2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
19 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Év elején elég jó árakon lehetett foglalni a Wizzair Bázelbe tartó járataira, így viszonylag rövid mérlegelés után erre az áprilisi pár napra esett a választásunk. A túra egyértelmű célpontjai a Swiss és az Edelweiss A343-asai voltak, mivel küszöbön áll a leváltásuk a költséghatékonyabb A350-esekre. (Legutóbbi információink szerint 2025 Q2-ben kezdik el átvenni a gépeket, szerencsére elég lassan. Így még azért jövőre is van esély meglőni ezeket a szép vasakat.) A Swissnek jelenleg még 4 aktív gépe van (HB-JMA, JMB, JMH, JMI), míg az Edelweissnél 5 repül (HB-JMC, JMD, JME, JMF, JMG). Ezeken kívül persze minden más érdekességre ugrottunk, ami beesett, így jutottunk el végül Genfbe is, de erről majd később...
Szombat reggel tehát elindultunk Bázel felé, ahová egy eseménytelen, felhős út után érkeztünk meg 3 fokba, szemerkélő esőbe. (Innen is üdvözöljük azt a szimpatikus urat, aki a telefonján egész repülés alatt max hangerőn budapesti sétálós videókat nézett/hallgatott, amin semmi más nem volt hallható, csak utcai zajok, dudálások, időnként egy-két szirénázó mentő. ) Felvettük a kocsinkat és el is indultunk Zürich felé. Arra a napra szinte végig esőt/erősen felhős időt jósolt a Windy, szerencsére azért ez nem jött be, néhány órára láttuk a napot is. Akkor még nem tudtuk, hogy az elkövetkező napokra ezzel kell beérnünk, úgyhogy az előzetesen megálmodott, fasza hátteres, hamisítatlan zürichi képekből végül nem sok valósult meg...
Zürich 3 pályával üzemel (de hogy minek??), 16/34, 14/32, 10/28. Amennyiben a szél engedi, úgy a reggeli órákban 34 érkeztet, 28 vagy 32 indít, napközben 14 érkeztet, 28 és 16 indít, majd este 28 érkeztet, 32 és 43 indít. Ottlétünk alatt ezt gyakorlatilag végig tartották, így ennek megfelelően helyezkedtünk.
(Forrás: planepics.org)
Amint megérkeztünk, a Nap is előbújt, így azonnal a P6 parkolóház felső szintjére tájoltuk magunkat. Innen a 28-as pálya fotózható jó szögből, de ideális esetben 32-re gurulókat is lehet lőni. A felhők persze jöttek-mentek, így időnként szakadt egy kicsit az eső, majd kisütött, aztán jött egy kis jégdara, aztán megint egy kis fény.
Kezdésnek rögtön egy AJet a 32 felé.
AJet
TC-JFH
Boeing 737-800
(ex. Turkish Star Alliance, majd Anadolujet)
Hogy Swisst láttunk-e? Hát.. igen, elég sokat.
Swiss
HB-IJP
Airbus A320
A Neo-kal a svájciaknál is vannak gondok, 11-ből 7 A320/A321 repül.
Swiss
HB-JDF
Airbus A320Neo
Vistajet
9H-ILA
Bombardier CL-600
United
N66056
Boeing 767-400
Singapore Airlines
9V-SWR
Boeing 777-300ER
Helvetic Airways
HB-JVM
Embraer 190
Helvetic Airways
HB-JVX
Embraer 190
Edelweiss Air
HB-IHZ
Airbus A320
Private
CS-LTO
Cessna Citation Latitude
Private
YU-SCM
Cessna 525 Citationjet M2
Private
YL-REX
Embraer 135BJ
Private
D-CLIF
Embraer 505 Phenom 300
Air Baltic
YL-CSM
Airbus A220
Szombat reggel tehát elindultunk Bázel felé, ahová egy eseménytelen, felhős út után érkeztünk meg 3 fokba, szemerkélő esőbe. (Innen is üdvözöljük azt a szimpatikus urat, aki a telefonján egész repülés alatt max hangerőn budapesti sétálós videókat nézett/hallgatott, amin semmi más nem volt hallható, csak utcai zajok, dudálások, időnként egy-két szirénázó mentő. ) Felvettük a kocsinkat és el is indultunk Zürich felé. Arra a napra szinte végig esőt/erősen felhős időt jósolt a Windy, szerencsére azért ez nem jött be, néhány órára láttuk a napot is. Akkor még nem tudtuk, hogy az elkövetkező napokra ezzel kell beérnünk, úgyhogy az előzetesen megálmodott, fasza hátteres, hamisítatlan zürichi képekből végül nem sok valósult meg...
Zürich 3 pályával üzemel (de hogy minek??), 16/34, 14/32, 10/28. Amennyiben a szél engedi, úgy a reggeli órákban 34 érkeztet, 28 vagy 32 indít, napközben 14 érkeztet, 28 és 16 indít, majd este 28 érkeztet, 32 és 43 indít. Ottlétünk alatt ezt gyakorlatilag végig tartották, így ennek megfelelően helyezkedtünk.
(Forrás: planepics.org)
Amint megérkeztünk, a Nap is előbújt, így azonnal a P6 parkolóház felső szintjére tájoltuk magunkat. Innen a 28-as pálya fotózható jó szögből, de ideális esetben 32-re gurulókat is lehet lőni. A felhők persze jöttek-mentek, így időnként szakadt egy kicsit az eső, majd kisütött, aztán jött egy kis jégdara, aztán megint egy kis fény.
Kezdésnek rögtön egy AJet a 32 felé.
AJet
TC-JFH
Boeing 737-800
(ex. Turkish Star Alliance, majd Anadolujet)
Hogy Swisst láttunk-e? Hát.. igen, elég sokat.
Swiss
HB-IJP
Airbus A320
A Neo-kal a svájciaknál is vannak gondok, 11-ből 7 A320/A321 repül.
Swiss
HB-JDF
Airbus A320Neo
Vistajet
9H-ILA
Bombardier CL-600
United
N66056
Boeing 767-400
Singapore Airlines
9V-SWR
Boeing 777-300ER
Helvetic Airways
HB-JVM
Embraer 190
Helvetic Airways
HB-JVX
Embraer 190
Edelweiss Air
HB-IHZ
Airbus A320
Private
CS-LTO
Cessna Citation Latitude
Private
YU-SCM
Cessna 525 Citationjet M2
Private
YL-REX
Embraer 135BJ
Private
D-CLIF
Embraer 505 Phenom 300
Air Baltic
YL-CSM
Airbus A220
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Swiss
HB-IOF
Airbus A321
Vueling
EC-NDA
Airbus A320Neo
TAP Air Portugal
CS-TVJ
Airbus A320Neo
Icelandair
TF-ICH
Boeing 737-8 MAX
Swiss
HB-IJJ
Airbus A320
Edelweiss Air
HB-JJN
Airbus A320
Végre mozgásban is láttuk, amiért jöttünk.
Edelweiss Air
HB-JMF
Airbus A340-300
Néhány év múlva ez már megismételhetetlen fotó.
