• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

A Concorde újra szárnyalhat

A Concorde újra szárnyalhat
Giricz Bálint
2015-09-23

Az utóbbi időben felröppent a hír, hogy a Club Concorde csoport – amit többek között volt Concorde kapitányok és Concorde rajongók alkotnak – talán újra a levegőbe emelheti a szuperszónikus madarakat, vagy legalábbis egyet közülük.

Jelenleg 186 millió dollár áll a kasszájukban arra várva, hogy megvásároljanak rajta egy Concorde-ot. Ebből az összegből tervezik továbbá finanszírozni a gépmadár helyreállítását, karbantartását és a megfelelő hangárok felépítését Angliában és Franciaországban egyaránt.

De mindez lehetséges egyáltalán?

A Concorde egy rendkívül összetett repülőgép, ezért a brit Polgári Repülési Hatóság nem engedélyezheti a törekvést, hogy egy ilyen komoly járművet egy csoport rajongó tartson fenn. Ennek köszönhetően, ha a repülőgép gyártója – eredetileg British Aerospace-Aerospatiale, ma Airbus – nem támogatja segítségével és szakértelmével a gép feltámasztását, akkor hiába a sok pénz, a Concorde továbbra is a földön marad. Az eddigi információk szerint azonban még nem érkezett megkeresés a francia gyártó felé.

Megtalálni a megfelelő gépet

A repülőgépek természetesen nincsenek egyforma állapotban, ezért ha a leginkább repülésképesre sikerülne is rátenni a kezüket, még akkor is alapos felújítással kellene számolnia a csoportnak. Ez sokkal nagyobb probléma, mint ahogy elsőre gondolnánk. A Concorde egy nagyon egyedülálló gép, így a karbantartása is egyedi eljárásokat igényel, továbbá mivel kevés épült a típusból, ezért az alkatrészek, illetve hajtóművek hiánya is komoly gondot okozhat a jövőben.

A British Airways határozottan elutasítja az ötletet. A Concorde az arculatuk részévé vált az idők folyamán és ezért nem is szeretnének lemondani erről a jelképről. A franciák szintén ellenzik a kezdeményezést. A párizsi Musee de l’Air például a Concorde-okat ugyanannyira a francia örökség részének tekinti, mint a Mona Lisa-t vagy a Versailles-i palotát, így ők sem gondolkodnak az eladásában.

Lenne kereslet a Concorde-ra

Ha a csoportnak sikerülne is megvásárolni egy gépet, akkor a tagok további nehézségekkel találnák szembe magukat. A gépet ugyanis nem a híres katasztrófa miatt vonták ki a forgalomból, hanem az üzemanyagárak növekedésének következményeként az üzemeltetésük drágult meg jelentősen. A Concorde további hátránya a magas zaj kibocsátás. A gyártók manapság minél halkabb repülőgépek tervezésére törekednek, hogy tovább csökkentsék a zajterhelést a repülőterek környezetében. A Concorde tervezésekor viszont még nem voltak annyira szigorúak az előírások, így a többi akkoriban gyártott repülőgéphez hasonlóan ez is elég hangosra sikerült. A zaj továbbá nagymértékben csökkenti a gép hatékonyságát, mivel az utazósebesség elérése hangrobbanással járna, ami korábban is csak az Atlanti-óceán fölött volt engedélyezett.

A Club Concorde csoport charter üzleti modellben szeretné üzemeltetni a típust. Az első számú célközönségük a jobb módú, kalandra vágyó utazók lennének, akik szívesen részt vesznek egy világkörüli-túrán a Concorde fedélzetén.

FORRÁS:CNN

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékair franceAirbusbritish airwaysconcordeconcorde clubfrancialégiközlekedésszuperszonikustc
Légiközlekedés
2015-09-23
Giricz Bálint

Kapcsolódó címkékair franceAirbusbritish airwaysconcordeconcorde clubfrancialégiközlekedésszuperszonikustc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Évente több mint 15 millió eurót költ fejlesztésekre a Budapest Airport
Pozitív augusztusi eredmények az Aeroflotnál