• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

Bombardier CSeries: a kezdeti sikerek próbálják feledtetni a fejlesztési gondokat és késést

Bombardier CSeries: a kezdeti sikerek próbálják feledtetni a fejlesztési gondokat és késést
Tóth Máté Bence
2016-12-12

Mint arról már előző két cikkünkben beszámoltunk, december elején Rigában, Lettország fővárosában jártunk az airBaltic meghívására, ahol ünnepélyes keretek között mutatták be a légitársaság első Bombardier CS300-as repülőgépét, amely ugyancsak az első kereskedelmi forgalomba álló példánya az új típusnak. A mostani cikkünkben áttekintjük a CSeries programot és a lettországi sajtókonferencián elhangzottakat. Rigai beszámolónk harmadik és egyben utolsó része következik.

A 2016-os évet sikerként könyvelheti el a Bombardier, ugyanis többéves csúszás után végre forgalomba állíthatta a CSeries mindkét alváltozatát. A Bombardier vezetői ezt nem csupán nagy sikerként, de rekordként is jegyzik, ugyanis nem megszokott, hogy egy típuscsalád két változata is bevezetésre kerüljön fél éven belül. A CSeries esetében viszont erről beszélhetünk, ugyanis a CS100 július 15-én kezdte meg szolgálatát a Swiss gépparkjában, míg a CS300 december 14-én indul első kereskedelmi útjára Amszterdamba.

De nem csupán ez az egyetlen sikerélménye a kanadai repülőgépgyárnak. Robert Dewar, a CSeries atyja és a Bombardier alelnöke Rigában elmondta, hogy rendkívül büszkék a típus fogyasztási teljesítményére, amely 2%-kal jobb eredményt hozott a gyakorlatban, mint amelyet a fejlesztési és a berepülési program során mértek. Ez természetesen vonzó lehet az ügyfelek számára is, ami nem titkolt célja a Bombardier-nek. Eddig összesen 355 gépre van megrendelésük, ám ezt a számot szeretnék tovább növelni a jövő évben, reményeik szerint a CS100 és CS300 kezdeti sikerei további vásárlókat csábíthatnak hozzájuk.

A kanadai gyártó jelenleg három típuscsaládot kínál az ügyfeleknek, a legújabb család mellett a CRJ és a Q400 típusok is a légitársaságok rendelkezésére állnak. Az airBaltic és a Bombardier közös sajtóeseményén több újságírói kérdést is intéztek a repülőgépgyár vezetőihez a Q400 és a CSeries program jövőjét illetően. Fred Cromer, a Bombardier elnöke elmondta, hogy a légcsavaros Q400 jelenlegi struktúrájával tökéletesen elégedettek, nem terveznek nagyobb változat fejlesztését.

A CSeries-t illetően már nem volt ilyen egyértelmű elutasítás arra a kérdésre, hogy várható-e CS400 vagy CS500. Robert Dewar alelnök nyilatkozata szerint jelenleg a most bevezetett két altípusra összpontosul a figyelem, ám a közép- és hosszútávú jövővel kapcsolatosan még nem született döntés. Azt viszont már korábban megerősítette a vállalat, hogy a típuscsalád szárnykialakítása alkalmas lenne egy hosszabb törzs befogadására és teherbírására, így nem elképzelhetetlen, hogy a két jelenlegi verzió rendszeresítése után, a középtávú jövőben az Airbus A320 és a Boeing 737 család orra alá még több borsot törhet a kanadai repülőgépgyártó.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékairBalticbevezetésBombardiercs100CS300CS500cseriesfejlesztésKanadaLettországrepülésrepülőgépRigatc
Légiközlekedés
2016-12-12
Tóth Máté Bence

Alapító - Founder

Kapcsolódó címkékairBalticbevezetésBombardiercs100CS300CS500cseriesfejlesztésKanadaLettországrepülésrepülőgépRigatc

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Megállapodott a Boeing és az Iran Air – 80 új repülőgép érkezik a perzsa légitársasághoz
Újra rekordot döntött a Budapest Airport, 11 milliomodik utasát köszöntötte a reptér