Private
HB-IGO
Dassault Falcon 2000
Edelweiss Air (Help Alliance livery)
HB-JLT
Airbus A320
Edelweiss Air
HB-JMC
Airbus A340-300
Ezt követően egy hosszabb kényszerszünet következett egy felhőszakadás miatt, majd jobbnak láttuk áthelyezkedni máshova.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Benji ezúttal megelőzött a bevezetővel, úgyhogy én belecsapok a közepébe, nehogy csak jó fotókat lássatok.
Megérkezéskor azt tapasztaltuk, hogy (a fentieknek némileg ellentmondva) a 28-as pályára érkeztek és a 32-esről indultak a gépek, úgyhogy ennek megfelelően a P6 parkolóházban (4-es spot) vertünk tábort.
HB-JLP
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 4
HB-JDF
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 4
YU-SCM
Private
Cessna 525 Citation M2
Spot: 4
YL-REX
Union Aviation
Embraer EMB-135BJ Legacy 650
Spot: 4
Nem kellett sokat várni a napsütés megjelenésére, de egész nap elég intenzív volt a felhőmozgás, szinte másodpercenként változtak a fényviszonyok:
HB-IOD
Swiss
Airbus A321-111
Spot: 4
D-CLIF
Spree Flug
Embraer EMB-505 Phenom 300
Spot: 4
YL-CSM
Air Baltic (operating for Swiss)
Airbus A220-300
Spot: 4
HB-IOF
Swiss
Airbus A321-111
Spot: 4
CS-TVJ
TAP - Air Portugal
Airbus A320-251N
Spot: 4
TF-ICH
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 4
Az eddigi fotók a 10. emeletről, fedél alól / oszlopok közül készültek, de ahogy kisütött a nap, felmentünk a fedetlen 11. emeletre:
CS-LTO
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 4
D-ISAR
Private
Beech 390 Premier IA
Spot: 4
HB-JCO
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 4
Olyat egészen gyakran látni, hogy az Edelweiss repüljön Swiss járaton, fordítva viszont ez sokkal ritkább volt:
HB-IJJ
Swiss (operating for Edelweiss Air)
Airbus A320-214
Spot: 4
Persze ahogy jöttek az érdekesebb gépek...:
HB-JJN | HB-JLT
Edelweiss Air ("Help Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
...jött velük a felhő is:
HB-JMC
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 4
Ezek után nem sokkal változtattak a pályairányon; beálltak a "beosztás szerinti" 14 érkező, 16/28 induló kombóra, úgyhogy mivel inkább érkezőben volt érdekesebb forgalom várható, mi is mozdultunk.
A kb. 3 órányi tartózkodásunk a parkolóházban 19CHF-ba került.
Áthelyezkedtünk a 14-es spotra - a felhők továbbra is jöttek-mentek:
HB-JJM
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14
Ez a gép a Fichtre Studio jóvoltából 2 különböző (2017. Június - 2018. November: "Swiss Romandy", majd 2019. Január-November között "Fête des Vignerons 2019") különleges festéssel is rendelkezett, azóta viszont standard színekben repül:
HB-JCA
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
HB-AZH
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
Spot: 14
HB-JPD
Swiss
Airbus A321-271NX
Spot: 14
HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 14
Őt már csak azért is lefotóztam, mert budapesti járat:
HB-JBA
Swiss
Bombardier CSeries CS100 (BD-500-1A10)
Spot: 14
Az első nap (és talán a túra itteni részének) legnagyobb fogása mindenképpen ő volt:
506
Royal Air Force of Oman (RAFO)
Lockheed Martin C-130J-30 Hercules
Spot: 14
HB-JWC
Swiss Air-Ambulance
Bombardier CL-600-2B16 Challenger 650
Spot: 14
HB-IJR
Swiss
Airbus A320-214
Spot: 14
HB-JCN
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
HB-AZJ
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 14
A nap nagy részére jellemző látvány - "rossz helyen" sütött a nap:
HL8217
Korean Air Lines
Boeing 777-3B5(ER)
Spot: 14
HB-IJO
Swiss ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 14
Bár az első nap megvolt a találkozás mindkét társaság 4lukújával, a fényes fotók ezúttal nem jöttek össze:
HB-JMA
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Folyt.köv.
Megérkezéskor azt tapasztaltuk, hogy (a fentieknek némileg ellentmondva) a 28-as pályára érkeztek és a 32-esről indultak a gépek, úgyhogy ennek megfelelően a P6 parkolóházban (4-es spot) vertünk tábort.
HB-JLP
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 4
HB-JDF
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 4
YU-SCM
Private
Cessna 525 Citation M2
Spot: 4
YL-REX
Union Aviation
Embraer EMB-135BJ Legacy 650
Spot: 4
Nem kellett sokat várni a napsütés megjelenésére, de egész nap elég intenzív volt a felhőmozgás, szinte másodpercenként változtak a fényviszonyok:
HB-IOD
Swiss
Airbus A321-111
Spot: 4
D-CLIF
Spree Flug
Embraer EMB-505 Phenom 300
Spot: 4
YL-CSM
Air Baltic (operating for Swiss)
Airbus A220-300
Spot: 4
HB-IOF
Swiss
Airbus A321-111
Spot: 4
CS-TVJ
TAP - Air Portugal
Airbus A320-251N
Spot: 4
TF-ICH
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 4
Az eddigi fotók a 10. emeletről, fedél alól / oszlopok közül készültek, de ahogy kisütött a nap, felmentünk a fedetlen 11. emeletre:
CS-LTO
NetJets Europe
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 4
D-ISAR
Private
Beech 390 Premier IA
Spot: 4
HB-JCO
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 4
Olyat egészen gyakran látni, hogy az Edelweiss repüljön Swiss járaton, fordítva viszont ez sokkal ritkább volt:
HB-IJJ
Swiss (operating for Edelweiss Air)
Airbus A320-214
Spot: 4
Persze ahogy jöttek az érdekesebb gépek...:
HB-JJN | HB-JLT
Edelweiss Air ("Help Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 4
...jött velük a felhő is:
HB-JMC
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 4
Ezek után nem sokkal változtattak a pályairányon; beálltak a "beosztás szerinti" 14 érkező, 16/28 induló kombóra, úgyhogy mivel inkább érkezőben volt érdekesebb forgalom várható, mi is mozdultunk.
A kb. 3 órányi tartózkodásunk a parkolóházban 19CHF-ba került.
