Már egy éve, hogy a Mercedes befejezte az SLS AMG gyártását, ám csak most érkezett meg utódja az AMG GT.
Az autó az sls alapjaira épül ám egészen más kategóriát képvisel. Míg az SLS csak az oligarchák és a felső tízezer autója volt, addig az AMG GT kevésbé elrugaszkodott árazásával a top vezetők, plasztikai sebészek és bankárok kedvencévé válhat. A Mercedesnél nem titkolják, hogy az autót főként a Porsche 911 egyenuralmának megtörésére készítették a stuttgarti mérnökök. Az AMG GT a forma terén nem számol le teljesen a hagyományokkal, továbbra is megvannak az SLS-es arányok, ám megkapta a Mercedes új dizájn nyelvét.
Kifinomultabb egyszerűbb vonalak jellemzik, mint markáns megjelenésű elődjét. Elhagyták az sls védjegyévé vált sirályszárnyas ajtókat is. Ez habár csalódást okoz a rajongóknak jelentős pozitív előrelépés. Az oldalra nyíló megoldás egyszerűbbé teszi az autóval való együttélést és tömeget is spóroltak vele. A váz és a karosszéria építésében nagymennyiségű alumíniumot használtak fel, ami segített a tömeget 1570 kg-ra csökkenteni. A motor tervezésénél szintén a súlycsökkentés volt a fő szempont. A régi 6.3-as motor helyébe egy új fejlesztésű 4000-es v8 került 2 turbófeltöltővel, ami akár 510 lóerőre is képes. Ezeknek a fejlesztéseknek köszönhetően az AMG GT meglehetősen jobb úttartással rendelkezik mint elődje. A belső tekintetében a Mercedesnél maradtak a gran turismo-s jellegnél.
Talán egy kicsit meglepő, hogy ezzel ilyen szinten törődnek a Mercedesnél, de a sportkocsi fogyasztását is sikerült meglepően alacsonyan tartani. A turbós V8-as beéri 9,3 liter benzinnel a szabvány európai mérési ciklus szerint. A kocsihoz minden ma elérhető extra rendelhető, így hihetetlen pályaképességei ellenére tökéletes mindennapi társ is lehet. Az alap AMG GT 462 lóerővel 39.000.000 Ft, míg az amg GT-S csúcskivitel 45.000.000Ft-tól indul. Mindkét esetben jobb ennél legalább 5-10 millióval számolni a különböző extrák miatt.
Forrás: Carbuzz.com, Totalcar.hu, Vezess.hu
Jakab Zoltán
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS