2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
17 hozzászólás
• Oldal: 2 / 2 • 1, 2
- Tushka154
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 910
- Csatlakozott: 2016.07.08. 07:41
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Szokásos Topi minőség - nyomassad!
- Topi
- Silver Circle
-
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Tushka154 írta:Szokásos Topi minőség - nyomassad!
Köszi!

Folytatom akkor a történetet tovább...
Péntek este a srácokkal (Benji, Dani, Peti) tartottunk egy képszerkesztős meetinget, ahol elhangzott a képek tájolása. Én a legtöbb esetben a háttérben lévő épületekhez, tornyokhoz, villanyoszlopokhoz igyekszem forgatni a képet. Emiatt előfordulhat az, hogy a gép nincs vízszintes pozícióban, mert a futópálya sincs vízszintben. A lenti képeknél is láthattok majd ilyet. Ha pedig feltöltéskor egy screener belekötne...én mindig nyomom az Appeal-t és a segédvonalakkal teleba**ott képet elküldöm neki.

Szóval telt-múlt az idő, beindult a forgalom. Ugye említettem a Condort, hogy jó lett volna az új festésű gépeik közül fotózni egyet, vagy kettőt. Az első járat egy régi festésű volt, a másodikra pedig ezt a hibridet rakták be. Fél siker!


Condor
9A-IRM
Airbus A320-214
Düssledorf-Split
Továbbra is, állandóan a horvátok Dashjaiba botlom bele.



Croatia Airlines
9A-CQD
De Havilland Canada Dash 8-400
Split-München
A követekző játékos volt az egyik olyan gép, aminek nagyon megörültem, mikor megláttam a radaron a napi listában.


Transavia
PH-XRY
Boeing 737-7K2
Rotterdam-Split
Ideális fényviszonyokban Carpatair Airbusom se volt még. Legalább nem kell már hajkurásznom, ha jön Ferihegyre.


Carpatair
YR-ABB
Airbus A319-112
Riga-Split

SAS
EI-SCE
Airbus A320-251N
Split-Stockholm

TUI fly Nordic
SE-RNF
Boeing 737 MAX 8
Stockholm-Split
Erre szokta Dani azt mondani, hogy variációk egy témára...?


easyJet
G-UZLC
Airbus A320-251N
London LTN-Split

easyJet
G-UJEB
Airbus A320-251N
London LGW-Split
Minimalista, mégis örülök, hogy végre ilyenem is lett.


Braathens International Airways
SE-RGV
Airbus A319-111
Oslo-Split
...a végére pedig egy füstölő TUI

TUI Airways
G-TAWM
Boeing 737-8K5
Manchester-Split
Ennyi fért mára bele gyerekek. A szövegelés kevés volt, mert nem nagyon történt velem közben semmi említésre méltó. Egyetlen egy fa volt a környéken, annak az árnyékában csöveztem, ahogy lett egyre forróbb a hangulat (és főleg a hőmérséklet).

Jövök majd a többi képpel!
- RimoRoli
- Adminisztrátor
-
- Hozzászólások: 960
- Csatlakozott: 2016.07.07. 17:23
- Tartózkodási hely: London
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Tuti kepek lettek, kerunk meg!
- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Jó hogy írod ezt a szerkesztés! Ez a hely, ezzel a perspektívával és gépek állásszögével a lehetetlen kategória. Nagyjából 3 dolog (háttér, pálya, gép) kívánja az egymáshoz képest tök ellentétes forgatást. Lehetetlen úgy megcsinálni, hogy jó legyen. 

- Topi
- Silver Circle
-
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
bal írta:Jó hogy írod ezt a szerkesztés! Ez a hely, ezzel a perspektívával és gépek állásszögével a lehetetlen kategória. Nagyjából 3 dolog (háttér, pálya, gép) kívánja az egymáshoz képest tök ellentétes forgatást. Lehetetlen úgy megcsinálni, hogy jó legyen.
Igen, ezért is írtam, hogy lehet ferdének fog tűnni egy-egy kép, de próbáltam az épületekhez igazgatni a függőlegest.

RimoRoli írta:Tuti kepek lettek, kerunk meg!
Köszi!

Ott hagytam abba, hogy telt az idő, egyre inkább ment magasabbra a nap. A hangulat is kezdett forróbb lenni. Általában mindent lőttem, ráadásul duplán is. Ugyanis amik megjöttek, azoknak egyszer el is kellett menniük. Úgyhogy az esetek 95%-ban ami leszállt, az induló gurulóban is és felszállás közben is meglett fotózva. Ezeket a képeket nem szerkesztettem meg, mert sokukon érkezőben jobb lett a fény.
Egymás után a skandi-különítmény:
Valamiért nekem ez a SAS festés jobban tetszik a réginél. Modernebb, bár maga a SAS felirat lehetne sötétebb, hogy jobban ki lehessen venni

SAS
SE-ROX
Airbus A320-251N
Stockholm-Split
És amitől a wc-n majd eldobtam örömömben a telefont, az ez a gép volt



SAS (Retro Livery)
OY-KBO
Airbus A319-132
Oslo-Split
...és végül a régi festés. Örülök, hogy vannak róla napos képeim...de szerintem ez kevésbé izgalmas festés. Ráadásul a hajtányokon lévő piros színt már Fideszessé szívta ki a Szájer...akarom mondani a Nap


SAS
OY-KAT
Airbus A320-232
Copenhagen-Split
TUI Topinak (Belgiumban ez szállóige lett a társaságban)

TUI Airways
G-TAWX
Boeing 737-8K5
Gatwick-Split

Croatia Airlines
9A-CQF
De Havilland Canada Dash 8-400
Zagreb-Split
Itt szerkesztésileg van egy jókora ugrás. Ugyanis a napállás is egyre rosszabb lett (nehéz volt eldönteni, hogy a 05 érkezőket, vagy a 05-ös pályavéghez felszállni igyekvőket volt értelme fotózni), így ezeket a képeket nem szerkesztettem meg. EasyJetek, KLM, SprintAir, egy Croatia botmixer érkezőket és a korábban feltöltött gépeknek az indulásait hagytam ki. Dél környékén aztán változott a szélirány és már a tenger felől fújdogált, ezért irányt is váltottak...az irányítók.

Ehhez a helyhez itt kell elfordulni és a repülőtér felé menni:

A helyről sajnos nincs fotóm, csak videót csináltam egy leszálló gépről...de hogy őszinte legyek, szerintem egész Split-külső oda jár a szarát kidobni, vagy a macájával kamatolyni.


Sajnos a fények pocsékok voltak ilyen időtájt, úgyhogy olyanok lettek...amilyenek.
A változatosság kedvéért újabb botmixer

Croatia Airlines
9A-CQB
De Havilland Canada Dash 8-400
Zagreb-Split
Ami reggel elment, az visszajött

Trade Air
9A-BTH
Airbus A320-214
Stockholm-Split
Nem tudtam mire számítsak Londonban időjárásügyileg, ezért biztos, ami biztos, meglőttem.


British Airways
G-TTNR
Airbus A320-251N
Heathrow-Split
Végre horvát Airbus, sajnos nem túl jó fényekben.


Croatia Airlines
9A-CTL
Airbus A319-112
Frankfurt-Split
És a végére egy érdekes gép. A kanadai Sunwings adott bérbe gépet a Smartwingsnek. Úgyhogy a gép végig C- lajstrommal közlekedett/közlekedik Európában.


Sunwing Airlines
C-FPRP
Boeing 737-8FH
Prague-Split
Ezután nem is maradtam tovább. A legfőbb ok a háttérben, a hegyek felett gomolygó felhőzet volt, ami elkezdett a tenger felé terjedni. Ezért egy idő után valszeg nem lett volna napfény sem (egy ideig legalábbis). A másik ok a forgalom volt. A horvátoktól már nem volt várható Airbus a Trade Air-esen kívül, csak Dash-ok. Azokkal meg már tele van a padlás... Más olyan légitársaság pedig aznap már nem érkezett, amelyikkel itt Pesten ne találkoznék (Easy, Wizz, Iberia, AirSerbia, Finnair, Norvég, etc.). A tervem az lett volna, hogy ha marad a 05-ös leszálló, akkor egy idő után átmenni a pályavéghez, a backtrackelő gépeket fotózni. Azokon tuti fény lett volna, ahogy egyre jobban megy lejjebb és arrébb a Nap. Valamint, van egy spot a reptér melletti hegyoldalban, ahol a 05-ös érkezőket úgy meglehet fotózni, hogy picit alattad vannak, a háttérben pedig ott a spliti öböl. De előző nap is kb ugynaígy változott a széljárás, hogy délutánra a hegyek felől jöttek le a gépek.
Úgyhogy ennyi lett volna a kis rövid, horvátországi beszámoló.
Én mindenkit arra bíztatok, hogy ha a környéken jártok/nyaraltok és van rá lehetőségetek, akkor ne hagyjátok ki. Már csak a háttér, a környezet miatt se! Splitben erősebb a forgalom, mint Dubrovnikban, így itt biztosan nem fogtok unatkozni. Splithez fog kelleni valami sámli, vagy 2-3-4 fokos fellépő. Dubrovnikban jelenleg el lehet lenni ezek nélkül is. Remélem azt a magas földhányást ott nem fogják elhordani. Egy valamit nagyon imádtam: egyik reptéren se foglalkozott velem a kutya sem!
Köszönöm a figyelmet és hogy az M1 helyett minket választottak!

- Bal
- Golden Circle
-
- Hozzászólások: 945
- Csatlakozott: 2016.07.07. 10:33
- Tartózkodási hely: Budapest, XVIII.
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Ezek az utolsó leszállók hány mm? Elég kicsinek tűnnek.
- Topi
- Silver Circle
-
- Hozzászólások: 94
- Csatlakozott: 2016.07.07. 19:37
- Tartózkodási hely: Budapest
Re: 2024.08.08-09. Dubrovnik, Split
Bal írta:Ezek az utolsó leszállók hány mm? Elég kicsinek tűnnek.
Bocsánat, nem láttam, hogy írtál.

80mm (80-400-as obin), és az utolsó képkockák. Merőlegesen nem férnek bele a 80mm-be. Full frame-en.
Google maps-en lemértem, 72 méter a távolság a spotloc és a pálya közepe között.
17 hozzászólás
• Oldal: 2 / 2 • 1, 2
Ki van itt
Jelenlévő fórumozók: nincs regisztrált felhasználó valamint 1 vendég