Áthelyezkedtünk a 14-es spotra - a felhők továbbra is jöttek-mentek:
HB-JJM
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 14
Ez a gép a Fichtre Studio jóvoltából 2 különböző (2017. Június - 2018. November: "Swiss Romandy", majd 2019. Január-November között "Fête des Vignerons 2019") különleges festéssel is rendelkezett, azóta viszont standard színekben repül:
HB-JCA
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
HB-AZH
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
Spot: 14
HB-JPD
Swiss
Airbus A321-271NX
Spot: 14
HB-JOS
Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 14
Őt már csak azért is lefotóztam, mert budapesti járat:
HB-JBA
Swiss
Bombardier CSeries CS100 (BD-500-1A10)
Spot: 14
Az első nap (és talán a túra itteni részének) legnagyobb fogása mindenképpen ő volt:
506
Royal Air Force of Oman (RAFO)
Lockheed Martin C-130J-30 Hercules
Spot: 14
HB-JWC
Swiss Air-Ambulance
Bombardier CL-600-2B16 Challenger 650
Spot: 14
HB-IJR
Swiss
Airbus A320-214
Spot: 14
HB-JCN
Swiss
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11)
Spot: 14
HB-AZJ
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 14
A nap nagy részére jellemző látvány - "rossz helyen" sütött a nap:
HL8217
Korean Air Lines
Boeing 777-3B5(ER)
Spot: 14
HB-IJO
Swiss ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 14
Bár az első nap megvolt a találkozás mindkét társaság 4lukújával, a fényes fotók ezúttal nem jöttek össze:
HB-JMA
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
Folyt.köv.
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Az eső ismét elállt, jöhettek a drámai hátteres leszállók, a helyszín pedig a 14-es küszöb. Délután révén ez a pálya a fogadó.
Helvetic Airways
HB-AZH
Embraer E190-E2
Swiss
HB-JPD
Airbus A321Neo
Swiss
HB-IJK
Airbus A320
Chair Airlines
HB-JOS
Airbus A320
Swiss
HB-JBA
Bombarider CS100
Oman - Royal Air Force
506
Lockheed Martin C-130J Hercules
REGA - Swiss Air Ambulance
HB-JWC
Bombardier CL600
Swiss
HB-JCN
Airbus A220
Helvetic Airways
HB-AZJ
Embraer E195-E2
Air Baltic
YL-ABF
Airbus A220
Swiss
HB-JBD
Bombardier CS100
Air Baltic
YL-AAZ
Airbus A220
A végére pedig a Swiss 340 is lejött. Elégedettek nem voltunk, de legalább ezt is láttuk...
Swiss
HB-JMA
Airbus A340-300
Részemről ennyit az első napról.
Helvetic Airways
HB-AZH
Embraer E190-E2
Swiss
HB-JPD
Airbus A321Neo
Swiss
HB-IJK
Airbus A320
Chair Airlines
HB-JOS
Airbus A320
Swiss
HB-JBA
Bombarider CS100
Oman - Royal Air Force
506
Lockheed Martin C-130J Hercules
REGA - Swiss Air Ambulance
HB-JWC
Bombardier CL600
Swiss
HB-JCN
Airbus A220
Helvetic Airways
HB-AZJ
Embraer E195-E2
Air Baltic
YL-ABF
Airbus A220
Swiss
HB-JBD
Bombardier CS100
Air Baltic
YL-AAZ
Airbus A220
A végére pedig a Swiss 340 is lejött. Elégedettek nem voltunk, de legalább ezt is láttuk...
Swiss
HB-JMA
Airbus A340-300
Részemről ennyit az első napról.
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
2. nap
Vasárnap is nagy reményekkel kezdtük a napot, bízva abban, hogy az előrejelzések hazudnak, de sajnos nem így volt. Reggel/délelőtt csak rövid időre mentünk ki, az érkező eső, komolyabb havazás visszaparancsolt minket a kocsiba. Várakoztunk, hátha jobbra fordul rövid idő alatt, de végül inkább visszamentünk a szállásra kényszerpihenőre, ebéd szünetre. Bő 2 óra alatt leesett 2-3 cm hó.
SunExpress
TC-SON
Boeing 737-86J
Turkish Airlines
TC-LGP
Airbus A350-941
Fél 2 körül indultunk ki újra, ezúttal a pályakeresztnél lévő Heligrill nevű spotra. A területen komolyabb építkezés zajlik, egy új apron készül, így az eredeti fotós hely beljebb került kb. 200 méterrel. Itt a kerítésre 7 lyukat vágtak a fotósok kedvéért, ami nekünk jól is jött, hiszen létra nem volt nálunk, a kerítés pedig elég magas. Néhány svájci ,,spotter" a lyukak ellenére a drótkerítéssel együtt komponálta a felszállókról készülő képeket, úgyhogy rövid várakozás után szerencsére mind a négyen tudtunk normálisan fotózni.
Erről a helyről 28 és 16 heavy felszállókat lehet lőni, de a pezsgés miatt a 28 csak korlátozottan használható. Szerencsére az ománi Herkules 28-ról hamar emelt, így az indulásról is készült értékelhető kép.
Oman - Royal Air Force
506
Lockheed Martin C-130J Hercules
16 induló
Nagyon jó kis spot, de ott, ahol a legtöbb gép kezdi a rotálást, egy ocsmány beton épület belóg a kép közepébe. Ezen felül számolni kell a gyakori locsolással, automata öntöző berendezés kb 20-30 percenként elindul és tönkre teszi a képek nagy részét. Panaszkodni azért nem szeretnék, a körülményekhez képest szerintem tudtunk elfogadható képeket gyártani.
Swiss
HB-JHE
Airbus A330-343
Swiss
HB-JNA
Boeing 777-3DE(ER)
Swiss
HB-JMB
Airbus A340-313
Air Baltic
YL-AAU
Airbus A220-300
Thai Airways
HS-TKK
Boeing 777-3AL(ER)
Cathay Pacific
B-LXO
Airbus A350-1041
Swiss
HB-JHN
Airbus A330-343
Swiss
HB-JHI
Airbus A330-343
Reggel a hóvihar miatt ennek csak integettünk a kocsiból, délután legalább ennyi lett róla. Remélhetőleg idén még lesz szerencsénk hozzá...
Delta Airlines (BCRF Livery)
N845MH
Boeing 767-432(ER)
Swiss
HB-JHJ
Airbus A330-343
Edelweiss Air
HB-JJN
Airbus A320-214
Edelweiss Air
HB-JLT
Airbus A320-214
Vasárnap is nagy reményekkel kezdtük a napot, bízva abban, hogy az előrejelzések hazudnak, de sajnos nem így volt. Reggel/délelőtt csak rövid időre mentünk ki, az érkező eső, komolyabb havazás visszaparancsolt minket a kocsiba. Várakoztunk, hátha jobbra fordul rövid idő alatt, de végül inkább visszamentünk a szállásra kényszerpihenőre, ebéd szünetre. Bő 2 óra alatt leesett 2-3 cm hó.
SunExpress
TC-SON
Boeing 737-86J
Turkish Airlines
TC-LGP
Airbus A350-941
Fél 2 körül indultunk ki újra, ezúttal a pályakeresztnél lévő Heligrill nevű spotra. A területen komolyabb építkezés zajlik, egy új apron készül, így az eredeti fotós hely beljebb került kb. 200 méterrel. Itt a kerítésre 7 lyukat vágtak a fotósok kedvéért, ami nekünk jól is jött, hiszen létra nem volt nálunk, a kerítés pedig elég magas. Néhány svájci ,,spotter" a lyukak ellenére a drótkerítéssel együtt komponálta a felszállókról készülő képeket, úgyhogy rövid várakozás után szerencsére mind a négyen tudtunk normálisan fotózni.
