra tömény exponálás - egész nyáron alig szedtem magamra valami színt, most ezalatt a néhány óra alatt bepótoltam, avagy sikerült briketté égetnem a tarkómat, arcomat és kezeimet-lábaimat
Következzen egy bővebb eresztés (a 38749237429847287462874628764287. Lufthansa gép megszerkesztésétől ezúttal eltekintettem), kezdve mindjárt egy "régen látott" vassal - örömmel konstatáltam, hogy visszakapta a saját orrkúpját, a sima kékkel elég bután nézett ki amszterdami ottlétünkkor:
PH-BXO
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 737-9K2
"égiorrú új festések" kategória - 2. versenyző:
SX-NEJ
Aegean Airlines
Airbus A320-271N
SP-ENR
Enter Air
Boeing 737-8Q8
EC-OBO
Air Europa Express (operating for Air Europa)
Boeing 737-8K5
A festett Turkish-ekkel egyelőre továbbra is folyamatosan elkerüljük egymást:
TC-JIR
Turkish Airlines
Airbus A330-223
Egyik célpontom volt a 400-as típusváltozat is - magamat nem meghazudtolva érkezőben sikerült elmulasztanom (a legurulót videóztam azt gondolván majd úgy is fordul felénk, mint a többi - hát nem, a T1 felé gurult tovább a pálya elhagyása után... ) - szerencsére indulóban elég sok az USÁba tartó járat a déli pályát használta, így bár nem a legjobb fényben, de legalább valami értékelhetőt sikerült alkotnom róla:
N831MH
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER)
EI-HID
CityJet (operating for Lufthansa)
Bombardier CRJ-1000EL (CL-600-2E25)
Neki is örültem, bár februárban szebb volt rajta a fény:
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
JA877A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
SX-IOG
Sky Express
Airbus A320-251N
A6-BLF
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A februári túra egyik csalódása volt, hogy a full fehér, "Cleantechflyer" festésű 350-est nem tudtuk fényben behúzni.
Gondoltam na majd most Aha...
D-AIVD
Lufthansa
Airbus A350-941
Classic 737-esnek mindig örülünk, még akkor is, ha csak egy ólfehér bulgár pénzmosó:
LZ-BVT
Bul Air
Boeing 737-3H4
Ő félig-meddig meglepetés volt - Madridból jött:
HA-SCU
Jetstream Charter
Cessna 650 Citation VII
SX-DNA
Aegean Airlines
Airbus A320-232
B-17881
EVA Air
Boeing 787-9 Dreamliner
N654UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
CS-TNQ
TAP - Air Portugal
Airbus A320-214
9K-AOJ
Kuwait Airways
Boeing 777-369(ER)
A Smartwings logósok után örültem, hogy egy teljes festésűt is sikerült behúzni, raádásul ezúttal az a légitársaság is új, akinek a járatán repült:
LY-CCK
Heston Airlines (operating for Marabu)
Airbus A320-232
A7-ALB
Qatar Airways
Airbus A350-941
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
TC-RBC
Pegasus
Airbus A321-251NX
A reggeli érkező után megkaptuk a bálnát indulóban is:
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
D-AICG
Condor
Airbus A320-212
Még egy új légitársaság a gyűjteményben:
LY-NFK
Marabu (operated by Heston Airlines)
Airbus A321-211
Miután hozzánk szinte kizárólag 737-800-zal járnak, örültem a változatosságnak, még ha fogok is elég ilyet látni az elkövetkezendő 20 évben:
TC-LTU
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Airbus A321-271NX
9V-SMO
Singapore Airlines
Airbus A350-941
Épp hogy csak túl voltunk az első találkozáson a társasággal, de egy (A320ceo) kivétellel a teljes flottát ki is végeztük:
ES-MBC
Marabu
Airbus A320-271N
A régi után az új festés is a zsákban - el vagyunk kényeztetve:
D-AIHI
Lufthansa
Airbus A340-642
"Variációk egy témára" - Tuitopinak edísün:
D-AMAZ | D-ABKI
TUIfly
Boeing 737-8 MAX | 737-86J
EI-IMG
ITA Airways
Airbus A319-112
9H-CLG
Air X Charter
Bombardier Challenger 850 (CL-600-2B19)
15 óra felé járt az idő, ekkor kezdtek el megjelenni az első nagyobb felhők a Nap körül - természetesen annak rendje és módja szerint az érdekesebb forgalmat (Thai A359) árnyékolták be, miközben a gép mögött a terminált telibe sütötte a Nap. Talán a többiek majd megmutatják, nekem nem volt ingerenciám megszerkeszteni, főleg, hogy ilyen fényviszonyok közt a péntekinél is rosszabbul nézett ki.
SU-GFM
EgyptAir
Airbus A320-251N
HZ-ASE
Saudia
Airbus A320-214
A Kuwai-tripla induló (amit fentebb láthattok) után úgy döntöttünk, hogy mivel még várt ránk 3db A346 és 1db A380 induló, a déli pálya reményében áthelyezkedtünk a 08-as véghez esetleges rotálóra.
Sajnos mind a 4 gép az északi pályát kapta, de azért így is volt mit fotózni:
A6-EED
Emirates
Airbus A380-861
Volt még egy induló 350-es lufi Szöulba, gondoltuk azt még megvárjuk, hiszen biztos jól meg van pakolva - rá is készültünk, hogy milyen szépen előttünk fog emelni - hát ez lett belőle
Pusztán a fotóból gondolná valaki, hogy kb. 2x messzebb ment, mint a kecskés
D-AIXJ | A7-ALB
Lufthansa | Qatar Airways
Airbus A350-941
Láttuk a radaron, hogy ferry flight-ként átjönni készült egy új festésű 380-as lufi.
Mivel szinte biztos volt, hogy az északi pályára jön, és a fények se voltak már az igaziak, valamint az északi pálya szpotja is messzebb van gyalog a "parkolótól", elengedtük.
Következő kiszemeltünk a tadzsik induló... lett volna.
Nem tudjuk mi lehetett a gond, már villogott, amikor visszaazegész-jeligére megint ajtót nyitottak.
Végül szolid másfél órás késéssel ment el, ráadásul a legtávolabbi (B15) gurulóról állt fel a pályára, így rendes fotóra esélyünk nem maradt:
VQ-BHF
Somon Air
Boeing 737-8GP
Elég lett volna 1 gurulóval közelebbről indulnia, máris sokkal jobb lehetett volna:
D-AEWW
Eurowings
Airbus A320-214
Ennyi a különbség a két guruló közt:
SX-NEO | D-ABOI
Aegean Airlines | Condor
Airbus A320-271N | Boeing 757-330
A Condorral való balszerencsénk tovább folytatódott - pénteken amikor az északi pályánál voltunk, a déli pályára jött le, szombaton pedig pont fordítva...
Na mindegy, ennek ellenére ahogy láthattátok elég tartalmasra sikerült a nap, úgyhogy összességében nem panaszkodhatunk!
Folyt.köv. a vasárnappal, amint végeztem azokkal a képekkel.
A kocsi P5 parkolóházban való leparkolása után elhelyezkedtünk a Benji által már említett szpotra.
C-GEGC
Air Canada
Airbus A330-343
A United 200-as tripláját mondhatni kivégeztük ezen a túrán - a pénteki új festésű után ezúttal egy-egy régi festésű és Star Alliance került a zsákba (utóbbiból mint kiderült létezik olyan változat is, amin fekete a United logó, és hogy az is megvan már nekünk - Londonból és Amszterdamból egyaránt):
N799UA | N794UA
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 777-222(ER)
D-AIXB
Lufthansa
Airbus A350-941
Hiába voltunk Amszterdamban 3 hónapja, ha már előttünk gurult el, rálőttünk erre is:
PH-EXM
KLM Cityhopper (operating for KLM Royal Dutch Airlines)
Embraer ERJ-175STD (ERJ-170-200)
Rizsavi után szabadon - több "expó(lajstrom)"ból:
D-AIHU | D-AIHT
Lufthansa
Airbus A340-642
A bálna elment egészen a pálya végéig (másnap érdekes módon viszont lejött ugyanazon a gurulón, mint a többi):
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
"égiorrú új festések" kategória - 1. versenyző (már pénteken is ő jött, de a jobb fények miatt inkább ezt a sorozatot szerkesztettem meg):
N14019
United Airlines
Boeing 787-10 Dreamliner
Ezután rohanás kezdődött vissza a kocsihoz - no nem azért, mert épp valami extra érkezett a déli pályára - perceink voltak hátra a 4. óra megkezdéséig, amiért már nem szerettünk volna újabb 7€-t kiadni - 2:59 lett a parkolás vége.
