2024.09.11. 23:33
08.23. - A csúcson kell abbahagyniA túra zárónapja a ránk váró két repülőjárattal eleve hosszúnak ígérkezett, de mi erre még rátettünk egy lapáttal, amikor látva az időjárás előrejelzést, hajnali 5-re húztuk fel a vekkert.
Úgy egyeztünk meg, hogy felkelünk korán, megnézzük, van-e értelme kimenni korán - a felszakadozó felhőzetet látva a válasz elég egyértelmű volt, úgyhogy felkerekedtünk (a csomagjainkat direkt erre az eshetőségre készülve már előző este összepakoltuk), és irány az 5-ös szpot környéke, ahol az első nap végén a legurulókat fotóztuk, csak ezúttal a gurulóút másik oldaláról.
Az időjárás talán most volt a legzordabb az egész túra alatt:
- 10-15 fok
- 10-17 csomós szél
- 22-29 csomós lökésekkel
Eleinte a nap se nagyon akart kibújni a felhők közül, de végül 7 óra előtt néhány perccel pont időben tette, és borította be arany fénnyel ezt a speckót:

N76055
United Airlines ("Star Alliance" livery)
Boeing 767-424(ER)

EI-LRH
Aer Lingus
Airbus A321-253NX

EI-IJW
Ryanair
Boeing 737-8-200 MAX
A kisebb gépek (bizjet-ek, ATR-ek) általában az egyel korábbi (S4) gurulón szoktak lejönni, ő viszont valamiért kigurult elénk:

N265H
Private
Dassault Falcon 900
Ahogy egyre ment felfelé a nap...:

N178DZ
Delta Air Lines
Boeing 767-332(ER)
...egyre gyönyörűbb fények lettek - az eső után tiszta égbolt szerintem az egész túra alatt a legjobbak:

EI-DUZ
Aer Lingus
Airbus A330-302

N2105J
JetBlue
Airbus A321-271NX
Az első nap után a jobb oldalát is legyárthattuk:

A6-ETQ
Etihad Airways
Boeing 777-3FX(ER)
Méhecske is pipa:

SP-RZE
Buzz (operating for Ryanair)
Boeing 737-8-200 MAX
Az évek során egyre kevesebb és kevesebb dekort kaptak az ezzel a felirattal ellátott gépek...

D-AIEO
Lufthansa ("Fanhansa" titles)
Airbus A321-271NX
Most akkor...:


N571DZ | N196DN
Delta Air Lines
Airbus A350-941 | Boeing 767-332(ER)
...ki másolt kit

A
tavalyi amszterdami túrabeszámolóban úgy emlékszem már egyszer kifejtettem:

C-FNOG
Air Canada
Boeing 787-9 Dreamliner
Elemi, de nem ösztön:

9H-LMI
Lauda Europe (operating for Ryanair)
Airbus A320-232
A napi két egyesült ceruza-járat elsője - külön érdekesség, hogy amikor 1 órával később megérkeztünk az érkezős szpotra, még mindig a keresztpálya előtti váróponton állt

N14115
United Airlines
Boeing 757-224
Egyszerűen imádom ezt a piros színt, főleg ilyen fényben:

TF-PPE
Play
Airbus A320-251N
...és zárszónak beszaladt a zsákba a retró is:

EI-DVM
Aer Lingus ("Retro" livery)
Airbus A320-214
Utóirat: utána jött még egy WestJet 737 MAX 8, de az túlment az S5-ön - amíg a többiek maradtak a helyükön, én ekezdtem feljebb rohanni, hogy esetleg közelebbről tudjam lefotózni, de végül ahol jó lett volna a szög, belelógott minden, mire tiszta lett volna, ellenfényes volt, úgyhogy a "kötelező" buktám itt se maradt el

Na mindegy.
10 órára áthelyezkedtünk a "szokott" - The Mound - 2-es szpotra, és ismét kezdődhetett a felhőlottó!
Ez sajnos megint nem nyert, de sebaj, még van egy lehetőségünk:

EI-FAV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
A nyertesek közé tartozott viszont néhány amerikai érkező - az USÁ-ból...:

N77066 | N19136
United Airlines
Boeing 767-424(ER) | 757-224
...és Kanadából:

C-GUDH | C-FGDX | C-GOJQ
WestJet | Air Canada | Air Transat
Boeing 787-9 Dreamliner | Airbus A321-271NX
Még egy alkalmunk volt bebiztosítani a helyi nagyágyúk összes variációját:


EI-DUO | EI-GAJ | EI-EIN
Aer Lingus
Airbus A330-202 | A330-302
Persze a kicsikből megint nem azt sütötte a nap, akit szerettünk volna:

EI-GPN | EI-HDI
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
"Jöhetett-volna-Hekla" rovatunk mai vendége - újabb sosehallottammégróla-társaság, apparently az Icelandair csoport
(mert ilyen is van...) tagja
Ezzel a fotóval ki van végezve a teljes flottájuk:

TF-LLW
Loftleiðir Icelandic (operating for Icelandair)
Boeing 757-223
Leánykorában ő volt a másik rögbis, mellette a kakukktojás-gépünk (a 4 járat közül egyedül a Dublin-London volt Lingus, amit ez a neo teljesített, a többi ugye British):

EI-DEO | EI-NSA
Aer Lingus
Airbus A320-214 | A320-251N
Amikor sütött a nap, olyan tiszta fény volt, hogy a common-okat is sokkal szívesebben fotóztuk:


EC-MUF | D-AIRL | TC-JRY
Iberia Express | Lufthansa | Turkish Airlines ("Star Alliance" livery)
Airbus A320-214 | A321-131 | A321-231
A rögbisek nem érezték a nyerőszériát - persze amikor sütötte legalább valamelyiket a nap, az már olyan pozícióban volt, hogy szétpezsgett:


EI-DEI | EC-NYD
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery) | Vueling ("French Rugby Federation" livery)
Airbus A320-214 | A321-271NX
Őt csak azért mutatom, hogy időnként ennyire változóak voltak a fényviszonyok (a következő kockán fordítva volt - az orr-rész árnyékban, a farokrész napos):

N786AN
American Airlines
Boeing 777-223(ER)
Kisebb-nagyobb bizjetekből ezúttal se volt hiány:


PH-DWA | D-IOHL | OK-DSY
Air Charters Europe | Excellent Air | DSA Aviation Company
Embraer ERJ-145LR | Cessna 525A CitationJet CJ2 | Cessna 525A CitationJet CJ2+

A7-BHG
Qatar Airways
Boeing 787-9 Dreamliner
A méhecske és a retró után ő is az utolsó lehetőségre lett végre meg rendesen:

EI-FAV
Aer Lingus Regional (operated by Emerald Airlines)
ATR 72-600 (72-212A)
Ezt a nagyágyút még megvártuk...:

EI-GCF
Aer Lingus
Airbus A330-302
...mielőtt megnéztük, hogy lesz még egy utolsó lehetőségünk bármilyen, legalább valamennyire napos fotót készíteni a rögbisről - ezúttal indulóban, úgyhogy még egyszer utoljára átgurultunk a 8-as szpotra.
Hát, egy fokkal jobbak voltak a fények...:

EC-NYD
Vueling ("French Rugby Federation" livery)
Airbus A321-271NX
...de azért ezek se lettek az igaziak:

EI-DEI
Aer Lingus ("Irish Rugby Team" livery)
Airbus A320-214
...ha már ott voltunk, még megvártuk őt is:

EI-GEY
Aer Lingus
Airbus A330-202
Mielőtt elköszöntünk a szpotterhelyektől, és elindultunk leadni a kocsit.
Leadni ugyanott, a már említett, külön bérautós parkolóban kellett, ahol felvettük, onnan kisbusszal irány fel a 2-es terminálra.
A csomagfeladás Londonhoz hasonlóan automatikusan (bár korántsem zökkenőmentesen) zajlott. Mivel először utaztam tranzitként, nagyon kíváncsi voltam, hogy a világ egyik legforgalmasabb repülőterén
(a járatunk addigra egyórás késése miatt már csak kb. másfél órás időablakban) átszállva vajon a csomagjaink is eljutnak-e velünk együtt hazáig.
Az SRA-ba való bejutás Londonhoz hasonlóan
(a számítógépesített csomagfeladáskor tapasztalt akadozásokat leszámítva) tulajdonképpen zökkenőmentesen zajlott - viszonylag hamar eljutottunk a terminál bejáratától a kapunkig. Külön érdekesség volt viszont, hogy a biztonsági ellenőrzéshez az indulási szintről még tovább felfelé kellett mennünk, majd ebből következett, hogy a kapunkhoz az út lefelé vezetett.
A londoni gépünk (EI-NSA) aznap reggel Bordeaux-ba ment el
(onnan érkezőben fotóztuk feljebb), majd két LHR kört csinált - a második volt a mi járatunk. A már említett egyórás késést már az előző londoni körének odaútján szedte össze és vitte magával - ennek okára nem derült fény. További érdekesség volt, hogy mivel a jegyeket a British-nél vettük, ennél a járatnál nem volt lehetőség becsekkoláskor helyet választani, a gép a 12ABCD helyeket dobta nekünk, ami mitadisten a 2 szárny fölötti vészkijárat közti sor volt, úgyhogy a Budapest-London után másodszor is élvezhettem a nagyobb lábteret
Maga a kb. egyórás út a 408R állóhelyről a 28R/27R futópályákon át a 211R állóhelyig tulajdonképpen eseménytelenül telt - megközelítéskor mindössze egy holding-kört kellett tennünk.
Kiszállás után egyből a tranzit felé vettük az irányt, ugyanis át kellett jutnunk a 2-esről a 3-as terminálra - ezt busszal tudtuk abszolválni.
A 3-as terminálra megérkezve némileg meglepő módon egy újabb SRA-ellenőrzésen találtuk magunkat - kérdeztük is az ott dolgozó biztonsági szolgálatos kollégát, hogy mi ennek az oka? "Because we don't trust anyone".
Well, fair enough
A tranzitváróba megérkezve láttuk, hogy a budapesti járatunk is egyórás késésben van, úgyhogy maradt időnk kényelmesen elkölteni az utolsó
(nem összecsórt) fontjainkat a souvenir-boltokban (főleg hogy a feleségem Dublin-ba érkezésünk után találta ki, hogy kellene valami Paddington-témájú ajándék a gyerekeknek

).
A beszállókapuhoz érkezve meglepődve konstatáltuk, hogy a gépünk tulajdonképpen teljesen tele lesz - ezért mivel korlátozott az utastérben a csomagtároló-kapacitás, mindenkitől, akinek bőrönd volt a kézipoggyásza, elvették azt, még a beszállítás előtt lehordták a géphez, betették egy konténerbe, és úgy pakolták fel a fedélzetre. Még jó, hogy a mi fotós hátizsákjainkat nem vették el...
A gépünk (A320 G-EUUO) megtöltése
(én ezúttal a 26F helyet választottam magamnak - nem volt rossz, de pechemre pont az én sorom fölött nem voltak levegő-fúvókák) után kitoltak minket a 305-ös állóhelyről, és ezúttal egy nagyságrendekkel rövidebb gurulás után
(bár sokadikok voltunk a sorban) viszonylag hamar fel is lőttek minket a 27L futópályáról. Felszállás után jobbra fordulva még vethettünk egy utolsó pillantást a városra, mielőtt a felhők fölé emelkedtünk. Közben az elsőtisztünk meglehetősen bőbeszédűen elmesélte, hogy a késésünk a gép előző (Bécsbe induló) járatából adódott - a repülőgép műszaki problémáját
(amit ha nem hárítottak volna el, nem szállhattak volna fel) említette, mint eredendő ok. Az út teljesen eseménytelen volt, majd a tervezett 01:10(LT) helyett 02:05-kor szálltunk le a 31R futópályára, és gurultunk be a 31-es állóhelyre.
A késésünk miatt mivel messze mi voltunk az utolsó járat, a terminál teljesen kihalt volt, amikor megérkeztünk. Megkönnyebbülésünkre a csomagjaink is megérkeztek velünk együtt, úgyhogy azok felvétele után elköszöntünk egymástól, és mi Benjivel és Petivel egy wigo elektromos autóval mentünk be a városba - én a Nagyvárad téren még szaladtam egy utolsót a 914-es busz után, amit végül sikeresen elértem. Annyira késő/korán volt már, hogy Újpesten az éjszakai busz utolérte az első villamost.
Végül 23 óra ébrenlét és 3.5 óra repülés után hajnali 5-kor estem haza, és borultam be az ágyba mint egy krumpliszsák

Ezzel a beszámoló részemről véget ért - remélem legalább valamennyire tetszett/érdekes/informatív volt, köszönöm, ha elolvastátok!
The End-főcím-stáblista
Készült a Kovojánék társaság megbízásából az élet stúdiójában.