Erről a helyről 28 és 16 heavy felszállókat lehet lőni, de a pezsgés miatt a 28 csak korlátozottan használható. Szerencsére az ománi Herkules 28-ról hamar emelt, így az indulásról is készült értékelhető kép.
Oman - Royal Air Force
506
Lockheed Martin C-130J Hercules
16 induló
Nagyon jó kis spot, de ott, ahol a legtöbb gép kezdi a rotálást, egy ocsmány beton épület belóg a kép közepébe. Ezen felül számolni kell a gyakori locsolással, automata öntöző berendezés kb 20-30 percenként elindul és tönkre teszi a képek nagy részét. Panaszkodni azért nem szeretnék, a körülményekhez képest szerintem tudtunk elfogadható képeket gyártani.
Swiss
HB-JHE
Airbus A330-343
Swiss
HB-JNA
Boeing 777-3DE(ER)
Swiss
HB-JMB
Airbus A340-313
Air Baltic
YL-AAU
Airbus A220-300
Thai Airways
HS-TKK
Boeing 777-3AL(ER)
Cathay Pacific
B-LXO
Airbus A350-1041
Swiss
HB-JHN
Airbus A330-343
Swiss
HB-JHI
Airbus A330-343
Reggel a hóvihar miatt ennek csak integettünk a kocsiból, délután legalább ennyi lett róla. Remélhetőleg idén még lesz szerencsénk hozzá...
Delta Airlines (BCRF Livery)
N845MH
Boeing 767-432(ER)
Swiss
HB-JHJ
Airbus A330-343
Edelweiss Air
HB-JJN
Airbus A320-214
Edelweiss Air
HB-JLT
Airbus A320-214
A hozzászólást 1 alkalommal szerkesztették, utoljára gbendzsi 2024.05.05. 11:54-kor.
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
A délután utolsó részében ismét 14 leszállókra mentünk át, főként két A340 miatt, reménykedve abban, hátha valami fény lesz rajtuk.
Swiss
HB-JBH
Bombardier CS100
(A felhőalapról sokat elárul a háttérben lévő repceföldről készült első napi fotó.)
Swiss
HB-JMI
Airbus A340-313
Edelweiss Air
HB-JMD
Airbus A340-313
Swiss
HB-JNI
Boeing 777-3DE(ER)
Iberia
EC-IEF
Airbus A320-214
Swiss
JB-JLQ
Airbus A320-214
Swiss
HB-IJK
Airbus A320-214
Swiss
HB-JBH
Bombardier CS100
(A felhőalapról sokat elárul a háttérben lévő repceföldről készült első napi fotó.)
Swiss
HB-JMI
Airbus A340-313
Edelweiss Air
HB-JMD
Airbus A340-313
Swiss
HB-JNI
Boeing 777-3DE(ER)
Iberia
EC-IEF
Airbus A320-214
Swiss
JB-JLQ
Airbus A320-214
Swiss
HB-IJK
Airbus A320-214
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Jöjjenek tőlem is a második nap képei, bár a nagy részét jobb minőségben már lehozta Benji.
Ahogy Benji is írta, a 14-es pálya reggeli oldalán kezdtük a napot, reménykedve némi fotonban...
TC-SON
SunExpress
Boeing 737-86J
Spot: 5
TC-LGP
Turkish Airlines
Airbus A350-941
Spot: 5
EI-SIT
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Spot: 5
EI-HHJ
ITA Airways ("Born to be Sustainable" livery)
Airbus A220-300
Spot: 5
HB-JMF
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 5
HB-JHA
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 5
HB-JNB
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 5
...mielőtt 11 óra magasságában egy erősebb hózápor visszavonulásra kényszerített minket a szállodába.
Kb. 2 óra kényszerpihenő után irány a Heligrill, avagy a pályakereszt:
HB-JHE
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
Ahogy már előttem említve lett, ezen a szpoton van minden, mint a bucsuban!
Hülye helyen lévő épület, ami pont a rotálást takarja ki...:
HB-JNA
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 11
...kordonok...:
HB-JMB
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 11
...és locsolórendszer is:
HS-TKK
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 11
B-LXO
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 11
N845MH
Delta Air Lines ("Breast Cancer Research Foundation" livery)
Boeing 767-432(ER)
Spot: 11
C-FKAU
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 11
HB-JHJ
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
TF-ICY
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 11
HB-JNG
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 11
Érdekes módon nem csak a nagyágyúk használták a hosszabb, 16-os pályát...:
CS-GLG
NetJets Europe
Bombardier BD-700-1A10 Global 6000
Spot: 11
HB-JLT
Edelweiss Air ("Help Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 11
Újabb kényszerpihenő egy a délelőttinél is erősebb havazás miatt (ezt egy ideje láttuk már közeledni ahogy sötétedett a háttér, akkor indultunk vissza a kocsihoz, amikor velünk szemben lévő dombok közül a legközelebbi is elkezdett homályosodni)...
...végül a napot a szokásosnak mondható 14-es leszállókkal fejeztük be:
HB-JCP
Swiss
Airbus A220-300
Spot: 14
HB-IAA
Nomad Aviation
Dassault Falcon 7X
Spot: 14
OE-FRJ
Tyrolean Jet Services
Cessna 525 Citation CJ1+
Spot: 14
9H-NYC
Air X Charter
Embraer Lineage 1000 (ERJ-190-100 ECJ)
Spot: 14
HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
HB-JMD
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 14
HB-AZK
Helvetic Airways
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 14
HB-VMS
Private
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 14
HB-JNI
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 14
YL-AAO
Air Baltic (operating for Swiss)
Airbus A220-300
Spot: 14
EC-IEF
Iberia
Airbus A320-214
Spot: 14
HB-IJK
Swiss
Airbus A320-214
Spot: 14
G-LCYJ
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR)
Spot: 14
SP-LVM
LOT - Polish Airlines
Boeing 737-8 MAX
Spot: 14
Ahogy Benji is írta, a 14-es pálya reggeli oldalán kezdtük a napot, reménykedve némi fotonban...
TC-SON
SunExpress
Boeing 737-86J
Spot: 5
TC-LGP
Turkish Airlines
Airbus A350-941
Spot: 5
EI-SIT
SAS Scandinavian Airlines (operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
Spot: 5
EI-HHJ
ITA Airways ("Born to be Sustainable" livery)
Airbus A220-300
Spot: 5
HB-JMF
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 5
HB-JHA
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 5
HB-JNB
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 5
...mielőtt 11 óra magasságában egy erősebb hózápor visszavonulásra kényszerített minket a szállodába.
Kb. 2 óra kényszerpihenő után irány a Heligrill, avagy a pályakereszt:
HB-JHE
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
Ahogy már előttem említve lett, ezen a szpoton van minden, mint a bucsuban!
Hülye helyen lévő épület, ami pont a rotálást takarja ki...:
HB-JNA
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 11
...kordonok...:
HB-JMB
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 11
...és locsolórendszer is:
HS-TKK
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 11
B-LXO
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 11
N845MH
Delta Air Lines ("Breast Cancer Research Foundation" livery)
Boeing 767-432(ER)
Spot: 11
C-FKAU
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 11
HB-JHJ
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
TF-ICY
Icelandair
Boeing 737-8 MAX
Spot: 11
HB-JNG
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 11
Érdekes módon nem csak a nagyágyúk használták a hosszabb, 16-os pályát...:
CS-GLG
NetJets Europe
Bombardier BD-700-1A10 Global 6000
Spot: 11
HB-JLT
Edelweiss Air ("Help Alliance" livery)
Airbus A320-214
Spot: 11
Újabb kényszerpihenő egy a délelőttinél is erősebb havazás miatt (ezt egy ideje láttuk már közeledni ahogy sötétedett a háttér, akkor indultunk vissza a kocsihoz, amikor velünk szemben lévő dombok közül a legközelebbi is elkezdett homályosodni)...
...végül a napot a szokásosnak mondható 14-es leszállókkal fejeztük be:
HB-JCP
Swiss
Airbus A220-300
Spot: 14
HB-IAA
Nomad Aviation
Dassault Falcon 7X
Spot: 14
OE-FRJ
Tyrolean Jet Services
Cessna 525 Citation CJ1+
Spot: 14
9H-NYC
Air X Charter
Embraer Lineage 1000 (ERJ-190-100 ECJ)
Spot: 14
HB-JMI
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 14
HB-JMD
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 14
HB-AZK
Helvetic Airways
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 14
HB-VMS
Private
Cessna 680A Citation Latitude
Spot: 14
HB-JNI
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 14
YL-AAO
Air Baltic (operating for Swiss)
Airbus A220-300
Spot: 14
EC-IEF
Iberia
Airbus A320-214
Spot: 14
HB-IJK
Swiss
Airbus A320-214
Spot: 14
G-LCYJ
British Airways (operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR)
Spot: 14
SP-LVM
LOT - Polish Airlines
Boeing 737-8 MAX
Spot: 14
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Új (harmadik) nap, új szpot, változatlan időjárás.
Ez a reggel némi napsütéssel indult, ami adott nekünk némi reményt, ám Murphy ezúttal se aludt, amint kiértünk a(z ezúttal a pálya mentén, a "touchdown"-os) szpotra, össze is állt a felhőzet...
A hely létrával lenne igazán jó, de mivel nálunk csak 40cm magas sámlik voltak, ez látszani is fog a legtöbb fotón.
Egyébként megfelelő felszereléssel a kerítés mentén a gyalogúton kb. bárhol el lehet helyezkedni, mi a térképen jelölt 2db jelzés közül a délebbre találhatónál telepedtünk le - bár ezzel messzebb voltunk a tényleges touchdown zónától, mint a törőkapu, itt volt az út a lehető legmagasabb a kerítéshez képest:
ET-ANN
Ethiopian Airlines
Boeing 777-260(LR)
Spot: 8
HB-JHH
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 8
G-LCYO | G-TNEA
British Airways (Embraer operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR) | Airbus A321-251NX
Spot: 8
D-AILX
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-114
Spot: 8
LN-RGM
SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-251N
Spot: 8
HS-TKP
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 8
TC-LOM
Turkish Airlines
Airbus A330-243
Spot: 8
C-FJZS
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 8
HB-JDA
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 8
D-IBDA
Fly Away
Beech 390 Premier IA
Spot: 8
9H-ZFX
FlexJet (operated by FlexJet Operations Malta)
Embraer EMB-550 Legacy 500
Spot: 8
EC-LUT
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 8
HB-IJW
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 8
HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 8
D-ABHF
Eurowings
Airbus A320-214
Spot: 8
OO-NSG
Luxaviation Belgium
Cessna 525 Citation CJ4
Spot: 8
HB-JHD
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 8
TC-JFD
AJet
Boeing 737-8F2
Spot: 8
Kb. 1 órányi fotózás után mivel végülis nem abban a pozícióban voltunk, amiben szerettünk volna lenni, ráadásul közeledni látszott egy újabb adag eső, jobbnak láttuk visszamenni egy a kocsihoz közelebbi szpotra - a korábban már megismert kilátóhoz a pályaküszöb vonalában - míg Peti átgurította a kocsit, mi gyalog tettük meg a kb. 1.5km távot a két hely között.
HB-JVN | HB-AZH
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR) | Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
Spot: 6
HB-IJM | HB-JOK
Swiss ("Star Alliance" livery) | Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 6
HB-JNA
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 6
Ezek után újabb 2 órás szünet következett - délután a szokásosnak mondható pályakereszthez mentünk.
HB-JCO | HB-IJO
Swiss ("Star Alliance" livery)
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11) | Airbus A320-214
Spot: 11
HB-AZG | HB-JVO
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 11
Variációk egy témára - A333...:
HB-JHA | HB-JHB | HB-JHM
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
...és B77W edísün:
HB-JNC | HB-JND | HB-JNL
Swiss
Boeing 777-3DE(ER) | Boeing 777-300(ER)
Spot: 11
Ezúttal is láttunk kicsiket a nagypályáról...:
HB-IJV
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 11
...sőt, ezúttal fordítva is - nagyot (igaz csak egyet) a kispályáról indulni:
C-FJZS
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 11
Gyopáros négylukút ezúttal csak retinával szpottunk - 14-re érkezőben a már említett séta közben:
HB-JMA
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 11
SX-DHB
GainJet
Bombardier CL-600-2B16 Challenger 605
Spot: 11
B-LXC
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 11
N843MH
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER)
Spot: 11
...ezzel le is zártuk a napot - miután az időjárás semmi javulást nem ígért a nap hátralévő részére (még az előző 2 napnál is kevesebb esély lett volna a napsütésre), minden eddiginél hamarabb fújtunk végleges visszavonulót.
Folyt.köv.
Ez a reggel némi napsütéssel indult, ami adott nekünk némi reményt, ám Murphy ezúttal se aludt, amint kiértünk a(z ezúttal a pálya mentén, a "touchdown"-os) szpotra, össze is állt a felhőzet...
A hely létrával lenne igazán jó, de mivel nálunk csak 40cm magas sámlik voltak, ez látszani is fog a legtöbb fotón.
Egyébként megfelelő felszereléssel a kerítés mentén a gyalogúton kb. bárhol el lehet helyezkedni, mi a térképen jelölt 2db jelzés közül a délebbre találhatónál telepedtünk le - bár ezzel messzebb voltunk a tényleges touchdown zónától, mint a törőkapu, itt volt az út a lehető legmagasabb a kerítéshez képest:
ET-ANN
Ethiopian Airlines
Boeing 777-260(LR)
Spot: 8
HB-JHH
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 8
G-LCYO | G-TNEA
British Airways (Embraer operated by BA CityFlyer)
Embraer ERJ-190SR (ERJ-190-100 SR) | Airbus A321-251NX
Spot: 8
D-AILX
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-114
Spot: 8
LN-RGM
SAS Scandinavian Airlines
Airbus A320-251N
Spot: 8
HS-TKP
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 8
TC-LOM
Turkish Airlines
Airbus A330-243
Spot: 8
C-FJZS
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 8
HB-JDA
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 8
D-IBDA
Fly Away
Beech 390 Premier IA
Spot: 8
9H-ZFX
FlexJet (operated by FlexJet Operations Malta)
Embraer EMB-550 Legacy 500
Spot: 8
EC-LUT
Air Europa
Boeing 737-85P
Spot: 8
HB-IJW
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 8
HB-AZK
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E195-E2 (ERJ 190-400 STD)
Spot: 8
D-ABHF
Eurowings
Airbus A320-214
Spot: 8
OO-NSG
Luxaviation Belgium
Cessna 525 Citation CJ4
Spot: 8
HB-JHD
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 8
TC-JFD
AJet
Boeing 737-8F2
Spot: 8
Kb. 1 órányi fotózás után mivel végülis nem abban a pozícióban voltunk, amiben szerettünk volna lenni, ráadásul közeledni látszott egy újabb adag eső, jobbnak láttuk visszamenni egy a kocsihoz közelebbi szpotra - a korábban már megismert kilátóhoz a pályaküszöb vonalában - míg Peti átgurította a kocsit, mi gyalog tettük meg a kb. 1.5km távot a két hely között.
HB-JVN | HB-AZH
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR) | Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD)
Spot: 6
HB-IJM | HB-JOK
Swiss ("Star Alliance" livery) | Chair Airlines
Airbus A320-214
Spot: 6
HB-JNA
Swiss
Boeing 777-3DE(ER)
Spot: 6
Ezek után újabb 2 órás szünet következett - délután a szokásosnak mondható pályakereszthez mentünk.
HB-JCO | HB-IJO
Swiss ("Star Alliance" livery)
Bombardier CSeries CS300 (BD-500-1A11) | Airbus A320-214
Spot: 11
HB-AZG | HB-JVO
Helvetic Airways (operating for Swiss)
Embraer E190-E2 (ERJ-190-300 STD) | Embraer ERJ-190LR (ERJ-190-100 LR)
Spot: 11
Variációk egy témára - A333...:
HB-JHA | HB-JHB | HB-JHM
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 11
...és B77W edísün:
HB-JNC | HB-JND | HB-JNL
Swiss
Boeing 777-3DE(ER) | Boeing 777-300(ER)
Spot: 11
Ezúttal is láttunk kicsiket a nagypályáról...:
HB-IJV
Edelweiss Air
Airbus A320-214
Spot: 11
...sőt, ezúttal fordítva is - nagyot (igaz csak egyet) a kispályáról indulni:
C-FJZS
Air Canada
Boeing 777-333(ER)
Spot: 11
Gyopáros négylukút ezúttal csak retinával szpottunk - 14-re érkezőben a már említett séta közben:
HB-JMA
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 11
SX-DHB
GainJet
Bombardier CL-600-2B16 Challenger 605
Spot: 11
B-LXC
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 11
N843MH
Delta Air Lines
Boeing 767-432(ER)
Spot: 11
...ezzel le is zártuk a napot - miután az időjárás semmi javulást nem ígért a nap hátralévő részére (még az előző 2 napnál is kevesebb esély lett volna a napsütésre), minden eddiginél hamarabb fújtunk végleges visszavonulót.
Folyt.köv.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Negyedik - a kirándulós - nap.
Reggel az eddigiekhez képest valamivel korábban mentünk ki a 14 leszállókra, változó intenzitású zápor kíséretében.
Amerikai érkezők - United edísün:
N668UA | N663UA | N76064
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | Boeing 767-424(ER)
ZRH/LSZH
Spot: 5
A6-BMH
Etihad ("Greenliner" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
ZRH/LSZH
Spot: 5
Kisebbfajta meglepetés volt ez a maldív, 44 all-Business üléses prémium kisbusz:
8Q-FBA
BeOnd
Airbus A319-111
ZRH/LSZH
Spot: 5
A7-ALS
Qatar Airways
Airbus A350-941
ZRH/LSZH
Spot: 5
Miután meguntuk a common-ok 4. napja ilyen időjárásban történő, tulajdonképpen értelmetlen fotózását, elhagytuk a helyet.
Esőnapokat általában kocsiból történő városnézéssel szoktuk tölteni - tekeregtünk is egy sort Zürich-ben, majd miután azt is meguntuk, és menetközben észrevettük, hogy (ezúttal is Csabi infója alapján) felszállt Genfből tesztrepülésre a Honeywell 757-ese (ahová egyébként a mi érkezésünk estéjén érkezett - gondolkodtunk is, hogy Basel-ből egyenesen ide jöjjünk meglőni érkezőben, végül aztán elvetettük az ötletet a várható érkezési idő és időjárás láttán), elkezdtük bújni az előrejelzéseket-webkamerákat, és arra jutottunk, hogy érdemes nekiindulni. Időnk volt bőven, mivel a tesztrepülés 5-6 órásra volt tervezve (Verona és Glasgow érintésével ki az Északi-tenger fölé, majd egyenesen vissza).
Zürich-hez képest Genf egy sokkal egyszerűbb, egypályás repülőtér, mégis rövid ott tartózkodásunk alatt 4 különböző helyről (7-10. szpotok) is fotóztunk:
Kezdésnek a 04-es pálya közvetlen közelében található (egyébként privát) parkoló sarkában a kerítésnél helyezkedtünk el, ahol indulókat...:
N963RS
Solarius Aviation
Dassault Falcon 7X
GVA/LSGG
Spot: 8
EC-KHM
Iberia ("OneWorld" titles)
Airbus A319-111
GVA/LSGG
Spot: 8
...és érkezőket egyaránt lehet fotózni:
HB-AYO
easyJet Switzerland ("NEO" titles)
Airbus A320-251N
GVA/LSGG
Spot: 8
Nagyon sokáig elkerültek az amúgy ritka 767-400-asok, viszont az elmúlt fél évben a sokadikat sikerül zsákolni:
N844MH
Delta Air Lines ("SkyTeam" livery)
Boeing 767-432(ER)
GVA/LSGG
Spot: 8
Miután elfogytak az indulók, és inkább érkező forgalom volt, áthelyezkedtünk egy gyalogos felüljáróra a 04-es küszöb előtt elhaladó út fölött - itt a hegyek egészen festői hátteret adna(/-ta)k (volna) a képeknek (ha azokat is sütötte volna a nap, bár a zürich-i szürkeség után ezeknek a fényviszonyoknak is egészen örültünk):
HB-JXO
easyJet Switzerland
Airbus A320-214
GVA/LSGG
Spot: 7
9H-ILI
VistaJet
Bombardier CL-600-2B19 Challenger 850
GVA/LSGG
Spot: 7
A6-EQI
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
GVA/LSGG
Spot: 7
Persze ahogy az lenni szokott, megint a legérdekesebb festésre felhősödött be:
HZ-ASAC
Saudia
Airbus A321-251NX
GVA/LSGG
Spot: 7
Hamarosan elindultunk a pálya délutáni oldalára, közben megálltunk a pálya vonalában...:
OE-IJW
easyJet Europe ("Malaga" sticker)
Airbus A320-214
GVA/LSGG
Spot: 9
...majd (a helyiek engedélyével) elfoglaltuk helyünket a Nissan-kereskedés tetején található parkolóban (a felmenetelt tábla tiltja egyébként).