A déli pályához visszaérve elfoglaltuk szokásos lövészállásunkat és mivel a Nap szinte végig telibe sütött, jöhetett 4 óra tömény exponálás - egész nyáron alig szedtem magamra valami színt, most ezalatt a néhány óra alatt bepótoltam, avagy sikerült briketté égetnem a tarkómat, arcomat és kezeimet-lábaimat
Következzen egy bővebb eresztés (a 38749237429847287462874628764287. Lufthansa gép megszerkesztésétől ezúttal eltekintettem), kezdve mindjárt egy "régen látott" vassal - örömmel konstatáltam, hogy visszakapta a saját orrkúpját, a sima kékkel elég bután nézett ki amszterdami ottlétünkkor:
PH-BXO
KLM Royal Dutch Airlines ("SkyTeam" livery)
Boeing 737-9K2
"égiorrú új festések" kategória - 2. versenyző:
SX-NEJ
Aegean Airlines
Airbus A320-271N
SP-ENR
Enter Air
Boeing 737-8Q8
EC-OBO
Air Europa Express (operating for Air Europa)
Boeing 737-8K5
A festett Turkish-ekkel egyelőre továbbra is folyamatosan elkerüljük egymást:
TC-JIR
Turkish Airlines
Airbus A330-223
Egyik célpontom volt a 400-as típusváltozat is - magamat nem meghazudtolva érkezőben sikerült elmulasztanom (a legurulót videóztam azt gondolván majd úgy is fordul felénk, mint a többi - hát nem, a T1 felé gurult tovább a pálya elhagyása után... ) - szerencsére indulóban elég sok az USÁba tartó járat a déli pályát használta, így bár nem a legjobb fényben, de legalább valami értékelhetőt sikerült alkotnom róla:
N831MH
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER)
EI-HID
CityJet (operating for Lufthansa)
Bombardier CRJ-1000EL (CL-600-2E25)
Neki is örültem, bár februárban szebb volt rajta a fény:
TC-SOZ
SunExpress ("Impressions of Istanbul" livery)
Boeing 737-8HX
JA877A
All Nippon Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
SX-IOG
Sky Express
Airbus A320-251N
A6-BLF
Etihad Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A februári túra egyik csalódása volt, hogy a full fehér, "Cleantechflyer" festésű 350-est nem tudtuk fényben behúzni.
Gondoltam na majd most Aha...
D-AIVD
Lufthansa
Airbus A350-941
Classic 737-esnek mindig örülünk, még akkor is, ha csak egy ólfehér bulgár pénzmosó:
LZ-BVT
Bul Air
Boeing 737-3H4
Ő félig-meddig meglepetés volt - Madridból jött:
HA-SCU
Jetstream Charter
Cessna 650 Citation VII
SX-DNA
Aegean Airlines
Airbus A320-232
B-17881
EVA Air
Boeing 787-9 Dreamliner
N654UA
United Airlines
Boeing 767-322(ER)
CS-TNQ
TAP - Air Portugal
Airbus A320-214
9K-AOJ
Kuwait Airways
Boeing 777-369(ER)
A Smartwings logósok után örültem, hogy egy teljes festésűt is sikerült behúzni, raádásul ezúttal az a légitársaság is új, akinek a járatán repült:
LY-CCK
Heston Airlines (operating for Marabu)
Airbus A320-232
A7-ALB
Qatar Airways
Airbus A350-941
9H-NEE
Air Malta
Airbus A320-251N
TC-RBC
Pegasus
Airbus A321-251NX
A reggeli érkező után megkaptuk a bálnát indulóban is:
D-AIMM
Lufthansa
Airbus A380-841
D-AICG
Condor
Airbus A320-212
Még egy új légitársaság a gyűjteményben:
LY-NFK
Marabu (operated by Heston Airlines)
Airbus A321-211
