Hónapokon keresztül, csak a kiszivárogtatott képeket bűvöltük, és olvastunk mindenféle információt a BMW legújabb M-szériás csodájáról. Most végre megérkezett.A BMW hivatalos információs adatlapjáról az első dolog amit tudtunkra adnak, hogy a legújabb M2-es az E30 és az M30-as utódja, legalábbis filozófiájában az 1970-es alapokra épül.
A BMW legújabb sportkocsijában egy 3.0-ás 326 lóerős (450 Nm) sorhatos turbómotor gondoskodik a vezetési élményről, s az igazi ínyencség az opcionálisan elérhető önzáró differenciálmű. A „sperrdiffi” persze az M2-höz szériában fog járni, mégpedig egy elektronikus vezérlésű változat, ami az M3/M4-ben is megtalálható. Természetesen teljesítményből is több jut az M2-nek: motorja ugyanúgy háromliteres és sorhatos lesz, azonban mintegy 380 tagú ménes mozgósítására lesz képes az S57 kódjelű szív, ami a BMW vadonatúj fejlesztése (immár moduláris erőforrás), és az új 7-esben fog debütálni első körben. Az erőátvitelről – akárcsak az M3/M4-nél – egy hatfokozatú kézi váltó vagy egy 7 gangos duplakuplungos automata gondoskodhat. Az előzetes információk szerint a 0–100 km/h-s sprintidő 4,4 másodperc körül várható, s további érdekesség, hogy állítólag a széria hátsókerékhajtás mellett az M2 egyes piacokon összkerékhajtással is elérhető lesz.
Az M2 sportmodellt már kívülről is egyszerű lesz megkülönböztetni szerényebb társaitól, még az M235i (jelenlegi) csúcsverziótól is. Valódi M-modellről lévén szó, komoly sárvédő-szélesítésekre, egyedi lökhárítókra és küszöbökre, két méretes dupla kipufogóra, diffúzorra és 18 vagy 19 colos egyedi, hátul úthenger szélességű kerekekre számíthatunk.
Az önzáró differenciálmű mellett mindkét tengely, valamint a fékrendszer is az M3/M4-től érkezhet. Persze a komoly teljesítményhez alaposan átalakított, keményebb és lejjebb ültetett futómű, valamint áthangolt biztonsági elektronikai arzenál dukál. Az utastér is minden bizonnyal izgalmasabb lesz, mint az egyszerűbb testvéreké, a hangulatot pedig számos M-embléma teszi majd teljessé.
Forrás: Mno.hu,Carbuzz.com, Autópult Fotó: BMW
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS