• Légiközlekedés
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
Traveler Circle
  • Légiközlekedés
    • Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál
    • HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben
    • Wizz Air A320
      Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air
    • Wizz Air
      Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről
    • Wizz Air
      Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air
    • Lounge Circle
  • Utazás
    • dubajba vásárlás
      Utazz Dubajba és töltsd vásárlással és szórakozással a vakációt
    • emirates akció ősz
      Akciós ázsiai úti célok az őszre
    • flixbus
      Májusi retúrjegyek a tengerpartra kevesebb mint 6500 forintért
    • tavak
      5 gyönyörű tó Európában, ahová feltétlenül el kell látogatnod
    • 11 új útvonal a Wizz Airtől, ebből egy Budapestről
    • Belföld
    • Külföld
      • Utazási akciók
      • Utazási ajánlók
      • Üresjárat
    • Gasztroutazás
  • Impresszum
    • Editorial Circle
  • Fórum
  • Médiaajánlat
  • Facebook

  • Twitter

  • Instagram

  • YouTube

  • RSS

Légiközlekedés

British Airways – Egy túlélő naplója

British Airways – Egy túlélő naplója
Laki Vivien
2018-01-23

2008. január 17-én a British Airways egyik Boeing 777-200ER gépének mindkét hajtóműve leállt, mielőtt leszállhatott volna a londoni Heathrow repülőtér egyik futópályájára.

A pilóták mindent megtettek, hogy az irányításuk alatt tartsák a gépet, azonban az, a pályaküszöbnél a földnek csapódott. A vizsgálat megállapította, hogy a Rolls-Royce hajtóművek üzemanyagellátásának hibájáért az üzemanyagrendszerben felfedezett jégkristályosodás volt a felelős. A 136 utas és a 16 fős személyzet biztonságosan hagyták el a hasán fekvő gépet, egyetlen komolyabb sérült kíséretében, halálos áldozat nélkül.

Ian Newborn a gép egyik utasa a Reddit-en osztja meg a kíváncsi érdeklődőkkel a tapasztalatait. Íme néhány kiemelendő rész, amit megtudhatunk a túlélő “Ask me Anything” oldaláról.

1. Ian a szerencsétlenség után megkapta a British Airways Gold elit státuszát kárpótlásul.

Talán ez a legérdekesebb pontja Ian kérdezz-felelek-es oldalának nekünk, akik ölni tudnánk egy-egy ajándék mérföldért, törzsutas pontokért és elit státuszokért. Úgy néz ki a British Airwaysnél ezért túl kell élni egy repülőgép szerencsétlenséget. És aki azt hitte volna, hogy Ian csak egy évig élvezhette ki a szolgáltatást, ami az elit tagság mellé járt, tévedett. Az úriember öt éven keresztül részesült a társaság kiemelkedő figyelmében.

Amikor rákérdeztünk Ian-nél, hogy milyen kártérítéseket kapott, egyszerűen csak ennyit válaszolt: egy két hetes nyaralást, ahová magammal vihettem 3 barátomat és business classon repülhettünk, öt év arany szintű tagságot, és a legfontosabb, hogy lecsúszhattam a menekülőcsúszdán.

2. A repülőn utazókat az eset után bevitték a British Airways First Class várójába

Valljuk be, nem gyakran olvashatunk ilyen vagy bármilyen beszámolót egy repülőgép szerencsétlenség túlélőjétől, de szerencsére Ian megosztotta a világgal, mi is történt velük közvetlen a baleset utáni órákban, hetekben vagy akár években. Először is, az összes utast egy helyre terelték a fűben, majd jött értük a reptér egyik busza, ami a terminálhoz vitte őket. Itt beszélniük kellett a rendőrökkel és át kellett menniük a határ ellenőrzésen. 

Miután hivatalosan is átlépték az Egyesült Királyság határát, a First Class váróba vitték őket, ahonnan az összes alkoholt elvitték és az összes tévét kikapcsolták.

“Én szerencsés voltam, hogy a zsebemben volt az útlevelem. Azoktól, akiknél nem volt ott (mint a barátomnak) kérdéseket tettek fel, hogy megállapítsák valóban angol állampolgárról van szó és így tartózkodhatnak az Egyesült Királyság területén vagy ha nem, van-e erre engedélyük.”

3. Csak pár napot vett igénybe míg mindenki visszakapta a feladott poggyászát

Ian feladott poggyásza csak kis mértékben sérült, így pár napon belül vissza is kapta azt. A légitársaság taxival szállítatta el az összes poggyászt a tulajdonosukhoz. Bár egy kis hiba csúszott a gépezetbe. Ian az utazótársa bőröndjét kapta meg a sajátja helyett, amit kinyitva elcsodálkozott, hogy mért van ennyi csipke melltartó és bugyi benne.

4. Az utasok megpróbálták magukhoz venni a kézipoggyászukat

Annak ellenére, hogy a biztonsági tájékoztatók során mindig elmondják, hogy vészhelyzet esetén senki se kapjon egyből a kis bőröndje után, természetesen a baleset bekövetkezését követően, itt is mindenki egyből a kézipoggyászáért rohant. Mert persze, hogy megteszik… Ian velük ellentétben még a pulcsiját sem vette fel, hanem egy rövid ujjú pólóban csúszott le azon a bizonyos csúszdán a hideg, januári londoni időben. Valljuk be, London januárban nem igazán pólós időszak, de ennek ellenére jól döntött.

5. A baleset ellenére Ian nem fél a repüléstől

Valakinek muszáj volt feltennie a nyilvánvaló kérdést: “A történtek után te vagy a rokonaid nem félnek a repüléstől?” Ian válasza egy egyértelmű “nem” volt. Állítólag még mindig szívesen repül, amikor csak tud. Ian húga, annak ellenére, hogy bátyja egy repülőgép szerencsétlenség túlélője, nem szívesen osztozkodik vele egy fedélzeten… 

 

6. A pilótát úgy ismerték csak, hogy “Péter a tökéletes pilóta”

Vajon kísérted a sorsot egy ilyen becenévvel? Valószínű. Bár a baleset nem az ő hibája volt. A nyomozás után egyértelműen kiderült, hogy semelyik pilóta sem hibázott, teljes mértékben a hajtómű hibája volt az, hogy a gép ilyen szerencsétlen módon ért földet. Az egész személyzetet kitüntetésben részesítettek. Bár visszavonultak azóta, mind a két pilóta újból visszatérne bármikor a légitársasághoz, és újból a British Airways gépeit vezetné.

7. A repülőgép szerencsétlenség menő első randis téma

Tudtátok, hogy az első randin ütős téma tud lenni, hogy “lezuhantál” egy repülővel? Ian-nek két nappal a baleset után randevúja volt, amiről elég sokat lehetett mesélni. Annyira, hogy a lányt annyira lenyűgözte mondandójával, hogy az elég volt arra, hogy feleségül menjen hozzá. Ilyen egy igazi romantikus történet.


Ha bővebben is érdekelne Ian beszámolója keresd fel oldalát, ahol rengeteg különféle beszámoló várja, hogy elolvasd.

Megosztás:

  • Kattints ide a Twitter-en való megosztáshoz(Új ablakban nyílik meg)
  • Facebookon való megosztáshoz kattintás ide.(Új ablakban nyílik meg)

Kapcsolódó bejegyzések

Kapcsolódó címkékangliabalesetboeingBoeing 777-200ERbritish airwaysEgysült KirályságlégitársaságlondonLondon Heathrowrepülőrepülőgép szerencsétlenségszerencsétlenségtctragédiauk
Légiközlekedés
2018-01-23
Laki Vivien

Kapcsolódó címkékangliabalesetboeingBoeing 777-200ERbritish airwaysEgysült KirályságlégitársaságlondonLondon Heathrowrepülőrepülőgép szerencsétlenségszerencsétlenségtctragédiauk

Még több Légiközlekedés

Budapest Airport: Megindult a hatósági ellenőrzés a kínai járatokkal érkező utasoknál

Traveler Circle2020-01-31
Tovább

HungaroControl: több mint egymillió repülőgépet kezeltek 2019-ben

Traveler Circle2020-01-14
Tovább
Wizz Air A320

Abu-Dzabiban hoz létre leányvállalatot a Wizz Air

Traveler Circle2019-12-12
Tovább
Wizz Air

Zaporizzsjába indít járatokat a Wizz Air Budapestről

Giricz Bálint2019-10-22
Tovább
Wizz Air

Átvette utolsó A321ceo repülőgépét a Wizz Air

Giricz Bálint2019-09-02
Tovább
Emirates

Öt földrészre repülnek az Emirates női pilótái

Traveler Circle2019-08-29
Tovább
Görgessen a továbbiakért
Tap

Hirdetés

Traveler Circle

Repülési és utazási magazin - Hírek, vélemények, ajánlók, beszámolók a repülés és utazás köréből | Minden, ami repülés, utazás és gasztroutazás.

Copyright © 2015-2018 Traveler Circle.

Több mint egymillió ülőhellyel bővül a Budapest Airport kínálata 2018 nyarán
Megszűnik a Niki, jöhet a LaudaMotion