Miután hozzánk szinte kizárólag 737-800-zal járnak, örültem a változatosságnak, még ha fogok is elég ilyet látni az elkövetkezendő 20 évben:
TC-LTU
AnadoluJet (operating for Turkish Airlines)
Airbus A321-271NX
9V-SMO
Singapore Airlines
Airbus A350-941
Épp hogy csak túl voltunk az első találkozáson a társasággal, de egy (A320ceo) kivétellel a teljes flottát ki is végeztük:
ES-MBC
Marabu
Airbus A320-271N
A régi után az új festés is a zsákban - el vagyunk kényeztetve:
D-AIHI
Lufthansa
Airbus A340-642
"Variációk egy témára" - Tuitopinak edísün:
D-AMAZ | D-ABKI
TUIfly
Boeing 737-8 MAX | 737-86J
EI-IMG
ITA Airways
Airbus A319-112
9H-CLG
Air X Charter
Bombardier Challenger 850 (CL-600-2B19)
15 óra felé járt az idő, ekkor kezdtek el megjelenni az első nagyobb felhők a Nap körül - természetesen annak rendje és módja szerint az érdekesebb forgalmat (Thai A359) árnyékolták be, miközben a gép mögött a terminált telibe sütötte a Nap. Talán a többiek majd megmutatják, nekem nem volt ingerenciám megszerkeszteni, főleg, hogy ilyen fényviszonyok közt a péntekinél is rosszabbul nézett ki.
SU-GFM
EgyptAir
Airbus A320-251N
HZ-ASE
Saudia
Airbus A320-214
A Kuwai-tripla induló (amit fentebb láthattok) után úgy döntöttünk, hogy mivel még várt ránk 3db A346 és 1db A380 induló, a déli pálya reményében áthelyezkedtünk a 08-as véghez esetleges rotálóra.
Sajnos mind a 4 gép az északi pályát kapta, de azért így is volt mit fotózni:
A6-EED
Emirates
Airbus A380-861
Volt még egy induló 350-es lufi Szöulba, gondoltuk azt még megvárjuk, hiszen biztos jól meg van pakolva - rá is készültünk, hogy milyen szépen előttünk fog emelni - hát ez lett belőle
Pusztán a fotóból gondolná valaki, hogy kb. 2x messzebb ment, mint a kecskés
D-AIXJ | A7-ALB
Lufthansa | Qatar Airways
Airbus A350-941
Láttuk a radaron, hogy ferry flight-ként átjönni készült egy új festésű 380-as lufi.
Mivel szinte biztos volt, hogy az északi pályára jön, és a fények se voltak már az igaziak, valamint az északi pálya szpotja is messzebb van gyalog a "parkolótól", elengedtük.
Következő kiszemeltünk a tadzsik induló... lett volna.
Nem tudjuk mi lehetett a gond, már villogott, amikor visszaazegész-jeligére megint ajtót nyitottak.
Végül szolid másfél órás késéssel ment el, ráadásul a legtávolabbi (B15) gurulóról állt fel a pályára, így rendes fotóra esélyünk nem maradt:
VQ-BHF
Somon Air
Boeing 737-8GP
Elég lett volna 1 gurulóval közelebbről indulnia, máris sokkal jobb lehetett volna:
D-AEWW
Eurowings
Airbus A320-214
Ennyi a különbség a két guruló közt:
SX-NEO | D-ABOI
Aegean Airlines | Condor
Airbus A320-271N | Boeing 757-330
A Condorral való balszerencsénk tovább folytatódott - pénteken amikor az északi pályánál voltunk, a déli pályára jött le, szombaton pedig pont fordítva...
Na mindegy, ennek ellenére ahogy láthattátok elég tartalmasra sikerült a nap, úgyhogy összességében nem panaszkodhatunk!
Folyt.köv. a vasárnappal, amint végeztem azokkal a képekkel.
- RimoRoli
- Adminisztrátor
- Hozzászólások: 924
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Jok! Nyomjatok!
Dani, amikor te bukod a gepeket - akkor mit csinalsz? Van 8-9 orad felkeszulbi hogy jon a Delta 767-400
Dani, amikor te bukod a gepeket - akkor mit csinalsz? Van 8-9 orad felkeszulbi hogy jon a Delta 767-400
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Fentebb írtam, mi volt a szitu.
A februári túra alkalmával emlékeim szerint a T2-n láttam parkolni, fel se merült bennem, hogy nem oda áll, ahova a többi...
A februári túra alkalmával emlékeim szerint a T2-n láttam parkolni, fel se merült bennem, hogy nem oda áll, ahova a többi...
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Lufthansa
D-AIVB
Airbus A350-900
Delta Air Lines
N831MH
Boeing 767-400
Lufthansa
D-AISZ
Airbus A321
KLM
PH-EXM
Embraer E175
United Air Lines
N654UA
Boeing 767-300
Lufthansa
D-AIZA
Airbus A320
United Air Lines (SA livery)
N794UA
Boeing 777-200
Lufthansa
D-AIHT
Airbus A340-600
Lufthansa
D-AIML
Airbus A380-800
United Air Lines
N14019
Boeing 787-10
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Hozom az utolsó nap képeit.
A szombati tökéletes időjárás után vasárnapra beborult. Néha ki-kisütött a Nap, de a magaslégtérben végig ült egy fátyolréteg, alacsonyabban hiába volt folyamatos a felhőmozgás.
Gondolkodtunk azon, hogy ismét felmenjünk-e a reggeli legurulókra, de a fények miatt úgy döntöttünk, felesleges, úgyhogy a szokásos helyünkön (a déli pályánál) kezdtük a napot, mindjárt egy "ritkasággal".
A hangélmény a fotonok hiányáért valamennyire kárpótolt, és bár indulóban valamennyire a Nap is átsütött a felhőzeten, a budapesti találkozást nem múlta felül (Mivel több gépet érkezőben és indulóban egyaránt lefotóztunk, az időrendiségtől eltekintve ezeket egymás után tettem be):
LZ-LDP
European Air Charter
McDonnell Douglas MD-82 (DC-9-82)
TS-INQ | 9A-BTG
Nouvelair Tunisie | Trade Air
Airbus A320-214 | A320-212
Bő fél óra különbséggel indultak ugyanoda:
SU-NML | SU-BQK
Nesma Airlines | Nile Air (operating for Nesma Airlines)
Airbus A320-214
Ilyen időben örültem, hogy nem valamelyik festett jött:
TC-JNH
Turkish Airlines
Airbus A330-343
Érdekes volt látni, hogy a magasabb páratartalom miatt "beködölt" a hajtómű szívótorka a felszálló teljesítmény beállításakor:
N791AN
American Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-223(ER)
Ez a két fotó akár egymás után is készülhetett volna, de valójában másfél óra telt el köztük:
EC-LPQ
Air Europa ("SkyTeam" livery)
Boeing 737-85P
N686UA
United Airlines
Boeing 767-3CB(ER)
TC-GPB
Freebird Airlines
Airbus A321-231
Miután az előző két nap is az épp akkori pozíciónkkal ellentétes pályát használta (pénteken az északi pályán voltunk, amikor a délire érkezett, szombaton fordítva), most legalább "találkoztunk" érkezőben - csak kár, hogy a fényviszonyokért:
D-ABOL
Condor
Boeing 757-330
Ezt a gépet 3 hónapja még otthon fotóztuk ír lajstromban (EI-HJH), Pegasus festésben:
TC-SPS
SunExpress
Boeing 737-82R
Azt írja ALU, pedig valójában PET
A7-ALU
Qatar Airways
Airbus A350-941
Örültem a második találkozásnak vele, bár februárban szebb fényekben végeztük ki:
D-AICH
Condor ("Retro" livery)
Airbus A320-212
Neki már kevésbé örültem - mármint nem a gépnek, hanem a ténynek, hogy nem a pálya végéről indult:
TC-GRC
Southwind Airlines
Airbus A321-211
B-2040
Air China
Boeing 777-39L(ER)
4 nappal később otthon sikerült eddig a legjobb körülmények között találkoznunk:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
Ő volt a túra záróakkordja - bár látszott, hogy nincs sok remény a jó fényre, az esélyt azért megadtuk neki:
HS-THN
Thai Airways
Airbus A350-941
Ezzel részemről vége a beszámolónak, köszöntem a figyelmet, és remélem a bénázásaimon legalább egy jót röhögtetek.
