
Kiss Viktória jelenleg egy, korábban Magyaroszágra is közlekedő kínai légitársaság, a Hainan Airlines légiutaskísérője. Viki, felkérésünket elfogadva beszámolt a Traveler Circle-nek arról, hogy hogyan, és hol kezdődött a karrierje, miért, és hogyan folytatódott, valamint azt is megtudhatjátok, hogy milyen élmény egy ötcsillagos légitársaságnál dolgozni.
Kedves Viktória, köszönjük, hogy elfogadtad a felkérésünket. Kérlek, mesélj magadról, hogyan is csapott meg téged a “kerozingőz”?
Sziasztok, üdvözlöm a Traveler Circle olvasóit. Nos, igen.. Valahogy mindig is érdekelt a repülés, de a pályafutásom igazából 22 éves koromban kezdődött amikor jelentkeztem a Travel Service Hungary-hoz, mint légiutaskísérő. A Travel nagyon jó kiindulópont volt ahhoz, hogy tapasztalatot gyűjtsek sok szép emlékkel egyetemben. Rengeteg jó barátság köttetett, és nagyon élveztem, hogy nagyrészt magyar személyzettel, és utasokkal repülhettem.

[Egyenruhák széles választéka a Hainan Airlines légiutaskísérőin.]
Abszolút nem, mindig is szerettem a kihívásokat, és elhihetitek, hogy ez az ország, mármint Kína (is. – a szerk) tele van kihívásokkal. Tehát jelentkeztem, ès fel is vettek, úgyhogy megkezdődött a kiköltözés. Igazából elég hirtelen döntés volt.
Hogyan zajlik a légiutaskísérők képzése? Egy ötcsillagos légitársaságnál biztos nagyon odafigyelnek a részletekre.
Pontosan, van egy intenzív, három hónapos tanfolyam, ami inkább egy katonai kiképzésre hasonlított. A lényege végülis az volt, hogy a kínai szokásokhoz híven minden szabályt és eljárást szóról szóra tudjunk, még akkor is ha sosem kell, de hát ez talán sokaknak ismerős lehet az egyetemről.
![[Katonás rend jellemzi a társaságot]](https://i1.wp.com/travelercircle.hu/wp-content/uploads/2017/12/vik2.jpg?resize=460%2C533)
[Katonás rend jellemzi a társaságot]
Milyennek találod a kínai embereket, kollégákat?
Talán annyit kell csak mondanom, hogy körülbelül 4-5 hónapot vártam a légiutaskísérői füzetemre – ezalatt ugyan kaptam fizetést, de nem repülhettem. Ezt a kis várakozást leszámítva minden szuper, a kínai emberek csodásak, és a kollégák rendesek. Sok vicces szituáció is akad, például a nyelvi nehézségek miatt sokszor kínaiul zaljik egy-egy repülés előtti briefing, ami azért nem annyira hatékony.
Egy már biztos, hogy pozitívum, hogy az Európai utaskísérőket egyből átképzik business osztályra, részben a sokkal jobb angoltudás miatt.
Milyen gépen teljesítesz szolgálatot és mik a kedvenc célállomásaid?
Említettem, hogy elég sokat vártam a papírokra, így igazából kb. csak kèt hónapja repülök, belföldi úticélokra. A Hainan ezeken az útvonalakon is preferálja a szélestörzsű gépeket, én Airbus A330-200, vagy -300-as típusokon repülök, de hamarosan indulok az első nemzetközi utamra, ugyanis Berlinbe küldenek, ahova napi járatokat üzemeltet a Hainan Airlines. Már nagyon várom, biztos fárasztó lesz egy 6-7 órás út.
És hol fogod tölteni a Karácsonyi ünnepeket?
Sajnos nem tudok hazautazni, ás mivel a repülőgépipar nem áll le az ünnepek alatt sem, így éppen Párizsban “lesz szerencsém” tölteni egy pár napot. Igen.. ilyen ez a szakma.
Facebook
Twitter
Instagram
YouTube
RSS