Ő még megelőzte a napot...:
F-HGJF
Private
Pilatus PC-12 NGX
GVA/LSGG
Spot: 10
...őrá viszont legalább jutott foton. Tudom, a lényeg a túloldalon van, a fényviszonyok se a legjobbak, de most ezt dobta a gép - örülök, hogy legalább ez összejött:
N757HW
Honeywell
Boeing 757-225
GVA/LSGG
Spot: 10
Visszafele megvártuk a szaudit indulóban is, hátha kisüt a nap...:
HZ-ASAC
Saudia
Airbus A321-251NX
GVA/LSGG
Spot: 9
A hazaút a vártnál vagy fél órával tovább tartott - egy nagyobb dugó és az egyébként megmagyarázhatatlan 80-100-as sebességkorlátozások tömkelege miatt az autópályán.
Folyt.köv. a zárónappal.
Reggel az eddigiekhez képest valamivel korábban mentünk ki a 14 leszállókra, változó intenzitású zápor kíséretében.
Amerikai érkezők - United edísün:
N668UA | N663UA | N76064
United Airlines
Boeing 767-322(ER) | Boeing 767-424(ER)
ZRH/LSZH
Spot: 5
A6-BMH
Etihad ("Greenliner" livery)
Boeing 787-10 Dreamliner
ZRH/LSZH
Spot: 5
Kisebbfajta meglepetés volt ez a maldív, 44 all-Business üléses prémium kisbusz:
8Q-FBA
BeOnd
Airbus A319-111
ZRH/LSZH
Spot: 5
A7-ALS
Qatar Airways
Airbus A350-941
ZRH/LSZH
Spot: 5
Miután meguntuk a common-ok 4. napja ilyen időjárásban történő, tulajdonképpen értelmetlen fotózását, elhagytuk a helyet.
Esőnapokat általában kocsiból történő városnézéssel szoktuk tölteni - tekeregtünk is egy sort Zürich-ben, majd miután azt is meguntuk, és menetközben észrevettük, hogy (ezúttal is Csabi infója alapján) felszállt Genfből tesztrepülésre a Honeywell 757-ese (ahová egyébként a mi érkezésünk estéjén érkezett - gondolkodtunk is, hogy Basel-ből egyenesen ide jöjjünk meglőni érkezőben, végül aztán elvetettük az ötletet a várható érkezési idő és időjárás láttán), elkezdtük bújni az előrejelzéseket-webkamerákat, és arra jutottunk, hogy érdemes nekiindulni. Időnk volt bőven, mivel a tesztrepülés 5-6 órásra volt tervezve (Verona és Glasgow érintésével ki az Északi-tenger fölé, majd egyenesen vissza).
Zürich-hez képest Genf egy sokkal egyszerűbb, egypályás repülőtér, mégis rövid ott tartózkodásunk alatt 4 különböző helyről (7-10. szpotok) is fotóztunk:
Kezdésnek a 04-es pálya közvetlen közelében található (egyébként privát) parkoló sarkában a kerítésnél helyezkedtünk el, ahol indulókat...:
N963RS
Solarius Aviation
Dassault Falcon 7X
GVA/LSGG
Spot: 8
EC-KHM
Iberia ("OneWorld" titles)
Airbus A319-111
GVA/LSGG
Spot: 8
...és érkezőket egyaránt lehet fotózni:
HB-AYO
easyJet Switzerland ("NEO" titles)
Airbus A320-251N
GVA/LSGG
Spot: 8
Nagyon sokáig elkerültek az amúgy ritka 767-400-asok, viszont az elmúlt fél évben a sokadikat sikerül zsákolni:
N844MH
Delta Air Lines ("SkyTeam" livery)
Boeing 767-432(ER)
GVA/LSGG
Spot: 8
Miután elfogytak az indulók, és inkább érkező forgalom volt, áthelyezkedtünk egy gyalogos felüljáróra a 04-es küszöb előtt elhaladó út fölött - itt a hegyek egészen festői hátteret adna(/-ta)k (volna) a képeknek (ha azokat is sütötte volna a nap, bár a zürich-i szürkeség után ezeknek a fényviszonyoknak is egészen örültünk):
HB-JXO
easyJet Switzerland
Airbus A320-214
GVA/LSGG
Spot: 7
9H-ILI
VistaJet
Bombardier CL-600-2B19 Challenger 850
GVA/LSGG
Spot: 7
A6-EQI
Emirates
Boeing 777-31H(ER)
GVA/LSGG
Spot: 7
Persze ahogy az lenni szokott, megint a legérdekesebb festésre felhősödött be:
HZ-ASAC
Saudia
Airbus A321-251NX
GVA/LSGG
Spot: 7
Hamarosan elindultunk a pálya délutáni oldalára, közben megálltunk a pálya vonalában...:
OE-IJW
easyJet Europe ("Malaga" sticker)
Airbus A320-214
GVA/LSGG
Spot: 9
...majd (a helyiek engedélyével) elfoglaltuk helyünket a Nissan-kereskedés tetején található parkolóban (a felmenetelt tábla tiltja egyébként).
Ő még megelőzte a napot...:
F-HGJF
Private
Pilatus PC-12 NGX
GVA/LSGG
Spot: 10
...őrá viszont legalább jutott foton. Tudom, a lényeg a túloldalon van, a fényviszonyok se a legjobbak, de most ezt dobta a gép - örülök, hogy legalább ez összejött:
N757HW
Honeywell
Boeing 757-225
GVA/LSGG
Spot: 10
Visszafele megvártuk a szaudit indulóban is, hátha kisüt a nap...:
HZ-ASAC
Saudia
Airbus A321-251NX
GVA/LSGG
Spot: 9
A hazaút a vártnál vagy fél órával tovább tartott - egy nagyobb dugó és az egyébként megmagyarázhatatlan 80-100-as sebességkorlátozások tömkelege miatt az autópályán.
Folyt.köv. a zárónappal.
- Tushka154
- Golden Circle
- Hozzászólások: 864
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.04.20-24. Svájc: LSZH-LSGG
Ötödik - csonka-/zárónap, az utolsó lehetőség.
Mivel 10:30 körül legkésőbb el kellett indulnunk Basel irányába, egyetlen lehetőségünk maradt egy napos svájci 340-esre - a 10 órakor Bogotába induló Edelweiss.
A reggeli összepakolás-kicsekkolás után ismét a 14-es "Patakparton" kezdtük a napot - ezúttal legalább az eső nem esett...
B-LXJ
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 5
HB-JHM
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 5
HS-TKP
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 5
|
HB-JPD | D-AEEA
Swiss | Eurowings ("#makechangefly" sticker)
Airbus A321-271NX | Airbus A321-251NX
Spot: 5
Amerikai érkezők - American edísün:
N880BJ
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 5
Photobombing:
ET-AVE
Ethiopian Airlines ("Celebrating our 10th A350" titles)
Airbus A350-941
Spot: 5
Mivel csak a Flightradar-t néztük, ez a gép némileg meglepetésként ért minket, mondjuk ebben az időjárásban kb. tökmindegy volt:
9H-AVK
Comlux Malta
Airbus A320-251N(ACJ)
Spot: 5
9V-SWU
Singapore Airlines
Boeing 777-312(ER)
Spot: 5
Közben ahogy közeledett a négylukúnk indulása, elkezdett tisztulni az időjárás, elkezdtünk egyeztetni, hogy honnan kellene meglőni.