A szombati tökéletes időjárás után vasárnapra beborult. Néha ki-kisütött a Nap, de a magaslégtérben végig ült egy fátyolréteg, alacsonyabban hiába volt folyamatos a felhőmozgás.
Gondolkodtunk azon, hogy ismét felmenjünk-e a reggeli legurulókra, de a fények miatt úgy döntöttünk, felesleges, úgyhogy a szokásos helyünkön (a déli pályánál) kezdtük a napot, mindjárt egy "ritkasággal".
A hangélmény a fotonok hiányáért valamennyire kárpótolt, és bár indulóban valamennyire a Nap is átsütött a felhőzeten, a budapesti találkozást nem múlta felül (Mivel több gépet érkezőben és indulóban egyaránt lefotóztunk, az időrendiségtől eltekintve ezeket egymás után tettem be):
LZ-LDP
European Air Charter
McDonnell Douglas MD-82 (DC-9-82)
TS-INQ | 9A-BTG
Nouvelair Tunisie | Trade Air
Airbus A320-214 | A320-212
Bő fél óra különbséggel indultak ugyanoda:
SU-NML | SU-BQK
Nesma Airlines | Nile Air (operating for Nesma Airlines)
Airbus A320-214
Ilyen időben örültem, hogy nem valamelyik festett jött:
TC-JNH
Turkish Airlines
Airbus A330-343
Érdekes volt látni, hogy a magasabb páratartalom miatt "beködölt" a hajtómű szívótorka a felszálló teljesítmény beállításakor:
N791AN
American Airlines ("OneWorld" titles)
Boeing 777-223(ER)
Ez a két fotó akár egymás után is készülhetett volna, de valójában másfél óra telt el köztük:
EC-LPQ
Air Europa ("SkyTeam" livery)
Boeing 737-85P
N686UA
United Airlines
Boeing 767-3CB(ER)
TC-GPB
Freebird Airlines
Airbus A321-231
Miután az előző két nap is az épp akkori pozíciónkkal ellentétes pályát használta (pénteken az északi pályán voltunk, amikor a délire érkezett, szombaton fordítva), most legalább "találkoztunk" érkezőben - csak kár, hogy a fényviszonyokért:
D-ABOL
Condor
Boeing 757-330
Ezt a gépet 3 hónapja még otthon fotóztuk ír lajstromban (EI-HJH), Pegasus festésben:
TC-SPS
SunExpress
Boeing 737-82R
Azt írja ALU, pedig valójában PET
A7-ALU
Qatar Airways
Airbus A350-941
Örültem a második találkozásnak vele, bár februárban szebb fényekben végeztük ki:
D-AICH
Condor ("Retro" livery)
Airbus A320-212
Neki már kevésbé örültem - mármint nem a gépnek, hanem a ténynek, hogy nem a pálya végéről indult:
TC-GRC
Southwind Airlines
Airbus A321-211
B-2040
Air China
Boeing 777-39L(ER)
4 nappal később otthon sikerült eddig a legjobb körülmények között találkoznunk:
TC-SPC
SunExpress ("Eintracht Frankfurt" livery)
Boeing 737-8AS
Ő volt a túra záróakkordja - bár látszott, hogy nincs sok remény a jó fényre, az esélyt azért megadtuk neki:
HS-THN
Thai Airways
Airbus A350-941
Ezzel részemről vége a beszámolónak, köszöntem a figyelmet, és remélem a bénázásaimon legalább egy jót röhögtetek.
- Bal
- Golden Circle
- Hozzászólások: 882
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2023.09.01-03. EDDM PIC
Szépek! Főleg a szombatiak! Grat!
11 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Vissza: Külföldi repülőtereken készült fotók és videók
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 12 vendég