2025.01.10. 20:35
Jöjjenek akkor a common-ok, és némi háttérsztori.
Korábbi évek infói alapján talán már a téli időszámítás kezdetén elkezdtük nyomozni, mikor jön az izlandi ceruzával Sóvárra.
A kinyert információk alapján 4 időpontot tűztünk ki a naptárunkba:
- December 21.
- December 28.
- Január 4.
- Március 8.
Az első időpontnál mindjárt rezgett a léc, ugyanis az érkezési idő az eredeti 12:50-ről 16:40-re (naplemente utánra) változott, ami nagyban csökkentette a lelkesedést, de azért szemmel tartottuk.
Ahogy Benji is írta fentebb, kb. az utolsó pillanatig a kívánt vas volt beírva, végül mégis a másik festett (TF-FIR 80 Years of Aviation) - amit mellesleg páran itthon és Brüsszelben is kivégeztünk - indult el, így elengedtük.
28-ára viszont összeállni látszott minden csillag, így (a Google útvonaltervezőjének fals számolása után kicsit talán túl korán) hajnali 4-kor felkerekedtem, hogy a városon keresztülnyargalva Topit és Petit felvéve nekivágjunk az Alpoknak - Benji a már említett programjai miatt külön kocsival jött. Reggel 10 körül érkeztünk meg (az amúgy elég egyszerű, 1db 15-33 tájolású, 2750m hosszú pályával rendelkező) reptérhez, ahol (a nap folyamán egy-két kivétellel - ezeket majd látni fogjátok) végig 15-ös irányt használtak - egyrészt a gyenge szél, másrészt azon tény miatt, hogy erre a pályára van ILS. Az idő ekkor még némileg ködös-párás volt, de az előző nap (webkamerán néztük az időjárás alakulását - ugyanolyan körülmények voltak) tapasztalatai alapján bizakodóak voltunk, hogy ahogy feljebb ér a Nap, szépen kitisztul az ég is.
Rengeteget vaciláltunk, mikor honnan lőjük a gépet, de végül az összes körülményt figyelembe véve abban maradtunk, hogy az érkezőt még a levegőben a pályaküszöb vonalában (7-es), az indulót/rotálót pedig az aprontól délre található szpotterdomb (3-as szpot - részletek
itt) környékéről (én magáról a dombról, Topi és Peti kicsit délebbre a kerítés tövéből).
Na, de jöjjenek is a képek - a normál mellett jelentős mennyiségű General Aviation-forgalom is mozog:


OE-CNC | OE-CSM | YL-ABT
Airlink | Luftsportverband Salzburg | Air Baltic
Reims-Cessna F152 | Cessna 152 | Airbus A220-300 (BD-500-1A11)
A párás időnek köszönhetően a délelőtti órákban szépen húzták a páracsíkot a gépek - kifejezetten örültem, hogy egy Classic-kal is találkoztunk - érkezőben nem is baj, hogy nem volt még rajta rendes fény, mivel az még elég erősen pályatengelyben lett volna - indulóban viszont szépen sütötte a nap:

G-GDFO
Jet2 ("Jet2Holidays" livery)
Boeing 737-3U3

SE-RRE | EI-DYE
Norwegian Air Sweden | Ryanair
Boeing 737-8JP | 737-8AS
Variációk egy témára - angolajstromos TUI 737-es:

G-FDZD | G-TUMF
TUI Airways
Boeing 737-8K5 | 737-8 MAX
Ahogy Bal írta egy másik topikban - ez az a gép, amire már csak azért is rálövünk mindig, mert nem emlékszünk megvan-e már


D-AIBI
Lufthansa ("Star Alliance" livery)
Airbus A319-112
Lajstrom alapján régi Midland-es gép - elvileg szeptember óta már nem a Euroflyer üzemelteti, a felirat mégis ott van rajta, már csak ezért is említést érdemel:

G-MIDO
British Airways (operated by BA Euroflyer)
Airbus A320-232
Bizjetből se volt hiány:

D-AHOS | G-ULFT
VistaJet | Pen-Avia
Embraer EMB-135BJ Legacy 650 | Gulfstream G600
Variációk egy témára - Wingtip Fence vs. Sharklet:

9H-EUS | 9H-EWE
Eurowings (operated by Eurowings Europe)
Airbus A320-214
Variációk egy témára - Skandibusz edísün - a norvég lajstromosnak kifejezetten örülök, mivel olyanom eddig még nem volt:

SE-ROP | EI-SCE | LN-RGN
SAS Scandinavian Airlines (EI-SCE operated by SAS Connect)
Airbus A320-251N
A norvég közvetlenül Hekla után ment el, a 757-es leszállásakor a váróponton volt, így volt némi para, hogy esetleg szétpezsegne, de végül szerencsére erről szó se volt!
Ezután átgurultunk a pálya déli végéhez, hogy elfoglaljuk helyünket az indulóhoz.
Nem sokkal később némileg meglepő módon, közvetlenül egymás mögött 2 helikopter is csinált egy-egy alacsony áthúzást 33-as irányba:

OE-XPK | OE-BXO
Sky Heli GmbH | BM.I Flugpolizei
Airbus Helicopters H125 (Eurocopter AS 350B2 - OE-XPK - / AS 350B3 - OE-BXO - Écureuil)
Nagyon tetszik a hely hangulata, a havas hegycsúcsokkal a háttérben:

G-EUPK
British Airways
Airbus A319-131
A másik említésre méltó fogás a flydubai járata volt - örültem, hogy itt emberi időben le lehetett gyártani.
Érdekes módon - a két helikoptert leszámítva - ő volt az egyetlen 33-as irányba mozgó forgalom:


A6-FMB
flydubai
Boeing 737-8 MAX
Zárásnak pedig jöjjön 2 common induló a Red Bull 8-as hangárával a háttérben:

PH-HZV | G-FDZZ
Transavia | TUI Airways
Boeing 737-8K2 | 737-8K5