Ha maradt volna felhős az idő, a pályakereszthez mentünk volna, viszont így muszáj volt a "fényhelyes" oldalra helyezkednünk, ami ebben az esetben a P3 parkolóház volt (3-as szpot).
A helyről egészen jól belátni az előtér egy részét is - amíg vártuk a 4lukú indulót, körbenéztünk:
HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
HB-JHD
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
F-HMRG
CMA CGM Air Cargo (operating for Turkish Cargo)
Airbus A330-243
Spot: 3
A leszállóban fotózott etiópot lehúzták az építési területhez:
ET-AVE
Ethiopian Airlines ("Celebrating our 10th A350" titles)
Airbus A350-941
Spot: 3
Közben a várva várt gépünket kitolták, kigurult és felállt a 16-os pályára, majd a felszállási engedély kiadása után megkezdte a nekifutást.
A pályakereszt után rotált el, de ahogy emelkedett még árnyékban volt...:
...emelkedés közben kezdett világosodni...:
...és akkor egyszer csak "felkapcsolták a reflektort" - ahogy az évek során megszokhattuk, az utolsó nap utolsó órájában csak sikerült behúzni, amiért mentünk:
Zürich-ben a 16-os indulóknál az eljárás egy kb. 270 fokos bal forduló a felszállás után, vagyis nem sokkal később a fejünk felett repült el a gép:
HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezután úgy döntöttünk meg megvárunk még egy Swiss 330-ast is, addig körbefotóztuk amit lehetett:
HB-JDA
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 3
Ő azért sokkal hamarabb rotált, az 1-es szpot (B-terminál kilátóterasza) sokkal jobb lett volna rá, de mivel hamarosan mennünk kellett, nem volt lehetőségünk odamenni:
HB-JHN
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
Búcsúkocka egy másik, parkoló gyopárról...:
HB-JME
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 3
...majd irány Basel. Persze az egész túra ideje alatt a legszebb fények akkor voltak, amikor elhagytuk a helyet...
A gépünk (9H-WDX) kb. fél óra késéssel érkezett, de mire hazaértünk, ledolgoztuk a nagy részét - a basel-i terminálban teljes heringeskonzerv feeling volt, egyre inkább alulméretezettek ezek a fapados terminálok a mostani, nagy kapacitású és kihasználtságú járatok kiszolgálásához...
Ennyi voltam, a jó fotókat majd a többiek hozzák - köszöntem a figyelmet!
Mivel 10:30 körül legkésőbb el kellett indulnunk Basel irányába, egyetlen lehetőségünk maradt egy napos svájci 340-esre - a 10 órakor Bogotába induló Edelweiss.
A reggeli összepakolás-kicsekkolás után ismét a 14-es "Patakparton" kezdtük a napot - ezúttal legalább az eső nem esett...
B-LXJ
Cathay Pacific
Airbus A350-1041
Spot: 5
HB-JHM
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 5
HS-TKP
Thai Airways
Boeing 777-3AL(ER)
Spot: 5
|
HB-JPD | D-AEEA
Swiss | Eurowings ("#makechangefly" sticker)
Airbus A321-271NX | Airbus A321-251NX
Spot: 5
Amerikai érkezők - American edísün:
N880BJ
American Airlines
Boeing 787-8 Dreamliner
Spot: 5
Photobombing:
ET-AVE
Ethiopian Airlines ("Celebrating our 10th A350" titles)
Airbus A350-941
Spot: 5
Mivel csak a Flightradar-t néztük, ez a gép némileg meglepetésként ért minket, mondjuk ebben az időjárásban kb. tökmindegy volt:
9H-AVK
Comlux Malta
Airbus A320-251N(ACJ)
Spot: 5
9V-SWU
Singapore Airlines
Boeing 777-312(ER)
Spot: 5
Közben ahogy közeledett a négylukúnk indulása, elkezdett tisztulni az időjárás, elkezdtünk egyeztetni, hogy honnan kellene meglőni.
Ha maradt volna felhős az idő, a pályakereszthez mentünk volna, viszont így muszáj volt a "fényhelyes" oldalra helyezkednünk, ami ebben az esetben a P3 parkolóház volt (3-as szpot).
A helyről egészen jól belátni az előtér egy részét is - amíg vártuk a 4lukú indulót, körbenéztünk:
HB-JMH
Swiss
Airbus A340-313
Spot: 3
HB-JHD
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
F-HMRG
CMA CGM Air Cargo (operating for Turkish Cargo)
Airbus A330-243
Spot: 3
A leszállóban fotózott etiópot lehúzták az építési területhez:
ET-AVE
Ethiopian Airlines ("Celebrating our 10th A350" titles)
Airbus A350-941
Spot: 3
Közben a várva várt gépünket kitolták, kigurult és felállt a 16-os pályára, majd a felszállási engedély kiadása után megkezdte a nekifutást.
A pályakereszt után rotált el, de ahogy emelkedett még árnyékban volt...:
...emelkedés közben kezdett világosodni...:
...és akkor egyszer csak "felkapcsolták a reflektort" - ahogy az évek során megszokhattuk, az utolsó nap utolsó órájában csak sikerült behúzni, amiért mentünk:
Zürich-ben a 16-os indulóknál az eljárás egy kb. 270 fokos bal forduló a felszállás után, vagyis nem sokkal később a fejünk felett repült el a gép:
HB-JMG
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 3
Ezután úgy döntöttünk meg megvárunk még egy Swiss 330-ast is, addig körbefotóztuk amit lehetett:
HB-JDA
Swiss
Airbus A320-271N
Spot: 3
Ő azért sokkal hamarabb rotált, az 1-es szpot (B-terminál kilátóterasza) sokkal jobb lett volna rá, de mivel hamarosan mennünk kellett, nem volt lehetőségünk odamenni:
HB-JHN
Swiss
Airbus A330-343
Spot: 3
Búcsúkocka egy másik, parkoló gyopárról...:
HB-JME
Edelweiss Air
Airbus A340-313
Spot: 3
...majd irány Basel. Persze az egész túra ideje alatt a legszebb fények akkor voltak, amikor elhagytuk a helyet...
A gépünk (9H-WDX) kb. fél óra késéssel érkezett, de mire hazaértünk, ledolgoztuk a nagy részét - a basel-i terminálban teljes heringeskonzerv feeling volt, egyre inkább alulméretezettek ezek a fapados terminálok a mostani, nagy kapacitású és kihasználtságú járatok kiszolgálásához...
Ennyi voltam, a jó fotókat majd a többiek hozzák - köszöntem a figyelmet!
19 hozzászólás
• Oldal: 1 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 0 vendég